Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa urządzeń medycznych dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii

Numer zamówienia:

/26/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 18.03.2010 r

EZ/ 1910/2010



Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 26/2010 na zakup i dostawa urządzeń medycznych
dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii.


Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia na wymieniony w tytule przetarg, na które zamawiający udziela odpowiedzi:

Pytanie 1,
dot . pakiet nr 1: Monitory kardiologiczne z funkcją pulsoksymetrii i kapnografii – 4 szt.
Uprzejmie prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający dopuści pomiar stężenia CO2 w strumieniu bocznym (bez głównego) realizowany poprzez moduł pomiarowy gazów anestetycznych, CO2 i N2O, nie zapewniający monitorowania tych parametrów w czasie transportu?
Odpowiedź:
Tak. Zamawiający dopuści pomiar stężenia CO2 w strumieniu bocznym (bez głównego) realizowany poprzez moduł pomiarowy gazów anestetycznych, CO2 i N2O, nie zapewniający monitorowania tych parametrów w czasie transportu.
Pytanie 2
Zwracamy się z prośbą o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania dotyczące parametrów technicznych zamawianego sprzętu, Załącznik nr 7 do SIWZ , pakiet nr 5 – Defibrylator 5 szt.

Ad p. 3 i 4: Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie defibrylatora z ekranem kolorowym LCD/ TFT o przekątnej 5,6” , z wyświetlaniem na ekranie 2 krzywych dynamicznych ?
Wobec wymogu monitorowania EKG z 3 odprowadzeń oraz SpO2 wyświetlanie 2 krzywych dynamicznych zapewnia prezentację zarówno przebiegów EKG jak również krzywej pletyzmograficznej. Inne parametry monitorowane są prezentowane w postaci numerycznej.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ. Wymagając monitorowania parametrów takich jak EKG , Respiracja ,Saturacja zamawiający oczekuje aby wyświetlane były jednocześnie krzywe obrazujące EKG, krzywą pletyzmograficzną , krzywą respiracji, na dużym ekranie defibrylatora. Warunek niemożliwy do spełnienia przy ograniczeniach proponowanych przez pytającego.

Ad p.6: Czy Zamawiający dopuści 3 ustawiane przez użytkownika 3 konfiguracje ekranu ?
Proponowane rozwiązanie zapewnia optymalną prezentację na ekranie przebiegów dynamicznych, wartości cyfrowych oraz komunikatów informacyjnych.
Odpowiedź Nie. Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ. Zamawiający oczekuje defibrylatora o rozbudowanych funkcjach terapeutycznych i monitorujących. W krytycznych chwilach resuscytacji oczekiwana przez zamawiającego większa ilość konfiguracji ekranu podnosi komfort i bezpieczeństwo pracy. Zamawiający w szybki sposób może uzyskać informacje zgodnie z wcześniej opracowanym szpitalnym protokołem resuscytacji.

Ad p.8; 12; 13: Czy Zamawiający dopuści nowoczesny niskoenergetyczny defibrylator dwufazowy z zakresem wyboru energii od 1 do 200 J, z energią defibrylacji AED od 100 do 200 J, z programowaną przez użytkownika wartością energii dla 1 / 2 / 3 defibrylacji w zakresie 120-200 J, spełniający aktualne Wytyczne 2005 Europejskiej Rady Resuscytcji dotyczące zakresu energii defibrylacji dwufazowej ?
Niskoenergetyczna defibrylacja dwufazowa została w pełni zaakceptowana w opublikowanych w listopadzie 2005 r. Międzynarodowych Wytycznych 2005 Resuscytacji Krążeniowo-Oddechowej. Zalecenia zawarte w w/w Wytycznych określają protokół defibrylacji dwufazowej w sposób następujący, cyt.:
1. „Gdy potwierdzone zostanie VF/VT naładuj defibrylator i wykonaj jedno wyładowanie (150-200J dla defibrylatorów dwufazowych lub 360 J dla jednofazowych). .... Jeśli natomiast utrzymuje się VF/VT wykonaj drugie wyładowanie (150-360J dla defibrylatorów dwufazowych lub 360 J dla jednofazowych) ...Gdy utrzymuje się VF/VT podaj adrenalinę i natychmiast po tym wykonaj trzecie wyładowanie (150-360J dla defibrylatorów dwufazowych lub 360 J dla jednofazowych) i powróć do BLS...”, (Wytyczne 2005 Resuscytacji Krążeniowo-Oddechowej, Europejska Rada Resuscytacji/ Polska Rada Resuscytacji, Wydanie I, Kraków 2005, str. 51).

Tak więc Wytyczne 2005 nie wymagają stosowania energii dwufazowej na poziomie 360 J, podają natomiast dopuszczalny zakres energii defibrylacji mieszczący się w przedziale od 150 do 360 J.

Wytyczne 2005 wskazują, że stosowane w defibrylatorach energie defibrylacji powinny odpowiadać wskazaniom producenta, ponieważ algorytm defibrylacji zależny jest od technologii impulsu dwufazowego.

Dwufazowe niskoenergetyczne impulsy defibrylacyjne o energii do 200 J stosuje obecnie większość producentów, w tym czołowe firmy takie jak Philips, Schiller, ZOLL a także Corpuls, Cardio Aid, Reanibex. Wymóg specyfikacji w obecnej postaci promuje starszą technologię dwufazową wykorzystującą wysokie energie defibrylacji, i w sposób nieuzasadniony uniemożliwia zaoferowanie urządzeń najnowocześniejszych, o potwierdzonej klinicznie skuteczności, zgodnych z najnowszymi wytycznymi i posiadających wszelkie dopuszczenia do stosowania w działaniach medycznych, co stanowi w świetle ustawy Zamówienia Publiczne czyn nieuczciwej konkurencji.
Odpowiedź Nie. Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ. Zgodnie z Wytycznymi 2005 RESUSCYTACJI KRĄŻENIOWO-ODDECHOWEJ opublikowanymi przez Polską Radę Resuscytacji, Elektroterapia, str. 8:
„W przypadku defibrylatorów dwufazowych brakuje dowodów naukowych na potwierdzenie zastosowania protokółu stałej energii lub protokółu wzrastających energii. Obydwa sposoby są akceptowane, jednakże jeśli pierwsze wyładowanie jest nieskuteczne, a defibrylator ma możliwość dostarczenia wyładowania o wyższej energii, rozsądnie jest zwiększyć energię kolejnych wyładowań. Jeśli osoba wykonująca defibrylację nie zna zakresu skutecznych energii urządzenia dwufazowego i zastosowała domyślnie energię 200J dla pierwszej defibrylacji, zalecane jest użycie takiej samej lub wyższej energii dla drugiej i kolejnych defibrylacji, w zależności od możliwości technicznych defibrylatora.” Rada resuscytacji nie ogranicza energii defibrylacji do 200J a wręcz stwierdza że należy w przypadku możliwości defibrylatora oraz nieskutecznej defibrylacji przy 200J rozważyć zwiększenie energii defibrylacji. Biorąc powyższe pod uwagę a także własne doświadczenie zamawiający mając na uwadze dobro chorego podtrzymuje zapis dotyczący zakresu energii defibrylacji. Zakres 360J przy defibrylacji dwufazowej jest powszechnie stosowany przez wszystkich wiodących producentów.


Ad. p.21. Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie defibrylatora dwufazowego z regulacją natężenia i amplitudy prądu stymulującego w zakresie 0-140 mA i rozdzielczością 2 mA?
Skuteczność stymulacji zewnętrznej jest uwarunkowana nie tylko wartością prądu stymulacji ale także parametrami impulsu stymulującego (kształt i szerokość impulsu). Technologie wykorzystujące impuls prostokątny o szerokości 40 ms (m.in. oferowana w naszych defibrylatorach technologia ZOLL NTP) charakteryzują się potwierdzoną klinicznie wyższą skutecznością stymulacji (niższe amplitudy prądu zapewniające skuteczną stymulację) w porównaniu z technologią wykorzystującą impulsy trapezoidalne o szerokości 20 ms. Zapewnienie skutecznej stymulacji niższym prądem ma istotne znaczenie dla pacjenta, redukuje bowiem niekorzystne efekty uboczne stymulacji zewnętrznej (oparzenia skóry, stymulację mięśni). Ponadto większa rozdzielczość regulacji (2 mA) daje możliwość takiego ustawienia natężenia prądu, które jest jak najmniej dolegliwy dla pacjenta.
Odpowiedź Argumentacja w pytaniu przekonuje zamawiającego. Wyrażamy zgodę.

Ad. p.29. Czy Zamawiający dopuści defibrylator wyposażony w 2 akumulatory o pojemności 5,8 Ah każdy, co zapewnia min. 9,5 godziny ciągłego monitorowania pacjenta.
Odpowiedź Tak.

Ad. p.32. Czy Zamawiający dopuści defibrylator z wbudowanym zasilaczem sieciowym / ładowarką, w którym ładowanie akumulatora od 0 – 100% następuje w czasie poniżej 7 godzin ?
Zintegrowany zasilacz ładowarka gwarantuje możliwość ciągłego zasilania defibrylatora i ładowania akumulatora, co zapewnia w praktyce ciągłe utrzymywanie akumulatorów w stanie pełnego naładowania.
Odpowiedź Tak.

Ad. p.33b. Czy Zamawiający dopuści wzmocnienie sygnału; x0,5 – x3,0.
Wzmocnienia sygnału EKG w zakresie x0,5 – x3,0 pokrywa całkowicie możliwość optymalnej prezentacji zapisu na monitorze zarówno w przypadku przebiegów nisko- jak i wysokonapięciowych.
Odpowiedź TAK.

Ad. p.33c. Czy Zamawiający dopuści defibrylator nie posiadający pomiaru respiracji ?
Monitorowanie respiracji z odprowadzeń EKG nie daje możliwości poprawnego monitorowania częstości oddechowej.
Odpowiedź Nie. Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ ze względu na specyfikę chorych . Zamawiający oczekuje urządzenia z pomiarem respiracji.

Ad. p.36. Czy Zamawiający dopuści pomiar nieinwazyjny ciśnienia krwi (NIBP) w zakresie 20 – 260 mmHg ?
Proponowana różnica zakresu nie ma żadnego znaczenia klinicznego.
Wymagania techniczne traktowane łącznie wskazują jednoznacznie na defibrylator BeneHeart marki Mindray (CRL), co uniemożliwia złożenie oferty konkurencyjnej i stanowi w świetle ustawy Zamówienia Publiczne czyn nieuczciwej konkurencji.
Odpowiedź TAK.

Pytanie 3, dotyczące wzoru umowy § 3 pkt. 22 b)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie terminu przystąpienia do naprawy gwarancyjnej lub wprowadzenie zapisu „nie później niż 3 dni robocze od chwili powiadomienia o wykryciu wady Sprzętu”. Termin reakcji 36 godzin jest bardzo krótkim czasem reakcji w szczególności dla firm mających swoją siedzibę poza Poznaniem.
Odpowiedź
Z uwagi na konieczność wzięcia pod uwagę, że czasu dojazdu Wykonawcy z obszarów oddalonych od siedziby Zamawiającego, zamawiający zmienia treść załącznika numer 6 do siwz 26/2010 stanowiącego umowę do przetargu nieograniczonego nr 26/2010 w zakresie § 3 pkt. 22 b) w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:
§ 3 pkt 22 b)
„przystąpienie do naprawy gwarancyjnej niezwłocznie, nie później niż w ciągu 36 godzin od chwili powiadomienia o wykryciu wady Sprzętu. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 1 % całkowitej wartości netto Sprzętu, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia”
wprowadza następujący zapis:
„przystąpienie do naprawy gwarancyjnej niezwłocznie, nie później niż w ciągu 48 godzin od chwili powiadomienia o wykryciu wady Sprzętu. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 1 % całkowitej wartości netto Sprzętu, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia.”

Pytanie 4, dotyczące wzoru umowy § 3 pkt. 22 b)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu dotyczącego kar umownych w § 3 pkt. 22 b) na „0,1% wartości nienaprawionego Sprzętu”.
Odpowiedź
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 22 pkt b), e), oraz § 5 ust. 1 pkt a) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy oraz dokonania naprawy gwarancyjnej objętych zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie urządzeń medycznych objętych zamówieniem publicznym, a także wykonanie naprawy gwarancyjnej tego sprzętu, spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

Pytanie 5, dotyczące wzoru umowy § 3 pkt. 22 e)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu dotyczącego kar umownych w § 3 pkt. 22 e) na „0,1% wartości nienaprawionego Sprzętu”.
Odpowiedź: Odpowiedź na pytanie 5 zawarta została również w odpowiedzi na pytanie 4 .

Pytanie 6, dotyczące wzoru umowy § 5 pkt.1 a)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu umowy § 5 pkt.1 a)
„Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku: a) opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,1 % niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy”.
Odpowiedź: Odpowiedź na pytanie 6 zawarta została również w odpowiedzi na pytanie 4 .

Pytanie 7
Dot. pakietu nr 6
Czy Zamawiający nie popełnił omyłki opisując parametr "Głębia ostrości 3-5 mm"? Czy Zamawiający ma na myśli wartości: 3-50 mm?
Odpowiedź: Zamawiający koryguje powstałą omyłkę. Poprawna wartość winna być 3 – 50mm.

Pytanie 8
Czy opisując wygięcia końcówki w górę i w dół, Zamawiający ma na myśli wartości minimalne?
Odpowiedź: TAK. Podane wartości są wartościami minimalnymi.
Pytanie 9
§ 3 ust. 22 pkt. b) Czy Zamawiający wyrazi zgodę na modyfikację zapisu na:
„przystąpienie do naprawy gwarancyjnej niezwłocznie, nie później niż w ciągu 36 godzin w dni robocze od chwili powiadomienia o wykryciu wady Sprzętu. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 0,5%, wartości brutto sprzętu dostarczonego po terminie za każdy dzień opóźnienia”?
Odpowiedź
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 22 pkt b), e), oraz § 5 ust. 1 pkt a) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy oraz dokonania naprawy gwarancyjnej objętych zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie urządzeń medycznych objętych zamówieniem publicznym, a także wykonanie naprawy gwarancyjnej tego sprzętu, spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.
Jednocześnie zamawiający zwraca uwagę na poniższą zmianę dotyczącą § 3 ust. 22 pkt. b umowy.
Z uwagi na konieczność wzięcia pod uwagę, że czas dojazdu Wykonawcy z obszarów oddalonych od siedziby Zamawiającego, zamawiający zmienia treść załącznika numer 6 do siwz 26/2010 stanowiącego umowę do przetargu nieograniczonego nr 26/2010 w zakresie § 3 pkt. 22 b) w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:
3 ust. 22 pkt b)
„przystąpienie do naprawy gwarancyjnej niezwłocznie, nie później niż w ciągu 36 godzin od chwili powiadomienia o wykryciu wady Sprzętu. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 1 % całkowitej wartości netto Sprzętu, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia”
wprowadza następujący zapis:
„przystąpienie do naprawy gwarancyjnej niezwłocznie, nie później niż w ciągu 48 godzin od chwili powiadomienia o wykryciu wady Sprzętu. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 1 % całkowitej wartości netto Sprzętu, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia.”

Pytanie 10
§ 3 ust. 22 pkt. e) Czy Zamawiający wyrazi zgodę na modyfikację zapisu na:
„ (...) domagać się do Wykonawcy wymiany Sprzętu na nowy lub zapłaty kary umownej w wysokości 0,5 % wartości brutto uszkodzonego towaru za każdy dzień opóźnienia”?
Odpowiedź: odpowiedź na pytanie nr 10 zawarta jest w odpowiedzi na pytanie nr 9

Pytanie 11
§ 3 ust. 22 pkt. h) Czy Zamawiający wyrazi zgodę na modyfikację zapisu na:
„(...)gdy pomimo dokonania 3-krotnej naprawy gwarancyjnej Sprzętu (...)?
Odpowiedź: odpowiedź na pytanie nr 11 zawarta jest w odpowiedzi na pytanie nr 9
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 22 pkt h) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Zobowiązanie wykonawcy do wymiany wadliwego sprzętu na nowy wolny od wad, gdy pomimo dokonania 2 napraw tego samego istotnego elementu/podzespołu wada nie zostanie usunięta, ma podstawowe znaczenie dla zabezpieczenia interesów zamawiającego w zakresie prawidłowego wykonania umowy, co przesądza o niemożności uwzględnienia żądania wykonawcy.

Pytanie 12
§ 5 ust. 1 pkt. a) Czy Zamawiający wyrazi zgodę na modyfikację zapisu na:
„opóźnienia w dostawie Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,5%, wartości brutto towaru dostarczonego ze zwłoką za każdy dzień opóźnienia licząc od dnia określonego w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy”?
Odpowiedź odpowiedź na pytanie nr 12 zawarta jest w odpowiedzi na pytanie nr 9

Pytanie 13 § 5 ust. 1 pkt. f) Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmniejszenie kary umownej za niedostarczenie dokumentów odpowiednio do 5% i 20% wartości sprzętu?
Odpowiedź: odpowiedź na pytanie nr 13 zawarta jest w odpowiedzi na pytanie nr 9

Pytanie 14
§ 5 ust. 3 Czy ze względu na fakt, że zapłata kar umownych jest uregulowana w ustępie 5, Zamawiający wyrazi zgodę na wykreślenie tego ustępu?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie wykreślenia § 5 ust. 3.
Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia swoich interesów, w tym interesów ekonomicznych. Zobowiązanie do zapłaty kary umownej powstaje jedynie w razie niewykonania przez wykonawcę zobowiązania niepieniężnego – w takiej sytuacji zamawiającemu muszą przysługiwać instrumenty prawne pozwalające na sprawne i szybkie wyegzekwowanie przysługującej mu należności. Możliwość potrącenia kary umownej z należnością przysługującą wykonawcy jest najprostszym i najszybszym z punktu widzenia zamawiającego sposobem rozliczenia wzajemnych należności. Należy ponadto wskazać, iż możliwość potrącenia wzajemnych należności wynika również z przepisów art. 498 i nast. Kodeksu cywilnego, zmiana umowy w tym zakresie nie miałaby istotnego wpływu na uprawnienie zamawiającego do dokonania potrącenia.

