Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa środków czystościowych

Numer zamówienia:

/33/2008

« Powrót do szczegółów zamówienia

informacja o proteście

Poznań, dnia 2008-04-07

EZ/......1986......./2008




Wg rozdzielnika:
Do wszystkich uczestników postępowania o zamówienie publiczne.


Dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 33/2008 środki czystości

Zgodnie z art. 181 ust.3 PZP Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż w dniu 03-04-2008 (faxem) Zamawiający otrzymał protest, którego treść stanowi załącznik do niniejszego pisma .

Zamawiający jednocześnie informuje, iż zgodnie z art. 181 ust. 4 i ust. 5
• „uczestnikami postępowania protestacyjnego stają się też wykonawcy uczestniczący w postępowaniu, którzy przystąpią do protestu w terminie 3 dni od otrzymania zawiadomienia.”
• „wykonawca, który nie przystąpił do protestu, nie może następnie wnieść protestu powołując się na te same okoliczności”.
Niniejsze pismo przesłane zostanie pocztą.

Zgodnie z art. 181 ust.1 i 2 bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu.

UWAGA. TEMINY PRETARGOWE ZOSTANĄ USTALONE I PRZEKAZANE DO INFORMACJI W ODZIELNEJ KORESPONDENCJI.

Z poważaniem,
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno- eksploatacyjnych

Inż. Małgorzata Kołodziej- Sarna



OŚWIADCZENIE *
POTWIERDZAM OTRZYMANIE NINIEJSZEGO PISMA


data......................... pieczątka i podpis.......................................
* wysłać na nr fax. (061) 88 50 643








TREŚĆ PROTESTU

Wrocław, dnia 03.04.2008
Skarżący: „SWISSPOL – LTd” Spółka z o.o. z siedziba we Wrocławiu ul. Światnicka 30.

PROTEST
Dotyczy: zakup i dostawa środków czystości
Działając na podst. Art. 180 ustawy z 29.01.2004 Prawo zamówień publicznych [Dz. U. nr 19 poz. 1774 z późn. Zm.] w związku z zawartymi zapisami w specyfikacji istotnych warunków zamówienia skarżący składa protest wobec:
- naruszenie przepisu art. 7 ust 1 i 2 ustawy poprzez naruszenie zasady równego traktowania wykonawców i zachowanie uczciwej konkurencji bezstronności i obiektywizmu.

Zarzuty wobec tych czynności:
Zamawiający w SIWZ w zał. 7 w pakiecie 2 pkt 1 w pozycji papier toaletowy, szerokość wstęgi, nie został zawarty zapis o dopuszczeniu tolerancji w szerokości wstęgi. Otrzymanie tak idealnej rolki jest niemożliwe z uwagi na proces technologiczny nawijania. W pakiecie nr 4 został zawarty zapis wskazujący na pojemniki do ręczników papierowych, papieru toaletowego, pojemniki do ręczników w roli, dozowników do podkładek higienicznych, dozowniki do elektrycznego odświeżacza powietrza i wkłady FIRMY MERIDA. Opisy zostały dokładnie przepisane ze stron katalogowych w/w firmy. Również zapis iż dozownik musi pasować do istniejących dziur w ścianach jest zapisem bardzo niestosownym i dyskryminującym innych oferent. Zamawiający jest zobowiązany do opisu żądanego przedmiotu zamówienia a nie rozmiarów otworów w ścianach. Również zamawiający w swojej bezkarności żąda wkładów zapachowych do dozowników o nazwach własnych firmy Merida – Riwiera i Citrus.
Żądania skarżącego:
Wnosimy o zmianę zapisów zawartych w SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA, w celu umożliwienia zaoferowania produktu odpowiadającego cechom produktów, funkcjonalności, estetyczności a nie wymiarom, które dyskwalifikują oferty równoważne. W świetle orzecznictwa UZP o naruszeniu interesu oprawnego na gruncie ustawy PZP można mówić wówczas, gdy wskutek naruszenia przez Zamawiającego określonych w ustawie zasad udzielania zamówień publicznych wykonawca nie może osiągnąć celu uczestnictwa w postępowaniu tj. uznania jego oferty za najkorzystniejszą w rozumieniu ustawy i zawarciu ważnej umowy.
Uzasadnienie:
Zamawiajacy w toku postępowania tego zamówienia naruszył następujące przepisy prawa:
Art. 7 ust 1 i 2 PZP.
W związku z powyższym z uwagi na wskazane naruszenia w/w przepisów protest skarżącego należy uznać za uzasadniony.

--------------------------


« Powrót do szczegółów zamówienia