Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Dostawa i instalacja centrali telefonicznej.

Numer zamówienia:

/106/2008

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania (wyjaśnienia) + sprostowanie treści SIWZ








Poznań, 22.10.2008.
WCO/EZ/ 6179 / 2008


Wg rozdzielnika:
Informacja dla wszystkich zainteresowanych przetargiem nieograniczonym nr 106/2008.

Wielkopolskie Centrum Onkologii w Poznaniu uprzejmie informuje, iż wpłynęło zapytania dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które w oparciu o dyspozycję art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, poniżej udzielamy odpowiedzi(wyjaśnień).
Pytanie nr 1
Czy Zamawiający zapewnia szafę typu rack, czy też Wykonawca powinien ją dostarczyć w ramach realizacji zamówienia?

Odpowiedź nr 1

Szafę 19” do montażu elementów systemu winien dostarczyć Wykonawca w ramach realizacji zamówienia. Istniejąca przełącznica przewidziana do dalszego wykorzystania wykonana jest w postaci dwóch szaf 19” 42U (jedna dla strony liniowej, druga dla strony centralowej).

Pytanie nr 2 i 3

2. Czy Zamawiający może jednoznacznie określić sposób zasilania centrali (230v czy 48v) oraz czy wymagane jest podtrzymanie awaryjne, jeśli tak to na ile godzin?

3.Czy w przypadku realizacji zasilania napięciem 48 V to Zamawiający zapewnia stabilne napięcie 48 V, czy też Wykonawca powinien dostarczyć odpowiednią siłownię w ramach realizacji zamówienia?

Odpowiedź nr 2 i 3

Zamawiający zapewnia zasilanie z sieci gwarantowanej 230V (o podtrzymaniu awaryjnym). Zamawiający wymaga jednak, by centrala była wyposażona w siłownię telekomunikacyjną (zasilacz) dającą w razie potrzeby możliwość podłączenia autonomicznych akumulatorów podtrzymania awaryjnego.



Pytanie nr 4
Czy w przypadku podłączenia komputerowego stanowiska telefonicznego (awizo) w oparciu o linie abonencką systemową lub linię abonencką IP, to Zamawiający zapewnia odpowiedni komputer PC, czy też Wykonawca powinien dostarczyć komputer do stanowiska telefonicznego (awizo) w ramach realizacji zamówienia?

Odpowiedź nr 4
Zgodnie z określeniem przedmiotu zamówienia Wykonawca dostarcza 1 stanowisko operatorki, rozumiane jako kompletne stanowisko - obejmujące aparat systemowy oraz komputer PC z zainstalowaną aplikacją.

Pytanie nr 5

Proszę o doprecyzowanie wymagań i typu przełącznicy do wymaganej centrali telefonicznej (m.in. jak powinno zostać zrealizowane rozszycie numerów wewnętrznych, np. na łączówkach typu Krone lub na patch panelach oraz czy dostarczy je Zamawiający czy Wykonawca)?

Odpowiedź nr 5
Istniejąca przełącznica przewidziana do dalszego wykorzystania wykonana jest w postaci dwóch szaf 19” 42U (jedna dla strony liniowej, druga dla strony centralowej) na bazie patch paneli telefonicznych 50 portowych 19” o wysokości 1 U. Strona liniowa pozostaje niezmieniona, strona centralowa wymaga dostarczenia patch paneli (w standardzie 19”, 50 portowych o wysokości 1U) wraz z panelami porządkującymi patch kable (w standardzie 19” o wysokości 1U) w liczbie odpowiedniej do liczby portów wewnętrznych centrali. Patch panele te dostarcza Wykonawca.

Pytanie nr 6 i 7
6. Czy w związku z wymogiem zastosowania aparatów telefonicznych systemowych z mechanicznymi widełkami, Zamawiający dopuszcza stosowanie elektronicznych czujników położenia słuchawki?
7. Czy Zamawiający dopuszcza aby telefony systemowe były wyposażone w widełki magnetyczne?

Odpowiedź nr 6 i 7
Zamawiający nie dopuszcza stosowania telefonów systemowych w wersji z widełkami magnetycznymi.

Pytanie nr 8
Zapytanie dot. Załącznika nr 7 do SIWZ, tj. Wzoru Umowy, Paragraf 2, ust. 1
Zwracam się z zapytaniem, czy Zamawiający zgadza się na możliwość modyfikacji SIWZ i modyfikacji zapisu w Załączniku nr 7 do SIWZ, tj. Wzorze Umowy, Paragraf 2, ust. 1 w taki sposób, aby w przypadku wyboru oferty danego Wykonawcy, oprócz danych identyfikujących typ i markę centrali, zapisać w tym punkcie również nazwę oferty handlowej (np. Centrala Diatonis TP - Profil Sprzedaż)?.

Odpowiedź nr 8
Zamawiający uprzejmie wyjaśnia, iż dane, których wymaga Zamawiający w § 2 ust. 1 projektu umowy są wystarczające dla identyfikacji przedmiotu umowy. Stąd też zbyteczne w ocenie Zamawiającego jest zamieszczanie innych danych np. cyt. „....również nazwę oferty handlowej ...(...)....”

Pytanie nr 9
Zapytanie dot. Załącznika nr 7 do SIWZ, tj. Wzoru Umowy, Paragraf 3, ust. 5
Zwracam się z zapytaniem, czy Zamawiający zgadza się na możliwość modyfikacji SIWZ i modyfikacji zapisu w Załączniku nr 7 do SIWZ, tj. Wzorze Umowy, Paragraf 3, ust. 5 w następujący sposób:
„5. Za datę zapłaty przyjmuje się datę wpływu środków na rachunek Wykonawcy”?

Odpowiedź nr 9
Zamawiający uprzejmie wyjaśnia, iż nie wyraża zgodny na wprowadzenie do projektu umowy zapisów zaproponowanych przez Wykonawcę. W uzasadnieniu swojej decyzji, zamawiający podnosi, iż nie znalazł podstaw prawnych by dokonać zmian w treści § 3 ust. 5 projektu umowy. W związku z tym brzmienie § 3 ust. 5 projektu umowy pozostaje bez zmian.

Pytanie nr 10
Zapytanie dot. Załacznika nr 7 do SIWZ, tj. Wzoru Umowy, Paragraf 4
Wykonawca stoi na stanowisku, że Paragraf 4 w Załączniku nr 7 do SIWZ, tj. Wzoru Umowy wymaga doprecyzowania ze strony Zamawiającego i zwraca się z prośbą o odpowiednie modyfikacje.
8.1. Ad. ust. 1. Prawdopodobnie zapis powinien brzmieć: „ ... licząc od upływu terminów określonych w Paragrafie 2 ust. 2 niniejszej umowy” .
8.2. Ad. ust. 2. Dla uniknięcia nieporozumień interpretacyjnych, powinno zostać określone, czy chodzi o cenę netto, czy może cenę brutto.
8.3. Ponieważ Wykonawca stoi na stanowisku, że pierwsza z kar umownych jest zbyt wysoka, zwracam się z zapytaniem, czy Zamawiający zgadza się na możliwość modyfikacji SIWZ i modyfikacji zapisu w Załączniku nr 7 do SIWZ, tj. Wzorze Umowy, Paragraf 4, ust. 1, a) w następujący sposób:
„a) 0,1% maksymalnej ceny netto, o której mowa w § 3 ust. 1 umowy, za każdy dzień zwłoki licząc od upływu terminów określonych w Paragrafie 2 ust. 2 niniejszej umowy.”?

Odpowiedź nr 10
Zamawiający uprzejmie informuje, iż modyfikuje treść § 4 projektu umowy w następujący sposób:
㤠4.
Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty Zamawiającemu kary umownej w wysokości:
a)1% wartości netto zamówienia, o której mowa w § 3 ust. 1 umowy, za każdy dzień opóźnienia licząc od upływu terminów określonych w § 2 ust. 2 niniejszej umowy.
b)10 % wartości netto zamówienia, o której mowa w § 3 ust. 1 umowy, za nieuzasadnione odstąpienie od realizacji przedmiotu umowy.”

W uzasadnieniu decyzji utrzymującej wysokości kar umownych na niezmienionym poziomie – Zamawiający zwraca uwagę, iż określone w § 4 projektu umowy kary umowne, stosowanie do dyspozycji art. 484 k.c. przewidziane są jedynie na wypadek niewykonania lub nienależytego wykonywania zobowiązania.
Zatem w przypadku właściwego realizowania zobowiązań wynikających z zawartej umowy zastosowanie instytucji kary umownej ma charakter jedynie hipotetyczny.
Zamawiane w ramach postępowania przetargowego nr 106/2008 urządzenie ma istotne znaczenie dla funkcjonowania szpitala. Stąd też nieterminowe dostawy oraz zwłoka w jego montażu może utrudniać opiekę nad chorymi, a w konsekwencji stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia pacjentów.
Ponadto, w przypadku powstania opóźnień w odniesieniu do ustalonego terminu realizacji zamówienia– Szpital (Zamawiający) staje przed dylematem, czy cierpliwie akceptować taki stan rzeczy, czy ewentualnie odstąpić od umowy i dochodzić swoich praw na drodze sądowej.
W tym drugim przypadku Zamawiający będzie ponadto zmuszony uruchomić kolejne postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, co wymaga spełnienia określonych rygorów formalnych i czasowych oraz spowoduje, iż Zamawiający będzie ponosił kolejne koszty, których już nie uwzględnia Wykonawca.


Pytanie nr 11
Zapytanie dot. Załacznika nr 7 do SIWZ, tj. Wzoru Umowy, Paragraf 6, ust. 1
Zwracam się z zapytaniem, czy Zamawiający zgadza się na możliwość modyfikacji SIWZ i modyfikacji zapisu w Załączniku nr 7 do SIWZ, tj. Wzorze Umowy, Paragraf 6, ust. 1 w następujący sposób:
„1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, jeżeli przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej oraz przepisy ustawy Prawo Telekomunikacyjne”?

Odpowiedź nr 11
Zamawiający uprzejmie wyjaśnia, iż dokonuje modyfikacji zapisów § 6 ust. 1 projektu umowy w ten sposób, iż § 6 ust. 1 otrzymuje następujące brzmienie:
㤠6 ust.1
W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz inne obowiązujące przepisy prawa, jeżeli przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej”.


Pytanie nr 12
Zapytanie ogólne dot. Załacznika nr 7 do SIWZ, tj. Wzoru Umowy
Zwracam się z zapytaniem, czy Zamawiający zgadza się na możliwość modyfikacji SIWZ i modyfikacji zapisu w Załączniku nr 7 do SIWZ, tj. Wzorze Umowy w taki sposób, aby uwzględnić w Umowie, że w przypadku rozłożenia na raty płatności za centralę telefoniczną konieczne jest uwzględnienie odpowiednich odsetek?.

Odpowiedź nr 12
Zamawiający uprzejmie informuje, iż nie wyraża zgody na modyfikacją projektu umowy w sposób, który zaproponował Wykonawca.
W uzasadnieniu swojej decyzji Zamawiający podkreśla, iż w XII SIWZ określone zostały zasady, jakimi Wykonawcy powinni się kierować, przy obliczaniu ceny oferty.
Zgodnie z treścią punktu XII podpunkt 1 i 2 SIWZ:
1.Wykonawca w przedstawionej ofercie winien zaoferować cenę kompletną, jednoznaczną i ostateczną.
2.Wykonawca winien uwzględnić w cenie oferty wszystkie przewidywane koszty realizacji zamówienia, które mają wpływ na cenę oferty.

Mając na uwadze powyższe zapisy oraz przepisy ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych - Wykonawca tak powinien skalkulować cenę oferty, by uwzględnić wszystkie koszty realizacji zamówienia, w tym i koszty związane ustalonymi w pkt III SIWZ zasadami zapłaty np. koszty odsetek.

Jednocześnie Wielkopolskie Centrum Onkologii w Poznaniu dokonuje sprostowania zapisów SIWZ, a mianowicie w VI B podpunkt 2 SIWZ jest cyt. „w załączniku nr 4”, a powinno być „w załączniku nr 5”, co jednoznacznie wynika z formy i treści załącznika nr 5 do SIWZ.

Z poważaniem
Inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych


« Powrót do szczegółów zamówienia