Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH WRAZ Z UMEBLOWANIEM POMIESZCZEŃ W RAMACH ZADANIA: BUDYNEK AMBULATORYJNY – ROZBUDOWA WIELKOPOLSKIEGO CENTRUM ONKOLOGII W KIERUNKU UL. STRZELECKIEJ.

Numer zamówienia:

350/7/2020

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp na pytania + zmiana terminow

Poznań, dnia 2020-08-03
EZ/350/7/2020/……539………



Wg rozdzielnika: do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne nr 7/2020

dotyczy: przetargu nieograniczonego 7/2020 - Wykonanie robót budowlanych wraz z umeblowaniem pomieszczeń w ramach zadania: Budynek ambulatoryjny- Rozbudowa Wielkopolskiego Centrum Onkologii w kierunku ul. Strzeleckiej.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.

PYTANIE nr 1582:
Prosimy o wskazanie miejsca występowania trawników, które występują w przedmiarze poz. 74 – 86 dział 1.6 zieleń nowoprojektowana.
ODPOWIEDŹ:
Powyższe pozycje dotyczą wszystkich trawników oznaczonych na rysunku 01 w zeszycie 111 w legendzie jako zieleń.

PYTANIE nr 1583:
Prosimy o wskazanie, w którym dziale przedmiarów ujęte są nowo projektowane nasadzenia K1, K2, K3, K4, K5, P1, B1 i B2 oraz ściółkowanie korą mieloną pod nasadzeniami.
ODPOWIEDŹ:
Powyższe nasadzenia zostały uwzględnione w przedmiarze nr 111 v6 w dziale nr „ 1.9. Nasadzenia zastępcze wraz z przebudową nawierzchni i skarpy”.

PYTANIE nr 1584:
Prosimy o wskazanie, w którym dziale przedmiarów ujęty jest żwir występujący na terenach zewnętrznych przy budynku Centralnego Bloku Operacyjnego (zeszyt 114 , rys. 03 Projekt zieleni – nasadzenia w północnej części terenu).
ODPOWIEDŹ:
W/w elementy zostały ujęte w pozycji nr 80. W załączeniu skorygowany przedmiar nr 111 v6.

PYTANIE nr 1585:
Prosimy o wyjaśnienie ilości drzew do wycinki wskazanej w przedmiarach dział 1.7. Zgodnie z decyzją do usunięcia przewidziano 8 drzew + 1 drzewo do usunięcia bez konieczności udzielenia zezwolenia. W dokumentacji wskazano równie 4 drzewa istniejące do adaptacji. W przedmiarach ilość drzew to 14. Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności.
ODPOWIEDŹ:
Przedmiar skorygowano. W załączeniu skorygowany przedmiar nr 111 v6.

PYTANIE nr 1586:
Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności pomiędzy powierzchnią krzewów do usunięcia. Według decyzji powierzchnia wynosi 16 m2, zgodnie z opisem – zeszyt 114 „gospodarka istniejącą zielenią i projekt zieleni” oraz z przedmiarami poz. 90 ilość wynosi 15 m2.
ODPOWIEDŹ:
W decyzji podano zawyżoną powierzchnie do usunięcia krzewów. W rzeczywistości ilość krzewów to 15 m2.

PYTANIE nr 1587:
Prosimy o wyjaśnienie ilości w przedmiarach poz. 69 – siedzisko na S02 – ilość 5,9m. Ilość metrów bieżących zgodnie z rysunkiem w zeszycie 111 rys. 04 „siedzisko i poręcze przy schodach” wynosi 5,91m + 2,555m.
ODPOWIEDŹ:
Ilość skorygowano.

PYTANIE nr 1588:
Prosimy o wyjaśnienie ilości w przedmiarach ogrodzenia panelowego – poz. 70. Zgodnie z rysunkiem w zeszycie 111 rys. 09 „ogrodzenie i ścianki oporowe” ilość ogrodzenia to 60,3m . Prosimy również o wyjaśnienie, czy w tej pozycji zawarte mają być również ścianki S01, S04, S05 oraz prefabrykowane elementy betonowe B1 i B2.
ODPOWIEDŹ:
Ogrodzenie systemowe z paneli stalowych ujęto w pozycji 75. Ścianki SO1, SO4, SO5 ujęto w pozycjach 76, 77, 78 natomiast prefabrykowane elementy betonowe ogrodzenia ujęto w pozycji 79. W załączeniu skorygowany przedmiar nr 111 v6.

PYTANIE nr 1589:
Prosimy o wyjaśnienie ilości w przedmiarach słupków drogowych poz. 59 – ilość 56 szt. Zgodnie z rysunkiem w zeszycie 111 rys. 02 „układ nawierzchni” (wg którego ma być policzona ilość słupków zgodnie z odpowiedziami - pytanie nr 79) ilość słupków to 43 szt. Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności.
ODPOWIEDŹ:
Przedmiar skorygowano.

PYTANIE nr 1590:
Prosimy o wskazanie miejsca występowania w przedmiarach odwodnienia liniowego terenów zewnętrznych o szer. 15cm
ODPOWIEDŹ:
W/w elementy znajdują się w przedmiarze nr 142.

PYTANIE nr 1591:
W kosztorysie załączonym w odpowiedziach z dni 11-05-2020 dodano pozycje :
13 KNR-W 2-02 0606-01 Folia budowlana gr.0,3mm kładziona na zakład 10cm m2 1 506,571
15 KNR-W 2-02 0606-01 Warstwa izolacji ciężkiej – uszczelnienie penetrujące m2 1 506,571
Natomiast w kosztorysie z dnia 21-05-2020 ponownie brak tych pozycji. Prosimy o potwierdzenie, że aktualnym kosztorysem nr 311 jest kosztorys załączony w odpowiedziach z dnia 21-05-2020.
ODPOWIEDŹ:
Aktualny przedmiar to przedmiar nr 311 v19. Komplet wszystkich aktualnych przedmiarów zostanie przekazany osobną przesyłką po udzieleniu odpowiedzi na wszystkie pytania.

PYTANIE nr 1592:
W kosztorysie załączonym w odpowiedziach z dni 11-05-2020, zmienione ilość dla pozycji :
Przygotowanie i montaż zbrojenia elementów budynków i budowli - pręty żebrowane o śr. 8-14 mm t 210,879
Natomiast w kosztorysie z dnia 21-05-2020 , ilość znowu wynosi : 189,366 t. Prosimy o potwierdzenie, że aktualnym kosztorysem nr 311 jest kosztorys załączony w odpowiedziach z dnia 21-05-2020.
ODPOWIEDŹ:
Aktualny przedmiar to przedmiar nr 311 v19. Komplet wszystkich aktualnych przedmiarów zostanie przekazany osobną przesyłką po udzieleniu odpowiedzi na wszystkie pytania.

PYTANIE nr 1593:
W kosztorysie załączonym w odpowiedziach z dni 11-05-2020, zmienione ilość dla pozycji :
38 KNR 0-20 0268-02 Stropy o grubości 10cm i powierzchni między belkami lub ścianami do 10m2 w deskowaniu systemowym z transportem betonu przy użyciu pompy na samochodzie - beton C25/30 m2 6 092,521
41 KNR 0-20 0268.1-04 Stropy o grubości 10cm w deskowaniu systemowym z transportem betonu przy użyciu pompy do betonu na samochodzie - dodatek za każdy następny 1cm grubości stropu ponad 10cm - beton C25/30 m2 1 506,020
44 KNR 2-02 0290-04 Przygotowanie i montaż zbrojenia ze stali żebrowanej - słupy żelbetowe t 268,135
Natomiast w kosztorysie z dnia 21-05-2020 , ilość znowu wynoszą kolejno 5182,071 m2, 595,57 m2, 226,755 t . Prosimy o potwierdzenie, że aktualnym kosztorysem nr 311 jest kosztorys załączony w odpowiedziach z dnia 21-05-2020.
ODPOWIEDŹ:
Aktualny przedmiar to przedmiar nr 311 v19. Komplet wszystkich aktualnych przedmiarów zostanie przekazany osobną przesyłką po udzieleniu odpowiedzi na wszystkie pytania.

PYTANIE nr 1594:
Kosztorys ofertowy Zeszyt 211 z dnia 21.05 pozycja 39 ilość- 11,59 m2 zgodnie z dokumentacją policzono- 22,737 m3 .Prosimy o zmianę ilości w kosztorysie.
ODPOWIEDŹ:
Przedmiar skorygowano. W załączeniu przedmiar 211 v19.

PYTANIE nr 1595:
Kosztorys ofertowy Zeszyt 211 z dnia 21.05 pozycja 48, 49 ilość- 751,089 m2 zgodnie z dokumentacją policzono- 1101,062 m2 .Prosimy o zmianę ilości w kosztorysie.
ODPOWIEDŹ:
Przedmiar skorygowano. W załączeniu przedmiar 211 v19.

PYTANIE nr 1596:
Kosztorys ofertowy Zeszyt 211 z dnia 21.05 pozycja 51 ilość- 10,514 tm2 zgodnie z dokumentacją policzono- 48,199 t .Prosimy o zmianę ilości w kosztorysie.
ODPOWIEDŹ:
Przedmiar skorygowano. W załączeniu przedmiar 211 v19.

PYTANIE nr 1597:
Kosztorys ofertowy Zeszyt 311 z dnia 21.05 pozycja 30 ilość- 49,527 t tm2 zgodnie z dokumentacją policzono- 61,771t .Prosimy o zmianę ilości w kosztorysie.
ODPOWIEDŹ:
Przedmiar skorygowano. W załączeniu przedmiar 311 v19.

PYTANIE nr 1598:
Kosztorys ofertowy Zeszyt 311 z dnia 21.05 pozycje 38, 39, 40, 41, 42 zgodnie z dokumentacją policzono jak niżej :
38 d.1.8 KNR 0-20 0268-02 Stropy o grubości 10cm i powierzchni między belkami lub ścianami do 10m2 w deskowaniu systemowym z transportem betonu przy użyciu pompy na samochodzie - beton C25/30 m2 6396,245
39 d.1.8 KNR 0-20 0268.1-04 Stropy o grubości 10cm w deskowaniu systemowym z transportem betonu przy użyciu pompy do betonu na samochodzie - dodatek za każdy następny 1cm grubości stropu ponad 10cm - beton C25/30 Krotność = 10 m2 1069,13
40 d.1.8 KNR 0-20 0268.1-04 Stropy o grubości 10cm w deskowaniu systemowym z transportem betonu przy użyciu pompy do betonu na samochodzie - dodatek za każdy następny 1cm grubości stropu ponad 10cm - beton C25/30 Krotność = 12 m2 1860,78
41 d.1.8 KNR 0-20 0268.1-04 Stropy o grubości 10cm w deskowaniu systemowym z transportem betonu przy użyciu pompy do betonu na samochodzie - dodatek za każdy następny 1cm grubości stropu ponad 10cm - beton C25/30 Krotność = 15 m2 1598,975
42 d.1.8 KNR 0-20 0268.1-04 Stropy o grubości 10cm w deskowaniu systemowym z transportem betonu przy użyciu pompy do betonu na samochodzie - dodatek za każdy następny 1cm grubości stropu ponad 10cm - beton C25/30 Krotność = 18 m2 1867,36
Prosimy o zmianę ilości w kosztorysie.
ODPOWIEDŹ:
Przedmiar skorygowano. W załączeniu przedmiar 311 v19.

PYTANIE nr 1599:
W związku z rozbieżnościami pomiędzy rysunkami z zeszytu 111 rys. 01 „PZT’ i 02 „układ nawierzchni” oraz opisem z zeszytu 111, 311 prosimy o wskazanie rodzaju materiału, który należy zastosować na nawierzchniach zewnętrznych m.in. przed wejściem do budynku ambulatoryjnego. (wg Zeszyt 111 Rys 02 układ nawierzchni – pyty betonowe 49,5 x 49,5 x 7 cm, wg zeszyt 111 Rys 01 Projekt zagospodarowania terenu – płyty betonowe o wymiarach 49,5 x 49,5 x 8 cm, wg opisu architektury zeszyt 311 warstwa D1 nawierzchnia nad garażem – płyty betonowe prasowane 50 x 50 x 8 cm)
ODPOWIEDŹ:
Odpowiedzi na powyższe pytanie udzielono wcześniej – odpowiedź na pytanie nr 642.

PYTANIE nr 1600:
Występują rozbieżności pomiędzy rysunkami w zeszycie 111 rys 01 „projekt zagospodarowania terenu” oraz 02 „układ nawierzchni” w rozrysowaniu nawierzchni do zrealizowania (w szczególności pomiędzy budynkiem ambulatoryjnym a istniejącym budynkiem CBO). Prosimy o wskazanie, który układ jest prawidłowy, wg którego rysunku należy sporządzić przedmiary.

ODPOWIEDŹ:
Należy rozpatrywać oba rysunki. Rysunek 02 wykonany jest w mniejszej skali oraz stanowi uszczegółowienie rysunku 01. Podano na nim szczegółowe wymiary elementów nawierzchni oraz małej architektury, których ze względu na czytelność nie wprowadzono na rysunek 01.

PYTANIE nr 1601:
Prosimy o wskazanie miejsca występowania płyt betonowych w kolorze jasnoszarym o wym. 150x50x8m występujących w przedmiarach nr poz. 26
ODPOWIEDŹ:
W aktualnym przedmiarze w/w elementy nie występują.

PYTANIE nr 1602:
Prosimy o przedstawienie przekroju przez system antykompresyjny przewidziany dla nasadzeń zastępczych - drzewa D1 – 2 szt. Prosimy o określenie wymiarów skrzyń antykompresyjnych.
ODPOWIEDŹ:
Prosimy o zapoznanie się z odpowiedzią na pytanie nr 724. W odpowiedzi wyjaśniono czym należy zastąpić elementy wymienione w powyższym pytaniu.

PYTANIE nr 1603:
Instalacje gazów medycznych – w projekcie wykonawczym instalacji gazów medycznych zaprojektowano niezgodny z obowiązującą normą układ źródeł zasilania gazów medycznych próżni medycznej oraz sprężarkowni powietrza medycznego. W PW sprężarkownia powietrza ulokowana została tylko w jednym pomieszczeniu. Tak samo postąpiono z próżnią medyczną. Przy tak zaprojektowanym rozwiązaniu instalacje gazów medycznych byłyby nieodbiorowe. Zgodnie z obowiązującą normą, ze względów bezpieczeństwa każde ze źródeł zasilania gazów medycznych musi mieć osobno wydzielone, samodzielne źródło zasilania awaryjnego. Idealne do tego celu pod kątem technicznym wydawałyby się pomieszczenia przyległe do zaprojektowanych źródeł zasilania – szatnie. Dodatkowo zwraca się uwagę na fakt, że zaprojektowanie omawianych źródeł w tych samych pomieszczeniach, w których obecnie się znajdują, mocno koliduje z utrzymaniem ciągłości zasilania w sprężone powietrze/próżnię dla istniejącego szpitala i technicznie byłoby niemożliwe aby zachować ciągłość zasilania jednocześnie wymieniając istniejące źródła na nowe. Przerwa w dostawie zasilania w gaz trwałaby nawet do kilku dni, na co oczywiście nie możemy sobie pozwolić. Zrzucanie takiej odpowiedzialności na Wykonawcę nie sprawi, że stanie się to fizycznie możliwe a zarazem bezpieczne. Wprowadzenie natomiast wymaganego rozwiązania, polegającego na wydzieleniu źródeł zasilania do dwóch pomieszczeń (zgodnie z obowiązującą normą - wymóg) umożliwiłoby wykonywanie prac w osobnym pomieszczeniu i zachowanie ciągłości dostaw gazów, z przerwą jedynie na wcinki w istniejącą instalacje (ok. 15 minut), co staje się już rozwiązaniem bezpiecznym (i możliwym) dla funkcjonowania istniejącego szpitala. Dodatkowo, jako wytwórca instalacji gazów medycznych z wieloletnim stażem, dopowiadamy że dostosowanie się do wymogów istniejącej normy wcale nie oznaczałoby znacznie większych kosztów inwestycji (a być może nawet mniejsze), gdyż istniejące źródła zasilania można by wykorzystać (odpowiadają projektowanemu zapotrzebowaniu i wydają się sprawne technicznie) i dostosować je do projektowanego układu zasilania oraz obowiązujących norm jako awaryjne źródła zasilania projektowanych źródeł sprężonego powietrza oraz próżni medycznej. W związku z powyższym wnoszę o dostosowanie PW do istniejących wymagań w zakresie instalacji gazów medycznych, ponieważ jest to niezbędne rozwiązanie, aby takie instalacje podlegały odbiorowi i zarazem mogły być przekazane użytkownikowi jako wyrób medyczny klasy IIb.

