Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa urządzeń medycznych i krzeseł

Numer zamówienia:

/125/2008

« Powrót do szczegółów zamówienia

informacja o proteście














Poznań, dnia 2009-01-30
EZ/......669......../2008


Wg rozdzielnika:
Do wszystkich uczestników postępowania o zamówienie publiczne.

dotyczy: przetargu nieograniczonego 125/2008 – zakup i dostawa urządzeń medycznych i krzeseł. – pakiet nr 11.

Zgodnie z art. 181 ust.3 PZP Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż w dniu
2009-01-29 Zamawiający otrzymał protest, którego treść stanowi załącznik do niniejszego pisma.

Zamawiający jednocześnie informuje, iż zgodnie z art. 181 ust. 4, 5 i 6:
„uczestnikami postępowania protestacyjnego stają się też wykonawcy uczestniczący w postępowaniu, którzy przystąpią do protestu w terminie 3 dni od otrzymania zawiadomienia.”
„wykonawca zgłasza przystąpienie do postępowania toczącego się w wyniku wniesienia protestu, wskazując swój interes prawny w przystąpieniu i określając swoje żądanie w zakresie zarzutów zawartych w proteście”
„wykonawca, który nie przystąpił do protestu, nie może następnie wnieść protestu powołując się na te same okoliczności”.
Niniejsze pismo przesłane zostanie pocztą.
Zgodnie z art. 181 ust.1 i 2 bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu.
Zgodnie z art. 182 ust.1 zawiesza się termin zawarcia umowy.

UWAGA: W dniu dzisiejszym zawieszony zostaje termin zawarcia umowy w pakiecie nr 11.



Z poważaniem,
Z-ca Dyr. ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

OŚWIADCZENIE *
POTWIERDZAM OTRZYMANIE NINIEJSZEGO PISMA


data......................... pieczątka i podpis.......................................
* wysłać na nr fax. (061) 88 50 643


TREŚĆ PROTESTU (na kolejnych stronach)



Warszawa, 28.01.2009



Wielkopolskie Centrum Onkologii
ul. Garbary 15, 61-866 Poznań




P R O T E S T

Dotyczy: Przetargu Nieograniczonego nr 125/2008, Zakup i dostawa urządzeń medycznych i krzeseł

Mając na uwadze przeprowadzone przez Zamawiającego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na Zakup i dostawę urządzeń medycznych i krzeseł, nr 125/2008– oraz jego wyniki (pismo Zamawiającego z dnia 21.01.2009 r., doręczone Protestującej w dniu 22.01.2009 r.), w imieniu COVIDIEN Polska Sp. z o.o. (zwanej dalej: Protestującą; pełnomocnictwo w załączeniu), stwierdzam, że interes prawny Spółki w omawianym zakresie doznał uszczerbku i z tych powodów, w związku z art. 180 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst pierwotny: Dz. U. 2004 r. Nr 19 poz. 177); (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 164 poz. 1163); (tekst jednolity: Dz. U. 2007 r. Nr 223 poz. 1655) - (zwaną dalej: PZP), składam protest.

Odrzucenie oferty Protestującej w Pakiecie 11 oraz wybór oferty Akme został dokonany z naruszeniem art. 7 ust. 1 i 3 oraz art. 91 ust. 1 PZP, a jednocześnie naraża Protestującą na poniesienie wymiernej straty finansowej.

Z tych powodów Protestująca wnosi o:
1. uchylenie czynności odrzucenia oferty Covidien Sp.Zo.o. Al.Jerozolimskie 162, 02-342 Warszawa w zakresie Pakietu nr 11,
2. uchylenie wyboru oferty Akme ul. Postępu 1, 02-676 Warszawa w zakresie Pakietu nr 11
oraz o
3. dokonanie w pakiecie nr 11 postępowania ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty spośród nieodrzuconych ofert, złożonych przez wykonawców niewykluczonych z postępowania.





UZASADNIENIE

Analizując przebieg przeprowadzonego postępowania o zamówienie publiczne, należy stwierdzić, że odrzucenie oferty Covidien w zakresie Pakietu nr 11 jako nie spełniającej wymogi SIWZ jest bezpodstawne i narusza interes prawny Protestującej.

Zamawiający w Pakiecie 11, poz.6 wymagał zasilania 220-240V, 50/60Hz, 6A.
Opierając się na ulotce informacyjnej produktu, Zamawiający odrzucił ofertę Protestującej, uznając nie spełnienie warunku zasilania - 6A.

Covidien posiada w swojej ofercie dwa modele urządzeń do ogrzewania pacjentów: WarmTouch5800 oraz WarmTouch5900. Informacje zawarte w ulotce określają ogólne parametry dla obu aparatów. Zasilanie określone jest jako 220V~, 50-60Hz, 8A - gdzie natężenie 8A jest wartością uśrednioną dla obu modeli WarmTouch.
WarmTouch5900 pracuje w zasilaniu 10A, z kolei zaoferowany przez Covidien w postępowaniu model WarmTouch5800 posiada zasilanie 6A – zgodne z wymogami siwz.

Dowód: orginalna specyfikacja techniczna z instrukcji obsługi WarmTouch5800.

Należy podkreślić iż w tabeli wymaganych parametrów technicznych, w poz.6 - „zasilanie”, w kolumnie „odpowiedz oferenta” – Covidien potwierdziła spełnienie wymogu zasilania 6A – czym jednoznacznie poświadczyła spełnienie wymogów siwz.

W sytuacji kiedy Zamawiający z jednej strony posiada wiążace oświadczenia Covidien o spełnieniu warunków postępowania, z drugiej strony wątpliwości budzi dostarczona ulotka – Zamawiający ma obowiązek wezwać Protestującą do złożenia wyjaśnień, które rozstrzygnęłyby wątpliwości, co umożliwiłoby faktyczny wybór najkorzystniejszej oferty.

W postępowaniu w którym jedynym kryterium wyboru oferty jest cena 100% - Zamawiający odrzucając w zakresie Pakietu nr 11 zgodną z wymogami specyfikacji i korzystną cenowo ofertę Protestującej – równocześnie wybiera droższą o 30% ofertę Akme – narażając szpital na niepotrzebne straty finansowe.

Należy dodać, że WCO posiada kilka aparatów WarmTouch5800 firmy Covidien (OAIT , Blok Operacyjny) – i nigdy nie były zgłaszane jakichkolwiek zastrzeżenia co do działania urządzeń.
Biorąc pod uwagę powyższe, Protestująca stoi na stanowisku, że został naruszony jej interes prawny, gdyż zamiast wybrania przez Zamawiającego oferty Protestującej, jako najkorzystniejszej, została wybrana znacznie droższa oferta innej firmy.


To wszystko powoduje, iż wskazane przez Protestującą w petitum niniejszego protestu czynności Zamawiającego, polegające na odrzuceniu zgodnej z SIWZ oferty Covidien oraz wyborze droższej cenowo oferty Akme zamiast korzystniejszej oferty Protestującej są obarczone istotnymi wadami.

Wszystkie wskazane powyżej argumenty skutkują po stronie Zamawiającego obowiązkiem uchylenia odrzucenia oferty Covidien (zgodnie z petitum niniejszego protestu).





Na zakończenie Protestująca podnosi także że ewentualna umowa zawarta z firmą Akme , będzie umową nieważną, a poza możliwością uchylenia wyników postępowania przez Skład Orzekający Izby powołanej celem rozpatrzenia odwołania, możliwie jest także stwierdzenie nieważności umowy przez sąd, co może zostać dokonane także na skutek działań Protestującej.


Zgodnie z art. 146 ust. 1 pkt 5) i 6) umowa w sprawie zamówienia publicznego jest nieważna, jeżeli:

„zamawiający dokonał wyboru oferty z rażącym naruszeniem ustawy”,
a
„w postępowaniu o udzielenie zamówienia doszło do naruszenia przepisów określonych w ustawie, które miało wpływ na wynik tego postępowania”.

Poza tym, Prezes Urzędu Zamówień Publicznych może wystąpić do sądu o stwierdzenie nieważności umowy w której dokonaną zastała z rażącym naruszeniem Ustawy.
Protestująca ma w tym zakresie uprawnienie do żądania informacji na temat sposobu realizacji umów przez Zamawiającego i rodzaju faktycznie dostarczanych Zamawiającemu wyrobów.


Mając przedstawione uwagi na względzie, wskazać należy, że niniejszy protest jest uzasadniony i konieczny, stąd wnoszę jak na wstępie.

Załączniki:

- oryginalna specyfikacja techniczna WarmTouch5800
– pełnomocnictwo,
– odpis aktualny z KRS Protestującej.






« Powrót do szczegółów zamówienia