Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa leków

Numer zamówienia:

/120/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania + korekta odpowiedzi z dnia 15.10.2010r

Poznań, dn. 18.10.2010 r

EZ/ 7118/2010


Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.
Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 120/2010 na zakup i dostawę leków
dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii.


Wielkopolskie Centrum Onkologii, doprecyzowuje niniejszym treść pisma EZ/7100/2010 z dnia 15.10.2010r zawierający odpowiedzi na pytania, które przyjmują obecnie następujące brzmienie:

Pytanie 1
1. Dot. - Pakiet nr 5 poz. 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydzielenie z pakietu nr 5 pozycji 1 i utworzenie z tej pozycji nowego pakietu nr 5A?
Odpowiedź: Zamawiający wydziela z pakietu I poz. 2 i tworzy z niej nowy Pakiet nr IX (informacja ta zawarta jest również w ogłoszeniu o zmianie ogłoszenia z dnia 15.10.2010r).

Pytanie 2
czy Zamawiający w Pakiecie V wyrazi zgodę na wyłączenie lub wydzielenie pozycji do osobnego pakietu
Lp. 2 Cilan tabl powl 0,5mg, op =30tabl – 50 op
Odpowiedź: Tak. Patrz odpowiedź na pytanie I.

Pytanie 3
1. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na to, aby wydzielić z Pakietu nr 5 poz. I Zofran 8mg x 10 tabl. i zechce utworzyć z niego odrębny pakiet, co zwiększy liczbę Wykonawców oraz może wpłynąć na obniżenie kosztów zakupu Zamawiającego. W przypadku negatywnej odpowiedzi prosimy o uzasadnienie.
Odpowiedź: Patrz odpowiedź na pytanie I.


Zamawiający odpowiada na pytania złożone do ww przetargu w dniu 17.10.2010r:

Pytanie 4 Dot. § 2 pkt. 14
Ewentualne reklamacje jakościowe leków wiążą się ze szczególnymi procedurami do których zobowiązany jest producent leków stosownymi przepisami. W związku z tym prosimy o dopisanie następującego zapisu:
„W przypadku stwierdzenia wad jakościowych Zamawiający niezwłocznie powiadomi o tym Dostawcę, który rozpatrzy reklamację dotyczącą:
- wad jakościowych w ciągu 14 dni”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 2 ust. 14 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Interes zamawiającego wymaga, by reklamacje jakościowe dotyczące leków rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, albowiem dostarczenie leków niewłaściwej jakości grozi istotnym utrudnieniem w udzielaniu przez zamawiającego świadczeń zdrowotnych, co może pociągać za sobą powstanie po jego stronie szkody. Z uwagi na powyższe zamawiający uznaje proponowany przez wykonawcę termin 14 dni za zbyt długi.

Pytanie 5 Dot. § 4 pkt. 1
Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu na „.....zobowiązuje się do zamówienia co najmniej 80% ilości asortymentu Leków.....”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 4 ust. 1 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Z uwagi na specyfikę działalności prowadzonej przez zamawiającego, nie jest on w stanie przewidzieć w chwili zawierania umowy czy w okresie na jaki zawarta ma zostać umowa o udzielenie zamówienia publicznego wykorzysta całość asortymentu leków objętych postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, i to mimo zachowania należytej staranności w obliczeniu potrzebnej ich ilości. W związku z powyższym zamawiający musi zabezpieczyć możliwość niewykorzystania całości leków w razie zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 145 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych. Niemniej jednak, kierując się słusznym interesem Wykonawcy Zamawiający zobowiązał się do zamówienia co najmniej 20% ilości asortymentu Leków wskazanej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, o ile nie wystąpią okoliczności wskazane w art. 145 Ustawy- Prawo zamówień publicznych. Z uwagi na okoliczności, o których wspomniano na wstępie Zamawiający nie może zobowiązać się do zamówienia większej, proponowanej przez Wykonawcę, ilości asortymentu Leków.

Pytanie 6 Dot. § 5 pkt. 1a
Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na: „ 0,1% wartości netto niezrealizowanej części umowy”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1 pkt a)-c) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie leków objętych zamówieniem publicznym spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

Pytanie 7 Dot. § 5 pkt. 1b
Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na: „ 0,2% wartości netto niezrealizowanej części umowy”
Odpowiedź: Odpowiedź na pytanie nr 7 zawarta jest w odpowiedzi na 6 pytanie.

Pytanie 8 Dot. § 5 pkt. 1c
- Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na:
„ 0,2% wartości netto niezrealizowanej części umowy”

- Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na:
„ 0,5% różnicy między łączną wartością netto leków, a łączną wartością netto leków dostarczonych przez Wykonawcę”
Odpowiedź: Odpowiedź na pytanie nr 8 zawarta jest w odpowiedzi na 6 pytanie.









Pytanie 9 Dot. §5 pkt. 3
Prosimy Zamawiającego o wykreślenie słów: „...potrącenia ewentualnych kar umownych z należności Wykonawcy" i dopisanie: „...wystawienia pisemnego dokumentu obciążającego Wykonawcę zwanego notą obciążeniową ze wskazaniem tytułu obciążenia (powołanie odpowiedniego zapisu umowy) wraz z dokumentacją potwierdzającą zaistnienie okoliczności”.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 3 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia swoich interesów, w tym interesów ekonomicznych. Zobowiązanie do zapłaty kary umownej powstaje jedynie w razie niewykonania przez wykonawcę zobowiązania niepieniężnego – w takiej sytuacji zamawiającemu muszą przysługiwać instrumenty prawne pozwalające na sprawne i szybkie wyegzekwowanie przysługującej mu należności. Możliwość potrącenia kary umownej z należnością przysługującą wykonawcy jest najprostszym i najszybszym z punktu widzenia zamawiającego sposobem rozliczenia wzajemnych należności. Należy ponadto wskazać, iż możliwość potrącenia wzajemnych należności wynika również z przepisów art. 498 i nast. Kodeksu cywilnego, zmiana umowy w tym zakresie nie miałaby istotnego wpływu na uprawnienie zamawiającego do dokonania potrącenia.

W związku udzielonymi odpowiedziami na pytania nastąpiła zmiana terminu składania i otwarcia ofert z dnia 20.10.2010r na dzień 21.10.2010r - składanie ofert do godz. 10.00 i otwarcie ofert o godz. 11.00 (pismo WCO EZ/7100/2010 z dnia 15.10.2010r).

Z poważaniem

p.o. Dyrektora ds. Lecznictwa
dr. n. med. J. Jerzy Mazurek

« Powrót do szczegółów zamówienia