Zamówienia publiczne
Przedmiot zamówienia:
Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego, jednorazowego użytku.
Numer zamówienia:
/127/2009
« Powrót do szczegółów zamówieniaOdpowiedzi na pytania
Poznań, dnia 2009-10-26EZ/ 6196/2009
Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.
Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 127/2009 na zakup i dostawę sprzętu medycznego sterylnego, jednorazowego użytku
Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do wymienionego w tytule przetargu, na które zamawiający udziela odpowiedzi:
Do umowy:
Pytanie 1.
Prosimy Zamawiającego o zmianę treści §4, ust. a) na zapis: „..sukcesywnie w terminie ..........................dni roboczych od dnia złożenia przez Zamawiającego zamówienia pisemnie lub faxem.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 4 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 4 pkt a) (błędnie oznaczonego przez wykonawcę jako §4 ust. a) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Zamawiający zobowiązany jest do zapewnienia możliwości dokonywania zamówień w sytuacjach nagłych, wymagających szybkiej reakcji oraz realizacji zamówienia. W takich przypadkach niezbędne jest posiadanie możliwości złożenia zamówienia drogą telefoniczną, aby w maksymalny możliwy sposób skrócić okres realizacji zamówienia. Telefoniczne składanie zamówień jest praktyką stosowaną w praktyce działania zamawiającego, nadto usprawnia i przyspiesza proces dokonywania i realizacji zamówień. Jednocześnie zamawiający wskazuje, iż na życzenie wykonawcy zamawiający może pisemnie potwierdzić złożenie zamówienia (już po jego złożeniu drogą telefoniczną).
Pytanie 2.
Prosimy Zamawiającego o zmianę treści § 6 ust. 1, pkt. c na zapis: „nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Sprzętu lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 % niezrealizowanej części umowy”.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 4 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt c) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie konsekwencji niewykonania zobowiązań wynikających z umowy, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy może powodować daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy. Powiązanie wysokości kary umownej z wartością niezrealizowanej części umowy może prowadzić (przy niewielkiej wartości sprzętu pozostałego do dostarczenia) do zanegowania funkcji kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania, a zarazem będącej instrumentem mającym mobilizować wykonawców do należytego realizowania przyjętych na siebie zobowiązań. Niewątpliwie powiązanie wysokości kary umownej z łączną wartością sprzętu objętego umową stanowi lepsze zabezpieczenie interesów zamawiającego, pozwala nadto na precyzyjne obliczenie wysokości kary umownej, z uwagi na fakt, iż łączna wartość przedmiotowego sprżetu wskazana jest wprost w umowie (§ 4 ust. 1).
Pytanie 3
Pakiet 2 - Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie łączników oddechowych typu martwa przestrzeń o długości maksymalnej 21 cm, jak obecnie stosowane przez Zamawiającego.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza łączniki oddechowe typu martwa przestrzeń
o długości 21cm.
Pytanie 4
Pytanie do Pakietu nr 1:
Proszę o dopuszczenie łącznika zgodnego z opisem o długości 15cm
Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza łącznika oddechowego o długości 15cm ( minimalna dopuszczalna długość - 16cm).
Na mocy art. 38 ust.4 ustawy Pzp zamawiający modyfikuje treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia w pkt. VII Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami:
miejsce p. Anny Frąckowiak wprowadza się p. Paulina Więckowska .
Z poważaniem
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych
inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna
« Powrót do szczegółów zamówienia