Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Dostawa filtrów do central oraz instalacji wentylacyjno-klimatyzacyjnej.

Numer zamówienia:

/28/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp. na pyt.

Poznań, dnia 2010-03-19
EZ/1911/1./2010



Wg rozdzielnika
Do wszystkich uczestników postępowania o zamówienie publiczne

dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 28/2010 FILTRY DO KLIMATYZACJI


ODPOWIEDZI NA PYTANIA.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi;

PYTANIE:
1. W SIWZ stanowiącym I. Tryb udzielenia zamówienia stosują Państwo zapis „Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych”.
Firma ………… jako producent filtrów powietrza do central klimatyzacyjno- wentylacyjnych chciałaby przedstawić Państwu ofertę na PAKIET NR 1. PAKIET NR 2 dotyczy oryginalnych filtrów firmy WEISS KLIMATECHNIK, który jest ich wyłącznym producentem.
Uprzejmie Państwa prosimy o odpowiedź w sprawie naszego pisma oraz pozytywne rozpatrzenie prośby o dokonanie zmian w wyżej opisanych punktach SIWZ.
Odpowiedź : W dniu 18.03.2010 przedstawiono na stronie www.wco.pl korektę specyfikacji o treści:
„koryguje się zapis specyfikacji.
Na stronie 1 w pkt II ppkt 1/>
Jest : Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Winno być : Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.
Powyższe zgodne jest z pozostałymi zapisami specyfikacji, gdzie mowa jest o dwóch pakietach”.

PYTANIE
1. W załączniku nr 2 do SIWZ stanowiącym formularz cenowy w piątej kolumnie stosują Państwo zapis „ Numer katalogowy/producent/kraj pochodzenia”. Firma Remark- Kayser jest producentem filtrów powietrza do central klimatyzacyjno- wentylacyjnych, jednak w katalogu produktów nie stosuje numeracji a każdy typ filtra jest odpowiednio opisany. Dlatego też nasza firma zamierza w następujący sposób przedstawić Państwu w/w zapis: „producent/Kraj pochodzenia”.
Odpowiedź : Tak, Zamawiający wyraża zgodę na powyższe, jeśli Wykonawca nie ma nr katalogowego w ofercie nie musi być przedstawiany.



PYTANIE
2. W załączniku nr 5 do SIWZ stanowiącym PAKIET NR 1 brak jest następujących informacji, niezbędnych do wyceny filtrów, o których podanie uprzejmie prosimy:
• filtry kieszeniowe mogą być wykonane w ramkach ze stali ocynkowanej o szerokości 20 mm lub 25 mm). Prosimy o dokonanie wyboru szerokości ramki, jaka ma zostać zastosowana,
• Prosimy o sprecyzowanie czy wymiary filtrów, podane przez Państwa zapisane są w następującej kolejności: szerokość filtra x wysokość filtra x głębokość kieszeni (filtry kieszeniowe)/szerokość ramy (filtry kasetowe),
• Prosimy o podanie ilości kieszeni w przypadku wyszczególnionych filtrów kieszeniowych lub o zaakceptowanie ilości kieszeni zaproponowanych przez firmę Remark-Kayser, zgodnie z obowiązującymi nas normami produkcji filtrów kieszeniowych. Firma Remark- Kayser pragnie zaproponować Państwu wykonanie filtrów kieszeniowych ze standardową ilością kieszeni. Jest to bardzo ważny czynnik techniczny oraz cenowy. W związku z tym faktem - czynnikiem cenowym, ilość kieszeni to ilość zużytego materiału, co ma ogromny wpływ na cenę filtra. Dlatego mamy nadzieję, że wszyscy oferenci zaproponują Państwu dokładnie taką samą ilość kieszeni.
Wymiar/liczba kieszeni Klasa filtracji
446x390x300/4k EU-3
428x428x360/4k EU-5
428x428x350/4k EU-3
592x290x300/6k EU-3
592x287x300/6k EU-5
592x592x300/6k EU-5
446x390x225/4k EU-5
571x510x300/6k EU-3
571x510x360/6k EU-5
696x592x250/7k EU-3
381x325x360/4k EU-5
381x325x225/4k EU-3
592x592x360/6k EU-4
592x287x200/6k EU-4
592x287x360/6/ EU-4
582x287x300/6k EU-3
428x428x300/4k EU-3
690x390x300/7k EU-5
232x232x250/2k EU-4
332x332x300/3k EU-4
592x592x300/6k EU-3
446x390x360/5k EU-7
428x428x350/4k EU-4
592x592x350/6k EU-5
592x287x350/6k EU-5
287x287x300/3k EU-4
429x287x200/4k EU-4
490x490x350/5k EU-4
428x428x350/4k EU-5
285x285x150/3k EU-3
287x287x250/3k EU-3
287x592x250/3k EU-3
287x287x350/3k EU-5
592x592x300/6k EU-4
592x287x300/6k EU-4
Odpowiedź :

- filtry kieszeniowe mają być wykonane w ramkach ze stali ocynkowanej o szerokości 25mm
- wymiary filtrów podane są w następującej kolejności :
szerokość filtra + wysokość filtra + głębokość kieszeni
- filtry kieszeniowe wykonać ze standardową ilością kieszeni.

PYTANIE
3. Prosimy o uzupełnienie klasy filtracji w PAKIECIE NR1-filtry absolutne- pozycja nr 1.

Odpowiedź : filtry absolutne HEPA pozycja 1 305x350x78 w klasie filtracji H 14.

PYTANIE
4. Zwracamy się również z prośbą o wyjaśnienie kwestii odbioru i utylizacji zużytych filtrów- załącznik nr 5 do SIZW, która nie jest dla nas wystarczająco jasna. Poprzez dostawę filtrów i odebranie zużytych rozumiemy, że firma Remark- Kayser będzie utylizować każdorazowo filtry wyłącznie wyprodukowane przez naszą firmę. Tak więc pierwsza dostawa filtrów powietrza do Państwa szpitala wyklucza odbiór zużytych filtrów przez naszą firmę. Do ich odbioru i utylizacji jest zobowiązana firma, która uprzednio dostarczyła Państwu filtry w ramach umowy przetargowej. Tak więc uprzejmie prosimy o wyjaśnienie tego zapisu, który nie jest dla nas wystarczająco jasny byśmy mogli zaakceptować warunki zawarte w SIWZ.
Odpowiedź :
Przy dostawie nowych filtrów należy odebrać i zutylizować filtry zużyte w tej samej ilości bez względu na producenta. Odbiór zużytych filtrów w terminie około 14 dni od dnia dostawy filtrów nowych.

PYTANIE
4. W załączniku nr 4- umowa, paragraf 3 punkt 3:
• „Parametry techniczne i jakościowe zamawianych robót nie mogą, być gorsze niż określone w ofercie. Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do przedmiotu objętego zamówieniem. Wykonawca załatwi reklamację bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w przeciągu 7 dni od dnia ich złożenia”.
Ze względu na przedmiot zamówienia prosimy o zmianę słowa „ robót” na „ filtry powietrza”. Chcielibyśmy także Państwa poinformować, że firma Remark-Kayser nie magazynuje filtrów, lecz produkuje je na bieżąco, zgodnie ze składanymi zamówieniami. Na wyprodukowanie filtrów kieszeniowych potrzebujemy 7 dni roboczych, a absolutnych – 14 dni roboczych i od tego uzależniamy czas zamknięcia postępowania reklamacyjnego wraz z dostawą prawidłowego, wolnego od wad produktu. Pragniemy jednak nadmienić, że w przypadku złożenia przez Państwa reklamacji na dostarczone przez nas filtry powietrza, zobowiązujemy się w możliwie najszybszym terminie zamknąć postępowanie reklamacyjne.
Odpowiedź : zamawiający dokonuje korekty skreśla słowo „robót” w zamian winno być „przedmiotu zamówienia” i zgadza się na załatwienie reklamacji w ciągu 14 dni.
Poprawiony projekt umowy stanowi załącznik do niniejszego pisma.

PYTANIE
5. W załączniku nr 4- umowa, paragraf 3 punkt 5:
• „Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia robót i żądania wymiany na wolny od wad w przypadku:
a) wykonania przedmiotu zamówienia niewłaściwej jakości.
b) wykonania przedmiotu zamówienia niezgodnego z zapotrzebowaniem”
Ze względu na przedmiot zamówienia prosimy o zmianę słowa „robót” na „ filtry powietrza”.
Odpowiedź : patrz odpowiedź jak wyżej - poprzednie pytanie.

PYTANIE
6. W załączniku nr 4- umowa, paragraf 3 punkt 5:
• „Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z własnym transportem i na własny koszt w miejscu wskazanym przez Zamawiającego”.
Ze względu na przedmiot zamówienia prosimy o zmianę słowa „wykona” na „dostarczy”.
Odpowiedź : zamawiający dokonuje korekty , zamiast „wykona” winno być „dostarczy”. Poprawiony projekt umowy stanowi załącznik do niniejszego pisma.

PYTANIE
7. W załączniku nr 4 - umowa, paragraf 5 punkt 2:
• „Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego zastrzeżone kary umowne w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód”.
Powyższy paragraf mówi, że mogą Państwo dochodzić roszczeń, kiedy szkoda przewyższa wysokość kary umownej. Zwracamy się z prośbą o usunięcie lub wyjaśnienie owego punktu, w jakim zakresie może być rozpoczęte dochodzenie na zasadach odszkodowania przewyższającego wysokość kary umownej.
Odpowiedź : Nie dokonuje się zmian w tym zapisie. Wyjaśniamy: jeżeli naliczone odsetki nie pokryją szkody wyrządzonej zamawiającemu przez nieterminową dostawę, może on ubiegać się o rekompensatę do pełnej wysokości poniesionej szkody.

PYTANIE
8. W załączniku nr 4- umowa, paragraf 10 punkt 2:
„Na Wykonawcy ciąży odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich powstałe w związku z realizacją umowy”.
Paragraf ten jest skierowany bezpośrednio dla firm wykonujących prace budowlane i remontowe na terenie Wielkopolskiego Centrum Onkologii a firma …………… w tym przetargu jest dostawcą filtrów. W związku z powyższym nie możemy odpowiadać za szkody powstałe na terenie Państwa szpitala po terminie dostawy, który jest momentem realizacji umowy. W nawiązaniu do zaistniałej sytuacji prosimy o wykreślenie w/w paragrafu
Odpowiedź : Zamawiający nie dokonuje zmian w powyższym zapisie umowa dotyczy konkretnego zakresu – dostawy i za ten zakres – dostawę Wykonawca jest odpowiedzialny.


Z poważaniem,


______________________





































UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 28/2010


Stosownie do art. 139 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 (Dz. U. 2006 Nr 164 poz. 1163, z późn. zm) w dniu ………………………. pomiędzy Wielkopolskim Centrum Onkologii w Poznaniu ul. Garbary 15 zwanym dalej Zamawiającym, reprezentowanym przez:
1. Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych - inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę
2. Głównego Księgowego - mgr Mirellę Śmigielską
NIP: 778-13-42-057 REGON: 000291204;
z jednej strony,

a firmą ....................................................................................
z siedzibą w .................................................................................
NIP: ..................................... REGON: ....................................................
zarejestrowaną ............................................................................................................................
zwaną dalej Wykonawcą, reprezentowaną przez:
........................................................................................................
........................................................................................................
z drugiej strony,
została zawarta umowa o następującej treści:

§1

Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych – przetarg nieograniczony 28/2010.
§2

Umowa nie jest dotknięta wadami, o których mowa w art. 22 i 24 Ustawy PZP.

§3

1. Przedmiotem umowy jest: ……………………………………pakiet nr …………………...
2. Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia w terminie: …………..…………………..
3. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu zamówienia, w zakresie i ilościach zgodnych z zestawieniem wyspecyfikowanym w ofercie z dnia …………… - formularz cenowy stanowi załącznik do niniejszej umowy.
4. Parametry techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia nie mogą, być gorsze niż określone w ofercie. Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do przedmiotu objętego zamówieniem. Wykonawca załatwi reklamację bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w przeciągu 14 dni od dnia ich złożenia.
5. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia przedmiotu zamówienia i żądania wymiany na wolny od wad w przypadku:
a) dostarczenia przedmiotu zamówienia niewłaściwej jakości.
b) dostarczenia przedmiotu zamówienia niezgodnego z zapotrzebowaniem,
6. Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia własnym transportem i na własny koszt w miejscu wskazanym przez Zamawiającego.

§4

1. Całkowita wartość zamówienia zgodnie z ofertą wynosi:
netto:.................................PLN
(słownie:..................................................................................................................),
brutto:...............................PLN
(słownie...................................................................................................................),
zamawiany towar polega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług VAT wg stawki ...................%. zgodną z formularzem ofertowym.
2. Nie przewiduje się waloryzacji cen.
3. Przeniesienie na osoby trzecie wierzytelności w stosunku do Zamawiającego wymaga jego zgody.
§ 5

1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty Zamawiającemu kary umownej w wysokości:
a) 1% maksymalnej wartości umowy, o której mowa w § 4 umowy, za każdy dzień opóźnienia licząc od dnia określonego w § 3 ust. 2 niniejszej umowy.,
b) 10 % maksymalnej wartości umowy, o której mowa w § 4 umowy, za nieuzasadnione zerwanie umowy.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego zastrzeżone kary umowne w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód.
3. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia ewentualnych kar umownych z wynagrodzenia należnego Wykonawcy.
4. Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w przypadku opóźnienia Wykonawcy w dostarczeniu przedmiotu zamówienia, przekraczającego 10 dni. Niniejsze opóźnienie będzie potraktowane jak nieuzasadnione zerwanie umowy i wywoła skutek w postaci konsekwencji określonych w ust. 1 lit. b niniejszego paragrafu.
5. Zamawiający może rozwiązać umowę z zachowaniem 30 – dniowego terminu wypowiedzenia, w tym również z powodów i na zasadach określonych w art. 145 ustawy – Prawo zamówień publicznych (t. jedn. Dz. U. 2006 Nr 164 poz. 1163, z późn. zm).

§ 6

1. Podstawą wystawienia faktury przez Wykonawcę jest podpisany przez Zamawiającego protokół zdawczo-odbiorczy.
2. Płatności faktur realizowane będą w ciągu 30 dni od daty otrzymania faktury i protokołu zdawczo odbiorczego przez Zamawiającego - przelewem na konto Wykonawcy wskazane w fakturze.
3. Zamawiający wymaga jednej faktury całościowej.


§7

Minimalny okres gwarancji na dostawy, liczony od momentu zrealizowania przedmiotu zamówienia i dokonaniu jego protokolarnego odbioru wynosi – ……………………………..,

§ 8
Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
ze strony Wykonawcy – ............................................................................
oraz
ze strony Zamawiającego – Matuszewski Szymon, Andrzej Kaczmarek tel. 61/88 50 628.


§ 9

Umowa zostaje zawarta z chwilą jej podpisania przez obie strony.


§ 10

1. Wykonawca jest odpowiedzialny i ponosi wszelkie koszty z tytułu strat materialnych powstałych w związku z zaistnieniem zdarzeń losowych i odpowiedzialności cywilnej w czasie realizacji umowy.
2. Na Wykonawcy ciąży odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich powstałe w związku z realizacją umowy


§ 11
W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, jeżeli przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.


§ 12
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zmiany lub wprowadzenie nowych postanowień umowy mogą mieć miejsce tylko w przypadkach przewidzianych w art. 144 cytowanej ustawy i poprzedzone aneksem do umowy.


§ 13
1. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć przy realizacji niniejszej umowy na drodze ugodowej.
2. Jeżeli strony nie osiągną kompromisu wówczas sporne sprawy kierowane będą do Sądu powszechnego właściwego dla siedziby Zamawiającego.

§14
Umowa zostaje sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.



Zamawiający: Wykonawca :

« Powrót do szczegółów zamówienia