Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa testów do badań mikrobiologicznych wraz z dzierżawą aparatu diagnostycznego dla Pracowni Mikrobiologii.

Numer zamówienia:

/102/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

w WORD

Poznań, dnia 2010-09-02
EZ/___5955/1____/ 2010




Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych/uczestników postępowania o zamówienie publiczne.

Dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 102/2010 - Zakup i dostawa testów do
badań mikrobiologicznych wraz z dzierżawą aparatu diagnostycznego dla
Pracowni Mikrobiologii.


ODPOWIEDZI NA PYTANIA.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż Zamawiający otrzymał
pytania do specyfikacji, na które udziela odpowiedzi.


PYTANIE:
1. Czy Zamawiający posiada staję roboczą, do której będzie można podłączyć dzierżawiony analizator? ODPOWIEDŹ: Tak, Zamawiający posiada stacje roboczą - w Bakteriologii nie będzie montowany nowy zestaw komputerowy.

PYTANIE:
2. Czy Zamawiający posiada licencję stanowiskową oprogramowania Esculap na ww. stację roboczą? ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie posiada licencji stanowiskowej na integrację maszyny (analizatora) z systemem Eskulap. W gestii Wykonawcy leży zakupienie licencji integracji na Wielkopolskie Centrum Onkologii.

PYTANIE:
3. Czy w Laboratorium Mikrobiologii istnieje infrastruktura sieciowa wraz z gniazdami LAN do podłączenia analizatora do sieci Esculap? ODPOWIEDŹ: Tak istnieje infrastruktura sieciowa w Zakładzie Mikrobiologii jednakże wg informatyków nie jest potrzebny LAN do podłączenia analizatora a kabel RS - ale ów kabel zamawiający zakupi we własnym zakresie.

PYTANIE:
4. Czy Zamawiający wyraża zgodę na zaoferowanie odczynników z minimalnym terminem ważności 4-7 miesięcy? uzasadnienie: ze względu na skład, komponenty i system produkcji odczynników - nie można określić terminu ważności oferowanego asortymentu na podany w siwz. Oferowane terminy ważności zostały podane zgodnie z zaleceniami producenta. ODPOWIEDŹ: Tak.

PYTANIE:
5. Czy Zamawiający może sprostować zapisy w wykazie testów pozycja 6 i 7 w obu pozycjach jest zapis Test zamknięty do automatycznego oznaczania lekowrażliwości bakterii Gram- i różne zapotrzebowanie w jednej pozycji 800 w drugiej 1000 – czy nie nastąpiła pomyłka? ODPOWIEDŹ: Tak wystąpił błąd – w pozycji nr 7 winno być: „ bakterie Gram+”

PYTANIE:
6. Umowa par. 2 ust 15 Czy Zamawiający wyraża zgodę aby na etykiecie opakowania znajdowała się data ważności odczynnika (a nie produkcji) – co jest zgodne z aktualnie obowiązującym prawem polskim? – Dla Zamawiającego istotna jest data ważności odczynnika. ODPOWIEDŹ: Tak. Zamawiający wyraża zgodę, aby na opakowaniach znajdowała się data ważności produktu, bez uwidocznionej daty jego produkcji (chyba, że wymóg taki wynika z obowiązujących przepisów prawa).
W związku z powyższym zamawiający modyfikuje treść załącznika numer 4 do siwz, stanowiącego projekt umowy w zakresie § 2 ust. 15 w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:
„15. Dostarczany przedmiotu umowy, powinien mieć na opakowaniu oznaczenia fabryczne tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, datę produkcji, nazwę i adres producenta, datę ważności oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.”
wprowadza następujący zapis:
„15. Dostarczany przedmiotu umowy, powinien mieć na opakowaniu oznaczenia fabryczne tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, nazwę i adres producenta, datę ważności oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.”
PYTANIE:
7. Umowa par. 4 ust 1a Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę wysokości kar umownych na 1%? ODPOWIEDŹ: Nie . Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 4 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 4 ust. 1 w sposób zaproponowany przez wykonawcę. Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie sprzętu medycznego objętego zamówieniem publicznym spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.
PYTANIE:
8. Czy w związku z dzierżawą aparatu diagnostycznego Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie do umowy zapisów dotyczących dzierżawy (inaczej nie będzie podstawy prawnej do przekazania analizatora do Zamawiającego) tj.:
§ 1
Dostawy przedmiotu dzierżawy do miejsca instalacji, tj. laboratorium ............................. dokonuje Wydzierżawiający w terminie do .................., na swój koszt i ryzyko, w szczególności zapewnia transport i ubezpieczenie na czas transportu. Wydzierżawiający pokrywa również koszty instalacji i szkolenia.
1. Z chwilą odbioru przedmiotu dzierżawy, wszelkie ryzyko związane z jego używaniem przechodzi na Dzierżawcę
2. Przekazanie przedmiotu dzierżawy nastąpi w Protokole Przekazania, stanowiącym integralną część niniejszej umowy.
3. Wydzierżawiający udziela Dzierżawcy gwarancji na okres ............. miesięcy, licząc od dnia instalacji
§ 2
1. Dzierżawca zobowiązany jest używać przedmiotu dzierżawy w miejscu wymienionym w pkt..... §.... Zmiana lokalizacji przedmiotu najmu jest możliwa jedynie po pisemnym wyrażeniu zgody przez Wydzierżawiającego
2. Dzierżawca zobowiązany jest używać przedmiotu dzierżawy zgodnie z przeznaczeniem oraz instrukcjami producenta oraz utrzymywać go w stanie odpowiadającym normalnemu zużyciu eksploatacyjnemu.
3. Dzierżawaca nie będzie dokonywał jakichkolwiek zmian czy przeróbek przedmiotu dzierżawy, ani usuwał, odłączał lub dołączał jakichkolwiek części bez pisemnej zgody Wydzierżawiającego.
§ 3
1. Dzierżawca zobowiązany jest do utrzymywania przedmiotu dzierżawy w stanie przydatnym do umówionego użytku.

§ 4
1. Dzierżawca zobowiązany jest uiszczać czynsz miesięcznie, w ciągu 30 dni od wystawienia przez Wydzierżawiającego faktury za miesiąc poprzedni na rachunek .......................................
2. Miesięczny czynsz wynosi netto ................. zł
§ 5
1. Po zakończeniu umowy oraz w przypadku określonym w § ... Dzierżawca zobowiązany jest zwrócić przedmiot najmu w stanie nie pogorszonym w terminie 7 dni. Zwrot zostanie potwierdzony przez Wydzierżawiającego w Protokole Odbioru
2. Dzierżawca odpowiada wobec Wydzierżawiającego za utratę i uszkodzenie przedmiotu dzierżawy wynikłe z jego winy
3. Dzierżawca nie ponosi jednak odpowiedzialności za zużycie będące wynikiem normalnej eksploatacji.

ODPOWIEDŹ:

Zamawiający modyfikuje treść załącznika numer 4 do siwz, stanowiącego projekt umowy w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:
㤠1.
1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 102/2010.
2. Umowa zostaje zawarta z chwilą jej podpisania przez obie strony.

§ 2.
1. Przedmiotem umowy jest sprzedaż – kupno i dostawa ………………………………………………………………………………………………….. (określanego dalej w umowie wyrobami medycznymi) w terminie …………………... …………………………………………………………………………….. .
2. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu umowy, o którym mowa w § 2 ust. 1 w zakresie i ilościach zgodnych z zestawieniem wyspecyfikowanym w ofercie z dnia …………… - formularz cenowy stanowi integralną część niniejszej umowy.
3. Wykonawca oświadcza, iż jest uprawniony do swobodnego rozporządzania przedmiotem umowy, który jest wolny o wad fizycznych i prawnych oraz, że posiada wszelkie niezbędne uprawnienia oraz zgody i zezwolenia odpowiednich organów, urzędów itp. podmiotów do realizacji przedmiotu umowy, a oferowany przez niego przedmiot umowy odpowiada wymaganiom ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o wyrobach medycznych
(Dz. U. Nr 93, poz. 896. z późn. zm).
4. Wykonawca dostarczy przedmiot umowy na własny koszt i ryzyko do miejsca wskazanego przez Zamawiającego. W przypadku powierzenia usługi transportowej podmiotom, o których mowa w art. 23 lub w art. 36 ust. 4 i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania tychże podmiotów, jak za działania lub zaniechania własne.
5. Parametry techniczne i jakościowe zamawianego przedmiotu umowy nie mogą, w okresie na jaki została zawarta niniejsza umowa, być gorsze niż określone w ofercie Wykonawcy.
6. Wykonawca gwarantuje, że dostarczony przedmiot umowy będzie najwyższej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jaki z odpowiednim terminem ważności – minimum 12 miesięcy od dnia dostawy.
7. Okres gwarancji/ ważności przedmiotu umowy jest równy jego okresowi przydatności do stosowania.
8. Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do przedmiotu umowy. Wykonawca rozpatrzy reklamację bez zbędnej zwłoki, nie później jednak, niż w przeciągu 5 dni roboczych od dnia przesłania przez Zamawiającego reklamacji faxem lub mailem. Reklamacja może być zgłaszana w okresie ważności przedmiotu umowy.
9. W razie stwierdzenia wad przedmiotu umowy w okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnej wymiany wadliwego przedmiotu umowy na wolny od wad – w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania pisemnej reklamacji, przesłanej przez Zamawiającego faxem lub mailem.
10. Nieuzasadnione odrzucenie reklamacji, o której mowa w § 2 ust. 8 może zostać potraktowane, jako zerwanie umowy w winy Wykonawcy i wywołać skutek w postaci konsekwencji określonych w § 5 ust. 1 lit. b umowy.
11. W przypadku odrzucenia reklamacji Zmawiający ma prawo wystąpić do właściwego organu, urzędu lub innej instytucji, w celu uzyskania ekspertyzy w zakresie jakości i właściwości przedmiotu umowy dostarczanego przez Wykonawcę. Jeżeli reklamacja Zamawiającego okaże się uzasadniona, koszty związane z uzyskaniem ekspertyzy ponosi Wykonawca.
12. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia przedmiotu umowy i żądania wymiany na wolny od wad w przypadku:
a) dostarczenia przedmiotu umowy niewłaściwej jakości,
b) dostarczenia przedmiotu umowy niezgodnego z zapotrzebowaniem.
13. Po dostarczeniu przedmiotu umowy, następuje jego przyjęcie przez Zmawiającego. Przyjęcie, o którym mowa w zd. 1, może być poprzedzone badaniem ilościowo – asortymentowym i jakościowym dostarczonego przedmiotu zamówienia.
14. Po przyjęciu przedmiotu zamówienia, Zmawiający w miarę możliwości rozpakowuje dostarczony przedmiot umowy. W trakcie czynności rozpakowywania Zamawiający dokonuje badania ilościowo – asortymentowego, jak również sprawdzenia, czy dostarczony przedmiotu umowy jest wolny od widocznych wad fizycznych lub jakościowych. Przedstawiciel Wykonawcy upoważniony jest do obecności podczas tych czynności.
15. Dostarczany przedmiotu umowy, powinien mieć na opakowaniu oznaczenia fabryczne tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, datę produkcji, nazwę i adres producenta, datę ważności oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
16. Wykonawca wraz z przedmiotem umowy dostarczy ulotki w języku polskim, zawierające niezbędne informacje dla bezpośredniego użytkownika.
17. Zamawiający może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. Do odpowiedzialności z tytułu rękojmi stosuje się przepisy ustawy – kodeks cywilny.
§ 3.
1. Całkowita wartość przedmiotu zamówienia (cena), zgodnie z ofertą, będącą integralną częścią niniejszej umowy, wynosi:
netto:.................................PLN
(słownie:..................................................................................................................),
brutto:...............................PLN
(słownie...................................................................................................................),
w tym podatek od towarów i usług VAT wg stawki …..% w kwocie …… PLN.
2. W trakcie obowiązywania umowy strony dopuszczają zmiany wartości przedmiotu zamówienia (umowy) w zakresie ustalonym w § 3 ust. 1 wyłącznie w przypadku:
a) zmiany stawki podatku VAT, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian,
b) zmian cen urzędowych przedmiotu umowy, wprowadzonych rozporządzeniem odpowiedniego Ministra, przy czym zmiany te mogą dotyczyć podwyższenia i obniżenia cen,
c) zmian stawek opłat celnych wynikających z przepisów prawa,
3. Zmiany, o których mowa w § 3 ust. 2 lit. a), b), c) następują z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości. Wykonawca informuje Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych w formie pisemnej, przynajmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem.
4. Zmiany, o których mowa w § 3 ust. 2 lit. a), b), c) mogą być dokonane w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
5. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
§ 4.
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty Zamawiającemu kar umownych według następujących zasad, tj. w przypadku:
a) opóźnienia w dostawie wysokości kar umownych stanowić będzie 2 % wartości netto umowy, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego w § 2 ust. 1 niniejszej umowy.
b) nieuzasadnionego zerwania umowy, wysokość kar umownych stanowić będzie 5 % wartości netto umowy, o której mowa w § 3 ust. 1 umowy.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego zastrzeżone kary umowne w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód.
3. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia ewentualnych kar umownych z wynagrodzenia należnego Wykonawcy.
4. Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w przypadku, gdy opóźnienia w dostawie będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego w § 2 ust. 1 niniejszej umowy. Niniejsze opóźnienie będzie potraktowane jak nieuzasadnione zerwanie umowy i wywoła skutek w postaci konsekwencji określonych w § 4 ust.1
lit. b.
5. Postanowienia § 4 ust. 4 nie mają zastosowania w przypadku, gdy Zamawiający nie będzie w terminie regulował płatności z tytułu zrealizowanych dostaw.

§ 5.
1. Zapłata za zrealizowany przedmiot umowy nastąpi na podstawie faktury VAT, po spełnieniu warunków, których mowa w § 2 umowy, trzech ratach, w formie przelewu na konto bankowe Wykonawcy wskazane na fakturze.
2. Termin płatności : płatność 30 dni od daty otrzymania faktury przez Zamawiającego.
3. Wykonawca nie może bez pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności wynikającej z niniejszej umowy na rzecz osób trzecich.

§ 6.
Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
ze strony Wykonawcy – __________________________________________________
oraz ze strony Zamawiającego – dr n. med. Zefiryn Cybulski Kierownik Pracowni Mikrobiologii zefiryn.cybulski@wco.pl 61/88 50 833,
§ 7.
1. Wykonawca jest odpowiedzialny i ponosi wszelkie koszty z tytułu strat materialnych powstałych w związku z zaistnieniem zdarzeń losowych w czasie realizacji umowy.
2. Na Wykonawcy ciąży odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich powstałe w związku z realizacją umowy.
3. Przez pojęcie „realizacja umowy”, o którym mowa w § 8 ust. 1 i 2 umowy, należy rozumieć sprzedaż i logistyczny proces dostarczenia przedmiotu umowy do siedziby Zamawiającego.


§ 8.
1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, jeżeli przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą mieć miejsce tylko w razie wystąpienia okoliczności mających wpływ na wykonanie zobowiązań stron wynikających z niniejszej umowy, nie dających się przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy.
4. Jeżeli strony nie osiągną kompromisu wówczas sporne sprawy kierowane będą do Sądu powszechnego właściwego dla siedziby Zamawiającego.
5. Umowa zostaje sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.




Zamawiający: Wykonawca:
_______________ ________________”


wprowadza następujący zapis:

㤠1.
1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 102/2010.
2. Umowa zostaje zawarta z chwilą jej podpisania przez obie strony.

§ 2.
1. Przedmiotem umowy jest:
a) sprzedaż – kupno i dostawa ………………………………………………………………………………………………….. (określanego dalej w umowie wyrobami medycznymi) w terminie …………………...
b) dzierżawa aparatu diagnostycznego, zwanego w dalszej części umowy „Urządzeniem” lub „Przedmiotem Dzierżawy”.
2. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu umowy, o którym mowa w § 2 ust. 1 w zakresie i ilościach zgodnych z zestawieniem wyspecyfikowanym w ofercie z dnia …………… - formularz cenowy stanowi integralną część niniejszej umowy.
3. Wykonawca oświadcza, iż jest uprawniony do swobodnego rozporządzania przedmiotem umowy, który jest wolny o wad fizycznych i prawnych oraz, że posiada wszelkie niezbędne uprawnienia oraz zgody i zezwolenia odpowiednich organów, urzędów itp. podmiotów do realizacji przedmiotu umowy, a oferowany przez niego przedmiot umowy odpowiada wymaganiom ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o wyrobach medycznych
(Dz. U. Nr 93, poz. 896. z późn. zm).
4. Wykonawca dostarczy przedmiot umowy na własny koszt i ryzyko do miejsca wskazanego przez Zamawiającego. W przypadku powierzenia usługi transportowej podmiotom, o których mowa w art. 23 lub w art. 36 ust. 4 i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania tychże podmiotów, jak za działania lub zaniechania własne.
5. Parametry techniczne i jakościowe zamawianego przedmiotu umowy nie mogą, w okresie na jaki została zawarta niniejsza umowa, być gorsze niż określone w ofercie Wykonawcy.
6. Wykonawca gwarantuje, że dostarczony przedmiot umowy będzie najwyższej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jaki z odpowiednim terminem ważności – minimum 12 miesięcy od dnia dostawy.
7. Okres gwarancji/ ważności przedmiotu umowy jest równy jego okresowi przydatności do stosowania.
8. Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do przedmiotu umowy. Wykonawca rozpatrzy reklamację bez zbędnej zwłoki, nie później jednak, niż w przeciągu 5 dni roboczych od dnia przesłania przez Zamawiającego reklamacji faxem lub mailem. Reklamacja może być zgłaszana w okresie ważności przedmiotu umowy.
9. W razie stwierdzenia wad przedmiotu umowy w okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnej wymiany wadliwego przedmiotu umowy na wolny od wad – w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania pisemnej reklamacji, przesłanej przez Zamawiającego faxem lub mailem.
10. Nieuzasadnione odrzucenie reklamacji, o której mowa w § 2 ust. 8 może zostać potraktowane, jako zerwanie umowy w winy Wykonawcy i wywołać skutek w postaci konsekwencji określonych w § 5 ust. 1 lit. b umowy.
11. W przypadku odrzucenia reklamacji Zmawiający ma prawo wystąpić do właściwego organu, urzędu lub innej instytucji, w celu uzyskania ekspertyzy w zakresie jakości i właściwości przedmiotu umowy dostarczanego przez Wykonawcę. Jeżeli reklamacja Zamawiającego okaże się uzasadniona, koszty związane z uzyskaniem ekspertyzy ponosi Wykonawca.
12. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia przedmiotu umowy i żądania wymiany na wolny od wad w przypadku:
a. dostarczenia przedmiotu umowy niewłaściwej jakości,
b. dostarczenia przedmiotu umowy niezgodnego z zapotrzebowaniem.
13. Po dostarczeniu przedmiotu umowy, następuje jego przyjęcie przez Zmawiającego. Przyjęcie, o którym mowa w zd. 1, może być poprzedzone badaniem ilościowo – asortymentowym i jakościowym dostarczonego przedmiotu zamówienia.
14. Po przyjęciu przedmiotu zamówienia, Zmawiający w miarę możliwości rozpakowuje dostarczony przedmiot umowy. W trakcie czynności rozpakowywania Zamawiający dokonuje badania ilościowo – asortymentowego, jak również sprawdzenia, czy dostarczony przedmiotu umowy jest wolny od widocznych wad fizycznych lub jakościowych. Przedstawiciel Wykonawcy upoważniony jest do obecności podczas tych czynności.
15. Dostarczany przedmiotu umowy, powinien mieć na opakowaniu oznaczenia fabryczne tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, datę produkcji, nazwę i adres producenta, datę ważności oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
16. Wykonawca wraz z przedmiotem umowy dostarczy ulotki w języku polskim, zawierające niezbędne informacje dla bezpośredniego użytkownika.
17. Zamawiający może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. Do odpowiedzialności z tytułu rękojmi stosuje się przepisy ustawy – kodeks cywilny.

§ 3.
1. Całkowita wartość przedmiotu zamówienia (cena), zgodnie z ofertą, będącą integralną częścią niniejszej umowy, wynosi:
netto:.................................PLN
(słownie:..................................................................................................................),
brutto:...............................PLN
(słownie...................................................................................................................),
w tym podatek od towarów i usług VAT wg stawki …..% w kwocie …… PLN.
2. W trakcie obowiązywania umowy strony dopuszczają zmiany wartości przedmiotu zamówienia (umowy) w zakresie ustalonym w § 3 ust. 1 wyłącznie w przypadku:
a) zmiany stawki podatku VAT, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian,
b) zmian cen urzędowych przedmiotu umowy, wprowadzonych rozporządzeniem odpowiedniego Ministra, przy czym zmiany te mogą dotyczyć podwyższenia i obniżenia cen,
c) zmian stawek opłat celnych wynikających z przepisów prawa,
3. Zmiany, o których mowa w § 3 ust. 2 lit. a), b), c) następują z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości. Wykonawca informuje Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych w formie pisemnej, przynajmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem.
4. Zmiany, o których mowa w § 3 ust. 2 lit. a), b), c) mogą być dokonane w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
5. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.

§ 4.
1. Wykonawca (Wydzierżawiający) oświadcza, że:
a) jest właścicielem urządzenia do ……………, marki …….., rok produkcji ……….., o numerach seryjnych …….
b) Urządzenie jest w pełni sprawne, znajduje się w należytym stanie technicznym, przydatnym do umówionego użytku, bez jakichkolwiek wad i usterek powodujących niemożliwość z jego korzystania i posiada wszystkie właściwości oraz parametry techniczne, o których zapewnił Wykonawca w złożonej przez siebie ofercie.
c) Urządzenie jest wolne od wad fizycznych i prawnych, zaś Wykonawca nie zawierał żadnych umów, których wykonanie mogłoby utrudnić lub uniemożliwić właściwe wykonanie zobowiązań Wykonawcy (Wydzierżawiającego) wynikających z postanowień niniejszej umowy oraz że wykonanie niniejszej umowy przez Wykonawcę (Wydzierżawiającego) nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich.
2. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuję się oddać Zamawiającemu (Dzierżawcy) Przedmiot Dzierżawy do używania i pobierania pożytków przez okres ….. miesięcy od dnia zawarcia niniejszej umowy a Zamawiający (Dzierżawca) zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy (Wydzierżawiającego) czynszu z tytułu dzierżawy.
3. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do dostarczenia Przedmiotu Dzierżawy na własny koszt i ryzyko do siedziby Zamawiającego (Dzierżawcy), w Poznaniu ul. Garbary 15 i wydania go Zamawiającemu (Dzierżawcy) Przedmiotu Dzierżawy, w terminie 7 dni od daty zawarcia niniejszej umowy. Wraz z Przedmiotem Dzierżawy Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązany jest do dostarczenia instrukcji obsługi i instrukcji BHP Urządzenia w języku polskim oraz innych wymaganych dokumentów potwierdzających, iż Urządzenie zostało wprowadzone do obrotu na terytorium RP, zgodnie z ustawą o wyrobach medycznych.
4. Wykonawca (Wydzierżawiająca) zobowiązuje się do nieodpłatnego przeszkolenia personelu Zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji Urządzenia.
5. Po dostarczeniu przez Wykonawcę Urządzenia, strony uzgodnią na piśmie termin przeszkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji Urządzenia, który przypadać będzie nie później niż w terminie ___________ od dnia dostarczenia Urządzenia.
6. Z tytułu dzierżawy Urządzenia Zamawiający (Dzierżawca) zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy (Wydzierżawiającego) czynszu dzierżawy w wysokości _________ PLN (słownie: ________________________) netto, _________ PLN (słownie: ________________________) brutto.
7. Strony zgodnie postanawiają, że wysokość czynszu dzierżawnego, o którym mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu nie ulegnie zmianie przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.
8. Czynsz dzierżawny, o którym mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu płatny będzie miesięcznie z dołu, na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę (Wydzierżawiającego) faktury VAT, w terminie 30 dni od dnia jej doręczenia Zamawiającemu (Dzierżawcy, przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy (Wydzierżawiającego) wskazany na fakturze VAT.
9. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do nieodpłatnego świadczenia na rzecz Zamawiającego (Dzierżawcy) usług polegających na konserwacji, diagnostyce oraz dokonywaniu napraw niezbędnych do prawidłowego działania Przedmiotu Dzierżawy oraz usuwania wszelkich usterek uniemożliwiających jego prawidłowe i zgodne z przeznaczeniem użytkowanie.
10. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązany jest do niezwłocznego usunięcia wszelkich wad i usterek Przedmiotu Dzierżawy.
11. W przypadku, gdy wady i usterki nie zostaną usunięte w ciągu 48 godzin od powiadomienia, Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do umożliwienia Zamawiającemu (Dzierżawcy) korzystania z automatów zastępczego o nie gorszych parametrach technicznych w stosunku do Przedmiotu Dzierżawy. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do dostarczenia automatu zastępczego niezwłocznie, nie później jednakże niż w terminie do 5 dni roboczych od dnia poinformowania Wykonawcy o awarii Przedmiotu Dzierżawy uniemożliwiającego jego prawidłowe i zgodne z przeznaczeniem użytkowanie.
12. Strony zgodnie postanawiają, że czynsz dzierżawy zostanie proporcjonalnie pomniejszony za okres, w którym Zamawiający (Dzierżawca) nie mógł korzystać z Przedmiotu Dzierżawy.

§ 5.
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty Zamawiającemu kar umownych według następujących zasad, tj. w przypadku:
a) opóźnienia w dostawie wysokości kar umownych stanowić będzie 2 % wartości netto umowy, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego w § 2 ust. 1 niniejszej umowy.
b) nieuzasadnionego zerwania umowy, wysokość kar umownych stanowić będzie 5 % wartości netto umowy, o której mowa w § 3 ust. 1 umowy.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego zastrzeżone kary umowne w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód.
3. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia ewentualnych kar umownych z wynagrodzenia należnego Wykonawcy.
4. Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w przypadku, gdy opóźnienia w dostawie będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego w § 2 ust. 1 niniejszej umowy. Niniejsze opóźnienie będzie potraktowane jak nieuzasadnione zerwanie umowy i wywoła skutek w postaci konsekwencji określonych w § 5 ust.1
lit. b.
5. Postanowienia § 5 ust. 4 nie mają zastosowania w przypadku, gdy Zamawiający nie będzie w terminie regulował płatności z tytułu zrealizowanych dostaw.

§ 6.
1. Zapłata za zrealizowany przedmiot umowy nastąpi na podstawie faktury VAT, po spełnieniu warunków, których mowa w § 2 umowy, trzech ratach, w formie przelewu na konto bankowe Wykonawcy wskazane na fakturze.
2. Termin płatności : płatność 30 dni od daty otrzymania faktury przez Zamawiającego.
3. Wykonawca nie może bez pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności wynikającej z niniejszej umowy na rzecz osób trzecich.

§ 7.
Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
ze strony Wykonawcy – __________________________________________________
oraz ze strony Zamawiającego – dr n. med. Zefiryn Cybulski Kierownik Pracowni Mikrobiologii zefiryn.cybulski@wco.pl 61/88 50 833,

§ 8.
1. Wykonawca jest odpowiedzialny i ponosi wszelkie koszty z tytułu strat materialnych powstałych w związku z zaistnieniem zdarzeń losowych w czasie realizacji umowy.
2. Na Wykonawcy ciąży odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich powstałe w związku z realizacją umowy.
3. Przez pojęcie „realizacja umowy”, o którym mowa w § 8 ust. 1 i 2 umowy, należy rozumieć sprzedaż i logistyczny proces dostarczenia przedmiotu umowy do siedziby Zamawiającego.

§ 9.
1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, jeżeli przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą mieć miejsce tylko w razie wystąpienia okoliczności mających wpływ na wykonanie zobowiązań stron wynikających z niniejszej umowy, nie dających się przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy.
4. Jeżeli strony nie osiągną kompromisu wówczas sporne sprawy kierowane będą do Sądu powszechnego właściwego dla siedziby Zamawiającego.
5. Umowa zostaje sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.
Zamawiający: Wykonawca:
_______________ ________________”


PYTANIE:
9. Czy Zamawiający wyraża zgodę na wycenę odczynników (testów) w postaci tabeli : ?
L.p. Nazwa przedmiotu zamówienia J. m. Ilość Cena jedn. netto Cena jedn. brutto Stawka VAT w % Wartość netto Wartość brutto


Razem

Podawanie miesiąca i roku produkcji w przypadku odczynników, które zostaną dopiero do Państwa dostarczone w sukcesywnych dostawach jest niemożliwe. ODPOWIEDŹ: Tak.


Z poważaniem,
Z-ca Dyr. ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia