Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup, dostawa i montaż aparatu rtg z torem wizyjnym

Numer zamówienia:

/84/2009

« Powrót do szczegółów zamówienia

projekt umowy po zmianach w formacie WORD

Załącznik nr 6 do specyfikacji


UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 84/2009

Na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z póź. zm.) w dniu ................. pomiędzy Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań), wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;
reprezentowanym przez:
inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę - Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych,
mgr Mirellę Śmigielską - Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,
a
.............................................................................................................,
wpisanym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: ________________/
prowadzącym działalność gospodarczą jako: _______________________________________, zarejestrowaną w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez _______________________________________________ pod numerem _____________________________
z siedzibą w ..................................................................................................
posiadającą/ym numer NIP: ................................ oraz numer REGON: .............................;
zwaną/ym dalej Wykonawcą,
reprezentowaną przez:
.....................................................................................
.....................................................................................

została zawarta umowa o następującej treści:

§ 1

1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 84/2009 przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z póź. zm.).
2. Umowa niniejsza zostaje zawarta z chwilą jej podpisania przez obie strony.
3. Wykonawca, oświadcza, że:
a. posiada odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje sprzętem i wykwalifikowanym personelem niezbędnymi do wykonania wszelkich świadczeń wynikających z postanowień niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy,
b. wszelkie świadczenia wykonywane przezeń na rzecz Zamawiającego na podstawie postanowień niniejszej umowy wykona z należytą starannością, wymaganą od podmiotu profesjonalnie zajmującego się sprzedażą i dostawą Urządzeń,
c. zobowiązuje się do zapewnienia, aby wszelkie wymieniane na podstawie postanowień niniejszej umowy, części zamienne Urządzenia będą fabrycznie nowe, oryginalne i dobrej jakości.
d. Urządzenie jest wolne od wad fizycznych i prawnych, zaś Wykonawca nie zawierał żadnych umów, których wykonanie mogłoby utrudnić lub uniemożliwić właściwe wykonanie zobowiązań Wykonawcy wynikających z postanowień niniejszej umowy oraz że wykonanie niniejszej umowy przez Wykonawcę nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich.


§ 2

Strony zgodnie oświadczają, iż postępowanie, o którym mowa w § 1 ust. 1 niniejszej umowy nie jest dotknięte wadami, o których mowa w art. 22 i 24 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.

§ 3

1. Przedmiotem niniejszej umowy jest sprzedaż, dostawa i montaż ______________________________ opisanego szczegółowo w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanego w niniejszej umowie „Urządzeniem” oraz świadczenie usług polegających na przeszkoleniu personelu Zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji Urządzenia.
2. Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży, dostawy i montażu (obejmującego wniesienie Urządzenia w miejsce wskazane przez Zamawiającego, instalację i uruchomienie Urządzenia oraz sprawdzenie poprawności instalacji Urządzenia) Urządzenia w zakresie i ilościach zgodnych z zestawieniem wyspecyfikowanym w złożonej przez Wykonawcę ofercie z dnia ............... – załączony do złożonej przez Wykonawcę oferty formularz cenowy, stanowi integralną część niniejszej umowy.
3. Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży, dostawy i montażu Urządzenia w terminie __________________ od dnia zawarcia niniejszej umowy.
4. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Urządzenia własnym transportem i na własny koszt i ryzyko w miejsce wskazane przez Zamawiającego.
5. Wykonawca zobowiązuje się, nie dostarczać Urządzenia w sobotę ani w dzień ustawowo wolny od pracy chyba, że Zamawiający wyrazi na to uprzednio pisemną zgodę.
6. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia, że dostarczone Zamawiającemu Urządzenie będzie fabrycznie nowe i wolne od wad fizycznych i prawnych.
7. Koszt ubezpieczenia Urządzenia na czas transportu oraz od momentu dostawy Urządzenia do siedziby Zamawiającego do chwili zakończenia jego montażu i podpisania protokołu odbioru, o którym mowa w ust. 10 niniejszego paragrafu ponosi Wykonawca.
8. Zamawiający w chwili dokonania odbioru Urządzenia ma prawo do zbadania, czy jest ono zgodne z postanowieniami niniejszej umowy, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz załączonymi dokumentami.
9. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu wszelkie dokumenty dotyczące Urządzenia niezbędne do jego prawidłowej eksploatacji, sporządzone w języku polskim, w tym w szczególności instrukcję obsługi oraz dokumenty gwarancyjne Urządzenia nie później niż w dniu dostarczenia Zamawiającemu Urządzenia. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu wszelkie dokumenty dotyczące Urządzenia niezbędne do zabezpieczenia Zamawiającego przed wszelkimi roszczeniami ze strony osób trzecich z tytułu naruszenia praw własności intelektualnej, w tym w szczególności praw autorskich, patentowych, praw ochronnych na znak towarowy, licencji nie później niż w terminie 14 dni od dnia doręczenia Wykonawcy wezwania do ich dostarczenia.
10. Po dokonaniu prawidłowej instalacji i uruchomienia Urządzenia strony podpiszą protokół odbioru Urządzenia. W razie zgłoszenia przez Zamawiającego uwag lub zastrzeżeń odnośnie instalacji, uruchomienia lub funkcjonowania Urządzenia, strony podpiszą protokół rozbieżności, w którym wskazane zostaną uwagi lub zastrzeżenia zgłoszone przez Zamawiającego, a także sposób i termin ich usunięcia przez Wykonawcę, nie dłuższy jednakże niż ____ dni. Po usunięciu wszelkich nieprawidłowości przez Wykonawcę strony podpiszą protokół odbioru ostatecznego Urządzenia.
11. Osobami uprawnionymi do podpisania protokołu odbioru, o którym mowa w ustr. 10 niniejszego paragrafu są:
a. ze strony Wykonawcy: _________________________________________
b. ze strony Zamawiającego: ______________________________________
12. W razie zmiany danych osób uprawnionych do podpisania protokołu odbioru, wymienionych w ust. 11 niniejszego paragrafu każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.
13. Wykonawca zobowiązuje się do tego, że parametry techniczne i jakościowe Urządzenia nie będą gorsze niż określone w ofercie złożonej przez Wykonawcę.
14. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia dostarczonego Urządzenia i żądania wymiany na Urządzenie wolne od wad w przypadku:
a) dostarczenia Urządzenia niewłaściwej jakości.
b) dostarczenia Urządzenia niezgodnego z zapotrzebowaniem,
15. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od niniejszej umowy z uwagi na wadę fizyczną lub prawną dostarczonego Urządzenia lub niezgodność jego parametrów technicznych lub jakościowych z ofertą złożoną przez Wykonawcę, w drodze oświadczenia złożonego Wykonawcy na piśmie w terminie 1 miesiąca od dnia stwierdzenia wady lub niezgodności, o których mowa powyżej.
16. Przy podpisaniu protokołu odbioru, o którym mowa w ust. 10 niniejszego paragrafu, strony uzgodnią na piśmie termin przeszkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji Urządzenia, który przypadać będzie nie później niż w terminie ___________ od dnia dostarczenia Urządzenia.

§ 4
1. Całkowita wartość Urządzenia wynosi:
netto: _______________ PLN
(słownie: __________________________________ złotych ___/100)
brutto: _______________ PLN
(słownie: __________________________________ złotych ___/100)
w tym podatek od towarów i usług VAT wg stawki 22 % w kwocie _______ PLN.
2. Strony zgodnie postanawiają, iż wartość Urządzenia wskazana w ust. 1 niniejszego paragrafu, stanowiąca zarazem łączną cenę jego sprzedaży, a także dostawy i montażu oraz świadczenia usług w zakresie przeszkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji Urządzenia nie będzie podlegać jakiejkolwiek waloryzacji.
3. Zapłata ceny za sprzedane, dostarczone i zamontowane Urządzenie nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, w terminie 30 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze.
4. Podstawą wystawienia faktury przez Wykonawcę będzie podpisany przez Zamawiającego protokół odbioru Urządzenia, o którym mowa w § 3 ust. 10 niniejszej umowy
5. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.


§ 5

1. Wykonawca udziela gwarancji jakości na Urządzenie przez okres …………………………………………………………….., licząc od dnia podpisania protokołu odbioru Urządzenia, o którym mowa w § 3 ust. 10 niniejszej umowy.
2. Wykonawca w okresie gwarancji zapewnia Zamawiającemu
a. wliczone w cenę Urządzenia pokrycie wszystkich kosztów związanych z naprawą Urządzenia,
b. przystąpienie do naprawy gwarancyjnej niezwłocznie, nie później niż
do godziny 14 drugiego dnia roboczego po dniu, w którym Wykonawca został powiadomiony o wykryciu wady Urządzenia,
c. dokonanie naprawy Urządzenia w siedzibie Zamawiającego lub, w razie zaistnienia takiej konieczności, także poza jego siedzibą, przy użyciu sprzętu stanowiącego własność Wykonawcy w terminie nie dłuższym niż 72 godziny od chwili przystąpienia do naprawy gwarancyjnej.
d. w przypadku konieczności sprowadzenia części zamiennych do Urządzenia spoza granic Rzeczpospolitej Polskiej – nieprzekraczalny czas usunięcia wady wynosi 10 dni roboczych od dnia powiadomienia o wykryciu wady Urządzenia.
e. w przypadku niedotrzymania któregokolwiek z terminów wskazanych w pkt. b.-d. niniejszego ustępu Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 0,1 % całkowitej wartości netto Urządzenia,, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia,
f. okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy Urządzenia, liczony od momentu powiadomienia o wykryciu jego wady do momentu jej usunięcia.
g. w przypadku, gdy wada danego elementu lub podzespołu Urządzenia nie da się usunąć lub gdy pomimo dokonania 2-krotnej naprawy gwarancyjnej danego elementu lub podzespołu Urządzenia wada danego elementu lub podzespołu Urządzenia nie zostanie usunięta, Wykonawca obowiązany jest wymienić ten element lub podzespół Urządzenie na nowy,
h. jeżeli w okresie gwarancji ujawnią się wady fizyczne Urządzenia, uniemożliwiające jego poprawne użytkowanie, Wykonawca wymieni Urządzenie na nowe.
3. Nieuzasadniona odmowa wykonania przez Wykonawcę naprawy gwarancyjnej może zostać potraktowana jako podstawa do rozwiązania niniejszej umowy z winy Wykonawcy i wywołać skutek w postaci powstania po stronie Wykonawcy obowiązku zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości określonej w § 6 ust. 1 pkt b. niniejszej umowy.
4. W przypadku odmowy wykonania przez Wykonawcę naprawy gwarancyjnej Zamawiający ma prawo wystąpić do właściwego organu, urzędu lub innej instytucji, w celu uzyskania ekspertyzy w zakresie jakości i właściwości Urządzenia oraz jego zgodności z wymogami przewidzianymi przepisami prawa oraz określonymi przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Jeżeli żądanie Zamawiającego okaże się uzasadnione, wszelkie koszty związane z uzyskaniem ekspertyzy ponosić będzie Wykonawca, który zobowiązany będzie do ich zwrotu w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania przez Zamawiającego.
5. Wszystkie ewentualne przeglądy gwarancyjne odbywają się na koszt Wykonawcy.
6. W razie kolizji postanowień niniejszej umowy z postanowieniami dokumentu gwarancyjnego wydanego przez Wykonawcę lub przez producenta Urządzenia, rozstrzygające znaczenie będą miały postanowienia niniejszej umowy.
7. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej serwisu gwarancyjnego autoryzowanego przez producenta Urządzenia, przez co strony rozumieją obowiązek zapewnienia usług serwisowych i oryginalnych części zamiennych dla Urządzenia.
8. Opisane w niniejszym paragrafie uprawnienia Zamawiającego wynikające z udzielonej przez Wykonawcę gwarancji nie naruszają uprawnień Zamawiającego wynikających z rękojmi za wady rzeczy sprzedanej przysługujących Zamawiającemu na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego. Strony zgodnie postanawiają, że okres rękojmi wynosi 24 miesiące od chwili podpisania protokołu odbioru, o którym mowa w § 3 ust. 10 niniejszej umowy.


§ 6
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku:
a) opóźnienia w dostawie lub montażu Urządzenia Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 1 % całkowitej wartości netto Urządzenia, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego w § 3 ust. 3 niniejszej umowy,
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności niedostarczenie przez Wykonawcę Urządzenia lub zaprzestanie wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 10 % całkowitej wartości netto Urządzenia, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy.
c) odstąpienia przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt. b. niniejszego ustępu
d) naruszenia zobowiązania opisanego w § 1 ust. 3 pkt c. niniejszej umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości równej wartości wymienionej części zamiennej lub podzespołu Urządzenia, nie spełniającej warunków opisanych w § 1 ust. 3 pkt c. niniejszej umowy,
e) niedostarczenia Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w § 3 ust. 9 niniejszej umowy w terminie wskazanym w § 3 ust. 9 niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości równej 1 % wartości Urządzenia, zaś w razie niedostarczenia Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w § 3 ust. 9 niniejszej umowy pomimo wezwania Wykonawcy przez Zamawiającego i wyznaczenia mu w tym celu dodatkowego terminu, Wykonawca zapłaci ponadto na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości równej 10 % wartości Urządzenia.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość wszelkich zastrzeżonych w niniejszej umowie kar umownych w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód.
3. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia ewentualnych kar umownych z należnościami Wykonawcy przysługującymi mu na podstawie postanowień niniejszej umowy.
4. Zamawiający ma prawo odmówić przyjęcia Urządzenia i/lub odstąpić od niniejszej umowy w przypadku, gdy opóźnienie w dostawie lub montażu Urządzenia będzie przekraczać 10 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 3 niniejszej umowy.
5. Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 7 dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty.

§ 7
1. Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
ze strony Wykonawcy – _____________________________________, tel. ______________________ e-mail __________________________________
oraz
ze strony Zamawiającego – _____________________________________, tel. _______________________, e-mail __________________________________.
2. W razie zmiany danych osób odpowiedzialnych za realizację niniejszej umowy każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.


§ 8
1. Strony zgodnie postanawiają, że Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wszelkie szkody poniesione przez Zamawiającego oraz jakiekolwiek osoby trzecie, powstałe w związku z wykonywaniem niniejszej umowy, w tym także spowodowane zaistnieniem zdarzeń losowych oraz nieszczęśliwych wypadków.
2. Przez wykonywanie niniejszej umowy w rozumieniu ust. 1 niniejszego paragrafu, strony rozumieją okres obejmujący czas do chwili podpisania protokołu odbioru, o którym mowa w § 3 ust. 10 niniejszej umowy.


§ 9

1. Wykonawca wnosi zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 3 % całkowitej wartości netto Urządzenia, co stanowi kwotę ..........................zł
2. Zabezpieczenie będzie wniesione w formie..............................................,najpóźniej w dniu zawarcia umowy w pełnej wysokości.
3. Zamawiający, w przypadku wniesienia przez Wykonawcę zabezpieczenia, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu, w pieniądzu, zwraca 70 % wartości zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane, przez co strony rozumieją podpisanie protokołu odbioru, o którym mowa w § 3 ust. 10 niniejszego paragrafu.
4. Pozostałe 30 % wartości zabezpieczenia, stanowiące zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady i gwarancji jakości Zamawiający zwraca nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji jakości, w zależności od tego, który z tych dwóch okresów upłynie później, o ile nie zabezpieczenie nie zostanie wykorzystane na pokrycie roszczeń Zamawiającego z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji jakości.

§ 10
1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o ochronie danych osobowych, jeżeli przepisy Ustawy – Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Zmiany niniejszej umowy mogą mieć miejsce, tylko w zakresie przewidzianym dyspozycją art. 144 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.
4. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć na tle postanowień niniejszej umowy, w tym dotyczących jej interpretacji lub wykonania, na drodze ugodowej. Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia na drodze ugodowej, wszelkie spory, o których mowa w zdaniu poprzedzającym rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
5. Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.



Wykonawca: Zamawiający:

................................ ...................................

« Powrót do szczegółów zamówienia