Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa protez piersi

Numer zamówienia:

/97/2009

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 08.09.2009.
EZ/5220/1/ 2009


Wg rozdzielnika do wszystkich zainteresowanych przetargiem nieograniczonym nr 97/2009

Dotyczy: Zakup i dostawa protez piersi.


Wielkopolskie Centrum Onkologii informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji, na które udzielamy poniżej odpowiedzi.

PYTANIE
Dotyczy zapisu Rozdziału IV s.i.w.z.
W przypadku braku zgody na wydłużenie terminu dostawy (zgodnie z naszym pismem z dnia 04.09.2009 r.) ujednolicenie rozbieżności w wymaganym terminie pomiędzy rozdz. III pkt. 9 siwz (3 dni robocze) a rozdziałem IV siwz (4 dni robocze).

ODPOWIEDŹ
Zamawiający informuje, iż termin realizacji musi być nie dłuższy niż 4 dni robocze od dnia złożenia zamówienia.

PYTANIE
Dotyczy zapisu Rozdziału V pkt. 2, Rozdziału VI pkt. 2 oraz załącznika nr 1 do siwz
Zwracamy się z prośbą o wykreślenie wymogu dołączenia do oferty zezwolenia Głównego Inspektora Farmaceutycznego na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej / składu konsygnacyjnego. Zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami implanty piersi jako wyrób medyczny podlegają ustawie o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 93, poz. 896 z późn. zm), a nie ustawie Prawo Farmaceutyczne i nie ma obowiązku posiadania specjalnych koncesji i zezwoleń w przypadku sprzedaży tego typu wyrobów. Jednocześnie prosimy o wykreślenie § 2 ust. 7 oraz § 9 ust. 1 projektu umowy - jako nie dotyczących powyższego postępowania.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 2 ust. 7 poprzez jego wykreślenie.

Zgodnie z twierdzeniem wykonawcy protezy piersi stanowią wyrób medyczny, do którego zastosowanie mają przepisy Ustawy o wyrobach medycznych, nie zaś Ustawy – Prawo farmaceutyczne. Podobnie nie znajdą zastosowania przepisy Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2002 roku w sprawie procedur Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej, będącego aktem wykonawczym do Ustawy –Prawo farmaceutyczne i regulującego kwestie związane z prowadzeniem hurtowni farmaceutycznych oraz zasady przechowywania, przyjmowania, wydawania i transportu produktów leczniczych, do których protezy piersi się nie zaliczają.

Jednocześnie, z uwagi na wykreślenie ust. 7 z § 2 załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy powstaje konieczność dostosowania treści całego projektu do spowodowanej tym zmiany. W związku z powyższym zamawiający zmienia treść załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 2 w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:
㤠2.

1. Przedmiotem niniejszej umowy jest sprzedaż i dostawa protez piersi w pakiecie/tach numer ....................., opisanych szczegółowo w specyfikacji istotnych warunków zamówienia w okresie od dnia ………………. do dnia ………………….. Protezy wchodzące w skład pakietów objętych zakresem przedmiotowym niniejszej umowy zwane będą w dalszej części niniejszej umowy „Protezami”.
2. Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży i dostawy protez w zakresie i ilościach zgodnych z zestawieniem wyspecyfikowanym w złożonej przez Wykonawcę ofercie z dnia ............... – załączone do złożonej przez Wykonawcę oferty formularz cenowy, stanowią integralną część niniejszej umowy.
3. Wykonawca oświadcza, iż jest uprawniony do swobodnego rozporządzania Protezami, które są wolne od wad fizycznych i prawnych oraz, że posiada wszelkie niezbędne uprawnienia oraz zgody i zezwolenia odpowiednich organów, urzędów itp. do wykonania wszelkich świadczeń, będących przedmiotem niniejszej umowy oraz że wykonanie niniejszej umowy przez Wykonawcę nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających posiadanie przez Wykonawcę niezbędnych uprawnień oraz zgód i zezwoleń odpowiednich organów, urzędów itp., o których mowa w zdaniu poprzedzającym, na każde żądanie Zamawiającego, w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania.
4. Wykonawca zobowiązuje się do dostawy zamówionych protez:
a) sukcesywnie w terminie ..........................dni roboczych od dnia złożenia przez Zamawiającego zamówienia telefonicznie lub faxem.
b) w dni robocze w godz. od 8:00 do 14:00. Jeżeli termin planowanej dostawy, określony zgodnie z postanowieniem pkt. a) niniejszego ustępu przypada w dniu wolnym od pracy, dostawa może nastąpić w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonym terminie.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do składania zamówień bez ograniczeń, co do ilości przedmiotu zamówienia oraz częstotliwości dostaw, z zastrzeżeniem nieprzekraczania łącznej ilości poszczególnych protez objętych postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w § 1 ust. 1 niniejszej umowy, wyszczególnionych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
6. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania protez na własny koszt i ryzyko do miejsca wskazanego przez Zamawiającego. W przypadku powierzenia usługi transportowej podmiotom, o których mowa w art. 23 lub w art. 36 ust. 4 i 5 Ustawy – Prawo zamówień publicznych Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania tychże podmiotów, jak za działania lub zaniechania własne.
7. Dostawa, o której mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu odbywać się będzie z zachowaniem zasad określonych w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2002 r. w sprawie procedur Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1216).
8. Wykonawca zobowiązuje się do zabezpieczenia terminowych dostaw zamówionych protez, nie obciążając przy tym Zamawiającego żadnymi dodatkowymi kosztami. Dostarczane przez Wykonawcę protezy oznaczone będą zgodnie z obwiązującymi przepisami prawa.
9. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć terminowe dostawy również w przypadku braku zamówionego przez Zamawiającego protez w magazynie Wykonawcy, za wyjątkiem sytuacji zaprzestania przez producenta produkcji danego asortymentu lub w przypadku gdy proteza została wycofana z obrotu.
10. W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy w wymaganym terminie, wskazanym w ust. 4 pkt a) niniejszego paragrafu (......... dni roboczych od momentu złożenia zamówienia faxem lub telefonicznie) zamówionych protez, zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę protez u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę – taki zakup zwany będzie w dalszej części niniejszej umowy „Zakupem Interwencyjnym”. Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kopii faktury potwierdzającej dokonanie przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego.
11. Wykonawca zobowiązuje się do tego, że parametry techniczne (farmakologiczne) i jakościowe dostarczanych protez nie będą, w okresie na jaki została zawarta niniejsza umowa, gorsze niż określone w ofercie złożonej przez Wykonawcę.
12. Wykonawca gwarantuje, że będzie dostarczał protezy o najwyższej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem ważności – wynoszącym minimum 12 miesięcy od dnia dokonania dostawy, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonych protez. Zamawiający dopuszcza możliwość dostawy protez z terminem ważności krótszym niż 12 miesięcy od dnia dokonania dostawy, jednakże tylko w przypadku uprzedniego uzyskania przez Wykonawcę pisemnej zgody od Zamawiającego.
13. Strony zgodnie postanawiają, że okres gwarancji/ważności dostarczanych przez Wykonawcę protez jest równy określonemu przez producenta okresowi przydatności tych protez do stosowania,.
14. Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do dostarczonych protez. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrywania zgłoszonych przez Zamawiającego reklamacji niezwłocznie, nie później jednak, niż w przeciągu 5 dni roboczych od dnia przesłania przez Zamawiającego reklamacji faxem lub pocztą elektroniczną. Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie ważności dostarczonych protez, o którym mowa w ust. 13 niniejszego paragrafu.
15. W razie stwierdzenia, że dostarczone protezy mają wady, w okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnej wymiany wadliwej protezy na protezę wolną od wad – w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania pisemnej reklamacji, przesłanej przez Zamawiającego faxem lub pocztą elektroniczną.
16. Nieuzasadnione odrzucenie przez Wykonawcę reklamacji, o której mowa w ust. 14 niniejszego paragrafu może zostać potraktowane jako podstawa do rozwiązania niniejszej umowy z winy Wykonawcy i wywołać skutek w postaci powstania po stronie Wykonawcy obowiązku zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości określonej w § 5 ust. 1 pkt c) tiret pierwsze niniejszej umowy.
17. W przypadku odrzucenia reklamacji Zamawiający ma prawo wystąpić do właściwego organu, urzędu lub innej instytucji, w celu uzyskania ekspertyzy w zakresie jakości i właściwości protezy dostarczonej przez Wykonawcę oraz jego zgodności z wymogami przewidzianymi przepisami prawa oraz określonymi przez Wykonawcę w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Jeżeli reklamacja Zamawiającego okaże się uzasadniona, wszelkie koszty związane z uzyskaniem ekspertyzy ponosić będzie Wykonawca, który zobowiązany będzie do ich zwrotu w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania przez Zamawiającego.
18. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia dostarczonej protezy i żądania jego wymiany na wolną od wad w przypadku:
a) dostarczenia protezy niewłaściwej jakości lub niezgodnego z wymogami, o których mowa w ust. 17 niniejszego paragrafu,
b) dostarczenia protezy niezgodnej z zapotrzebowaniem lub zamówieniem.
19. Po dostarczeniu zamówionych protez, następuje ich przyjęcie przez Zamawiającego. Przyjęcie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może być poprzedzone badaniem ilościowo – asortymentowym i jakościowym dostarczonych protez. Strony zgodnie postanawiają, iż pozytywny wynik badania, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym nie jest równoznaczny z uznaniem, iż zamówione protezy zostały dostarczone w ilościach zgodnych z zamówieniem, o którym mowa w ust. 4 pkt a) niniejszego paragrafu.
20. Po przyjęciu dostarczonych protez, Zamawiający w miarę możliwości rozpakowuje dostarczoną partię protez. W trakcie czynności rozpakowywania Zamawiający dokonuje badania ilościowo – asortymentowego, jak również sprawdzenia, czy dostarczona partia protez jest wolna od widocznych wad fizycznych lub jakościowych. Przedstawiciel Wykonawcy upoważniony jest do obecności podczas tych czynności.
21. Wszystkie dostarczane przez Wykonawcę protezy powinny mieć na opakowaniu oznaczenia fabryczne tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, datę produkcji, nazwę i adres producenta, datę ważności oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. W razie dostarczenia protez oznaczonych niezgodnie z wymogami określonymi w zdaniu poprzedzającym, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 2% wartości tych Leków.
22. Wykonawca wraz z dostarczonymi protezami zobowiązuje się dostarczyć ulotki w języku polskim, zawierające niezbędne informacje dla bezpośredniego użytkownika. W razie niedostarczenia wraz z protezami ulotek, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 2% wartości tych protez.
23. Zamawiający może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. Do odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu rękojmi stosuje się przepisy ustawy – Kodeks cywilny.”

wprowadza następujące zapisy:
㤠2.

1. Przedmiotem niniejszej umowy jest sprzedaż i dostawa protez piersi w pakiecie/tach numer ....................., opisanych szczegółowo w specyfikacji istotnych warunków zamówienia w okresie od dnia ………………. do dnia ………………….. Protezy wchodzące w skład pakietów objętych zakresem przedmiotowym niniejszej umowy zwane będą w dalszej części niniejszej umowy „Protezami”.
2. Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży i dostawy protez w zakresie i ilościach zgodnych z zestawieniem wyspecyfikowanym w złożonej przez Wykonawcę ofercie z dnia ............... – załączone do złożonej przez Wykonawcę oferty formularz cenowy, stanowią integralną część niniejszej umowy.
3. Wykonawca oświadcza, iż jest uprawniony do swobodnego rozporządzania Protezami, które są wolne od wad fizycznych i prawnych oraz, że posiada wszelkie niezbędne uprawnienia oraz zgody i zezwolenia odpowiednich organów, urzędów itp. do wykonania wszelkich świadczeń, będących przedmiotem niniejszej umowy oraz że wykonanie niniejszej umowy przez Wykonawcę nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających posiadanie przez Wykonawcę niezbędnych uprawnień oraz zgód i zezwoleń odpowiednich organów, urzędów itp., o których mowa w zdaniu poprzedzającym, na każde żądanie Zamawiającego, w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania.
4. Wykonawca zobowiązuje się do dostawy zamówionych protez:
a) sukcesywnie w terminie ..........................dni roboczych od dnia złożenia przez Zamawiającego zamówienia telefonicznie lub faxem.
b) w dni robocze w godz. od 8:00 do 14:00. Jeżeli termin planowanej dostawy, określony zgodnie z postanowieniem pkt. a) niniejszego ustępu przypada w dniu wolnym od pracy, dostawa może nastąpić w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonym terminie.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do składania zamówień bez ograniczeń, co do ilości przedmiotu zamówienia oraz częstotliwości dostaw, z zastrzeżeniem nieprzekraczania łącznej ilości poszczególnych protez objętych postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w § 1 ust. 1 niniejszej umowy, wyszczególnionych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
6. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania protez na własny koszt i ryzyko do miejsca wskazanego przez Zamawiającego. W przypadku powierzenia usługi transportowej podmiotom, o których mowa w art. 23 lub w art. 36 ust. 4 i 5 Ustawy – Prawo zamówień publicznych Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania tychże podmiotów, jak za działania lub zaniechania własne.
7. Wykonawca zobowiązuje się do zabezpieczenia terminowych dostaw zamówionych protez, nie obciążając przy tym Zamawiającego żadnymi dodatkowymi kosztami. Dostarczane przez Wykonawcę protezy oznaczone będą zgodnie z obwiązującymi przepisami prawa.
8. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć terminowe dostawy również w przypadku braku zamówionego przez Zamawiającego protez w magazynie Wykonawcy, za wyjątkiem sytuacji zaprzestania przez producenta produkcji danego asortymentu lub w przypadku gdy proteza została wycofana z obrotu.
9. W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy w wymaganym terminie, wskazanym w ust. 4 pkt a) niniejszego paragrafu (......... dni roboczych od momentu złożenia zamówienia faxem lub telefonicznie) zamówionych protez, zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę protez u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę – taki zakup zwany będzie w dalszej części niniejszej umowy „Zakupem Interwencyjnym”. Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kopii faktury potwierdzającej dokonanie przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego.
10. Wykonawca zobowiązuje się do tego, że parametry techniczne (farmakologiczne) i jakościowe dostarczanych protez nie będą, w okresie na jaki została zawarta niniejsza umowa, gorsze niż określone w ofercie złożonej przez Wykonawcę.
11. Wykonawca gwarantuje, że będzie dostarczał protezy o najwyższej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem ważności – wynoszącym minimum 12 miesięcy od dnia dokonania dostawy, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonych protez. Zamawiający dopuszcza możliwość dostawy protez z terminem ważności krótszym niż 12 miesięcy od dnia dokonania dostawy, jednakże tylko w przypadku uprzedniego uzyskania przez Wykonawcę pisemnej zgody od Zamawiającego.
12. Strony zgodnie postanawiają, że okres gwarancji/ważności dostarczanych przez Wykonawcę protez jest równy określonemu przez producenta okresowi przydatności tych protez do stosowania,.
13. Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do dostarczonych protez. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrywania zgłoszonych przez Zamawiającego reklamacji niezwłocznie, nie później jednak, niż w przeciągu 5 dni roboczych od dnia przesłania przez Zamawiającego reklamacji faxem lub pocztą elektroniczną. Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie ważności dostarczonych protez, o którym mowa w ust. 12 niniejszego paragrafu.
14. W razie stwierdzenia, że dostarczone protezy mają wady, w okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnej wymiany wadliwej protezy na protezę wolną od wad – w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania pisemnej reklamacji, przesłanej przez Zamawiającego faxem lub pocztą elektroniczną.
15. Nieuzasadnione odrzucenie przez Wykonawcę reklamacji, o której mowa w ust. 13 niniejszego paragrafu może zostać potraktowane jako podstawa do rozwiązania niniejszej umowy z winy Wykonawcy i wywołać skutek w postaci powstania po stronie Wykonawcy obowiązku zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości określonej w § 5 ust. 1 pkt c) tiret pierwsze niniejszej umowy.
16. W przypadku odrzucenia reklamacji Zamawiający ma prawo wystąpić do właściwego organu, urzędu lub innej instytucji, w celu uzyskania ekspertyzy w zakresie jakości i właściwości protezy dostarczonej przez Wykonawcę oraz jego zgodności z wymogami przewidzianymi przepisami prawa oraz określonymi przez Wykonawcę w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Jeżeli reklamacja Zamawiającego okaże się uzasadniona, wszelkie koszty związane z uzyskaniem ekspertyzy ponosić będzie Wykonawca, który zobowiązany będzie do ich zwrotu w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania przez Zamawiającego.
17. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia dostarczonej protezy i żądania jego wymiany na wolną od wad w przypadku:
a) dostarczenia protezy niewłaściwej jakości lub niezgodnego z wymogami, o których mowa w ust. 16 niniejszego paragrafu,
b) dostarczenia protezy niezgodnej z zapotrzebowaniem lub zamówieniem.
18. Po dostarczeniu zamówionych protez, następuje ich przyjęcie przez Zamawiającego. Przyjęcie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może być poprzedzone badaniem ilościowo – asortymentowym i jakościowym dostarczonych protez. Strony zgodnie postanawiają, iż pozytywny wynik badania, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym nie jest równoznaczny z uznaniem, iż zamówione protezy zostały dostarczone w ilościach zgodnych z zamówieniem, o którym mowa w ust. 4 pkt a) niniejszego paragrafu.
19. Po przyjęciu dostarczonych protez, Zamawiający w miarę możliwości rozpakowuje dostarczoną partię protez. W trakcie czynności rozpakowywania Zamawiający dokonuje badania ilościowo – asortymentowego, jak również sprawdzenia, czy dostarczona partia protez jest wolna od widocznych wad fizycznych lub jakościowych. Przedstawiciel Wykonawcy upoważniony jest do obecności podczas tych czynności.
20. Wszystkie dostarczane przez Wykonawcę protezy powinny mieć na opakowaniu oznaczenia fabryczne tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, datę produkcji, nazwę i adres producenta, datę ważności oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. W razie dostarczenia protez oznaczonych niezgodnie z wymogami określonymi w zdaniu poprzedzającym, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 2% wartości tych Leków.
21. Wykonawca wraz z dostarczonymi protezami zobowiązuje się dostarczyć ulotki w języku polskim, zawierające niezbędne informacje dla bezpośredniego użytkownika. W razie niedostarczenia wraz z protezami ulotek, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 2% wartości tych protez.
22. Zamawiający może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. Do odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu rękojmi stosuje się przepisy ustawy – Kodeks cywilny.”

Ponadto, z przyczyn wskazanych powyżej zamawiający zmienia treść załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 7 w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:
„7. Kary umowne, o których mowa w ust. 1 pkt a) i b) niniejszego paragrafu będą naliczane do dnia dokonania przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego, przy czym zobowiązanie do zapłaty kary umownej nie będzie zwalniać Wykonawcy ze zobowiązania do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę protez u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę, o której mowa w § 2 ust. 10 niniejszej umowy.”
wprowadza następujący zapis:
„7. Kary umowne, o których mowa w ust. 1 pkt a) i b) niniejszego paragrafu będą naliczane do dnia dokonania przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego, przy czym zobowiązanie do zapłaty kary umownej nie będzie zwalniać Wykonawcy ze zobowiązania do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę protez u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę, o której mowa w § 2 ust. 9 niniejszej umowy.”

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 9 ust. 1 poprzez jego wykreślenie. Postanowienie powyższe wskazuje przepisy prawa znajdujące zastosowanie w sprawach nieuregulowanych umową i w związku z tym jego wykreślenie nie jest konieczne ani celowe.
Jednocześnie, z uwagi na fakt, iż do protez piesi zastosowanie mają przepisy Ustawy o wyrobach medycznych, nie zaś Ustawy – Prawo farmaceutyczne, zamawiający zmienia treść załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 9 ust. 1 w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:
„1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy – Prawo farmaceutyczne, jeżeli przepisy Ustawy – Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.”
wprowadza następujący zapis:
„1. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o wyrobach medycznych, jeżeli przepisy Ustawy – Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.”

PYTANIE
Dotyczy zapisu § 5 ust. 1 pkt. c) Załącznika nr 4 do s.i.w.z. stanowiącego wzór umowy.
Prosimy o skorygowanie zapisów tego paragrafu, gdyż zgodnie z postanowieniami rozdziału IV specyfikacji istotnych warunków zamówienia umowa ma obowiązywać przez okres 6 m-cy.
ODPOWIEDŹ

Z uwagi na fakt, iż umowa ma obowiązywać przez okres 6 miesięcy, zamawiający przychyla się do wniosku wykonawcy i zmienia treść załącznika numer 6 (błędnie oznaczonego przez wykonawcę jako załącznik numer 4) do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1 pkt c) w ten sposób, ze w miejsce dotychczasowej treści:
„c) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania protez lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości:
 0,5 % łącznej wartości netto protez, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 3 ust. 1 niniejszej umowy, jeżeli Wykonawca zerwie niniejszą umowę w terminie 8 miesięcy od dnia jej zawarcia.
 1,2 % różnicy między łączną wartością netto protez, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 3 ust. 1 niniejszej umowy a łącznej wartością netto protez, dostarczonych przez Wykonawcę przed dniem zerwania niniejszej umowy, jeżeli Wykonawca zerwie niniejszą umowę po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1 lit. c tiret pierwsze niniejszego paragrafu.”
wprowadza następujący zapis:
„c) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania protez lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości:
 0,5 % łącznej wartości netto protez, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 3 ust. 1 niniejszej umowy, jeżeli Wykonawca zerwie niniejszą umowę w terminie 4 miesięcy od dnia jej zawarcia.
 1,2 % różnicy między łączną wartością netto protez, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 3 ust. 1 niniejszej umowy a łącznej wartością netto protez, dostarczonych przez Wykonawcę przed dniem zerwania niniejszej umowy, jeżeli Wykonawca zerwie niniejszą umowę po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1 lit. c tiret pierwsze niniejszego paragrafu.”


Z poważaniem,
z-ca dyrektora ds. ekonomiczno- eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej- Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia