Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa leków i opatrunków powyżej 206000 EURO

Numer zamówienia:

/32/2008

« Powrót do szczegółów zamówienia

pyt i odp.

Poznań, dnia 2008-04-16

EZ/......2264........../2008


Wg rozdzielnika
Do wszystkich uczestników postępowania o zamówienie publiczne.


dotyczy: przetargu nieograniczonego 32/2008 leki i opatrunki.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi:

PYTANIE
W związku z zamiarem przystąpienia do organizowanego przez Państwa Szpital przetargu nieograniczonego na dostawę leków, zwracamy się z prośbą o zmianę zapisu w projekcie umowy § 7 pkt 1a i 1b dotyczącego kar umownych. Prosimy o przyjęcie kary umownej w wysokości 0,5 % za każdy dzień zwłoki w wykonaniu przedmiotu umowy.

ODPOWIEDŹ:
Zamawiający uprzejmie wyjaśnia, iż nie wyraża zgody na zmianę treści § 7 projektu umowy.
W uzasadnieniu swojej decyzji Zamawiający zawraca uwagę, iż określone w § 7 projektu umowy – kary umowne, stosowanie do dyspozycji art. 484 k.c. przewidziane są jedynie na wypadek niewykonania lub nienależytego wykonywania zobowiązania.
Zatem w przypadku właściwego realizowania zobowiązań wynikających z zawartej umowy zastosowanie instytucji kary umownej ma charakter jedynie hipotetyczny.
Zamawiane w ramach w/w postępowania wyroby medyczne mają kluczowe znaczenie dla funkcjonowania szpitala. Stąd też nieterminowe dostawy mogą uniemożliwić prawidłową opiekę nad chorymi, a w konsekwencji stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia i życia pacjentów.
Utrudnienia wynikające z nieterminowych dostaw mogą zatem stanowić poważne zagrożenie dla realizacji celów statutowych szpitala i narażają jednostkę na odpowiedzialność nie tylko cywilną ale także karną.
Ponadto, w przypadku nieterminowych dostaw – Szpital (Zamawiający) staje przed dylematem, czy z narażeniem zdrowia pacjentów cierpliwie znosić opóźnienia w dostawie przedmiotu zamówienia, czy ewentualnie odstąpić od umowy i dochodzić swoich praw na drodze sądowej.
W tym drugim przypadku Zamawiający będzie ponadto zmuszony uruchomić kolejne postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, co wymaga spełnienia określonych rygorów formalnych i czasowych oraz spowoduje, iż Zamawiający będzie ponosił kolejne koszty, których już nie uwzględnia Wykonawca.


Z poważaniem,
Z-ca Dyr. ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna


« Powrót do szczegółów zamówienia