Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

ZAKUP I DOSTAWA SPRZETÓW -URZĄDZEŃ MEDYCZNYCH

Numer zamówienia:

/21/2008

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania - wyjaśnienia









Poznań, 5 lutego 2008 r.
WCO/EZ/765 / 2008


Wg rozdzielnika do wszystkich zainteresowanych przetargiem nieograniczonym nr 21/2008.
Dotyczy postępowania: zakup i dostawa sprzętu – urządzeń medycznych.
Pytanie nr 1

Paragraf 6 ustęp 1a
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „1% wartości dostawy za każdy dzień opóźnienia licząc od dnia określonego w § 3 ust.2 niniejszej umowy.”

Odpowiedź nr 1

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Wykonawców – Zamawiający dokonał na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych stosownych modyfikacji zapisów w projekcie umowy odnoszących się do zakresu i wysokości kar umownych.
W związku z powyższym zmianie ulega treść § 6 projektu umowy – załącznik nr 4 do SIWZ, a mianowicie:

1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty Zamawiającemu kar umownych według następujących zasad, tj. w przypadku:
a) pierwszego opóźnienia w dostawie wysokości kar umownych stanowić będzie 2 % niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego w § 3 ust. 2 niniejszej umowy,
b) drugiego opóźnienia w dostawie oraz każdego kolejnego opóźnienia wysokości kar umownych stanowić będzie 5% niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia licząc od dnia określonego w § 3 ust. 2 niniejszej umowy.
c) nieuzasadnionego zerwania umowy, wysokość kar umownych stanowić będzie 5 % wartości netto umowy, o której mowa w § 4 umowy.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego zastrzeżone kary umowne w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód.
3. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia ewentualnych kar umownych z wynagrodzenia należnego Wykonawcy.
4. Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w przypadku, gdy opóźnienia w dostawie będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego w § 3 ust. 2 niniejszej umowy. Niniejsze opóźnienie będzie potraktowane jak nieuzasadnione zerwanie umowy i wywoła skutek w postaci konsekwencji określonych w ust. 1 lit. c niniejszego paragrafu.
Postanowienia § 6 ust. 4 nie mają zastosowania w przypadku, gdy Zamawiający nie będzie w terminie regulował płatności z tytułu zrealizowanych dostaw

Pytanie nr 2
Par.8 ust.7
„Czy Zamawiający potwierdza, że wszelkie zapisy w Umowach mówiące o jakichkolwiek formach bezpłatnego przekazywania przedstawicielom instytucji budżetowych, w tym szpitalom, wartości materialnych czy usług, będących uzyskiwaną wartością dodaną, mogą stać w kolizji z obowiązującymi normami prawnymi i pociągać za sobą stosowne sankcje, wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa. W tym kontekście zapisy Umowy posiadające formę „wymagane przeglądy gwarancyjne odbywają się na koszt Wykonawcy” nie powinny znaleźć się w treści Umowy

Odpowiedź nr 2
Zamawiający uprzejmie informuje, iż (mimo braku takiego obowiązku – art. 38 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych) podjął decyzję udzielić wyjaśnień, tylko dlatego że treść pytań narusza dobrą opinię Zamawiającego.
W ocenie Zamawiającego całkowitym nieporozumieniem jest sugerowanie, iż zapis § 8 ust. 7 projektu umowy, zgodnie z którym: „Wymagane przeglądy gwarancyjne odbywają się na koszt Wykonawcy” jest zabronionym przez prawo przysporzeniem majątkowym, jak to ujął Wykonawca „uzyskiwaną wartością dodaną”.
Zgodnie bowiem z przepisami ustawy Prawo zamówień - art. 36 ust. 1 pkt 12, Zamawiający w sposób precyzyjny wskazał opis sposobu obliczania ceny. W oparciu o pkt XII specyfikacji istotnych warunków zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do zaoferowania ceny kompletnej, jednoznacznej i ostatecznej, uwzględniającej wszystkie przewidywane koszty realizacji przedmiotu zamówienia, mające wpływ na cenę oferty.
Zatem to Wykonawca powinien skalkulować wszystkie elementy ceny, w tym i koszty przeglądów gwarancyjnych.

Jednocześnie Zamawiający informuje, iż zasady kierowania zapytań dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia zostały ścisłe określone w art. 38 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W tym kontekście kierowanie pytań do Zamawiającego w niedzielę o godz. 2100 na pięć dni przed terminem składania ofert jest jawnym naruszeniem reguł wynikających z dyspozycji art. 38 ust. 1 cytowanej ustawy.


Pytania nr 3
Par.8 ust.4
Prosimy Zamawiającego o wydłużenie terminu na naprawę sprzętu do 5 dni, w przypadku konieczności sprowadzenia części spoza granicy Polski do 7 dni.


Odpowiedź nr 3

Zamawiający uprzejmie informuje, iż wyraża zgodę na propozycje zmian zamieszczonych ww. pytaniu.
W związku z powyższym zmianie ulega treść § 8 ust. 4, a mianowicie:
Wykonawcy zobowiązuje się naprawić uszkodzony sprzęt – przedmiot zamówienia w terminie do 72 godzin od momentu otrzymania zgłoszenia do naprawy, a w przypadku konieczności sprowadzania części spoza granic Polski – do 7 dni.

Jednocześnie Zamawiający informuje, iż zasady kierowania zapytań dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia zostały ścisłe określone w art. 38 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W tym kontekście kierowanie pytań do Zamawiającego w niedzielę o godz. 2100 na pięć dni przed terminem składania ofert jest jawnym naruszeniem reguł wynikających z dyspozycji art. 38 ust. 1 cytowanej ustawy.

Działając na podstawie art. 38 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający oświadcza, iż terminy składania i otwarcia ofert w postępowaniu przetargowym nr 21/2008 pozostają bez zmian.

Z poważaniem,
inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych




« Powrót do szczegółów zamówienia