Zamówienia publiczne
Przedmiot zamówienia:
Modernizacja i przebudowa pomieszczeń III piętra budynku starego przy ulicy Garbary 15 wraz z etapem II modernizacji Oddziałów Chirurgii Onkologicznej I i Radioterapii Ginekologicznej (piętra II i I)
Numer zamówienia:
/101/2008
« Powrót do szczegółów zamówieniazawiadomienie: o wniesieniu protestu,wzięciu udziału w toczącym się postępowaniu oraz treść protestu
Poznań, 19.09.2008 r.WCO/EZ/5474/2008
Wg rozdzielnika:
Do wszystkich uczestników postępowania o zamówienie publiczne.
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: modernizację i przebudowę pomieszczeń III piętra budynku starego przy ulicy Garbary 15 wraz z etapem II modernizacji Oddziałów Chirurgii Onkologicznej I i Radioterapii Ginekologicznej (piętra II i I)
Nr (101/2008)
Zawiadomienie o wniesieniu protestu
Działając na podstawie art. 181 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655) Zamawiający informuje Wykonawców o wniesieniu protestu przez:
Firma Usługowo – Handlowa – Produkcyjna
MIX – BUD
ul Kwiatowa 5
64-600 Oborniki
Treść protestu, który wpłyną do Zamawiającego w dniu 18 września 2008 r. w dalszej części niniejszego zawiadomienia.
Wezwanie do udziału w postępowaniu toczącym się w wyniku wniesienia protestu
Jednocześnie zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 181 ust. 4, 5, 6 i 7 cytowanej ustawy:
1. Uczestnikami postępowania toczącego się w wyniku wniesienia protestu stają się wykonawcy, którzy mają interes prawny, aby protest został rozstrzygnięty na korzyść jednej ze stron, i którzy przystąpili do postępowania:
- w terminie 3 dni od dnia otrzymania wezwania, o którym mowa w art. 181 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych,
- do upływu terminów, o których mowa w art. 180 ust. 3, jeżeli protest dotyczy treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub w postępowaniu trybie przetargu nieograniczonego także postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2. Wykonawca zgłasza przystąpienie do postępowania toczącego się w wyniku wniesienia protestu, wskazując swój interes prawny w przystąpieniu i określając swoje żądanie w zakresie zarzutów zawartych w proteście. Zgłoszenie przystąpienia wnosi się do zamawiającego, przekazując jednocześnie jego kopię wykonawcy wnoszącemu protest.
3. Wykonawca wnoszący protest oraz wykonawca wezwany zgodnie z art. 181 ust. 3 nie mogą następnie korzystać ze środków ochrony prawnej na czynności zamawiającego wykonane zgodnie z ostatecznym rozstrzygnięciem protestu zapadłym w postępowaniu toczącym się w wyniku wniesienia protestu.
4. Wykonawca wnoszący protest oraz wykonawca wezwany zgodnie z art. 183 ust. 3 nie mogą następnie wnieść protestu, powołując się na te same okoliczności
Z poważaniem,
Inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych
TREŚĆ PROTESTU:
Firma Usługowo -Handlowo- Produkcyjna
MIX-BUD
ul Kwiatowa 5
64-600 Oborniki
Obornik, 15 września 2008 r.
Dotyczy: Modernizacja i przebudowa pomieszczeń III piętra budynku starego przy ulicy Garbary 15 wraz z etapem II modernizacji Oddziałów Chirurgii Onkologicznej I i Radioterapii Ginekologicznej.
Na podstawie art. 180 ust I, w związku z art. 179 ust 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz U Nr 19,poz 177 ze zmianami), zwanej dalej Ustawą PZP, wnoszę protest na treść ogłoszenia o zamówieniu oraz treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Zarzucam Zamawiającemu, że warunki udziału w postępowaniu zostały określone w sposób utrudniający uczciwą konkurencję, a więc z naruszeniem ukazu opisanego wart.22 ust.2 Ustawy PZP Zarzucam także, że zarówno treść ogłoszenia o zamówieniu, jak również treść specyfikacji istotnych warunków zamówieni nie spe1niają wymogów określonych odpowiednio w przepisach art. 41 oraz art. 36 Ustawy PZP.
Wobec powyższego wnoszę o unieważnienie przedn1iotowego postępowania.
Warunki formalne wniesienia protestu
1. Powzięcie wiadomości o okolicznościach stanowiących podstawę wniesienia protestu nastąpiło w dniu, w którym postępowanie zostało ogłoszone oraz udostępniona została SIWZ, tj 11 września 2008 r.
2. Zgodnie z przepisami art. 180 ust 3 pkt 1 Ustawy PZP, termin do oprotestowania treści ogłoszenia i SIWZ upływa w dniu 18 września 2008 r.
UZASADNIENIE
Zarówno w ogłoszeniu, jak również w specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zamawiający opisał warunek udział w postępowaniu, polegający na obowiązku wykazania, że w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonawca zrealizował co najmniej dwie roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem i zakresem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, w tym co najmniej robota o wartości nie mniejszej niż wartość składanej oferty.
Tak sformułowały warunek ewidentnie utrudnia uczciwą konkurencję
Ideą, jaką kierował się ustawodawca nakazując Zamawiającemu informowanie Wykonawców o warunkach udziału w postępowaniu już na etapie ogłoszenia, jest z całą pewnością zamiar umożliwienia Wykonawcom podjęcia decyzji o ewentualnym udziale w postępowaniu już na tym etapie, Po zapoznaniu się z treścią ogłoszenia Wykonawca powinien wiedzieć, czy udział w postępowaniu leży w sferze jego możliwości W przedmiotowym postępowaniu informacji pozwalającej podjęcie tego typu decyzji Wykonawca nie uzyskał. Ewentualna wartość składanej oferty, o czym mowa w opisanym warunku, będzie Wykonawcy znała dopiero na etapie przygotowywania ofert, czyli po sporządzeniu kosztorysów ofertowych. W tym stanie rzeczy wiedza Wykonawcy posiadana na etapie ogłoszenia o zamówienie nie pozwala stwierdzić, czy opisany warunek udziału w postępowaniu Wykonawca jest w stanie spełnić Wymagana wartość wykonanych robót budowlanych powinna więc jasno wynikać z opisanego warunku
Niezależnie od powyższego stwierdzić także należy, sformułowania warunku w sposób, w jaki to uczyni Zamawiający, może narazić Wykonawcę na nieuzasadnione straty i koszty Może się bowiem okazać po sporządzeniu odpowiednich kosztorysów, że cena przygotowywanej oferty przekracza wartość każdej z robót, jakie Wykonawca zrealizował w okresie ostatnich pięciu lat, W takiej sytuacji nie mogąc przystąpić do udziału w postępowaniu Wykonawca poniesie nieuzasadnione koszty związane między innymi ze sporządzeniem kosztorysów ofertowych.
Mając na uwadze fakt, że usunięcie wskazanej powyżej wady postępowania wymagałoby dokonania modyfikacji SIWZ w zakresie warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu dokonywania oceny ich spełniania, na co nie zezwalają przepisy art. 38 ust S Ustawy PZP, wnoszę, jak we wstępie,
W załączniku: wpis do ewidencji działalności gospodarczej
Z poważaniem
Firma Usługowo -Handlowo- Produkcyjna
MIX-BUD
64 – 600 ul. Kwiatowa 5
Tel. 061/29-62-266, 0604-781-915
NIP 787-128-52-80 regon 631150604
« Powrót do szczegółów zamówienia