Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Usługa bankowa polegająca na udzieleniu kredytu inwestycyjnego w wysokości 9.000.000,00 PLN z przeznaczeniem na finansowanie zadań inwestycyjnych Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu.

Numer zamówienia:

/66/2008

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania - wyjaśnienia







Poznań, 20 czerwca 2008 r.

WCO/EZ/3654/2008


Wg rozdzielnika
Do wszystkich uczestników postępowania o zamówienie publiczne.

Dotyczy: Przetargu nieograniczonego nr 66/2008 do zamówienia publicznego na udzielenie kredytu inwestycyjnego w wysokości 9.000.000,00 PLN z przeznaczeniem na finansowanie zadań inwestycyjnych Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu.


Wykonawca wnoszący o wyjaśnienia treści SIWZ , zwraca się z uprzejmą prośbą o:

Pytanie:
1. udostępnienie następujących dokumentów:
- Uchwały Sejmiku Województwa Wielkopolskiego w sprawie maksymalnej wysokości pożyczek i
kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez Zarząd Województwa Wielkopolskiego w 2008 roku,
- oświadczenia Zarządu Województwa Wielkopolskiego o wysokości udzielonych poręczeń 2008 roku,
- projektu poręczenia, jakie ma zostać udzielone Zamawiającemu.

Odp. 1
Zamawiający wstąpił z wnioskiem o udostępnianie ww. dokumentów do podmiotu uprawnionego – Samorząd Województwa Wielkopolskiego. Jednak w chwili zamieszczania niniejszych wyjaśnień nie uzyskał jeszcze przedmiotowych dokumentów.

Pytanie:
2. przedstawienie źródeł finansowania i możliwości obsługi długu ( udział własny, udział źródeł zwrotnych i bezzwrotnych w zewnętrznych źródłach finansowania, w tym udział środków pochodzenia zagranicznego, wskazanie źródeł spłaty zaciągniętych zobowiązań kredytowych),

Rodzaje nakładów i źródeł finansowania
(według stanu na koniec roku) Nr wiersza 2007 2008 2009
NAKŁADY
Przetargi 01
Prace przygotowawcze 02
Dokumentacja 03
Zakupy inwestycyjne 04
Pozostałe nakłady 05
Rezerwa 06
RAZEM (01+02+03+04+05+06) 07
ŹRÓDŁA FINANSOWANIA
Wewnętrzne 08
Zewnętrzne-łącznie (10+15) 09
Zewnętrznie zwrotne (11+12+13+14) 10
Kredyty komercyjne 11
Kredyty preferencyjne 12
Pożyczki z funduszy celowych i innych instytucji 13
Emisja obligacji i innych papierów wartościowych 14
Zewnętrzne bezzwrotne - Dotacje i inne środki bezzwrotne (16+17) 15
krajowe 16
zagraniczne 17
RAZEM (08+09) 18
Odp. 2.

Rodzaje nakładów i źródeł finansowania
(według stanu na koniec roku) Nr wiersza 2007 2008 2009
NAKŁADY
Przetargi 01 - -
Prace przygotowawcze 02 - -
Dokumentacja 03 - -
Zakupy inwestycyjne 04 - 12490000
Pozostałe nakłady 05 - 10306943,19
Rezerwa 06 - -
RAZEM (01+02+03+04+05+06) 07 - 22796943,19
ŹRÓDŁA FINANSOWANIA
Wewnętrzne 08 2597846,46 9848168,95
Zewnętrzne-łącznie (10+15) 09 7793539,38 36972064,62
Zewnętrznie zwrotne (11+12+13+14) 10 - 9000000
Kredyty komercyjne 11 - 9000000
Kredyty preferencyjne 12 - -
Pożyczki z funduszy celowych i innych instytucji 13 - -
Emisja obligacji i innych papierów wartościowych 14 - -
Zewnętrzne bezzwrotne - Dotacje i inne środki bezzwrotne (16+17) 15 7793539,38 27972064,62
krajowe 16 7793539,38 27972064,62
zagraniczne 17 - -
RAZEM (08+09) 18 10391385,84 46820233,57

Pytanie:
3. wyjaśnienie treści niżej wymienionych punktów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:
a. w ustępie XIII SIWZ „Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert” występuje rozbieżność w określeniu max liczby punktów dla poszczególnych składników ceny oferty. W odniesieniu do wysokości marży występuje zarówno wartość 80, jak i 75; w odniesieniu do prowizji 20 i 25. Zamawiający prosi o odpowiedź, które wartości są właściwe dla przygotowania oferty.

Odp. nr 3a
Zamawiający uprzejmie informuje, iż prawidłowy jest następująca formuła:
Przy ocenie ceny kredytu inwestycyjnego badanej oferty (n) będą brane pod uwagę następujące składniki:

Wyszczególnienie Max liczba pkt. Oferta banku
(wypełnia bank)
% PLN
Wo Wysokość oprocentowania liczona wg zmiennej stawki WIBOR 1M + oferowana wysokość marży* 80
Odpowiednie wartości należy wpisać w formularzu ofertowym
Odpowiednie wartości należy wpisać w formularzu ofertowym
Wp Wysokość prowizji** 20 jw. jw.

Razem 100 - jw.

W związku z powyższym Zamawiający poniższe zapisy :
•na str. 12 od dołu pod wzorem zastępuje się zapis „75 pkt” na 80 pkt
•na str. 13 od góry pod wzorem zastępuje się zapis „25 pkt” na 20 pkt

Pytanie:

b. w odniesieniu do zapisów ustępu III „Opis przedmiotu zamówienia” pkt. C, ppkt. 5 Wykonawca prosi o podanie przez Zamawiającego definicji pojęcia „terminowe przekazanie środków pieniężnych na rachunki wskazane przez Zamawiającego”;
Odp. 3b
Pod pojęciem „terminowe przekazywanie środków na rachunki wskazane przez Zamawiającego” należy rozumieć regulowanie przez Wykonawcę – Bank płatności wynikających z przedłożonych faktur w terminie ich wymagalności.

Pytanie:

c. w odniesieniu do informacji podanych w ustępie III pkt A „Opis przeznaczenia kredytu” Wykonawca prosi o:

1) uszczegółowienie dotychczas poniesionych wydatków na realizacje projektu, tj. kwoty 10.306.943,19 zł według układu:


zadanie inwestycyjne poniesione dotychczas przez WCO
wydatki brutto,
otrzymany dotychczas zwrot 75%
kosztów kwalifikowanych
w tym
koszty kwalifikowane koszty niekwalifikowane VAT




Odp. 3 c 1)


zadanie inwestycyjne poniesione dotychczas przez WCO
wydatki brutto,
otrzymany dotychczas zwrot 75%
kosztów kwalifikowanych
w tym
koszty kwalifikowane koszty niekwalifikowane VAT
Rozbudowa
i modernizacja Zakładu
Radioterapii 10.306.934,19 1.858.629,10 6.393.871,17





Pytanie:
2) wyjaśnienie, czy Zamawiający przewiduje realizację faktur za wykonane usługi i dostarczone urządzenia w ciężar kredytu w kwocie netto czy też brutto (razem z VAT),

Odp. 3. c 2)
Zamawiający uprzejmie informuje, iż płatność z tytułu faktur wystawionych w związku realizacją zadań inwestycyjnych określonych w SIWZ obejmują kwoty brutto, tj. razem z VAT-em.

Pytanie:
3) wyjaśnienie, czy Zamawiający na płatności w pierwszej kolejności wykorzystywać będzie środki pochodzące z kredytu, czy też środki własne,
odp. 3. c 3)
Środki znajdujące się na koncie Zamawiającego.

Pytanie:
4) wyjaśnienie z jakich źródeł zostanie sfinansowana różnica wynikająca między kwotą projektu , tj. 38.211.619,41 zł, a kwotą wynikającą z realizacji poszczególnych zadań (suma z umów o wykonanie wynosi 38.427.855,51 zł).
Odp. 3 c 4)
Zamawiający uprzejmie informuje, iż różnica, o której mowa w ww. pytaniu zostanie pokryta ze środków własnych.

Pytanie:
4. Wykonawca prosi o odpowiedź czy Zamawiający przewiduje złożenie oświadczenia o podaniu się egzekucji z tytułu umowy kredytu, a jeżeli tak to do jakiej kwoty oraz z jakim terminem obowiązywania.

Odp. 4
Zmawiający informuje, iż złoży oświadczenia o podaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego z tytułu umowy kredytu do kwoty 13.000.000,00 (trzynaście milionów złotych) PLN z możliwością wystąpienia przez bank do właściwego sądu o nadanie klauzuli wykonalności bankowemu tytułowi egzekucyjnemu wystawionego na podstawie tego oświadczenia w terminie do 30 dni od daty spłaty kredytu.

Pytanie:
5. w załączniku nr 1 do SIWZ „Formularz ofertowy” w pkt IV umieszczono sformułowanie o postawieniu środków finansowych do dyspozycji Zamawiającego w terminie do 3 dni od dnia podpisania umowy kredytu. Wykonawca prosi o odpowiedź, czy możliwe jest rozszerzenie powyższego zapisu o sformułowanie dotyczące ustanowienia zabezpieczenia.

Odp. 5
Zamawiający uprzejmie informuje, iż nie jest to możliwie. Warunki w tym zakresie ustala Samorząd Województwa Wielkopolskiego– Poręczyciel.

Pytanie:
6. zgodnie z ustępem III pkt B SIWZ kredyt ma być spłacany ze środków dostępnych na rachunku bankowym Zamawiającego; z drugiej strony zgodnie z ustępem III pkt D SIWZ, Zamawiający nie przewiduje innego zabezpieczenia, jak poręczenie Województwa Wielkopolskiego;

W związku z powyższym Wykonawca zwraca się z pytaniem czy Zamawiający przewiduje jako zabezpieczenie pełnomocnictwo do rachunku bankowego, z którego będzie następowała spłata kredytu.


Odp. 6
Zamawiający uprzejmie informuje, iż nie przewiduje jako zabezpieczenia pełnomocnictwa do rachunku bankowego. Zamawiający przewidział w odp. pod nr 4 – jako dodatkowe zabezpieczenie oświadczenie o poddaniu się egzekucji.

Pytanie:
7. Mając na uwadze zapisy ustępu III pkt B „Zasady spłaty kredytu” Wykonawca zwraca się do Zamawiającego z pytaniem czy możliwe jest jednoznaczne określenie terminu spłaty kredytu.

Odp. 7
Tak. Zgodnie z pkt III lit. B oraz pkt IV SIWZ – Zamawiający przewidział, iż spłata kredytu najpóźniej na 7 dni roboczych przed upływem okresu ważności poręczenia.

Pytanie:
8. Mając na uwadze zapisy ustępu III pkt D „Zamawiający ustala następującą formę zabezpieczenia” oraz zapisy Uchwały Nr 1400/2008 Zarządu Województwa Wielkopolskiego z dnia 05.06.2008 roku, w której określono jedynie, że okres kredytowania nie może przekraczać okresu 6 miesięcy, nie określono natomiast terminu poręczenia, Wykonawca zwraca się z pytaniem czy poręczenie Województwa Wielkopolskiego będzie miało charakter terminowy, zbieżny z maksymalnym okresem kredytowania.


Odp. 8
Tak. Poręczenie Województwa Wielkopolskiego będzie miało charakter terminowy, zbieżny z maksymalnym okresem kredytowania. Wynika to z treści § 1 ust. 2 uchwały Nr 1400/2008 Zarządu Województwa Wielkopolskiego z dnia 5 czerwca 2008 r., tj. umowa kredytu, o której mowa w ust. 1 nie może przekraczać 6 miesięcy.

Pytanie:
9. Mając na uwadze zapisy ustępu III pkt B „Zamawiający określa , że końcowa data spłaty kredytu winna przypadać na 7 dni roboczych przed upływem okresu ważności poręczenia .

Wykonawca zwraca się z pytaniem ,czy możliwe jest określenie terminu spłaty kredytu na co najmniej 14 dni przed terminem upływu okresu ważności poręczenia Samorządu Województwa Wielkopolskiego .

Odp. 9.
Nie. Zamawiający uprzejmie informuje, iż zgodnie z pkt III lit. B oraz pkt IV SIWZ – ustalił, iż spłata kredytu najpóźniej na 7 dni roboczych przed upływem okresu ważności poręczenia

Pytanie:
10. Zamawiający wymaga, aby Oferent złożył do oferty załącznik nr 4 – ustęp VI SIWZ; Zamawiający zobowiązuje wykonawców zewnętrznych wykonujących prace na terenie należącym do WCO do stosowania zasad wynikających z Systemu Zarządzania Środowiskowego i Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy; Zamawiający zobowiązuje wykonawcę do podpisania protokołu koordynacyjnego, którego wzór stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ.

W związku z faktem, że przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi, której wykonanie nie wymaga prowadzenia prac na terenie WCO, Wykonawca zwraca się z pytaniem czy możliwa jest rezygnacja z wymogu składania powyższego Załącznika nr 4 do SIWZ.

Odp. 10.
Zgodnie z wyjaśnieniami opublikowanymi w dniu 11 czerwca 2008 r. na stronie Zamawiającego, tj. www.wco.pl w zakładce aktualna lista zamówień – vide postępowanie nr 66 pod lp. 4 wymaga się złożenia wraz ofertą podpisanego załącznika nr 4 do SIWZ. Podyktowane jest to obowiązującą w Wielkopolskim Centrum Onkologii procedurą ISO i mimo, iż Zamawiający widzi konieczność modyfikacji niektórych zapisów, w tym im „protokołu koordynacyjnego” – to w chwili obecnej nie jest to możliwe – art. 38 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Pytanie:
11. Wykonawca zwraca się do Zamawiającego z prośbą o przesunięcie terminu składania ofert z dnia 24.06.2008r. na dzień 30.06.2008r. z uwagi na niewystarczającą ilość czasu na analizę dostarczonych materiałów i brak możliwości złożenia dodatkowego zapytania po uzyskaniu materiałów uzupełniających.

Odp. 11
Zamawiający uprzejmie informuje, iż w chwili opublikowania przedmiotowych wyjaśnień nie znajduje przesłanek do przedłużenia terminu składania ofert. Decyzja w tym zakresie jest zgodna z dyspozycją art. 38 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.




Z poważaniem

Inż. Małgorzata Kołodziej – Sarna

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno – eksploatacyjnych







« Powrót do szczegółów zamówienia