Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego, jednorazowego użytku.

Numer zamówienia:

/84/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 21.07.2010 r

EZ/ 5054./2010



Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 84/2010 na zakup i dostawę sprzętu medycznego
sterylnego jednorazowego użytku.



Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do wymienionego w tytule przetargu, na które zamawiający udziela odpowiedzi:



Pytanie 1
Pytania dot. pakietu IX:
1. Czy Zamawiający dopuści w poz. 1 zestaw serwet uniwersalnych w składzie:
- Serweta do nakrycia stolika instrumentowania z warstwą odporną na penetrację płynów o rozmiarach 137x190 cm,
- Serweta do nakrycia stolika Mayo z warstwą odporną na penetrację płynów o rozmiarach 75x141 cm,
- 2 Serwety boczne z warstwą odporną na penetrację płynów i taśmą samoprzylepną o rozmiarach 75x93 cm,
- Serweta dolna z warstwą odporną na penetrację płynów i taśmą samoprzylepną o rozmiarach 175x183 cm,
- Serweta górna z warstwą odporną na penetrację płynów i taśmą samoprzylepną o rozmiarach 152x250 cm?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza zaoferowany zestaw serwet pod warunkiem, iż będzie zawierał taśmę włókninową oraz ściereczki. Zamawiający dopuszcza osobne dołączenie do zestawu kieszeni dwukomorowej.

2. Czy Zamawiający dopuści w poz. 1 zestaw serwet do zabiegów brzuszno – kroczowych w składzie:
- Serweta do nakrycia stolika instrumentowania z warstwą odporną na penetrację płynów o rozmiarach 137x190 cm,
- Serweta do nakrycia stolika Mayo z warstwą odporną na penetrację płynów o rozmiarach 75x141 cm,
- Serweta do operacji brzuszno-perinatalnej o rozmiarach 238/250x335 cm, otwór brzuszny o rozmiarach 36x29 cm z warstwą odporną na penetrację płynów i taśmą samoprzylepną, otwór perinatalny o rozmiarach 16x6,5 cm z warstwą odporną na penetrację płynów i taśmą samoprzylepną, zintegrowane serwety ochronne na nogi, 3 uchwyty w formie rzepu na dreny?
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza zestawu obłożeń bez folii w oknie pola operacyjnego, ponieważ zabezpiecza ona pole operacyjne przed zakażeniem drobnoustrojami, natomiast ze względu na specyfikę zabiegów nie dopuszcza zestawu z otworem 16 x 16,5cm.

Pytanie 2
Pakiet II, poz. 1
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie igły do długotrwałych wlewów typu „motylek” 0,7 (22 G) z drenem 30 cm ze skrzydełkami kodowanymi barwnie (barwne oznaczenie rozmiaru) z końcówką Luer (kompatybilną z Luer-Lock).
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ i wymaga igieł z końcówką Luer-lock, ze względu na większe bezpieczeństwo pacjentów i personelu medycznego przy użyciu tego typu końcówek.

Pytanie 3
Pakiet II, poz. 2
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie drenów typu Ulmer z trokarem ze zmienną średnicą otworów zapewniających stałą skuteczność drenażu na całej długości perforacji z nitką radiacyjną, wykonanych z medycznego PCV z perforacja na dł. 8-12 cm, z długością drenu 50-75 cm.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza dreny o długości min. 75cm z perforacją od 12cm. Pozostałe zapisy SIWZ bez zmian.

Pytanie 4
Pakiet III
1. Czy igły do penów mają być sterylizowane radiacyjnie?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza peny sterylizowane radiacyjnie.

2. Czy igły do penów mają posiadać barwne oznaczenie rozmiarów (jak w przypadku igieł iniekcyjnych)?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza barwne znakowanie ale nie wymaga.

Pytanie 5
Pakiet IV
Czy koreczki do kaniul typu Combi mają posiadać nr serii oraz datę ważności na opakowaniu jednostkowym produktu?
Odpowiedź: TAK. Zamawiający wymaga oznaczeń nr serii i daty ważności zarówno na opakowaniu zbiorczym jak i pojedynczej sztuce.

Pytanie 6
Czy Zamawiający w pakiecie 9 pozycja 1 dopuści zestaw serwet uniwersalnych w składzie:
- Serweta przylepna 250cm x 150cm
- serweta przylepna 183cm x 183cm
- 2 serwety przylepne 100cm x 75cm
- serweta na stolik instrumentariuszki 200cm x 150cm
- serweta na stolik Mayo 78cm x 144cm
- 4 serwetki do rąk
- 1 taśma samoprzylepna 10cm x 55cm,
o następujących właściwościach:
Materiał serwet: materiał z włókien sztucznych, dwuwarstwowy (polipropylen i polietylen - laminat) , bez dodatku wiskozy i celulozy; gramatura materiału : 60 g/m2; I klasa palności wdł 16 CFR 1610; materiał niepylący, chłonny, absorpcyjny na całej powierzchni; bez dodatku lateksu; zastosowany klej – klej
akrylowy, hypoalergiczny, repozycjonowalny (umożliwiający swobodne odklejanie i przyklejanie bez ryzyka uszkodzenia materiału); obłożenia i serwety spełniają wymogi Normy EN 13 795 dla materiałów o podwyższonym standardzie w obszarze krytycznym; minimalna odporność na przenikanie płynów 200cm H20; zestaw pakowany w opakowaniu typu MultiVac (torba papierowo-foliowa z częścią foliową dostosowaną do wypukłości pakietu); na opakowaniu - podwójna , samoprzylepna metka z kodem kreskowym, nr katalogowym, datą ważności i numerem serii służąca do prowadzenia dokumentacji medycznej.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza zaoferowany zestaw serwet, pod warunkiem, iż będzie załączona do niego kieszeń dwukomorowa. Zamawiający dopuszcza możliwość osobnego dołączenia kieszeni do zestawu.

Pytanie 7
Czy Zamawiający w pakiecie 9 pozycja 2 dopuści zestaw serwet do zabiegów brzuszno-kroczowych w następującym składzie:
- obłożenie brzuszno-kroczowe o wymiarach: 195cm x 270cm z oknem w polu operacyjnym o wymiarach 41cm x 45cm wypełnionym folią chirurgiczną Steri-Drape serii 2000 (ultracienka 0,025mm z poliestru).Obłożenie zintegrowane z ekranem anestezjologicznym i osłonami na kończyny; w części kroczowej – otwór przylepny: 12cmx 15,5cm przysłonięty papierem foliowym umożliwiającym zachowanie sterylności i jednocześnie łatwym do usunięcia w razie potrzeby.Obłożenie wyposażone w organizator przewodów (4 otwory na kable i dreny)
- serweta na stolik instrumentariuszki 200cm x 150cm
- serweta nieprzylepna 75cm x 90cm
- serweta na stolik Mayo 78cm x 144cm
- 4 serwetki do rąk
o następujących właściwościach:
Materiał obłożeń i serwet: materiał z włókien sztucznych, dwuwarstwowy (polipropylen i polietylen - laminat) , bez dodatku wiskozy i celulozy; gramatura materiału : 60 g/m2; I klasa palności wdł 16 CFR 1610; materiał niepylący, chłonny, absorpcyjny na całej powierzchni; bez dodatku lateksu; zastosowany klej – klej akrylowy, hypoalergiczny, repozycjonowalny (umożliwiający swobodne odklejanie i przyklejanie bez ryzyka uszkodzenia materiału); obłożenia i serwety spełniają wymogi Normy EN 13 795 dla materiałów o podwyższonym standardzie w obszarze krytycznym; minimalna odporność na przenikanie płynów 200cm H20; zestaw pakowany w opakowaniu typu MultiVac (torba papierowo-foliowa z częścią foliową dostosowaną do wypukłości pakietu); na opakowaniu - podwójna , samoprzylepna metka z kodem kreskowym, nr katalogowym, datą ważności i numerem serii służąca do prowadzenia dokumentacji
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza zaoferowany zestaw pod warunkiem, iż będzie do niego dołączona kieszeń dwudzielna (może być pakowana oddzielnie).

