Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

sprzęt medyczny sterylny jednorazowego użytku

Numer zamówienia:

/8/2009

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 04.02.2009.
EZ/854/ 2009

Wg rozdzielnika do wszystkich zainteresowanych przetargiem nieograniczonym nr 8/2009

Dotyczy: Zakup i dostawa sprzętu medycznego jednorazowego użytku- sterylnego.

Wielkopolskie Centrum Onkologii informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.


PYTANIE
1. Czy w związku z regulacją art. 144 ust. 1 ustawy PZP Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie do wzoru umowy zapisu o dopuszczalności wprowadzania zmian, w brzmieniu przedstawionym poniżej?
1. Zmiana Umowy może obejmować, w zakresie dozwolonym przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności:
1.1. zmianę ilości przedmiotu zamówienia;
1.2. zmianę jakości, parametrów lub innych cech charakterystycznych dla przedmiotu zamówienia, w tym zmianę numeru katalogowego produktu bądź nazwy własnej produktu;
1.3. zmianę elementów składowych przedmiotu zamówienia na zasadzie ich uzupełnienia lub wymiany;
1.4. zmianę sposobu konfekcjonowania;
1.5. zmianę terminu realizacji dostaw;
1.6. zmianę terminu realizacji Umowy;
1.7. zmianę okresu obowiązywania umowy, w tym w szczególności o czas konieczny dla przeprowadzenia kolejnego przetargu na analogiczny przedmiot zamówienia.
2. Warunkami dokonania zmian wskazanych w ust. 1 powyżej mogą być:
2.1. wprowadzony zostanie na rynek przez wykonawcę produkt zmodyfikowany bądź udoskonalony, bądź
2.2. wystąpi przejściowy brak produktu przy jednoczesnej możliwości dostarczenia produktu zamiennego o parametrach nie gorszych od produktu objętego Umową, bądź
2.3. nastąpi zmiana organizacyjna po stronie Zamawiającego, w szczególności w zakresie organizacji pracy laboratorium, bądź
2.4. nastąpi zmiana w zakresie liczby badań objętych zapotrzebowaniem Zamawiającego, bądź
2.5. wymagać tego będzie prawidłowa realizacja przez Zamawiającego zadań polegających na wykonywaniu świadczeń diagnostycznych, bądź
2.6. w wyniku zmiany Umowy możliwe będzie podniesienie poziomu/jakości badań wykonywanych przez Zamawiającego, bądź
2.7. będzie to konieczne ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa lub zapobieżenie awarii, bądź
2.8. będzie to konieczne ze względu na zmianę przepisów prawa, bądź
2.9. zmiana w inny sposób dostarczy pożytku Zamawiającemu.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wprowadza do umowy zapisu o dopuszczalności zmian.
Wszelkie zmiany zgodnie z umową zostaną potwierdzone formą pisemną pod rygorem nieważności. Określanie wykazu zmian które mogą być umownie regulowane nie jest konieczne. Zamawiający wprowadzi zmiany do umowy tylko na mocy ustawy Prawo zamówień publicznych lub ustaw wyższego rzędu tylko w przypadkach, w których zachodzić będzie taka konieczność podyktowana zmianami przepisów prawnych( np. zmiana prawa podatkowego).



PYTANIE
Prosimy o zmianę § 8 ust. 1 projektu umowy. Obecne brzmienie zakłada odpowiedzialność Wykonawcy za straty materialne w związku z zaistnieniem jakichkolwiek zdarzeń losowych w czasie realizacji umowy, w oderwaniu od choćby pośredniego związku zdarzenia z realizacją umowy. Proponowane brzmienie § 8 ust. 1 projektu umowy: "Wykonawca jest odpowiedzialny i ponosi wszelkie koszty z tytułu strat materialnych powstałych w czasie realizacji umowy, o ile straty te powstały wyniku działań bądź zaniechać Wykonawcy stanowiących naruszenie niniejszej Umowy".
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wprowadza powyższy zapis do umowy.
Wobec powyższego § 8 ust. 1 projektu umowy otrzymuje brzmienie:
"Wykonawca jest odpowiedzialny i ponosi wszelkie koszty z tytułu strat materialnych powstałych w czasie realizacji umowy, o ile straty te powstały wyniku działań bądź zaniechać Wykonawcy stanowiących naruszenie niniejszej Umowy".

PYTANIE
Prosimy o wprowadzenie do umowy zapisu: „W przypadku opóźnień w płatnościach Zamawiającego o okres przekraczający 60 dni od daty wymagalności Wykonawca uprawniony jest do cesji wierzytelności, pod warunkiem poinformowania Zamawiającego o zamiarze dokonania cesji co najmniej na 14 dni przed dokonaniem cesji wierzytelności.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wprowadza zapis:
„W przypadku opóźnień w płatnościach Zamawiającego o okres przekraczający 60 dni od daty wymagalności Wykonawca uprawniony jest do cesji wierzytelności, pod warunkiem otrzymania zgody Zamawiającego. Wykonawca zwróci się do Zamawiającego o zgodę co najmniej na 14 dni przed dokonaniem cesji wierzytelności.”


Z poważaniem,
z-ca dyrektora ds. ekonomiczno- eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej- Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia