Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Dostawa, montaż i serwis sprzętu komputerowego

Numer zamówienia:

/2/2008

« Powrót do szczegółów zamówienia

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia





SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA





Postępowanie prowadzone jest zgodnie z Ustawą Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dziennik Ustaw z 2006 r. Nr 164, poz. 1163)– procedura jak dla zamówienia publicznego o wartości poniżej 211 000 EURO.





DOTYCZY PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO nr 2/2008



DOSTAWA, MONTAZ I SERWIS SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO



I. Nazwa oraz adres zamawiającego



Wielkopolskie Centrum Onkologii

ul. Garbary 15

61-866 Poznań

tel. 8-850-500

fax. 8-52-19-48

godziny pracy od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.00

adres e- mail: Sekcja Zaopatrzenia Wielkopolskiego Centrum Onkologii - zaopatrzenie@wco.pl



II. Tryb udzielenia zamówienia.



Postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego poniżej 211.000 EURO zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006r., Nr 164, poz. 1163 ze zmianami),zwanej dalej ustawą oraz m.in. zgodnie z ustawą o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2004 r., Nr 93, poz. 896 z późn. zm.) oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na ich podstawie.

 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych

 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych,

 Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej,

 Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych. W specyfikacji technicznej określono przedmiot zamówienia wskazując znaki towarowe i dopuszczając równocześnie sprzęt równoważny. Takie określenie przedmiotu zamówienia ma charakter pomocniczy w przygotowaniu oferty. Zaproponowany przez Wykonawcę sprzęt może pochodzić od innego producenta, jednak nie może posiadać parametrów gorszych niż wskazane przez Zamawiającego nazwą lub opisem parametrów sprzętu. Wskazane znakami towarowymi konfiguracje sprzętu należy traktować wyłącznie jako oczekiwanie Zamawiającego co do parametrów technicznych a nie odnosić do oczekiwań producentów sprzętu. Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych nie gorszych niż zamawiane. W przypadku ofert równoważnych do załącznika specyfikacji technicznej należy dołączyć dokładny opis parametrów technicznych oferowanego sprzętu w języku polskim z podaniem typu, nazwy i producenta zaproponowanego sprzętu – pod rygorem nieważności oferty. Zaproponowane w ofercie równoważnej urządzenia musza być zgodne ze wszystkimi wymaganymi i podanymi normami jakości, posiadać certyfikaty CE.

 Zamawiający przewiduje możliwość zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67.ust. 1 pkt. 7 ustawy.

 Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

 Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom- zgodnie z art. 36 ust.4 ustawy – załącznik nr 5 do niniejszej specyfikacji,

 Wymagany przez Zamawiającego termin płatności 30 dni.

 Zamawiający zastrzega sobie możliwość nie wykorzystania całej ilości asortymentu w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy w sprawie udzielenia zamówienia – art. 145 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia okresu obowiązywania umowy, na okres nie dłuższy niż 3 lata z zachowaniem tych samych warunków, w przypadku nie wykorzystania całej ilości asortymentu będącego przedmiotem umowy.

 Okres gwarancji :.

Dla drukarek: Gwarancja nie krótsza niż 12 miesięcy, świadczona przez serwis producenta za pośrednictwem Wykonawcy lub w autoryzowanych punktach serwisowych.

Dla palmtopów: Gwarancja nie krótsza niż 12 miesięcy, świadczona przez serwis producenta za pośrednictwem Wykonawcy lub w autoryzowanych punktach serwisowych.

Dla czytników kodów kreskowych: Gwarancja nie krótsza niż 24 miesiące, świadczona przez serwis producenta za pośrednictwem Wykonawcy lub w autoryzowanych punktach serwisowych.

Dla linek zabezpieczających urządzenia na klucz: Gwarancja producenta Lifetime.



 Wymagany termin realizacji dostawy zamówienia – maksymalnie 4 tygodnie od podpisania umowy. W ofercie należy przedstawić oferowany termin dostawy.



III. Opis przedmiotu zamówienia



Dostawa, montaż i serwis sprzętu komputerowego.



Nomenklatura wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

30231200-9- sprzęt komputerowy, , 30233231-9- drukarki laserowe,

Ogólne założenia wyjściowe.

I. Przedmiotem zamówienia jest: dostawa, montaż i serwis sprzętu komputerowego dla potrzeb Wielkopolskiego Centrum Onkologii, posiadającego ważne atesty i certyfikaty.



II. Przedmiot dostawy musi odpowiadać wymaganiom polskich norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane lub też - w przypadku ich braku – europejskich aprobat technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych, polskich norm przenoszących normy europejskie, polskich norm wprowadzających normy międzynarodowe, polskich norm, polskich aprobat technicznych (art. 30 ust. 1 i 2 ustawy).

III. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 7 do niniejszej specyfikacji.



Inne warunki związane z realizacją przedmiotu zamówienia:

Warunki graniczne realizacji przedmiotu zamówienia



1. Do każdej partii dostarczonego sprzętu winny być dołączone ulotki w języku polskim lub angielskim.

2. warunki gwarancji i serwisu dla sprzętu:

a Dla drukarek: Gwarancja nie krótsza niż 12 miesięcy, świadczona przez serwis producenta za pośrednictwem Wykonawcy lub w autoryzowanych punktach serwisowych.

b Dla palmtopów: Gwarancja nie krótsza niż 12 miesięcy, świadczona przez serwis producenta za pośrednictwem Wykonawcy lub w autoryzowanych punktach serwisowych.

c Dla czytników kodów kreskowych: Gwarancja nie krótsza niż 24 miesiące, świadczona przez serwis producenta za pośrednictwem Wykonawcy lub w autoryzowanych punktach serwisowych.

d Dla linek zabezpieczających urządzenia na klucz: Gwarancja producenta Lifetime.

3. Minimalne warunki serwisu :

a. Czas reakcji serwisu następny dzień roboczy od zgłoszenia usterki, czas naprawy lub dostarczenia sprzętu zastępczego o nie gorszych parametrach – 48 godzin. Maksymalny czas naprawy do 14 dni.

b. W przypadku nie dokonania naprawy w terminach wynikających z warunków określonych w pkt. 2.2 wymiana wadliwego egzemplarza sprzętu na nowy o parametrach nie gorszych niż uszkodzony, bez dodatkowych opłat.

c. Wymiana urządzeń w okresie gwarancji na nowe w przypadku 3 awarii uniemożliwiających ich eksploatację w pełnym zakresie funkcjonalnym.

d. W przypadku wymiany uszkodzonego sprzętu na nowy lub wymiany podzespołu obowiązywać będą warunki gwarancji i serwisu, wynikające ze złożonej oferty.

4. Wykonawca zapewnia serwis eksploatacyjny w okresie trwania gwarancji jakości, w zakresie nie gorszym, niż ustalony przez wytwórcę wyrobów.

5. Dostawcy lub Wykonawcy zobowiązani są do podania dla każdego pakietu osobno:

 nazwy producenta sprzętu,

 okresu gwarancji i rękojmi

 warunki serwisu gwarancyjnego

 warunki serwisu pogwarancyjnego

6. Wykonawca gwarantuje Zamawiającemu:

a. Nieprzekraczalny czas usunięcia uszkodzenia – do 7 dni roboczych.

b. Warunki gwarancji nie mogą skutkować naruszeniem warunków SIWZ w toku realizacji umowy i zawierać zapisy mniej korzystne niż określone w Kodeksie cywilnym - art. 577 do art. 581.

7. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy ze względu na wadę rzeczy sprzedanej.

8. Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.



IV. Termin wykonania zamówienia

Termin realizacji zamówienia: dostawa maksymalnie 4 tygodnie od podpisania umowy. W ofercie należy przedstawić termin realizacji zamówienia. Termin wystawienia faktury musi być równoważny z terminem dostawy.



V. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków;



O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy, spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1 – 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, a mianowicie:

1)

 posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

 posiadają niezbędną wiedze i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

 znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;

 nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.



2) Spełnią wymagania określone w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.



Ocena spełnienia ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach określonych w pkt VI niniejszej specyfikacji. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił.

Niespełnienie któregokolwiek z warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt V niniejszej specyfikacji spowoduje wykluczenie Wykonawcy.



W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie:

• Każdy z Wykonawców oddzielnie musi udokumentować, iż nie podlega wykluczeniu z postępowania na podst. art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz, że jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym zgodnie z wymogami ustawowymi.

• W odniesieniu do warunku niezbędnej wiedzy, doświadczenia oraz potencjału kadrowego i technicznego oraz sytuacji ekonomicznej i finansowej o których mowa w podpunkcie 1 niniejszego punktu – muszą wykazać, że wspólnie spełniają wymagane warunki.

• Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.

• Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa.

• Wypełniając formularz ofertowy, jak również inne dokumenty powołujące się na Wykonawcę: w miejscu np. „ nazwa i adres Wykonawcy” należy wpisać dane dotyczące wszystkich PODMIOTÓW występujących wspólnie, a nie tylko pełnomocnika.

• Wykonawcy występujący wspólnie, których oferta została wybrana zobowiązani są przed zawarciem umowy, do przedstawienia Zamawiającemu umowy regulującej ich współpracę.



VI. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie maja dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu



Na potwierdzenie spełnienia wymagań Zamawiającego w stosunku do Wykonawcy oferta powinna zawierać następujące dokumenty:

1.1. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

1.2. W przypadku wykonawcy będącego spółką cywilną wymagane jest załączenie do oferty: a) zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej każdego wspólników; b) pełnomocnictwa wspólników do występowania w imieniu spółki lub złożenia dokumentów przetargowych podpisanych przez wszystkich wspólników, jeżeli umowa spółki nie stanowi inaczej.

1.3. Pełnomocnictwo osób sporządzających ofertę, jeżeli ich kompetencja nie wynika wprost z dokumentacji określonych w podpunkcie 1.1 lub 1. 2 niniejszego punktu specyfikacji.

1.4. Wypełniony formularz ofertowy, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w którym Wykonawca określi całkowitą wartość przedmiotu zamówienia w PLN (netto i brutto), - będącą sumą wartości, tak brutto jak i netto - podpisany przez osoby upoważnione do podejmowania czynności prawnych, w tym do zaciągania zobowiązań skutkujących finansowo.

1.5. Formularz cenowy - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji.

1.6. Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające spełnienie wymagań określonych w art. 22 ust. 1 i 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych – załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji.

1.7. Oświadczenie oferenta, że w przypadku wyboru jego oferty dostarczony sprzęt będzie chroniony następującą gwarancją:

a Dla drukarek: Gwarancja nie krótsza niż 12 miesięcy, świadczona przez serwis producenta za pośrednictwem Wykonawcy lub w autoryzowanych punktach serwisowych.

b Dla palmtopów: Gwarancja nie krótsza niż 12 miesięcy, świadczona przez serwis producenta za pośrednictwem Wykonawcy lub w autoryzowanych punktach serwisowych.

c Dla czytników kodów kreskowych: Gwarancja nie krótsza niż 24 miesiące, świadczona przez serwis producenta za pośrednictwem Wykonawcy lub w autoryzowanych punktach serwisowych.

d Dla linek zabezpieczających urządzenia na klucz: Gwarancja producenta Lifetime.

Powyższe oświadczenie serwisowe powinno zostać uwiarygodnione dołączonym do oferty oświadczeniem gwarancyjnym ze strony producenta serwerów

1.8. Oświadczenie Wykonawcy, że w przypadku wyboru jego oferty dostarczony sprzęt komputerowy będzie posiadał następujące certyfikaty wymagane przy dostawie sprzętu:

a. Dla całości dostawy - Zgodność z normami UE w zakresie oznaczania sprzętu znakiem CE.

1.9. Oświadczenie o przekazaniu/ lub nie przekazaniu części zamówienia podwykonawcom -załącznik nr 5.

1.10. Wykazu wykonanych w okresie ostatnich trzech lat dostaw lub usług o zbliżonym charakterze (dostawy sprzętu komputerowego), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz znaczenia dokumentów potwierdzających, że dostawy te zostały wykonane należycie - W tym celu Zamawiający żąda aby Wykonawca załączył do oferty 3 listy referencyjne, o zrealizowaniu dostaw charakterem zbliżonych do przedmiotu zamówienia przy czym każde z tych zamówień musi by porównywalne z wartością netto oferty (nie może by mniejsze niż 75% wartości netto składanej oferty).

1.11. Zaświadczenia niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań Wykonawcy z normami jakościowymi. - W tym celu Zamawiający żąda aby Wykonawca załączył do oferty certyfikat zatwierdzenia Systemu Zarządzania Jakości: ISO 9001:2000 w zakresie świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia

1.12. W związku z wdrożonym w Wielkopolskim Centrum Onkologii Systemem Zarządzania Środowiskowego i Systemem Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy zobowiązuje się Wykonawców zewnętrznych wykonujących prace na terenie należącym do WCO do stosowania wymaganych zasad. W chwili zawarcia umowy Wykonawca zobowiązany będzie do podpisania protokółu koordynacyjnego, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do niniejszej specyfikacji.



Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, wymagane od Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą:

1) Dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

2) Dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony (e) nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

3) Dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie

w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionym nie wcześniej niż

3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,

4) Zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt.4–8 ustawy Prawo zamówień Publicznych - wystawionym nie wcześniej niż

6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

5) Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające spełnienie wymagań określonych w art. 22 ust. 1 i 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych – załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji

Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w podpunkcie 1-4 niniejszego punktu zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Zamawiający wykluczyć z postępowania Wykonawcę, który:

 Nie spełni warunków określonych art.22 ust.1 pkt 1-4 i w art.24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 Nie złoży wymaganych oświadczeń i dokumentów lub nie spełni innych wymagań określonych w ustawie i niniejszej SIWZ, poza sytuacjami określonymi w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, a w szczególności nie wniesie wadium.

Oferta Wykonawcy, który został wykluczony zostaje uznana za odrzuconą i nie jest rozpatrywana.

O wykluczeniu z postępowania Zamawiający zawiadamia zgodnie z art.24 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004r. Nr 19, poz.177 z późn. zm.) wykluczonego Wykonawcę, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.



VII. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami.

Godziny pracy WCO – 7.30- 15.00.



Wszelką korespondencje należy kierować na adres Wielkopolskiego Centrum Onkologii, ul. Garbary 15, 61- 855 Poznań - Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia.



Na podstawie art. 27 ustawy Prawo zamówień publicznych –Zamawiający ustala następujące sposoby porozumiewania się z Wykonawcami.

1. Zawsze dopuszczalna jest forma pisemna z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w ustawie Prawo zamówień publicznych.

2. Oferta musi być złożona na piśmie w terminie składania ofert.

3. Wnioski, zawiadomienia, informacje i oświadczenia (nie dotyczy oświadczeń wymaganych w SIWZ, które muszą być dołączone do oferty na piśmie) przekazywane mogą być faxem.

4. Każda ze stron, na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania dokumentów, o których mowa w pkt. 3,

5. Protest może być złożony faxem a następnie pisemnie lub w formie pisemnej.

6. Rozstrzygnięcia protestu przesyłane będą faxem a następnie pisemnie lub w formie pisemnej.

W przypadku złożenia dokumentów faxem, uważa się je za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem wymaganego terminu. Fax nie jest wymagany w przypadku złożenia dokumentu pisemnie w terminie.

W przypadku wniesienia pytań o wyjaśnienie treści SIWZ (faxem lub pisemnie) lub wniesienia protestu Zamawiający prosi o przesłanie treści tych dokumentów e-mailem na adres: zaopatrzenie@wco.pl w celu ułatwienia i przyspieszenia odpowiedzi oraz zamieszczenia ich na stronie internetowej.

SIWZ udostępniona jest na stronie internetowej od dnia publikacji ogłoszenia w Portalu Urzędu Zamówień Publicznych do upływu terminu składania ofert.

Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ, nie później jednak niż na 6 dni przed terminem składania ofert (dzień otwarcia ofert nie wlicza się do tego terminu).

Zgodnie z art. 38 ust. 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych treść zapytań wraz z wyjaśnieniami zamawiający przekazuje wykonawcom, którym przekazał SIWZ, bez ujawniania źródła zapytania, a jeżeli specyfikacja jest umieszczona na stronie internetowej, zamieszcza na tej stronie. Przepisy art.38 ust.4,5,6,7 ustawy Prawo zamówień publicznych stosuje się odpowiednio.



Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami:

- Mgr inż. Mirosława Mocydlarz- Adamcewicz tel. 8 850 678,

- Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia: Sylwia Krzywiak, Katarzyna Witkowska, tel. 8850 644, fax 061 8850643,

- mgr Tomasz Witulski- pod względem prawnym, tel. 8 850 643,



VIII. Wymagania dotyczące wadium.



Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium



IX. Termin związania oferta.

Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.



X. Opis sposobu przygotowywania ofert.



 Ofertę, zgodnie z art. 82 ust. 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie pisemnej, pod rygorem nieważności. Ofertę należy sporządzić w języku polskim. Zamawiający nie wyraża zgody na składanie ofert w formie elektronicznej. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, zgodnie z art. 82 ust. 1 cytowanej ustawy.

 Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie. Faks lub droga elektroniczna nie stanowią formy pisemnej, aby były skuteczne muszą być niezwłocznie potwierdzone pismem.

 Wykonawca składa ofertę, zgodnie z wymaganiami ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niniejszą specyfikacją istotnych warunków zamówienia.

 Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu – art. 36 ust. 2 pkt 8 cytowanej ustawy.

 Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę przed terminem składania ofert pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu przed upływem terminu składania ofert - (art. 84 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych).

 Oferta musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji. W przypadku, gdy upoważnienie do podpisywania oferty nie wynika bezpośrednio z dokumentów załączonych do oferty, o których mowa w punkcie VI podpunkt 1.1 specyfikacji, upoważnienie (pełnomocnictwo) do podpisywania oferty oraz dokonywania innych czynności w toku postępowania o zamówienie publiczne winno być dołączone do oferty.

 Pełnomocnictwo do podpisania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba upoważniona na podstawie wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenia o prowadzeniu działalności gospodarczej. Jeżeli pełnomocnictwo nie ma postaci aktu notarialnego powinno zawierać pieczęć Wykonawcy, imienną pieczątkę wystawiającego pełnomocnictwo i jego podpis. Jeżeli dołączone do oferty ww. pełnomocnictwo będzie w formie kopii, Zamawiający wymaga, aby jego zgodność z oryginałem poświadczyła osoba lub osoby wymienione w umowie spółki lub odpowiednim rejestrze, które wskazane są tam jako upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. Pełnomocnictwo winno wskazywać datę jego wystawienia oraz okres, na który zostało udzielone. Brak tego okresu zamawiający odczyta jako pełnomocnictwo wystawione na czas nieokreślony.

 W związku z wejściem w życie nowej Ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej, Dz.U. nr 225, poz.1635 oraz w związku z opinią Urzędu Zamówień Publicznych nr UZP/DP/O-RJE/4830/1996/07 z dnia 30.01.2007r. w sprawie opłaty skarbowej w zamówieniach publicznych, w której stwierdza się, iż złożenie dokumentu pełnomocnictwa (do reprezentowania lub zawarcia umowy) przez pełnomocnika wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie podlega opłacie skarbowej informujemy, że wniesienie opłaty skarbowej w przypadku dołączania do ofert Pełnomocnictwa nie jest obowiązkowe. Powyższe wynika z opinii prawnej Departamentu Prawnego UZP. W dalszym ciągu brak jest innych opinii prawnych i ugruntowanego orzecznictwa w tej sprawie.

 Każda strona oferty wraz z załącznikami ma być ponumerowana i podpisana, w czytelny sposób przez osobę upoważnianą do reprezentowania firmy. Najlepiej, gdyby podpis był opatrzony pieczątką imienną, identyfikującą osobę podpisującą. Zamawiający nie dopuszcza tzw. parafowania poszczególnych stron oferty, chyba że wraz z ofertą Wykonawca załączy wzór parafy, z danymi identyfikującymi osobę składającą parafę, a tak prafa będzie opatrzona pieczątką imienną, identyfikującą osobę podpisującą.

 Wszystkie strony oferty winny być połączone – (zszyte zszywaczem lub bindownicą lub w skoroszycie) w sposób zapobiegający możliwość dekompletacji zawartości oferty. Poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być datowane i własnoręcznie podpisane przez osobę podpisującą ofertę.

 Do oferty Wykonawca dołączy wszystkie dokumenty wymagane postanowieniami niniejszej specyfikacji. Formularz Ofertowy oraz inne załączniki, stanowiące integralną część specyfikacji, zostaną wypełnione przez Wykonawcę ściśle według postanowienia niniejszej specyfikacji, bez dokonywania w nich zmian. W przypadku gdy Wykonawca dołączy jako załącznik do oferty kopię jakiegoś dokumentu, kopia ta winna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W sytuacji gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości, Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii tegoż dokumentu.

 Oferty oraz wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie postępowania są jawne, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, o ile wykonawca składając ofertę zastrzeże, że nie mogą być one udostępniane innym wykonawcom. W takim przypadku wskazane jest, aby informacje te były przygotowane i przekazane przez Wykonawcę w formie odrębnego załącznika do oferty opatrzonego klauzulą „TAJNE”. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 cytowanej ustawy.



a) Oferty należy składać w zamkniętych kopertach oznaczonych pieczątką Oferenta oznaczonych w następujący sposób:



Przetarg nieograniczony – sprzęt komputerowy( nr 2/2008)dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii. Nie otwierać przed ..........................................” /data otwarcia ofert/

Każda Oferta opatrzona zostanie numerem wpływu odnotowanym na kopercie oferty.



b) Oferty, które wpłyną do Zamawiającego za pośrednictwem Poczty Polskiej, poczty kurierskiej, należy przygotować w sposób określony w pkt 2 i przesłać w zewnętrznej kopercie, na której powinna znajdować się pieczęć Wykonawcy, zaadresowanej w następujący sposób:



Wielkopolskie Centrum Onkologii

Ul. Garbary 15,

61-866 Poznań

Przetarg nieograniczony – sprzęt komputerowy 2/2008



XI. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.

1) Miejsce oraz termin składania ofert:

Ofertę należy złożyć w pokoju 301 (Kancelaria – III piętro), w dni robocze, w godzinach od 7.30 do 14.30 w siedzibie Zamawiającego w Poznaniu, ul. Garbary 15 w nieprzekraczalnym terminie do dnia 24.01.2008. do godz. 1000.

2) Miejsce oraz termin otwarcia ofert:

• Otwarcie ofert nastąpi w dniu 24.01.2008. o godz. 1100 w siedzibie Zamawiającego – Kantor Cegielskiego, Rotunda, parter pokój nr 001.

• Otwarcie ofert jest jawne. W przypadku, gdy Wykonawca nie był obecny przy otwieraniu ofert, na jego pisemny wniosek Zamawiający prześle mu informację zawierającą nazwy i adresy Wykonawców, których oferty zostały otwarte oraz informacje dotyczące ceny oferty.

• Oferty zostaną sprawdzone czy zostały sporządzone zgodnie z przepisami ustawowymi i specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

• W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert.

• Zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie i omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawców, którzy złożyli oferty.



XII. Opis sposobu obliczenia ceny.



• Wykonawca w przedstawionej ofercie winien zaoferować cenę kompletną, jednoznaczną i ostateczną.

• Wykonawca winien uwzględnić w cenie oferty wszystkie przewidywane koszty realizacji zamówienia, które mają wpływ na cenę oferty.

• Cena oferty winna być wartością wyrażoną w jednostkach pieniężnych, w walucie polskiej, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z obowiązującą ustawą o cenach i obliczona zgodnie z konstrukcją formularza ofertowego i cenowego, stanowiącego załącznik nr 1 nr 2 do niniejszej specyfikacji z uwzględnieniem podatku VAT naliczonym zgodnie z obowiązującymi w terminie składania oferty przepisami. Obowiązkiem składającego ofertę jest wypełnić formularz cenowy dokonując obliczeń wg zasad obowiązujących w rachunkowości.

• Przedstawiona przez Wykonawcę oferta cenowa nie może stanowić ogólnych cenników, kalkulacji, itp., stosowanych przez Wykonawcę w toku prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, lecz winna zostać sporządzona wyłącznie z ukierunkowaniem na przedmiotowe postępowanie i odpowiadać wymogom Zamawiającego określonym w niniejszej SIWZ.

• Wszystkie ceny określone przez Wykonawcę w ofercie są ustalone na okresie trwania umowy, poza przypadkami określonymi we wzorze umowy – załącznik nr 4 i nie wzrosną i nie podlegają negocjacjom.

• Błąd w obliczeniu ceny spowoduje odrzucenie oferty z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 i art. 88 ustawa Prawo zamówień publicznych.



XIII. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.



Kryteria, którymi będzie się kierował Zamawiający przy wyborze oferty wraz z wagami (procentowym znaczeniem), oraz sposób obliczenia wartości punktowej oferty.



Kryteria:

 Cena 100%

--------------------------

Razem 100%

Ocena oferty będzie obliczona wg wzoru:

Cena minimalna z ofert ważnych

--------------------------------------------- x waga x 100

Cena z oferty badanej

Średnia arytmetyczna z ilości punktów przyznanych będąca sumą punktów przyznanych danej ofercie stanowić będzie ocenę końcową oferty.



Opis sposobu obliczenia ceny oferty:

a) Wykonawca w formularzu cenowym wpisuje nazwę handlową proponowanego artykułu stanowiącego odpowiednik podanego w opisie przedmiotu zamówienia oraz nazwę producenta.

b) Wykonawca określi cenę poprzez wypełnienie rubryk w formularzu cenowym stanowiącym załącznik nr 2 do specyfikacji. Należy podać cenę netto i brutto uwzględniając szacunkową ilość. Pakiet należy podsumować podając sumę cen netto, co dawać będzie wartość całkowitą netto. Wartość całkowita brutto winna być obliczona w następujący sposób:

Wartość całkowita netto + podatek VAT(wartość całkowita netto x 0,07 lub 0,22) = wartość całkowita brutto.



XIV. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.



Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana ma obowiązek zawarcia umowy, zgodnie z postanowieniami określonymi w załącznik nr 4 do specyfikacji oraz na warunkach podanych w swojej ofercie, tożsamych ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, w terminie określonym przez Zamawiającego.

Zawarcie umowy pomiędzy wykonawcą a zamawiającym nastąpi po spełnieniu warunków określonych dyspozycją art. 94 Prawo zamówień publicznych.



Wyniki postępowania:



Informacja o wynikach postępowaniach o zawarciu umowy zostanie upubliczniona stosownie do dyspozycji art. 92 i 95 ustawy Prawo zamówień publicznych.

XV. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Zamawiający nie wymaga wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy



XVI. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowy sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach.



Wzór umowy stanowi załącznik nr 4 do specyfikacji.



XVII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.

Wykonawcy przysługują środki ochrony prawnej opisane w Dziale VI Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2006r. Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.).



XVIII. Opis części zamówienia, jeżeli zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.



Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.



XIX. Maksymalna liczbę wykonawców, z którymi zamawiający zawrze umowę ramowa, jeżeli zamawiający przewiduje zawarcie umowy ramowej.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.



XX. Informacje o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień.



Zamawiający przewiduje możliwość zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67.ust. 1 pkt. 7 ustawy

XXI. Opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim musza odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli zamawiający dopuszcza ich składanie.



Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.



XXII. Adres poczty elektronicznej lub strony internetowej zamawiającego, jeżeli zamawiający dopuszcza porozumiewanie się droga elektroniczną.



Sekcja Zaopatrzenia Wielkopolskiego Centrum Onkologii - zaopatrzenie@wco.pl

Zasady porozumiewania z Wykonawcami zostały określone w pkt VII niniejszej specyfikacji.



XXIII. Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia miedzy zamawiającym a wykonawca, jeżeli zamawiający przewiduje rozliczenia walutach obcych.



 Wszelkie rozliczenia związane z realizacją zamówienia publicznego, którego dotyczy niniejsza specyfikacji dokonywane będą w walucie polskiej - PLN.

 Zamawiający nie przewiduje rozliczenia z wykonania zamówienia publicznego w obcej walucie.



XXIV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.



Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.



XXV. Zwrot kosztów udziału w postępowaniu.

Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu



XXVI. Pozostałe informacje.



Postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego poniżej 211.000 EURO zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006r., Nr 164, poz. 1163 ze zmianami), stąd też w kwestiach nie uregulowanych zapisami przedmiotowej specyfikacji bezpośrednie zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz innych obowiązujących przepisów prawa.









Zatwierdzam treść niniejszej specyfikacji:







Poznań, dnia............................ .........................................

/podpis/









Załącznik nr 1 do specyfikacji

................................................................

(Pieczęć wykonawcy)

FORMULARZ OFERTOWY



1. Dane wykonawcy:

Pełna nazwa oferenta, adres, telefon, fax ...............................................................................................................................

adres

Ul...........................................................................................................................

Miejscowość, kod……………………………………………………….

telefon.............................................

fax.....................................................................

NIP................................................

REGON.........................................

Email.................................................

Osoba uprawniona do kontaktów w sprawie prowadzonego postępowania............................................................................................................

tel......................................................

2. Przedmiot oferty:

Dostawa, montaż i serwis sprzętu komputerowego

3. Cena oferty:

Szczegółowy wykaz cen jednostkowych i sposób wyliczenia łącznej ceny ofertowej stanowi załącznik do oferty.

Oferujemy wykonanie zamówienia zgodnie z wypełnionym formularzem cenowym za kwotę

............................. netto,

słownie:.......................................................................................................................

............................ brutto,

słownie……………………………............................................................................

powyższa kwota brutto zawiera podatek VAT w wysokości...................%.





Wymagane oświadczenia i dokumenty wymienione w SIWZ.

Dla wykazania wiarygodności ekonomicznej i technicznej naszej firmy oraz doświadczenia i praktyki w zakresie stanowiącym przedmiot niniejszego przetargu, przedkładamy oświadczenia i dokumenty wymagane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

4. Potwierdzenie spełnienia wymogów dotyczących przedmiotu zamówienia.

Zapewniamy, że oferowany przez nas asortyment, stanowiący przedmiot zamówienia posiada odpowiednia jakość i właściwości użytkowe dopuszczające do stosowania w placówkach ochrony zdrowia.

5. Warunki płatności.

Termin zapłaty w ciągu 30 dni licząc od dnia otrzymania faktury przez zamawiającego.

6. Termin dostawy....................................................



Jednocześnie oświadczamy, że zapoznaliśmy się ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia i nie wnosimy do niej żadnych uwag.

W przypadku przyznania nam zamówienia zobowiązujemy się do zawarcia pisemnej umowy, której treść zawiera SIWZ, w terminie i miejscu wyznaczonym przez zamawiającego.

Wszystkie strony naszej oferty wraz z załącznikami są ponumerowane i cała oferta składa się z ....................... stron.



………………………………………………………………

Podpisy wykonawcy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy





Załącznik nr 2 do specyfikacji

Formularz cenowy /wzór/



Pakiet nr ...........



l.p Nazwa przedmiotu J. m. ilość nazwa producenta i kraj pochodzenia sprzętu Cena jednostkowa netto Stawka VAT w % Cena jednostkowa brutto Wartość netto Wartość brutto



RAZEM









……………………………………………………………………………………………………..

Podpisy wykonawcy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy



















Załącznik nr 3 do specyfikacji

---------------------------------------------

(pieczęć wykonawcy ) OŚWIADCZENIE

Przystępując do udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne na:

Dostawa, montaż i serwis sprzętu komputerowego

1. Składamy oświadczenie wynikające z art. 22 ust. 1 pkt. 4 co oznacza, że nie podlegamy wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy o zamówieniach publicznych, który mówi, iż:

Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:

1. wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności;

2. wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono;

3. wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków, gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

4. osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;

5. spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;

6. spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;

7. spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;

8. osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;

9. podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;

10. wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3.

2. Składamy oświadczenie wynikające z art. 22 ust.1 pkt. 1 do 3 ustawy o zamówieniach publicznych.

1. posiadamy uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

2. posiadamy niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponujemy osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

3. znajdujemy się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;

3. Na każde żądanie Zamawiającego dostarczymy niezwłocznie odpowiednie dokumenty potwierdzające prawdziwość każdej z kwestii zawartych w oświadczeniu.





..........................,dn....................

………………………………………………………………

Podpisy wykonawcy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy





























































Załącznik nr 4 do specyfikacji



UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 2/2008



Stosownie do ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dziennik Ustaw z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.) w dniu ...................................... pomiędzy Wielkopolskim Centrum Onkologii w Poznaniu ul. Garbary 15 zwanym dalej zamawiającym, reprezentowanym przez:

1. Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych - inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę

2. Główny księgowy - mgr Mirellę Śmigielską

NIP: 778-13-42-057 REGON: 000291204;

z jednej strony,

a

firmą ..............................................................................................................

z siedzibą w .....................................................................................................

NIP: ................................ REGON: .............................;

Zarejestrowaną w ......................................................................................................; zwaną dalej Dostawcą, reprezentowaną przez:

.....................................................................................

.....................................................................................

z drugiej strony,

została zawarta umowa o następującej treści:







§1



Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 2/2008



§2

Umowa nie jest dotknięta wadami, o których mowa w art. 22 i 24 cytowanej ustawy.



§3



1. Przedmiotem umowy jest dostawa .....................................................

2. Wykonawca dostarczy przedmiot umowy do dnia………………………………………

3. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu zamówieni, w zakresie i ilościach zgodnych z zestawieniem wyspecyfikowanym w ofercie z dnia …………… wykaz cenowy – formularz cenowy stanowi załącznik do niniejszej umowy.

4. Parametry techniczne i jakościowe zamawianych wyrobów nie mogą, w okresie, na jaki została zawarta niniejszej umowy, być gorsze niż określone w ofercie.

5. Zamawiający w chwili odbioru zamawianego towaru ma prawo do zbadania, czy dostawa pod względem ilościowym i jakościowym jest zgodna z załączonymi dokumentami. Zbadanie obejmuje przeliczenie ilości opakowań zbiorczych i ustalenie ich stanu, a w razie uszkodzenia opakowania zbiorczego sprawdzenie stanu jego zawartości.

6. Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do przedmiotu objętego zamówieniem. Wykonawca załatwi reklamację bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w przeciągu 7 dni od dnia ich złożenia.

7. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia dostarczonego towaru i żądania wymiany na wolny od wad w przypadku:

a) dostarczenia towaru niewłaściwej jakości.

b) dostarczenia towaru niezgodnego z zapotrzebowaniem,

8. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia towaru dostarczonego z opóźnieniem albo zwłoką.

9. Wykonawca oświadcza, iż wyrób będące przedmiotem umowy stanowią jego własność, jest wolny od wad prawnych w stosunku do osób trzecich, nie stanowi on również przedmiotu zabezpieczenia.

10. Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia własnym transportem i na własny koszt, do miejsca wskazanego przez Zamawiającego.

11. Wykonawca udzieli gwarancji jakości na oferowane wyroby przez okres co najmniej ………..miesięcy dla drukarek, ………..dla palmtopów, ………..miesięcy dla czytników kodów kreskowych, ………………………………………. dla linek zabezpieczających urządzenia na klucz licząc od dnia przekazania wyrobów do eksploatacji i podpisania protokołu odbioru.

12. Wykonawca zapewnia serwis eksploatacyjny w okresie trwania gwarancji jakości, w zakresie nie gorszym, niż ustalony przez wytwórcę wyrobów.

13. Wykonawca gwarantuje Zamawiającemu:

a. Czas reakcji serwisu następny dzień roboczy od zgłoszenia usterki, czas naprawy lub dostarczenia sprzętu zastępczego o nie gorszych parametrach – 48 godzin. Maksymalny czas naprawy do 14 dni.

b. W przypadku nie dokonania naprawy w terminach wynikających z warunków określonych w pkt. 2.2 wymiana wadliwego egzemplarza sprzętu na nowy o parametrach nie gorszych niż uszkodzony, bez dodatkowych opłat.

c. Wymiana urządzeń w okresie gwarancji na nowe w przypadku 3 awarii uniemożliwiających ich eksploatację w pełnym zakresie funkcjonalnym.

d. W przypadku wymiany uszkodzonego sprzętu na nowy lub wymiany podzespołu obowiązywać będą warunki gwarancji i serwisu, wynikające ze złożonej oferty.

Przez okres .................. Wykonawca zapewni logistyczną obsługę reklamacji oraz urządzenie zastępcze na czas trwania procedury naprawy/wymiany reklamowanego sprzętu komputerowego. Urządzenie zastępcze musi być urządzeniem o podobnej konfiguracji

14. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy ze względu na wadę rzeczy sprzedanej.

15. Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.



§ 4



1. Całkowita wartość zamówienia zgodnie z ofertą, będącą integralną częścią niniejszej umowy, wynosi:

netto:.................................PLN

(słownie:..................................................................................................................),

brutto:...............................PLN

słownie...................................................................................................................),

zamawiany towar polega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług VAT wg stawki ...................%. zgodną z formularzem ofertowym.



2. Przeniesienie na osoby trzecie wierzytelności w stosunku do Zamawiającego wymaga jego zgody.

§5



W przypadku, gdy dostawca nie ma danego asortymentu nie może dochodzić utraconych korzyści. W takim przypadku dostawca zobowiązuje się pokryć różnicę w cenie zakupu przez symbol u innego dostawcy.



§ 6



1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty Zamawiającemu kary umownej w wysokości:

a) 1% maksymalnej wartości umowy, o której mowa w § 4 umowy, za każdy dzień opóźnienia licząc od dnia określonego w § 3 ust. 2 niniejszej umowy.,

b) 10 % maksymalnej wartości umowy, o której mowa w § 4 umowy, za nieuzasadnione zerwanie umowy.

2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego zastrzeżone kary umowne w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód.

3. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia ewentualnych kar umownych z wynagrodzenia należnego Wykonawcy.

4. Zamawiający ma prawo odstąpi od niniejszej umowy w przypadku opóźnienia Wykonawcy w wykonaniu zobowiązania – dostawy zamówionej partii towaru (sprzętu) – przekraczającego 10 dni. Niniejsze opóźnienie będzie potraktowane jak nieuzasadnione zerwanie umowy i wywoła skutek w postaci konsekwencji określonych w ust. 1 lit. b niniejszego paragrafu.

5. Zamawiający może rozwiązać umowę z zachowaniem 30 – dniowego terminu wypowiedzenia tym również z powodów i na zasadach określonych w art. 145 ustawy – Prawo zamówień publicznych (t. jedn. Dz. U. 2006 Nr 164 poz. 1163, z późn. zm).



§ 7



1. Podstawą wystawienia faktury przez Wykonawcę jest podpisany przez Zamawiającego protokół odbioru zamawianego sprzętu

2. Warunkiem odbioru będzie potwierdzenie kompletności dostawy, uruchomienie sprzętu, stwierdzenie poprawności działania. Powyższe potwierdzone zostanie na odwrocie faktury przez Kierownika jednostki zamawiającej.

3. Faktura musi zawierać dokładną specyfikację dostarczonych urządzeń. Data potwierdzenia odbioru na fakturze rozpoczyna bieg gwarancji.

4. Płatności faktur realizowane będą w ciągu 30 dni od daty złożenia faktury u Zamawiającego przelewem na konto Wykonawcy wskazane w fakturze.



§ 8



Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:

ze strony Wykonawcy – ............................................................................

oraz

ze strony Zamawiającego – mgr inż. Mirosława Mocydlarz- Adamcewicz, tel. 0618850678



§ 9



Umowa zostaje zawarta z chwilą jej podpisania przez obie strony.





« Powrót do szczegółów zamówienia