ODPOWIEDŹ:
Przypuszcza się, że pytający wskazuje na najnowszą wersję normy 7396-1:2016. Zapis normy 7396-1:2016 wskazuje iż wytwórca wraz z kierownictwem jednostki ochrony zdrowia na podstawie zgodności z procedurami zarządzania ryzykiem zgodnym ISO 1497 powinien określić umiejscowienie REZERWOWYCH źródeł zasilania w oddzielnej lokalizacji by móc je uruchomić w przypadku pożaru w pomieszczeniach głównego i pomocniczego źródła zasilania.
W roku 2019 norma 7396-1: 2016 była najbardziej aktualną obowiązującą normą lecz była normą NIEZHARMONIZOWANĄ.
Zgodność z normą zharmonizowaną stanowi podstawę domniemania zgodności z wymogami dyrektywy 93/42/EWG zgodnie z którą można certyfikować instalację gazów medycznych do 27 maja 2024 roku.
Decyzja wykonawcza komisji UE nr 2020/437 z dnia 24 marca 2020 w sprawie norm zharmonizowanych dotyczących wyrobów medycznych opracowanych na potrzeby dyrektywy Rady 93/42/EWG wskazuje w art. 1 i 2 oraz w załączniku I normy: 7396-1: 2007/A1:2010, 7396-1: 2007/A2:2010, 7396-2: 2007 jako obowiązujące do stwierdzenia zgodności z dyrektywą.
Normy 7396-1: 2007/A1:2010, 7396-1: 2007/A2:2010 jako obowiązujące nie stanowią wymagań dotyczących ustanowienia rezerwowego źródła zasilania w odrębnym pomieszczeniu.
W związku z powyższym wniosek o dostosowanie dokumentacji projektowej do „istniejących wymagań” jest nieuzasadniony i nie zostaje uwzględniony.
Jeżeli chodzi o zabezpieczenie istniejącej części Szpitala w dostawę mediów na czas modernizacji (kilka dni) centrali próżni i centrali sprężonego powietrza to rozwiązanie jest następujące:
- próżnia będzie wytwarzana lokalnie (przy pacjencie) przy pomocy ssaka elektrycznego
- sprężone powietrze wykonawca może zapewnić ciągłość dostawy przez ustawienie wiązki z butlami i reduktorem, podłączonej do centralnej instalacji sprężonego powietrza Szpitala.

PYTANIE nr 1604:
Instalacje gazów medycznych – w projekcie wykonawczym instalacji gazów medycznych nie zaprojektowano instalacji podtlenku azotu wraz z jej źródłem, pomimo zaprojektowania Bloku Operacyjnego. Jak w związku z tym będzie wyglądało przygotowywanie pacjentów do zabiegów/operacji? Przy odpowiedniej aparaturze istnieje możliwość czerpania podtlenku azotu w celu jego zmieszania z tlenem poprzez punkty poboru gazów medycznych. Dodam także, że w szpitalnictwie należy dążyć do tego, aby źródła gazów medycznych były centralne, a nie stanowiskowe.
ODPOWIEDŹ:
W szpitalu stosuje się inne metody znieczulania, stosowanie N2O nie jest wymagane.

PYTANIE nr 1605:
Instalacje gazów medycznych - w projekcie wykonawczym instalacji gazów medycznych nie zaprojektowano zewnętrznej sygnalizacji alarmów klinicznych w śluzach/salach przygotowania pacjenta, mimo że znajdują się tam punkty odciągu gazów anestetycznych, co jednoznacznie wskazuje na to, ze w tym obszarze mogą również być przeprowadzane znieczulenia przed zabiegiem. W takim wypadku monitorowanie stanu gazów jest niezbędne przy danym stanowisku. W związku z tym proszę o aktualizację PW oraz przedmiary pod omawianym kątem.
ODPOWIEDŹ:
Nie ma wymagań dotyczących montowania sygnalizatorów przy każdym stanowisku.

PYTANIE nr 1606:
Instalacje gazów medycznych - w projekcie wykonawczym instalacji gazów medycznych połączono ze sobą wyrzuty z odciągów gazów anestetycznych, które należą do różnych stref, przez co w danej chwili mogą pochodzić od różnych osób, które jednocześnie będą pod nie podłączone, co jest rozwiązaniem niedopuszczalnym. W związku z tym proszę o aktualizację PW oraz przedmiarów pod omawianym kątem, tj. o wydzielenie instalacji wyrzutowych z odciągów gazów anestetycznych jako osobne instalacje.
ODPOWIEDŹ:
Nie ma przepisu o niedopuszalczności łączenia rurociągów wyrzutów odciągu gazów.
Z hydrauliki przepływów i budowy punktu „odciągu gazów” wynika, że nie ma możliwości wzajemnego przenikania pomiędzy stanowiskami gazów poanestetycznych.

PYTANIE nr 1607:
Instalacje gazów medycznych - w projekcie wykonawczym instalacji gazów medycznych zaprojektowano wpięcia instalacji wyrzutowych z odciągów gazów anestetycznych do instalacji wentylacji wywiewnej. Proszę o potwierdzenie, że wszystkie kanały, w które należy się wpiąć nie są recyrkulowane, co uniemożliwiłoby takie rozwiązanie, gdyż mogłoby powodować realne zagrożenie przy użytkowaniu budynku. Jeśli jednak kanały są recyrkulowane, to proszę o wprowadzenie innego rozwiązania w PW do wyprowadzenia instalacji wyrzutowej z odciągów gazów anestetycznych, które zapewniałoby ich bezpieczne odprowadzenie na zewnątrz budynku, unikając jednocześnie bliskiego towarzystwa m. in. okien i czerpni powietrza.

ODPOWIEDŹ:
Rozwiązanie jest uzgodnione z projektantem wentylacji.

PYTANIE nr 1608:
Instalacje gazów medycznych - w projekcie wykonawczym instalacji gazów medycznych ujęto nieprawdziwy zapis: „Zgodnie z wymaganiami Dyrektywy 93/42/EWG, (…) poniższe komponenty, materiały, półprodukty i urządzenia występujące w instalacji gazów medycznych muszą posiadać niezależny certyfikat CE dla wyrobu medycznego odpowiedniej klasy, deklarację zgodności wytwórcy oraz potwierdzenie złożenia wniosku zgłoszenia wyrobu do Prezesa Urzędu Rejestracji Wyrobów Medycznych.
- Rury i złączki do gazów medycznych, klasa IIa/IIb w zależności od typu gazów,
- Punkty poboru gazów medycznych, klasa IIa/IIb w zależności od typu gazów,
- Strefowe zespoły kontrolne, zawory kulowe itd. Klasa IIa/IIb w zależności od typu gazów,
Dowód na spełnienie wymagań powinien dostarczyć Wykonawca.
W związku ze zmianą ustawy o wyrobach medycznych, Wytwórca instalacji gazów medycznych nie może dokonać oceny zgodności wyżej wymienionych wyrobów, jeżeli jego certyfikat CE nie obejmuje tych wyrobów.”
Zgodnie z Ustawą z dnia 11 września 2015 r., dotyczącą m. in. zmiany treści Ustawy o Wyrobach Medycznych z dnia 20 maja 2010 r., dokonano modyfikacji art. 3 ust. 2, który otrzymał następujące brzmienie:
„2. Przepisów ustawy nie stosuje się do komponentów i półproduktów przeznaczonych przez ich wytwórców do wytwarzania wyrobów, z wyjątkiem komponentów i półproduktów przeznaczonych przez ich wytwórców SPECJALNIE do:
1) wytwarzania wyrobów wykonanych na zamówienie;
2) instalacji gazów medycznych i próżni.”.

Dodatkowo w piśmie z dnia 30.06.2016 r., adresowanym przez Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych (w skrócie: URPLWMiPB) do importera rur miedzianych, mających swoje przeznaczenie MIĘDZY INNYMI do instalacji gazów medycznych i próżni, Prezes URPLWMiPB zawarł poniższy tekst:
„Prezes Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych informuje, że zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 876 ze zm.) przepisy tej ustawy stosuje się tylko do tych komponentów i półproduktów, które są SPECJALNIE przeznaczone przez ich wytwórców do instalacji gazów medycznych i próżni.
Ponieważ wskazane w Pana piśmie rury miedziane są wytwarzane przez ich wytwórcę zgodnie z normą EN 13348 „Miedź i stopy miedzi – Rury miedziane okrągłe bez szwu do gazów medycznych lub próżni”, to mogą być one przeznaczone przez wytwórcę specjalnie do instalacji gazów medycznych i próżni. Jeżeli takie przeznaczenie wynika z oznakowania, instrukcji użytkowania lub materiałów promocyjnych ww. rur, to stosuje się do nich przepisy ww. ustawy, w tym dotyczące powiadomienia Prezesa Urzędu przez dystrybutora o wprowadzeniu tych rur na terytorium Polski.
Jeżeli elementy konstrukcyjne instalacji gazów medycznych i próżni, takie jak na przykład rury, śruby, złączki, nie są przeznaczone przez ich wytwórców SPECJALNIE do instalacji gazów medycznych i próżni, to nie stosuje się do nich przepisów ww. ustawy.
Ponadto w nawiązaniu do rozmowy telefonicznej przeprowadzonej 4 maja 2016 r. Prezes Urzędu informuje, że wytwórcy instalacji gazów medycznych i próżni nie mają obowiązku stosowania w swoich wyrobach wyłącznie komponentów i półproduktów przeznaczonych SPECJALNIE do takich instalacji, natomiast jako wytwórcy wyrobów medycznych są odpowiedzialni za dobór odpowiednich elementów instalacji gwarantujących jej prawidłowe i bezpieczne działanie i przeprowadzenie w tym zakresie ich oceny zgodności.”.

W związku z powyższym rury, które NIE SĄ TYLKO I WYŁĄCZNIE przeznaczone do instalacji gazów medycznych i próżni, ale zostały wyprodukowane zgodnie z EN 13348, mogą być użyte do tego celu i NIE MUSZĄ BYĆ odrębnymi wyrobami medycznymi (tj. nie stosuje się do nich przepisów Ustawy o Wyrobach Medycznych). Dopiero wytwórca systemu rurociągowego do gazów medycznych i próżni po jego wytworzeniu, na podstawie przeprowadzonej oceny zgodności, oznakuje go numerem seryjnym i wystawi do niego deklarację zgodności EC, która uczyni jeden wyrób medyczny ze wszystkich komponentów i półproduktów wykorzystanych do wytworzenia danego systemu.

Dodatkowo, w tekście adresowanym przez Prezesa URPLWMiPB zawarto zapis, że złączki, które nie są SPECJALNIE przeznaczone do instalacji gazów medycznych i próżni, również nie muszą być odrębnymi wyrobami medycznymi i można je stosować przy wytwarzaniu systemu rurociągowego do gazów medycznych i próżni pod warunkiem, że zgodnie z EN ISO 7396-1:2016, zostały wyprodukowane zgodnie z EN 1254-1 lub 1254-4.

W związku z powyższym proszę o korektę błędnych zapisów na zgodne z prawem, tj. dopuszczające również komponenty i półprodukty, niebędące osobnym wyrobem medycznym, do użycia przy wytwarzaniu systemów rurociągowych od gazów medycznych i próżni przez jego wytwórcę.
ODPOWIEDŹ:
Pojedyncze elementy z których wykonana będzie instalacja gazów medycznych nie muszą być wyrobami medycznymi przed zamontowaniem.

PYTANIE nr 1609:
Instalacje gazów medycznych - w projekcie wykonawczym instalacji gazów medycznych ujęto zapis, że do strefowych zespołów kontrolnych winno stosować się manometry z podzielnicami (tzw. kontaktowe), co mocno ogranicza konkurencyjność tych wyrobów, wskazując głównie na jednego dostawcę. Nie jest to w żaden sposób wymagane normowo ani prawnie. Rozwiązaniem zamiennym jest stosowanie popularniejszych w tej dziedzinie przetworników ciśnienia, które spełniają identyczną formę pomiaru ciśnienia gazów/próżni i gwarantują dużą dokładność oraz niezawodność. Zgodnie z obowiązującymi normami strefowy zespół kontrolny gazów medycznych musi być osobnym wyrobem medycznym odpowiedniej klasy, ale to jego wytwórca określa jakie komponenty w nim zastosuje. Jeżeli wytwórca w takiej konfiguracji, w jakiej produkuje swoje wyroby medyczne, spełni narzucone mu wymagania normowe i podda je ocenie zgodności z wynikiem pozytywnym, to wyrób ten jest dopuszczony do stosowania jako wyrób medyczny, niezależnie od tego czy ma w sobie przetworniki ciśnienia czy manometry kontaktowe, i nie można ograniczać jego dopuszczenia do danego realizacji zadania z związku z brakiem manometrów kontaktowych na korzyść przetworników ciśnienia, gdyż prawnie jedyną wytyczną w tym zakresie jest to, żeby strefowy zespół kontrolny był dopuszczonym do obrotu wyrobem medycznym odpowiedniej klasy. Jedynym zaleceniem, które mogłoby pojawić się w materiałach przetargowych jest takie, że szpital posiada większość strefowych zespołów kontrolnych, które mają zainstalowane w sobie manometry kontaktowe, w związku z czym zaleca się aby projektowane strefowe zespoły kontrolne również dobierać pod tym kątem, jednak szpital nie posiada obecnie takich zespołów i nie może to być wykorzystane w tym przetargu. W związku z tym proszę o zmianę treści stosownych zapisów na dopuszczające również przetworniki ciśnienia (nie presostaty) lub o zrezygnowanie z tego zapisu na korzyść innych możliwych sposobów pomiaru ciśnień/próżni w strefowych zespołach kontrolnych.
ODPOWIEDŹ:
Dopuszcza się zastosowanie przetworników ciśnienia.

PYTANIE nr 1610:
Instalacje gazów medycznych - w projekcie wykonawczym instalacji gazów medycznych przyjęto założenie aby sprężone powietrze techniczne pracowało pod ciśnieniem roboczym o wartości aż 10 bar, co byłoby technicznie niemożliwe m. in. z racji fabrycznego ograniczenia wydajności dobranych sprężarek do 10 bar (sprężarki praktycznie chodziłyby na okrągło, co znacznie skracałoby ich żywotność) oraz granicznych wartości ciśnień przy pozostałej aparaturze. Jednocześnie zwracam uwagę na to, że najpewniej jest to błąd pisarski, gdyż po pierwsze autoklawy nie potrzebują aż takiej wydajności, a po drugie obecnie ciśnienie sprężonego powietrza technicznego jest na poziomie 8 bar, a jego instalacja, poza przyłączeniem do istniejącej, nie jest objęta zakresem rozbudowy. W związku z powyższym proszę o aktualizację projektu wykonawczego pod tym kątem.
ODPOWIEDŹ:
Instalacje powietrza technicznego należy wykonać na ciśnienie robocze 10 bar. Użytkownik w czasie eksploatacji będzie mógł je zredukować na zastosowanym reduktorze do ciśnienia roboczego w zależności od potrzeb. Czas pracy sprężarki głównie zależy od wielkości rozbiorów w instalacji. Jeżeli w trakcie eksploatacji okaże się, że ciśnienie 10 bar jest niezbędne ze względu na zastosowane urządzenia, będzie można przestawić te same sprężarki na końcowe ciśnienie pracy w wysokości 13 bar przy jednoczesnym ograniczeniu wydajności. Przestawienia wykonuje serwis dostawcy.

PYTANIE nr 1611:
Instalacje gazów medycznych – proszę o podanie zasadności montażu manometru kontaktowego na wyjściu z projektowanej sprężarkowni powietrza medycznego. Ciśnienie będzie regulowane poprzez reduktory ciśnienia z wbudowanymi manometrami, a w nawiązaniu do jednego z poprzednich pytań dotyczących pomiaru ciśnień/próżni w strefowych zespołach kontrolnych, do bardzo dokładnego pomiaru ciśnień stosuje się również przetworniki ciśnienia, które gwarantują dużą niezawodność działania. W związku z tym bardzo proszę o dopuszczenie montażu przetworników ciśnienia w tym miejscu, jako rozwiązania równorzędnego do manometru kontaktowego, w którym regulacja progów alarmowych odbywać się będzie poprzez zamontowany w tym pomieszczeniu sygnalizator ścienny. Takie rozwiązanie wydaje się również o wiele nowocześniejsze.
ODPOWIEDŹ:
Dopuszcza się zastosowanie przetworników ciśnienia.

PYTANIE nr 1612:
Instalacje gazów medycznych – proszę o dopuszczenie możliwości wpięcia się z wyrzutem z projektowanego agregatu próżni w istniejący wyrzut z pomp próżniowych, gdyż wyprowadzenie nowego ponad dach budynku byłoby niezwykle inwazyjnym, czasochłonnym i kosztownym zabiegiem, a materiał z którego wykonany jest istniejący wyrzut (PP) jest materiałem trwałym i żywotnym, przez co nie występuje zagrożenie, że będzie on niezdatny do użytku po kilku następnych latach.
ODPOWIEDŹ:
Dopuszcza się wpięcie się z wyrzutem powietrza z projektowanego agregatu do istniejącego wyrzutu pod warunkiem utrzymania zapewnienia projektowanej wydajności i ciśnienia próżni.

PYTANIE nr 1613:
Instalacje gazów medycznych – w projekcie wykonawczym instalacji gazów medycznych w Sali 3515 zaprojektowano instalacje kończące się w ścianie, ale bez symbolu punktów poboru. Czy mają to być podtynkowe punkty poboru czy raczej panel/kolumna sufitowa? W związku z tym proszę również o zaktualizowanie przedmiaru do wymaganych ilości materiałowych.
ODPOWIEDŹ:
W Sali 3515 zgodnie z technologią medyczną są zastosowane panele nadłóżkowe ( co widać na rysunku) i do nich należy wpiąć instalację gazów medycznych.

PYTANIE nr 1614:
Instalacje gazów medycznych – w toku przetargowym do istniejącego budynku dołączono także doposażenie II piętra w instalacje gazów medycznych. Proszę w związku z tym o aktualizację przedmiarów o to piętro.
ODPOWIEDŹ:
W Sali 3515 zgodnie z technologia medyczną są zastosowane panele nadłóżkowe ( co widać na rysunku) i do nich należy wpiąć instalację gazów medycznych.

PYTANIE nr 1615:
Instalacje gazów medycznych – w przedmiarach brakuje jednostek zaopatrzenia medycznego, takich jak panele i kolumny sufitowe. Proszę o ich aktualizacje lub wskazanie w którym dokumencie je umieszczono.

ODPOWIEDŹ:
PW instalacji gazów medycznych nie obejmuje swym zakresem doboru jednostek zaopatrzenia medycznego, w związku z tym nie są ujęte w przedmiarach. Jednostki te stanowią wyposażenie medyczne nie objęte zamówieniem.
PYTANIE nr 1616:
Dot pkt V.1.2.2b SIWZ– prosimy o obniżenie wymaganej wartości doświadczenia kierownika budowy, kierownika robót sanitarnych oraz kierownika robót energetycznych do wysokości inwestycji co najmniej 25 000 000 zł brutto.
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający nie zmienia zapisów SIWZ.

PYTANIE nr 1617:
Dot pkt V.1.2.2b SIWZ – prosimy o zmianę wymaganego doświadczenia kadry kierowniczej na doświadczenie przy wszystkich kategoriach budynku a nie tylko przy budynkach użyteczności publicznej.
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający nie zmienia zapisów SIWZ.

PYTANIE nr 1618:
Według przedmiaru do zdemontowania w budynku CBO jest około 2700 m2 sufitu podwieszanego oraz posadzek natomiast na podstawie rysunków wyliczona została ilość o ponad 1000 m2 mniejsza dla obu pozycji . Prosimy o wyjaśnienie danej nieścisłości.

ODPOWIEDŹ:
Zmieniono ilość sufitów do rozbiórki. W załączeniu skorygowany przedmiar nr 211 v19.

PYTANIE nr 1619:
Prosimy o wyjaśnienie - dot. 28 przedmiar 211 - Na podstawie dokumentacji projektowej ilość do wywiezienia materiałów z rozbiórki budynku CBO jest ok 600 m3 (uwzględniając sufity podwieszane, posadzki drzwi, żaluzje) , natomiast ilość z przedmiaru wynosi 389,546 m3. Prosimy o wprowadzenie zmian do wyżej wymienionej pozycji przedmiarowej.

ODPOWIEDŹ:
W ostatniej wersji przedmiaru ilości zostały skorygowane.
PYTANIE nr 1620:
Dotyczy: Budynek Ambulatoryjny, V piętro, pom. 5522, blat łazienkowy S30
Na rzucie 5 piętra zaznaczono blaty S30 w trzech pomieszczeniach, natomiast w zestawieniu wyposażenia łazienek podane są wymiary dwóch blatów. Prosimy o podanie brakujących wymiarów blatu łazienkowego S30 zlokalizowanego w pom. 5522

ODPOWIEDŹ:
W zeszycie 314 były wprowadzane zmiany, w tabeli zestawienia wyposażenia nr 4 dodano trzeci blat na V piętrze. W załączeniu rewizja 5 Zeszytu 314 oraz skorygowany przedmiar nr 311 v19.

PYTANIE nr 1621:
Dotyczy: Budynek Ambulatoryjny, V piętro, pom. 5503, LADA BAROWA – ZAPLECZE FOYER
Prosimy o doprecyzowanie standardów wykonania oraz przedstawienie detalu zabudowy lady barowej K13
ODPOWIEDŹ:
Lada barowa K13 z roletą dł 360cm, wymiary lady:360x60cm, h=90 cm, Blat wykonany z płyty wiórowej 24mm dwustronnie laminowanej laminatem HPL. Krawędzie płyty wykończone okleiną gr 2mm w kolorze blatu. Płyta frontowa z płyty wiórowej dwustronnie laminowanej laminatem HPL.
PYTANIE nr 1622:
Dotyczy: Budynek Ambulatoryjny, przedmiary
W związku z rozbieżnościami rysunków (rzutów) a zeszytem 311 (przedmiary) prosimy o aktualizację tabeli Zeszytu 311 i uwzględnienie korekt wynikających z odpowiedzi (w tym usunięcie pozycji nieujętych w wycenie).
ODPOWIEDŹ:
W załączeniu rewizja 5 Zeszytu 314 oraz skorygowany przedmiar nr 311 v19.
PYTANIE nr 1623:
Dotyczy: Budynek Centralnego Bloku Operacyjnego, przedmiary
W związku z rozbieżnościami rysunków (rzutów) a zeszytem 211 (przedmiary) prosimy o aktualizację tabeli Zeszytu 211 i uwzględnienie korekt wynikających z odpowiedzi (w tym usunięcie pozycji nieujętych w wycenie).
ODPOWIEDŹ:
W załączeniu rewizja 4 Zeszytu 214 oraz skorygowany przedmiar nr 211 v19.
PYTANIE nr 1624:
Dotyczy: Budynek Ambulatoryjny, IV piętro, lustro ścienne w ramie S22
Na rzucie rysunku IV pietra nie znaleziono wyposażenia o symbolu S22, natomiast w załączonym do Zeszytu 314 zestawieniu nr 4 (Wyposażenie łazienek) znajduje się 9 szt. Prosimy o zaktualizowanie zestawień.
ODPOWIEDŹ:
W zeszycie 314 były wprowadzane zmiany, w tabeli zestawienia wyposażenia nr 4 usunięto lustro o symbolu S22 z IV piętra. W załączeniu rewizja 5 Zeszytu 314 oraz skorygowany przedmiar nr 311 v19.
PYTANIE nr 1625:
Dotyczy: Budynek Ambulatoryjny, IV piętro, pom. 4512 oraz 4509
Na rzucie rys IV pietra w pomieszczeniach 4512 oraz 4509 pokazano wyposażenie o oznaczeniu L69. W części opisowej Zeszytu 314 (opis cech jakościowych wyposażenia oraz zestawienie wyposażenia) nie ma informacji, co to jest za wyposażenie i jakie są jego cechy. Prosimy o uzupełnienie tych informacji.
ODPOWIEDŹ:
Wyposażenie oznaczone jako L69 to szafka wisząca do apteki o wymiarach 50x30x60cm, szafka została dopisana do tabeli nr 1 z opisem wyposażenia Zeszytu 314. W załączeniu rewizja 5 Zeszytu 314.
PYTANIE nr 1626:
Dotyczy: Budynek Ambulatoryjny, II piętro, pom. 2504 oraz 2501
Na rzucie rys II piętra w pomieszczeniach 2504 oraz 2501 pokazano wyposażenie o oznaczeniu X11. W części opisowej Zeszytu 314 (opis cech jakościowych wyposażenia oraz zestawienie wyposażenia) nie ma informacji, co to jest za wyposażenie i jakie są jego cechy. Prosimy o uzupełnienie tych informacji.
ODPOWIEDŹ:
Opis znajduje się w zeszycie 314 w dziale 5.WYPOSAŻENIE SAL OPERACYJNYCH tabela zatytułowana :Zabudowy pom. przygotowania pacjenta. Dodano w tabeli symbol zabudowy.
PYTANIE nr 1627:
Dotyczy: Wyposażenie o oznaczeniu A03 oraz X24
Prosimy o doprecyzowanie standardów wykonania elementów wyposażenia zabudowy kuchennej:
ODPOWIEDŹ:
Wyposażenie A03 lodówka podblatowa: klasa energetyczna A+, bez zamrażalnika, 3 półki. Wyposażenie X24 zmywarka : klasa energetyczna A+, typowe funkcje zmywarki
PYTANIE nr 1628:
Dotyczy: Budynek Ambulatoryjny, IV piętro, pom. 4505
Na rzucie rys IV pietra w pomieszczeniu 4505 pokazano wyposażenie o oznaczeniu L01 oraz L02 - chłodziarki. W części opisowej Zeszytu 314 (opis cech jakościowych wyposażenia oraz zestawienie wyposażenia) nie ma informacji jakie są cechy wyposażenia (klasa energetyczna, jaki materiał, ile półek). Prosimy o uzupełnienie informacji.
ODPOWIEDŹ:
Wyposażenie oznaczone jako L01 i L02 nie jest objęte zamówieniem. W załączeniu rewizja 5 Zeszytu 314 oraz skorygowany przedmiar nr 311 v19.
PYTANIE nr 1629:
Dotyczy: Budynek CBO, IV piętro, pom. N4-05b oraz N4-17
Na rzucie rys IV pietra w pomieszczeniach N4-05b oraz N4-17 pokazano wyposażenie o oznaczeniu L54. W części opisowej Zeszytu 214 (opis cech jakościowych wyposażenia oraz zestawienie wyposażenia) nie ma informacji, co to jest za wyposażenie i jakie są jego cechy. Prosimy o uzupełnienie tych informacji.

ODPOWIEDŹ:
Wyposażenie oznaczone jako L54 to pojemnik na rękawiczki, pojemnik został dopisany do tabeli nr 1 z opisem wyposażenia Zeszytu 214. W załączeniu rewizja 4 Zeszytu 214.
PYTANIE nr 1630:
W trakcie analizy i porównania treści rysunkow (rzutów) z załaczonymi do Zeszytów 211 oraz 311 tabelami (przedmiarami) stwierdzilismy liczne rozbieżności w wyposażeniu ujętym w tabelach w odniesieniu do tego co pokazano na rysunkach (rozbieżności dotyczą nie tylko ilości, ale rownież zakresu wyposażenia wskazanego do wyceny). W związku z powyższym prosimy Zamawiającego o jednoznaczne wskazanie według jakich dokumentów Oferent ma wykonać ofertę?
ODPOWIEDŹ:
W zeszycie 314 i 214 były wprowadzane zmiany, proszę przyjąć wartości podane w przedmiarach. W załączeniu Zeszyt 314 – rewizja 5 i 214 – rewizja 4 oraz skorygowany przedmiar nr 211 v19 i nr 311 v19.
PYTANIE nr 1631:
Budnynek Centralnego Bloku Operacyjnego
Na rysunkach (rzutach) piętra IV przedstawiono wyposażenie o symbolach L09, L10, L11, L30, L41, L60, L61, L62, L66 jako nie objęte zamowieniem.
W Zeszycie 211 (poz. 355) w/w wyposażenie jest ujęte w wycenie. Prosimy o zaktualizowanie przedmiaru lub doprecyzowanie standardów wykonania (wymiary, materiał wykonania, funkcjonalność, inne dane opisując właściwości) w/w wyposażenia.
ODPOWIEDŹ:
Wyposażenie oznaczone jako L09, L10, L11, L30, L41, L60, L61, L62, L66 nie jest objęte zamówieniem. W załączeniu rewizja 4 Zeszytu 214 oraz skorygowany przedmiar nr 211 v19.
PYTANIE nr 1632:
Dotyczy: Budynek Ambulatoryjny, piętro II, pom. 2506a oraz 2506b
Prosimy o przesłanie detalu wykończenia ścian w pomieszczeniach 2506a (śluza brudna) oraz 2506b (śluza brudna dostawcza). Czy ściany w śluzach mają również wykończenie ze stali nierdzewnej?
ODPOWIEDŹ:
W/w pomieszczenia należy wykończyć rodzajem wykończenia ścian zgodnie z pkt. 7 „Wykaz pomieszczeń z informacją o wykończeniu podłóg i sufitów” oraz pkt. 4.5. „Wykończenie ścian wewnątrz budynku” opisu technicznego zeszytu 311 – rewizja 2.
PYTANIE nr 1633:
Budnynek Centralnego Bloku Operacyjnego oraz Ambulatoryjny
Na rysunkach (rzutach) przedstawiono wyposażenie o symbolach A01, A02, A04, C17, K08, K09 jako nie objęte zamowieniem.
W Zeszycie 211 (poz. 374, 375, 377, 378, 386, 387) w/w wyposażenie jest ujęte w wycenie. Prosimy o zaktualizowanie przedmiaru lub doprecyzowanie standardów wykonania (wymiary, materiał wykonania, funkcjonalność, inne dane opisując właściwości) w/w wyposażenia.
ODPOWIEDŹ:
Wyposażenie oznaczone jako A01, A02, A04, C17 nie jest objęte zamówieniem. Wyposażenie K08 i K09 ujęto w przedmiarze części sanitarnej. W załączeniu skorygowany przedmiar nr 211 v19.
PYTANIE nr 1634:
Budynek Ambulatoryjny, lampy operacyjne
Prosimy o przekazanie wzoru oświadczenia dokumentu o kompatybilności stanowiącego załącznik do oferty, wynikającego z odpowiedzi na pytanie nr 323.
Prosimy o informację czy wymagane jest podpisanie dokumentu przez osobę wskazaną w KRS podmiotu składającego oświadczenie lub jej pełnomocników?
ODPOWIEDŹ:
W piśmie EZ/350/7/2020/444 z dnia 09.07.2020 r. Zamawiający dokonał korekty odpowiedzi na pytania nr 157, 323, 495, 692. Zamawiający odstąpił od wymogu dołączenia do oferty dokumentu o kompatybilności potwierdzonego przez producentów systemu zintegrowanych sal operacyjnych oraz lamp operacyjnych.
PYTANIE nr 1635:
Budnynek Centralnego Bloku Operacyjnego oraz Ambulatoryjny
Na rysunkach (rzutach) przedstawiono wyposażenie o symbolach M09, M10, P04, R07 jako nie objęte zamowieniem.
W Zeszycie 311 w/w wyposażenie jest ujęte w wycenie. Prosimy o zaktualizowanie przedmiaru lub doprecyzowanie standardów wykonania (wymiary, materiał wykonania, funkcjonalność, inne dane opisując właściwości) w/w wyposażenia.
ODPOWIEDŹ:
Wyposażenie oznaczone jako M09, M10, P04, R07 nie jest objęte zamówieniem. W załączeniu skorygowany przedmiar nr 211 v19 i nr 311 v19.
PYTANIE nr 1636:
Budynek Ambulatoryjny, lampy operacyjne
Czy Zamawiający dopuści lampy operacyjne z układem optycznym generującym światło o barwie białej, którego konstrukcja zawiera diody kolorowe LED przy czym diody te nie są widoczne, a światło zmieszane jest w układzie optycznym a nie w obszarze pola operacyjnego?
ODPOWIEDŹ:
Aktualny opis lamp operacyjnych w tabeli 5 wyposażenie sal operacyjnych rewizja z 29.07.2020 - w punkcie opis parametrów lamp. W załączeniu rewizja zeszytu 314 – rewizja 5 z powyższą tabelą. Należy także uwzględnić odpowiedź na pyt. 1634.

PYTANIE nr 1637:
Budynek Ambulatoryjny, lampy operacyjne
Czy Zamawiający opisując układ optyczny generujący światło białe miał na myśli konstrukcję zawierającą białe lub kolorowe diody LED w układzie optycznym, w którym diody nie są bezpośrednio widziane i takie rozwiązanie jest dopuszczone?
ODPOWIEDŹ:
Aktualny opis lamp operacyjnych w tabeli 5 wyposażenie sal operacyjnych rewizja z 29.07.2020 - w punkcie opis parametrów lamp. W załączeniu rewizja zeszytu 314 – rewizja 5 z powyższą tabelą. Należy także uwzględnić odpowiedź na pyt. 1634.
PYTANIE nr 1638:
Budynek Ambulatoryjny, lampy operacyjne
Czy Zamawiający dopuści lampy operacyjne z systemem oświetlenia endoskopowego obniżającym natężenie światła do 5% przy zachowaniu barwy światła?
ODPOWIEDŹ:
Aktualny opis lamp operacyjnych w tabeli 5 wyposażenie sal operacyjnych rewizja z 29.07.2020 - w punkcie opis parametrów lamp. W załączeniu rewizja zeszytu 314 – rewizja 5 z powyższą tabelą. Należy także uwzględnić odpowiedź na pyt. 1634.
PYTANIE nr 1639:
Budynek Ambulatoryjny, lampy operacyjne
Czy Zamawiający dopuści lampy operacyjne z regulowaną średnicą pola oświetlanego dla kopuły satelitarnej w zakresie co najmniej od 17cm do 28cm? Jest to zakres większy niż wymagany, poza tym pozwala razem z kopułą główną uzyskać o 5cm mniejszą średnicę pola oświetlanego co jest parametrem bardziej korzystnym.
ODPOWIEDŹ:
Aktualny opis lamp operacyjnych w tabeli 5 wyposażenie sal operacyjnych rewizja z 29.07.2020 - w punkcie opis parametrów lamp. W załączeniu rewizja zeszytu 314 – rewizja 5 z powyższą tabelą. Należy także uwzględnić odpowiedź na pyt. 1634.
PYTANIE nr 1640:
Budynek Ambulatoryjny, lampy operacyjne
Czy Zamawiający dopuści lampy operacyjne wyposażone w panele do obsługi czasz lampy umieszczonych bezpośrednio przy oprawach umożliwiające regulację intensywności natężenia światła, temperatury barwowej, włączenie i wyłączenie oprawy, włączenie i wyłączenie światła endoskopowego, zwiększenie intensywności światła, włączenie wskaźnika pozycjonowania oprawy oraz systemem synchronizacji opraw z czytelnym wyświetlaczem wskazującym aktualne parametry?

ODPOWIEDŹ:
Aktualny opis lamp operacyjnych w tabeli 5 wyposażenie sal operacyjnych rewizja z 29.07.2020 - w punkcie opis parametrów lamp. W załączeniu rewizja zeszytu 314 – rewizja 5 z powyższą tabelą. Należy także uwzględnić odpowiedź na pyt. 1634.
PYTANIE nr 1641:
Budynek Ambulatoryjny, lampy operacyjne
Czy Zamawiający dopuści lampy operacyjne z zakresem regulacji temperatury barwowej w górnej granicy do 3750K? Parametr ten tylko nieznacznie odbiega od wymagań Zamawiającego, a w praktyce różnica taka nie wpływa na jakość światła.
ODPOWIEDŹ:
Aktualny opis lamp operacyjnych w tabeli 5 wyposażenie sal operacyjnych rewizja z 29.07.2020 - w punkcie opis parametrów lamp. W załączeniu rewizja zeszytu 314 – rewizja 5 z powyższą tabelą. Należy także uwzględnić odpowiedź na pyt. 1634.
PYTANIE nr 1642:
Budynek Ambulatoryjny, lampy operacyjne
Czy Zamawiający dopuści lampy operacyjne z maksymalnym łącznym poborem mocy lampy operacyjnej do 320W? Pragniemy zwrócić uwagę, iż pytamy o łączny pobór mocy całej lampy operacyjnej, a nie tylko opraw oświetleniowych.
ODPOWIEDŹ:
Aktualny opis lamp operacyjnych w tabeli 5 wyposażenie sal operacyjnych rewizja z 29.07.2020 - w punkcie opis parametrów lamp. W załączeniu rewizja zeszytu 314 – rewizja 5 z powyższą tabelą. Należy także uwzględnić odpowiedź na pyt. 1634.
PYTANIE nr 1643:
Prosimy o informację, co należy ująć w pozycji 263 "Pochwyty" w ilości 83,34m w kosztoysie ZESZYT 211_KS_roboty budowlane_v7? Prosimy o udostępnienie parametrów technicznych i dokładniejszego opisu dla w/w pozycji.
ODPOWIEDŹ:
W skorygowanym przedmiarze nr 211 w pozycji 253 należy ująć pochwyty, które w skutek przebudowy klatek schodowych w budynku CBO mogą uleć zniszczeniu i będą podlegać wymianie. Pochwyty ocynkowane, malowane proszkowo na kolor szary zbliżony do istniejącego.
PYTANIE nr 1644:
Prosimy o informację, o jaki pochwyt chodzi w pozycji 178 w kosztoysie ZESZYT 211_KS_roboty budowlane_v7 w ilości 50 m2?

ODPOWIEDŹ:
W skorygowanym przedmiarze nr 211 w pozycji 170 ujęto pochwyty z stali nierdzewnej fi 48mm przyścienne oraz w pozycji 171 ujęto pochwyty z drewna litego, jasny dąb fi 48mm o właściwościach odpowiadającym obiektom służby zdrowia, zlokalizowanie zgodnie z rzutami podstawowymi zeszytu 211.
PYTANIE nr 1645:
Prosimy Zamawiającego o potwierdzenie, że wybrane elementy wyposażenie opisane w załączniku nr 5 do SIWZ, wchodzą w zakres dostawy?
ODPOWIEDŹ:
Potwierdzamy, że elementy wyposażenia opisane w załączniku nr 5 do SIWZ, wchodzą w zakres dostawy.
PYTANIE nr 1646:
Prosimy Zamawiającego o potwierdzenie, że wyposażenie opisane w dokumencie pt. 5.1 wyposażenie sal operacyjnych NIE objęte zamówieniem, nie wchodzi w zakres dostawy?
ODPOWIEDŹ:
Potwierdzamy, że ,,5.1 wyposażenie sal operacyjnych Nie objęte zamówieniem” nie wchodzi w zakres dostawy.
PYTANIE nr 1647:
Prosimy Zamawiającego o potwierdzenie, że wyposażenie wymienione w dokumencie Przedmiary/zeszyt 211 roboty budowlane poz. 2.14.4 Wyposażenie, wchodzi w zakres dostawy?
ODPOWIEDŹ:
Potwierdzamy, że wyposażenie wymienione w przedmiarze wchodzi w zakres dostawy.
PYTANIE nr 1648:
Prosimy Zamawiającego o potwierdzenie, że wyposażenie wymienione w dokumencie Przedmiary/zeszyt 311 roboty budowlane poz. 1.17.6 Wyposażenie, poz. 1.17.7 Wyposażenie sal operacyjnych wraz z śluzami pacjenta i śluzami dla lekarzy, poz. 1.17.8 system integracji sal operacyjnych, wchodzi w zakres dostawy?
ODPOWIEDŹ:
Potwierdzamy, że wyposażenie wymienione w przedmiarze wchodzi w zakres dostawy.
PYTANIE nr 1649:
Architektura/T2/zeszyt 214/4 wyposażenie łazienek
Prosimy Zamawiającego o potwierdzenie, że Regał z półkami ( na kaczki i baseny) ze stali kwasoodpornej X01 oraz Dezynfekator do mycia kaczek i basenów X02, nie wchodzą w zakres dostawy?
ODPOWIEDŹ:
Potwierdzamy, że wyposażenie X01 i X02 nie wchodzą w zakres dostawy.

PYTANIE nr 1650:
Architektura/T3/zeszyt 314/4 wyposażenie łazienek
Prosimy Zamawiającego o potwierdzenie, że Regał z półkami ( na kaczki i baseny) ze stali kwasoodpornej X01 – 1 szt. oraz Dezynfekator do mycia kaczek i basenów X02 – 1 szt., wchodzą w zakres dostawy?
ODPOWIEDŹ:
Potwierdzamy, że wyposażenie X01 i X02 nie wchodzą w zakres dostawy.
PYTANIE nr 1651:
X30 szafa medyczna - w opisie są 4 szt. a w kosztorysie 3 szt. Prosimy o informację w jakiej ilości należy wycenić i dostarczyć szafy medyczne?
ODPOWIEDŹ:
Wyposażenie X30 należy dostarczyć w ilości 5 sztuk. Ilości w opisie i kosztorysie zostały poprawione. W załączeniu rewizja Zeszytu 314 oraz skorygowany przedmiar nr 311 v19.
PYTANIE nr 1652:
Przedmiary/zeszyt 311 roboty budowlane
Poz. 601 LADA BAROWA – ZAPLECZE FOYER 5503
Poz. 602 Szafki SZ1
Poz. 720 Wieszaki w szatni okryć zewnętrznych
Poz. 721 Meble rejestracji – EL 0 wraz z zestawem mikrofonowo-głośnikowym
Prosimy Zamawiającego o wskazanie opisu do:
ODPOWIEDŹ:
Poz. 601 Lada barowa – zaplecze foyer 5503
Lada barowa K13 z roletą dł 360cm, wymiary lady:360x60cm, h=90 cm, Blat wykonany z płyty wiórowej 24mm dwustronnie laminowanej laminatem HPL . Krawędzie płyty wykończone okleiną gr 2mm w kolorze blatu. Płyta frontowa z płyty wiórowej dwustronnie laminowanej laminatem HPL
Poz. 602 Szafka SZ1- opis w Zeszycie 312 cz.2 rys. 29
Poz. 720 Wieszaki w szatni okryć zewnętrznych - opis w Zeszycie 312 cz.2 rys. 48
Poz. 721 Meble rejestracji EL0 - opis w Zeszycie 312 cz.2 rys. 37
PYTANIE nr 1653:
Dotyczy: Przyłącze cieplne do budynku willi (2CP 25/90)Ze względu na brak informacji w dokumentacji, prosimy o potwierdzenie czy przyłącze cieplne do budynku willi jest zlikwidowane. Czy likwidacja tego przyłącza leży po stronie Wykonawcy? Jeśli tak, prosimy o wskazanie, w której pozycji kosztorysu ofertowego należy uwzględnić ww. prace. Czy Zamawiający dysponuje zgodą na tymczasowe zajęcie posesji nr 39 w ramach likwidacji tego przyłącza?

ODPOWIEDŹ:
Należy założyć demontaż przyłącza i studni do granicy działki w pozycji kosztorysu dotyczącej demontaży.
PYTANIE nr 1654:
Dotyczy: Zasilanie budynku wiaty. Prosimy o informację w jaki sposób Zamawiający przewiduje podłączenie zasilania budynku wiaty w instalację przeciwpożarowe na czas odbiorów urzędowych. Prosimy o wskazanie pozycji w kosztorysie ofertowym.
ODPOWIEDŹ:
Instalacja przeciwpożarowa dla budynku wiaty nie jest wymagana i nie została zaprojektowana.
PYTANIE nr 1655:
W nawiązaniu do pytań i odpowiedzi nr 280, 744, 775 i przekazanej korekty przedmiaru Zeszyt 113_KS. V2, zwracamy uwagę na prawdopodobnie błędnie wpisaną ilość dla pozycji nr 52. Ponieważ jednostką miary są kilometry [km] , to dla 20 m powinna być 0,02 , a nie jak wpisano 20. Prosimy o korektę kosztorysu lub potwierdzenie, że ilość jest prawidłowa i Zamawiający faktycznie chce, aby zamontowano 20 km linki AFL35mm2. Wtedy prośba o przekazanie stosownej dokumentacji.
ODPOWIEDŹ:
W załączeniu skorygowany zeszyt nr 133 v3.
PYTANIE nr 1656:
W nawiązaniu do odpowiedzi nr 774, zwracamy uwagę, że przedmiar Zeszyt 351_KS_ instalacje elektroenergetyczne nie zwiera elementów opisanych na rysunku nr 21, tzn. brak rozdzielnicy PBD, kanałów kablowych z oprzewodowanie, instalacji lamp sygnalizacyjnych i instalacji przycisków sterownicznych. Prosimy o uzupełnienie przedmiaru o te elementy lub jednoznaczną odpowiedź, że w/w elementy nie są objęte zakresem przetargu.


ODPOWIEDŹ:
W załączeniu skorygowany zeszyt nr 351 v4.

PYTANIE nr 1657:
Po analizie przedmiaru „ZESZYT 361_PR_INSTALACJE TELETECHNICZNE v1 - do pyt. nr 776, 777, 778” proszę o weryfikację dla Systemu Sygnalizacji Pożaru Budynku Ambulatoryjnego. Ilości znacząco odbiegają od projektu, ilość okablowania jest też znacznie większa Poniżej ilości:
Optyczna czujka dymu 645
czujka podpodłogowa 8
Wskaźnik zadziałania 366
ROP 31
sygnalizator akustyczny 46
zasilacz 24 V DC 9,2A 35
zasilacz 24 V DC 2,4A 3
czujka zasysająca 6

Rury winidurowe karbowane (giętkie) o śr.do 23 mm układane p.t. w ścianach systemowych m 4700
Przewody kabelkowe o łącznym przekroju żył do 7.5 mm2 wciągane do rur/układane w korytkachPętle czujek i modułów m 16000
Przewody kabelkowe o łącznym przekroju żył do 7.5 mm2 układane p.t. w gotowych bruzdach w podłożu innym niż betonowePętle modułów m 7000


ODPOWIEDŹ:
W załączeniu skorygowany zeszyt nr 361 v3.
PYTANIE nr 1658:
W nawiązaniu do udzielonej odpowiedzi Zamawiającego na pytanie nr 1333 prosimy o potwierdzenie, iż w obowiązkach Wykonawcy pozostaje uzyskanie pozwolenia na użytkowanie dla budynku Ambulatorium oraz Apteki (w ramach wykonania Etapu III inwestycji). Po stronie Zamawiającego natomiast uzyskanie pozwolenia na użytkowanie wydanego przez Wojewódzki Nadzór Farmaceutyczny dla Apteki wykonanej w ramach Etapu II i III.
ODPOWIEDŹ: W obowiązkach Wykonawcy pozostaje uzyskanie pozwolenia na użytkowanie dla Wiaty wraz z pomieszczeniem odpadów medycznych (w ramach wykonania Etapu I inwestycji), budynku Ambulatorium (w ramach wykonania Etapu II inwestycji) oraz Apteki (w ramach wykonania Etapu III inwestycji). Pozwolenie na użytkowanie wydane przez Wojewódzki Nadzór Farmaceutyczny dla Apteki wykonanej w ramach Etapu II i III jest w gestii Zamawiającego.
PYTANIE nr 1659:
Prosimy o potwierdzenie, iż odbiór Etapu I i Etapu II będzie odbywał się według procedury odbioru częściowego opisanej w §9 wzoru umowy.
ODPOWIEDŹ:
Tak.
PYTANIE nr 1660:
W nawiązaniu do odpowiedzi 1016 z dn. 20.07.20 proszę o jednoznaczne wyjaśnienie miejsca występowania i ilości pozycji z działu 1.4 Izolacje. W treści pytania wskazano ilość 473,728m2, natomiast w przedmiarze 48,057m2.
ODPOWIEDŹ:
W załączeniu skorygowany przedmiar 311 v19. ‘Pozycje 1.4. Izolacje’ dotyczą izolacji pionowych na ścianach zewnętrznych pod gruntem stanowiących wydłużenie izolacji poziomych na stropodachu nad kondygnacją podziemną na ściany pionowe oraz izolacje rampy do kondygnacji podziemnej.
PYTANIE nr 1661:
Proszę o skorygowanie ilości belek prefabrykowanych BS-01. Faktyczna ich ilość w projekcie wynosi 43,11m3.
ODPOWIEDŹ:
W załączeniu skorygowany przedmiar 311 v19.

PYTANIE nr 1662:
Prosimy o wskazanie czasookresu na wykonanie czynności przeniesienia przez Zamawiającego do nowo-wybudowanego budynku magazynu odpadów medycznych oraz wiaty na odpady komunalne (tj. zwolnienie pierwotnego budynku do rozbiórki od daty oddania do użytkowania Zamawiającemu nowego budynku).
ODPOWIEDŹ:
Około 7 dni.
PYTANIE nr 1663:
Zgodnie z odpowiedzią nr 1577 pozycja pt.: wyposażenie sal operacyjnych wraz ze śluzami, znajdująca się w kosztorysie nr 311, powinna być usunięta. Natomiast pozycja ta nadal występuje w kosztorysie nr 311 v18.
Jeśli pozycja ta ma pozostać prosimy Zamawiającego o informację, jakie dokładnie wyposażenie należy wycenić w tej pozycji?

ODPOWIEDŹ:
Pozycję usunięto. W załączeniu skorygowany przedmiar nr 311v19.
-------------------------------------------------------------
Zamawiający dokonuje zmiany terminów postępowania:
• Termin składania ofert do dnia 25.08.2020 r. do godz. 08.00
• Termin otwarcia ofert w dniu 25.08.2020 r. o godz. 12.00

UWAGA:
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.



Z poważaniem,
z-ca Dyr. ds. ekonomicznych


mgr inż. Magdalena Kraszewska































LISTA ZAŁĄCZNIKÓW DO ODPOWIEDZI NA PYTANIA - transza 14
1. Skorygowany przedmiar nr 111v6 do pytania nr 1583, 1584,1585, 1587, 1588, 1589.
2. Skorygowany przedmiar nr 111v6 .ath
3. Skorygowany przedmiar nr 211v19 do pytania nr 1594, 1595, 1596, 1618 i 1619, 1623, 1630, 1631, 1633, 1635, 1643, 1644.
4. Skorygowany przedmiar nr 211v19 .ath
5. Skorygowany przedmiar nr 311v19 do pytania nr 1591, 1592, 1593, 1597, 1598, 1620, 1622, 1624, 1628, 1630, 1635, 1660, 1661, 1663.
6. Skorygowany przedmiar nr 311v19 .ath
7. Skorygowany przedmiar nr 113v3 do pytania nr 1655
8. Skorygowany przedmiar nr 113v3 .ath
9. Skorygowany przedmiar nr 351v4 do pytania nr 1656
10. Skorygowany przedmiar nr 351v4 .ath
11. Skorygowany przedmiar nr 361v3 do pytania nr 1657
12. Skorygowany przedmiar nr 361v3 .ath
13. Skorygowany Zeszyt nr 214 do pytań nr 1623, 1629, 1630, 1631.
14. Skorygowany Zeszyt nr 314 do pytań nr 1620, 1622, 1624, 1625, 1626, 1628,1630, 1636-1642.
15. ROZBUDOWA WCO - PRZEDMIARY - KOMPLET 31.07.2020


Zeszyt 214 - rewizja 4:
https://drive.google.com/file/d/1ymG0omdX1boVjE6JK15roN-Rd4SIqBjn/view?usp=sharing
Zeszyt 314 - rewizja 5:
https://drive.google.com/file/d/1VsNkeVX63yTBMjFXp54QLTy3ILPwi9ha/view?usp=sharing










Opracował: Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, Katarzyna Witkowska tel. 61/ 88 50 643 fax …698 zaopatrzenie@wco.pl

« Powrót do szczegółów zamówienia