Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzetu medycznego sterylnego jednorazowego uzytku oraz sprzętu niesterylnego.

Numer zamówienia:

/21/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania + zmiana termnu składania i otwarcia ofert

Poznań, dn. 03.03.2010 r

EZ/ 1517/2010



Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 21/2010 na zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego jednorazowego użytku oraz sprzętu medycznego niesterylnego.



Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do wymienionego w tytule przetargu, na które zamawiający udziela odpowiedzi:

Pytanie 1, dot pak. XII "Zestaw do wkłuć centralnych trójświatłowy-500 szt"
Prosimy o dopuszczenie zestawów o następujących parametrach:
zestaw do wkłuć centralnych z trzyświatłowym cewnikiem antybakteryjnym 7F/20cm
Zestaw zawiera:
- Trzyświatłowy cewnik antybakteryjny pokryty powłoką składającą się z chlorheksydyny i sulfadiazyny srebra, kontrastujący w promieniach RTG z centymetrowym znacznikiem głębokości
- Przezroczyste, czytelnie oznaczone i zintegrowane z cewnikiem przedłużenia z kolorowymi klamerkami,
- Oznaczenia na delcie zawierające informacje: rozmiar cewnika 7F/20cm; rozmiar kanalików 16Ga/18Ga/18Ga
- Strzykawkę z otworem w tłoku do wprowadzenia prowadnicy bez konieczności rozłączania strzykawki,
- Rozszerzało dostosowane do rozmiaru cewnika,
- Prowadnicę z końcówką "J", znacznikami głębokości i aplikatorem,
- Igłę wprowadzającą,
- Ruchome skrzydełka mocujące z dodatkową nakładką unieruchamiającą,
Zestaw jednorazowy, sterylny, pakowany pojedynczo. Na każdym pojedynczym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności. Instrukcja stosowania w języku polskim. Okres ważności min. 12 miesięcy od daty dostawy.
Odpowiedź:
Zamawiający podtrzymuje wymogi zawarte w siwz, ponieważ wymagana mieszanina poliuretanu i srebra zapewnia właściwości antybakteryjne na dłuższy czas.

Pytanie 2, dotyczące wzoru umowy

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu umowy § 6 pkt.1 a)
„Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku: a) „pierwszego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,1 % niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 4 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt a)-b) w sposób zaproponowany przez wykonawcę. Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętego zamówieniem publicznym sprzętu spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.


Pytanie 3, dotyczące wzoru umowy
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu umowy § 6 pkt.1 b)
„Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku: b)drugiego opóźnienia w dostawie oraz każdego kolejnego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,1% niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
Odpowiedź: Odpowiedź na pytanie 3 zawarta jest również w odpowiedzi na pytanie 2.

Pytanie 4
Poz. Nr 1 Prosimy o dopuszczenie serwety w rozmiarze 150 x 175 cm?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na rozmiar 150 x 175 i podtrzymuje wymagania zawarte w siwz.


Pytanie 5
Prosimy o skorygowanie opisu pod pozycjami 23 pakietu, czy materiał ma być dwu czy trójwarstwowy.
Odpowiedź:
Zamawiający wymaga serwet złożonych z dwuwarstwowego laminatu nieprzemakalnego oraz z zewnętrznej warstwy chłonnej.

Pytanie 6
Czy Zamawiający dopuszcza zaoferowanie w pakiecie nr XVII portów wyposażonych w membranę przeznaczoną do minimum 1000 wkłuć igłą typ: Hubbera o średnicy 22Ga?
Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza zaproponowanego portu, ponieważ wymaga membrany wytrzymującej min. 3000 wkłuć.

Pytanie 7
Czy Zamawiający dopuszcza zaoferowanie w pakiecie nr XVII portów w wysokości 9,4mm i objętości komory 0,2ml z cewnikiem średnicy zewnętrznej 2mm i wewnętrznej 1,3mm co przewyższa wymagania opisane w SIWZ?
Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza portu o podanych w pytaniu parametrach ze względu na profil leczenia w szpitalu.

Pytanie 8
Pakiet 9
Zwracamy się z prośbą do zamawiającego o dopuszczenie butelki do drenażu ran w systemie zamkniętym wg Redona o pojemności 200ml przy zachowaniu pozostałych parametrów opisu
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza pojemność 200ml.

Pytanie 9
Dotyczy: Pakiet XVII Port żylny dla dorosłych
1.Czy Zamawiający dopuści Port sterylny, jednorazowego użytku z nadrukiem nr serii i daty ważności na każdym opakowaniu, okresie ważności min. 12 miesięcy od daty dostawy, pakowany pojedynczo o masie 7,7 g, wysokości 12,1 mm, objętości wewnętrznej komory 0,55 ml, komorze portu wykonanej z tytanu, membranie silikonowej, z cewnikiem silikonowym o długości 600 mm z zaznaczonymi odstępami co 1 cm o średnicy wewnętrznej 1,2 mm, średnicy zewnętrznej cewnika 2,4. mm, w zestawie z akcesoriami do wszczepienia portu zawierającymi:
- igłę typu Selingera
- kaniulę typu Splittocan
- rozszerzało i metalową prowadnicę typu „J”
- rozszerzacz podskórny - tunelizator
- prowadnicę rozszczepialna (tzw. Koszulka rozrywalna)
- jedną igłę do płukania portu 22G - prostą
- strzykawkę 10 ml,
oraz dołączoną oddzielnie do każdej sztuki portu
- igłę do portu z drenem w rozmiarze 20G/20 mm,
-1 igłę do płukania portu w rozmiarze 22G/30 mm- prostą,
- czytelną broszurę informacyjną w postaci książeczki oraz paszport dla pacjenta w języku polskim?


Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza port o podanych parametrach.

Pytanie 10
2.Czy Zamawiający dopuści Port sterylny, jednorazowego użytku z nadrukiem nr serii i daty ważności na każdym opakowaniu, okresie ważności min. 12 miesięcy od daty dostawy, pakowany pojedynczo o masie 5,5 g, wysokości 10,1 mm, objętości wewnętrznej komory 0,35 ml, komorze portu wykonanej z tytanu, membranie silikonowej, z cewnikiem silikonowym o długości 600 mm z zaznaczonymi odstępami co 1 cm o średnicy wewnętrznej 1,02 mm, średnicy zewnętrznej cewnika 2,16. mm, w zestawie z akcesoriami do wszczepienia portu zawierającymi:
- igłę typu Selingera
- kaniulę typu Splittocan
- rozszerzało i metalową prowadnicę typu „J”
- rozszerzacz podskórny - tunelizator
- prowadnicę rozszczepialna (tzw. Koszulka rozrywalna)
- jedną igłę do płukania portu 23G - prostą
- strzykawkę 10 ml,
oraz dołączoną oddzielnie do każdej sztuki portu
- igłę do portu z drenem w rozmiarze 20G/20 mm,
-1 igłę do płukania portu w rozmiarze 22G/30 mm- prostą,
- czytelną broszurę informacyjną w postaci książeczki oraz paszport dla pacjenta w języku polskim?
Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza portu o podanych parametrach ze względu na profil leczenia w WCO.

Pytanie 11
Paragraf 5 ustęp 1
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na: „Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej ilości asortymentu – przedmiotu umowy, w szczególności w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych, jednak niewykorzystana część nie może przekroczyć 20% wartości brutto umowy.”
Odpowiedź:
Zamawiający uwzględniając słuszny interes wykonawców wyraża zgodę na zmianę załącznika numer 4 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1, tak aby zagwarantować wykonawcy możliwość zbycia co najmniej 20 % oferowanych towarów. Jednocześnie zamawiający podtrzymuje, wynikająca zresztą wprost z brzmienia przepisu art. 145 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych, możliwość odstąpienia od umowy w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.

W związku z powyższym zamawiający zmienia treść załącznika numer 4 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1 w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:

„1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej ilości asortymentu – przedmiotu umowy, w szczególności w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.”

wprowadza następujący zapis:

„1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania, w okresie, na który zawarta została niniejsza umowa, wskazanym w § 3 ust. 1 niniejszej umowy, całej ilości asortymentu Sprzętu wskazanej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w szczególności w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych. Jednocześnie Zamawiający zobowiązuje się do zamówienia co najmniej 20% ilości asortymentu Sprzętu wskazanej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, o ile nie wystąpią okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych lub umowa niniejsza nie wygaśnie, w szczególności z powodu jej rozwiązania lub odstąpienia od niej.”

Pytanie 12
Paragraf 6 ustęp 1 pkt.: a, b, c
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na: „Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) pierwszego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 1% niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.

b) drugiego opóźnienia w dostawie oraz każdego kolejnego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 2% niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.

c) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Sprzętu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 % łącznej wartości netto Sprzętu, którego sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 4 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt a)-c) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie leków objętych zamówieniem publicznym spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.


Pytanie 13.
Paragraf 6 ustęp 3
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na: „Zamawiający ma prawo wykonywać potrącenia kary umownej, tylko w przypadku, gdy zostały one naliczone zgodnie umową oraz zatwierdzone w formie pisemnej przez obie strony.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 4 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 3 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia swoich interesów, w tym interesów ekonomicznych. Zobowiązanie do zapłaty kary umownej powstaje jedynie w razie niewykonania przez wykonawcę zobowiązania niepieniężnego – w takiej sytuacji zamawiającemu muszą przysługiwać instrumenty prawne pozwalające na sprawne i szybkie wyegzekwowanie przysługującej mu należności. Możliwość potrącenia kary umownej z należnością przysługującą wykonawcy jest najprostszym i najszybszym z punktu widzenia zamawiającego sposobem rozliczenia wzajemnych należności. Należy ponadto wskazać, iż możliwość potrącenia wzajemnych należności wynika również z przepisów art. 498 i nast. Kodeksu cywilnego, zmiana umowy w tym zakresie nie miałaby istotnego wpływu na uprawnienie zamawiającego do dokonania potrącenia. Należy przy tym wskazać, iż zatwierdzenie kary umownej przez wykonawcę nie znajduje żadnego uzasadnienia prawnego ani faktycznego, może natomiast prowadzić do sparaliżowania możliwości zastosowania tej instytucji w razie odmowy dokonania takiego zatwierdzenia przez wykonawcę, co byłoby bardzo niekorzystne dla zamawiającego. Wykonawcom natomiast przysługiwać będzie oczywiście uprawnienia do podnoszenia wszelkich zarzutów przeciwko prawidłowości naliczenia kary umownej w razie zaistnienia sporu sądowego o jej zapłatę lub o zapłatę należności wykonawcy, z którymi potrącenia dokonałby zamawiający.

Pytanie 14
Paragraf 9 ustęp 1-2
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o wykreślenie powyższego paragrafu.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 4 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie wykreślenia zeń § 9 ust. 1 i 2.

Wykonawca jako podmiot zobowiązany do dostarczenia objętego zamówieniem publicznym sprzętu medycznego w miejsce wskazane przez zamawiającego musi ponosić odpowiedzialność za szkody poniesione podczas wykonywania przezeń swojego zobowiązania zarówno przez osoby trzecie, jak i samego zamawiającego. Jest to normalne ryzyko związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Należy także zwrócić uwagę na treść ust. 2 § 9, zgodnie z którym opisane ryzyko obciąża wykonawcę do momentu dokonania odbioru sprzętu medycznego przez zamawiającego, w związku z czym zasadniczo wykonawca odpowiada wyłącznie za swoje działania oraz sposób wykonania swoich zobowiązań wynikających z umowy. Nie ma zatem podstaw, aby tę odpowiedzialność przerzucić na jakikolwiek inny podmiot, w szczególności na zamawiającego. Nie ma także podstaw do wyłączenia odpowiedzialności wykonawcy w powyższym zakresie.


Pytanie 15
Pakiet VI: Zestaw infuzyjny do podaży grawitacyjnej.
1. Czy zamawiający będzie wymagał, aby regulatory pozwalały jednocześnie na podaż płynów jak również lipidów? Rozwiązanie takie pozwala na zwiększenie uniwersalności zastosowania regulatorów.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza zestaw z proponowanymi regulatorami.

Pytanie 16
Pakiet XVII: Port żylny dla dorosłych.
1. Czy zamawiający dopuści cewnik wykonany ze specjalnego, opatentowanego tworzywa PolyFlow®? Materiał taki jest dużo twardszy wygodniejszy podczas zakładania cewnika( w temp. pokojowej), a w temperaturze ciała pacjenta zmienia swoją miękkość upodabniając się do silikonu. Cewnik taki posiada oznaczenia głębokości z podziałką co 5cm.
2. Czy zamawiający dopuści cewnik o średnicy zewnętrznej 1,9mm. Jest to parametr lepszy od wymaganego, bo przy zachowaniu średnicy wewnętrznej – cewnik w mniejszym stopniu ogranicza światło żyły.
3. Czy zamawiający dopuści port nie wyposażony w kaniulę typu „Splittocan”? W zestawie portu znajdują się wszystkie niezbędne elementy do wszczepienia portu (wszczepienie cewnika przy wykorzystaniu metody Seldingera). Rozwiązanie Splittocan stosowane jest jedynie przez jednego producenta portów dożylnych.
4. Czy zamawiający dopuści igły do płukania portu o grubości 20G i długości 25mm (jedna prosta druga zagięta pod kątem 90°) oraz igłę z drenem o długości 25mm? Rozwiązanie w którym jedna igła jest zagięta pod kątem 90° jest lepsze, gdyż taką igłą można również bez problemu przepłukać założony port z cewnikiem lecz pozwala ona dodatkowo na ewentualne pozostawienie jej w celu dokonania pierwszej krótkotrwałej podaży pacjentowi (bezpośrednio po założeniu portu).
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza proponowany sprzęt.


Pytanie 17
Czy w związku z dopuszczeniem przez zamawiającego możliwości składania ofert częściowych na każdy z pakietów z osobna, Zamawiający przewiduje możliwość podpisania z jednym wykonawcą oddzielnych umów na poszczególne pakiety?
W razie udzielenia na powyższe pytanie odpowiedzi odmownej, w związku z dopuszczeniem przez zamawiającego możliwości składania ofert częściowych na każdy z pakietów z osobna, uprzejmie prosimy o wyrażenie przez Zamawiającego zgody na wprowadzenie w treści umowy obejmującej wszystkie pakiety, w ramach których konkretnemu wykonawcy zostało udzielone zamówienie, poniższego zapisu: „Realizacja każdego z pakietów z osobna ma charakter samodzielnego zobowiązania stron”.
Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia z jednym wykonawcą oddzielnych umów na sprzedaż i dostawę sprzętu wchodzącego w skład poszczególnych pakietów. W ocenie zamawiającego prowadziłoby to do nieuzasadnionego powielenia dokumentacji oraz prowadziło do zwiększenia formalności, co powodowałoby wydłużenie czasu potrzebnego do zawarcia umów oraz powodowało niepotrzebne komplikacje, co należy uznać za niezasadne, w szczególności przy uwzględnieniu specyfiki sprzętu wchodzącego w skład poszczególnych pakietów, powodującej, że nie ma konieczności wprowadzania jakichkolwiek odrębnych postanowień do umów dotyczących odrębnych pakietów.

Ponadto zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie do projektu umowy zapisu proponowanego przez wykonawcę. Podział zamówienia publicznego na części ma znaczenie z punktu widzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, nie wpływa jednakże na zakres (poza zmianą przedmiotową dotyczącą ilości objętego umową sprzętu) ani sposób wykonania zobowiązań umownych przez wykonawcę. Z uwagi na powyższe zamawiający nie widzi konieczności wprowadzania przedmiotowego zapisu do umowy.


Pytanie 18
Prosimy Zamawiającego o wpisanie dodatkowego pkt. e w artykule 6, ust. 1 Projektu Umowy o poniższej treści: „Wykonawcy przysługuje prawo wypowiedzenia umowy za 3 tygodniowym okresem wypowiedzenia, dokonanego na piśmie, w razie zaistnienia istotnych okoliczności, np. podwyższenia przez producenta ceny towaru objętego umową, zaprzestanie produkcji towaru objętego umową przez producenta z jednoczesnym obowiązkiem zapłaty przez wykonawcę kary umownej na rzecz Zamawiającego w wysokości 2 % od wartości netto niezrealizowanej części umowy”?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację załącznika numer 4 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Możliwość wypowiedzenia umowy przez wykonawcę w kontekście przedmiotu zamówienia oraz działalności prowadzonej przez zamawiającego uznać należy za niekorzystną dla zamawiającego. Powoduje bowiem przedwczesne ustanie stosunku umowne, pociągając za sobą jednocześnie konieczność przeprowadzenia kolejnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zwiększając tym samym koszty działalności zamawiającego. Wykonawcy są podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą, w związku z czym obarcza ich związane z taką działalnością ryzyko związane choćby z nieprzewidzianym wzrostem cen. Wobec powyższego, wykonawca winien wkalkulować przedmiotowe ryzyko i zaproponować adekwatną do niego cenę wyrobów stanowiących przedmiot zamówienia. Natomiast w sytuacji zaprzestania przez producenta wytwarzania danych wyrobów, umowa przewiduje (§ 10 ust. 3) możliwość zmiany dostarczanego sprzętu na inny o nie gorszych parametrach. Ponadto w takim przypadku strony mogą rozwiązać umowę na drodze porozumienia stron. Podkreślić nadto należy, że wykonawca nie będzie ponosił odpowiedzialności za ewentualną szkodę poniesioną przez zamawiającego, jeżeli objęte zamówieniem publicznym wyroby nie będą w ogóle dostępne na rynku z powodu zaprzestania ich produkcji czy wycofania z obrotu. Zgodnie bowiem z art. 471 Kodeksu cywilnego dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi. W sytuacji, w której nie byłoby możliwe nabycie przez wykonawcę sprzętu będącego przedmiotem zamówienia z powodu jego niedostępności na rynku spowodowanej okolicznościami niezależnymi od wykonawcy nie można obciążać go odpowiedzialnością odszkodowawczą. W związku z powyższym nie ma konieczności modyfikowania projektu umowy poprzez wprowadzanie doń zapisu proponowanego przez wykonawcę.


Pytanie 19
Prosimy o zmianę treści art. 6, ust. 1, pkt. c) na zapis: „ (…) Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5% niezrealizowanej części umowy netto sprzętu, którego sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy”.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację załącznika numer 4 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt c) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie konsekwencji niewykonania zobowiązań wynikających z umowy, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy może powodować daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy. Powiązanie wysokości kary umownej z wartością niezrealizowanej części umowy może prowadzić (przy niewielkiej wartości sprzętu pozostałego do dostarczenia) do zanegowania funkcji kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania, a zarazem będącej instrumentem mającym mobilizować wykonawców do należytego realizowania przyjętych na siebie zobowiązań. Niewątpliwie powiązanie wysokości kary umownej z łączną wartością sprzętu objętego umową stanowi lepsze zabezpieczenie interesów zamawiającego, pozwala nadto na precyzyjne obliczenie wysokości kary umownej, z uwagi na fakt, iż łączna wartość przedmiotowego sprzętu wskazana jest wprost w umowie (§ 4 ust. 1).


Pytanie 20
Pakiet II
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie strzykawki tuberkulinowej bez igły o objętości 1 m z końcówką Luer, pozostałe parametry bez zmian.
Odpowiedź:
Zamawiający wymaga strzykawek typu Luer-Lock.

Pytanie 21
Pakiet IV
Czy rękawice mają posiadać poprzeczne i podłużne wzmocnienia mankietu uniemożliwiające zsuwanie się rękawicy podczas zabiegu?
Odpowiedź:
TAK. Zamawiający wymaga poprzecznych i podłużnych wzmocnień.

Pytanie 22
Pakiet VIII
1. Czy Zamawiający pod pojęciem „materiałów kompatybilnych , potwierdzających badaniami klinicznymi” oczekuję załączenia minimum dwóch ww. badań do oferty?
2. Czy poprzez stwierdzenie „kaniula dożylna z portem w systemie samo domykającym” ma namyśli kaniulę z koreczkiem portu bocznego w systemie samo domykającym, który zapobiega niekontrolowanemu otwarciu portu oraz chroni przed zakażeniami?
Odpowiedź:
1.Zamawiający wymaga kaniul wykonanych z materiałów kompatybilnych (poliuretan), potwierdzonych badaniami klinicznymi oraz wymaga dołączenia do oferty min. dwóch badań.
2.Tak. Zamawiający miał na myśli kaniulę z koreczkiem portu bocznego w systemie samo domykającym się.

Pytanie 23
Pakiet X
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie drenu Penrose wykonanego z lateksu o długości 22, 5 lub 45 cm, pakowanych podwójnie, zapewniając ich aseptyczne użytkowanie.
Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza zaoferowanych długości drenu i podtrzymuje zapisy SIWZ ze względu na specyfikę zabiegów.


Pytanie 24
Pakiet XIII, poz. 1
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie drenu o średnicy wew. 5,6 mm.
Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza zaoferowanych długości drenu i podtrzymuje zapisy SIWZ ze względu na specyfikę zabiegów.

Pytanie 25
Pakiet XIII, poz. 4, 5
Prosimy Zamawiającego o wyłączenie ww. pozycji z pakietu. Państwa zgoda umożliwi nam złożyć ważna i konkurencyjną ofertę oraz rozszerzy grupę potencjalnych Wykonawców.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na wyłączenie poz. 4 i 5 z pakietu XIII i utworzenia odrębnego pakietu.

Pytanie 26
Pakiet XVIII
1. Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie strzykawek o poj. 20 ml pakowanych w opakowania maksymalnie 100 szt, z jednoczesnym przeliczeniem Zamawianych ilości.
2. Czy pod pojęciem „całkowita długość skali w zakresie tolerancji dla pojemności nominalnej strzykawki” Zamawiający ma na myśli strzykawki, której długość skali odpowiada pojemności nominalnej strzykawki?
Odpowiedź:
1.Tak. Zamawiający dopuszcza.
2.Tak. Zamawiający wymaga strzykawek, których długość skali odpowiada pojemności nominalnej strzykawki.

Pytanie 27
Pakiet XIX
Czy rurki intubacyjne mają posiadać dwa mankiety uszczelniające typu mankiet w mankiecie-jeden napełniany cieczą, drugi powietrzem?
Odpowiedź:
Zamawiający wymaga dwóch mankietów wypełnianych roztworem soli fizjologicznej, położonych obok siebie. Pozostałe warunki SIWZ bez zmian.

Pytanie 29
Umowa & 3 poz. 12 – Czy Zamawiający wymaga 12 miesięcznego terminu gwarancji (jak jest podane w SIWZ i w załączniku nr 6 do specyfikacji) czy też 24 miesięcznego terminu gwarancji (ujętego we wzorze umowy). Prosimy o sprecyzowanie.
Odpowiedź:
Zamawiający zmienia treść załącznika numer 4 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 12 w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:

„Wykonawca gwarantuje, że będzie dostarczał Sprzęt o najwyższej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem ważności – wynoszącym minimum 24 miesiące od dnia dokonania dostawy, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonego Sprzętu. Zamawiający dopuszcza możliwość dostawy Sprzętu z terminem ważności krótszym niż 12 miesiące od dnia dokonania dostawy, jednakże tylko w przypadku uprzedniego uzyskania przez Wykonawcę pisemnej zgody od Zamawiającego.”

wprowadza następujący zapis:

„Wykonawca gwarantuje, że będzie dostarczał Sprzęt o najwyższej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem ważności – wynoszącym minimum 12 miesiące od dnia dokonania dostawy, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonego Sprzętu. Zamawiający dopuszcza możliwość dostawy Sprzętu z terminem ważności krótszym niż 12 miesiące od dnia dokonania dostawy, jednakże tylko w przypadku uprzedniego uzyskania przez Wykonawcę pisemnej zgody od Zamawiającego.”


Pytanie 30
Umowa & 5 poz. 2 – Stosownie do udzielonej odpowiedzi na w/w prosimy o stosowną modyfikację paragrafu 5 poz.2
Odpowiedź:
W związku z odpowiedzią na pytanie nr 1, zamawiający zmienia treść załącznika numer 4 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 2 w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:


„Zamawiający przewiduje możliwość przedłużenia okresu obowiązywania niniejszej umowy, o kolejne 24 miesiące z zachowaniem tych samych warunków, z zastrzeżeniem postanowień § 4 ust. 3-8 niniejszej umowy, w przypadku, gdy w zakresie ilościowym przedmiot umowy nie zostanie wyczerpany przez pierwsze 12 miesięcy od dnia podpisania niniejszej umowy.”

wprowadza następujący zapis:

„Zamawiający przewiduje możliwość przedłużenia okresu obowiązywania niniejszej umowy, o 24 miesiące z zachowaniem tych samych warunków, z zastrzeżeniem postanowień § 4 ust. 3-8 niniejszej umowy, w przypadku, gdy w zakresie ilościowym przedmiot umowy nie zostanie wyczerpany przez pierwsze 12 miesięcy od dnia podpisania niniejszej umowy.”

Pytanie 31
Umowa & 6 poz. 1a - Czy zamawiający dopuści zmianę we wzorze umowy na „(…) w przypadku pierwszego opóźnienia w dostawie Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,2% wartości faktury za daną dostawę za każdy dzień zwłoki”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 4 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt a)-b) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie leków objętych zamówieniem publicznym spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

Pytanie 32
Umowa & 6 poz. 1b - Czy zamawiający dopuści zmianę we wzorze umowy na „(…) w przypadku pierwszego opóźnienia w dostawie Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,5% wartości faktury za daną dostawę za każdy dzień zwłoki”
Odpowiedź:
Odpowiedź na powyższe pytanie zawiera odpowiedź na pytanie 31.
Pytanie 33
Pakiet nr 2, poz.1 – W związku z postawionym wymogiem aby strzykawka nie zawierała lateksu - czy Zamawiający wymaga informacji o braku lateksu na pojedynczym opakowaniu strzykawki ?
Odpowiedź:
Tak. Zamawiający wymaga takiej informacji na pojedynczym opakowaniu strzykawki.

Pytanie 34
Pakiet nr 9, poz. 1 – Czy Zamawiający dopuści butelki do drenażu ran w systemie zamkniętym o pojemności 200 ml ? Pozostałe parametry bez zmian.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza pojemność 200ml.

Pytanie 35
Pakiet nr 14, poz. 1 – Czy Zamawiający dopuści maski twarzowe anestetyczne sterylne ?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza sterylne maski twarzowe anestezjologiczne.

Pytanie 36
Pakiet nr 18
Poz. 1 – Czy Zamawiający dopuści strzykawkę z niebieską, dobrze czytelną, niezmywalną skalą ?
Poz. 2 – Czy Zamawiający dopuści strzykawkę 20 ml w opakowaniu a 50 szt. z odpowiednim przeliczeniem ilości ?
Odpowiedź:
Do poz. 1 – Zamawiający dopuszcza strzykawkę z niebieską skalą pod warunkiem, jeśli po pobraniu leku w kolorze identycznym lub ciemniejszym od koloru skali odczyt pomiaru skali pozostaje czytelny. Pozostałe wymagania zgodne z SIWZ.
Do poz. 2 - Zamawiający dopuszcza strzykawkę 20ml pakowana po 50 szt., jednakże wymaga odpowiedniego przeliczenia ilości sztuk w formularzu cenowym.

Pytanie 37
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie rękawic nitrylowych posiadających wyniki badań na przenikalność tylko związków chemicznych – badanie wg normy PN-EN 374.
Odpowiedź:
Zamawiający wymaga rękawic posiadających badania na przenikliwość zarówno substancji chemicznych jak i cytostatyków, ponieważ SA używane na oddziale chemioterapii, gdzie pracownicy mają kontakt z ww związkami.

Pytanie 38
Czy zamawiający odstąpi od wymogu potwierdzenia przez jednostkę notyfikowaną dla rękawic Nitrylowych spełniania normy PN-EN-455, ponieważ takiego wymogu nie stawia ją żadne przepisy krajowe oraz europejskie, rękawice kategorii I zgodność potwierdza tylko Producent pod warunkiem że posiada system zarządzania potwierdzony przez Jednostkę Notyfikowaną.
Odpowiedź
Zamawiający podtrzymuje wymogi zawarte w siwz.

Pytanie 39

Czy Zamawiający, w zakresie Pakietu nr XV „Wkłady jednorazowe do kontrastu” dopuści złożenie oferty na produkty równoważne (zgodnie ze stosownymi regulacjami zawartymi w ustawie Prawo zamówień publicznych) z zastrzeżeniem złożenia wraz z ofertą oświadczenia:
1. że zaproponowane produkty równoważne wykazują w 100% cechy produktu oryginalnego (dotyczy składu fizyko-chemicznego, reakcji i wpływu na kontakt z organizmem ludzkim oraz gwarantowanej jakości badania),
2. że zaproponowane produkty równoważne są w 100% kompatybilne z eksploatowanym przez Zamawiającego wstrzykiwaczem kontrastu Medrad Stellant CT (nr seryjny 25906) – do potwierdzenia przez producenta urządzenia, bądź jego autoryzowanego przedstawiciela lub/i serwis w Polsce?


UZASADNIENIE

Pozytywna odpowiedź na powyższe pytanie zapewni Zamawiającemu dostęp nie tylko do produktów oryginalnych, lecz także do ich równoważników, co będzie korzystne z punktu widzenia finansów publicznych.

Przede wszystkim jednak twierdząca odpowiedź zapewni Zamawiającemu możliwość zakupu i stosowania wyrobów o najwyższej jakości, z jednoczesnym zagwarantowaniem całkowitego bezpieczeństwa ich stosowania, bez ryzyka powstania z tego tytułu zagrożenia dla zdrowia Pacjentów lub/ i Personelu medycznego szpitala i bez ryzyka uszkodzenia eksploatowanego wstrzykiwacza kontrastu i wynikających z tego ewentualnie przestojów w działaniu Pracowni Tomografii Komputerowej, generujących straty finansowe dla Państwa placówki.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę i dopuszcza zamiennik produktu oryginalnego, pod warunkiem złożenia wraz z ofertą oświadczeń producenta potwierdzających 100% zgodność cech produktu zamiennego do produktu oryginalnego z uwzględnieniem kompatybilności zamiennego produktu ze wstrzykiwaczem Medrad Stellant CT.


Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający modyfikuje treść specyfikacji w pkt. III Opis przedmiotu zamówienia poprzez zmianę nazwy postępowania.


Jest:
zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego jednorazowego użytku

Po modyfikacji:

zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego jednorazowego użytku oraz sprzętu medycznego niesterylnego.

Powyższe dotyczy również pkt. III. 2 i X . 13. pkt. a siwz.

W związku z wprowadzonymi zmianami w SIWZ prowadzącymi do zmiany treści ogłoszenia przesunięty zostaje termin składania i otwarcia z dnia 5.03.2010r na 8.03.2010r – składanie ofert do godz. 10:00 i otwarcie ofert o godz. 11:00.


Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia