Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego, jednorazowego użytku oraz sprzętu medycznego niesterylnego.

Numer zamówienia:

/140/2009

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania + przesunięcie terminu składania i otwarcia ofert.

Poznań, dnia 2009-12-03

EZ/ 7006/2/2009





Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 140/2009 na zakup i dostawę sprzętu medycznego sterylnego, jednorazowego użytku oraz sprzętu medycznego niesterylnego




Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do wymienionego w tytule przetargu, na które zamawiający udziela odpowiedzi:

Pakiet nr X poz.1 „Pokrowce na przewody”
Pytanie 1
Czy Zamawiający wydzieli z pakietu nr X poz. 1 tworząc tym samym z zawartych w tym pakiecie pokrowców na przewody odrębne zadanie?
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na wydzielenie poz.1 z pakietu X i utworzenie z niej nowego pakietu nr XXIV.

Pytanie 2
Czy Zamawiający dopuści do postępowania przetargowego pokrowce na przewody o wymiarach 13 x 235cm, składana teleskopowo, wyposażona w usuwalny kartonowy usztywniacz, który ułatwia złożenie pokrowców na przewody?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza zaproponowane pokrowce.

Pytanie 3
Dotyczy SIWZ pkt. VI ppkt. 1.3
W związku z faktem, że złożenie oferty w postępowaniu przetargowym nie jest czynnością zobowiązującą w rozumieniu prawa cywilnego ( a jest nią dopiero podpisanie umowy ) chcielibyśmy zapytać czy Zamawiający uzna za wystarczające pełnomocnictwo do złożenia oferty przetargowej wskazujące, iż osoba w nim wskazana umocowana jest do przygotowania, podpisania i złożenia oferty przetargowej w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego ? Oczywiście umowa w sprawie zamówienia publicznego zostanie podpisana przez osobę umocowaną do zaciągania zobowiązań i składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy
Odpowiedź: Tak.

Pytanie 4 Projekt umowy- §2 pkt. 5
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dokładniejsze sprecyzowanie częstotliwości dostaw, ze względu na ułatwienie pracy dla obu stron zamówienia.
Odpowiedź: Zamawiający nie jest w stanie sprecyzować, jak często będą składane zamówienia,
z uwagi na brak możliwości przewidzenia ilości pacjentów oraz częstotliwości wykonywania zabiegów z użyciem sprzętu będącego przedmiotem tego postępowania.

Pytanie 5 Projekt umowy- §2 pkt. 15
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o wydłużenie terminu wymiany wadliwego sprzętu na sprzęt wolny od wad z 3 na 7 dni roboczych. Wykonawca, aby wymienić reklamowany asortyment musi najpierw zbadać zwrócony towar i następnie podjąć decyzję o uznaniu reklamacji. Załatwienie reklamacji wymaga spełnienia określonych procedur, co jest czasochłonne, dlatego też właściwe rozpatrzenie reklamacji i wymiana towaru w ciągu 3 dni jest trudne do wykonania. W razie pozostawienia zapisu wątpliwa będzie jego ważność w świetle przepisów kodeksu cywilnego, bowiem zapis nosi znamiona świadczenia niemożliwego.
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na wydłużenie terminu wymiany wadliwego sprzętu na wolny od wad z 3 dni na 7 dni.

Pytanie 6 Pakiet IV pkt. 1
Czy Zamawiający dopuści w ww. pozycji cewnik Ch 10 o długości 400mm lub 500 mm, pozostałe parametry pozostaną bez zmian.
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje wymóg długości 600mm, ze względu na profil leczenia w WCO.

Pytanie 7 Pakiet IV poz. 2
Czy Zamawiający dopuści w ww. pozycji opakowanie podwójne: wewnętrzne folia a zewnętrzne folia-papier- gwarantujące sterylność w przypadku otwarcia zewnętrznego, pozostałe parametry pozostaną bez zmian
Odpowiedź: zamawiający dopuszcza podwójne opakowanie cewników Foley’a.


Pytanie 8 Pakiet IV poz. 5
Czy Zamawiający dopuści w ww. pozycji cewnik, gdzie długość drenu wynosi 220 cm a długość łączna to 270 cm, pozostałe parametry pozostaną bez zmian.
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje wymóg długości cewnika do podawania tlenu – 150cm. Zwiększona długość cewnika utrudnia prace personelowi szpitala, zwłaszcza na oddziale IOM – ze względu na zwijanie się kabli od urządzeń monitorujących.

Pytanie 9 Pakiet IV poz. 7
Czy Zamawiający dopuści w ww. pozycji zgłębniki żołądkowe o długości 125 cm, pozostałe parametry pozostaną bez zmian
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza zgłębników o długości 125cm, ponieważ są one za płytkie. Dopuszczenie krótszych zgłębników zagrażałoby bezpieczeństwu pacjentów WCO, ponieważ treść żołądka mogłaby przedostać się do gardła dolnego co może spowodować zakrztuszenie chorego.

Pytanie 10 Pakiet IV poz. 7
Czy Zamawiający dopuści w ww. pozycji zgłębniki żołądkowe z czterema otworami bocznymi naprzemianległymi, pozostałe parametry pozostaną bez zmian
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza zgłębniki żołądkowe z czterema otworami bocznymi.


Pytanie 11 Pakiet VI poz. 2
Czy Zamawiający w ww. pozycji miał na myśli szczoteczki do wymazów cytologicznych typu Cervical Brush.
Odpowiedź: zamawiający nie ma na myśli szczoteczek typu Cervical Brush i oczekuje złożenia oferty zgodnej z opisem zamieszczonym w załączniku nr 6 do specyfikacji.

Pakiet XIII
Pytanie 12 Czy zamawiający w trosce o zwiększenie konkurencyjności ofert zgodzi się na wydzielenie igieł do portów do oddzielnego pakietu?
Odpowiedź: zamawiający wyraża zgode na wydzielenie igieł do portów z pakietu XIII i utworzenie z nich odrębnego pakietu nr XXII.

Pytanie 13 Czy Zamawiający dopuści do przetargu igłę do portów do średnioterminowych wlewów o rozmiarze 22G/25mm zamiast 22G/20mm?
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na długość igły 25mm. Taka długość zmniejsza komfort pacjentów onkologicznych. Ponadto nadmierne wystawanie igły może być przyczyną przypadkowego urazowego wysunięcia.


Pytanie 14 Czy Zamawiający dopuści do przetargu Igła do portów z drenem 22G/17mm zamiast 22G/12 mm?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na dł. 17mm. Taka długość igły zmniejsza komfort pacjentów onkologicznych. Ponadto nadmierne wystawanie igły może być przyczyną przypadkowego urazowego wysunięcia.


Pytanie 15 Czy Zamawiający dopuści do przetargu Igła do portów z drenem 20G/17mm zamiast 20G/15 mm?
Odpowiedź; Zamawiający nie wyraża zgody na zaoferowaną długość igły 17mm. Pacjentom onkologicznym nawet taka różnica długości przeszkadza w codziennych zajęciach. Ponadto nadmierne wystawanie igły może być przyczyną przypadkowego urazowego wysunięcia.


Pytanie 16 Pakiet nr 10, Poz. nr 1 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie pokrowca w rozmiarze 13 x 250 cm
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza pokrowiec o podanych wymiarach.


Pytanie 17 Pakiet nr 10, Poz. nr 2 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie zestawu sterylnego uniwersalnego wykonanego z trójwarstwowej pełnobarierowej włókniny (zgodnej z EN 13795 1,2,3) o gramaturze min. 70g/m2. Jedną z warstw włókniny stanowi folia PE. Chłonność warstwy zewnętrznej min. 780%. Obłożenie cechuje wysoka odporność na penetrację płynów (zgodnie z EN 20811)>200 cm H2O. Skład zestawu:
1 serweta do nakrycia stołu instrumentariuszki 140 x 190 cm
1 serweta do nakrycia stolika Mayo 80 x 145 cm
2 samoprzylepne serwety operacyjne 75 x 90 cm
1 samoprzylepna serweta operacyjna 170 x 175 cm
1 samoprzylepna serweta operacyjna 150 x 240 cm
1 taśma samoprzylepna 10 x 50 cm
4 ręczniki celulozowe 33 x 33 cm
Oraz osobno pakowaną kieszeń samoprzylepną dwukomorową w wymiarach 38 x 43 cm.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza zaoferowany zestaw serwet.

Pytanie 18 Pakiet 10, Poz. nr 3 Prosimy o sprecyzowanie zapisu
„Wykonane z dwuwarstwowego laminatu nieprzemakalnego z warstwą chłonną zewnętrzną. Serwety proste z włóknin laminowanych trójwarstwowych nieprzemakalnych, sterylne z taśmami lepnymi lub bez oraz z otworami otoczonymi taśmami lepnymi będącymi również zawinięciem obłożeń operacyjnych oraz zestawów obłożeń operacyjnych”
Odpowiedź: Zamawiający modyfikuje zapis:
„Wykonane z dwuwarstwowego laminatu nieprzemakalnego z warstwą chłonną zewnętrzną. Serwety proste z włóknin laminowanych trójwarstwowych nieprzemakalnych, sterylne z taśmami lepnymi lub bez.”

Pytanie 19 Pakiet nr 11, Poz. nr 1 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie obłożenia stolika Mayo w kształcie worka z zewnętrzną warstwą z chłonnej włókniny (absorpcyjność 780%) o wymiarach 80x145cm Waga podstawowa całości obłożenia min 92g/m2. Waga podstawowa folii PE min 56g/m2. Folia piaskowana – ułatwienie nakładania worka. Obłożenie złożone teleskopowo
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza opisane wyżej obłożenie stolika Mayo.



Pytanie 20 Pakiet nr 15: Poz. nr 1, 2 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie jednorazowego jałowego fartucha chirurgicznego pełnobarierowego zgodnego z EN 13795 1-3. Gramatura minimum 40g/m2 Rękaw zakończony elastycznym mankietem z dzianiny. Tylne części fartucha zachodzą na siebie. Umiejscowienie troków w specjalnym kartoniku umożliwia zawiązanie ich zgodnie z procedurami postępowania aseptycznego – zachowanie pełnej sterylności tylnej części fartucha. Szwy wykonane techniką ultradźwiękową.
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza zaproponowany jednorazowy jałowy fartuch chirurgiczny.

Pytanie 21
Dotyczy: Pakiet XX
Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie w ww. pakiecie filtrów mikrobiologicznie czystych. Informujemy, że nie ma polskiej Normy określającej wymóg sterylności filtrów co potwierdza Narodowy Instytut Zdrowia w Warszawie. Zgodnie z art. 30 ust. 2 PZP w przypadku braku polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane uwzględnia się europejskie aprobaty techniczne, wspólne specyfikacje techniczne, normy państw członkowskich Unii Europejskiej itd. Zgodnie z powyższymi informacjami w niniejszym postępowaniu powinno stosować się Dyrektywę Europejską nr 93/42/EEC dotyczącą wyrobów medycznych, która zalicza nieinwazyjne produkty medyczne do klasy IIA (klasa potwierdzona w Zgłoszeniu do Rejestru Wyrobu Medycznego w Urzędzie Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych). Filtry mikrobiologicznie czyste pakowane są w sterylnych warunkach, pojedynczo i spełniają wymogi polskich i światowych norm, obowiązujących dla tych grup produktów, czego potwierdzeniem są certyfikaty CE oraz świadectwo dopuszczenia do obrotu i stosowania w placówkach świadczących usługi medyczne.
Odpowiedź: Zamawiający wymaga filtrów sterylnych, ponieważ filtry mikrobiologicznie czyste nie gwarantują tego samego poziomu bezpieczeństwa dla pacjentów onkologicznych leczonych w WCO. Tylko jałowość każdego filtra gwarantuje jego sterylność.

Pytanie 22 Pakiet XX poz. 2 Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie w poz. 2 filtrów elektrostatycznych bez wymiennika ciepła i wilgoci o wadze do 23g. Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, filtr ten będzie stosowany do urządzenia Omega Vario, a nie od strony pacjenta (prospekt w załączeniu). W związku z powyższym waga jest bez znaczenia, a filtr o wadze 23g należycie spełni swoją funkcję.
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje wszystkie zapisy dot. poz.2 pakietu XX zawarte w załączniku
nr 6 do SIWZ.

Pytanie 23
Pakiet 10
Czy zamawiający dopuści w pakiecie nr 10 pozycja 1 pokrowiec foliowy o rozmiarze 250x13? Pozostałe warunki zgodnie z SIWZ.
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza zaproponowany pokrowiec foliowy.

Pytanie 24
Pakiet 10
Czy zamawiający wyraża zgodę na wydzielenie z pakietu nr 10 pozycja 2 z zestawu uniwersalnego - kieszeni na narzędzia i utworzy dla niego oddzielną pozycję w pakiecie?
Pozostałe warunki zgodnie z SIWZ.
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na wydzielenie poz.2 z pakietu X i utworzenie z niej nowego pakietu nr XXV

Pytanie 25
Pakiet 10
Czy Zamawiający dopuści w pakiecie nr 10 pozycja 2 zestaw serwet uniwersalnych w składzie:
- Serweta przylepna 250cm x 150cm
- serweta przylepna 183cm x 183cm
- 2 serwety przylepne 100cm x 75cm
- serweta na stolik instrumentariuszki 200cm x 150cm
- serweta na stolik Mayo 78cm x 144cm
- 4 ściereczki do rąk
- 1 taśma samoprzylepna 10cm x 55cm?
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza zaproponowany zestaw serwet.

Pytanie 26
Pakiet 10
Czy zamawiający dopuści w pakiecie nr 10 pozycja 3 serwety o wymiarach 75x75.
Pozostałe warunki zgodnie z SIWZ.
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza serwetę o zaproponowanych wymiarach.

Pytanie 27
Pakiet 11
Czy zamawiający dopuści w pakiecie nr 11 pokrowiec na stolik MAYO o wymiarach 80x145? Pozostałe warunki zgodnie z SIWZ.
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza zaproponowany pokrowiec na stolik MAYO.

Pytanie 28
Pakiet 15
Czy w pakiecie 15 pozycja 1 i 2 wszystkie szwy fartucha mają być wykonane metodą ultradźwiękową (nie przebijane igłowo) co gwarantuje barierowość i zabezpiecza przed migracją zakaźnych płynów?
Odpowiedź: Zamawiający wymaga aby wszystkie szwy fartucha w pakiecie XV poz. 1 i 2 były wykonane metodą ultradźwiękową.


Pytanie 29
Pytanie dot. wzoru umowy § 2 ust. 4a, ust 10
Prosimy o zmianę zapisu polegająca na doprecyzowaniu formy składania zamówień poprzez dopisanie „…od chwili zamówienia faxem lub telefonicznie - potwierdzonego niezwłocznie faxem”.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 4 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 2 ust. 4 pkt a) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Zamawiający zobowiązany jest do zapewnienia możliwości dokonywania zamówień w sytuacjach nagłych, wymagających szybkiej reakcji oraz realizacji zamówienia. W takich przypadkach niezbędne jest posiadanie możliwości złożenia zamówienia drogą telefoniczną, aby w maksymalny możliwy sposób skrócić okres realizacji zamówienia. Telefoniczne składanie zamówień jest praktyką stosowaną w praktyce działania zamawiającego, nadto usprawnia i przyspiesza proces dokonywania i realizacji zamówień. Jednocześnie zamawiający wskazuje, iż na życzenie wykonawcy zamawiający może pisemnie potwierdzić złożenie zamówienia (już po jego złożeniu drogą telefoniczną).

Pytanie 30
Umowa & 3 poz. 12 – Czy Zamawiający wymaga 12 miesięcznego terminu gwarancji (jak jest podane w SIWZ) czy też 24 miesięcznego terminu gwarancji (ujętego we wzorze umowy). Prosimy o sprecyzowanie.
Czy Zamawiający ma na myśli kieliszki szklane wielokrotnego użytku.
Odpowiedź: Zamawiający koryguje zapis w § 3 ust. 12 dot. terminu gwarancji z 24 miesięcy na 12 miesięcy. Wymagany min. termin gwarancji/ważności oferowanych wyrobów wynosi
12 miesięcy.
Druga część pytania nie dotyczy niniejszego postępowania, ponieważ wymieniony asortyment nie jest ujęty w opisie przedmiotu zamówienia.

Pytanie 31
Umowa & 3 poz. 15 - Zwracamy się do zamawiającego z prośbą o wydłużenie terminu wymiany wadliwego towaru do 7 dni roboczych w celu umożliwienia sprowadzenia nowej partii towaru od producenta bez wad.
Odpowiedź: TAK. (Odpowiedź na to pytanie zawarta została w odpowiedzi na pytanie 5.)

Pytanie 32
Umowa & 6 poz. 1a - Czy zamawiający dopuści zmianę we wzorze umowy na „(…) w przypadku pierwszego opóźnienia w dostawie Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,2% wartości faktury za daną dostawę za każdy dzień zwłoki”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 4 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt a)-b) w sposób zaproponowany przez wykonawcę. Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętego zamówieniem publicznym sprzętu spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

Pytanie 33
Umowa & 6 poz. 1b - Czy zamawiający dopuści zmianę we wzorze umowy na „(…) w przypadku pierwszego opóźnienia w dostawie Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,5% wartości faktury za daną dostawę za każdy dzień zwłoki”
Odpowiedź: Odpowiedź na powyższe zawarta jest w odpowiedzi na pytanie 32.

Pytanie 34 Pakiet nr IV Poz. 1 – Czy Zamawiający dopuści cewnik do odsysania w rozmiarze Ch 10/400 mm ?
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza cewnika Ch10 o długości 400, ze względu na profil leczenia WCO.

Pytanie 35 Pakiet nr IV Poz. 1 – W przypadku odmownej odpowiedzi na w/w pytanie czy Zamawiający dopuści cewnik do odsysania w rozmiarze Ch 10/500 mm ?
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza cewnika Ch10 o długości 500, ze względu na profil leczenia WCO.

Pytanie 36 Pakiet nr IV Poz. 4 – Prosimy o sprecyzowanie co Zamawiający ma na myśli pisząc , iż łączniki cewników winny posiadać wskaźnik kierunku zagięcia końcówki.
Odpowiedź: Zamawiający modyfikuje zapis dot. ww cewników i odstępuje od zapisu, iż cewnik Thimanna winien posiadać wskaźnik kierunku zgięcia końcówki.

Pytanie 37 Poz. 4 – Zwracamy się z prośbą o wykreślenie zapisu , iż łączniki cewników winny posiadać wskaźnik kierunku zagięcia końcówki.
Odpowiedź: Zamawiający przychyla się do wniosku wykonawcy i odstępuje od zapisu, iż cewnik Thimanna winien posiadać wskaźnik kierunku zgięcia końcówki.

Pytanie 38 Pakiet nr IV Poz. 5 – Czy Zamawiający dopuści wąsy o długości minimum 1,5 mb ?
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje wymóg długości cewnika do podawania tlenu 150cm. Zwiększona długość cewnika utrudnia pracę personelowi szpitala, a zwłaszcza na oddziale IOM (zwijanie się kabli od urządzeń monitorujących).

Pytanie 39 Pakiet nr IV Poz. 6 – Czy Zamawiający dopuści przeliczenie sztuk na opakowania gdzie opakowanie zawiera 100 szt. cewników z odpowiednim przeliczeniem ilości w formularzu cenowym ?
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę.

Pytanie 40 Pakiet nr IV Poz. 7 – Czy Zamawiający dopuści zgłębniki żołądkowe o długości 120 cm ?
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza zgłębników żołądkowych o długości 120cm, ponieważ są one za płytkie. Dopuszczenie krótszych zgłębników zagrażałoby bezpieczeństwu pacjentów WCO, ponieważ treść żołądka mogłaby się przedostać do gardła dolnego, co mogłoby spowodować zakrztuszenie.

Pytanie 41 Pakiet nr IV Poz. 7 – Czy Zamawiający dopuści zgłębniki żołądkowe z 4 otworami bocznymi ?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza zgłębniki żołądkowe z czterema otworami bocznymi.


Pytanie 42 Pakiet nr IV Poz. 7 – Czy pod pojęciem ,,dystalna część zgłębnika zakończona oliwką” Zamawiający ma na myśli aby koniec zgłębnika posiadał końcówkę zaokrągloną ?
Odpowiedź: Zamawiający wymaga aby dystalna końcówka zgłębnika była zaokrąglona.

Pytanie 43 Pakiet nr IV Poz. 7 – Zwracamy się z prośbą o odstąpienie od wymogu posiadania przez zgłębnik dystalnej części zakończonej oliwką.
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje wszystkie wymogi SIWZ, ponieważ dystalna część zgłębnika zakończona „oliwką” jest bezpieczniejsza dla pacjentów WCO.

Pytanie 44 Pakiet nr VI Poz. 2 – Czy nie nastąpiła omyłka pisarska ? Czy nie powinno być ,,minimum 22 cm” ?
Odpowiedź: Tak, nastąpiła omyłka pisarska. Wymagana długość pałeczek do wymazów cytologicznych – minimum 22cm.

Pytanie 45 Pakiet nr VI Poz. 2 – Czy Zamawiający dopuści pałeczki jałowe do pobierania wymazów o długości 20 cm ?
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza pałeczek o długości 20cm. Wymagana minimalna długość 22cm. Dłuższa pałeczka daje możliwość lepszego pola manewru oraz pozwala na dokładne pobranie materiału do badania, co ma wpływ na ostateczny wynik.

Pytanie 46 Pakiet nr VII Poz. 1 - Czy Zamawiający dopuści przeliczenie sztuk na opakowania gdzie opakowanie zawiera 200 szt. strzykawek z odpowiednim przeliczeniem ilości w formularzu cenowym ?
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę.

Pytanie 47 Pakiet nr VII Poz. 2 – Czy nie zaszła omyłka pisarska ? Czy Zamawiający ma na myśli strzykawki do tuberkuliny ?
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapis zawarty w załączniku nr 6 do SIWZ.

