Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa środków do myjni endoskopowych

Numer zamówienia:

/115/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 11.10.2010
EZ/6917/2010



Wg rozdzielnika:
Do wszystkich uczestników postępowania o zamówienie publiczne.
Dotyczy: przetarg nieograniczony nr 115/2010 Zakup i dostawa środków do myjni endoskopowych


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.


PYTANIE
Czy Zamawiający w Projekcie Umowy w § 6 punkt 1a wyrazi zgodę na zmianę wysokości kar umownych z 2% na 0,5%?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt a)-b) w sposób zaproponowany przez wykonawcę. Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętego zamówieniem publicznym sprzętu spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

PYTANIE
Czy Zamawiający w Projekcie Umowy w § 6 punkt 1b wyrazi zgodę na zmianę wysokości kar umownych z 5% na 0,7%?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt a)-b) w sposób zaproponowany przez wykonawcę. Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętego zamówieniem publicznym sprzętu spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

PYTANIE
Czy nie nastąpiła omyłka pisarska w Formularzu Ofertowym w punkcie 4 i 5, bowiem jest tam mowa o opatrunkach, natomiast przedmiotem postępowania są środki do myjni?

ODPOWIEDŹ
Biorąc pod uwagę oczywistą omyłkę pisarską w oznaczeniu nazwy przedmiotu zamówienia, do którego odwołanie znajduje się w punkcie 4 i 5 Formularza Ofertowego, stanowiącego załącznik nr 2 do siwz, zamawiający zmienia treść załącznika numer 2 do siwz stanowiącego Formularz Ofertowy:

a) w zakresie punktu 4:

z dotychczasowego:

„Oświadczam/y/, iż zaoferowane opatrunki będą posiadać min. 12 miesięczny termin ważności licząc od dnia dostawy.”

na następujący:

„Oświadczam/y/, iż zaoferowane środki do myjni endoskopowych będą posiadać min. 12 miesięczny termin ważności licząc od dnia dostawy.”

b) w zakresie punktu 5:

z dotychczasowego:

„Oświadczam/y/, iż w przypadku braku zaoferowanych opatrunków w naszym magazynie, zabezpieczymy dostawy dla Centrum Onkologii Oddział w Poznaniu, z wyjątkiem sytuacji zaprzestania przez producenta produkcji oferowanego opatrunku lub w przypadku gdy oferowany opatrunek jest wycofany z obrotu.”

na następujący:

„Oświadczam/y/, iż w przypadku braku zaoferowanych środków do myjni endoskopowych w naszym magazynie, zabezpieczymy dostawy dla Centrum Onkologii Oddział w Poznaniu, z wyjątkiem sytuacji zaprzestania przez producenta produkcji oferowanego środka do myjni endoskopowych lub w przypadku gdy oferowany środek do myjni endoskopowych jest wycofany z obrotu.”

Jednocześnie Zamawiający informuj, iż zmianie ulega termin składania i otwarcia ofert.
Składanie ofert do dnia 14.10.2010 do godz. 09.00
Otwarcie ofert w dniu 14.20.2010 o godz. 10.00










Z poważaniem,
-ca dyrektora ds. ekonomiczno- eksploatacyjnych


inż. Małgorzata Kołodziej- Sarna






























Sprawę prowadzi Sylwia Krzywiak, dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, Tel. 061 8850 644

« Powrót do szczegółów zamówienia