Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych z terenu Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu

Numer zamówienia:

/122/2009

« Powrót do szczegółów zamówienia

Zmodyfikowany projekt umowy

UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 122/2009

Na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z póź. zm.) w dniu ................. pomiędzy Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań), wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;
reprezentowanym przez:
inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę - Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych,
mgr Mirellę Śmigielską - Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,
a
_______________________________________________ ,
wpisanym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: ________________/
prowadzącym działalność gospodarczą jako : _______________________________________ , zarejestrowaną w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez _______________________________________________ pod numerem _____________________________
z siedzibą w ..................................................................................................
posiadającą/ym numer NIP: ................................ oraz numer REGON: .............................;
; zwaną/ym dalej Wykonawcą,
reprezentowaną przez:
.....................................................................................
.....................................................................................
została zawarta umowa o następującej treści:

§ 1
1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 122/2009 przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z póź. zm.).
2. Umowa niniejsza zostaje zawarta z chwilą jej podpisania przez obie strony.

§ 2
Strony zgodnie oświadczają, iż postępowanie, o którym mowa w § 1 ust. 1 niniejszej umowy nie jest dotknięte wadami, o których mowa w art. 22 i 24 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.

§ 3
1. Przedmiotem niniejszej umowy jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług, zwanych w dalszej części niniejszej umowy „Usługami” polegających na odbiorze od Zamawiającego odpadów medycznych, opisanych szczegółowo w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanych w dalszej części niniejszej umowy „Odpadami”, transporcie i unieszkodliwianiu Odpadów, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przez okres 3 lat od dnia zawarcia niniejszej umowy, to jest od dnia _______________ do dnia ___________________..
2. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji Usług, w zakresie i na warunkach określonych w postanowieniach niniejszej umowy, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz złożonej przez Wykonawcę ofercie z dnia ___________________ – załączony do złożonej przez Wykonawcę oferty formularz cenowy stanowi integralną część niniejszej umowy.
3. Wykonawca oświadcza, że
a. posiada odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje sprzętem i wykwalifikowanym personelem niezbędnymi do wykonania wszelkich świadczeń wynikających z postanowień niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy,
b. wszelkie świadczenia wykonywane przezeń na rzecz Zamawiającego na podstawie postanowień niniejszej umowy wykona z należytą starannością, wymaganą od podmiotu profesjonalnie zajmującego się świadczeniem Usług,
c. zobowiązuje się do tego, by Usługi świadczone były zgodnie z wymogami stawianymi przez obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności aby Usługi świadczone były przez osoby przeszkolone w zakresie wymaganym przepisami prawa oraz z wykorzystaniem środków transportu dopuszczonych do przewozu odpadów medycznych niebezpiecznych,
d. posiada wszelkie niezbędne zgody, pozwolenia, zezwolenia lub koncesje wymagane przepisami prawa do wykonywania wszelkich czynności wiążących się z wykonywaniem Usług, w zakresie przedmiotowym i ilościowym wynikającym z postanowień niniejszej umowy oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.
4. W ramach świadczenia Usług, Wykonawca będzie zobowiązany w szczególności do:
a. odbioru Odpadów z miejsca wskazanego przez Zamawiającego, transportu i unieszkodliwiania Odpadów, w tym w szczególności odpadów zaklasyfikowanych jako odpady medyczne o kodach 18 01 02*,
18 01 03*, 18 01 04, 18 01 06*, 18 01 07, 18 01 08*, 18 01 09, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 23 sierpnia 2007 roku w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi, przy czym przy dokonywaniu odbioru, transportu i unieszkodliwiania poszczególnych grup Odpadów Wykonawca zobowiązany będzie przestrzegać następujących zasad:
i) Odpady zaklasyfikowane jako odpady medyczne o kodach z grupy 18 01 02*:
 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów w terminie ___ dni od dnia poinformowania przez Zamawiającego telefonicznie, faksem lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o konieczności ich odebrania (przeciętnie 1 raz na 2 tygodnie), w dniach od poniedziałku do soboty, w godzinach 7:30-12:00, z miejsca wskazanego przez Zamawiającego,