Pytanie 15
§ 7 ust. 1 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wykreślenie tego ustępu? Wykonawca nie może ponosić odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku działania tzw. siły wyższej.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie wykreślenia zeń § 7 ust. 1.

Wykonawca jako podmiot zobowiązany do dostarczenia objętych zamówieniem publicznym urządzeń medycznych w miejsce wskazane przez zamawiającego musi ponosić odpowiedzialność za szkody poniesione podczas wykonywania przezeń swojego zobowiązania zarówno przez osoby trzecie, jak i samego zamawiającego. Jest to normalne ryzyko związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Należy także zwrócić uwagę na treść ust. 2 § 7, zgodnie z którym opisane ryzyko obciąża wykonawcę do momentu dokonania odbioru sprzętu medycznego przez zamawiającego, w związku z czym zasadniczo wykonawca odpowiada wyłącznie za swoje działania oraz sposób wykonania swoich zobowiązań wynikających z umowy. Nie ma zatem podstaw, aby tę odpowiedzialność przerzucić na jakikolwiek inny podmiot, w szczególności na zamawiającego. Nie ma także podstaw do wyłączenia odpowiedzialności wykonawcy w powyższym zakresie.

PYTANIE 16
Dotyczy zapisów umowy- załącznik nr 6 do SIWZ (§ 3 ust. 22 pkt a)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na doprecyzowanie zapisu i nadanie mu poniższego brzmienia:
„wliczone w cenę sprzętu pokrycie wszystkich kosztów związanych z naprawą gwarancyjną sprzętu”
Odpowiedź Zamawiający zmienia treść załącznika numer 6 do siwz 26/2010 stanowiącego umowę do przetargu nieograniczonego nr 26/2010 w zakresie § 3 ust. 22 pkt a) w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:
„wliczone w cenę Sprzętu pokrycie wszystkich kosztów związanych z naprawą Sprzętu”
wprowadza następujący zapis:
„wliczone w cenę Sprzętu pokrycie wszystkich kosztów związanych z naprawą gwarancyjną sprzętu.”


PYTANIE 17
Dotyczy zapisów umowy- załącznik nr 6 do SIWZ (§ 3 ust. 22 pkt b)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu na zapis o poniższym brzmieniu:
„przystąpienie do naprawy gwarancyjnej niezwłocznie, nie później niż w ciągu 24 godzin od chwili dostarczenia wadliwego urządzenia do serwisu (w okresie gwarancji przesyłką kurierską na koszt Wykonawcy). W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 0,1% całkowitej wartości netto sprzętu, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia.”
Odpowiedź Z uwagi na konieczność wzięcia pod uwagę, że czas dojazdu Wykonawcy z obszarów oddalonych od siedziby Zamawiającego, zamawiający zmienia treść załącznika numer 6 do siwz 26/2010 stanowiącego umowę do przetargu nieograniczonego nr 26/2010 w zakresie § 3 pkt. 22 b) w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:
3 ust. 22 pkt b)
„przystąpienie do naprawy gwarancyjnej niezwłocznie, nie później niż w ciągu 36 godzin od chwili powiadomienia o wykryciu wady Sprzętu. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 1 % całkowitej wartości netto Sprzętu, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia”
wprowadza następujący zapis:
„przystąpienie do naprawy gwarancyjnej niezwłocznie, nie później niż w ciągu 48 godzin od chwili powiadomienia o wykryciu wady Sprzętu. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 1 % całkowitej wartości netto Sprzętu, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia.”.

Jednakże Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 22 pkt b) w zakresie wysokości kar umownych, w sposób zaproponowany przez wykonawcę. (patrz: poniżej odpowiedzi na pytania nr 22 - 25)
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów przystąpienia do naprawy gwarancyjnej sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż nieprzystąpienie przez wykonawcę w terminie do naprawy gwarancyjnej sprzętu objętego zamówieniem publicznym spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków w zakresie napraw gwarancyjnych wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

PYTANIE 18
Dotyczy zapisów umowy- załącznik nr 6 do SIWZ (§ 3 ust. 22 pkt c)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu na zapis o poniższym brzmieniu:
„ dokonanie naprawy sprzętu w siedzibie Zamawiającego lub, w razie zaistnienia takiej konieczności, także poza jego siedzibą, przy użyciu sprzętu stanowiącego własność Wykonawcy, w terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych od chwili przystąpienia do naprawy gwarancyjnej, z zastrzeżeniem postanowień pkt d niniejszego ustępu”
Odpowiedź Zamawiający zmienia treść załącznika numer 6 do siwz 26/2010 stanowiącego umowę do przetargu nieograniczonego nr 26/2010 w zakresie § 3 ust. 22 pkt c) w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:
„dokonanie naprawy Sprzętu w siedzibie Zamawiającego lub, w razie zaistnienia takiej konieczności, także poza jego siedzibą, przy użyciu sprzętu stanowiącego własność Wykonawcy, w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze od chwili przystąpienia do naprawy gwarancyjnej, z zastrzeżeniem postanowień pkt. d. niniejszego ustępu”
wprowadza następujący zapis:
„dokonanie naprawy sprzętu w siedzibie Zamawiającego lub, w razie zaistnienia takiej konieczności, także poza jego siedzibą, przy użyciu sprzętu stanowiącego własność Wykonawcy, w terminie nie dłuższym niż 5 dni roboczych od chwili przystąpienia do naprawy gwarancyjnej, z zastrzeżeniem postanowień pkt d niniejszego ustępu”

PYTANIE 19
Dotyczy zapisów umowy- załącznik nr 6 do SIWZ (§ 3 ust. 22 pkt e)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu na zapis o poniższym brzmieniu:
„w razie nieusunięci wady sprzętu w terminie wskazanym w pkt c lub d niniejszego ustępu Zamawiający będzie uprawniony, według swojego wyboru, domagać się od Wykonawcy wymiany sprzętu na nowy lub zapłaty kary umownej w wysokości 0,1% wartości netto sprzętu, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia”

Ponadto zwracamy się z prośbą o ujęcie w niniejszym ustępie dodatkowego zapisu o poniższej treści:
„ W przypadku gdy Wykonawca na czas naprawy dostarczy urządzenie o nie gorszych parametrach Zamawiający odstąpi od naliczania kar umownych”
Odpowiedź Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 22 pkt e) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów usunięcia wad objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż nieusunięcie przez wykonawcę w terminie wad sprzętu objętego zamówieniem publicznym, spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

PYTANIE 20
Dotyczy zapisów umowy- załącznik nr 6 do SIWZ (§ 3 ust. 22 pkt f)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu na zapis o poniższym brzmieniu:
„ W przypadku naprawy trwającej powyżej 7 dni roboczych od chwili przystąpienia od naprawy gwarancyjnej- dostarczenie sprzętu zastępczego, o parametrach nie gorszych od naprawianego sprzętu”
Odpowiedź Zamawiający zmienia treść załącznika numer 6 do siwz 26/2010 stanowiącego umowę do przetargu nieograniczonego nr 26/2010 w zakresie § 3 ust. 22 pkt f) w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:
„w przypadku naprawy trwającej dłużej niż 3 dni robocze od chwili przystąpienia do naprawy gwarancyjnej – dostarczenie sprzętu zastępczego, o parametrach nie gorszych od naprawianego Sprzętu.”
wprowadza następujący zapis:
„w przypadku naprawy trwającej dłużej niż 5 dni robocze od chwili przystąpienia do naprawy gwarancyjnej – dostarczenie sprzętu zastępczego, o parametrach nie gorszych od naprawianego Sprzętu.”

PYTANIE 21
Dotyczy zapisów umowy- załącznik nr 6 do SIWZ (§ 3 ust. 22 pkt h)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu na zapis o poniższym brzmieniu:
„w przypadku, gdy wada sprzętu nie da się usunąć lub gdy pomimo dokonania 3 napraw tego samego istotnego elementu/podzespołu wada nie zostanie usunięta, Wykonawca obowiązany jest wymienić sprzęt na nowy”
Odpowiedź Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 22 pkt h) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Zobowiązanie wykonawcy do wymiany wadliwego sprzętu na nowy wolny od wad, gdy pomimo dokonania 2 napraw tego samego istotnego elementu/podzespołu wada nie zostanie usunięta, ma podstawowe znaczenie dla zabezpieczenia interesów zamawiającego w zakresie prawidłowego wykonania umowy, co przesądza o niemożności uwzględnienia żądania wykonawcy.

PYTANIE 22
Dotyczy zapisów umowy- załącznik nr 6 do SIWZ (§ 5 ust. 1 pkt a)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na obniżenie wysokości kary umownej z 1% do 0,1% całkowitej wartości netto w przypadku zwłoki w dostawie.
Odpowiedź Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1 pkt a), b), e), f) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy oraz dokonania naprawy gwarancyjnej objętych zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie urządzeń medycznych objętych zamówieniem publicznym, a także wykonanie naprawy gwarancyjnej tego sprzętu, spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

PYTANIE 23
Dotyczy zapisów umowy- załącznik nr 6 do SIWZ (§ 5 ust. 1 pkt b)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na obniżenie wysokości kary umownej z 20% do 10% całkowitej wartości netto sprzętu o której mowa w § 4 ust. 1
Odpowiedź: Odpowiedź na pytanie 23 zawarte jest również w odpowiedzi na pytanie 22

PYTANIE 24
Dotyczy zapisów umowy- załącznik nr 6 do SIWZ (§ 5 ust. 1 pkt e)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę kary umownej z 1.000 złotych do 0,1% całkowitej wartości sprzętu, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, w przypadku niedostarczenia sprzętu zastępczego za każdy dzień zwłoki w jego dostawie
Odpowiedź: Odpowiedź na pytanie 24 zawarte jest również w odpowiedzi na pytanie 22

PYTANIE 25
Dotyczy zapisów umowy- załącznik nr 6 do SIWZ (§ 5 ust. 1 pkt f)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę kary umownej odpowiednio z 10 do 1% oraz z 40% do 4% wartości sprzętu którego dotyczą niedostarczone dokumenty.
Odpowiedź: Odpowiedź na pytanie 25 zawarte jest również w odpowiedzi na pytanie 22

PYTANIE 26
Dotyczy załącznika z tabelą parametrów technicznych dla pakietu 6- fibroskop giętki dla dorosłych- pkt 1 tabeli
Czy Zamawiający wymaga szerszego pola widzenia 95º, dla uzyskania szerszego obrazu i szybszej; przez co bezpieczniejszej intubacji
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza fiberoskop o szerszym polu widzenia.

PYTANIE 27
Dotyczy załącznika z tabelą parametrów technicznych dla pakietu 6- fibroskop giętki dla dorosłych- pkt 3 tabeli

Czy Zamawiający dopuści głębię ostrości 3-50 mm
Odpowiedź: Zamawiający koryguje powstałą omyłkę w pkt. 3 tabeli dotyczącą głębi ostrości. Poprawna wartość winna być 3 – 50mm ( patrz odpowiedź na pytanie 7).

PYTANIE 28
Dotyczy załącznika z tabelą parametrów technicznych dla pakietu 6- fibroskop giętki dla dorosłych- pkt 7 tabeli
Czy Zamawiający dopuści długość całkowitą 880 mm
Odpowiedź: TAK. Zamawiający dopuszcza długość całkowitą 880mm.

PYTANIE 29
Dotyczy załącznika z tabelą parametrów technicznych dla pakietu 6- fibroskop giętki dla dorosłych- pkt 8 tabeli
Czy Zamawiający wymaga wygięcie końcówki w górę 160º dające większe możliwości pełnej intubacji
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza wygięcie końcówki do 160° (w górę).

PYTANIE 30
Dotyczy załącznika z tabelą parametrów technicznych dla pakietu 6- fibroskop giętki dla dorosłych- pkt 14.1 tabeli
Czy Zamawiający dopuści światłowód o długości 1,8m
Odpowiedź: TAK. Zamawiający dopuszcza światłowód o długości 1,8m.

PYTANIE 31
Dotyczy załącznika z tabelą parametrów technicznych dla pakietu 6- fibroskop giętki dla dorosłych- pkt 14.2 tabeli
Czy Zamawiający dopuści światłowód o średnicy zewnętrznej 6,0 mm
Odpowiedź: TAK. Zamawiający dopuszcza światłowód o podanej w pytaniu średnicy zewnętrznej 6,0mm.
Pragniemy nadmienić, że proponowane parametry bronchofiberoskopu
(jak powyżej) cechują się wartościami użytkowymi wyższymi niż wyspecyfikowane przez Zamawiającego w tabeli parametrów technicznych PAKIET nr 6

PYTANIE 32
Dotyczy załącznika z tabelą parametrów technicznych dla pakietu 6- fibroskop giętki dla dorosłych- pkt 4,5 oraz 10 tabeli
Czy Zamawiający dopuści bronchofiberoskop o średnicy zewnętrznej końcówki 4,1 mm, średnicy zewnętrznej 4,2 mm z kanałem roboczym o średnicy min. 1,8mm.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza bronchofiberoskop o podanych w pytaniu wymiarach.

Pytanie 33 do punktu 3:
Czy Zamawiający dopuści nowoczesny defibrylator z ekranem o wysokiej rozdzielczości i kontraście umożliwiającym pracę nawet w warunkach trudnej widoczności ale w tonacji niebieskiej i o przekątnej 5,7”?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ. Zamawiający oczekuje defibrylatora o rozbudowanych możliwościach diagnostycznych dlatego wymaga czytelnego dużego ekranu na którym wyświetlane będą co najmniej trzy krzywe dynamiczne. Z doświadczenia zamawiający wie że ekran 5,7 cala nie spełnia wymagań czytelności.

Pytanie 34 do punktu 4:
Czy Zamawiający zgodzi się na defibrylator z możliwością wyświetlania na ekranie 2 krzywych dynamicznych?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ odpowiedź zawarta jest w odpowiedzi na pytanie 33.

Pytanie 35 do punktu 8:
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na defibrylator z zakresem poziomów energii wyładowania 2 – 360J w trybie ręcznym? Zakres ten jest całkowicie wystarczający.
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuści defibrylator o zakresie 2-360J.

Pytanie 36 do punktu 10:
Czy Zamawiający zgodzi się na defibrylator z możliwością wyboru jednego z 14 poziomów energii defibrylacji?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ większy zakres nastaw energii potrzebny jest ze względu na specyfikę pacjentów onkologicznych tak więc zakres 14 poziomów jest niewystarczający.

Pytanie 37 do punktu 12:
Czy Zamawiający dopuści wysokiej klasy defibrylator z zakresem poziomów energii wyładowania 140 – 360J w trybie półautomatycznym?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający ze względu na przeznaczenie defibrylatora dla pacjentów onkologicznych podtrzymuje zapis SIWZ.

Pytanie 38 do punktu 15:
Czy Zamawiający dopuści nowoczesny defibrylator, w którym rozładowanie energii następuje poprzez ponowne przyciśnięcie przycisku kumulacji na klawiaturze?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ defibrylator jest urządzeniem wykorzystywanym w sytuacjach krytycznych dlatego zamawiający oczekuje jednoznacznego przypisana istotnych funkcji do wydzielonych przycisków

Pytanie 39 do punktu 13:
Czy Zamawiający zgodzi się na defibrylator z możliwością pomiaru częstości akcji serca w zakresie 30 – 300 ud/min?
Odpowiedź: W punkcie 13 specyfikacji określony jest zakres nastaw energii w trybie AED.

Pytanie 40 do punktu 16:
Czy Zamawiający dopuści wysokiej klasy defibrylator z wyborem poziomu energii defibrylacji przy pomocy klawiszy na panelu ale z możliwością dostarczenia impulsu defibrylacyjnego poprzez elektrody do defibrylacji?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ zamawiający oczekuje urządzenia zapewniającego komfort pracy. Rozwiązania oczekiwane przez zamawiającego znajdują się w ofercie wielu czołowych producentów defibrylatorów.

Pytanie 41 do punktu 21:
Czy Zamawiający dopuści defibrylator z natężeniem prądu stymulacji w zakresie od 10 do 180 mA?
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuści defibrylator o proponowanym zakresie prądu stymulacji 10-180mA.

Pytanie 42 do punktu 29:
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wysokiej klasy defibrylator z możliwością pracy na bateriach przez 3 godziny podczas monitorowania?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ .Zamawiający oczekuje urządzenia o wysokich parametrach . Czas pracy oraz ilość defibrylacji przy pracy na zasilaniu akumulatorowym jest parametrem istotnym dla zamawiającego.

Pytanie 43 do punktu 31:
Czy Zamawiający zgodzi się na nowoczesny defibrylator mający możliwość wykonania ok. 100 defibrylacji z maksymalną energią na w pełni naładowanych bateriach?
Odpowiedź:
Nie Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ .Zamawiający oczekuje urządzenia o wysokich parametrach . Czas pracy oraz ilość defibrylacji przy pracy na zasilaniu akumulatorowym jest parametrem istotnym dla zamawiającego .

Pytanie 44 do punktu 33a:
Czy Zamawiający dopuści defibrylator z zakresem pomiaru częstości akcji serca w zakresie od 30 do 300 ud./min?
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuści defibrylator z zakresem pomiaru akcji serca 30-300 ud/min.

Pytanie 45 do punktu 33c:
Czy Zamawiający dopuści wysokiej klasy defibrylator bez pomiaru respiracji?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ Ze względu na specyfikę chorych zamawiający oczekuje urządzenia z pomiarem respiracji.

Pytanie 46 do punktu 36:
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na defibrylator bez możliwości pomiaru nieinwazyjnego ciśnienia krwi?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ Ze względu na specyfikę chorych zamawiający oczekuje urządzenia z nieinwazyjnym pomiarem ciśnienia.

Pytanie 47
Czy Zamawiający zrezygnuje z wymogu podania dokładnej daty produkcji (miesiąca), która nie jest znana dostawcom na etapie składania ofert? Czy wystarczy określenie roku produkcji?
Odpowiedź: TAK.

W związku z tym, że odpowiedzi na pytania nie powodują zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu termin składania i otwarcia ofert pozostaje bez zmian.


Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. Lecznictwa
dr n. med. Jerzy Załuski

« Powrót do szczegółów zamówienia