Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Opracowanie pełnobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla zadania pod nazwą: „Modernizacja pomieszczeń Zakładu Radiologii Wielkopolskiego Centrum Onkologii.”

Numer zamówienia:

350/79/2017

« Powrót do szczegółów zamówienia

specyfikacja

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA


Postępowanie prowadzone jest zgodnie z Ustawą Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.)– procedura jak dla zamówienia publicznego o wartości poniżej 209.000Euro


DOTYCZY PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO 79/2017.


Opracowanie pełnobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla zadania pod nazwą:
„Modernizacja pomieszczeń Zakładu Radiologii Wielkopolskiego Centrum Onkologii.”

I. Nazwa oraz adres zamawiającego
Wielkopolskie Centrum Onkologii
ul. Garbary 15
61-866 Poznań
tel. 61/88 50 500
fax. 61/8 52 19 48
Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia
tel 61/88 50 643[644] fax 61/ 88 50 698
godziny pracy: od poniedziałku do piątku od 7.25 do 15.00
www.wco.pl mailto: zaopatrzenie@wco.pl

II. Tryb udzielenia zamówienia.
Postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego – procedura, jak dla zamówienia publicznego poniżej 209 000 EURO, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.),zwanej dalej Pzp oraz przepisami aktów wykonawczych wydanych na podstawie ww. ustawy.

III. Opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: opracowanie pełnobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę dla zadania pod nazwą „Modernizacja pomieszczeń Zakładu Radiologii Wielkopolskiego Centrum Onkologii” w Poznaniu przy ulicy Garbary 15.

2. Nomenklatura wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
71220000-6 Usługi projektowania architektonicznego
71221000-3 Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
71242000-6 Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
71250000-5 Usługi architektoniczne, inżynieryjne i pomiarowe
71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71327000-6 Usługi projektowania konstrukcji nośnych

3. Opis ogólny przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są prace projektowe związane z modernizacją – częściową przebudową – pomieszczeń Zakładu Radiologii Wielkopolskiego Centrum Onkologii. W zakres zamówienia wchodzi wykonanie projektu budowlanego (PB) wraz ze wszystkimi niezbędnymi uzgodnieniami i opiniami oraz uzyskaniem pozwolenia na budowę, a także projekty wykonawcze (PW) we wszystkich branżach wraz z przedmiarami robót, kosztorysem inwestorskim i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót.
Szczegółowe wytyczne, wiążące dla Projektanta, zawarte są w załączonych do niniejszej specyfikacji opracowaniach:
• PROGRAM FUNKCJONALNO-UŻYTKOWY MODERNIZACJI POMIESZCZEŃ ZAKŁADU RADIOLOGII WIELKOPOLSKIEGO CENTRUM ONKOLOGII
• KONCEPCJA ARCHITEKTONICZNA; KONCEPCJA WENTYLACJI MECHANICZNEJ I KLIMATYZACJI – PRZEBUDOWA ZAKŁADU RADIOLOGII NA PARTERZE STAREGO BUDYNKU W WIELKOPOLSKIM CENTRUM ONKOLOGII
• EKSPERTYZA TECHNICZNA ORAZ KONCEPCJA ZMIAN KONSTRUKCYJNYCH W RAMACH PRZEBUDOWY ZAKŁADU RADIOLOGII NA PARTERZE STAREGO BUDYNKU W WIELKOPOLSKIM CENTRUM ONKOLOGII
4. Zamawiający przewiduje obligatoryjne zawarcie z Wykonawcą odrębnej umowy na pełnienie nadzoru autorskiego, o wysokości wynagrodzenia nie większej niż 15% wartości zamówienia podstawowego. W przypadku konieczności wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do projektu, które wynikną z przyczyn technicznych ujawnionych w trakcie prowadzenia robót, niezbędne rozwiązania projektowe zostaną opracowane przez Wykonawcę w ramach nadzoru autorskiego.
5. Wymagany termin realizacji zamówienia: Zamawiający wymaga wykonania przedmiotu zamówienia w dwóch etapach:
• Wykonanie projektu budowlanego (PB) oraz złożenie kompletnego wniosku o pozwolenie na budowę – w nieprzekraczalnym terminie do 70 dni od dnia podpisania umowy;
• Wykonanie kompletnych projektów wykonawczych (PW) + specyfikacje techniczne, przedmiary, kosztorysy ofertowe – w nieprzekraczalnym terminie do 140 dni od dnia podpisania umowy.
6. Cena oferty jest ceną ryczałtową, za wykonanie pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, w tym projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na budowę oraz projektów wykonawczych, specyfikacji technicznych, przedmiarów, kosztorysów ofertowych we wszystkich niezbędnych branżach.
Wykonanie pierwszego etapu zamówienia (PB) - potwierdzone będzie protokołem zdawczo-odbiorczym podpisanym przez Zamawiającego oraz skutecznym złożeniem kompletnego wniosku o pozwolenie na budowę.
Wykonanie drugiego etapu (PW), a zarazem całości zamówienia - potwierdzone będzie protokołem zdawczo-odbiorczym podpisanym przez Zamawiającego oraz dokumentem decyzji pozwolenia na budowę.

7. Wymagany przez Zamawiającego termin płatności: 30 dni od daty otrzymania faktury przez Zamawiającego.
8. Zamawiający zwraca uwagę na możliwość dokonania wizji lokalnej w miejscu planowania robót, przed złożeniem oferty. Wizję można przeprowadzić od pn – pt. w godz. 8.00 do 14.00, po uprzednim uzgodnieniu terminu z Kierownikiem Zakładu Radiologii p. dr Ewa Wierzchosławska Tel. 61/88 50 508 e-mail: ewa.wierzchoslawska@wco.pl.

IV. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
1. Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy, o udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 pkt 12-23 Pzp, spełniają warunki i wymagania określone w niniejszej Specyfikacji oraz w art. 22 ust. 1b Pzp.

2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
Lp. Warunki oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
1. Zdolności techniczne lub zawodowe.
Wykonawca spełni warunek jeśli przedstawi wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług projektowych, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Zamawiający wymaga podania wykazu wiodących projektantów, posiadających uprawnienia do projektowania w branżach:
- architektonicznej
- konstrukcyjnej
- instalacji sanitarnych
- instalacji elektrycznych
- instalacji niskoprądowych
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie
spełnia/ nie spełnia.

1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
2. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej , pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej, innych podmiotu, o którym mowa w ust. 1, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej , o których mowa w ust. 1.
7. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.
8. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
9. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

V. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie maja dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu. z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23, należy przedłożyć:

Lp. Wymagany dokument
1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 Pzp (składane razem z ofertą)
2 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
Oświadczenie składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
3 Oświadczenie o przynależności lub nie przynależności do tej samej grupy kapitałowej.
Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w związku z art. 24 ust. 1 pkt. 23 Pzp (Zgodnie z art. 24 ust. 11 Pzp, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu powyższy dokument w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust.5 Pzp)

Złożenie na wezwanie Zamawiającego dokumentów podanych niżej będzie obligowało wyłącznie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona.

4 W celu wykazania spełnienia warunku: Zdolności techniczne i zawodowe, zamawiający wymaga:
wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług projektowych, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Zamawiający wymaga podania wykazu wiodących projektantów, posiadających uprawnienia do projektowania w branżach:
- architektonicznej
- konstrukcyjnej
- instalacji sanitarnych
- instalacji elektrycznych
- instalacji niskoprądowych

Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie
spełnia/ nie spełnia.

1. Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania.
2. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16–20 Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw wykluczenia.
4. Wykonawcy działający wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
5. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności wymaganych oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty.
6. W przypadku wskazania przez wykonawcę wymaganych oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 Pzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.
7. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
8. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

VI. Potwierdzenie pozostałych wymagań specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W celu potwierdzenia, że oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zamawiający żąda przedłożenia następujących dokumentów:
Lp. Wymagany dokument
1. Wypełniony formularz ofertowy wg wzoru stanowiącego zał. do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w którym Wykonawca określi całkowitą wartość przedmiotu zamówienia w PLN (netto i brutto), - będącą sumą wartości tak brutto jak i netto – podpisany przez osoby upoważnione do podejmowania czynności prawnych, w tym do zaciągania zobowiązań skutkujących finansowo.
2. Dokument lub odpis dokumentu z rejestru lub innej ewidencji lub inny dokument w celu potwierdzenia i weryfikacji osób umocowanych do reprezentowania Wykonawcy, tym samym składania oświadczeń woli.
3. Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do występowania w imieniu Wykonawcy oraz jego reprezentowania i zaciągania zobowiązań finansowych, jeżeli ich umocowanie nie wynika wprost z dokumentów określonych w pkt. powyżej
4. Aktualna polisa OC
5. Wypełniona tabela potwierdzająca doświadczenie zawodowe projektantów

VII. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami.
Godziny pracy WCO – 7.25 - 15.00.

Wszelką korespondencję należy kierować na adres Wielkopolskiego Centrum Onkologii ul. Garbary 15, 61-866 Poznań - Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia.
1. Postępowanie o udzielenie zamówienia, prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej w języku polskim.
2. W niniejszym postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie. Zamawiający dopuszcza ponadto formę porozumiewania się drogą elektroniczną za pomocą tj. poczty elektronicznej) oraz za pomocą faksu, przy czym w ten sposób przesłane oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje muszą zostać potwierdzone pisemnie. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przy użyciu poczty elektronicznej, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
3. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż: w terminach wskazanych w art. 38 ust. 1 z uwzględnieniem art. 11.8 ustawy pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej.
4. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekazuje Wykonawcom, którym przekazał specyfikację istotnych warunków zamówienia, bez ujawniania źródła zapytania, a jeżeli specyfikacja jest udostępniona na stronie internetowej, zamieszcza na tej stronie.
5. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dokonaną zmianę treści specyfikacji zamawiający udostępnia na stronie internetowej, chyba że specyfikacja nie podlega udostępnieniu na stronie internetowej.
6. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami:
- Merytorycznie: mgr inż. Tadeusz Krzymański - Kierownik Działu Inwestycji i Remontów
tel 61/88 50 727;
- Formalno/prawnie - Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia: Maria Wielgus i/lub
Katarzyna Witkowska i/lub Sylwia Krzywiak tel. 61/88 50 911( ...644, …643)
fax 61/88 50 698

VIII. Wymagania dotyczące wadium.

Wadium nie jest wymagane.

IX. Termin związania ofertą. Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

X. Opis sposobu przygotowywania ofert.
1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie pisemnej, pod rygorem nieważności. Ofertę należy sporządzić w języku polskim. Zamawiający nie wyraża zgody na składanie ofert w formie elektronicznej. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
2. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie. Faks lub droga elektroniczna nie stanowią formy pisemnej, aby były skuteczne muszą być niezwłocznie potwierdzone pismem.
3. Dokumenty składające się na ofertę należy składać w formie oryginałów lub kopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem”. Oświadczenia należy składać wyłącznie w formie oryginału. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, którego każdego z nich dotyczą.
4. Wykonawca składa ofertę, zgodnie z wymaganiami Pzp oraz niniejszą specyfikacją istotnych warunków zamówienia.
5. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu
6. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę przed terminem składania ofert pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu przed upływem terminu składania ofert.
7. Oferta, tzn. formularz ofertowy i wszystkie wymagane dokumenty i oświadczenia muszą być podpisane przez osobę albo osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy.
W przypadku, gdy osoba podpisująca ofertę w imieniu Wykonawcy nie jest wpisana do właściwego rejestru, ewidencji lub nie może wykazać swojej reprezentacji innym dokumentem jako osoba upoważniona musi dołączyć do ofert pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy oraz jego reprezentowania i zaciągania zobowiązań finansowych.
8. Jeżeli pełnomocnictwo nie ma postaci aktu notarialnego powinno zawierać pieczęć Wykonawcy, imienną pieczątkę wystawiającego pełnomocnictwo i jego podpis. Jeżeli dołączone do oferty ww. pełnomocnictwo będzie w formie kopii, Zamawiający wymaga, aby jego zgodność z oryginałem poświadczyła osoba lub osoby wymienione w umowie spółki lub odpowiednim rejestrze, ewidencji, które wskazane są tam jako umocowane do reprezentowania Wykonawcy. Pełnomocnictwo winno wskazywać datę jego wystawienia oraz okres, na który zostało udzielone. Brak tego okresu Zamawiający odczyta jako pełnomocnictwo wystawione na czas nieokreślony.
9. Zaleca się by oferty były połączone – (zszyte zszywaczem lub bindownicą lub w skoroszycie) w sposób zapobiegający możliwość dekompletacji zawartości oferty. Poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być datowane i własnoręcznie podpisane przez osobę podpisującą ofertę.
10. Do oferty Wykonawca dołączy wszystkie dokumenty wymagane postanowieniami niniejszej specyfikacji. W przypadku gdy Wykonawca dołączy jako załącznik do oferty kopię jakiegoś dokumentu, kopia ta winna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W sytuacji gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości, Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii tegoż dokumentu.
11. Oferty oraz wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie postępowania są jawne, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, o ile wykonawca składając ofertę zastrzeże, że nie mogą być one udostępniane innym wykonawcom. W takim przypadku wskazane jest, aby informacje te były przygotowane i przekazane przez Wykonawcę w formie odrębnego załącznika do oferty opatrzonego klauzulą „TAJNE”. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 Pzp.
a) Oferty należy składać w zamkniętych kopertach oznaczonych pieczątką Oferenta oznaczonych w następujący sposób:



Przetarg nieograniczony 79/2017 – Dokumentacja projektowa

.Nie otwierać przed .......................................... /data otwarcia ofert/

b) Każda Oferta opatrzona zostanie numerem wpływu odnotowanym na kopercie oferty.

1. Oferty, które wpłyną do Zamawiającego za pośrednictwem Poczty Polskiej lub poczty kurierskiej należy przygotować w sposób określony jak wyżej i przesłać w zewnętrznej kopercie, na której powinna znajdować się pieczęć Wykonawcy i winna być zaadresowana w następujący sposób:

Wielkopolskie Centrum Onkologii ul. Garbary 15, 61-866 Poznań Przetarg nieograniczony 79/2017 – Dokumentacja projektowa
Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.
2. Miejsce oraz termin składania ofert:
3. Ofertę należy złożyć w pokoju 3089 (Kancelaria – III piętro), w dni robocze, w godzinach od 7.30 do 14.30 w siedzibie Zamawiającego w Poznaniu, ul. Garbary 15 w nieprzekraczalnym terminie 06.11.2017 do godz. 09.00
4. Miejsce oraz termin otwarcia ofert:
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 06.11.2017 o godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego – Budynek Kantor Cegielskiego – Rotunda - parter pokój nr 001.
5. Otwarcie ofert jest jawne. W przypadku, gdy Wykonawca nie był obecny przy otwieraniu ofert, na jego pisemny wniosek Zamawiający prześle mu informację zawierającą nazwy i adresy Wykonawców, których oferty zostały otwarte oraz informacje dotyczące ceny oferty.
6. Oferty zostaną sprawdzone pod katem, czy zostały sporządzone zgodnie z Pzp i postanowieniami specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
7. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert.
8. Zamawiający poprawia w ofercie:
a) oczywiste omyłki pisarskie,
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty
– niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona
9. Nie wyrażenie zgody na poprawienie innych omyłek, niż oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe, polegających na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, w ciągu 3 dni od daty doręczenia zawiadomienia, skutkować będzie odrzuceniem oferty

XI. Opis sposobu obliczenia ceny
1. Wykonawca w przedstawionej ofercie winien zaoferować cenę kompletną, jednoznaczną i ostateczną.
2. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które odpowiadają zasadom określonym w Pzp i spełniają wymagania określone w SIWZ.
3. Cena oferty winna być wartością wyrażoną w jednostkach pieniężnych, w walucie polskiej, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z obowiązującą ustawą o cenach i obliczona zgodnie z konstrukcją formularza ofertowego z uwzględnieniem podatku VAT naliczonym zgodnie z obowiązującymi, w terminie składania oferty, przepisami.
4. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę, (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
5. Przedstawiona przez Wykonawcę oferta cenowa nie może stanowić ogólnych cenników, kalkulacji, itp., stosowanych przez Wykonawcę w toku prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, lecz winna zostać sporządzona wyłącznie z ukierunkowaniem na przedmiotowe postępowanie i odpowiadać wymogom Zamawiającego określonym w niniejszej SIWZ.
6. Wszystkie ceny określone przez Wykonawcę w ofercie są ustalone na okresie trwania umowy, poza przypadkami określonymi we wzorze umowy (załącznik siwz) i nie wzrosną i nie podlegają negocjacjom.
7. Błąd w obliczeniu ceny spowoduje odrzucenie oferty z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 Pzp.
8. Za oczywistą omyłkę rachunkową zamawiający uzna w szczególności:
a) błędny wynik mnożenia ceny jednostkowej oraz ilości zamawianych sztuk,
b) błędny wynik podsumowania poszczególnych pozycji, przyjmując, że prawidłowo wyliczono cenę za poszczególne pozycje,
c) rozbieżność pomiędzy wartością ceny podaną liczbą i słownie, przy czym za prawidłową uznaje się tę wartość, która odpowiada poprawnemu arytmetycznie wyliczeniu ceny
9. Poprawiając omyłki rachunkowe, zamawiający uwzględni konsekwencje rachunkowe wynikające z ich poprawienia.
10. Nie wyrażenie zgody na poprawienie innych omyłek, niż oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe, polegających na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, w ciągu 3 dni od daty doręczenia zawiadomienia, skutkować będzie odrzuceniem oferty.

XII. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
Kryteria, którymi będzie się kierował Zamawiający przy wyborze oferty wraz z wagami (procentowym znaczeniem), oraz sposób obliczenia wartości punktowej oferty.
Kryteria - opis kryterium i jego znaczenie (wagi):

1) cena -60%
2) skrócenie terminu wykonania zamówienia -10%
3) doświadczenie zawodowe projektantów -15%
4) wysokość ubezpieczenia OC -15%
--------------------------
Razem 100%

Kryterium „ CENA” oferty będzie obliczona wg wzoru:

Najniższa cena z ofert ważnych
A = --------------------------------------------- x waga x 100
Cena badanej oferty

A – ilość punktów przyznana w kryterium Cena

Przy ocenie wysokości zaproponowanej „ceny” najwyżej będzie punktowana oferta z najniższą ceną brutto – jako oferta najkorzystniejsza.
Oferta o najniższej cenie brutto otrzyma 60 punktów, pozostałym ofertom przyznane zostaną punkty zgodnie z ww. wzorem.


Kryterium „SKRÓCENIE TERMINU WYKONANIA ZAMÓWIENIA„ obliczone będzie wg wzoru:

Łączna liczba dni skrócenia terminów w ofercie badanej
B = --------------------------------------------------------------------------------------- x waga x 100
Największa łączna liczba dni skrócenia terminów z ofert ważnych

B – ilość punktów przyznana w kryterium skrócenie terminu wykonania zamówienia

W kryterium „skrócenie terminu” - oceniane będą terminy określone w formularzu ofertowym. Deklarowane terminy wykonania należy podać w dniach, osobno dla PB oraz PW. Brak podania terminu będzie skutkował uznaniem oferty z najdłuższym dopuszczalnym terminem realizacji. Ilość dni skrócenia terminu wykonania w każdym z dwóch etapów będzie sumowana, a brana do kryterium zostanie suma zaoferowanych dni skrócenia terminów.
Oferta najkorzystniejsza może uzyskać maksymalnie 10 punktów - pozostałe oferty odpowiednio mniej w zależności od liczby punktów przyznanych ofercie.
Oferent, który zadeklaruje wykonanie PB oraz PW w terminach maksymalnych, określonych przez Zamawiającego, otrzyma w tym kryterium 0 punktów.

Kryterium „DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE PROJEKTANTÓW „ obliczone będzie wg wzoru:

Łączna liczba lat posiadania uprawnień projektowych (dla 5 projektantów wiodących)
C = ---------------------------------------------------------------------------------------- x waga x 100
Największa łączna liczba lat posiadania uprawnień projektowych z ofert ważnych

C – ilość punktów przyznana w kryterium doświadczenie zawodowe projektantów

W kryterium „doświadczenie zawodowe projektantów’’ oceniany będzie łączny staż lat posiadania uprawnień projektowych dla 5 projektantów wiodących w branżach: architektonicznej, konstrukcyjnej, instalacji sanitarnych, instalacji elektrycznych oraz instalacji niskoprądowych, podany przez Wykonawcę w Wykazie wiodących projektantów.
Oferta najkorzystniejsza może uzyskać maksymalnie 15 punktów - pozostałe oferty odpowiednio mniej, w zależności od stażu projektantów podanego w ofercie.

Kryterium „WYSOKOŚĆ UBEZPIECZENIA OC” obliczone będzie wg wzoru:

Wysokość ubezpieczenia OC dla oferty badanej
D = ----------------------------------------------------------------------------------- x waga x 100
Największa wysokość ubezpieczenia OC z ofert ważnych

D – ilość punktów przyznana w kryterium suma gwarancyjna ubezpieczenia OC

W kryterium „wysokość ubezpieczenia OC’’ oceniana będzie suma gwarancyjna ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywania działalności zawodowej inżyniera, wynikająca z polisy podmiotu składającego ofertę. W przypadku posiadania przez Oferenta jedynie ubezpieczenia grupowego, wynikającego z przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, oceniana będzie suma gwarancyjna ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej odkreślona w tym ubezpieczeniu obowiązkowym.
Oferta najkorzystniejsza może uzyskać maksymalnie 15 punktów - pozostałe oferty odpowiednio mniej, w zależności od sumy gwarancyjnej ubezpieczenia OC podanej w ofercie.

Ocena końcowa oferty
Ocenę końcową oferty stanowić będzie suma punktów A + B + C + D przyznanych danej ofercie w kryteriach oceny ofert, wskazanych powyżej.

XIII. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
1. Zamawiający po wyborze oferty niezwłocznie zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty o:
a) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności Wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz nazwy albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy, jeżeli są miejscami wykonywania działalności Wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację,
b) Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni,
c) Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, powodach odrzucenia oferty, a w przypadkach, o których mowa w art. 89 ust. 4 i 5, braku równoważności lub braku spełniania wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności,
- podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
2. Zamawiający informuje, iż umowa zostanie zawarta w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania przy użyciu poczty elektronicznej zawiadomienia o wyborze oferty.
3. W przypadku wniesienia odwołania, umowa może być zawarta dopiero po ogłoszeniu wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze.
4. Jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że zajdą przesłanki unieważnienia postępowania.
5. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana ma obowiązek zawarcia umowy, zgodnie z postanowieniami określonymi w załączonym wzorze do specyfikacji oraz na warunkach podanych w swojej ofercie, tożsamych ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, w terminie określonym przez Zamawiającego.

XIV. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

XV. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowy sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach.
1. Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik do niniejszej specyfikacji.
2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy będzie tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie złożonej w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego

XVI. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
1. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami Pzp czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie Pzp (art. 180 ust. 1 Pzp).
2. Jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8, odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności (art. 180 ust. 2 Pzp):
1) wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki lub zapytania o cenę;
2) określenia warunków udziału w postępowaniu,
3) wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia;
4) odrzucenia oferty odwołującego,
5) opisu przedmiotu zamówienia,
6) wyboru najkorzystniejszej oferty.
3. Odwołanie wnosi się (art. 182 ust. 1 pkt. 1 i 2 Pzp): w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji (za pomocą poczty elektronicznej) o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia albo w terminie 10 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
4. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie (art. 182 ust. 2 Pzp) 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
5. W przypadku wniesienia odwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień SIWZ, Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert (art. 182 ust. 5 Pzp).
1. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia (art. 182 ust. 6 Pzp).
2. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania (art.180 ust. 3 Pzp).
3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu (art.180 ust. 4 Pzp).
4. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej(art.180 ust. 5 Pzp).
5. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu (art. 198 a do art. 198 g Pzp).
6. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego jest równoznaczne z jej wniesieniem.
XVII. Opis części zamówienia, jeżeli zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Opis zawarty w siwz dotyczy całości przedmiotu zamówienia.

XVIII. Liczba części zamówienia, na którą wykonawca może złożyć ofertę lub maksymalną liczbę części, na które zamówienie może zostać udzielone temu samemu wykonawcy, oraz kryteria lub zasady, które będą miały zastosowanie do ustalenia, które części zamówienia zostaną udzielone jednemu wykonawcy, w przypadku wyboru jego oferty w większej niż maksymalna liczbie części.
Przedmiot zamówienia nie został podzielony na pakiety.

XIX. Maksymalna liczbę wykonawców, z którymi zamawiający zawrze umowę ramowa, jeżeli zamawiający przewiduje zawarcie umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

XX. Informacje o przewidywanych zamówieniach, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień.
Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, w wysokości nie większej niż 30% wartości zamówienia podstawowego.

XXI. Opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim musza odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli zamawiający dopuszcza ich składanie.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

XXII. Adres poczty elektronicznej lub strony internetowej zamawiającego, jeżeli zamawiający dopuszcza porozumiewanie się droga elektroniczną.
Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia Wielkopolskiego Centrum Onkologii – zaopatrzenie@wco.pl;
Zasady porozumiewania z Wykonawcami zostały określone w specyfikacji.

XXIII. Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia miedzy zamawiającym a wykonawca, jeżeli zamawiający przewiduje rozliczenia walutach obcych.
Wszelkie rozliczenia związane z realizacją zamówienia publicznego, którego dotyczy niniejsza specyfikacji dokonywane będą w walucie polskiej - PLN.
Zamawiający nie przewiduje rozliczenia z wykonania zamówienia publicznego w obcej walucie.

XXIV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z stasowaniem aukcji elektronicznej.

XXV. Zwrot kosztów udziału w postępowaniu.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu

XXVI. Liczba części zamówienia, na którą wykonawca może złożyć ofertę lub maksymalną liczbę części, na które zamówienie może zostać udzielone temu samemu wykonawcy, oraz kryteria lub zasady, które będą miały zastosowanie do ustalenia, które części zamówienia zostaną udzielone jednemu wykonawcy, w przypadku wyboru jego oferty w większej niż maksymalna liczbie części.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

XXVII. Pozostałe informacje.
Postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego poniżej 209 000 euro EURO zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm), stąd też w kwestiach nie uregulowanych zapisami przedmiotowej specyfikacji bezpośrednie zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz innych obowiązujących przepisów prawa.

Poznań, dnia ………………….r
Zatwierdzam treść niniejszej specyfikacji:




………………………………………………………























Załącznik nr 1 do specyfikacji

................................................................
(Pieczęć wykonawcy)


FORMULARZ OFERTOWY

1. Dane wykonawcy:
Pełna nazwa Oferenta, adres, telefon, fax ...................................................................................................................................
adres ul................................................................................................................................
miejscowość, kod……………………………… województwo…………………………………
telefon.............................................
fax...................................................
mailto:.............................................
NIP..................................................
REGON...........................................

Osoba uprawniona do kontaktów w sprawie prowadzonego postępowania :
imie i nazwisko .......................................tel. ........................mailto: ………………..............................

Przedmiot oferty: Opracowanie pełnobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla zadania pod nazwą:
„Modernizacja pomieszczeń Zakładu Radiologii Wielkopolskiego Centrum Onkologii.”



Niżej podpisany/ni
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Działając w imieniu i na rzecz
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Składam/my ofertę na wykonanie przedmiotu zamówienia w zakresie określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu na
2. Opracowanie pełnobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla zadania pod nazwą:
3. „Modernizacja pomieszczeń Zakładu Radiologii Wielkopolskiego Centrum Onkologii.”
4. Oświadczamy ze zapoznaliśmy się ze szczegółowymi warunkami przetargu, ustalonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i uznajemy się za związanych określonymi w niej postanowieniami i zasadami postępowania.

3. Oferujemy przedmiot zamówienia za cenę całkowitą ryczałtową.
Cena oferty:
Cena oferty obejmuje wszystkie nakłady związane z wykonaniem pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej

Oferujemy wykonanie zamówienia za łączną ryczałtową cenę:
............................ netto (słownie: ……................................................................)
............................ brutto (słownie: ……................................................................)
powyższa kwota brutto zawiera podatek VAT w wysokości...................%.

5. Oświadczenia i dokumenty wymienione w SIWZ.
Dla wykazania wiarygodności ekonomicznej i technicznej naszej firmy oraz doświadczenia i praktyki w zakresie stanowiącym przedmiot niniejszego przetargu, przedkładam/my oświadczenia i dokumenty wymagane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
4. Termin realizacji:

• Wykonanie projektu budowlanego (PB) oraz złożenie kompletnego wniosku o pozwolenie na budowę – w nieprzekraczalnym terminie do ……………………… dni ( nie później niż 70 dni) od dnia podpisania umowy;
• Wykonanie kompletnych projektów wykonawczych (PW) + specyfikacje techniczne, przedmiary, kosztorysy ofertowe – w nieprzekraczalnym terminie do ……………………… dni ( nie później niż 140 dni) od dnia podpisania umowy.
6. Akceptuję/my warunki płatności. Termin zapłaty – przelew w ciągu 30 dni - licząc od dnia otrzymania faktury przez zamawiającego. Akceptuję/emy wynagrodzenie, płatne w transzach podanych w siwz.
7. Oświadczamy, iż posiadamy aktualną polisę OC na kwotę…………………………………; która została załączona do oferty.
8. Oświadczam/my, iż wykonanie przedmiotowego zamówienia powierzę /nie powierzę*
podwykonawcom.
* Niewłaściwe skreślić.
W przypadku powierzenia zamówienia podwykonawcom proszę o podanie nazwy podwykonawcy, adresu i zakresu prac jakie obejmuje podwykonawstwo wraz z ich procentowym udziałem w całości realizowanego zamówienia.

Wykaz podwykonawców wraz z wymaganymi informacjami.
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................

9. Jednocześnie oświadczam/y, że zapoznałem się/liśmy się ze wszystkimi warunkami postępowania, w tym realizacji zamówienia i nie wnoszę/nie wnosimy żadnych uwag. Oświadczam/y/, że spełniam/y wszystkie wymagania zawarte w niniejszym postępowaniu i przyjmuję/emy je bez zastrzeżeń oraz że otrzymałem/liśmy wszystkie niezbędne informacje potrzebne do przygotowania oferty .
10. Oświadczam/y/, że wszystkie złożone przeze mnie/przez nas dokumenty są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym, ze świadomością odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń w celu uzyskania korzyści majątkowych (zamówienia publicznego).
Informuję/my, że :
11. 0 dokumenty, oświadczenia ( wymienić jakie ) : ………………………………………………………
dostępne są na stronie (podać adres strony internetowej ) : ……………………………………….
12. 0 dokumenty, oświadczenia ( wymienić jakie ) : ………………………………………………………
dostępne są w dokumentacji przechowywanej przez Zamawiającego w postępowaniu nr (podać numer postępowania ) : ……………………………………….

13. Na potwierdzenie
A] niepodlegania wykluczeniu załączamy /wymienić/:
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
B] spełnienia wymagań do oferty załączamy/wymienić/:
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
14. Oświadczam/y/, iż jestem/śmy upoważniony/ni do reprezentowania firmy na zewnątrz.
15. W przypadku przyznania zamówienia zobowiązuję/jemy się do zawarcia pisemnej umowy, której projekt –akceptuję/jemy - projekt umowy zawarty w załączniku do siwz, w terminie wyznaczonym przez zamawiającego. Umowa zostanie podpisana przez osoby uprawnione do zaciągania zobowiązań finansowych w wysokości odpowiadającej łącznej cenie oferty.
16. Oświadczam/y, że za wyjątkiem informacji i dokumentów zawartych w ofercie na stronach nr __________________ niniejsza oferta oraz wszystkie załączniki są jawne i nie zawierają informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

17. Złożyłem/liśmy wadium w wysokości …………………PLN do pakietu nr …………….. w formie………………………. [przelew/gwarancja – wpisać właściwe]

18. Informacja
Czy Wykonawca jest mikroprzedsiębiorstwem bądź małym lub średnim przedsiębiorstwem?
Odpowiedź:
Wykonawca jest: (właściwe zakreślić)
□ mikroprzedsiębiorstwem
□ małym
□ średnim przedsiębiorstwem
Uwaga!
Mikroprzedsiębiorstwo: przedsiębiorstwo, które zatrudnia mniej niż 10 osób i którego roczny obrót lub roczna suma bilansowa nie przekracza 2 milionów EUR.
Małe przedsiębiorstwo: przedsiębiorstwo, które zatrudnia mniej niż 50 osób i którego roczny obrót lub roczna suma bilansowa nie przekracza 10 milionów EUR.
Średnie przedsiębiorstwa: przedsiębiorstwa, które nie są mikroprzedsiębiorstwami ani małymi przedsiębiorstwami i które zatrudniają mniej niż 250 osób i których roczny obrót nie przekracza 50 milionów EUR lub roczna suma bilansowa nie przekracza 43 milionów EUR.

19. UWAŻAM/Y SIĘ za związanych niniejszą ofertą przez okres 60 dni od upływu terminu składania ofert

Wszystkie strony naszej oferty wraz z załącznikami są ponumerowane i cała oferta składa się z ............ stron.

………………….., dn. …………………

………………………………………………………
Podpisy wykonawcy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy









































Załącznik nr 2
…………………………………………….
(pieczęć wykonawcy )
Wykaz wiodących projektantów

W kryterium „doświadczenie zawodowe projektantów’’ oceniany będzie łączny staż lat posiadania uprawnień projektowych dla 5 projektantów wiodących w branżach: architektonicznej, konstrukcyjnej, instalacji sanitarnych, instalacji elektrycznych oraz instalacji niskoprądowych, podany przez Wykonawcę w Wykazie wiodących projektantów.

lp Imię i Nazwisko Projektanta Branża Doświadczenie zawodowe ( okres w latach)
1
2
3
4
5



Wykonawca:



..........................., dn..............................
………………………………………………………
Podpisy wykonawcy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy



















Załącznik nr 3 do specyfikacji
Wykonawca:
……………………………………………………………………
(pełna nazwa/firma, adres, w zależności od podmiotu: NIP/PESEL, KRS/CEiDG)
reprezentowany przez:
……………………………………………………………………
(imię, nazwisko, stanowisko/podstawa do reprezentacji)
Nr sprawy 79/2017

Oświadczenie wykonawcy
składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień publicznych (dalej jako: ustawa Pzp),
DOTYCZĄCE PRZESŁANEK WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA

Na potrzeby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
pn. ………………………………………………………………….…………. (nazwa postępowania), prowadzonego przez ………………….………. (oznaczenie zamawiającego), oświadczam, co następuje:

OŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE WYKONAWCY:

1. Oświadczam, że nie podlegam wykluczeniu z postępowania na podstawie
art. 24 ust 1 pkt 12-23 ustawy Pzp.
2. [UWAGA: zastosować tylko wtedy, gdy zamawiający przewidział wykluczenie wykonawcy z postępowania na podstawie ww. przepisu]
Oświadczam, że nie podlegam wykluczeniu z postępowania na podstawie
art. 24 ust. 5 ustawy Pzp .

…………….……. (miejscowość), dnia ………….……. r.

…………………………………………
(podpis)

Oświadczam, że zachodzą w stosunku do mnie podstawy wykluczenia z postępowania na podstawie art. …………. ustawy Pzp (podać mającą zastosowanie podstawę wykluczenia spośród wymienionych w art. 24 ust. 1 pkt 13-14, 16-20 lub art. 24 ust. 5 ustawy Pzp). Jednocześnie oświadczam, że w związku z ww. okolicznością, na podstawie art. 24 ust. 8 ustawy Pzp podjąłem następujące środki naprawcze: ………………………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………..…………………...........………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………….……. (miejscowość), dnia …………………. r.

…………………………………………
(podpis)

OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PODMIOTU, NA KTÓREGO ZASOBY POWOŁUJE SIĘ WYKONAWCA:

Oświadczam, że w stosunku do następującego/ych podmiotu/tów, na którego/ych zasoby powołuję się w niniejszym postępowaniu, tj.: …………………………………………………………… (podać pełną nazwę/firmę, adres, a także w zależności od podmiotu: NIP/PESEL, KRS/CEiDG) nie zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia.

…………….……. (miejscowość), dnia …………………. r.

…………………………………………
(podpis)

OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PODANYCH INFORMACJI:

Oświadczam, że wszystkie informacje podane w powyższych oświadczeniach są aktualne
i zgodne z prawdą oraz zostały przedstawione z pełną świadomością konsekwencji wprowadzenia zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji.

…………….……. (miejscowość), dnia …………………. r.

…………………………………………
(podpis)















Załącznik nr 4 do specyfikacji
Wykonawca:
……………………………………………………………………
(pełna nazwa/firma, adres, w zależności od podmiotu: NIP/PESEL, KRS/CEiDG)
reprezentowany przez:
……………………………………………………………………
(imię, nazwisko, stanowisko/podstawa do reprezentacji)
Nr sprawy 79/2017

Oświadczenie wykonawcy
składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień publicznych (dalej jako: ustawa Pzp),
DOTYCZĄCE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU


Na potrzeby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
pn. …………………………………………………………….. (nazwa postępowania), prowadzonego przez …………………………………………………….(oznaczenie zamawiającego), oświadczam, co następuje:

INFORMACJA DOTYCZĄCA WYKONAWCY:

Oświadczam, że spełniam warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego w …………..…………………………………………………..………………………………………….. (wskazać dokument i właściwą jednostkę redakcyjną dokumentu, w której określono warunki udziału w postępowaniu).

…………….……. (miejscowość), dnia ………….……. r.

…………………………………………
(podpis)


INFORMACJA W ZWIĄZKU Z POLEGANIEM NA ZASOBACH INNYCH PODMIOTÓW:
Oświadczam, że w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych przez zamawiającego w………………………………………………………...……….. (wskazać dokument i właściwą jednostkę redakcyjną dokumentu, w której określono warunki udziału w postępowaniu), polegam na zasobach następującego/ych podmiotu/ów: ……………………………………………………………………….
..……………………………………………………………………………………………………………….…………………………………….., w następującym zakresie: …………………………………………
……………………………………………………………………………………………………… (wskazać podmiot i określić odpowiedni zakres dla wskazanego podmiotu).

…………….……. (miejscowość), dnia ………….……. r.

…………………………………………
(podpis)



OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PODANYCH INFORMACJI:

Oświadczam, że wszystkie informacje podane w powyższych oświadczeniach są aktualne
i zgodne z prawdą oraz zostały przedstawione z pełną świadomością konsekwencji wprowadzenia zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji.

…………….……. (miejscowość), dnia ………….……. r.

…………………………………………
(podpis)





















Załącznik nr 5 do specyfikacji
--------------------------------------------
(pieczęć oferenta)
Nr sprawy 79/2017


OŚWIADCZENIE

składane w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji o której mowa w art. 86 ust. 3 upzp (protokół z otwarcia ofert)

Zgodne z art. 24 ust. 11 ustawy z dn. 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych Przystępując do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

oświadczam/y, że wobec reprezentowanego przeze mnie podmiotu nie zachodzą przesłanki
wykluczenia z art. 24 ust. 1 pkt. 23 upzp.

 nie przynależę do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r. poz. 184, 1618 i 1634), z Wykonawcami którzy złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w przedmiotowym postępowaniu, *

lub
 należę do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r. poz. 184, 1618 i 1634), z Wykonawcami którzy złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w przedmiotowym postępowaniu,

 i składam (nie składam)* wyjaśnienia i dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia.*

..................................., dnia ......................... r.
.....................................................
podpis i pieczęć imienna osoby(osób) uprawnionej(ych) do
reprezentowania Wykonawcy
*niepotrzebne skreślić









Załącznik nr 6 do specyfikacji

UMOWA nr 79/2017



Na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.) w dniu ................. pomiędzy Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań), wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;
reprezentowanym przez:
Małgorzatę Kołodziej-Sarnę - Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych,
Mirellę Śmigielską - Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,

a

___________________________________________ ,
wpisanym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: ________________/
prowadzącym działalność gospodarczą jako_____________________________ , zarejestrowaną w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez ______________ pod numerem _____________
z siedzibą w ______________________________________________________
posiadającą/ym numer NIP: ______________ oraz numer REGON: __________;
zwaną/ym dalej Wykonawcą,
reprezentowaną przez:
_________________________
Zwanego w dalszej części niniejszej umowy Wykonawcą


Przedmiotem umowy jest wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla zadania: „Modernizacja pomieszczeń Zakładu Radiologii Wielkopolskiego Centrum Onkologii” w Poznaniu przy ulicy Garbary15.


§1

1. Na mocy niniejszej umowy Wykonawca zobowiązuje się do wykonania dzieła w postaci kompletnych projektów budowlanych i wykonawczych dotyczących:
Przebudowy pomieszczeń Zakładu Radiologii, mieszczących się na parterze starego budynku Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu,
zwanego w dalszej części niniejszej umowy „Projektem”.
2. Zakres prac projektowych określa niniejsza umowa oraz w załączone do specyfikacji istotnych warunków zamówienia opracowania:
• PROGRAM FUNKCJONALNO-UŻYTKOWY MODERNIZACJI POMIESZCZEŃ ZAKŁADU RADIOLOGII WIELKOPOLSKIEGO CENTRUM ONKOLOGII
• KONCEPCJA ARCHITEKTONICZNA; KONCEPCJA WENTYLACJI MECHANICZNEJ I KLIMATYZACJI – PRZEBUDOWA ZAKŁADU RADIOLOGII NA PARTERZE STAREGO BUDYNKU W WIELKOPOLSKIM CENTRUM ONKOLOGII
• EKSPERTYZA TECHNICZNA ORAZ KONCEPCJA ZMIAN KONSTRUKCYJNYCH W RAMACH PRZEBUDOWY ZAKŁADU RADIOLOGII NA PARTERZE STAREGO BUDYNKU W WIELKOPOLSKIM CENTRUM ONKOLOGII
3. Dokumentację należy wykonać w oparciu o wymienione w ust. 2 opracowania – PFU, koncepcję architektoniczną, koncepcję wentylacji mechanicznej i klimatyzacji oraz ekspertyzę techniczną – zachowując przyjęte w nich rozwiązania techniczne i standardy jakościowe.
4. Wykonawca, oświadcza, że:
a) posiada odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje sprzętem i wykwalifikowanym personelem niezbędnymi do wykonania wszelkich świadczeń wynikających z postanowień niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy,
b) wszelkie świadczenia wykonywane przezeń na rzecz Zamawiającego na podstawie postanowień niniejszej umowy wykona z należytą starannością, wymaganą od podmiotu profesjonalnie zajmującego się wykonywaniem dzieł, o których mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu.
5. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania Projektu:
a) w taki sposób, aby spełniał wszelkie wymogi formalno-techniczne wymagane dla tego rodzaju dzieła,
b) ze starannością, jakiej wymaga charakter pracy twórczej oraz interesy Zamawiającego,
c) zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy oraz obowiązującymi przepisami prawa i normami,
d) na podstawie wytycznych Zamawiającego oraz programu funkcjonalno-użytkowego i załączonych do niego opracowań, o których mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu.
6. Wykonawca oświadcza niniejszym, że prawa autorskie do wykonanego przezeń Projektu nie będą ograniczone oraz że wykonanie przezeń Projektu nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich, w tym w szczególności praw autorskich.

§ 2

1. Zakres dokumentacji projektowej wymienionej w § 1 pkt. 1 obejmować będzie:
a. pełnobranżowe projekty budowlane dla zadania, o którym mowa w § 1,
b. informacje dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia dla wszystkich elementów robót budowlanych;
c. dokumentację (wnioski) do właściwych organów, niezbędne do uzyskania decyzji administracyjnych (pozwolenia, uzgodnienia, i opinie wymagane odrębnymi przepisami, w tym w szczególności wniosek o pozwolenie na budowę);
d. pełnobranżowe projekty wykonawcze dla zadania, o którym mowa w § 1;
e. kosztorysy inwestorskie dla wszystkich rodzajów robót budowlanych;
f. przedmiary robót dla wszystkich elementów robót budowlanych;
g. specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dla wszystkich rodzajów robót budowlanych;
h. inne niezbędne dokumenty do wykonania robót na podstawie projektów wykonawczych;

2. Wykonawca zobowiązuje się do przekazania Zamawiającemu w jego siedzibie dokumentacji w 6 egzemplarzach w określonych poniżej terminach:
2.1 wykonanie przedmiotu umowy, o którym mowa w pkt 1.a. – 1.c. (części dokumentacji pozwalająca na wystąpienie o pozwolenie na budowę) – nie później niż w terminie do ___ dni od daty podpisania umowy;
2.2. wykonanie przedmiotu umowy, o którym mowa w pkt 1.d. – 1.h. – nie później niż w terminie do ___ dni od daty podpisania umowy;
3. Przy sporządzaniu poszczególnych dokumentów stanowiących przedmiot umowy Wykonawca będzie zobowiązany do uwzględnienia wniosków i zaleceń Zamawiającego oraz wprowadzania zmian wskazanych przez Zamawiającego oraz zmian wynikających z wymogów decyzji administracyjnych. Wykonawca będzie zobowiązany do wprowadzania zmian, o których mowa w ramach łącznego wynagrodzenia umownego.
4. Wydanie poszczególnych części Projektu Zamawiającemu przez Wykonawcę następować będzie na podstawie protokołów zdawczo-odbiorczych podpisanych przez obie strony niniejszej umowy.
5. Strony zobowiązują się do podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego po wykonaniu poszczególnych etapów projektu w terminie 7 dni od dnia poinformowania Zamawiającego przez Wykonawcę o ukończeniu danej części i przedłożenia jej Zamawiającemu.
6. W protokole zdawczo-odbiorczym strony winny zawrzeć ustalenia co do przyjęcia lub odmowy przyjęcia Projektu przez Zamawiającego lub też uzależnieniu przyjęcia przezeń Projektu od dokonania przez Wykonawcę określonych przez Zamawiającego zmian w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, a także ustalenia co do wad Projektu oraz terminu i sposobu ich usunięcia przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązuje się do wprowadzenia koniecznych przeróbek i uzupełnień projektu oraz usunięcia ewentualnych wad Projektu według wskazówek Zamawiającego zawartych w protokole zdawczo-odbiorczym, o którym mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu.
7. W razie niezawarcia przez Zamawiającego w protokole zdawczo-odbiorczym, o którym mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu, uwag co do sposobu wykonania Projektu przez Wykonawcę lub uwag dotyczących wad Projektu, za dzień wydania danej części Projektu uznaje się dzień podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego. Powyższe nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za ewentualne wady projektu ujawnione w późniejszym terminie.
8. Postanowienia ust. 4-6 niniejszego paragrafu stosuje się odpowiednio do wydania Projektu po jego poprawieniu przez Wykonawcę.
9. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania poszczególnych części Projektu w formie dokumentacji papierowej oraz w wersji cyfrowej edytowalnej. Wykonawca zobowiązany jest załączyć do dokumentacji stanowiącej część Projektu wszystkie niezbędne uzgodnienia i pozwolenia oraz pisemne oświadczenie, iż przekazana dokumentacja jest kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.

§ 3

1. Wykonawca przenosi na podstawie niniejszej umowy na Zamawiającego majątkowe prawa autorskie do Projektu. Przeniesienie majątkowych praw autorskich do poszczególnych części Projektu, odniesie skutek z dniem wydania Zamawiającemu danej części Projektu.
2. Przeniesienie majątkowych praw autorskich do Projektu, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu obejmuje następujące pola eksploatacji:
a) utrwalanie i zwielokrotnianie Projektu w dowolnej formie w celu wykonania według projektu inwestycji
b) wykorzystanie Projektu na potrzeby Zamawiającego.

§ 4

1. Jeżeli wykonany przez Wykonawcę Projekt będzie miał wady fizyczne nieistotne, Zamawiający wyznaczy Projektantowi odpowiedni termin do ich usunięcia, a po jego bezskutecznym upływie będzie miał prawo stosownego obniżenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy, chyba że wady będą wynikiem okoliczności, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności.
2. Jeżeli wykonany przez Wykonawcę Projekt będzie miał wady fizyczne istotne lub wady nie dadzą się usunąć Zamawiający będzie mógł od niniejszej umowy odstąpić.
3. Jeżeli wykonany przez Wykonawcę Projekt będzie miał wady prawne, uniemożliwiające wykorzystanie go zgodnie z celem, któremu ma służyć, Zamawiający będzie mógł od niniejszej umowy odstąpić i żądać naprawienia poniesionej szkody.
4. W przypadku odstąpienia od umowy przez którąkolwiek ze stron z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia Zamawiającemu kary umownej w wysokości 20% łącznego wynagrodzenia brutto
5. Jeżeli Wykonawca nie wykona Projektu w terminie wskazanym w § 2 ust. 2 niniejszej umowy, z powodu okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, Zamawiający naliczy kary umowne w wysokości 0,25% łącznego wynagrodzenia brutto za każdy dzień zwłoki, lecz nie więcej niż 20% łącznego wynagrodzenia brutto.
6. W przypadku, gdy kary umowne zapłacone przez Wykonawcę nie pokryją szkody poniesionej przez Zamawiającego, Zamawiający będzie uprawniony do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do pełnej wysokości szkody na zasadach ogólnych.
7. W przypadku nie wykonania umowy w terminie, to znaczy w przypadku opóźnienia w realizacji zakresu określonego w § 2 ust. 2.1 przekraczającego 4 tygodnie, lub opóźnienia w realizacji zakresu określonego w § 2 ust. 2.2 przekraczającego 6 tygodni, Zamawiający będzie mieć prawo do odstąpienia od umowy i ewentualnie zlecenia wykonania dokumentacji projektowej lub dokończenia dokumentacji projektowej innej osobie. W takim przypadku prawa, o których mowa w § 3 przechodzą na Zamawiającego z dniem odstąpienia od umowy.
8. Wykonawca odpowiada wobec Zamawiającego za wady fizyczne i prawne przedmiotu umowy lub jego części zmniejszające jego wartość lub użyteczność ze względu na cel oznaczony w Umowie albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia, a w szczególności odpowiada za rozwiązania zawarte w dokumentach, o których mowa w pkt 1.2 niezgodne z parametrami ustalonymi w normach i przepisach techniczno-budowlanych, a także ustalonymi w Umowie, zawartymi w opracowaniach wymienionych w § 1 ust. 2 niniejszej umowy.

§ 5

1. Z tytułu wykonania Projektów oraz przeniesienia autorskich praw majątkowych, o których mowa w umowie, Zamawiający zobowiązany jest do zapłaty łącznego wynagrodzenia w kwocie……………………………..
2. Wynagrodzenie płatne jest w częściach :
40% - …………………………………………………….zł, po dostarczeniu kompletnego projektu budowlanego, pozwalającego wystąpić o pozwolenie na budowę
– 40% - ……………………………….zł, po dostarczeniu kompletnego projektu wykonawczego
– 20% - ……………………………….zł, po rozstrzygnięciu przetargu na wykonanie robót budowlanych i rozpoczęciu realizacji robót objętych projektem, to jest w ciągu 30 dni od przekazania placu budowy dla I etapu robót, lecz nie później niż 6 miesięcy po dostarczeniu kompletnego projektu wykonawczego wraz z pozwoleniem na budowę.
3. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu płatne będzie na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, przelewem na rachunek bankowy wskazany na fakturze VAT, w terminie 30 dni od dnia doręczenia przedmiotowej faktury Zamawiającemu.
4. Projektant nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.

§ 6

Szczegółowy zakres i forma dokumentacji projektowej:
1. Projekt budowlany powinien zawierać:
• projekt architektoniczny,
• projekt konstrukcyjny,
• projekt instalacji sanitarnych,
• projekt instalacji elektrycznych,
• projekt instalacji niskoprądowych
wraz ze wszystkimi uzgodnieniami i opracowaniami uzupełniającymi, wymaganymi przepisami szczegółowymi, takimi, jak:
• uzgodnienia rzeczoznawców ds.: zabezpieczeń pożarowych, higieniczno-sanitarnych, BHP,
• projekt ochrony radiologicznej (osłon stałych) dla pracowni RTG i mammografii wraz z pozytywną opinią Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego.
• dokumentacja geologiczna ustalająca warunki gruntowo-wodne,
2. Dokumentacja projektowo – kosztorysowa powinna być wykonana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Rozwiązania technologiczne powinny być zgodne z koncepcją architektoniczną, a zastosowane materiały oraz urządzenia na etapie projektowania winny być uzgodnione z Zamawiającym.
3. Dokumentację projektowo – kosztorysową należy wykonać mając na względzie, iż zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie robót budowlanych w zakresie przewidzianym dokumentacją i będzie ona stanowić opis przedmiotu zamówienia publicznego na wykonanie tych robót.
4. Dokumentacja projektowo – kosztorysowa w swej treści powinna określać parametry techniczne zastosowanych materiałów (urządzeń, wyposażenia) i technologię robót.
5. Całość dokumentacji musi uzyskać akceptację Zamawiającego.
6. W ramach prac projektowych, stanowiących integralną część przedmiotu zamówienia wykonawca jest zobowiązany do:
• zweryfikowania przyjętych założeń projektowych obejmujących Stary Budynek WCO wraz z instalacjami oraz infrastrukturą techniczną, w zakresie niezbędnym do właściwej realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie narzuca obowiązku dokonania wizji lokalnej, jednakże umożliwi przeprowadzenie takiej wizji zainteresowanym Oferentom, po wcześniejszym uzgodnieniu jej terminu z Kierownikiem Zakładu Radioterapii. Przeprowadzenie wizji lokalnej nie jest obowiązkowe, jednak ryzyko związane z przygotowaniem oferty bez wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
• pozyskania na własny koszt i we własnym zakresie wszystkich dodatkowych, koniecznych materiałów wyjściowych do projektowania,
• wydania oświadczenia o kompletności dokumentacji projektowo – kosztorysowej z punktu widzenia celu, któremu ma służyć,
• dokonania uzgodnień międzybranżowych i koordynacji projektu.
7. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania kompletnego wniosku o wydanie pozwolenia na budowę na realizację zadania
8. Projekty wykonawcze powinny uzupełniać i uszczegóławiać projekt budowlany w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do sporządzenia przedmiaru robót, przygotowania kosztorysów ofertowych i do realizacji robót budowlanych. Projekty wykonawcze zawierać będą rysunki w skali uwzględniającej specyfikę robót wraz z wyjaśnieniami opisowymi, dotyczącymi:
• rozwiązań budowlano-konstrukcyjnych i materiałowych
• detali architektonicznych,
• wyposażenia meblowego,
• instalacji i wyposażenia technicznego, których odzwierciedlenie na rysunkach projektu budowlanego nie jest wystarczające dla sporządzenia przedmiaru robót, przygotowania oferty cenowej przez Wykonawcę i do realizacji robót budowlanych.
Pełny zakres objęty dokumentacją powinien być objęty również przedmiarem robót i kosztorysem.
9. Przedmiar robót powinien zawierać zestawienie przewidywanych do wykonania robót, uwzględniając przyjęty stopień scalenia robót, rozumianych jako minimalny zakres prac, które po wykonaniu są możliwe do odebrania pod względem ilości i wymogów jakościowych. Roboty powinny być zestawione w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek przedmiarowych robót podstawowych. Szczegółowy zakres i formę przedmiaru określają przepisy rozporządzenia (Dz.U. 2004 nr 202 poz. 2072 ).
10. Układ szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych powinien być zgodny z przedmiarem robót i przyjętą dla niego klasyfikacją CPV.
11. Kosztorys ofertowy należy opracować metodą kalkulacji uproszczonej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 13 lipca 2001 r. w sprawie metod kosztorysowania obiektów i robót budowlanych (Dz.U. 2001 nr 80 poz. 867)

§ 7

Pozostałe obowiązki Wykonawcy.
1) Weryfikacja założeń PFU na etapie opracowania projektów wykonawczych, poprzez ewentualne wykonanie odkrywek w zakresie niezbędnym do właściwej realizacji przedmiotu zamówienia,
2) Uwzględnienie w dokumentacji będącej przedmiotem zamówienia wytycznych, zawartych w PFU, uwarunkowań wynikających z Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego, uwarunkowań pracy i obsługi pacjentów w funkcjonującym obiekcie szpitalnym,
3) Uzgodnienia z Zamawiającym szczegółów planowanych rozwiązań projektowych, przyjętej technologii i zastosowania materiałów w dokumentacji będącej przedmiotem zamówienia, na etapie prac projektowych,
4) Uzyskanie wymaganych prawem sprawdzeń i uzgodnień rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów szczegółowych,
5) Uzyskanie, na podstawie udzielonego pełnomocnictwa, decyzji o pozwoleniu na budowę,
6) Pełnienie – na podstawie odrębnej umowy – nadzoru autorskiego nad realizacją robót objętych dokumentacją. W przypadku konieczności wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do projektu, które wynikną z przyczyn technicznych ujawnionych w trakcie prowadzenia robót, niezbędne rozwiązania projektowe zostaną opracowane przez Wykonawcę w ramach nadzoru autorskiego.



§ 8

1. Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
ze strony Wykonawcy – ………………………………………,
e-mail:
oraz
ze strony Zamawiającego – mgr inż. Tadeusz Krzymański,
tel. 61 8850 727, e-mail: tadeusz.krzymanski@wco.pl.
2. W razie zmiany danych osób odpowiedzialnych za realizację niniejszej umowy każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.

§ 9

W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

§ 10

Wszelkie spory mogące wyniknąć na tle postanowień niniejszej umowy, w tym jej interpretacji i wykonania strony zgodnie poddają pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego właściwego ze względu na siedzibę Zamawiającego.

§ 11

Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności

§ 12

Umowę niniejszą sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.


Zamawiający: Wykonawca:

« Powrót do szczegółów zamówienia