Zamówienia publiczne
Przedmiot zamówienia:
zakup i dostawa leków - kontrastów
Numer zamówienia:
/91/2008
« Powrót do szczegółów zamówieniakorekta SIWZ i odp. na pyt.
Poznań, dnia 01.10.2008EZ/.....5680......../2008
Wg rozdzielnika:
do wszystkich uczestników postępowania o zamówienie publiczne.
dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 91/2008 leki – kontrasty.
Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż dokonuje się korekty specyfikacji istotnych warunków zamówienia polegającej na tym iż:
- dopisuje się w opisie przedmiotu zamówienia do słowa leki słowo „-kontrasty”
- koryguje się termin realizacji umowy - skreśla się „12 miesięcy” winno być „24 miesiące”;
ponadto wpłynęło pytanie do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.
Pytanie: czy wyrażają Państwo zgodę na zmianę zapisu w projekcie umowy §7 ust. 1 lit a oraz b na karę umowną w wysokości 0,5 % za każdy dzień zwłoki w wykonaniu przedmiotu umowy.
Odpowiedź:
Zamawiający uprzejmie wyjaśnia, iż nie wyraża zgody na zmianę treści § 7 ust. 1 lit. a i b projektu umowy.
W uzasadnieniu swojej decyzji Zamawiający zawraca uwagę, iż określone w § 7 projektu umowy – kary umowne, stosowanie do dyspozycji art. 484 k.c. przewidziane są jedynie na wypadek niewykonania lub nienależytego wykonywania zobowiązania.
Zatem w przypadku właściwego realizowania zobowiązań wynikających z zawartej umowy zastosowanie instytucji kary umownej ma charakter jedynie hipotetyczny.
Zamawiane w ramach postępowania przetargowego nr 91/2008 - leki mają kluczowe znaczenie dla funkcjonowania szpitala. Stąd też nieterminowe dostawy mogą uniemożliwić prawidłową opiekę nad chorymi, a w konsekwencji stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia i życia pacjentów.
Utrudnienia wynikające z nieterminowych dostaw mogą zatem stanowić poważne zagrożenie dla realizacji celów statutowych szpitala i narażają jednostkę na odpowiedzialność nie tylko cywilną ale także karną.
Ponadto, w przypadku nieterminowych dostaw – Szpital (Zamawiający) staje przed dylematem, czy z narażeniem zdrowia pacjentów cierpliwie znosić opóźnienia w dostawie przedmiotu zamówienia, czy ewentualnie odstąpić od umowy i dochodzić swoich praw na drodze sądowej.
W tym drugim przypadku Zamawiający będzie ponadto zmuszony uruchomić kolejne postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, co wymaga spełnienia określonych rygorów formalnych i czasowych oraz spowoduje, iż Zamawiający będzie ponosił kolejne koszty, których już nie uwzględnia Wykonawca.
Z poważaniem,
Z-ca Dyr. ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych
inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna
« Powrót do szczegółów zamówienia