Pytanie 10
Pakiet 1
Prosimy o dopuszczenie urządzenia (pistoletu) automatycznego wraz ze zintegrowaną igłą do biopsji tkanek miękkich o podobnych parametrach, mianowicie:
- 14G (2,1) x 10 cm dł., (skok igły oraz wielkość pobranego wycinka 22cm)
- 14G (2,1) x 9cm dł., (skok igły oraz wielkość pobranego wycinka 11cm)
- 14G (2,1) x 16cm dł., (skok igły oraz wielkość pobranego wycinka 22cm)
- 14G (2,1) x 9cm dł., (skok igły oraz wielkość pobranego wycinka 11cm) o ergonomicznej budowie ze zwalniaczem do łatwej obsługi kaniuli, sprężyna mocna dobrze sprężynująca.
Dobrze czytelna skala, podziałka na igle, dodatkowo pakowane oddzielnie zdejmowalną kaniulą prowadząca, umożliwiająca wielokrotne przeprowadzenie zabiegu bez konieczności ponownego wkłucia; końcówka mandrynu o szlifie skośnym, sterylna, jednorazowego użytku. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności; Instrukcja z opisem przedmiotu zamówienia przetłumaczona na język polski; okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy.
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapis siwz i wymaga złożenia oferty do Pakietu I zgodnego z opisem zawartym w specyfikacji. Zamawiający posiada już urządzenie (pistolet) automatyczne wraz z zintegrowaną igłą do biopsji, zakupione w oddzielnym postępowaniu.

Pytanie 11
Pakiet nr 1
Prosimy o doprecyzowanie zwrotu:
„barwione kodowanie zwalniaczy” – co to oznacza wg zamawiającego?
Odpowiedź: Barwne kodowanie zwalniaczy ułatwia operatorowi kontrolę na ilością pobieranego materiału (w zależności od potrzeb można pobrać 1 lub 2 cm materiału) – kolorystyczne określenie długości pobieranego wycinka, pojawiające się po naciągu igły.

Pytanie 12
Pakiet nr 1
Prosimy o wyjaśnienie co oznacza stabilizator stereotaktyczny?
Odpowiedź: Zamawiający odstępuje od zapisu specyfikacji, iż zestaw z igłą biopsyjną powinien posiadać stabilizator stereoaktywny.

Pytanie 13
Pakiet nr 1
Prosimy o wyjaśnienie, do jakiego urządzenia będą miały zastosowanie wymienione w SIWZ igły.
Odpowiedź: Biopsje wykonywane przy użyciu opisanych przez zamawiającego igieł półautomatycznych nie wymagają żadnego dodatkowego urządzenia.

Pytanie 14 Dotyczy zapisu § 6 ust. 1 Załącznika nr 5 do s.i.w.z. stanowiącego wzór umowy.
Prosimy o zmianę powyższych zapisów, na:
„… 1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości do 0,5 % niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
b) wykreślony;
c) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Sprzętu lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości do 5 % łącznej wartości niezrealizowanej części niniejszej umowy,
d) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt c) niniejszego ustępu.

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 w sposób zaproponowany przez wykonawcę. Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętego zamówieniem publicznym sprzętu spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

Pytanie 15
Dotyczy zapisu Rozdziału IV s.i.w.z.
Prosimy o wydłużenie maksymalnego terminu dostawy z 4 do 7 dni roboczych od dnia przekazania zamówienia faxem lub pisemnie.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na wydłużenie terminu dostawy do 7 dni roboczych od chwili złożenia zamówienia. Sprzęt objęty zamówieniem publicznym ma duże znaczenie dla działalności prowadzonej przez zamawiającego jako placówkę ochrony zdrowia, specjalizującą się w leczeniu chorób nowotworowych, w związku z czym istnieje konieczność zabezpieczenia dostaw przedmiotowego sprzętu w jak najkrótszym terminie. Podkreślenia wymaga, że to zamawiający jest podmiotem uprawnionym do określania warunków realizacji zamówienia publicznego w sposób odpowiadający jego usprawiedliwionym potrzebom. Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów. Jeśli zatem dany podmiot ma wątpliwości czy jest w stanie sprostać warunkom określonym w siwz, powinien powstrzymać się od udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub podjąć działania w celu zapewnienia sobie możliwości wypełnienia zobowiązań określonych przez zamawiającego w siwz.


Zamawiający na mocy art. 38 ust.4 ustawy Prawo zamówień publicznych modyfikuje treść SIWZ w załączniku nr 7 , pakiet I poz. 1 poprzez zmianę ilości igieł półautomatycznych do biopsji tkanek miękkich:

Igła 14G x 10cm było 500szt. - jest 200szt.
Igła 14G x 15cm było 500szt. - jest 200szt.


Zmiana niniejsza prowadzi do zmiany treści ogłoszenia i w związku z tym Zamawiający przesuwa termin składania i otwarcia ofert z dnia 26.07.2010r na dzień 27.07.2010r – składanie ofert godz. 10.00 i otwarcie ofert godz. 11.00


Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia