Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego jednorazowego użytku - sterylnego.

Numer zamówienia:

/9/2009

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 10.03.2009.
EZ/1532/1/ 2009


Wg rozdzielnika do wszystkich zainteresowanych przetargiem nieograniczonym nr 9/2009

Dotyczy: Zakup i dostawa sprzętu medycznego jednorazowego użytku, sterylnego.


Wielkopolskie Centrum Onkologii informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.

PYTANIE
1.Czy Zamawiający zmieni wysokość kar umownych poprzez wprowadzenie następującego zapisu w § 5 ust. 1 a,b wzoru umowy:

a)pierwszego opóźnienia w dostawie wysokości kar umownych stanowić będzie 0,2 % niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego w § 2 ust. 5 lit. a niniejszej umowy jednak nie więcej niż 10% wartości niezrealizowanej dostawy..
b)drugiego opóźnienia w dostawie oraz każdego kolejnego opóźnienia wysokości kar umownych stanowić będzie 1% niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego na podstawie § 2 ust. 5 lit. a niniejszej umowy, jednak nie więcej niż 10% wartości niezrealizowanej części zamówienia.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający uprzejmie wyjaśnia, iż nie wyraża zgody na zmianę treści § 5 projektu umowy.
W uzasadnieniu swojej decyzji Zamawiający zawraca uwagę, iż określone w § 2 ust. 15 projektu umowy – kary umowne, stosowanie do dyspozycji art. 484 k.c. przewidziane są jedynie na wypadek niewykonania lub nienależytego wykonywania zobowiązania.
Zatem w przypadku właściwego realizowania zobowiązań wynikających z zawartej umowy zastosowanie instytucji kary umownej ma charakter jedynie hipotetyczny.
Zamawiane w ramach postępowania przetargowego nr 9/2009 wyroby medyczne mają istotne znaczenie dla funkcjonowania szpitala. Stąd też nieterminowe dostawy mogą uniemożliwić prawidłową opiekę nad chorymi, a w konsekwencji stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia i życia pacjentów.
Utrudnienia wynikające z nieterminowych dostaw mogą zatem stanowić poważne zagrożenie dla realizacji celów statutowych szpitala i narażają jednostkę na odpowiedzialność nie tylko cywilną ale także karną.
Ponadto, w przypadku nieterminowych dostaw – Szpital (Zamawiający) staje przed dylematem, czy z narażeniem zdrowia pacjentów cierpliwie znosić opóźnienia w dostawie przedmiotu zamówienia, czy ewentualnie odstąpić od umowy i dochodzić swoich praw na drodze sądowej.
W tym drugim przypadku Zamawiający będzie ponadto zmuszony uruchomić kolejne postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, co wymaga spełnienia określonych rygorów formalnych i czasowych oraz spowoduje, iż Zamawiający będzie ponosił kolejne koszty, których już nie uwzględnia Wykonawca.

PYTANIE
Czy Zamawiający dokona modyfikacji zapisów wzoru umowy w § 6 ust. 2 poprzez wprowadzenie następującego zapisu:
”Zamawiający dopuszcza możliwość cesji wierzytelności jeśli zostanie o niej poinformowany przez Wykonawcę w terminie 14 dni przed dokonaniem cesji.”
ODPOWIEDŹ
Nie, przeniesienie cesji dopuszczalne jest tylko za zgodą Zamawiającego

PYTANIE
Czy Zamawiający zrezygnuje z postanowień zawartych w § 2 ust.9 dotyczących obciążenia Wykonawcy kosztami zakupu interwencyjnego?
ODPOWIEDŹ
Nie, gdyż Zamawiający z racji zabezpieczenia ciągłości pracy szpitala
i leczenia pacjentów w razie niedostarczenia przedmiotu zamówienia zmuszony
jest zakupić towar w trybie interwencyjnym.

PYTANIE
Czy w związku ze znowelizowanym brzmieniem art. 144 ustawy PZP, Zamawiający dopuści w następujących przypadkach możliwość wprowadzenia zmian do umowy:
1. gdy podczas realizacji umowy wystąpią nieprzewidywalne zdarzenia lub okoliczności, które uniemożliwiają zrealizowanie przedmiotu zamówienia w sposób, w zakresie i w terminie przewidzianym w ofercie;
2. w przypadku nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami lub groziłoby, co najmniej jednej ze stron rażącą stratą, a czego strony nie mogły przewidzieć przy zawarciu umowy
3. zmiany towaru na inny – synonimowy i tańszy, lub inny – w ramach tej samej grupy.
4. zmiana osób upoważnionych do odbioru/kontaktów
ODPOWIEDŹ
Zmiana umowy każdorazowo powinna być poprzedzona wyjaśniająca korespondencją i aneksem do umowy. W przypadku wystąpienia jakiejkolwiek okoliczności powodującej zmianę umowy strony pisemnie uzgodnią zaistniałą sytuację i przedstawią swoje stanowisko w sprawie.


Z poważaniem,
z-ca dyrektora ds. ekonomiczno- eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej- Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia