Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa leków

Numer zamówienia:

350/64/2020

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 13.11.2020
EZ/350/64/2020/749



Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.nr 64/2020
dotyczy: Zakup i dostawa leków.



Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.


PYTANIE
Czy Zamawiający w SIWZ (pkt. IV SIWZ) usunie możliwość składania zamówień w formie telefonicznej? Zgodnie z art. 36z ust. 4 Prawa farmaceutycznego (w brzmieniu obowiązującym od 12 lipca 2015 r.) zamówienia na leki muszą być składane w formie pisemnej albo w formie dokumentu elektronicznego doręczanego środkami komunikacji elektronicznej. Nie ma możliwości składania zamówień w formie telefonicznej.
Nadto zapisy SIWZ nie znajdują odzwierciedlenia w umowie (załącznik nr 4 do SIWZ), gdzie mowa jest wyłącznie o zamówieniach składanych faksem lub emailem (par. 2.1 umowy).
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na usunięcie możliwości składani zamówień telefonicznie.
Zamówienia będą składane mailem lub faxem.
PYTANIE
Zał nr 4 do SIWZ- projekt umowy
Czy Zamawiający w par. 2.5 zamiast 12 miesięcy wpisze 3 miesiące? Wykonawca nie może zobowiązać się do dostarczania przedmiotu umowy w okresie o 100% dłuższym, niż pierwotnie zakładany, na tych samych warunkach i po tej samej cenie.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający zmienia brzmienie par. 2 ust. 5 umowy na poniższe:

5. Zamawiający przewiduje możliwość przedłużenia okresu obowiązywania niniejszej umowy, o maksymalnie 12 miesięcy, począwszy od końcowego dnia okresu, na który zawarta została niniejsza umowa, wskazanego w § 2 ust. 2 niniejszej umowy z zachowaniem tych samych warunków, w przypadku, gdy ilość Przedmiotów umowy wskazana w specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie zostanie wyczerpana w okresie, na który zawarta została niniejsza umowa, wskazanym w § 2 ust. 2 niniejszej umowy. Okres obowiązywania niniejszej umowy nie może łącznie przekroczyć 24 m-cy od dnia jej zawarcia.

PYTANIE
Zał nr 4 do SIWZ- projekt umowy
Czy Zamawiający wykreśli par. 4.9 wzmiankę o „odmowie przyjęcia towaru”? Zapis o ‘odmowie przyjęcia towaru’ jest niczym innym, jak zgłoszeniem reklamacji, zatem wówczas zastosowanie winien mieć tryb wskazany w par. 4.1-4.8. Nie ma podstaw dwutorowego procesu reklamacji – zgłaszanych zgodnie z 4.1 lub dokonywanych poprzez odmowę przyjęcia i odesłanie towaru, tym bardziej, że w tym drugim przypadku Wykonawca nie ma możliwości ustosunkowania się do reklamacji, co narusza przepisy KC. Jeśli odesłanie towaru będzie niezasadne, to Wykonawca poniesie koszty powtórnej dostawy bez żadnego uzasadnienia.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie w Pakiecie nr 9 poz. 1 INSULIN GLARGINE insuliny w postaci wygodniejszego w użyciu wstrzykiwacza SoloStar?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie w Pakiecie nr 9 poz. 1 INSULIN GLARGINE w opakowaniu x 5 wstrzykiwaczy wraz z odpowiednim przeliczeniem ilości opakowań?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Pakiet 56
Prosimy o doprecyzowanie i wyjaśnienie opisu opakowania: butelka stojąca z dwoma jednakowymi niezależnymi portami sterylnymi przed pierwszym użyciem niewymagającym dezynfekcji.
Czy z uwagi na przygotowania leków cytotoksycznych w warunkach aseptycznych wymaga opakowania z dwoma portami niewymagającym dezynfekcji przed pierwszym użyciem?
Zabezpieczone jałowe dwa porty opakowania, eliminują dodatkowe czynności podczas postępowania aseptycznego przy przygotowaniu leku w aptece jak i na oddziale podczas podłączenia do infuzji. Użycie opakowań płynów infuzyjnych bez tego wymogu skutkuje zastosowanie pracochłonnej dezynfekcji miejsc ( portów) stanowiących wejście do pojemników i przecierania ich jałowymi tamponami/ saszetkami. Naraża to zamawiającego na dodatkowe koszty oraz ze względu na czas odparowania naniesionego na powierzchnie środka dezynfekcyjnego wydłuża czas przygotowania leku. Zwracanie szczególnej uwagi na prawidłowy przebieg całego procesu przygotowania leku z ograniczeniem czynności manipulacji wydaje się szczególnie istotne w dobie pandemii.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza powyższe rozwiązanie.

PYTANIE
Do rozdziału XIII kryterium dla części nr 58 „ocena jakości”: Prosimy o zmianę treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, polegającej na zastrzeżeniu w rozdziale XIII w opisie kryterium dla części nr 58 dotyczącym oceny jakości, konieczności dostarczenia próbek w celu oceny przejrzystości opakowania, tj. zweryfikowania czy widoczność płynu umożliwia wizualną ocenę ilościową i jakościową pod kątem obecności zanieczyszczeń drobnocząsteczkowych lub zmętnień. Zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa farmaceutycznego w obrocie hurtowym, nie mogą występować próbki leków, a wyłącznie zarejestrowane i dopuszczone do obrotu pełne opakowania produktów leczniczych. Podkreślenia wymaga fakt, że zgodnie z art. 67 Prawa farmaceutycznego zakazany jest obrót produktami leczniczymi nieodpowiadającymi ustalonym wymaganiom jakościowym, oraz że wszystkie produkty lecznicze będące dopuszczone do obrotu w Polsce posiadają stosowną dokumentację w postaci np. dokumentów dopuszczenia do obrotu oraz zatwierdzoną przez stosowne organy charakterystykę produktu leczniczego. Ww. dokumenty zawierają szczegółowy opis leku, który może służyć również do weryfikacji właściwości zaoferowanego produktu oraz jego zgodności z wymogami Zamawiającego zawartymi w opisie przedmiotu zamówienia. Mając na uwadze powyższe, a zwłaszcza szczególne właściwości przedmiotu zamówienia, którym są produkty lecznicze, wnosimy o wykreślenie z treści SIWZ zastrzeżenia konieczności dostarczenia próbek w zakresie części nr 58.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający skorygował ocenę w zakresie pakietu nr 58 rezygnując jednocześnie z wymogu dostarczenia próbek.



UWAGA:
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.






Z poważaniem,
Z-ca Dyr. ds. ekonomicznych



Mgr inż. Magdalena Kraszewska





























Opracował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644, zaopatrzenie@wco.pl

« Powrót do szczegółów zamówienia