Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa leków.

Numer zamówienia:

/114/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 28.10.2010
EZ/7321/2/ 2010









Poznań, dnia 27.10.2010
EZ/7321/1/ 2010


Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.

dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 114/2010 Zakup i dostawa leków


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.


PYTANIE
dot. Pakiet 16, poz. 1
Czy Zamawiający dopuści produkt o takim samym zastosowaniu klinicznym, PlasmaVolume 6% HES 130/0,42/ 500 ml w opakowaniu typu worek?
ODPOWIEDŹ
TAK.

PYTANIE
dot. Pakiet 39, poz. 1,2,3,4,5,6,7,8
Czy Zamawiający w Pakiecie 39 w pozycjach nr 1,2,3,4,5,6,7,8 dopuści produkt o takim samym zastosowaniu klinicznym, w opakowaniu typu worek?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zaoferowanie płynów infuzyjnych w opakowaniach typu worek, podtrzymuje zapis SIWZ, iż ma to być butelka stojąca z dwoma jednakowymi niezależnymi sterylnymi korkami ( typu ecoflac). Ww. butelki są stosowane przy wykonywaniu leków cytostatycznych w Pracowni Rozpuszczania Cytostatyków. Butelki te ułatwiają transport i przechowywanie na oddziale, oraz bezpieczeństwo pracowników.

PYTANIE
dot. Pakiet 52, poz. 1,2
Czy Zamawiający w Pakiecie 52 w pozycji numer 1 dopuści produkt o takim samym zastosowaniu klinicznym, Multimel N7 1000E o objętości 1500 ml?
Czy Zamawiający w Pakiecie 52 w pozycji numer 2 dopuści produkt o takim samym zastosowaniu klinicznym, Multimel N7 1000E o objętości 2000 ml?

ODPOWIEDŹ
TAK.
PYTANIE
Dot. § 2 pkt. 14
Ewentualne reklamacje jakościowe leków wiążą się ze szczególnymi procedurami do których zobowiązany jest producent leków stosownymi przepisami. W związku z tym prosimy o dopisanie następującego zapisu:
„W przypadku stwierdzenia wad jakościowych Zamawiający niezwłocznie powiadomi o tym Dostawcę, który rozpatrzy reklamację dotyczącą:
- wad jakościowych w ciągu 14 dni”

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 2 ust. 14 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Interes zamawiającego wymaga, by reklamacje jakościowe dotyczące leków rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, albowiem dostarczenie leków niewłaściwej jakości grozi istotnym utrudnieniem w udzielaniu przez zamawiającego świadczeń zdrowotnych, co może pociągać za sobą powstanie po jego stronie szkody. Z uwagi na powyższe zamawiający uznaje proponowany przez wykonawcę termin 14 dni za zbyt długi.

PYTANIE
Dot. § 4 pkt. 1
Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu na „.....zobowiązuje się do zamówienia co najmniej 80% ilości asortymentu Leków.....”

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 4 ust. 1 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Z uwagi na specyfikę działalności prowadzonej przez zamawiającego, nie jest on w stanie przewidzieć w chwili zawierania umowy czy w okresie na jaki zawarta ma zostać umowa o udzielenie zamówienia publicznego wykorzysta całość asortymentu leków objętych postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, i to mimo zachowania należytej staranności w obliczeniu potrzebnej ich ilości. W związku z powyższym zamawiający musi zabezpieczyć możliwość niewykorzystania całości leków w razie zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 145 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych. Niemniej jednak, kierując się słusznym interesem Wykonawcy Zamawiający zobowiązał się do zamówienia co najmniej 20% ilości asortymentu Leków wskazanej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, o ile nie wystąpią okoliczności wskazane w art. 145 Ustawy- Prawo zamówień publicznych. Z uwagi na okoliczności, o których wspomniano na wstępie Zamawiający nie może zobowiązać się do zamówienia większej, proponowanej przez Wykonawcę, ilości asortymentu Leków.

PYTANIE
Dot. § 5 pkt. 1a
Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na: „ 0,1% wartości netto niezrealizowanej części umowy”


ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1 pkt a)-c) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie leków objętych zamówieniem publicznym spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

PYTANIE
Dot. § 5 pkt. 1b
Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na: „ 0,2% wartości netto niezrealizowanej części umowy”

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1 pkt a)-c) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie leków objętych zamówieniem publicznym spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.


PYTANIE
Dot. § 5 pkt. 1c
- Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na:
„ 0,2% wartości netto niezrealizowanej części umowy”
- Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na:
„ 0,5% różnicy między łączną wartością netto leków, a łączną wartością netto leków dostarczonych przez Wykonawcę”

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1 pkt a)-c) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie leków objętych zamówieniem publicznym spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

PYTANIE
Dot. §5 pkt. 3
Prosimy Zamawiającego o wykreślenie słów: „...potrącenia ewentualnych kar umownych z należności Wykonawcy" i dopisanie: „...wystawienia pisemnego dokumentu obciążającego Wykonawcę zwanego notą obciążeniową ze wskazaniem tytułu obciążenia (powołanie odpowiedniego zapisu umowy) wraz z dokumentacją potwierdzającą zaistnienie okoliczności”.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 3 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia swoich interesów, w tym interesów ekonomicznych. Zobowiązanie do zapłaty kary umownej powstaje jedynie w razie niewykonania przez wykonawcę zobowiązania niepieniężnego – w takiej sytuacji zamawiającemu muszą przysługiwać instrumenty prawne pozwalające na sprawne i szybkie wyegzekwowanie przysługującej mu należności. Możliwość potrącenia kary umownej z należnością przysługującą wykonawcy jest najprostszym i najszybszym z punktu widzenia zamawiającego sposobem rozliczenia wzajemnych należności. Należy ponadto wskazać, iż możliwość potrącenia wzajemnych należności wynika również z przepisów art. 498 i nast. Kodeksu cywilnego, zmiana umowy w tym zakresie nie miałaby istotnego wpływu na uprawnienie zamawiającego do dokonania potrącenia.

PYTANIE
Dot. - Pakiet nr 31 oraz Pakiet nr 77
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydzielenie z pakietu nr 31 pozycji 34, 39, 42, 46, 52, 72, 106 oraz z pakietu nr 77 pozycji 1, 2 i utworzenie z tych pozycji nowego pakietu nr 94?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na wydzielenie z pakietu nr 31 pozycji 34, 39, 42, 46, 52, 72, 106 i z pakietu nr 77 pozycji 1 i 2 . Tworzy się z tych pozycji pakiet nr 95.

W związku z wydzieleniem pozycji zmianie ulega wartość wadium.
Wadium dla pakietu nr 31 wynosi: 8.100,00PLN
Wadium dla pakietu nr 77 wynosi: 20,00PLN
Wadium dla pakietu nr 95 wynosi 980,00PLN

PYTANIE
Dot. – Pakiet nr 31 poz. 72
Czy Zamawiający w pakiecie nr 31 pozycja 72 dopuszcza opakowanie 30 szt.? Jeśli Zamawiający wyrazi zgodę jaką ilość opakowań należy wycenić?

ODPOWIEDŹ
TAK. Należy wycenić 3.333 op. po 30szt.

PYTANIE
Pakiet nr 31 poz. 106
Czy Zamawiający w pakiecie nr 31 pozycja 106 dopuszcza opakowanie 56 szt.? Jeśli Zamawiający wyrazi zgodę jaką ilość opakowań należy wycenić?

ODPOWIEDŹ
TAK. Należy wycenić 50 op. po 56 szt.

PYTANIE
Dot. – Pakiet 77 poz. 2
Czy Zamawiający wyrazi zgodę w pakiecie nr 77 poz. 2 na zmianę postaci proponowanego preparatu z ampułek na fiolki?

ODPOWIEDŹ
TAK.




Z poważaniem,
z-ca dyrektora ds. ekonomiczno- eksploatacyjnych


inż. Małgorzata Kołodziej- Sarna





Sprawę prowadzi Sylwia Krzywiak, dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644

« Powrót do szczegółów zamówienia