Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

zakup i dostawa leków - kontrastów

Numer zamówienia:

/91/2008

« Powrót do szczegółów zamówienia

korekta SIWZ i odp. na pyt.

Poznań, dnia 01.10.2008
EZ/.....5680......../2008

Wg rozdzielnika:
do wszystkich uczestników postępowania o zamówienie publiczne.

dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 91/2008 leki – kontrasty.


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż dokonuje się korekty specyfikacji istotnych warunków zamówienia polegającej na tym iż:
- dopisuje się w opisie przedmiotu zamówienia do słowa leki słowo „-kontrasty”
- koryguje się termin realizacji umowy - skreśla się „12 miesięcy” winno być „24 miesiące”;

ponadto wpłynęło pytanie do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.

Pytanie: czy wyrażają Państwo zgodę na zmianę zapisu w projekcie umowy §7 ust. 1 lit a oraz b na karę umowną w wysokości 0,5 % za każdy dzień zwłoki w wykonaniu przedmiotu umowy.

Odpowiedź:
Zamawiający uprzejmie wyjaśnia, iż nie wyraża zgody na zmianę treści § 7 ust. 1 lit. a i b projektu umowy.
W uzasadnieniu swojej decyzji Zamawiający zawraca uwagę, iż określone w § 7 projektu umowy – kary umowne, stosowanie do dyspozycji art. 484 k.c. przewidziane są jedynie na wypadek niewykonania lub nienależytego wykonywania zobowiązania.
Zatem w przypadku właściwego realizowania zobowiązań wynikających z zawartej umowy zastosowanie instytucji kary umownej ma charakter jedynie hipotetyczny.
Zamawiane w ramach postępowania przetargowego nr 91/2008 - leki mają kluczowe znaczenie dla funkcjonowania szpitala. Stąd też nieterminowe dostawy mogą uniemożliwić prawidłową opiekę nad chorymi, a w konsekwencji stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia i życia pacjentów.
Utrudnienia wynikające z nieterminowych dostaw mogą zatem stanowić poważne zagrożenie dla realizacji celów statutowych szpitala i narażają jednostkę na odpowiedzialność nie tylko cywilną ale także karną.
Ponadto, w przypadku nieterminowych dostaw – Szpital (Zamawiający) staje przed dylematem, czy z narażeniem zdrowia pacjentów cierpliwie znosić opóźnienia w dostawie przedmiotu zamówienia, czy ewentualnie odstąpić od umowy i dochodzić swoich praw na drodze sądowej.
W tym drugim przypadku Zamawiający będzie ponadto zmuszony uruchomić kolejne postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, co wymaga spełnienia określonych rygorów formalnych i czasowych oraz spowoduje, iż Zamawiający będzie ponosił kolejne koszty, których już nie uwzględnia Wykonawca.




Z poważaniem,
Z-ca Dyr. ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna


« Powrót do szczegółów zamówienia