Pytanie 48 Pakiet nr XIV Poz. 1: 0,7 x 75 mm – Czy Zamawiający dopuści rozmiar 0,7 x 76 mm ?
Odpowiedź: zamawiający dopuszcza igłę 0,7 x 76mm.

Pytanie 49 dotyczy pakietu nr V – Czy w pakiecie nr V, poz. 2 zamawiający wyrazi zgodę na dopuszczenie cewnika 20Fr, wykonanego z wysokiej jakości silikonu, a jeśli tak, czy Zamawiający zgadza się na wyodrębnienie tej pozycji i utworzenie z niej odrębnego pakietu?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza cewnik w rozmiarze 20Fr i wyraża zgodę na wyodrębnienie tej pozycji i utworzenie z niej osobnego pakietu XXIII.

Pytanie 50
Dotyczy zapisu § 6 ust. 1 Załącznika nr 4 do s.i.w.z. stanowiącego wzór umowy.
Prosimy o zmianę powyższych zapisów, na:
„… 1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) pierwszego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości do 0,5 % niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
b) drugiego opóźnienia w dostawie oraz każdego kolejnego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,8% niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
c) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Sprzętu lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości do 5 % łącznej wartości niezrealizowanej części niniejszej umowy,
d) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt c) niniejszego ustępu.”
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowany przez Wykonawcę zapis i podtrzymuje wymagania zawarte w projekcie umowy w § 6 ust. 1. Uzasadnienie do propozycji Wykonawcy zawartych pkt. a) i b) zostało podane w odpowiedzi na pytanie 32. Dotyczy to również propozycji Wykonawcy do pkt. c) i d).

Pytanie 51
Dotyczy zapisu § 6 ust. 3 Załącznika nr 4 do s.i.w.z. stanowiącego wzór umowy.
Prosimy o wykreślenie powyższego zapisu.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.
Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia swoich interesów, w tym interesów ekonomicznych. Zobowiązanie do zapłaty kary umownej powstaje jedynie w razie niewykonania przez wykonawcę zobowiązania niepieniężnego – w takiej sytuacji zamawiającemu muszą przysługiwać instrumenty prawne pozwalające na sprawne i szybkie wyegzekwowanie przysługującej mu należności. Możliwość potrącenia kary umownej z należnością przysługującą wykonawcy jest najprostszym i najszybszym z punktu widzenia zamawiającego sposobem rozliczenia wzajemnych należności. Należy ponadto wskazać, iż możliwość potrącenia wzajemnych należności wynika również z przepisów art. 498 i nast. Kodeksu cywilnego, zmiana umowy w tym zakresie nie miałaby istotnego wpływu na uprawnienie zamawiającego do dokonania potrącenia.

Pytanie 52
Paragraf 5 ustęp 1
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej ilości asortymentu – przedmiotu umowy, w szczególności w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych, jednak zmniejszenie ilości zamówionego asortymentu nie przekroczy 20 %.”
Odpowiedź: Zamawiający nie przychyla się do prośby wykonawcy, ponieważ nie może przewidzieć , jaka ilość zamawianego sprzętu zostanie użyta przy wykonywaniu zabiegów. Ograniczenie możliwości niezrealizowania umowy do 20% wiązałoby się z koniecznością gromadzeniem zapasów, co jest niedopuszczalne, w związku z tym, że zamawiający podlega obowiązkowi przestrzegania ustawy o finansach publicznych.

Pytanie 53
Paragraf 6 ustęp 1a
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku: pierwszego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 1 % niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.”
Odpowiedź:
zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowany przez Wykonawcę zapis i podtrzymuje wymagania zawarte w projekcie umowy. Uzasadnienie zostało podane w odpowiedzi na pytanie 32.

Pytanie 54
Paragraf 6 ustęp 1b
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku: drugiego opóźnienia w dostawie oraz każdego kolejnego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 2% niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.”
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowany przez Wykonawcę zapis i podtrzymuje wymagania zawarte w projekcie umowy. Uzasadnienie zostało podane w odpowiedzi na pytanie 32 i 33.

Pytanie 55
Paragraf 6 ustęp 3
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „Zamawiający ma prawo wykonywać potrącenia kary umownej wynikającej z §6 niniejszej umowy z wierzytelności wzajemnych, tylko w przypadku, gdy zostały one naliczone zgodnie umową oraz zatwierdzone w formie pisemnej przez obie strony”
Odpowiedź: Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia swoich interesów, w tym interesów ekonomicznych. Zobowiązanie do zapłaty kary umownej powstaje jedynie w razie niewykonania przez wykonawcę zobowiązania niepieniężnego – w takiej sytuacji zamawiającemu muszą przysługiwać instrumenty prawne pozwalające na sprawne i szybkie wyegzekwowanie przysługującej mu należności. Możliwość potrącenia kary umownej z należnością przysługującą wykonawcy jest najprostszym i najszybszym z punktu widzenia zamawiającego sposobem rozliczenia wzajemnych należności. Należy ponadto wskazać, iż możliwość potrącenia wzajemnych należności wynika również z przepisów art. 498 i nast. Kodeksu cywilnego, zmiana umowy w tym zakresie nie miałaby istotnego wpływu na uprawnienie zamawiającego do dokonania potrącenia.

Pytanie 56 pakiet XIII poz. 2 Prosimy o dopuszczenie igły z plastrem mocującym, symfonikiem do regulacji wysokości wkłucia z drenem zakończonym końcówką jednokierunkową uniemożliwiającą wypływ płynu?
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje wszystkie zapisy dotyczące poz.2 pakietu XIII, zawarte w SIWZ.

Pytanie 57 pakiet XIII poz. 2 Prosimy o dopuszczenie igieł do portów w rozmiarze 20G na 17 lub 20 mm zamiast 19G; 20G x 27mm, 22G x 27mm, 22G x 14mm, 20gx20mm, 20Gx15mm?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaoferowanie rozmiary igieł do portów. Takie długości igieł zmniejszają komfort pacjentów onkologicznych. Ponadto nadmierne wystawanie igły może być przyczyną przypadkowego urazowego wysunięcia.

Pytanie 58 dotyczy pakietu IV poz. 2
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania w tej pozycji cewniki Foley’a wyposażone w balon o pojemności 15-30ml?
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ, mówiący że, balonu winien posiadać pojemność 5 – 10ml. Zbyt duża pojemność balonu utrudnia wykonywanie zabiegów (zwłaszcza ginekologicznych), a ponadto może być niekomfortowa dla pacjentów WCO.

Pytanie 59 dotyczy pakietu IV poz. 5
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania w tej pozycji cewniki do podawania tlenu przez nos – wąsy o długości cewnika 210cm?
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje wymóg długości cewnika do podawania tlenu 150cm. Zwiększona długość cewnika utrudnia pracę personelowi szpitala, a zwłaszcza na oddziale IOM (zwijanie się kabli od urządzeń monitorujących).


Pytanie 60 dotyczy pakietu XIV poz. 2
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania w tej pozycji igły do nakłuć lędźwiowych typu Spinal Nedle o wymiarach:
w miejsce igły 0,7 x 38mm – igła o wymiarze 0,7 x 40 mm
w miejsce igły 0,7 x 65mm – igła o wymiarze 0,7 x 75 mm
w miejsce igły 0,9 x 65mm – igła o wymiarze 0,9 x 75 mm
w miejsce igły 0,9 x 76mm – igła o wymiarze 0,9 x 75 mm ?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza igły w rozmiarze 0,7 x 40mm i 0,9 x 75mm. Nie dopuszcza zmiany rozmiaru z 0,7 x 65mm na 0,7 x 75mm oraz 0,9 x 65mm na 0,9 x 75mm.

Pytanie 61, dotyczy pakietu XX poz 1.
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie filtra hydrofobowy, sterylny z wymiennikiem ciepła i wilgoci dla dorosłych o parametrach:
- waga do 31 g
- przestrzeń martwa do 58 ml
- skuteczność nawilżania 32 mg H2O/L
- typ złącza 22F/15M – 22M/15F
- skuteczność filtracji wirusów i bakterii 99,999%
- obudowa filtra przejrzysta, umożliwiająca kontrolę stanu wewnętrznego filtra podczas wentylacji. Pakowane pojedynczo.
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza filtrów o przestrzeni martwej 58ml. Zbyt duża przestrzeń martwa powoduje zatrzymywanie tlenu, przez co pacjent otrzymuje go mniej w określonym czasie. Zwiększone rozmiary filtra stanowią utrudnienie przy zabiegach laryngologicznych.

Pytanie 62, dotyczy pakietu XX poz 2.
Czy zamawiający dopuści filtr filtry elektrostatyczne bez wymiennika ciepła i wilgoci do urządzenia Omega Vario o parametrach:
Waga 23 g
Przestrzeń martwa 41 ml
Sterylny, jednorazowego użytku, pakowane pojedynczo. Typ złącza 22F/15M-22M/15F.
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje wszystkie zapisy dotyczące poz. 2 pakietu XX zawarte w
Załączniku nr 6 do SIWZ.

Pytanie 63, dotyczy pakietu XXI
Czy Zamawiający dopuści maskę twarzowa anestezjologiczna termoplastycznym mankietem kodowanym kolorem z przezroczystymi ściankami, anatomicznie wyprofilowany kształt mankietu idealnie przylega bez konieczności pompowania, jednorazowe, biologicznie czyste, pakowane pojedynczo?
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza zaproponowaną maskę twarzową anestezjologiczną.


Pytanie 64, dotyczy pakietu XXI
Czy Zamawiający dopuści maski twarzowe anestezjologiczne z napompowanym mankietem (bez konieczności dopompowywania) z przezroczystymi ściankami, bez kodowania kolorami, jednorazowe, biologicznie czyste, pakowane pojedynczo?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaoferowanie maski bez kodowania kolorami.

Pytanie 65, dotyczące wzoru umowy
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę § 6 pkt. 1a umowy z „Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 2 % niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy”
na
„Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,1 % niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy”.
Odpowiedź:
zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowany przez Wykonawcę zapis i podtrzymuje wymagania zawarte w projekcie umowy. Uzasadnienie zostało podane w odpowiedzi na pytanie 32.

Pytanie 66, dotyczące wzoru umowy
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę § 6 pkt. 1b umowy z „Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5% niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy”
na
„Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,1% niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy”.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowany przez Wykonawcę zapis i podtrzymuje wymagania zawarte w projekcie umowy. Uzasadnienie zostało podane w odpowiedzi na pytanie 32 i 33.

Pytanie 67, Pakiet nr XX poz. 1.
Jak zamawiający doskonale wie najistotniejszym parametrem filtru jest skuteczność ochrony przed wirusami i bakteriami. W nawiązaniu do tego stwierdzenia czy Zamawiający dopuści filtr oddechowy o większej skuteczności filtracji bakteryjnej >99,9999% i skuteczności filtracji wirusowej >99,999% (wymagane jest tylko 99,99%) i przestrzeni martwej większej tylko o 8ml
(tj. 53ml). Przestrzeń martwa większa o 17 % nie ma żadnego wpływu na wentylację pacjenta dowodem na to są filtry oddechowe dla dorosłych które mają przestrzeń martwą nawet 100ml
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza filtrów o przestrzeni martwej – 53 ml. Zbyt duża przestrzeń martwa powoduje zatrzymywanie tlenu, przez co pacjent otrzymuje go mniej w określonym czasie. Zwiększone rozmiary filtra stanowią utrudnienie przy zabiegach laryngologicznych.

Pytanie 68 Pakiet nr XXII
Czy Zamawiający dopuści urządzenie do treningu oddechu spełniający identyczną funkcję jak opisany w SIWZ o następującej konstrukcji:
Przyrząd do ćwiczenia wdechu (podnoszenie kuleczek podczas wciągania powietrza)
Po odwróceniu przyrządu o 180 º (podstawką do góry) można ćwiczyć wydech.
3 komorowy zestaw do treningu oddechu
Zakres pracy:
Zakres 1 – przepływ do 600 ml/s
Zakres 2 – przepływ do 900 ml/s
Zakres 3 – przepływ do 1200ml/s
Wartość zakresów naniesiona na poszczególne komory
Zakres pracy kodowany kolorem kulek
Rurka z ustnikiem
Filtr zapobiegający wpadaniu ciał obcych
Materiał PVC (nie zawiera lateksu)
Odpowiedź: Pakiet nr XXII został wykreślony z prowadzonego postępowania pismem nr 25/11/2009 z dniu 25.11.2009. W związku z tym, zamawiający nie udzieli odpowiedzi na złożone pytanie.


Na mocy art. 38 ust.4 ustawy Pzp zamawiający modyfikuje treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia w pkt. III. 2. b i pkt. VI. 1.7. b) siwz poprzez zmianę jego treści na treść następującą:

„Dokument potwierdzający dokonanie zgłoszenia do Rejestru Wyrobów Medycznych i Podmiotów Odpowiedzialnych za ich wprowadzenie do obrotu i do używania – w formie świadectwa rejestracji wyrobu (jeżeli dotyczy wyrobu), zgodnie z ustawą z dnia 20.4.2004r o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2004r Nr 93, poz. 896 z poźn. zm.).”

W związku z powyższym przesuwa się termin składania i otwarcia ofert na dzień 08.12.2009r – składanie ofert do godz. 09:00 i otwarcie ofert na godz. 10:00.

Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia