Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa urzadzeń medycznych

Numer zamówienia:

/1/2008

« Powrót do szczegółów zamówienia

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia





SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA





Postępowanie prowadzone jest zgodnie z Ustawą Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dziennik Ustaw z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 z późn. zm. )– procedura jak dla zamówienia publicznego o wartości nie przekraczającej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8. cytowanej ustawy



Dotyczy: Przetargu nieograniczonego nr 1/2008 na:

Zakup i dostawa urządzeń medycznych: aparat do ogrzewania pacjenta, wózki wielozadaniowy, stół zabiegowy kozetki.

Część I – Informacje ogólne



I. Nazwa oraz adres zamawiającego.



Wielkopolskie Centrum Onkologii

ul. Garbary 15

61-866 Poznań

tel. 8-850-500

fax. 8-52-19-48

godziny pracy od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.00

adres e- mail: Sekcja Zaopatrzenia Wielkopolskiego Centrum Onkologii - zaopatrzenie@wco.pl



II. Tryb udzielenia zamówienia.

Postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego poniżej 211.000 EURO zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006r., Nr 164, poz. 1163 ze zmianami),zwanej dalej ustawą oraz m.in. zgodnie z ustawą o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2004 r., Nr 93, poz. 896 z późn. zm.)

 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych,

 Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej,

 Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67.ust. 1 pkt. 7 ustawy.

 Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektroniczne.

 Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom- zgodnie z art. 36 ust.4 ustawy, Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67.ust. 1 pkt. 7 ustawy.

 Wymagany przez Zamawiającego termin płatności 30 dni.

 Okres gwarancji minimum 24 miesiące od daty dostawy.

 Wymagany termin realizacji dostawy zamówienia – do 4 tygodni od podpisania umowy.



III. Opis przedmiotu zamówienia.

Przedmiotem zamówienia jest:

Zakup i dostawa urządzeń medycznych: aparat do ogrzewania pacjenta, wózki wielozadaniowy, stół zabiegowy, kozetki.



Nomenklatura: wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

33192200-4- stoły medyczne, 35421000-1- Wózki popychane, 33190000-8 Różne urządzenia medyczne, 33192000-2- meble medyczne

1. Ogólne założenia wyjściowe.

1. Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa urządzeń medycznych dla potrzeb Wielkopolskiego Centrum Onkologii, posiadającego ważne atesty i certyfikaty.

2. Przedmiot dostawy musi odpowiadać wymaganiom polskich norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane lub też - w przypadku ich braku – europejskich aprobat technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych, polskich norm przenoszących normy europejskie, polskich norm wprowadzających normy międzynarodowe, polskich norm, polskich aprobat technicznych (art. 30 ust. 1 i 2 ustawy).

3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 8 do niniejszej specyfikacji.

4. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. Liczba pakietów- 5.

5. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych. W specyfikacji technicznej określono przedmiot zamówienia wskazując jego opis i parametry techniczne Zaproponowany przez Wykonawcę sprzęt nie może posiadać parametrów gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych nie gorszych niż zamawiane. W przypadku ofert równoważnych do załącznika specyfikacji technicznej należy dołączyć dokładny opis parametrów technicznych oferowanego sprzętu w języku polskim z podaniem typu i producenta zaproponowanego sprzętu – pod rygorem nieważności oferty. Zaproponowane w ofercie równoważnej urządzenia musza być zgodne ze wszystkimi wymaganymi i podanymi normami jakości

6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość żądania do wglądu atestów i certyfikatów.

7. Termin płatności 30 dni od daty otrzymania faktury– warunek bezwzględny.

8. Wymagany termin gwarancji i rękojmi minimum 24 m-ce.

9. Okres związania ofertą - 30 dni.

10. W związku z wdrożonym w Wielkopolskim Centrum Onkologii Systemem Zarządzania Środowiskowego i Systemem Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy zobowiązuje się Wykonawców zewnętrznych wykonujących prace na terenie należącym do WCO do stosowania wymaganych zasad. W chwili zawarcia umowy Wykonawca zobowiązany będzie do podpisania protokółu koordynacyjnego, którego wzór stanowi załącznik nr 7 do niniejszej specyfikacji.

11. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

12. Zamawiający nie przewiduje ofert wariantowych.

13. Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

2. Inne warunki związane z realizacją przedmiotu zamówienia:

Wraz z dostawa sprzętu należy dostarczyć instrukcję w języku polskim.

1. Do dostarczonego sprzętu winny być dołączone ulotki w języku polskim.

2. warunki gwarancji i serwisu dla sprzętu:

a) gwarancja nie krótsza niż 24 miesiące

3. Wykonawca zapewnia serwis eksploatacyjny w okresie trwania gwarancji jakości, w zakresie nie gorszym, niż ustalony przez wytwórcę wyrobów.

4. Dostawcy lub Wykonawcy zobowiązani są do podania:

 nazwy producenta sprzętu,

 okresu gwarancji i rękojmi

 warunki serwisu gwarancyjnego

 warunki serwisu pogwarancyjnego

5. Wykonawca gwarantuje Zamawiającemu:

a. Nieprzekraczalny czas usunięcia uszkodzenia – do 7 dni roboczych.

b. Warunki gwarancji nie mogą skutkować naruszeniem warunków SIWZ w toku realizacji umowy i zawierać zapisy mniej korzystne niż określone w Kodeksie cywilnym - art. 577 do art. 581.

6. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy ze względu na wadę rzeczy sprzedanej.

7. Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.





IV. Termin realizacji zamówienia.

Dostawa asortymentu w przeciągu max. 4 tygodnie ( 28 dni kalendarzowych) od podpisania umowy. W ofercie należy przedstawić oferowany termin realizacji.



V. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy, spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1 – 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, a mianowicie:

1)

 posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

 posiadają niezbędną wiedze i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

 znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;

 nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.



2) Spełnią wymagania określone w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.



Ocena spełnienia ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach określonych w pkt VI niniejszej specyfikacji. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił.

Niespełnienie któregokolwiek z warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt V niniejszej specyfikacji spowoduje wykluczenie Wykonawcy.



W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie:

• Każdy z Wykonawców oddzielnie musi udokumentować, iż nie podlega wykluczeniu z postępowania na podst. art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz, że jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym zgodnie z wymogami ustawowymi.

• W odniesieniu do warunku niezbędnej wiedzy, doświadczenia oraz potencjału kadrowego i technicznego oraz sytuacji ekonomicznej i finansowej o których mowa w podpunkcie 1 niniejszego punktu – muszą wykazać, że wspólnie spełniają wymagane warunki.

• Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.

• Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa.

• Wypełniając formularz ofertowy, jak również inne dokumenty powołujące się na Wykonawcę: w miejscu np. „ nazwa i adres Wykonawcy” należy wpisać dane dotyczące wszystkich PODMIOTÓW występujących wspólnie, a nie tylko pełnomocnika.

• Wykonawcy występujący wspólnie, których oferta została wybrana zobowiązani są przed zawarciem umowy, do przedstawienia Zamawiającemu umowy regulującej ich współpracę.



VI. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie maja dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.



Na podstawie art. 25 ustawy Prawo zamówień publicznych w zw. z przepisami Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie dokumentów, jakich może żądać od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006 r. Nr 87, poz. 605) oraz innych obowiązujących przepisów prawa Zamawiający wymaga by:



Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne złożyli wraz ofertą oświadczenie, zgodne z warunkami określonymi w art. 22 ust. 1 oraz art. 24 ust. 1 i 2, w związku z art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do specyfikacji.

A. W celu potwierdzenia, posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r., Wykonawca ubiegający się o zamówienie publiczne musi umieścić w ofercie niżej wymienione dokumenty:



1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce Zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów określonych w podpunkcie 1- 4 punktu A niniejszej specyfikacji przedkłada odpowiednie dokumenty, które zostały wskazane w § 2 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie dokumentów, jakich może żądać od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006 r. Nr 87, poz. 605) na zasadach określonych dyspozycją § 2 ust. 2 i 3 ww. rozporządzenia.



B. W celu potwierdzenia, iż oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez zamawiającego ( załącznik nr 2 do specyfikacji) - Wykonawca ubiegający się o zamówienie publiczne na podstawie art. 25 ust . 1 ustawy musi umieścić w ofercie niżej wymienione dokumenty:



I. dla wyrobów medycznych o klasie ryzyka I z wyjątkiem wyrobów medycznych klasy I z funkcją pomiarową, klasy I sterylnych, sterylnych zestawów i systemów zabiegowych:

a) odpowiednią deklarację zgodności CE producenta zgodną z dyrektywą 93/42/EEC dla wyrobów medycznych dla przedmiotu zamówienia objętego niniejszym postępowaniem,

LUB

b) inne zaświadczenie ważne w okresie przejściowym do 31.12.2005 poświadczające dopuszczenie produktu do obrotu na rynek Rzeczpospolitej Polskiej oraz, że jest on bezpieczny w użyciu dla personelu medycznego jak i pacjentów.

zachowujące swoją ważność na dzień składnia oferty.



II. dla pozostałych wyrobów medycznych (kl. I – z funkcją pomiarową, sterylne, sterylnych zestawów i systemów zabiegowych, kl. IIa, kl. IIb, kl. III)

a. odpowiedni certyfikat zgodności wyrobu z wymaganiami zasadniczymi dyrektywy 93/42/EEC dla wyrobów medycznych dla niniejszych przedmiotów zamówienia wydany przez uprawnioną jednostkę notyfikowaną,

b. odpowiednią deklarację zgodności CE producenta zgodną z dyrektywą 93/42/EEC dla wyrobów medycznych dla niniejszych przedmiotów zamówienia,

c. świadectwo rejestracji w Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych bądź inne zaświadczenie ważne w okresie przejściowym do 31.12.2005 poświadczające dopuszczenie produktu do obrotu na rynek Rzeczpospolitej Polskiej oraz, że jest on bezpieczny w użyciu dla personelu medycznego jak i pacjentów.

zachowujące swoją ważność na dzień składnia oferty

III. Oświadczenie o klasyfikacji wyrobu, o ile nie wynika to z ww. dokumentów.



Ponadto, stosowanie do dyspozycji art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą:

1) Pełnomocnictwa osób sporządzających ofertę, jeżeli ich kompetencja nie wynika wprost z dokumentów określonych w podpunkcie 3 punktu VI niniejszej specyfikacji.

2) Wypełniony formularz ofertowy, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w którym Wykonawca określi całkowitą wartość przedmiotu zamówienia w PLN (netto i brutto), - będącą sumą wartości, tak brutto jak i netto - podpisany przez osoby upoważnione do podejmowania czynności prawnych, w tym do zaciągania zobowiązań skutkujących finansowo.

3) Formularz cenowy - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji.

4) Oświadczenie o przekazaniu części zamówienia podwykonawcom wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do niniejszej specyfikacji. Stosownie do dyspozycji art. 36 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych - Zamawiający nie określa, która część zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom.

5) W związku z wdrożonym w Wielkopolskim Centrum Onkologii Systemem Zarządzania Środowiskowego i Systemem Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy zobowiązuje się Wykonawców zewnętrznych wykonujących prace na terenie należącym do WCO do stosowania wymaganych zasad. W chwili zawarcia umowy Wykonawca zobowiązany będzie do podpisania protokółu koordynacyjnego, którego wzór stanowi załącznik nr 7 do niniejszej specyfikacji.



Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, który:

 Nie spełni warunków określonych art.22 ust.1 pkt 1-4 i w art. 24 ust.1 i 2 w zw. z art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 Nie złoży wymaganych oświadczeń i dokumentów lub nie spełni innych wymagań określonych w ustawie i niniejszej SIWZ, poza sytuacjami określonymi w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, a w szczególności nie wniesie wadium.

Oferta Wykonawcy, który został wykluczony zostaje uznana za odrzuconą i nie jest rozpatrywana.

O wykluczeniu z postępowania Zamawiający zawiadamia zgodnie z art.24 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004r. Nr 19, poz.177 z późn. zm.) wykluczonego Wykonawcę, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.





VII. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami.

Godziny pracy WCO – 7.30- 15.00.



Wszelką korespondencje należy kierować na adres Wielkopolskiego Centrum Onkologii, ul. Garbary 15, 61- 855 Poznań - Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia.



Na podstawie art. 27 ustawy Prawo zamówień publicznych –Zamawiający ustala następujące sposoby porozumiewania się z Wykonawcami.

1. Zawsze dopuszczalna jest forma pisemna z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w ustawie Prawo zamówień publicznych.

2. Oferta musi być złożona na piśmie w terminie składania ofert.

3. Wnioski, zawiadomienia, informacje i oświadczenia (nie dotyczy oświadczeń wymaganych w SIWZ, które muszą być dołączone do oferty na piśmie) przekazywane mogą być faxem.

4. Każda ze stron, na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania dokumentów, o których mowa w pkt. 3,

5. Protest może być złożony faxem a następnie pisemnie lub w formie pisemnej.

6. Rozstrzygnięcia protestu przesyłane będą faxem a następnie pisemnie lub w formie pisemnej.

W przypadku złożenia dokumentów faxem, uważa się je za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem wymaganego terminu. Fax nie jest wymagany w przypadku złożenia dokumentu pisemnie w terminie.

W przypadku wniesienia pytań o wyjaśnienie treści SIWZ (faxem lub pisemnie) lub wniesienia protestu Zamawiający prosi o przesłanie treści tych dokumentów e-mailem na adres: zaopatrzenie@wco.pl w celu ułatwienia i przyspieszenia odpowiedzi oraz zamieszczenia ich na stronie internetowej.

SIWZ udostępniona jest na stronie internetowej od dnia publikacji ogłoszenia w Portalu Urzędu Zamówień Publicznych do upływu terminu składania ofert.

Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ, nie później jednak niż na 6 dni przed terminem składania ofert (dzień otwarcia ofert nie wlicza się do tego terminu).

Zgodnie z art. 38 ust. 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych treść zapytań wraz z wyjaśnieniami zamawiający przekazuje wykonawcom, którym przekazał SIWZ, bez ujawniania źródła zapytania, a jeżeli specyfikacja jest umieszczona na stronie internetowej, zamieszcza na tej stronie. Przepisy art.38 ust.4,5,6,7 ustawy Prawo zamówień publicznych stosuje się odpowiednio.



Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami:

- Ewa Dąbrowska tel. 8 850 644,

- Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia: Sylwia Krzywiak, Katarzyna Witkowska, tel. 8850 644, fax 061 8850643,

- mgr Tomasz Witulski- pod względem prawnym, tel. 8 850 643,



VIII. Wymagania dotyczące wadium.

Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium



IX. Termin związania oferta.

Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.



X. Opis sposobu przygotowywania ofert.



 Ofertę, zgodnie z art. 82 ust. 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie pisemnej, pod rygorem nieważności. Ofertę należy sporządzić w języku polskim. Zamawiający nie wyraża zgody na składanie ofert w formie elektronicznej. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, zgodnie z art. 82 ust. 1 cytowanej ustawy.

 Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie. Faks lub droga elektroniczna nie stanowią formy pisemnej, aby były skuteczne muszą być niezwłocznie potwierdzone pismem.

 Wykonawca składa ofertę, zgodnie z wymaganiami ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niniejszą specyfikacją istotnych warunków zamówienia.

 Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu – art. 36 ust. 2 pkt 8 cytowanej ustawy.

 Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę przed terminem składania ofert pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu przed upływem terminu składania ofert - (art. 84 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych).

 Oferta musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji. W przypadku, gdy upoważnienie do podpisywania oferty nie wynika bezpośrednio z dokumentów załączonych do oferty, o których mowa w punkcie VI podpunkt 1.1 specyfikacji, upoważnienie (pełnomocnictwo) do podpisywania oferty oraz dokonywania innych czynności w toku postępowania o zamówienie publiczne winno być dołączone do oferty.

 Pełnomocnictwo do podpisania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba upoważniona na podstawie wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenia o prowadzeniu działalności gospodarczej. Jeżeli pełnomocnictwo nie ma postaci aktu notarialnego powinno zawierać pieczęć Wykonawcy, imienną pieczątkę wystawiającego pełnomocnictwo i jego podpis. Jeżeli dołączone do oferty ww. pełnomocnictwo będzie w formie kopii, Zamawiający wymaga, aby jego zgodność z oryginałem poświadczyła osoba lub osoby wymienione w umowie spółki lub odpowiednim rejestrze, które wskazane są tam jako upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. Pełnomocnictwo winno wskazywać datę jego wystawienia oraz okres, na który zostało udzielone. Brak tego okresu zamawiający odczyta jako pełnomocnictwo wystawione na czas nieokreślony.

 W związku z wejściem w życie nowej Ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej, Dz.U. nr 225, poz.1635 oraz w związku z opinią Urzędu Zamówień Publicznych nr UZP/DP/O-RJE/4830/1996/07 z dnia 30.01.2007r. w sprawie opłaty skarbowej w zamówieniach publicznych, w której stwierdza się, iż złożenie dokumentu pełnomocnictwa (do reprezentowania lub zawarcia umowy) przez pełnomocnika wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie podlega opłacie skarbowej informujemy, że wniesienie opłaty skarbowej w przypadku dołączania do ofert Pełnomocnictwa nie jest obowiązkowe. Powyższe wynika z opinii prawnej Departamentu Prawnego UZP. W dalszym ciągu brak jest innych opinii prawnych i ugruntowanego orzecznictwa w tej sprawie.

 Każda strona oferty wraz z załącznikami ma być ponumerowana i podpisana, w czytelny sposób przez osobę upoważnianą do reprezentowania firmy. Najlepiej, gdyby podpis był opatrzony pieczątką imienną, identyfikującą osobę podpisującą. Zamawiający nie dopuszcza tzw. parafowania poszczególnych stron oferty, chyba że wraz z ofertą Wykonawca załączy wzór parafy, z danymi identyfikującymi osobę składającą parafę, a tak parafa będzie opatrzona pieczątką imienną, identyfikującą osobę podpisującą.

 Wszystkie strony oferty winny być połączone – (zszyte zszywaczem lub bindownicą lub w skoroszycie) w sposób zapobiegający możliwość dekompletacji zawartości oferty. Poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być datowane i własnoręcznie podpisane przez osobę podpisującą ofertę.

 Do oferty Wykonawca dołączy wszystkie dokumenty wymagane postanowieniami niniejszej specyfikacji. Formularz Ofertowy oraz inne załączniki, stanowiące integralną część specyfikacji, zostaną wypełnione przez Wykonawcę ściśle według postanowienia niniejszej specyfikacji, bez dokonywania w nich zmian. W przypadku gdy Wykonawca dołączy jako załącznik do oferty kopię jakiegoś dokumentu, kopia ta winna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W sytuacji gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości, Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii tegoż dokumentu.

 Oferty oraz wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie postępowania są jawne, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, o ile wykonawca składając ofertę zastrzeże, że nie mogą być one udostępniane innym wykonawcom. W takim przypadku wskazane jest, aby informacje te były przygotowane i przekazane przez Wykonawcę w formie odrębnego załącznika do oferty opatrzonego klauzulą „TAJNE”. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 cytowanej ustawy.

a) Oferty należy składać w zamkniętych kopertach oznaczonych pieczątką Oferenta oznaczonych w następujący sposób:



Przetarg nieograniczony – urządzenia medyczne ( nr 1/2008)dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii. Nie otwierać przed ..........................................” /data otwarcia ofert/

Każda Oferta opatrzona zostanie numerem wpływu odnotowanym na kopercie oferty.



b) Oferty, które wpłyną do Zamawiającego za pośrednictwem Poczty Polskiej, poczty kurierskiej, należy przygotować w sposób określony w pkt 2 i przesłać w zewnętrznej kopercie, na której powinna znajdować się pieczęć Wykonawcy, zaadresowanej w następujący sposób:



Wielkopolskie Centrum Onkologii

Ul. Garbary 15,

61-866 Poznań

Przetarg nieograniczony – urządzenia medyczne 1 /2008





XI. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.

a) Miejsce oraz termin składania ofert:

Ofertę należy złożyć w pokoju 301 (Kancelaria – III piętro), w dni robocze, w godzinach od 7.30 do 14.30 w siedzibie Zamawiającego w Poznaniu, ul. Garbary 15 w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15.01.2008. do godz. 0900.

b) Miejsce oraz termin otwarcia ofert:

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 15.01.2008. o godz. 1000 w siedzibie Zamawiającego – Kantor Cegielskiego, Rotunda, parter pokój nr 001.

Otwarcie ofert jest jawne. W przypadku, gdy Wykonawca nie był obecny przy otwieraniu ofert, na jego pisemny wniosek Zamawiający prześle mu informację zawierającą nazwy i adresy Wykonawców, których oferty zostały otwarte oraz informacje dotyczące ceny oferty.

Oferty zostaną sprawdzone czy zostały sporządzone zgodnie z przepisami ustawowymi i specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert.

Zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie i omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawców, którzy złożyli oferty



XII. Opis sposobu obliczenia ceny.



• Wykonawca w przedstawionej ofercie winien zaoferować cenę kompletną, jednoznaczną i ostateczną.

• Wykonawca winien uwzględnić w cenie oferty wszystkie przewidywane koszty realizacji zamówienia, które mają wpływ na cenę oferty.

• Cena oferty winna być wartością wyrażoną w jednostkach pieniężnych, w walucie polskiej, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z obowiązującą ustawą o cenach i obliczona zgodnie z konstrukcją formularza ofertowego i cenowego, stanowiącego załącznik nr 1 nr 2 do niniejszej specyfikacji z uwzględnieniem podatku VAT naliczonym zgodnie z obowiązującymi w terminie składania oferty przepisami. Obowiązkiem składającego ofertę jest wypełnić formularz cenowy dokonując obliczeń wg zasad obowiązujących w rachunkowości.

• Przedstawiona przez Wykonawcę oferta cenowa nie może stanowić ogólnych cenników, kalkulacji, itp., stosowanych przez Wykonawcę w toku prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, lecz winna zostać sporządzona wyłącznie z ukierunkowaniem na przedmiotowe postępowanie i odpowiadać wymogom Zamawiającego określonym w niniejszej SIWZ.

• Wszystkie ceny określone przez Wykonawcę w ofercie są ustalone na okresie trwania umowy, poza przypadkami określonymi we wzorze umowy – załącznik nr 7 i nie wzrosną i nie podlegają negocjacjom.

• Błąd w obliczeniu ceny spowoduje odrzucenie oferty z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 i art. 88 ustawa Prawo zamówień publicznych.



XIII. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.

Kryteria, którymi będzie się kierował Zamawiający przy wyborze oferty wraz z wagami (procentowym znaczeniem), oraz sposób obliczenia wartości punktowej oferty.



Kryteria:

 Cena 100%

--------------------------

Razem 100%

Ocena oferty będzie obliczona wg wzoru:

Cena minimalna z ofert ważnych

--------------------------------------------- x waga x 100

Cena z oferty badanej

Średnia arytmetyczna z ilości punktów przyznanych będąca sumą punktów przyznanych danej ofercie stanowić będzie ocenę końcową oferty.



Opis sposobu obliczenia ceny oferty:

a) Wykonawca w formularzu cenowym wpisuje nazwę handlową proponowanego artykułu stanowiącego odpowiednik podanego w opisie przedmiotu zamówienia oraz nazwę producenta.

b) Wykonawca określi cenę poprzez wypełnienie rubryk w formularzu cenowym stanowiącym załącznik nr 2 do specyfikacji. Należy podać cenę netto i brutto uwzględniając szacunkową ilość. Pakiet należy podsumować podając sumę cen netto, co dawać będzie wartość całkowitą netto. Wartość całkowita brutto winna być obliczona w następujący sposób:

Wartość całkowita netto + podatek VAT(wartość całkowita netto x 0,07 lub 0,22) = wartość całkowita brutto.



XIV. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana ma obowiązek zawarcia umowy, zgodnie z postanowieniami określonymi w załącznik nr 7 do specyfikacji oraz na warunkach podanych w swojej ofercie, tożsamych ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, w terminie określonym przez Zamawiającego.

Zawarcie umowy pomiędzy wykonawcą a zamawiającym nastąpi po spełnieniu warunków określonych dyspozycją art. 94 Prawo zamówień publicznych.



Wyniki postępowania:



Informacja o wynikach postępowaniach o zawarciu umowy zostanie upubliczniona stosownie do dyspozycji art. 92 i 95 ustawy Prawo zamówień publicznych.



XV. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Zamawiający nie wymaga wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy



XVI. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowy sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach.

Wzór umowy stanowi załącznik nr 7 do specyfikacji.



XVII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.

Wykonawcy przysługują środki ochrony prawnej opisane w Dziale VI Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2006r. Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.).



XVIII. Opis części zamówienia, jeżeli zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.

Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych



XIX. Maksymalna liczbę wykonawców, z którymi zamawiający zawrze umowę ramowa, jeżeli zamawiający przewiduje zawarcie umowy ramowej.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.



XX. Informacje o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień.

Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.



XXI. Opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim musza odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli zamawiający dopuszcza ich składanie.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.



XXII. Adres poczty elektronicznej lub strony internetowej zamawiającego, jeżeli zamawiający dopuszcza porozumiewanie się droga elektroniczną.

Sekcja Zaopatrzenia Wielkopolskiego Centrum Onkologii - zaopatrzenie@wco.pl

Zasady porozumiewania z Wykonawcami zostały określone w pkt VII niniejszej specyfikacji.



XXIII. Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia miedzy zamawiającym a wykonawca, jeżeli zamawiający przewiduje rozliczenia walutach obcych.



1. Wszelkie rozliczenia związane z realizacją zamówienia publicznego, którego dotyczy niniejsza specyfikacji dokonywane będą w walucie polskiej - PLN.

2. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia z wykonania zamówienia publicznego w obcej walucie.



XXIV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.



XXV. Zwrot kosztów udziału w postępowaniu.

Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu



XXVI. Pozostałe informacje.



Postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego poniżej 211.000 EURO zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006r., Nr 164, poz. 1163 ze zmianami), stąd też w kwestiach nie uregulowanych zapisami przedmiotowej specyfikacji bezpośrednie zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz innych obowiązujących przepisów prawa.









Zatwierdzam treść niniejszej specyfikacji:







Poznań, dnia............................ .........................................

/podpis/





























Załącznik nr 1 do specyfikacji

................................................................

(Pieczęć Wykonawcy/ Wykonawców)



FORMULARZ OFERTOWY



Dane Wykonawcy:

Pełna nazwa Wykonawcy, adres, telefon, fax ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

adres

ul.........................................................................................................................................................

Miejscowość, kod pocztowy ……………………………………………………………………….

telefon.................................................................................................................................................

fax.......................................................................................................................................................

NIP......................................................................................................................................................

REGON..............................................................................................................................................

Email..................................................................................................................................................



Osoba uprawniona do kontaktów w sprawie prowadzonego postępowania......................................................................................................................................

tel........................................................................................................................................................



OFERTA

Nawiązując do ogłoszenia o przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem jest zakup i dostawa urządzeń medycznych: aparat do ogrzewania pacjenta, wózek wielozadaniowy, stół zabiegowy, kozetki.

My niżej podpisani

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Działając w imieniu i na rzecz

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………



1. Składamy ofertę na wykonanie przedmiotu zamówienia w zakresie określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: zakup i dostawa cieplarki.

2. Oświadczamy ze zapoznaliśmy się ze szczegółowymi warunkami przetargu zawartymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i uznajemy się za związanych określonymi w niej postanowienia i zasadami postępowania.

3. oferujemy przedmiot zamówienia za cenę całkowitą, ustaloną zgodnie z formularzem cenowym – złącznik nr 2 do specyfikacji na kwotę:



............................. netto,

słownie:.......................................................................................................................

............................ brutto,

słownie……………………………............................................................................

powyższa kwota brutto zawiera podatek VAT w wysokości...................%.



PAKIET NR 1

............................. netto,

słownie:.......................................................................................................................

............................ brutto,

słownie……………………………............................................................................



PAKIET NR 2

............................. netto,

słownie:.......................................................................................................................

............................ brutto,

słownie……………………………............................................................................



PAKIET NR 3

............................. netto,

słownie:.......................................................................................................................

............................ brutto,

słownie……………………………............................................................................



PAKIET NR 4

............................. netto,

słownie:.......................................................................................................................

............................ brutto,

słownie……………………………............................................................................



PAKIET NR 5

............................. netto,

słownie:.......................................................................................................................

............................ brutto,

słownie……………………………............................................................................



4. Uważamy się za związanych z ofertą przez czas wskazany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia,

5. Oświadczamy, iż zaoferowany przedmiot zamówienia dostarczymy w terminie………………………………….od podpisania umowy.

6. Akceptuję/my/ projekt umowy i w razie wybrania naszej oferty zobowiązujemy się do podpisania umowy na warunkach zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego.

7. Oświadczam/y/ ,że spełniamy wszystkie wymagania zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków zamówienia i przyjmujemy je bez zastrzeżeń oraz, że otrzymaliśmy wszystkie niezbędne informacje potrzebne do przygotowania oferty .

8. Oświadczam/y/, że wszystkie złożone przez nas dokumenty są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym.

9. Wszystkie wymagane w niniejszym postępowaniu przetargowym oświadczenia i dokumenty złożyłem/liśmy/ ze świadomością odpowiedzialności karnej za składnie fałszywych oświadczeń w celu uzyskania korzyści majątkowych (zamówienia publicznego).

10. Oświadczam/y/ iż jestem upoważniony do reprezentowania firmy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej łącznej cenie oferty.

11. Zapewniam/y/, że oferowana przez nas cieplarka stanowiąca przedmiot zamówienia posiada stosowne dokumenty dopuszczające je do obrotu na terenie RP



Wszystkie strony naszej oferty wraz z załącznikami są ponumerowane i cała oferta składa się z ....................... stron.



..........................,dn.................





……………………………………………………………..

(Podpisy wykonawcy lub osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy)





Załącznik nr 2 do specyfikacji

Formularz cenowy /wzór/







l.p Nazwa przedmiotu J. m. ilość nazwa producenta i kraj pochodzenia sprzętu Cena jednostkowa netto Stawka VAT w % Cena jednostkowa brutto Wartość netto Wartość brutto



RAZEM















Załącznik nr 3 do specyfikacji

---------------------------------------------

(pieczęć Wykonawcy) OŚWIADCZENIE

Przystępując do udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne na:

ZAKUP I DOSTAWA URZĄDZEŃ MEDYCZNYCH

1. Składamy oświadczenie wynikające z art. 22 ust. 1 pkt. 4 co oznacza, że nie podlegamy wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy o zamówieniach publicznych, który mówi, iż:

Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:

1. wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności;

2. wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono;

3. wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków, gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

4. osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;

5. spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;

6. spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;

7. spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;

8. osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;

9. podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;

10. wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3.

2. Składamy oświadczenie wynikające z art. 22 ust.1 pkt. 1 do 3 ustawy o zamówieniach publicznych.

1. posiadamy uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

2. posiadamy niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponujemy osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

3. znajdujemy się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;

3. Na każde żądanie Zamawiającego dostarczymy niezwłocznie odpowiednie dokumenty potwierdzające prawdziwość każdej z kwestii zawartych w oświadczeniu.



..........................,dn..............................

..........................................................

(Podpisy wykonawcy lub osób upoważnionych do składania

oświadczeń woli w imieniu wykonawcy)































































Załącznik nr 5 do specyfikacji





……………………………………………..

(Pieczęć Wykonawcy/ Wykonawców)









OŚWIADCZENIE











Oświadczam, że oferowany towar posiada atesty i certyfikaty dopuszczenia do obrotu i stosowania w zakładach opieki zdrowotnej oraz świadectwa rejestracyjne.













..........................., dn.........



................................................................................

(Podpisy wykonawcy lub osób upoważnionych do składania

oświadczeń woli w imieniu wykonawcy)

































Załącznik nr 6 do specyfikacji



UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 1/2008





Stosownie do ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dziennik Ustaw z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.) w dniu ...................................... pomiędzy Wielkopolskim Centrum Onkologii w Poznaniu ul. Garbary 15 zwanym dalej zamawiającym, reprezentowanym przez:

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych - inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę

Główny księgowy - mgr Mirellę Śmigielską

NIP: 778-13-42-057 REGON: 000291204;

z jednej strony,

a

firmą ..............................................................................................................

z siedzibą w .....................................................................................................

NIP: ................................ REGON: .............................;

Zarejestrowaną w ......................................................................................................; zwaną dalej Dostawcą, reprezentowaną przez:

.....................................................................................

.....................................................................................

z drugiej strony,

została zawarta umowa o następującej treści:





§1



Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 1/2008



§2

Umowa nie jest dotknięta wadami, o których mowa w art. 22 i 24 cytowanej ustawy.



§3



1. Przedmiotem umowy jest dostawa ...................................................................................

2. W ramach realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć urządzenia – przedmiot zamówienia w terminie ……. od dnia podpisania niniejszej umowy do Szpitala na własny koszt i ryzyko, dokonać jego montażu i uruchomienia we wskazanym przez Zamawiającego miejscu oraz przeszkolić użytkowników w zakresie obsługi.

3. Koszt ubezpieczenia na czas transportu do momentu dostawy sprzętu do siedziby Zamawiającego ponosi Wykonawca.

4. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu zamówieni, w zakresie i ilościach tożsamych ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia oraz z ofertą z dnia …………… – formularz ofertowy wraz z pozostałymi załącznikami, stanowi integralną część do niniejszej umowy.

5. Parametry techniczne i jakościowe zamawianego urządzenia – przedmiotu zamówienia nie mogą, być gorsze niż określone w ofercie. Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do przedmiotu objętego zamówieniem. Wykonawca załatwi reklamację bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w przeciągu 7 dni od dnia ich złożenia.

6. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia zamawianego urządzenia – przedmiotu zamówienia i żądania wymiany go na wolny od wad w przypadku:

a) dostarczenia urządzenia niewłaściwej jakości.

b) dostarczenia urządzenia niezgodnego z zapotrzebowaniem,

7. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia zamawianego urządzenia, dostarczonego z opóźnieniem albo zwłoką.

8. Wykonawca oświadcza, iż urządzenie będące przedmiotem zamówienia stanowi jego własność, jest wolne od wad prawnych w stosunku do osób trzecich, nie stanowi również przedmiotu zabezpieczenia.



§4



1. Całkowita wartość zamówienia zgodnie z ofertą, będącą integralną częścią niniejszej umowy, wynosi:

netto:.................................PLN

(słownie:..................................................................................................................),

brutto:...............................PLN

(słownie...................................................................................................................),

zamawiany towar polega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług VAT wg stawki ...................%.,zgodnej z formularzem ofertowym.

2. Nie przewiduje się waloryzacji cen.

3. Wykonawca może przenieść w drodze cesji wierzytelności wynikające z umowy, a przysługujące mu względem Zamawiającego na inną osobę tylko za zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie.



§ 5



1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty Zamawiającemu kary umownej w wysokości:



a) 1% maksymalnej wartości netto umowy, o której mowa w § 4 umowy, za każdy dzień opóźnienia licząc od dnia określonego w § 3 ust. 4 niniejszej umowy.,

b) 10 % maksymalnej wartości netto umowy, o której mowa w § 4 umowy, za nieuzasadnione zerwanie umowy.

2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego zastrzeżone kary umowne w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód.

3. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia ewentualnych kar umownych z wynagrodzenia należnego Wykonawcy.

4. Zamawiający może rozwiązać umowę z zachowaniem 30 – dniowego terminu wypowiedzenia z powodów i na zasadach określonych w art. 145 ustawy – Prawo zamówień publicznych (t. jedn. Dz. U. 2006 Nr 164 poz. 1163, z późn. zm).



§ 6



1. Podstawą wystawienia faktury przez Wykonawcę jest podpisany przez Zamawiającego protokół odbioru zamawianego sprzętu.



§7





« Powrót do szczegółów zamówienia