Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych z terenu Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu

Numer zamówienia:

/122/2009

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 2009-11-16

EZ/ 6749/2009




Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 122/2009 na świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych z terenu Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu


Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do wymienionego w tytule przetargu. Zgodnie z art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający udziela na nie odpowiedzi:

Pytanie 1: Czy przy obliczaniu wartości łącznej brutto (formularz cenowy) należy zastosować zasadę obliczania wartości sprzedaży brutto zgodnie z § 9 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25.05.2005r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur ... (Dz. U. z 2005r. Nr 95, poz. 798 z późn. zm), tj. zgodnie ze wzorem : cena jednostkowa netto x ilość = wartość netto + podatek = wartość brutto ?
Odpowiedź: Tak, przy obliczaniu ceny brutto należy zastosować wyżej podany wzór.

Pytanie 2: Czy wykonawca może dostarczyć w ramach umowy odpowiednią ilość pojemników o pojemności 660 l (zamiast pojemników 1 100 l) do składowania i transportu odpadów medycznych?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zastąpienie pojemników 1100L pojemnikami 660L. Zamawiający nie ma takiej możliwości ze względu na brak miejsca.


Pytanie 3: Dlaczego Zamawiający wymaga codziennych odbiorów odpadów (od poniedziałku do soboty)?. Czas magazynowania odpadów zakaźnych został określony w § 6 ust. 4 Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 23 sierpnia 2007r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi (Dz. U. Nr 162, poz. 1153).
Odpowiedź: Zamawiający wymaga codziennego odbioru odpadów, ponieważ pomieszczenie do magazynowania odpadów medycznych nie pomieści większej ilości pojemników, co przy rzadszym odbiorze odpadów byłoby konieczne.




Pytanie 4. Czy Zamawiający wyraża zgodę na dostarczenie dwóch pojemników 30 l zamiast jednego 60 l na odpady 18 01 02*?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza dostarczanie dwóch jednorazowych pojemników 30 l zamiast jednego jednorazowego 60 l, na odpady o kodzie 18 01 02*.


Pytanie 5. Czy w związku z długim okresem realizacji usługi, 36 miesięcy Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ceny po roku realizacji usługi, nie częściej niż raz na 12 miesięcy, w przypadku wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłoszony przez GUS za poprzedni rok?
Odpowiedź.
Zamawiający uwzględniając słuszny interes wykonawców wyraża zgodę na wprowadzenie do załącznika numer 5 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia stanowiącego projekt umowy, klauzuli waloryzacyjnej dotyczącej wynagrodzenia za świadczenie usług. Zmodyfikowany projekt umowy stanowi załącznik do niniejszego pisma.


Pytanie 6. Prosimy o wykreślenie zapisu SIWZ w rozdziale VI pt. wykaz oświadczeń lub dokumentów jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniau pkt. B ppkt. 2 który brzmi "opinia sanitarna dopuszczająca środki transportu do przewozu odpadów medycznych niebezpiecznych " gdyż. zgodnie z zapisem art.28 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz.U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251 z późn.zm.) zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów wydaje starosta po zasięgnięciu opinii właściwego wójta, burmistrza lub prezydenta miasta oraz powiatowego inspektora sanitarnego. Powyższy zapis zmieniono w ustawie z dnia 19.12.2002 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustawa (Dz.U. nr 7 poz. 78 z dnia 23 stycznia 2003 r. poprzez wykreślenie wyrazów "oraz powiatowego inspektora sanitarnego". ponadto, zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz zmianie niektórych innych ustawa art. 28 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach otrzymał nowe brzmienie: Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów wydaje starosta" .

Odpowiedź:
Zamawiający zmienia treść SIWZ punkt VI, B.2 w ten sposób, że w miejsce dotychczasowego zapisu:
" Opinia sanitarna dopuszczająca środki transportu do przewozu odpadów medycznych niebezpiecznych, Każdy środek transportu odbierający odpady winien być wyposażony w legalizowaną wagę. ".

wprowadza następujący zapis:

„Wykaz środków transportu dopuszczonych, zgodnie ze stosownymi przepisami prawa, do przewozu odpadów medycznych niebezpiecznych wraz z podaniem numerów rejestracyjnych tych pojazdów. Każdy środek transportu odbierający odpady winien być wyposażony w legalizowaną wagę.”

Zamawiający, zgodnie z art. 38 ust.4 ustawy Prawo zamówień publicznych modyfikuje zapis specyfikacji w pkt. II dotyczącym powierzenia części zamówienia podwykonawcom, i tak
w ostatnim podpunkcie/akapicie dodaje następujący zapis:
- w przypadku jeśli Wykonawca powierzy podwykonawcy dokonywanie utylizacji odpadów, musi on przedstawić stosowną, zawartą z podwykonawcą umowę na utylizację odpadów medycznych objętych niniejszym postępowaniem, przed zawarciem umowy z zamawiającym.

- w przypadku jeśli Wykonawca powierzy podwykonawcy dokonywanie odbioru i transportu odpadów, musi on przedstawić stosowną, zawartą z podwykonawcą umowę na odbiór i transport odpadów medycznych objętych niniejszym postępowaniem, w dniu podpisania umowy z zamawiającym.

-w przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcom, odpowiedzialność za obieg dokumentów potwierdzających każdorazowo wykonanie zamówienia spoczywa na Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana do realizacji zamówienia.

-rozliczenie – wszelkie koszty związane z powierzeniem wykonywania części usług podwykonawcom, w tym w szczególności koszty wynagrodzenia podwykonawcy ponosi wyłącznie Wykonawca, ponadto Wykonawca zobowiązuje się dokonywać rozliczeń z podwykonawcą we własnym zakresie.

Zmiany w treści siwz, wskutek udzielonych odpowiedzi, wprowadzone zostały również do umowy (załącznik nr 5 do siwz). Nowy, zmodyfikowany w swej treści projekt umowy stanowi załącznik do niniejszego pisma.

Terminy składania i otwarcia ofert pozostają bez zmian.


Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia