Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa leków

Numer zamówienia:

/94/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp. na pyt.

Poznań, dnia 2010-08-27

EZ/____5648/4_____ 2010



Wg rozdzielnika:
Do wszystkich uczestników postępowania o zamówienie publiczne.



dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 94/2010 LEKI.


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.

Pytanie nr 1
Czy Zamawiający w pakiecie nr 2 pozycji numer 1 dopuści produkt o takim samym zastosowaniu klinicznym, Aminomel 10E 500ml?
Odpowiedź: Tak.

Pytanie nr 2
Czy Zamawiający w pakiecie nr 2 pozycji numer 3 dopuści produkt o takim samym zastosowaniu klinicznym, Ivelip 20% 100ml, w opakowaniu typu worek?
Odpowiedź: Tak.

Pytanie nr 3
Czy Zamawiający w pakiecie nr 11 pozycji numer 1 dopuści produkt o takim samym zastosowaniu klinicznym, 0,2% Fluconazole 100 ml, w opakowaniu typu worek?
Odpowiedź: Tak.


1. Dot. § 2 pkt. 15
Ewentualne reklamacje jakościowe leków wiążą się ze szczególnymi procedurami do których zobowiązany jest producent leków stosownymi przepisami. W związku z tym prosimy o dopisanie następującego zapisu:
„W przypadku stwierdzenia wad jakościowych Zamawiający niezwłocznie powiadomi o tym Dostawcę, który rozpatrzy reklamację dotyczącą:
- wad jakościowych w ciągu 14 dni”
Odpowiedź: 1.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 2 ust. 15 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Interes zamawiającego wymaga, by reklamacje jakościowe dotyczące leków rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, albowiem dostarczenie leków niewłaściwej jakości grozi istotnym utrudnieniem w udzielaniu przez zamawiającego świadczeń zdrowotnych, co może pociągać za sobą powstanie po jego stronie szkody. Z uwagi na powyższe zamawiający uznaje proponowany przez wykonawcę termin 14 dni za zbyt długi.

2. Dot. § 4 pkt. 1
Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu na „.....zobowiązuje się do zamówienia co najmniej 80% ilości asortymentu Leków.....”
Odpowiedź: 2.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 4 ust. 1 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Możliwość niewykorzystania całego asortymentu Leków, będących przedmiotem zamówienia publicznego aktualizuje się jedynie w sytuacji przewidzianej hipotezą art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych, a zatem w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy – w takim wypadku interes zamawiającego musi być chroniony, na wypadek, gdyby wskutek wskazanych okoliczności zamówienie całej objętej zamówieniem publicznych ilości leków nie leżało w interesie publicznym. W dniu zawarcia umowy nie jest możliwe do przewidzenia, co jest zresztą jedną z przesłanek zastosowania przywołanego postanowienia, czy i kiedy taka sytuacja nastąpi, co zarazem przesądza o niemożności określenia jaka ilość leków zostanie przez zamawiającego nabyta do tego czasu.


3. Dot. § 5 pkt. 1a
Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na: „ 0,1% wartości netto niezrealizowanej części umowy”
Odpowiedź: do pytania 3., 4., 5.

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1 pkt a)-c) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie leków objętych zamówieniem publicznym spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.



4. Dot. § 5 pkt. 1b
Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na: „ 0,2% wartości netto niezrealizowanej części umowy”
Odpowiedź: jak w pytaniu 3
5. Dot. § 5 pkt. 1c
- Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na: „ 0,2% wartości netto niezrealizowanej części umowy”

- Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na: „ 0,5% różnicy między łączną wartością netto leków, a łączną wartością netto leków dostarczonych przez Wykonawcę”
Odpowiedź: jak w pytaniu 3

6. Dot. §5 pkt. 3
Prosimy Zamawiającego o wykreślenie słów: „...potrącenia ewentualnych kar umownych z należności Wykonawcy" i dopisanie: „...poprzez wystawienie pisemnego dokumentu obciążającego Wykonawcę zwanego notą obciążeniową ze wskazaniem tytułu obciążenia (powołanie odpowiedniego zapisu umowy) wraz z dokumentacją potwierdzającą zaistnienie okoliczności”.
Odpowiedź: 6.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 3 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia swoich interesów, w tym interesów ekonomicznych. Zobowiązanie do zapłaty kary umownej powstaje jedynie w razie niewykonania przez wykonawcę zobowiązania niepieniężnego – w takiej sytuacji zamawiającemu muszą przysługiwać instrumenty prawne pozwalające na sprawne i szybkie wyegzekwowanie przysługującej mu należności. Możliwość potrącenia kary umownej z należnością przysługującą wykonawcy jest najprostszym i najszybszym z punktu widzenia zamawiającego sposobem rozliczenia wzajemnych należności. Należy ponadto wskazać, iż możliwość potrącenia wzajemnych należności wynika również z przepisów art. 498 i nast. Kodeksu cywilnego, zmiana umowy w tym zakresie nie miałaby istotnego wpływu na uprawnienie zamawiającego do dokonania potrącenia.
7. Dot. §5 pkt. 5
Prosimy Zamawiającego o dopisanie zapisu: „Na wypadek zwłoki w zapłacie ceny zakupu ponad 90 dni licząc od terminu zapłaty, Wykonawca uprawniony będzie do powstrzymania się ze spełnieniem obowiązku kolejnych dostaw leków do dnia zapłaty całości zaległości”.
Odpowiedź: 7.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 5 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia w pierwszej kolejności możliwości świadczenia usług z zakresu ochrony zdrowia. Niewątpliwie wiąże się z tym konieczność zapewnienia terminowych dostaw niezbędnych leków. W związku z powyższym zamawiający nie może wyrazić zgody na uzależnienie wykonywania przez wykonawcę jego zobowiązania do dostarczania leków od wykonania zobowiązania zamawiającego do zapłaty należności wynikających z umowy. Należy przy tym wskazać, iż w razie zaistnienia takiej konieczności wykonawca może dochodzić roszczeń o zapłatę w postępowaniu sądowym, co zabezpiecza jego interesy, nie narażając jednocześnie na szkodę pacjentów zamawiającego, dla których kwestia możliwości otrzymania leków ma podstawowe znaczenie.
8. Dot. §5 pkt. 6
Prosimy Zamawiającego o wydłużenie terminu płatności do 30 dni.
Odpowiedź: 8.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 6 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia swoich interesów, w tym interesów ekonomicznych. Zobowiązanie do zapłaty kary umownej powstaje jedynie w razie niewykonania przez wykonawcę zobowiązania niepieniężnego – w takiej sytuacji zamawiającemu muszą przysługiwać instrumenty prawne pozwalające na sprawne i szybkie wyegzekwowanie przysługującej mu należności. W ocenie zamawiającego prośba o wydłużenie terminu wymagalności kary umownej nie znajduje uzasadnienia.
9. Dot. – Pakiet nr 9 poz. 2
Czy Zamawiający w pakiecie nr 9 pozycja 2 (CONTROLOC 40mg tabl. Op=100szt.) dopuszcza opakowanie 28 szt.? Jeśli Zamawiający wyrazi zgodę jaką ilość opakowań należy wycenić (czy podawać pełne ilości opakowań zaokrąglone w górę, czy ilość opakowań przeliczyć do dwóch miejsc po przecinku)?
Odpowiedź: Tak i proszę wycenić 107 opakowań (pełne opakowania 40 mg).
10. Dot. - Pakiet nr 25
Czy Zamawiający w pakiecie 25 dopuszcza Ortanol infuzje 40mg?
Odpowiedź: Tak – pod warunkiem jeśli zarejestrowany produkt ma wskazanie jak w pytaniu zadanym i udzielonej odpowiedzi w piśmie z dnia 18-08-2010 nr EZ/5648/1/2010 – prosimy o zapoznanie się cyt: „…..- w eradykacji zakażenia Helicobakter pylori u pacjentów z chorobą wrzodową żołądka i dwunastnicy, oraz
- w profilaktyce zarzucania kwaśnej treści żołądka w przypadkach, gdy istnieje ryzyko
zachłyśnięcia się treścią żołądkową podczas znieczulenia ogólnego (zespół
Mendelsona)”



Z poważaniem,


______________

« Powrót do szczegółów zamówienia