Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

ZAKUP I DOSTAWA LEKÓW

Numer zamówienia:

/24/2009

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pyt.





Poznań, dnia 2009-04-14

EZ/ ......2252/1......./2009



Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.

Dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 24/2009 leki.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji, na które udzielamy odpowiedzi. Zgodnie z zapisami ustawy informujemy, iż wcześniejszą korespondencją dokonano zmian terminów postępowania. Ustalono:
• Termin składania ofert w dniu 20.05.2009 r. do godz. 9.00.
• Termin otwarcia ofert w dniu 20.05.2009 r. do godz. 10.00

Pytania i odpowiedzi:
1. Czy można wycenić leki w opakowaniu innej wielkości niż żądana przez Zmawiającego, a ilość opakowań odpowiednio przeliczyć tak, aby liczba sztuk była zgodna z SIWZ?
ODPOWIEDŹ: TAK.
2. Prosimy o podanie, w jaki sposób prawidłowo przeliczyć ilość opakowań handlowych w przypadku występowania na rynku opakowań posiadających inną ilość sztuk (tabletek, ampułek, kilogramów itp.), niż umieszczone w SIWZ (czy podawać pełne ilości opakowań zaokrąglone w górę, czy ilość opakowań przeliczyć do dwóch miejsc po przecinku)?
ODPOWIEDŹ: Należy zaokrąglać do pełnych opakowań zgodnie z zasada matematyczną: np. 2,4 = 2 lub 2,6 = 3
3. Czy w przypadku, jeżeli żądany przez Zamawiającego lek nie jest już produkowany lub jest tymczasowy brak produkcji a nie ma innego leku równoważnego, którym można by było go zastąpić należy wycenić ten lek podając ostatnią cenę sprzedaży oraz uwagę o jego braku czy nie wyceniać go wcale?
ODPOWIEDŹ: Jeśli nie ma produkcji nie należy wyceniać, jeśli chwilowy brak produkcji należy podać ostatnią cenę.

4. Czy Zamawiający dopuści wycenę leku za opakowanie a nie za sztukę (zgodnie z Prawem Farmaceutycznym nie ma możliwości zakupu leku w innej formie niż dostępne na rynku opakowanie handlowe) w pozycjach gdzie w SIWZ występują sztuki lub mg? Jeśli nie to czy Zamawiający zgodzi się na podanie cen jednostkowych za sztukę, mg netto i brutto z dokładnością do 4 miejsc po przecinku?
Uzasadnienie:
Pragniemy zauważyć, że ceną w rozumieniu ustawy Pzp, jest zgodnie z definicją ustawową zawsze kwota brutto. Niezwykle istotna jest także okoliczność polegająca na braku jakichkolwiek wpływu na zobowiązania stron wynikające z przyszłej umowy o zamówienie publiczne podania ceny jednostkowej brutto z dokładnością do 4 miejsc po przecinku oczywistym bowiem pozostaje fakt, że Zamawiający nie będzie zamawiał pojedynczych mg, a będzie zamawiał leki w opakowaniach zbiorczych, których cena nigdy nie będzie wyrażona w tysięcznych częściach złotego. Cena każdego z opakowań będzie zawsze iloczynem ilości mg przypadających na jedno opakowanie i ceny 1 mg, a więc nigdy nie będzie wyrażona z dokładnością do tysięcznych części złotego. Ponadto tylko wartość brutto może stanowić przedmiot oceny ofert.
Do takiej interpretacji skłania również Urząd Zamówień Publicznych, na którego portalu możemy przeczytać:
„Ustawa o zamówieniach publicznych nie definiuje pojęcia ceny oferty, dlatego też należy posiłkowo stosować definicję zawartą w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001 r.o cenach (Dz. U. Nr 97, poz. 1050, ze zm.) Przepis ten stanowi, że ceną jest wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę. W cenie uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług oraz podatkiem akcyzowym. Natomiast w art. 31 ustawy o Narodowym Banku Polskim (Dz. U. Z 1997 r. Nr 140, poz. 938 ze zm.) określone zostało, iż znakami pieniężnymi Rzeczpospolitej Polskiej są banknoty i monety opiewające na złote i grosze. W ustawie z dna a 7 lipca 1994 r. o denominacji złotego (Dz. U. Z 1994 r. Nr 84, poz. 386 ze zm.) ustawodawca określa, iż nowa jednostka pieniężna o nazwie złoty dzieli się na 100 groszy (art. 1 ust.2). Tym samym w polskim systemie płatniczym nie na tysięcznych części złotego. Jeżeli więc po doliczeniu do ceny netto odpowiedniej stawki podatku otrzymania kwota zawiera tysięczne części złotego kwoty wykazane w fakturach zaokrągla się do pełnych groszy, przy czym końcówki, przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się a końcówki 0,5 grosza i wyższe zaokrągla się do 1 grosza ( § 5 ust. 35 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 marca 2002 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym w wskazuje Dz. u. Z 2002 r. Nr 27, poz. 268 ze zm.) Nie jest bowiem dopuszczalne, aby rozliczenia pomiędzy stronami umowy dokonywane były w jednostkach pieniężnych niemożliwych do wyegzekwowania, z powodu braku w polskim systemie monetarnym odpowiednich nominałów (...) Szczególną sytuacją, w której rozważać można dopuszczalność składania ofert z cenami określonymi w tysięcznych częściach złotego jest przypadek, w których zamawiający dla lepszego (bardziej dokładnego) opisania przedmiotu zamówienia przedstawia oferentom formularz stanowiący podstawę kalkulacji ceny oferty. Na formularzu tym oferenci dokonują obliczenia ceny oferty na podstawie różnorodnych składników (materiały użyte do wykonania zamówienia, robocizna, sprzęt). Umowa zawarta z danym wykonawcą lub dostawcą zawierać będzie natomiast jedynie cenę końcową(wynik kalkulacji), ustaloną zgodnie z polskim systemem płatniczym. Wówczas wydaje się dopuszczalne stosowanie w formularzu składników cenotwórczych określonych w tysięcznych częściach złotego o ile cena ostateczna (końcowa, wynik kalkulacji) płacona przez zamawiającego określona zostanie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Przyjmuje się bowiem, iż wskazane w formularzu ceny jednostkowe mają jedynie znaczenie kalkulacyjne. Są więc mnożnikiem, który służyć ma do odpowiedniego obliczenia wynagrodzenia za wykonaną usług, dostawę czy robotę budowlaną. Podobny pogląd prezentuje orzecznictwo Zespołu Arbitrów w wyroku z dnia 3 kwietnia 2003 r. (Sygn. Akt. UZP/ZO/0-356/03).”

ODPOWIEDŹ: Prosimy o podanie konkretnego leku z pakietu.

5. Zamawiający w pakiecie 7 i 21 zapotrzebowuje ten sam lek (identyczna dawka, postać, substancja czynna), w tej samej ilości, czy jest to zamierzenie celowe Zamawiającego, czy jest to omyłka?
ODPOWIEDŹ: Nastąpiła pomyłka – pakiet 7 pozostaje a pakiet 21 wykreśla się ze specyfikacji.

Pytanie:
1. Czy Zamawiający zmieni wysokość kar umownych poprzez wprowadzenie następującego zapisu w § 5 ust. 1 a,b wzoru umowy:
1.Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty Zamawiającemu kar umownych według następujących zasad, tj. w przypadku:
a) pierwszego opóźnienia w dostawie wysokości kar umownych stanowić będzie 0,1 % niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego w § 4 lit. a niniejszej umowy, jednak nie więcej niż 10% wartości opóźnionej dostawy.
b) drugiego opóźnienia w dostawie oraz każdego kolejnego opóźnienia wysokości kar umownych stanowić będzie 2% niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia licząc od dnia określonego w § 4 lit. a niniejszej umowy, jednak nie więcej niż 10% wartości opóźnionej dostawy.
ODPOWIEDŹ: Nie, Zamawiający nie dokonuje zmian w zapisach specyfikacji.

2. Czy w związku ze znowelizowanym brzmieniem art. 144 ustawy PZP, Zamawiający dopuści w następujących przypadkach możliwość wprowadzenia zmian do umowy:
1.zmiana osób upoważnionych do odbioru/kontaktów

ODPOWIEDŹ: TAK, Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.




Z poważaniem,

..................................................


« Powrót do szczegółów zamówienia