Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego jednorazowego użytku.

Numer zamówienia:

/36/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

Nowy załącznik nr 5A do siwz (projekt umowy dla pakietu 30)

Załącznik nr 5A do SIWZ


UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 36/2010

Pakiet XXX

Na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z póź. zm.) w dniu ................. pomiędzy Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań), wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;
reprezentowanym przez:
inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę - Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych,
mgr Mirellę Śmigielską - Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,
a
.............................................................................................................,
wpisanym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: ________________/
prowadzącym działalność gospodarczą jako: _______________________________________, zarejestrowaną w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez _______________________________________________ pod numerem _____________________________
z siedzibą w .................................................................................................( nr kodu ……….).
posiadającą/ym numer NIP: ................................ oraz numer REGON: .............................;
; zwaną/ym dalej Wykonawcą,
reprezentowaną przez:
.....................................................................................
.....................................................................................

została zawarta umowa o następującej treści:


§1
1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 36/2010 przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z póź. zm.).
2. Umowa niniejsza zostaje zawarta z chwilą jej podpisania przez obie strony.

§ 2
1. Strony zgodnie oświadczają, iż postępowanie, o którym mowa w § 1 niniejszej umowy nie jest dotknięte wadami, o których mowa w art. 22 i 24 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.
2. Wykonawca oświadcza, że:
a) posiada odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje sprzętem i wykwalifikowanym personelem niezbędnymi do wykonania wszelkich świadczeń wynikających z postanowień niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy,
b) wszelkie świadczenia wykonywane przezeń na rzecz Zamawiającego na podstawie postanowień niniejszej umowy wykona z należytą starannością, wymaganą od podmiotu profesjonalnie zajmującego się sprzedażą i dostawą Sprzętu oraz wydzierżawianiem i serwisowaniem Urządzeń,
c) zobowiązuje się do zapewnienia, aby wszelkie wymieniane na podstawie postanowień niniejszej umowy, części zamienne Urządzenia będą fabrycznie nowe, oryginalne i dobrej jakości.

§ 3
1. Przedmiotem niniejszej umowy jest:
a) sprzedaż i dostawa Sprzętu medycznego sterylnego, jednorazowego użytku: …………………………………………………………………………………. , opisanego szczegółowo w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w okresie od dnia ................... do dnia ........................., z zastrzeżeniem postanowienia § 5 ust. 2 niniejszej umowy. Sprzęt medyczny, sterylny, jednorazowego użytku do ………………………… objęty zakresem przedmiotowym niniejszej umowy zwany będzie w dalszej części niniejszej umowy „Sprzętem”.
b) dzierżawa urządzenia do ……………………., zwanego w dalszej części niniejszej umowy „Urządzeniem” lub „Przedmiotem Dzierżawy”
2. Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży i dostawy Sprzętu w zakresie i ilościach zgodnych z zestawieniem wyspecyfikowanym w złożonej przez Wykonawcę ofercie z dnia ............... – załączony do złożonej przez Wykonawcę oferty formularz cenowy stanowi integralną część niniejszej umowy.
3. Wykonawca oświadcza, iż jest uprawniony do swobodnego rozporządzania Sprzętem, który jest wolny od wad fizycznych i prawnych oraz, że posiada wszelkie niezbędne uprawnienia oraz zgody i zezwolenia odpowiednich organów, urzędów itp. pozwalające na wykonywanie wszelkich zobowiązań wynikających z niniejszej umowy oraz że wykonanie niniejszej umowy przez Wykonawcę nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających posiadanie przez Wykonawcę niezbędnych uprawnień oraz zgód i zezwoleń odpowiednich organów, urzędów itp., o których mowa w zdaniu poprzedzającym, na każde żądanie Zamawiającego, w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania.
4. Wykonawca zobowiązuje się do dostawy zamówionego Sprzętu:
a) sukcesywnie w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia przez Zamawiającego zamówienia telefonicznie lub faxem.
b) w dni robocze w godz. od 8:00 do 14:00. Jeżeli termin planowanej dostawy, określony zgodnie z postanowieniem pkt. a) niniejszego ustępu przypada w dniu wolnym od pracy, dostawa może nastąpić w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonym terminie.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do składania zamówień bez ograniczeń, co do ilości zamawianego Sprzętu oraz częstotliwości dostaw, z zastrzeżeniem nieprzekraczania łącznej ilości poszczególnych rodzajów Sprzętu objętych postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w § 1 ust. 1 niniejszej umowy, wyszczególnionych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
6. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania Sprzętu na własny koszt i ryzyko do miejsca wskazanego przez Zamawiającego. W przypadku powierzenia usługi transportowej podmiotom, o których mowa w art. 23 lub w art. 36 ust. 4 i 5 Ustawy – Prawo zamówień publicznych Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania tych podmiotów, jak za działania lub zaniechania własne.
7. Dostawa, o której mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu odbywać się będzie z zachowaniem zasad określonych w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2002 r. w sprawie procedur Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1216).
8. Wykonawca zobowiązuje się do zabezpieczenia terminowych dostaw zamówionego Sprzętu, nie obciążając przy tym Zamawiającego żadnymi dodatkowymi kosztami. Dostarczany przez Wykonawcę Sprzęt oznaczone będą zgodnie z obwiązującymi przepisami prawa.
9. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć terminowe dostawy również w przypadku braku zamówionego przez Zamawiającego Sprzętu w magazynie Wykonawcy, za wyjątkiem sytuacji zaprzestania przez producenta produkcji danego Sprzętu lub w przypadku, gdy dany Sprzęt został wycofany z obrotu.
10. W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy w wymaganym terminie, wskazanym w ust. 4 pkt a) niniejszego paragrafu (......... dni roboczych od momentu złożenia zamówienia faxem lub telefonicznie) zamówionego Sprzętu, zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionego i niedostarczonego w terminie przez Wykonawcę Sprzętu u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę – taki zakup zwany będzie w dalszej części niniejszej umowy „Zakupem Interwencyjnym”. Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kopii faktury potwierdzającej dokonanie przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego.
11. Wykonawca zobowiązuje się do tego, że parametry techniczne i jakościowe dostarczanego Sprzętu nie będą, w okresie na jaki została zawarta niniejsza umowa, gorsze niż określone w ofercie złożonej przez Wykonawcę.
12. Wykonawca gwarantuje, że będzie dostarczał Sprzęt o najwyższej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem ważności – wynoszącym minimum 12 miesięcy od dnia dokonania dostawy, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonego Sprzętu. Zamawiający dopuszcza możliwość dostawy Sprzętu z terminem ważności krótszym niż 12 miesięcy od dnia dokonania dostawy, jednakże tylko w przypadku uprzedniego uzyskania przez Wykonawcę pisemnej zgody od Zamawiającego.
13. Strony zgodnie postanawiają, że okres gwarancji/ważności dostarczanego przez Wykonawcę Sprzętu jest równy określonemu przez producenta okresowi przydatności tego Sprzętu do stosowania.
14. Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do dostarczonego Sprzętu. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrywania zgłoszonych przez Zamawiającego reklamacji bez zbędnej zwłoki, nie później jednak, niż w przeciągu 5 dni roboczych od dnia przesłania przez Zamawiającego reklamacji faxem lub pocztą elektroniczną. Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie ważności dostarczonego Sprzętu, o którym mowa w ust. 13 niniejszego paragrafu.
15. W razie stwierdzenia, że dostarczony Sprzęt posiada wady, w okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnej wymiany wadliwego Sprzętu na Sprzęt wolny od wad – niezwłocznie, ale w każdym razie nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, przesłanej przez Zamawiającego faxem lub pocztą elektroniczną lub od dnia wydania ekspertyzy, o której mowa w ust. 17 niniejszego paragrafu, w razie potwierdzenia przez przedmiotową ekspertyzę zasadności reklamacji złożonej przez Zamawiającego.
16. Nieuzasadnione odrzucenie przez Wykonawcę reklamacji, o której mowa w ust. 14 niniejszego paragrafu może zostać potraktowane jako podstawa do rozwiązania niniejszej umowy z winy Wykonawcy i wywołać skutek w postaci powstania po stronie Wykonawcy obowiązku zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości określonej w § 7 ust. 1 pkt c) niniejszej umowy.
17. W przypadku odrzucenia reklamacji Zamawiający ma prawo wystąpić do właściwego organu, urzędu lub innej instytucji, w celu uzyskania ekspertyzy w zakresie jakości i właściwości Sprzętu dostarczonego przez Wykonawcę oraz ich zgodności z wymogami przewidzianymi przepisami prawa oraz określonymi przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Jeżeli reklamacja Zamawiającego okaże się uzasadniona, wszelkie koszty związane z uzyskaniem ekspertyzy ponosić będzie Wykonawca, który zobowiązany będzie do ich zwrotu w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania przez Zamawiającego.
18. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia dostarczonego Sprzętu i żądania ich wymiany na Sprzęt wolny od wad w przypadku:
a) dostarczenia Sprzętu niewłaściwej jakości lub niezgodnego z wymogami, o których mowa w ust. 17 niniejszego paragrafu,
b) dostarczenia Sprzętu niezgodnego z zapotrzebowaniem lub zamówieniem.
19. Zamawiający może także odmówić przyjęcia dostarczonego przez Wykonawcę Sprzętu, w przypadku jego dostarczenia przez Wykonawcę z rażącym opóźnieniem, w szczególności w przypadku wcześniejszego dokonania Zakupu Interwencyjnego.
20. Po dostarczeniu zamówionego Sprzętu, następuje jego przyjęcie przez Zamawiającego. Przyjęcie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może być poprzedzone badaniem ilościowo – asortymentowym i jakościowym dostarczonego Sprzętu. Strony zgodnie postanawiają, iż pozytywny wynik badania, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym nie jest równoznaczny z uznaniem, iż zamówiony Sprzęt został dostarczony w ilościach zgodnych z zamówieniem, o którym mowa w ust. 4 pkt a) niniejszego paragrafu.
21. Po przyjęciu dostarczenia Sprzętu, Zamawiający w miarę możliwości rozpakowuje dostarczoną partię Sprzętu. W trakcie czynności rozpakowywania Zamawiający dokonuje badania ilościowo – asortymentowego, jak również sprawdzenia, czy dostarczona partia Sprzętu jest wolna od widocznych wad fizycznych lub jakościowych. Przedstawiciel Wykonawcy upoważniony jest do obecności podczas tych czynności.
22. Dostarczany przez Wykonawcę Sprzęt winien mieć na opakowaniu oznaczenia fabryczne tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, datę produkcji, nazwę i adres producenta, datę ważności oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
23. Wykonawca wraz z dostarczonym Sprzętem zobowiązuje się dostarczyć ulotki w języku polskim, zawierające niezbędne informacje dla bezpośredniego użytkownika.
24. Zamawiający może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. Do odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu rękojmi stosuje się przepisy ustawy – Kodeks cywilny.

§ 4
1. Całkowita wartość Sprzętu, którego sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy (łączna cena Sprzętu), zgodnie z ofertą, będącą integralną częścią niniejszej umowy, wynosi:
netto:.................................PLN
(słownie:..................................................................................................................),
brutto:...............................PLN
(słownie...................................................................................................................),
w tym podatek od towarów i usług VAT wg stawki .....% w kwocie ...... PLN.
2. Wykonawca gwarantuje stałość cen Sprzętu przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy, z zastrzeżeniem postanowień ust. 3 pkt a)-c) niniejszego paragrafu.
3. W trakcie obowiązywania niniejszej umowy strony dopuszczają możliwość zmiany wartości (ceny) Sprzętu wobec wartości ustalonej w ust. 1 niniejszego paragrafu wyłącznie w przypadku:
a) zmiany stawki podatku VAT obejmującej Sprzęt, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian,
b) zmian cen urzędowych Sprzętu ,
c) zmian stawek opłat celnych wynikających z przepisów prawa, obejmujących Sprzęt importowany.
4. Zmiany wartości (cen) Sprzętu wynikające z wystąpienia zdarzeń, o których mowa w ust. 3 pkt a)-c) niniejszego paragrafu następują z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 3 pkt a)-c) niniejszego paragrafu w formie pisemnej, przynajmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem. W przypadku, gdy termin wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości jest krótszy niż 7 dni od daty jego opublikowania Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 3 pkt. a)-c) niniejszego paragrafu w formie pisemnej niezwłocznie, w każdym jednak razie nie później niż w terminie 3 dni od dnia wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości.
5. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.

§ 5
1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej ilości asortymentu Sprzętu, w szczególności w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.
2. Zamawiający przewiduje możliwość przedłużenia okresu obowiązywania niniejszej umowy, o kolejne 24 miesiące z zachowaniem tych samych warunków, z zastrzeżeniem postanowień § 4 ust. 3-4 niniejszej umowy, w przypadku, gdy w zakresie ilościowym przedmiot umowy nie zostanie wyczerpany przez pierwsze 12 miesięcy od dnia podpisania niniejszej umowy.
3. Okres obowiązywania niniejszej umowy nie może łącznie przekroczyć trzech lat od dnia jej zawarcia.
4. Ewentualne przedłużenie okresu obowiązywania umowy dokonane będzie w formie aneksu.
§6
1. Wykonawca (Wydzierżawiający) oświadcza, że:
a) jest właścicielem urządzenia do ……………………….., marki …….., rok produkcji ……….., o numerach seryjnych …….
b) Urządzenie jest w pełni sprawne, znajduje się w należytym stanie technicznym, przydatnym do umówionego użytku, bez jakichkolwiek wad i usterek powodujących niemożliwość z jego korzystania i posiada wszystkie właściwości oraz parametry techniczne, o których zapewnił Wykonawca w złożonej przez siebie ofercie.
c) Urządzenie jest wolne od wad fizycznych i prawnych, zaś Dostawca nie zawierał żadnych umów, których wykonanie mogłoby utrudnić lub uniemożliwić właściwe wykonanie zobowiązań Wykonawcy (Wydzierżawiającego) wynikających z postanowień niniejszej umowy oraz że wykonanie niniejszej umowy przez Wykonawcę (Wydzierżawiającego) nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich.
2. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuję się oddać Zamawiającemu (Dzierżawcy) Przedmiot Dzierżawy do używania i pobierania pożytków przez okres 12 miesięcy od dnia zawarcia niniejszej umowy, z zastrzeżeniem postanowienia § 5 ust. 2 niniejszej umowy, a Zamawiający (Dzierżawca) zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy (Wydzierżawiającego) czynszu z tytułu dzierżawy.
3. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do dostarczenia Przedmiotu Dzierżawy na własny koszt i ryzyko do siedziby Zamawiającego (Dzierżawcy), w Poznaniu ul. Garbary 15 i wydania go Zamawiającemu (Dzierżawcy) Przedmiotu Dzierżawy, w terminie 7 dni od daty zawarcia niniejszej umowy. Wraz z Przedmiotem Dzierżawy Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązany jest do dostarczenia instrukcji obsługi i instrukcji BHP Urządzenia w języku polskim oraz innych wymaganych dokumentów potwierdzających, iż Urządzenie zostało wprowadzone do obrotu na terytorium RP, zgodnie z ustawą o wyrobach medycznych.
4. Wykonawca (Wydzierżawiająca) zobowiązuje się do nieodpłatnego przeszkolenia personelu Zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji Urządzenia.
5. Po dostarczeniu przez Wykonawcę Urządzenia, strony uzgodnią na piśmie termin przeszkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji Urządzenia, który przypadać będzie nie później niż w terminie ___________ od dnia dostarczenia Urządzenia.
6. Z tytułu dzierżawy Urządzenia Zamawiający (Dzierżawca) zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy (Wydzierżawiającego) czynszu dzierżawy w wysokości _________ PLN (słownie: ________________________) netto, _________ PLN (słownie: ________________________) brutto. Czynsz dzierżawy Urządzenia wskazany w zdaniu poprzednim uwzględniony został w cenie dostarczanego Sprzętu, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy.
7. Strony zgodnie postanawiają, że wysokość czynszu dzierżawnego, o którym mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu nie ulegnie zmianie przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.
8. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do nieodpłatnego świadczenia na rzecz Zamawiającego (Dzierżawcy) usług polegających na konserwacji, diagnostyce i dokonywaniu napraw niezbędnych do prawidłowego działania Przedmiotu Dzierżawy, usuwania wszelkich usterek uniemożliwiających jego prawidłowe i zgodne z przeznaczeniem użytkowanie oraz przeprowadzenie raz na 6 miesięcy walidyzacji urządzenia.
9. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązany jest do niezwłocznego usunięcia wszelkich wad i usterek Przedmiot Dzierżawy.
10. W przypadku, gdy wady i usterki nie zostaną usunięte w ciągu 48 godzin od powiadomienia, Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do umożliwienia Zamawiającemu (Dzierżawcy) korzystania z automatów zastępczego o nie gorszych parametrach technicznych w stosunku do Przedmiotu Dzierżawy. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do dostarczenia automatu zastępczego niezwłocznie, nie później jednakże niż w terminie do 5 dni roboczych od dnia poinformowania Wykonawcy o awarii Przedmiotu Dzierżawy uniemożliwiającego jego prawidłowe i zgodne z przeznaczeniem użytkowanie.
11. Strony zgodnie postanawiają, że czynsz dzierżawy zostanie proporcjonalnie pomniejszony za okres, w którym Zamawiający (Dzierżawca) nie mógł korzystać z Przedmiotu Dzierżawy.
§ 7
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) pierwszego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 2 % niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
b) drugiego opóźnienia w dostawie oraz każdego kolejnego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5% niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
c) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Sprzętu lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 25 % łącznej wartości netto Sprzętu, którego sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy,
d) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt c) niniejszego ustępu
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość kar umownych w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód.
3. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia ewentualnych kar umownych z należnościami Wykonawcy przysługującymi mu na podstawie postanowień niniejszej umowy.
4. Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w przypadku, gdy:
a) opóźnienie w dostawie zamówionego Sprzętu będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy lub
b) opóźnienie w wydaniu Przedmiotu Dzierżawy będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 6 ust. 3 niniejszej umowy.
5. Postanowienie ust. 4 niniejszego paragrafu nie będzie miało zastosowania w przypadku, gdy Zamawiający nie będzie w terminie regulował płatności z tytułu zrealizowanych przez Wykonawcę dostaw Sprzętu.
6. Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 7 dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty.
7. Kary umowne, o których mowa w ust. 1 pkt a) i b) będą naliczane do dnia dokonania przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego, przy czym zobowiązanie do zapłaty kary umownej nie będzie zwalniać Wykonawcy ze zobowiązania do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionego i niedostarczonego w terminie przez Wykonawcę Sprzętu u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę, o której mowa w § 3 ust. 10 niniejszej umowy.

§ 8
1. Zapłata za zamówiony i dostarczony Sprzęt nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, po spełnieniu warunków, o których mowa w § 3 niniejszej umowy, w terminie 30 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze.
2. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.

§ 9
1. Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
ze strony Wykonawcy – ....................................................................................
oraz
ze strony Zamawiającego – mgr Elżbieta Chojecka - Kierownik Apteki,
tel. 61/88 50 646.
2. W razie zmiany danych osób odpowiedzialnych za realizację niniejszej umowy każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.

§ 10
1. Strony zgodnie postanawiają, że Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wszelkie szkody poniesione przez Zamawiającego oraz jakiekolwiek osoby trzecie, powstałe w związku z wykonywaniem niniejszej umowy, w tym także spowodowane zaistnieniem zdarzeń losowych oraz nieszczęśliwych wypadków.
2. Przez wykonywanie niniejszej umowy w rozumieniu ust. 1 niniejszego paragrafu, strony rozumieją okres obejmujący czas od chwili złożenia zamówienia przez Zamawiającego do chwili odebrania przez Zamawiającego dostarczonego przez Wykonawcę Sprzętu, w tym w szczególności logistyczny proces dostarczenia Sprzętu w miejsce wskazane przez Zamawiającego.

§ 11
1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o wyrobach medycznych, jeżeli przepisy Ustawy – Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Zmiany niniejszej umowy mogą mieć miejsce, tylko w zakresie przewidzianym dyspozycją art. 144 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych. Strony zgodnie postanawiają że w przypadku zakończenia produkcji lub wycofania z rynku danego rodzaju Sprzętu dopuszczalna będzie zmiana umowy polegająca na zmianie tego rodzaju Sprzętu na inny o parametrach nie gorszych niż wskazane w ofercie złożonej przez Wykonawcę. W razie dokonania zmiany, o której mowa w zdaniu poprzedzającym cena sprzedaży nowego Sprzętu nie ulegnie zmianie.
4. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć przy realizacji niniejszej umowy na drodze ugodowej.
5. Jeżeli strony nie osiągną kompromisu wówczas sporne sprawy rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
6. Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.



Zamawiający: Wykonawca :


…………………………… ………………………………

« Powrót do szczegółów zamówienia