 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów w stanie zamrożonym, przechowywanych przez Zamawiającego w zamrażarce, umieszczonych w pojemnikach jednorazowego użytku o pojemności 60L i 30L z pokrywą, a następnie transportu i unieszkodliwienia Odpadów w przedmiotowych pojemnikach
 Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia dwóch sztuk nowych, pojemników jednorazowego użytku z pokrywą, po jednym o pojemności 60L i 30L w terminie do dnia 08 stycznia 2010 roku, do godz. 12:00,
 Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania dwóch sztuk nowych, pojemników jednorazowego użytku z pokrywą, po jednym o pojemności 60L i 30L przy każdym odbiorze Odpadów, o których mowa w niniejszym podpunkcie
ii) Odpady zaklasyfikowane jako odpady medyczne o kodach z grupy 18 01 03*:
 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów jeden raz dziennie, w dniach od poniedziałku do soboty, w godzinach 7:30-12:00, z miejsca wskazanego przez Zamawiającego,
 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów zgromadzonych w foliowych workach koloru czerwonego, przechowywanych w pojemnikach z pokrywą uchylną, mobilnych; o pojemności 1100L,
 Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu czterech sztuk pojemników z pokrywą uchylną, mobilnych, o pojemności 1100L w terminie do dnia 08 stycznia 2010 roku, do godz. 12:00, oraz do utrzymywania w miejscu wskazanym przez Zamawiającego czterech sztuk wskazanych pojemników przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy
iii) Odpady zaklasyfikowane jako odpady medyczne o kodach z grupy 18 01 04 (głownie maski do naświetlań z materiału biodegradowalnego)
 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów jeden raz dziennie, w dniach od poniedziałku do soboty, w godzinach 7:30-12:00, z miejsca wskazanego przez Zamawiającego;
iv) Odpady zaklasyfikowane jako odpady medyczne o kodach z grupy 18 01 08* (głównie opakowania szklane po lekach cytostatycznych, odzież jednorazowa mająca styczność z cytostatykami, materiały jednorazowego użytku mające styczność z cytostatykami)
 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów jeden raz dziennie, w dniach od poniedziałku do soboty, w godzinach 7:30-12:00, z miejsca wskazanego przez Zamawiającego;
 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów przechowywanych w pojemnikach o pojemności 240L z pokrywą, mobilnych;
 Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu dwóch sztuk pojemników z pokrywą, mobilnych, o pojemności 240L w terminie do dnia 08 stycznia 2010 roku, do godz. 12:00, oraz do utrzymywania w miejscu wskazanym przez Zamawiającego dwóch sztuk wskazanych pojemników przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy
v) Odpady zaklasyfikowane jako odpady medyczne o kodach z grup: 18 01 06*; 18 01 07; 18 01 09:
 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów jeden raz dziennie, w dniach od poniedziałku do soboty, w godzinach 7:30-12:00, z miejsca wskazanego przez Zamawiającego;
b. ważenia wszelkich odbieranych od Zamawiającego Odpadów przy użyciu posiadanej przez Wykonawcę wagi posiadającej aktualne świadectwo legalizacji,
c. uzgodnienia miejsca rozmieszczenia pojemników, o których mowa w punkcie b. niniejszego ustępu należy z p. Małgorzatą Pietrasiak – kierownikiem Działu Administracji Zamawiającego, tel. 61/ 88 50 634 lub 633,
d. dostarczenia i wstawienia w miejsce zabranych pojemników z Odpadami pustych, umytych i zdezynfekowanych pojemników odpowiedniego rodzaju (nowych pojemników jednorazowego użytku do Odpadów, o których mowa w pkt. a. ppkt. i) niniejszego ustępu), bez uszkodzeń w obudowie. Wykonawca nie jest uprawniony do mycia i dezynfekcji pojemników w siedzibie Zamawiającego lub jej bezpośrednim otoczeniu,
e. zapewnienia załadunku, transportu i rozładunku Odpadów,
f. dostarczania Odpadów do miejsca ich składowania i unieszkodliwiania, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa
5. Każdorazowe przekazanie Wykonawcy Odpadów przez Zamawiającego potwierdzone zostanie kartą przekazania odpadu zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik numer 4 do Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 lutego 2006 r. (Dz.U. Nr 30 poz. 213) w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów, w której określona zostanie waga poszczególnych grup odpadów netto (bez wagi pojemników).
6. Wykonawca zobowiązuje się do ścisłego przestrzegania wszystkich przepisów prawa regulujących wykonywanie Usług.
7. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe w trakcie wykonywania Usług.
8. Wykonawca oświadcza, że posiada wystawioną przez …………………….z siedzibą w ………………., polisę ubezpieczeniową nr …… na sumę ubezpieczenia ………….w zakresie odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej oraz zobowiązuje się utrzymać ubezpieczenie, o którym mowa powyżej co najmniej w dotychczasowej wysokości przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.

§ 4
1. Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
ze strony Wykonawcy – ....................................................................................
oraz
ze strony Zamawiającego – mgr Małgorzata Pietrasiak – Kierownik Działu Administracji, tel. 61/88 50 634 lub. 61/88 50 633.
2. W razie zmiany danych osób odpowiedzialnych za realizację niniejszej umowy każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.

§ 5
1. Z tytułu świadczenia Usług Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy wynagrodzenia w wysokości wskazanej w formularzu cenowym załączonym do złożonej przez Wykonawcę oferty z dnia __________________.
2. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu stanowić będzie iloczyn wskazanej w formularzu cenowym załączonym do złożonej przez Wykonawcę oferty z dnia __________________stawki za odbiór, transport i unieszkodliwienie 1 kg Odpadów zaklasyfikowanych do poszczególnych grup wymienionych w § 3 ust. 4 pkt a. oraz rzeczywistej liczby odebranych przez Wykonawcę od Zamawiającego Odpadów zaklasyfikowanych po poszczególnych grup wymienionych w § 3 ust. 4 pkt a. stwierdzonej w kartach przekazania odpadów, o których mowa w § 3 ust. 5 niniejszej umowy.
3. W trakcie obowiązywania niniejszej umowy strony dopuszczają możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu wyłącznie w przypadku:
a) zmiany stawki podatku VAT obejmującej Usługi, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie wysokość wynagrodzenia brutto, zaś wysokość wynagrodzenia netto pozostanie bez zmian,
b) zastosowania waloryzacji cen na podstawie postanowień ust. 5-8 niniejszego paragrafu, z tym, że pierwsza waloryzacja nie może nastąpić przed dniem 01 stycznia 2011 roku.
4. Zmiany wysokości wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu, wynikająca z wystąpienia zdarzeń, o których mowa w ust. 3 pkt a) niniejszego paragrafu następują z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 3 pkt a) niniejszego paragrafu w formie pisemnej, przynajmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem. W przypadku, gdy termin wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości jest krótszy niż 7 dni od daty jego opublikowania Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 3 pkt. a) niniejszego paragrafu w formie pisemnej niezwłocznie, w każdym jednak razie nie później niż w terminie 3 dni od dnia wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości
5. Waloryzacja wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu nie może być dokonywana częściej niż 1 raz w roku kalendarzowym, z zastrzeżeniem postanowienia ust. 3 pkt d) niniejszego paragrafu.
6. Waloryzacja wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu może zostać dokonana o wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem ogłoszony przez Prezesa GUS za ostatni rok kalendarzowy przed powiadomieniem o podwyżce.
7. Przed dokonaniem waloryzacji wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu, Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania Zamawiającego na piśmie o planowanej waloryzacji, co najmniej z 30 –to dniowym wyprzedzeniem pod rygorem nieważności waloryzacji.
8. Waloryzacja wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu wymaga pisemnej akceptacji Zamawiającego. Postanowienie powyższe nie dotyczy zmian wysokości wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu dokonanych na podstawie ust. 3 pkt a) niniejszego paragrafu.
9.Wynagrodzenie za Usługi, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu będzie płatne na podstawie prawidłowo wystawianych przez Wykonawcę, dwa razy w miesiącu kalendarzowym, faktur VAT, przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze VAT w terminie 30 dni od dnia doręczenia faktury Zamawiającemu.
10. Podstawę do wystawienia faktury stanowić będą dostarczone przez Wykonawcę karty przekazania odpadów, o których mowa w § 3 ust. 5 niniejszej umowy zatwierdzone przez upoważnionego pracownika Zamawiającego.
11. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.

§ 6.
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) opóźnienia w odebraniu Odpadów od Zamawiającego, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości stanowiącej równowartość 5% wartości wynagrodzenia, które przysługiwałoby Wykonawcy za odbiór, transport i utylizację nieodebranych Odpadów, obliczonego na podstawie § 5 ust. 2 niniejszej umowy za każdy rozpoczęty dzień zwłoki, licząc od chwili określonej na podstawie w § 3 ust. 1 niniejszej umowy.
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę świadczenia Usług lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5.000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych),
c) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt. b. niniejszego ustępu
d) niedostarczenia Zamawiającemu jakiegokolwiek z pojemników, o których mowa w § 3 ust. 1 niniejszej umowy lub dostarczenia pojemnika niespełniającego warunków określonych w § 3 ust. 1 niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 1.000 zł (słownie: jeden tysiąc złotych)
e) naruszenia przy wykonywaniu Usług przepisów, o których mowa w § 3 ust. 6 niniejszej umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 10.000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) za każdy przypadek naruszenia.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość wszelkich przewidzianych w niniejszej umowie kar umownych w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód.
3. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia ewentualnych kar umownych z należnościami Wykonawcy przysługującymi mu na podstawie postanowień niniejszej umowy.
4. Zamawiający ma prawo wypowiedzieć niniejszą umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy:
a) opóźnienie w odebraniu Odpadów od Zamawiającego będzie przekraczać 3 dni robocze od chwili określonej na podstawie § 3 ust. 1 niniejszej umowy, a także w razie nieuzasadnionego zerwania przez Wykonawcę niniejszej umowy, o którym mowa w ust.1 pkt b) niniejszego paragrafu,
b) Wykonawca naruszy przy wykonywaniu Usług przepisy, o których mowa w § 3 ust. 6 niniejszej umowy,
c) Wykonawca utraci ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, o którym mowa w § 3 ust. 8 niniejszej umowy,
d) Wykonawca utraci jakąkolwiek zgodę, pozwolenie, zezwolenie lub koncesję na wykonywanie czynności wiążących się z wykonywaniem Usług,
e) Wykonawca w sposób rażący lub uporczywy naruszać będzie postanowienia niniejszej umowy,
f) w przypadku określonym w § 7 ust. 9 niniejszej umowy.
5. Uprawnienie Zamawiającego, o którym mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu przysługiwać mu będzie również jeżeli okoliczności wskazane w ust. 4 pkt a)-e) dotyczyć będą podwykonawców, którym Zamawiający powierzy wykonywania części Usług.
6. Postanowienie ust. 4 niniejszego paragrafu nie będzie miało zastosowania w przypadku, gdy Zamawiający nie będzie w terminie regulował płatności z tytułu wykonanych przez Wykonawcę Usług.
7. Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 7 dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty.
8. W przypadku zwłoki Wykonawcy w wykonaniu jakiejkolwiek Usługi, Zamawiający uprawniony jest do powierzenia ich wykonania innemu podmiotowi na koszt Wykonawcy bez wyznaczania dodatkowego terminu na wykonanie Usługi. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo potrącenia kosztów zastępczego wykonania zobowiązania Wykonawcy z należnościami Wykonawcy przysługującymi mu na podstawie postanowień niniejszej umowy.

§ 7
1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części Usług podwykonawcom.
2. W razie powierzenia wykonywania części Usług podwykonawcom, Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania podwykonawców jak za własne.
3. W razie powierzenia wykonywania części Usług podwykonawcom, Wykonawca zobowiązuje się do tego, by podwykonawcy spełniali wszelkie wymagania przewidziane przepisami prawa oraz postanowieniami niniejszej umowy.
4. W razie powierzenia wykonywania części Usług podwykonawcom, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu kopię umowy zawartej z podwykonawcą, której przedmiotem będzie świadczenie części Usług.
5. Wykonawca winien przedłożyć Zamawiającemu umowę, o której mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu najpóźniej w dniu zawarcia niniejszej umowy, chyba że powierzenie wykonywania części Usług podwykonawcom nastąpi później – w takim wypadku Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia umowy, o której mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu co najmniej na 14 dni przed powierzeniem wykonywania części Usług podwykonawcy.
6. Jeżeli powierzenie wykonywania części Usług podwykonawcom ma nastąpić na podstawie umowy zawartej przez Wykonawcę z podwykonawcą przed zawarciem niniejszej umowy, umowa Wykonawcy z podwykonawcą może być zawarta pod warunkiem zawarcia przez Wykonawcę z Zamawiającym niniejszej umowy.
7. Zamawiający może w terminie 7 dni od dnia przedstawienia mu umowy, o której mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu, sprzeciwić się powierzeniu podwykonawcy wykonywania części Usług, jeżeli podwykonawca nie będzie spełniać wymagań, o których mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu lub jeżeli treść umowy, o której mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu nie będzie gwarantować standardu świadczenia usług. Sprzeciw, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
8. W razie wyrażenia przez Zamawiającego sprzeciwu wobec powierzenia podwykonawcy wykonywania części Usług, Wykonawca zobowiązany będzie, według swojego wyboru do:
a) niezwłocznego rozpoczęcia osobistego świadczenia części Usług, powierzeniu wykonywania których podwykonawcy sprzeciwił się Zamawiający
b) niezwłocznego powierzenia wykonywania części Usług, powierzeniu wykonywania których podwykonawcy sprzeciwił się Zamawiający innemu podwykonawcy
c) niezwłocznego dokonania wskazanych przez Zamawiającego zmian w umowie z podwykonawcą, jeżeli powodem sprzeciwu wobec powierzenia podwykonawcy wykonywania części Usług były przyczyny wynikające z treści tej umowy.
9. Jeżeli Wykonawca nie wykona zobowiązania, o którym mowa w ust. 8 niniejszego paragrafu, Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo wypowiedzenia niniejszej umowy ze skutkiem natychmiastowym lub z wyznaczeniem terminu.
10. Wszelkie koszty związane z powierzeniem wykonywania części Usług podwykonawcom, w tym w szczególności koszty wynagrodzenia podwykonawcy ponosi wyłącznie Wykonawca.
11.Niezależnie od powierzenia wykonywania części Usług podwykonawcom, Wykonawca jest jedynym podmiotem odpowiedzialnym za prawidłowe wypełnianie i przekazywanie Zamawiającemu kart przekazania odpadów, o których mowa w § 3 ust. 5 niniejszej umowy.

§ 8.
1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie postanowienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a także przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o odpadach, jeżeli przepisy Ustawy – Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą mieć miejsce tylko w razie wystąpienia okoliczności mających wpływ na wykonanie zobowiązań stron wynikających z niniejszej umowy, nie dających się przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy
4. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć na tle postanowień niniejszej umowy, w tym dotyczących jej interpretacji lub wykonania, na drodze ugodowej. Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia na drodze ugodowej, wszelkie spory, o których mowa w zdaniu poprzedzającym rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
5. Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.


Wykonawca: Zamawiający

« Powrót do szczegółów zamówienia