Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Serwis systemu HIS Eskulap posiadanego przez Wielkopolskie Centrum Onkologii.

Numer zamówienia:

350/33/2018

« Powrót do szczegółów zamówienia

Zmodyfikowany projekt umowy

Załącznik 7 do SIWZ

UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 350/33/2018

zawarta w Poznaniu na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 oraz z 2016 r. poz. 831 i 996z późn. zm.) w dniu ______________ pomiędzy:
Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań), wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;
reprezentowanym przez:
inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę - Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych,
dr Mirellę Śmigielską - Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,
a firmą:
_______________________________________________
_______________________________________________
wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: _________________ prowadzącym działalność gospodarczą jako:_________________________________ lub zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
posiadającą numer NIP: ______________, REGON: ____________;
reprezentowaną przez:
_______________________________________________
_______________________________________________
zwaną dalej Wykonawcą,
zwani wspólnie Stronami.


§ 1
[PREAMBUŁA]
1. Przedmiotem Umowy jest określenie warunków, na jakich WYKONAWCA będzie świadczył usługi określone w Umowie nad Oprogramowaniem znajdującym się w posiadaniu ZAMAWIAJĄCEGO.
2. Umowę zawarto z zachowaniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.

§ 2
[DEFINICJE]
Na potrzeby niniejszej umowy Strony ustalają następujące definicje pojęć, których wystąpienia w tekście w znaczeniu przypisanym im w niniejszym paragrafie będą wyszczególnione przez ich zapisanie z dużej litery:
1. Umowa – ilekroć w tekście niniejszego dokumentu zostanie przywołany wyraz “Umowa” bez wyraźnego wskazania jej numeru lub daty zawarcia, należy go interpretować jako odwołanie bezwzględne do tegoż dokumentu oraz załączników stanowiących jej integralną część.
2. Strony – oznacza ZAMAWIAJĄCEGO i WYKONAWCĘ.
3. Ustawa – ilekroć w tekście niniejszego dokumentu zostanie przywołany wyraz “ustawa” bez wyraźnego wskazania jej daty publikacji lub dziennika ustaw, w którym się ukazała, należy go rozumieć jako Ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.).
4. Siła Wyższa – wydarzenia i okoliczności nadzwyczajne, nieprzewidywalne, niezależne od woli
i intencji którejkolwiek ze Stron Umowy, w szczególności takie jak: wojna, zamieszki, rewolucja, strajk, trzęsienia ziemi, warunki atmosferyczne, pożary lub inne klęski żywiołowe, awarie prądu, zasilania, wybuchy lub wypadki transportowe.
5. Aplikacja (moduł) – wyodrębniony poprzez nadanie nazwy program komputerowy, realizujący zbiór funkcji charakteryzujących się spójnym zakresem merytorycznym, stanowiący utwór w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
6. Oprogramowanie Aplikacyjne – ogół Aplikacji, objętych świadczeniami wynikającymi z niniejszej Umowy.
7. Motor bazy danych (MBD) – Program komputerowy dedykowany do zarządzania bazami danych.
8. Baza danych – utworzone w wyniku eksploatacji Oprogramowania Aplikacyjnego dane ZAMAWIAJĄCEGO, przetwarzane w Motorze bazy danych.
9. Infrastruktura – stanowiące elementy systemu teleinformatycznego ZAMAWIAJĄCEGO: serwer, stacje robocze, sieć komputerowa, oprogramowanie systemowe i towarzyszące. Specyfikacja wymaganych minimalnych parametrów Infrastruktury jest na bieżąco publikowana w Help Desk w zakładce Menu/Infrastruktura i jest dostępna po zalogowaniu.
10. Uaktualnienie – zmiana zakresu funkcjonalnego Aplikacji, oznaczająca przynajmniej jedną z poniższych sytuacji:
a) wyeliminowanie Błędów Aplikacji,
b) usprawnienie dotychczasowych mechanizmów,
c) poszerzenie funkcjonalności zastosowanych mechanizmów,
d) dodanie nowych mechanizmów,
e) zmiany estetyczne i formalne.
Uaktualnienie Aplikacji akceptuje automatycznie strukturę bazy danych poprzedzającego go ostatniego Uaktualnienia opublikowanego przez producenta.
11. Błąd niekrytyczny Aplikacji – Oznacza działanie powtarzalne, pojawiające się za każdym razem w tym samym miejscu w Aplikacji na różnych stacjach roboczych (terminalach) i prowadzące w każdym przypadku do otrzymywania błędnych wyników jej działania. W szczególności są to błędy dotyczące następujących funkcjonalności realizowanych przez aplikację:
1. Ewidencji procedur rozliczeniowych, zakładowych
2. Brak możliwości rozliczania świadczeń spowodowany brakiem komunikacji z płatnikiem
3. Brak komunikacji z zewnętrznymi systemami zintegrowanymi lub przystosowanymi do współpracy z aplikacją
4. Brak możliwości generowania raportów przez aplikację
Z definicji wyłącza się błędy powodowane przez następujące okoliczności:
a) zastosowanie Aplikacji w sposób niezgodny z przeznaczeniem,
b) zastosowanie Aplikacji w sposób niezgodny z Dokumentacją,
c) błędne wprowadzenie przez Użytkownika danych,
d) użytkowanie Aplikacji na Infrastrukturze nie spełniającej ogólnie przyjętych w branży norm technicznych oraz bezpieczeństwa,
e) użytkowanie Aplikacji na Infrastrukturze nie spełniającej minimalnych parametrów wydajnościowych określonych dla wskazanej ilości stanowisk i producenta Motoru bazy danych,
f) wadliwego zasilania, awarii klimatyzacji lub urządzeń utrzymujących wilgotność powietrza, a także awarii nośników danych, takich jak: dyskietki, taśmy do streamerów, CD-ROMy,
g) nieautoryzowana przez WYKONAWCĘ zmiana parametrów Infrastruktury dokonana po wykonaniu instalacji Oprogramowania Aplikacyjnego,
h) użytkowanie Aplikacji w pomieszczeniach z niesprawną lub niewydolną instalacją elektryczną
i zasilaniem elektrycznym,
i) działanie wirusa komputerowego,
j) wdrożenia Aplikacji wykonanego w sposób wadliwy, z wyłączeniem sytuacji, w której to było wykonywane przez WYKONAWCĘ,
k) niewłaściwa parametryzacja Aplikacji oraz Motoru bazy danych, z którym ta współpracuje, z wyłączeniem sytuacji, w której to było wykonane przez WYKONAWCĘ,
l) wszelkie działania ZAMAWIAJĄCEGO lub osób trzecich polegające na modyfikacji lub ingerencji w Oprogramowanie Aplikacyjne,
m) wszelkie działania ZAMAWIAJĄCEGO lub osób trzecich ingerujące w oprogramowanie, z którym Oprogramowanie Aplikacyjne zostało zintegrowane w zakresie wywołującym skutki dla tej integracji (sterowniki lab., interfejsy HL7, inne),
n) działanie Siły Wyższej,
o) niewykonanie przez ZAMAWIAJĄCEGO opublikowanych w serwisie HD Uaktualnień Aplikacji,
p) brak zgłoszenia niepomyślnego wykonania aktualizacji Aplikacji przez ZAMAWIAJĄCEGO
i dalsza eksploatacja Aplikacji mimo pojawiania się błędów (dotyczy także logów),
q) niezastosowanie się ZAMAWIAJĄCEGO do zaleceń w zakresie eksploatacji Aplikacji lub jej Uaktualnień opublikowanych przez WYKONAWCĘ,
r) użytkowanie Aplikacji ze złamaniem obwarowań licencyjnych nałożonych na ZAMAWIAJĄCEGO postanowieniami umowy licencyjnej.
Szczególnymi rodzajami Błędów Aplikacji są Awarie oraz Usterki Programistyczne zdefiniowane poniżej.
12. Konsultacja – usługa świadczona przez WYKONAWCĘ, polegająca na udzielaniu ZAMAWIAJĄCEMU wyjaśnień w kwestiach dotyczących Oprogramowania Aplikacyjnego (dotyczy modułów aplikacji: Elektroniczna Dokumentacja Medyczna, Ruch Chorych, Histopatologia).
13. Awaria (błąd krytyczny) – oznacza sytuację, w której nie jest możliwe prawidłowe używanie Aplikacji z powodu uszkodzenia lub utraty kodu programu, struktur danych lub zawartości bazy danych. Błędem krytycznym aplikacji są wszelkie błędy aplikacji uniemożliwiające przez Zamawiającego udzielanie świadczeń zdrowotnych. W szczególności są to błędy dotyczące następujących funkcjonalności realizowanych przez aplikację:
1) Błąd polegający na braku możliwości uruchomienia aplikacji pomimo użycia systemów informatycznych skonfigurowanych zgodnie z zaleceniami Wykonawcy,
2) Błąd polegający na braku możliwości wykonania w aplikacji czynności niezbędnych do prowadzenia procesu leczenia pacjenta. W szczególności dotyczy to funkcji systemu takich jak:
a) Rejestracja i przyjęcie pacjenta na oddział, do poradni, do gabinetu lub innej jednostki organizacyjnej występującej w aplikacji;
b) Dostęp do historii choroby wraz z możliwością zlecania, wykonywania, opisywania i przesyłu w aplikacji badań diagnostycznych, badań lekarskich, konsultacji, procesów leczenia;
c) Tworzenia, odczytu i zatwierdzania dokumentów elektronicznych (w szczególności stanowiących Elektroniczną Dokumentację Medyczną w rozumieniu obowiązujących przepisów).
Z definicji wyłącza się błędy powodowane przez następujące okoliczności:
a) zastosowanie Aplikacji w sposób niezgodny z przeznaczeniem,
b) zastosowanie Aplikacji w sposób niezgodny z Dokumentacją,
c) błędne wprowadzenie przez Użytkownika danych,
d) użytkowanie Aplikacji na Infrastrukturze nie spełniającej ogólnie przyjętych w branży norm technicznych oraz bezpieczeństwa,
e) użytkowanie Aplikacji na Infrastrukturze nie spełniającej minimalnych parametrów wydajnościowych określonych dla wskazanej ilości stanowisk i producenta Motoru bazy danych,
f) wadliwego zasilania, awarii klimatyzacji lub urządzeń utrzymujących wilgotność powietrza, a także awarii nośników danych, takich jak: dyskietki, taśmy do streamerów, CD-ROMy,
g) nieautoryzowana przez WYKONAWCĘ zmiana parametrów Infrastruktury dokonana po wykonaniu instalacji Oprogramowania Aplikacyjnego,
h) użytkowanie Aplikacji w pomieszczeniach z niesprawną lub niewydolną instalacją elektryczną
i zasilaniem elektrycznym,
i) działanie wirusa komputerowego,
j) wdrożenia Aplikacji wykonanego w sposób wadliwy, z wyłączeniem sytuacji, w której to było wykonywane przez WYKONAWCĘ,
k) niewłaściwa parametryzacja Aplikacji oraz Motoru bazy danych, z którym ta współpracuje, z wyłączeniem sytuacji, w której to było wykonane przez WYKONAWCĘ,
l) wszelkie działania ZAMAWIAJĄCEGO lub osób trzecich polegające na modyfikacji lub ingerencji w Oprogramowanie Aplikacyjne,
m) wszelkie działania ZAMAWIAJĄCEGO lub osób trzecich ingerujące w oprogramowanie, z którym Oprogramowanie Aplikacyjne zostało zintegrowane w zakresie wywołującym skutki dla tej integracji (sterowniki lab., interfejsy HL7, inne),
n) działanie Siły Wyższej,
o) niewykonanie przez ZAMAWIAJĄCEGO opublikowanych w serwisie HD Uaktualnień Aplikacji,
p) brak zgłoszenia niepomyślnego wykonania aktualizacji Aplikacji przez ZAMAWIAJĄCEGO
i dalsza eksploatacja Aplikacji mimo pojawiania się błędów (dotyczy także logów),
q) niezastosowanie się ZAMAWIAJĄCEGO do zaleceń w zakresie eksploatacji Aplikacji lub jej Uaktualnień opublikowanych przez WYKONAWCĘ, użytkowanie Aplikacji ze złamaniem obwarowań licencyjnych nałożonych na ZAMAWIAJĄCEGO postanowieniami umowy licencyjnej
14. Wada aplikacji – Błąd Aplikacji, mimo identyfikacji którego Aplikacja nadal funkcjonuje lecz jej eksploatacja jest uciążliwa, skomplikowana lub spowolniona, a usuniecie Błędu wymaga wykonania prac programistycznych.
15. Help Desk (HD) – serwis internetowy udostępniony przez WYKONAWCĘ pod adresem ………………………………………………………… dedykowany do ewidencji i obsługi Zgłoszeń Serwisowych, udostępniania Uaktualnień Aplikacji, publikowania wymogów, informacji i procedur dotyczących Oprogramowania Aplikacyjnego, Infrastruktury oraz MBD.
16. Zgłoszenie Serwisowe – zaewidencjonowane w HD zdarzenie dotyczące Oprogramowania Aplikacyjnego lub MBD, implikujące wykonanie na rzecz ZAMAWIAJĄCEGO usługi informatycznej przez WYKONAWCĘ na zasadach określonych w Umowie.
17. Użytkownik – zadeklarowana w HD osoba fizyczna desygnowana przez ZAMAWIAJĄCEGO do bezpośredniej współpracy z WYKONAWCĄ, w tym do ewidencji i edycji lub/i podglądu Zgłoszeń Serwisowych.
18. Dokumentacja – podręcznik w formie elektronicznej, zawierający opis użytkowy Oprogramowania Aplikacyjnego oraz instrukcję jego obsługi w języku polskim.
19. Nośnik – fizyczny środek (materiał lub urządzenie) przechowujący lub przeznaczony do przechowywania w nim danych (ciągów symboli).
20. Serwis – Dział WYKONAWCY dedykowany do świadczenia usług serwisowych. Aktualne dane kontaktowe Serwisu dostępne są w serwisie Help Desk.

§ 3
[PRZEDMIOT UMOWY]
1. Przedmiotem Umowy jest świadczenie przez WYKONAWCĘ na rzecz ZAMAWIAJĄCEGO usług serwisowych w zakresie Oprogramowania Aplikacyjnego. W zależności od pakietu subskrybowanych Usług, przedmiotem Umowy mogą być także świadczenia dotyczące elementów środowiska systemowego w tym systemu operacyjnego i MBD.
2. Usługami przewidzianymi w Umowie są wszystkie aplikacje i moduły Oprogramowania Aplikacyjnego Eskulap posiadane przez Zamawiającego którego producentem jest firma Medhub sp. z o.o. z siedzibą Poznaniu, ul. Szyperska 14, 61-754 Poznań, zwana dalej Medhub.
3. Przedmiot umowy obejmuje następujące usługi:
a. Serwis Aplikacji
b. Konserwacja
c. Konsultacje
d. Konsultacje Telefoniczne
e. Nadzór Eksploatacyjny
f. Aktualizacja Aplikacji
g. Serwis Motoru BD
4. Zakres usług wraz z przewidzianymi dla nich procedurami realizacji określa Załącznik nr 1 do Umowy.
5. Usługi serwisowe będą świadczone wyłącznie na podstawie Zgłoszenia Serwisowego złożonego u WYKONAWCY za pośrednictwem Help Desk za wyjątkiem sytuacji, kiedy Zamawiający nie ma możliwości ewidencji Zgłoszenia za pośrednictwem Help Desk (w szczególności w przypadku wystąpienia awarii serwisu Help Desk lub brakiem możliwości zalogowania w serwisie Help Desk).
6. ZAMAWIAJĄCY w trakcie obowiązywania Umowy może wystąpić o zmianę świadczonego przez WYKONAWCĘ zakresu usług. Zmiana zakresu usług może implikować zmianę warunków finansowych Umowy i wymaga zawarcia przedmiotowego aneksu.
7. WYKONAWCA zobowiązuje się przy uwzględnieniu zawodowego charakteru swej działalności, świadczyć usługi stanowiące przedmiot Umowy ze szczególną starannością i w zgodzie ze standardami branżowymi przyjętymi dla świadczenia podobnych usług, przy uwzględnieniu specyfiki działalności ZAMAWIAJĄCEGO.

§ 4
[INFRASTRUKTURA]
1. ZAMAWIAJĄCY oświadcza, że posiadana przez niego Infrastruktura spełnia parametry minimalne wymagane przez WYKONAWCĘ w tym w szczególności, że dysponuje wydajnym łączem dostępowym do sieci Internet o przepustowości gwarantującej WYKONAWCY płynną zdalną komunikację.
2. ZAMAWIAJĄCY jest zobligowany każdorazowo do powiadomienia WYKONAWCY o planowanych zmianach w Infrastrukturze serwerowej, środowisku systemowym lub MBD, przed dokonaniem tych zmian.
3. Jeżeli zmiany, o których mowa w niniejszym paragrafie spowodują wzrost kosztów świadczenia usług objętych Umową WYKONAWCA może żądać zmiany warunków Umowy i nie jest zobowiązany do świadczenia usług na warunkach uprzednio uzgodnionych przez Strony
w Umowie. Zmiany takie poprzedzone negocjacjami pomiędzy Stronami zostaną wprowadzone do Umowy w formie aneksu lub jeżeli Strony nie dojdą do porozumienia mogą stać się uzasadnioną podstawą dla WYKONAWCY do rozwiązania Umowy bez wypowiedzenia ze skutkiem natychmiastowym.

§ 5
[WYNAGRODZENIE]
1. Całkowita wartość umowy, zgodnie z ofertą, będącą integralną częścią niniejszej umowy, wynosi:
netto:.................................PLN
(słownie:................................................................................................................),
brutto:...............................PLN
(słownie.................................................................................................................),
w tym podatek od towarów i usług VAT wg stawki .....% w kwocie ...... PLN.
2. W tym:
a. ryczałtowe wynagrodzenie miesięczne w wysokości …………….. zł netto ( słownie: ……………………. zł ……/100), a po dodaniu podatku VAT ………… zł brutto (słownie ……………….. złotych) obejmujące 40 h świadczenia usług, o których mowa w ust. 7
b. ryczałtowe wynagrodzenie za okres 12 miesięcy w wysokości …………….. zł netto ( słownie: ……………………. zł …../100), a po dodaniu podatku VAT ………… zł brutto (słownie ……………….. złotych).
c. wynagrodzenie za dodatkową godzinę w kwocie ……………… zł netto ( słownie: ……………………. zł …./100), a po dodaniu podatku VAT ………… zł brutto (słownie ……………….. złotych) świadczenia usług nieobjętą wynagrodzeniem ryczałtowym.
d. Maksymalne wynagrodzenie łączne za dodatkowe godziny (w wymiarze 480 godzin), za cały okres trwania umowy w kwocie ……………… zł netto ( słownie: ……………………. zł …../100), a po dodaniu podatku VAT ………… zł brutto (słownie ……………….. złotych).
e. wynagrodzenie za licencje i usługę wdrożenia dodatkowego modułu umożliwiającego zastąpienie odręcznego podpisu pacjenta na wydruku papierowym podpisem na tablecie w wysokości …………….. zł netto ( słownie: ……………………. zł …../100), a po dodaniu podatku VAT ………… zł brutto (słownie ……………….. złotych)
3. W trakcie obowiązywania niniejszej umowy strony dopuszczają możliwość zmiany wartości (c§ny) Przedmiotów umowy wobec wartości ustalonej w ust. 1 niniejszego paragrafu wyłącznie w przypadku:
a) zmiany stawki podatku VAT obejmującej Przedmioty umowy, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian,
b) w przypadku wystąpienia przesłanki określonej przepisami art. 142 ust 5 ustawy WYKONAWCY przysługuje uprawnienie wystąpienia do ZAMAWIAJĄCEGO o przeprowadzenie negocjacji w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego. Wraz z wnioskiem, o którym mowa WYKONAWCA zobowiązany jest przedstawić jego uzasadnienie dokumentujące wpływ zaistniałych zmian na koszty wykonania zamówienia.
4. Zmiany wartości (cen) Przedmiotów umowy wynikające z wystąpienia zdarzeń, o których mowa w ust. 3 lit. a), niniejszego paragrafu następują z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości i nie wymaga podpisania aneksu. WYKONAWCA zobowiązany jest do informowania ZAMAWIAJĄCEGO o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 3 lit. a), niniejszego paragrafu w formie pisemnej, przynajmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem. W przypadku, gdy termin wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości jest krótszy niż 7 dni od daty jego opublikowania WYKONAWCA zobowiązany jest do informowania ZAMAWIAJĄCEGO o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 3 lit. a), niniejszego paragrafu w formie pisemnej niezwłocznie, w każdym jednak razie nie później niż w terminie 3 dni od dnia wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotową wartość.
4. Wynagrodzenie płatne będzie w okresach miesięcznych, po upływie każdego miesiąca na podstawie faktury wystawionej przez WYKONAWCĘ i zaakceptowanej przez ZAMAWIAJĄCEGO na podstawie zaakceptowanej ewidencji zrealizowanych zgłoszeń.
5. Do cen netto doliczany będzie podatek VAT przewidziany przez obowiązujące przepisy prawa.
6. Płatność będą realizowane przelewem na konto Wykonawcy podane na fakturze z załączoną ewidencją rozliczonych zgłoszeń, w terminie 60 dni od daty wpływu faktury do siedziby Zamawiającego.
7. Bez zgody ZAMAWIAJĄCEGO WYKONAWCA nie może przenieść na osoby trzecie wierzytelności wynikającej z niniejszej umowy.
8. W ramach ryczałtu miesięcznego WYKONAWCA zobowiązuje się świadczenia Usługi opieki serwisowej, modyfikacji i konsultacji systemu Eskulap w wymiarze 40 godzin miesięcznie. W przypadku niewykorzystania w ramach miesięcznego abonamentu wszystkich godzin pozostają one do wykorzystania w kolejnych miesiącach.
9. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie z tytułu przekroczenia limitu objętego Umową określonego w ust. 8 zgodnie z przyjętą stawką godzinową, za każdą dodatkową godzinę świadczenia usług nieobjętych wynagrodzeniem ryczałtowym.
10. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 obejmuje czas poświęcony na wykonanie usługi (przeróbka programu, konsultacje, spotkania) jak również, o ile strony uznają to za konieczne dojazd i pobyt w siedzibie ZAMAWIAJĄCEGO.
11. Niewykorzystany w danym miesiącu wymiar dodatkowych godzin świadczenia usług ZAMAWIAJĄCY może wykorzystać w miesiącach kolejnych.
12. W przypadku konieczności instalacji nowej wersji, wchodzącej nowej funkcjonalności programu lub konieczności wprowadzenia nowej konfiguracji/parametryzacji systemu celem osiągnięcia określonej funkcjonalności WYKONAWCA jest zobowiązany do przekazania informacji o zmianach przez portal HD.
13. Jeżeli ZAMAWIAJĄCY nabył lub nabędzie, na podstawie odrębnych zamówień lub umów, inne od stanowiących przedmiot Umowy Aplikacje i okresy gwarancji tych Aplikacji ulegną w trakcie obowiązywania Umowy zakończeniu, będzie zobligowany do zawarcia stosownego aneksu, uwzględniającego nowy zakres świadczonych przez WYKONAWCĘ usług, co w konsekwencji prowadzić będzie do zmiany wynagrodzenia WYKONAWCY. Jeżeli Strony nie dojdą do porozumienia co do zakresu zmiany wynagrodzenia, może to stanowić podstawę dla WYKONAWCY do rozwiązania Umowy z zachowaniem 3-miesięcznego okresu wypowiedzenia, złożonego na piśmie.

§ 6
[KONTAKTY]
1. Osobami uprawnionymi do reprezentowania WYKONAWCY w kwestiach formalno-prawnych jest: ……………………………………………………………………………......................................................
……………………………………………………………………………......................................................
……………………………………………………………………………......................................................
oraz w kwestiach dotyczących realizacji usług serwisowych i HD…………………...........................…
……………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………
2. Osobami uprawnionymi do reprezentowania ZAMAWIAJĄCEGO w kwestiach formalno-prawnych Umowy jest/są: ……………………...…………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………
3. Osobą uprawnioną do reprezentowania ZAMAWIAJĄCEGO w kwestiach dotyczących realizacji usług serwisowych są: Mirosława Mocydlarz-Adamcewicz, Dariusz Kowalczyk.
4. Grono użytkowników mających uzyskać dostęp do HD zostaje określone w Załączniku nr 2 do Umowy. Osoby wskazane w ust. 3 uzyskują w HD pełne uprawnienia. Pozostali Użytkownicy uzyskują w HD uprawnienia nadane przez WYKONAWCĘ zgodnie z zaleceniem osób wskazanych w ust. 3, lub jeżeli swoich zaleceń nie przekaże uzyskują uprawnienie minimalne, których zmiana jest możliwa poprzez wysłanie do WYKONAWCY wniosku, o którym mowa w ust. poniżej.
5. Dane umożliwiające uwierzytelnianie Użytkowników w HD zostaną przekazane na przypisane im w Załączniku nr 2 do Umowy konta email w terminie do 7 dni od daty zawarcia Umowy lub w trakcie jej trwania w terminie 7 dni od daty wpłynięcia do WYKONAWCY wniosku o przydzielenie Użytkownikowi dostępu.
6. Zmiany osób, wskazanych w ust. 1, 2 i 3 niniejszego paragrafu nie stanowią zmiany Umowy. Strony zobowiązują się do pisemnego powiadamiania o zmianach osób, wskazanych w ust. 1, 2 i 3 niniejszego paragrafu. ZAMAWIAJĄCY zobligowany jest do powiadamiania WYKONAWCY o wszelkich zmianach danych Użytkowników w celu nadania/zmiany uprawnień Użytkowników w serwisie HD. Ustala się, że jakiekolwiek wnioski dotyczące zmiany uprawnień Użytkowników będą wpływały do WYKONAWCY z konta poczty elektronicznej przypisanego w Załączniku nr 2 osobom wskazanym w ust. 3 powyżej.

§ 7
[WARUNKI LICENCJI I PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ]
1. WYKONAWCA oświadcza, że posiada, prawo do oferowania na rynku polskim Oprogramowania Aplikacyjnego oraz świadczenia usług objętych Umową. Zobowiązania w stosunku do właściciela majątkowych praw autorskich do Oprogramowania Aplikacyjnego, jeżeli nie przynależą one WYKONAWCY, precyzuje odrębne porozumienie zawarte pomiędzy WYKONAWCĄ a Producentem.
2. Aplikacje, będące przedmiotem Umowy, są chronione prawem autorskim na podstawie przepisów Ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 880 z późn. zm.), a ZAMAWIAJĄCY i WYKONAWCA zobowiązują się do respektowania tego prawa niezależnie od powstałych okoliczności.
3. ZAMAWIAJĄCY ma prawo do eksploatacji Oprogramowania Aplikacyjnego w zakresie, lokalizacji oraz na polach eksploatacji określonych w licencji udzielanej przez Producenta lub podmiot przez niego uprawniony.
4. WYKONAWCA ma prawo do wstrzymania świadczeń przywidzianych w Umowie, z prawem do jej rozwiązania bez okresu wypowiedzenia ze skutkiem natychmiastowym włącznie, jeżeli poweźmie uzasadnione podejrzenie, że ZAMAWIAJĄCY wszedł w posiadanie Aplikacji nielegalnie lub dopuszcza się naruszenia postanowień udzielonej przez podmiot upoważniony licencji. W przypadku sporu w tym przedmiocie, udowodnienie posiadania uprawnień do eksploatacji Aplikacji lub braku naruszeń udzielonej licencji każdorazowo spoczywa na ZAMAWIAJĄCYM.
5. Zawarcie Umowy pociąga za sobą skutki w postaci udzielenia ZAMAWIAJĄCEMU licencji na korzystanie z Uaktualnień Oprogramowania Aplikacyjnego, o których mowa w ust. 6 i 7 poniżej w zakresie, w jakim ZAMAWIAJĄCY posiada ważne i nabyte w legalnym obrocie prawnym licencje uprawniające do jego eksploatacji. Jeżeli zakresem usług jest objęte oprogramowanie, którego nie dostarczył WYKONAWCA, ZAMAWIAJĄCY gwarantuje, że wykonanie Umowy nie narusza praw osób trzecich i zobowiązuje się do zwolnienia WYKONAWCY od odpowiedzialności wobec osób trzecich na zasadach art. 392 Kodeksu cywilnego.
6. W ramach udzielonej licencji ZAMAWIAJĄCY ma prawo do otrzymywania Uaktualnień Aplikacji, wynikających ze zmian legislacyjnych, jeżeli zmiany te dotyczą zakresów funkcjonalnych Oprogramowania Aplikacyjnego dostępnych w tym oprogramowaniu przed dniem opublikowania zmian legislacyjnych.
7. W ramach udzielonej licencji ZAMAWIAJĄCY ma prawo do otrzymywania Uaktualnień Aplikacji, wynikających ze zmian ewaluacyjnych Oprogramowania Aplikacyjnego, jeżeli Producent uzna za zasadne wprowadzenie tych Uaktualnień do zakresu funkcjonalnego Aplikacji lub ZAMAWIAJĄCY nabędzie prawo tych Uaktualnień drogą zamówień indywidualnych na podstawie § 8 Umowy.
8. Wszelkie prawa własności intelektualnej (włącznie z prawem do wyrażania zgody na opracowanie) do utworów powstałych w wyniku usług realizowanych przez WYKONAWCĘ na podstawie Umowy, w tym dotyczące wszelkich modyfikacji do Oprogramowania Aplikacyjnego (oraz Dokumentacji), podlegających ochronie prawno-autorskiej, które zostały wykonane w ramach Umowy pozostają własnością WYKONAWCY, a ZAMAWIAJĄCY ma prawo do korzystania z nich na zasadzie niewyłącznej licencji, o której mowa w ust. 5.

§ 8
[ZAMÓWIENIA INDYWIDUALNE]
1. Jeżeli zakres usług uwzględniony w przedmiocie Umowy nie zaspokoi bieżących potrzeb ZAMAWIAJĄCEGO, może on zwrócić się do WYKONAWCY z indywidualnym zamówieniem doraźnego wykonania usług uzupełniających. W szczególności usługi te mogą obejmować wykonanie wydruków, raportów lub indywidulanych funkcji rozszerzających zakres funkcjonalny Oprogramowania Aplikacyjnego.
2. ZAMAWIAJĄCY przyjmuje do wiadomości, że akceptacja w systemie HD odpłatnego wykonania usługi stanowiącej przedmiot Zgłoszenia Serwisowego jest jednoznaczna z jej zamówieniem i wykonanie przez WYKONAWCĘ tej usługi będzie, w zależności od pakietu subskrybowanych przez ZAMAWIAJĄCEGO usług, pociągało za sobą jedną z następujących konsekwencji:
a) Jeżeli przedmiot Umowy obejmuje Nadzór Eksploatacyjny i pozostająca do dyspozycji WYKONAWCY liczba godzin jest wystarczająca do wykonania usługi stanowiącej przedmiot Zgłoszenia Serwisowego, usługa zostanie rozliczona w poprzez umniejszenie puli tych godzin o ich odpowiednią ilość wskazaną w Zgłoszeniu Serwisowym,
b) Jeżeli zakres usługi Nadzór Eksploatacyjny został wyczerpany, wykonanie przedmiotu Zgłoszenia Serwisowego będzie się wiązało z akceptacją przez ZAMAWIAJĄCEGO faktury VAT wystawionej na warunkach finansowych zaakceptowanych w Zgłoszeniu przez Użytkownika.
3. Strony mogą także określić inny sposób dokonania wzajemnych rozliczeń, w szczególności, jeżeli przedmiotem zamówienia indywidualnego będą usługi podnoszące walory Oprogramowania Aplikacyjnego, Strony mogą uzgodnić, że przedmiot Zgłoszenia Serwisowego będzie realizowany bez dodatkowej odpłatności w ramach opłaty zryczałtowanej, o której mowa w § 5 ust. 2 Umowy.
4. Realizacja zamówień indywidualnych będzie się odbywała w terminach uzgodnionych przez Strony w Zgłoszeniach Serwisowych.
5. ZAMAWIAJĄCY przyjmuje do wiadomości, że WYKONAWCA ma prawo odmówić realizacji Zgłoszenia Serwisowego, dotyczącego zamówień indywidualnych pod warunkiem podania przyczyny.
6. ZAMAWIAJĄCY przyjmuje do wiadomości, że produkty powstałe w wyniku zamówień indywidulanych mogą być dowolnie rozpowszechniane przez WYKONAWCĘ (lub Producenta jeżeli były przez niego wykonane) i ZAMAWIAJĄCEMU nie będą z tego tytułu należne żadne korzyści, jak również prawa do tych produktów, o ile Strony nie postanowią inaczej na piśmie pod rygorem nieważności.

§ 9
[BEZPIECZEŃSTWO]
1. ZAMAWIAJĄCY zapewni WYKONAWCY, w terminach wspólnie ustalonych przez Strony, dostęp do wszelkich posiadanych informacji uznanych przez WYKONAWCĘ za konieczne dla świadczenia przewidzianych w Umowie usług. WYKONAWCA zapewni poufność otrzymanych od ZAMAWIAJĄCEGO informacji zgodnie z postanowieniami § 11 Umowy. ZAMAWIAJĄCY zapewni WYKONAWCY również dostęp do informacji i dokumentów związanych z eksploatacją Oprogramowania Aplikacyjnego.
2. ZAMAWIAJĄCY jest zobowiązany do zabezpieczenia wydajnego łącza dostępowego do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości wskazanej w HD (minimalne parametry Infrastruktury), umożliwiającej WYKONAWCY płynną zdalną komunikację. ZAMAWIAJĄCY zapewni WYKONAWCY także możliwość instalacji urządzeń lub oprogramowania narzędziowego, umożliwiających bezpieczny szyfrowany dostęp do serwera/ów, na którym/ch posadowione jest serwisowane Oprogramowanie Aplikacyjne, środowisko systemowe, oraz MBD wraz z Bazą danych celem uruchomienia sesji Aplikacji zdalnie.
3. Jeżeli w związku z ust. 2 powyżej oraz polityką bezpieczeństwa funkcjonującą u ZAMAWIAJĄCEGO konieczne będzie zastosowanie szczególnych lub alternatywnych procedur dostępu do zasobów IT, na których eksploatowane są Oprogramowanie Aplikacyjne i Baza danych, procedury te określa Załącznik nr 52 do Umowy.
4. ZAMAWIAJĄCY jest zobligowany do cyklicznego wykonywania oraz weryfikacji poprawności kopii danych i Oprogramowania Aplikacyjnego oraz zapewnienia bezpieczeństwa Nośników, na których są przechowywane.
5. ZAMAWIAJĄCY jest zobligowany do należytego tj. zgodnego z przyjętymi dla zarządzania i eksploatacji systemów teleinformatycznych zasadami branżowymi zabezpieczenia Infrastruktury przed:
a) awariami strategicznych elementów systemu teleinformatycznego (redundancja),
b) nieautoryzowanym dostępem fizycznym osób trzecich,
c) nieautoryzowanym zdalnym dostępem osób trzecich (włamaniami tzw. hakerów),
d) działaniami wirusów komputerowych,
e) utratą zasilania,
f) konsekwencjami działań warunków atmosferycznych i awarii budowlanych.
6. ZAMAWIAJĄCY jest zobligowany do zachowania określonego w HD (minimalne parametry Infrastruktury): oprogramowania systemowego, towarzyszącego oraz MBD w wersjach wspieranych przez producentów tego oprogramowania. WYKONAWCA może w każdym przypadku odmówić obsłużenia Zgłoszenia Serwisowego, jako niespełniającego warunków Umowy, jeżeli ZAMAWIAJĄCY nie wywiązuje się z niniejszego zobowiązania, bez ryzyka poniesienia przez WYKONAWCĘ jakichkolwiek negatywnych konsekwencji takiego działania.
7. ZAMAWIAJĄCY przyjmuje do wiadomości, że brak wykupionych u producentów oprogramowania systemowego, towarzyszącego oraz MBD usług zapewniających dostęp do jego aktualizacji może uniemożliwić WYKONAWCY realizację niektórych świadczeń powiązanych z tym oprogramowaniem. WYKONAWCA może w każdym przypadku, w którym dostęp do aktualizacji jest nieodzowny do obsłużenia Zgłoszenia Serwisowego, odmówić jego realizacji jako niespełniającego warunków Umowy bez ryzyka poniesienia przez WYKONAWCĘ jakichkolwiek negatywnych konsekwencji takiego działania.
8. ZAMAWIAJĄCY przyjmuje do wiadomości, że danymi umożliwiającymi uwierzytelnianie w serwisie HD mogą posługiwać się wyłącznie Użytkownicy wymienieni w Załączniku nr 2 do Umowy, zobowiązuje się także do dołożenia należytej staranności w celu zabezpieczenia tych danych przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich.
9. WYKONAWCA ma prawo do zablokowania Użytkownikowi lub źródłowemu adresowi IP, z którego nastąpiło połączenie, dostępu do HD w przypadku zidentyfikowania działań inicjowanych z konta Użytkownika, zagrażających stabilności lub bezpieczeństwu HD.
10. Użytkownicy zobowiązani są do bieżącego śledzenia informacji publikowanych w HD i jeżeli zawierają one Uaktualnienia Oprogramowania Aplikacyjnego, winni niezwłocznie dokonać instalacji tychże, chyba że istnieją ku temu istotne przeciwwskazania.
11. ZAMAWIAJĄCY jest zobowiązany do bieżącego śledzenia informacji publikowanych w HD i jeżeli zawierają one uaktualnienia wymogów w zakresie minimalnych parametrów Infrastruktury, winien dokonać stosownej modernizacji Infrastruktury najpóźniej w terminie 60 dni od daty publikacji zaktualizowanych wymogów, chyba że istnieją ku temu istotne przeciwwskazania.
12. Z wyłączeniem sytuacji szczególnych WYKONAWCA obsługuje Zgłoszenia Serwisowe dotyczące ostatnich opublikowanych wersji Oprogramowania Aplikacyjnego. ZAMAWIAJĄCY przyjmuje do wiadomości, że eksploatacja Aplikacji w wersjach niezaktualizowanych do najnowszych lub na Infrastrukturze nie spełniającej wymogów w zakresie minimalnych parametrów Infrastruktury, może stanowić powód do odmowy przez WYKONAWCĘ obsłużenia powiązanych przedmiotowo Zgłoszeń Serwisowych lub obsłużenia tych Zgłoszeń w trybie usług uzupełniających realizowanych za dodatkową odpłatnością.
13. W przypadku nie wywiązywania się przez ZAMAWIAJĄCEGO z zobowiązań wymienionych w niniejszej Umowie, WYKONAWCA ma prawo do przesunięcia, o czas trwania opóźnienia lub przerwy w pracach spowodowanej przez ZAMAWIAJĄCEGO, terminu na wykonanie Usług.
14. ZAMAWIAJĄCY nie będzie podejmował we własnym zakresie, bądź przy pomocy podmiotów innych niż WYKONAWCA i inne upoważnione przez WYKONAWCĘ podmioty, prób napraw i modyfikacji Oprogramowania Aplikacyjnego.
15. Usługi, których konieczność wykonania powstała na skutek usiłowania nieuprawnionej modyfikacji lub naprawy przez inne podmioty niż WYKONAWCA oraz inne podmioty upoważnione przez WYKONAWCĘ lub w zakresie zastępczego wykonania - przez ZAMAWIAJĄCEGO, nie są objęte Umową.

§ 10
[ODPOWIEDZIALNOŚĆ]
1. ZAMAWIAJĄCY oświadcza, że jest świadomy konsekwencji braku dokonywania i weryfikacji poprawności kopii bezpieczeństwa Oprogramowania Aplikacyjnego oraz generowanych przez nie danych, jak również nienależytego zabezpieczenia Infrastruktury.
2. WYKONAWCA nie ponosi odpowiedzialności za szkody wywołane którąkolwiek z następujących okoliczności, a w wypadku ich wystąpienia ZAMAWIAJĄCY nie będzie tego tytułu wysuwał żadnych roszczeń do WYKONAWCY:
a) utrata danych,
b) brak możliwości odtworzenia utraconych danych,
c) utrudnienie w korzystaniu lub całkowita utrata możliwości eksploatacji Oprogramowania Aplikacyjnego lub innych programów, jeżeli jest spowodowana utratą danych,
d) zaniechanie ZAMAWIAJĄCEGO w należytym zabezpieczaniu Infrastruktury,
e) zmasowany atak zewnętrzny tzw. DoS,
f) zaniechanie ZAMAWIAJĄCEGO w należytym zabezpieczaniu danych identyfikacyjnych umożliwiających dostęp do HD osobom trzecim,
g) wszystkie szkody będące następstwami okoliczności wymienionych powyżej lub wynikające z powodu okoliczności za które wyłącznej odpowiedzialności nie ponosi WYKONAWCA.
3. WYKONAWCA nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe u ZAMAWIAJĄCEGO w wyniku przekazania lub utraty przez Użytkowników danych identyfikacyjnych umożliwiających uwierzytelnienie w systemie HD osobom trzecim, przez które rozumie się także niezaewidencjonowanych w roli Użytkowników pracowników ZAMAWIAJĄCEGO. Pobieranie Uaktualnień przez inne osoby niż Użytkownicy, jak również rozpowszechnianie ich poza podmiotem leczniczym ZAMAWIAJĄCEGO stanowi naruszenie własności intelektualnej WYKONAWCY i uprawnia go do zastosowania sankcji przewidzianych w §7 ust. 4 Umowy.
4. Uzgadnia się, że wszelkie wzajemne roszczenia - w tym dotyczące naliczenia kar umownych, mogą być wysuwane przez Strony w terminie maksymalnie 60 dni, licząc od daty ustania okoliczności stanowiącej podstawę roszczeń, pod groźbą braku możliwości dochodzenia tych roszczeń w przyszłości. Niniejsza klauzula dotyczy także roszczeń wysuwanych po rozwiązaniu Umowy.
5. Odpowiedzialność WYKONAWCY za szkody poniesione przez ZAMAWIAJĄCEGO ograniczona jest do rzeczywistych strat i nie obejmuje utraconych korzyści ZAMAWIAJĄCEGO.
6. Całkowita wzajemna odpowiedzialność odszkodowawcza Stron, bez względu na podstawę prawną roszczenia (tj. zarówno z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy, jak i z tytułu czynu niedozwolonego), ograniczona jest do wysokości wynagrodzenia, wypłaconego WYKONAWCY na podstawie Umowy.
7. Powyższe ograniczenie w zakresie odpowiedzialności nie obowiązuje w wypadku powstania szkody w wyniku winy umyślnej którejkolwiek ze Stron.

§ 11
[ZACHOWANIE POUFNOŚCI I POWIERZENIE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH]
1. Wielkopolskie Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie (Zamawiający) jako Administrator Danych Osobowych w rozumieniu art. 7 pkt 4) Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2016 r., poz. 922 tj., dalej UODO) powierza w trybie art. 31 UODO Wykonawcy przetwarzanie danych osobowych ze zbioru WCO w zakresie:


2. Dane osobowe przetwarzane będą przez Wykonawcę wyłącznie w celu realizacji usług, których świadczenie jest przedmiotem Umowy, określonym w §3 UMOWY.
3. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów UODO oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy i ponosi odpowiedzialność za przetwarzanie danych osobowych niezgodnie z powyższymi przepisami oraz niniejszą ustawą.
4. Przed rozpoczęciem przetwarzania danych osobowych, Wykonawca jest zobowiązany podjąć środki zabezpieczające zbiór danych, o których mowa w art. 36-39 UODO, oraz spełnić wymagania określone w przepisach, o których mowa w art. 39a. W zakresie tych przepisów Wykonawca ponosi odpowiedzialność jak Administrator Danych Osobowych.
5. Przetwarzanie danych osobowych będzie obejmować operacje na danych, o których mowa w art. 7 pkt 2) UODO, a w szczególności:


6. Dane osobowe będą przetwarzane w postaci tradycyjnej* i/lub w zakresie systemów informatycznych* :


7. Wykonawca gwarantuje, że do przetwarzania danych osobowych dopuszczeni będą wyłącznie pracownicy Wykonawcy.
8. Wykonawca oświadcza, iż ma / nie ma* powołanego i zgłoszonego Administratora Bezpieczeństwa Informacji: .……………………………………………… do jawnego rejestru prowadzonego przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
9. W szczególnych przypadkach, jeżeli zachodzi uzasadniona konieczność dopuszczalne jest przetwarzanie danych osobowych pochodzących ze zbiorów danych osobowych Zamawiającego także przez pracowników Producenta, przy czym każdorazowo, jeżeli taka konieczność wystąpi, Wykonawca powiadomi o tym fakcie Zamawiającego, przed przydzieleniem dostępu do danych.
10. Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych, zgodnie z art. 37 UODO oraz zobowiązania do zachowania w tajemnicy pozyskanych danych dla osób przetwarzających dane osobowe u Zamawiającego, zgodnie z art. 39 ust. 2. UODO, wydaje Wykonawca w postaci papierowej w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy.
11. Fakt wydania upoważnienia Wykonawca odnotowuje, zgodnie z art. 39 ust. 1 UODO w Ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych.
12. Każdorazowo przy zmianie personelu Wykonawcy dedykowanego do realizacji Umowy, Wykonawca będzie zobligowany do upoważnienia do przetwarzania danych osobowych nowych pracowników, zgodnie z art. 37 UODO oraz zobowiązania do zachowania w tajemnicy pozyskanych danych dla osób przetwarzających dane osobowe u Zamawiającego, zgodnie z art. 39 ust. 2. UODO.
13. Za zapoznanie pracowników Wykonawcy z przepisami ochrony danych osobowych odpowiada Wykonawca.
14. Wykonawca zapewnia, że oprogramowanie, w którym będą przetwarzane dane osobowe spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 kwietnia 2004 roku w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. 2004 r. Nr 100, poz. 1024).
15. Zamawiający zezwala na zdalny dostęp Wykonawcy do systemu informatycznego:
system HIS Eskulap wraz dodatkowymi modułami, aplikacjami oraz usługami (w tym usługami integracyjnymi z innymi systemami) zgodnie z niniejszymi zasadami:
a) dostęp jest realizowany tylko dla osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych Zamawiającego, którego imienną listę Wykonawca przedstawi Administratorowi Bezpieczeństwa Informacji (ABI) Zamawiającego w terminie 7 dni od daty zawarcia Umowy
b) każdorazowo przy zmianie personelu Wykonawcy dedykowanego do realizacji Umowy Wykonawca będzie zobligowany do dostarczenia ewentualnej aktualizacji listy imiennej pracowników Wykonawcy upoważnionych do przetwarzania danych osobowych Zamawiającego oraz zdalnego dostępu do tych danych,
dostęp z użyciem szyfrowanego protokołu VNC lub RDP wyłącznie ze stałego(ych) adresu(ów) IP Wykonawcy: ……………………
c) zestawienie połączenia będzie następowało po uzyskaniu zgody Działu Informatyki Zamawiającego, w celu uzyskania której Wykonawca każdorazowo będzie się zwracał w postaci elektronicznej na adres informatycy@wco.pl lub telefonicznie na numer 61/88 50 636, 61/88 50 869,
d) zestawienie połączeń będzie następowało w godzinach pracy Działu Informatyki Zamawiającego tj. w dni robocze, od godz. 07:00 do 16:00, a po godzinach pracy automatycznie zamykane z zastrzeżeniem punktu d. niniejszego ustępu,
e) w szczególnych przypadkach, jeżeli będą za tym przemawiały przesłanki merytoryczne, zestawienie połączenia będzie mogło nastąpić po godzinach pracy Działu Informatyki Zamawiającego lub w trybie ciągłym, przy czym każdorazowo w takich okolicznościach Strony uzgodnią szczegóły otwarcia i zamknięcia połączenia,
f) wykonanie połączenia zostanie każdorazowo odnotowane w dzienniku połączeń – Ewidencja zdalnych połączeń prowadzonym przez Dział Informatyki Zamawiającego (za wyjątkiem połączeń w trybie ciągłym).
16. Zamawiającemu przysługuje prawo do kontroli przetwarzania powierzonych danych osobowych a w szczególności realizacji obowiązku zabezpieczenia tych danych. Zamawiający ma prawo realizacji obowiązku kontroli poprzez
a) żądanie złożenia pisemnych i ustnych wyjaśnień,
b) żądania dostarczenia kserokopii dokumentów, w szczególności Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych i Zobowiązania do zachowania w tajemnicy danych osobowych,
c) realizację kontroli poprzez inspekcję lokalizacji (przeprowadzania oględzin urządzeń, nośników oraz systemów informatycznych służących do przetwarzania danych), w których przetwarzane są powierzone dane osobowe.
17. Wykonawca ma obowiązek zastosować się do wskazań Zamawiającego mających na celu usunięcie stwierdzonych uchybień lub poprawę stanu bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych.
18. Wykonawca zobowiązuje się do poinformowania Zamawiającego o zamiarze przeprowadzenia przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) kontroli Wykonawcy bez zbędnej zwłoki. Wykonawca zapewni udział przedstawiciela Zamawiającego w kontroli GIODO Wykonawcy w zakresie, w jakim kontrola ta będzie dotyczyć danych osobowych, których Administratorem Danych Osobowych jest Zamawiający.
19. Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia wszelkich danych osobowych uzyskanych od Zamawiającego w ciągu 7 dni roboczych od dnia zakończenia Umowy.
20. W razie stwierdzenia naruszenia przez Wykonawcę postanowień przepisów Ustawy o ochronie danych osobowych Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 4 0000,00zł. (słownie: cztery tysiące złotych 00/100) za każdy przypadek naruszenia w terminie 7 dni od daty doręczenia wezwania do jej zapłaty.
21. Niniejsze postanowienia obowiązują przez czas trwania umowy oraz po upływie okresu jej obowiązywania, do czasu wykonania przez Wykonawcę obowiązku, o którym mowa w niniejszej umowy.

§ 12
[PODWYKONAWCY]
1. Strony postanawiają, że WYKONAWCA będzie świadczył usługi stanowiące przedmiot Umowy własnymi siłami.
§ 13
[CZAS OBOWIĄZYWANIA]
1. Umowa zostaje zawarta na okres 12 miesięcy, tj. na okres od dnia ………………….. do dnia ……………………..
§ 14
[KARY UMOWNE]
1. Za niedotrzymanie terminów świadczenia usług (określonych w Załączniku 2 do Umowy) będących przedmiotem Umowy ZAMAWIAJĄCY może naliczyć WYKONAWCY karę umowną:
a) z tytułu opóźnienia w realizacji przedmiotu umowy w zakresie usunięcia awarii Wykonawca zapłaci na rzecz zamawiającego karę umowną w wysokości 20% wartości brutto umowy określonej w § 5 ust. 2b za każde 2 godziny opóźnienia. Kara w tej wysokości będzie naliczana przez czas opóźnienia liczony od czasu usunięcia awarii podanego przez Wykonawcę i ustalonego w umowie do czasu upływu 8 godzin opóźnienia.
Po upływie 8 godzinnego czasu opóźnienia zamawiający naliczy wykonawcy karę umowną w wysokości 0,2% wartości brutto umowy określonej w w § 5 ust. 2b za każde 2 godzinne opóźnienie.
b) 10% wartości niewykonanej lub nienależycie wykonanej umowy w sytuacji, gdy ZAMAWIAJĄCY odstąpi od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy
2. ZAMAWIAJĄCY zapłaci WYKONAWCY:
a) odsetki ustawowe za opóźnienie w przypadku niedotrzymania terminów płatności należnego WYKONAWCY wynagrodzenia,
b) karę umowną w wysokości miesięcznego wynagrodzenia brutto określonego w § 5 ust.2 Umowy za rozwiązanie Umowy w trybie określonym w §15 ust. 2a Umowy,
c) karę umowną w wysokości iloczynu 20% miesięcznego wynagrodzenia brutto określonego w § 5 ust.2 Umowy i ilości pełnych miesięcy pozostających od dnia odstąpienia od Umowy do jej pierwotnego terminu obowiązywania określonego w § 13 za rozwiązanie Umowy przed tym terminem, jeżeli jej przedmiotem była usługa Nadzoru Eksploatacyjnego [NE] (należność za jej realizację obciąża równomiernie miesięczne zryczałtowane wynagrodzenie określone w § 5 ust. 2 Umowy).

§ 15
[WARUNKI ROZWIĄZANIA UMOWY]
1. Umowa może zostać rozwiązana bez wypowiedzenia ze skutkiem natychmiastowym przez ZAMAWIAJĄCEGO w następujących sytuacjach:
a) w przypadku określonym w Art. 145 Ustawy (wyłącznie w przypadku gdy, Umowa została zawarta w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego na podstawie Ustawy),
b) w przypadku, w którym WYKONAWCA realizuje prace objęte Umową w sposób rażąco nierzetelny lub w inny sposób naruszy jej istotne postanowienia,
c) w przypadku, o którym mowa w § 16 ust. 3 (Siła Wyższa),
d) w innych przypadkach określonych w przepisach prawa.
2. Umowa może zostać rozwiązana bez wypowiedzenia ze skutkiem natychmiastowym przez WYKONAWCĘ w następujących sytuacjach:
a) w przypadku, jeśli opóźnienie z uiszczaniem jakiejkolwiek miesięcznej płatności, o których mowa w § 5 Umowy przekroczy 2 miesiące,
b) w przypadku określonym w § 4 ust. 3 Umowy (zmiana parametrów Infrastruktury),
c) w przypadku określonym w § 7 ust. 4 Umowy (naruszenie praw autorskich),
d) w przypadku określonym w § 16 ust. 3 Umowy (Siła Wyższa).
e) w innych przypadkach określonych w przepisach prawa.
3. Umowa może zostać rozwiązana w trybie jednostronnego wypowiedzenia każdej ze Stron z zachowaniem 3-miesięcznego okresu wypowiedzenia w przypadku:
a) wycofania się Producenta ze świadczenia usług wsparcia (Konserwacja) dla wersji Aplikacji eksploatowanych przez ZAMAWIAJĄCEGO,
b) wycofania się Producenta lub/i producenta MBD z wsparcia dla wersji MBD, w której eksploatuje ją ZAMAWIAJĄCY,
c) w przypadku określonym w § 5 ust. 9 Umowy (wejście w przedmiot Umowy dodatkowych Aplikacji),
d) w innych przypadkach określonych w przepisach prawa.
4. Rozwiązanie Umowy z powodu okoliczności przewidzianych w ust. 1 b), c) lub d) lub ust. 2 lit. a) lub d) niniejszego paragrafu może nastąpić po uprzednim wezwaniu do zaniechania naruszeń lub usunięcia skutków naruszeń, i bezskutecznym upływie wyznaczonego w tym celu dodatkowego terminu nie krótszego niż 30 dni, w formie pisemnej pod rygorem nieważności oraz wymaga złożenia stosownego oświadczenia lub wypowiedzenia w formie pisemnej, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia i zawierać będzie szczegółowe uzasadnienie.

§ 16
[SIŁA WYŻSZA]
1. W przypadku, gdy Siła Wyższa uniemożliwia wykonanie jakichkolwiek zobowiązań Umownych którejkolwiek ze Stron Umowy, określony czas zobowiązań umownych będzie przedłużony o czas trwania Siły Wyższej oraz odpowiednio o czas trwania jej skutków.
2. W przypadku, gdy którakolwiek ze Stron nie jest w stanie wywiązać się ze swych zobowiązań Umownych w związku z okolicznościami Siły Wyższej, druga Strona musi być o tym poinformowana w formie pisemnej w terminie 3 dni od momentu zaistnienia ww. okoliczności.
3. Gdy okoliczności Siły Wyższej uniemożliwiają jednej ze Stron Umowy wywiązanie się ze swych zobowiązań Umownych przez okres dłuższy niż 30 dni, Strony Umowy mogą rozwiązać Umowę w całości lub w części. W przypadku rozwiązania Umowy w taki sposób, jej wykonanie i końcowe rozliczenie musi być uzgodnione na piśmie przez obie Strony Umowy.
§ 17
[POSTANOWIENIA KOŃCOWE]
1. Z wyłączeniem zmian, których akceptacja następuje bezpośrednio w systemie HelpDesk, pozostałe zmiany w Umowie wymagają zachowania formy pisemnej w postaci kolejno numerowanych aneksów, pod rygorem nieważności.
2. W sprawach nieuregulowanych Umową stosuje się przepisy polskiego prawa, w tym w szczególności Ustawy, Kodeksu cywilnego, ustawy o ochronie danych osobowych oraz ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
3. Żadna ze Stron Umowy nie ma prawa do dokonywania cesji praw lub obowiązków wynikających z Umowy bez uprzedniej pisemnej zgody drugiej Strony.
4. Wszelkie spory powstałe w związku z zawarciem i realizacją Umowy Strony będą się starały rozwiązywać polubownie, a dopiero w sytuacji braku możliwości dojścia do polubownego porozumienia, spory zostaną poddane pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego, właściwego ze względu na siedzibę WYKONAWCY.
5. Umowa została sporządzona w dwóch egzemplarzach po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.
6. Załącznikami, stanowiącymi integralną część niniejszej Umowy, są:

Numer Załącznika Zawartość
Załącznika
1 Zakres usług wraz z przewidzianymi dla nich procedurami realizacji
2 Kontakty oraz procedury bezpieczeństwa



ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA

« Powrót do szczegółów zamówienia