Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego jednorazowego użytku.

Numer zamówienia:

/36/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 15.04.2010 r

EZ/ 2557/2010



Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 36/2010 na zakup i dostawę sprzętu medycznego
sterylnego jednorazowego użytku.



Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do wymienionego w tytule przetargu, na które zamawiający udziela odpowiedzi:

Pytanie 1
Pakiet XXIII 1. Zestaw do przezskórnej endoskopowej gastrostomii. Czy Zamawiający dopuszcza zaoferowanie zestawu do przezskórnej gastrostomii endoskopowej typ "PULL" o średnicy 20Fr wykonany z czystego silikonu ze znacznikiem głębokości?

Odpowiedź:
W związku ze specyfiką wykonywanych zabiegów zamawiający wymaga zestawu do przezskórnej gastrostomii w rozmiarze ( 18Ch ) o średnicy 18 Ch, długości 40cm. Nie dopuszcza się większych rozmiarów.

Pytanie 2
Pak. 5, poz. 1-2
Biorąc pod uwagę, że producenci sprzętu medycznego stosują różne rozmiary umowne dla rurek Guedela o tych samych długościach, czy Zamawiający akceptuje rurki o oznaczeniu 4/90mm; 3/80mm?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza rurki o oznaczeniu 4/90mm i 3/80mm, przy zachowaniu pozostałych wymogów zawartych w SIWZ i w związku z tym wymaga złożenia wraz z ofertą próbek - po 2 szt. z każdego rozmiaru dopuszczonych wyrobów.

Pytanie 3
Czy Zamawiający, w zakresie Pakietu nr XVIII dopuści złożenie oferty na produkty równoważne (zgodnie ze stosownymi regulacjami zawartymi w ustawie Prawo zamówień publicznych) z zastrzeżeniem złożenia wraz z ofertą, potwierdzonego przez producenta w/w wstrzykiwacza kontrastu, bądź jego autoryzowanego przedstawiciela i/lub serwis w Polsce, oświadczenia:
1. że zaproponowane produkty równoważne wykazują w 100% cechy produktu oryginalnego (dotyczy składu fizyko-chemicznego, reakcji i wpływu na kontakt z organizmem ludzkim oraz gwarantowanej jakości badania),
2. że zaproponowane produkty równoważne są w 100% kompatybilne z eksploatowanym przez Zamawiającego wstrzykiwaczem kontrastu Medrad Vistron CT

UZASADNIENIE
Pozytywna odpowiedź na powyższe pytanie zapewni Zamawiającemu dostęp nie tylko do produktów oryginalnych, lecz także do ich równoważników, co będzie korzystne z punktu widzenia finansów publicznych.

Pozytywna odpowiedź zapewni też Zamawiającemu możliwość zakupu i stosowania wyrobów o najwyższej jakości, z jednoczesnym zagwarantowaniem całkowitego bezpieczeństwa ich stosowania, bez ryzyka powstania z tego tytułu zagrożenia dla zdrowia Pacjentów lub/ i Personelu medycznego szpitala i bez ryzyka uszkodzenia eksploatowanego wstrzykiwacza Medrad Vistron CT (nr seryjny 53273) i wynikających z tego ewentualnie przestojów w działaniu Pracowni Tomografii Komputerowej, generujących straty finansowe dla Państwa placówki.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę i dopuszcza produkty równoważne względem produktu oryginalnego wraz ze złożeniem z ofertą oświadczeń producenta potwierdzających 100% zgodności cech produktu równoważnego do produktu oryginalnego z uwzględnieniem kompatybilności zamiennego produktu ze wstrzykiwaczem MEDRAD VISTRON CT.


Pytanie 4 Czy w zakresie Pakietu nr XVIII Zamawiający dopuści złożenie oferty na złącza niskiego ciśnienia do wkładów kontrastowych o długości 150 cm?

Odpowiedź: Zamawiający wymaga złączy dłuższych niż 150cm ze względu na dogodny dostęp do pacjenta podczas komputerowego badania brzucha. Podczas takiego badania stół tomografu ulega wysunięciu, dlatego złącze niskiego ciśnienia nie mogą być długości 150cm i krótsze od 150cm.
Zbyt napięte złącza utrudniają dostęp od urządzenia do pacjenta.

Pytanie 5
Pakiet nr 17: Poz. Nr 1
Prosimy o dopuszczenie serwety w rozmiarze 150 x 175cm?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na proponowany rozmiar 150 x 175cm i podtrzymuje zapisy SIWZ. Rozmiar 150 x 100 cm jest rozmiarem optymalnym do zachowania bezpieczeństwa w celu utrzymania sterylności materiału i pola operacyjnego.

Pytanie 6
Czy Zamawiający wydzieli z pakietu XV poz. 2?
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę. Tworzy się nowy pakiet o nr 29 zawierający poz. 2 z pakietu XV.

Pytanie 7
Pakiet XV Czy Zamawiający dopuści również pokrowiec o rozmiarze niewiele większym czyli 117 x 203cm – spełniającym pozostałe warunki specyfikacji?
Odpowiedź:
Tak, Zamawiający dopuszcza pokrowiec w rozmiarach 117 x 203cm przy zachowaniu pozostałych warunków zapisu SIWZ w szczególności - przejrzystość pokrowca na mikroskop.

Pytanie 8, dotyczące pakietu V
Prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający w opisie rozmiarów dot. ustno – gardłowych dla dorosłych nie popełnił błędu, prosimy o sprostowanie podanego rozmiaru rurek ustno-gardłowych dla dorosłych i dopuszczenie rurek: rozmiar 2/80 mm i rozmiar 3/90 mm.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza rurki ustno-gardłowe w rozmiarach 2/80mm i 3/90mm i w związku z tym wymaga złożenia wraz z ofertą próbek - po 2 szt. z każdego rozmiaru dopuszczonych wyrobów.





Pytanie 9, dotyczące wzoru umowy
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu umowy § 6 pkt.1 a)
na „Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku: a) „pierwszego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 1% niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy”
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt a)-b) w sposób zaproponowany przez wykonawcę. Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętego zamówieniem publicznym sprzętu spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.
Pytanie 10, dotyczące wzoru umowy
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu umowy § 6 pkt.1 b)
na „Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku: b)drugiego opóźnienia w dostawie oraz każdego kolejnego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 2 % niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy
Odpowiedź. Odpowiedź na pytanie 10 zawarta jest również w odpowiedzi na pytanie 9.


Pytanie 11 Pakiet XVI
Czy Zamawiający serwetę z włókniny odporną na penetrację płynów zgodną z normą PN-EN 13795 wynik 1800mm?
Odpowiedź:
W związku z tym, że serwety są używane w środowisku w którym występuje duża ingerencja płynów Zamawiający oczekuje produktów stanowiących jak największą barierę nieprzemakalności, którą może zapewnić włóknina o najwyższym stopniu nieprzemakalności. Wymagany parametr nieprzemakalności serwety to min. 2000mm słupa wody – zgodnie z zapisem siwz.


Pytanie 12 Pakiet XXIV
Czy Zamawiający ma na myśli ochraniacze sterylne pakowane w opakowania jednostkowe parami? Wynika to ze sposobu zastosowania wyrobu.
Odpowiedź: Tak, Zamawiający zmienia zapis i wymaga ochraniaczy parami.


Pytanie 13 dot. pakietu VI pozycji 1.
Czy Zamawiający dopuści dreny niebarwione na zielono, tj. przezroczyste, o średnicy całkowitej 6mm? Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydzielenie ww. pozycji co umożliwi składanie ofert większej ilości oferentów powodując wzrost konkurencyjności i wyboru bardziej korzystniejszej oferty.
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza drenu o średnicy 6mm. Większa średnica drenu od wymaganej w specyfikacji (3mm) uniemożliwia podłączenie w zestawie z łącznikiem martwa przestrzeń do źródła tlenu. Nie ma więc zastosowania w tlenoterapii. Zamawiający wymaga drenu do tlenu o średnicy 3mm lub 3,4mm, ponieważ tylko taki ma zastosowanie na oddziałach szpitalnych w WCO. W związku z powyższym nie wyraża się zgody na wydzielenie z pakietu nr VI pozycji nr 1.
Pytanie 14
pakiet nr VIII – czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie zestawu do znieczuleń zewnątrzoponowych z systemem plastrowym mocowania cewnika do skóry pacjenta, który to system jest powszechny u wiodących producentów tego sprzętu, z zachowaniem pozostałych parametrów zgodnie z opisem SIWZ.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody i wymaga zatrzaskowego systemu mocowania cewnika do skóry pacjenta. Zatrzaskowy system mocowania w przeciwieństwie do plastra w pełni zabezpiecza przed niekontrolowanym wysuwaniem się i przemieszczaniem cewnika.

Pytanie 15
Pakiet XXVII – czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie niskociśnieniowego systemu do drenażu ran typu Redon z mieszkiem ssącym o objętości 50 ml.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza niskociśnieniowy system do drenażu ran typu Redon z mieszkiem ssącym o objętości 50ml i w związku z tym wymaga aby wykonawca złożył 5 szt. próbek dla tego systemu..



Pytanie 16
Paragraf 5 ustęp 1
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej ilości asortymentu – przedmiotu umowy, w szczególności w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych, jednak zmniejszenie ilości zamówionego asortymentu nie przekroczy 20 %.”
Odpowiedź:
Zamawiający uwzględniając słuszny interes wykonawców wyraża zgodę na zmianę załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1, tak aby zagwarantować wykonawcy możliwość zbycia co najmniej 20 % oferowanych towarów. Jednocześnie zamawiający podtrzymuje, wynikająca zresztą wprost z brzmienia przepisu art. 145 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych, możliwość odstąpienia od umowy w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.

W związku z powyższym zamawiający zmienia treść załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1 w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:

„1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej ilości asortymentu – przedmiotu umowy, w szczególności w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.”

wprowadza następujący zapis:

„1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania, w okresie, na który zawarta została niniejsza umowa, wskazanym w § 3 ust. 1 niniejszej umowy, całej ilości asortymentu Sprzętu wskazanej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w szczególności w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych. Jednocześnie Zamawiający zobowiązuje się do zamówienia co najmniej 20% ilości asortymentu Sprzętu wskazanej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, o ile nie wystąpią okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych lub umowa niniejsza nie wygaśnie, w szczególności z powodu jej rozwiązania lub odstąpienia od niej.”

Pytanie 17,
Paragraf 6 ustęp 1a
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku: pierwszego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 1 % niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.”
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt a)-c) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie sprzętu medycznego objętego zamówieniem publicznym spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

Pytanie 18
Paragraf 6 ustęp 1b
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku: drugiego opóźnienia w dostawie oraz każdego kolejnego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 2% niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.”
Odpowiedź: Odpowiedź na pytanie 18 zawarta jest również w odpowiedzi na pytanie 17.

Pytanie 19
Paragraf 6 ustęp 1c
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku: nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Sprzętu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 % łącznej wartości netto Sprzętu, którego sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy,”
Odpowiedź: Odpowiedź na pytanie 19 zawarta jest również w odpowiedzi na pytanie 18.

Pytanie 20
Paragraf 6 ustęp 3
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „Zamawiający ma prawo wykonywać potrącenia kary umownej wynikającej z §6 niniejszej umowy z wierzytelności wzajemnych, tylko w przypadku, gdy zostały one naliczone zgodnie umową oraz zatwierdzone w formie pisemnej przez obie strony”
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 3 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia swoich interesów, w tym interesów ekonomicznych. Zobowiązanie do zapłaty kary umownej powstaje jedynie w razie niewykonania przez wykonawcę zobowiązania niepieniężnego – w takiej sytuacji zamawiającemu muszą przysługiwać instrumenty prawne pozwalające na sprawne i szybkie wyegzekwowanie przysługującej mu należności. Możliwość potrącenia kary umownej z należnością przysługującą wykonawcy jest najprostszym i najszybszym z punktu widzenia zamawiającego sposobem rozliczenia wzajemnych należności. Należy ponadto wskazać, iż możliwość potrącenia wzajemnych należności wynika również z przepisów art. 498 i nast. Kodeksu cywilnego, zmiana umowy w tym zakresie nie miałaby istotnego wpływu na uprawnienie zamawiającego do dokonania potrącenia. Należy przy tym wskazać, iż zatwierdzenie kary umownej przez wykonawcę nie znajduje żadnego uzasadnienia prawnego ani faktycznego, może natomiast prowadzić do sparaliżowania możliwości zastosowania tej instytucji w razie odmowy dokonania takiego zatwierdzenia przez wykonawcę, co byłoby bardzo niekorzystne dla zamawiającego. Wykonawcom natomiast przysługiwać będzie oczywiście uprawnienia do podnoszenia wszelkich zarzutów przeciwko prawidłowości naliczenia kary umownej w razie zaistnienia sporu sądowego o jej zapłatę lub o zapłatę należności wykonawcy, z którymi potrącenia dokonałby zamawiający.

Pytanie 21
Paragraf 9 ustęp 1
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o wykreślenie niniejszego punktu z umowy.

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie wykreślenia zeń § 9 ust. 1 i 2.
Wykonawca jako podmiot zobowiązany do dostarczenia objętego zamówieniem publicznym sprzętu medycznego w miejsce wskazane przez zamawiającego musi ponosić odpowiedzialność za szkody poniesione podczas wykonywania przezeń swojego zobowiązania zarówno przez osoby trzecie, jak i samego zamawiającego. Jest to normalne ryzyko związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Należy także zwrócić uwagę na treść ust. 2 § 9, zgodnie z którym opisane ryzyko obciąża wykonawcę do momentu dokonania odbioru sprzętu medycznego przez zamawiającego, w związku z czym zasadniczo wykonawca odpowiada wyłącznie za swoje działania oraz sposób wykonania swoich zobowiązań wynikających z umowy. Nie ma zatem podstaw, aby tę odpowiedzialność przerzucić na jakikolwiek inny podmiot, w szczególności na zamawiającego. Nie ma także podstaw do wyłączenia odpowiedzialności wykonawcy w powyższym zakresie.

Pytanie 22
Dotyczy warunków umowy § 3 ust. 14
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zwiększenie czasu na rozpatrzenie reklamacji z 5 dni do 7 dni roboczych od dnia dostarczenia urządzenia do autoryzowanego serwisu (w okresie gwarancji przesyłką kurierką na koszt Wykonawcy).
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 14 w sposób proponowany przez wykonawcę (przedłużenie terminu rozpatrywania reklamacji do 7 dni roboczych). Sprzęt objęty zamówieniem publicznym ma duże znaczenie dla działalności prowadzonej przez zamawiającego jako placówkę ochrony zdrowia, specjalizującą się w leczeniu chorób nowotworowych, w związku z czym istnieje konieczność zabezpieczenia maksymalnego skrócenia postępowania reklamacyjnego w razie stwierdzenia wadliwości sprzętu przez zamawiającego. Podobnie jak w odniesieniu do terminu dostawy sprzętu wskazać należy, że to do zamawiającego należy uprawnienie do określania warunków realizacji zamówienia publicznego w sposób odpowiadający jego usprawiedliwionym potrzebom. Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów. Jeśli zatem dany podmiot ma wątpliwości czy jest w stanie sprostać warunkom określonym w siwz, powinien powstrzymać się od udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub podjąć działania w celu zapewnienia sobie możliwości wypełnienia zobowiązań określonych przez zamawiającego w siwz. Niezależnie nadto od procedur obowiązujących u poszczególnych wykonawców, zamawiający pozostaje na stanowisku, iż wyznaczony termin 5 dni roboczych jest wystarczający do rozpatrzenia zasadności złożonej przez zamawiającego reklamacji.

Pytanie 23
Dotyczy warunków umowy § 6 ust. 1 punkt a)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmniejszenie kary umownej z 2% na 0,1%?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt. a) i b) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie sprzętu objętego zamówieniem publicznym spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.


Pytanie 24
Dotyczy warunków umowy § 6 ust. 1 punkt b)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmniejszenie kary umownej z 2% na 0,1%?
Odpowiedź: Odpowiedź na pytanie 24 zawarta jest również w odpowiedzi na pytanie 23.

Pytanie 25
Dotyczy warunków umowy § 3 ust. 15
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zwiększenie czasu na wymianę wadliwego sprzętu na sprzęt wolny od wad z 3 dni roboczych do 5 dni roboczych od daty rozpatrzenia reklamacji po otrzymaniu i ekspertyzie wadliwej partii towaru”.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 15 w sposób proponowany przez wykonawcę (przedłużenie terminu wymiany sprzętu na wolny od wad w razie stwierdzenia, iż dostarczony sprzęt jest wadliwy do 5 dni roboczych). Sprzęt objęty zamówieniem publicznym ma duże znaczenie dla działalności prowadzonej przez zamawiającego jako placówkę ochrony zdrowia, specjalizującą się w leczeniu chorób nowotworowych, w związku z czym istnieje konieczność zabezpieczenia maksymalnego skrócenia postępowania reklamacyjnego (w tym także terminu dostawy sprzętu wolnego od wad w razie stwierdzenia zasadności reklamacji). Podobnie jak w odniesieniu do terminu dostawy sprzętu wskazać należy, że to do zamawiającego należy uprawnienie do określania warunków realizacji zamówienia publicznego w sposób odpowiadający jego usprawiedliwionym potrzebom. Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów. Jeśli zatem dany podmiot ma wątpliwości czy jest w stanie sprostać warunkom określonym w siwz, powinien powstrzymać się od udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub podjąć działania w celu zapewnienia sobie możliwości wypełnienia zobowiązań określonych przez zamawiającego w siwz. Ponadto należy wskazać, iż już przystępując do rozpatrywania reklamacji wykonawca ma możliwość zabezpieczenia możliwości dostarczenia nowego, wolnego od wad towaru, na wypadek, gdyby reklamacja okazała się być uzasadniona – wówczas po jej rozpoznaniu niezwłocznie może przystąpić do przesłania zamawiającego nowego sprzętu. Nie ma zatem, w ocenie zamawiającego, konieczności wydłużania przedmiotowego terminu

Pytanie 26
Dotyczy warunków umowy § 5 ust. 1
Zwracamy się z prośbą o szacunkowe wskazanie ilości (w %) asortymentu, której Zamawiający może nie wykorzystać w czasie trwania umowy.

Odpowiedź: Zamawiający uwzględniając słuszny interes wykonawców zmienia załącznik numer 5 do siwz stanowiący projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1, tak aby zagwarantować wykonawcy możliwość zbycia co najmniej 20 % oferowanych towarów. Jednocześnie zamawiający podtrzymuje, wynikająca zresztą wprost z brzmienia przepisu art. 145 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych, możliwość odstąpienia od umowy w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.

W związku z powyższym zamawiający zmienia treść załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1 w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:

„1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej ilości asortymentu – przedmiotu umowy, w szczególności w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.”

wprowadza następujący zapis:

„1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania, w okresie, na który zawarta została niniejsza umowa, wskazanym w § 3 ust. 1 niniejszej umowy, całej ilości asortymentu Sprzętu wskazanej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w szczególności w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych. Jednocześnie Zamawiający zobowiązuje się do zamówienia co najmniej 20% ilości asortymentu Sprzętu wskazanej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, o ile nie wystąpią okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych lub umowa niniejsza nie wygaśnie, w szczególności z powodu jej rozwiązania lub odstąpienia od niej.”


Na podstawie przesłanek zawartych w art. 38 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający modyfikuje treść specyfikacji w załączniku nr 6 „Opis przedmiotu zamówienia” w pakietach XVI i XVII poprzez usunięcie pierwszego zdania w opisie przedmiotu zamówienia w tych pakietach.

W związku z udzielonymi odpowiedziami na złożone pytania oraz wprowadzoną modyfikacją treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia powodująca zmianę treści ogłoszenia o zamówienie, Zamawiający przesuwa termin składania i otwarcia ofert z dnia 20.04.2010r - składanie ofert
godz. 10.00 i otwarcie ofert godz. 11.00 na dzień 21.04.2010r – składanie ofert godz. 9:00 i otwarcie ofert godz. 10:00.


Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia