Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH WRAZ Z UMEBLOWANIEM POMIESZCZEŃ W RAMACH ZADANIA: BUDYNEK AMBULATORYJNY – ROZBUDOWA WIELKOPOLSKIEGO CENTRUM ONKOLOGII W KIERUNKU UL. STRZELECKIEJ.

Numer zamówienia:

350/7/2020

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 02.07.2020
EZ/350/7/2020/435


Wg rozdzielnika: do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne nr 7/2020

dotyczy: Wykonanie robót budowlanych wraz z umeblowaniem pomieszczeń w ramach zadania: Budynek ambulatoryjny- Rozbudowa Wielkopolskiego Centrum Onkologii w kierunku ul. Strzeleckiej.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.

PYTANIE nr 596:
Część Generalnych Wykonawców stosuje tak zwane „zamienniki” w celu obniżenia ceny ofertowej, czyli uwzględnia w kalkulacji materiały, urządzenia lub wyposażenie o parametrach nie zgodnych z wymaganiami projektowymi i SIWZ, co jest praktycznie niemożliwe do wykrycia na etapie analizy ofert przez Zamawiającego. W celu uniknięcia takich nieuczciwych praktyk, w interesie Inwestora jest doprecyzowanie opisu przedmiotu zamówienia, zapewnienie porównywalności ofert przetargowych oraz zobiektywizowanie i zapewnienie przejrzystości procesu wyboru ofert. Czy, aby doprecyzować opis przedmiotu zamówienia, Zamawiający wprowadzi obowiązek dołączenia do oferty przetargowej folderów producenta potwierdzających zaoferowane parametry i dołączenia certyfikatów urządzeń medycznych?

ODPOWIEDŹ:
W zakresie potwierdzenia zgodności oferowanych urządzeń i systemów z parametrami wymaganymi w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający nałożył na Oferentów obowiązek załączenia do oferty wypełnionych załączników nr 5.1 do 5.9. Zamawiający nie wprowadza dodatkowych obowiązków w tym zakresie.

PYTANIE nr 597
Z odpowiedzi na pytanie nr 4 (umieszczonych na stronie Zamawiającego w dniu 29.04.2020)
„Kierownik budowy posiada:
• doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy robocie polegającej na budowie, rozbudowie lub przebudowie budynku/ów użyteczności publicznej, a okres pełnienia funkcji kierownika budowy przy tej robocie wynosił minimum12 miesięcy, włącznie z odbiorem końcowym i uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie całego zakresu prac objętych decyzją o pozwoleniu, o wartość roboty co najmniej 30.000.000,00 złotych brutto (słownie: trzydzieści milionów złotych) (…)”.
Prosimy o potwierdzenie, że wymaganie wynikające z SIWZ i w.w. odpowiedzi na pytanie nr 4 dot. kryteriów dla kierownika budowy należy rozumieć w ten sposób, że będą one również uznane za spełnione w sytuacji, gdy cały okres realizacji budowy był krótszy niż 12 miesięcy włącznie z odbiorem końcowym i uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie całego zakresu prac objętych decyzją o pozwoleniu, o wartość roboty co najmniej 30.000.000,00 złotych brutto (słownie: trzydzieści milionów złotych).
Powyższe rozumienie tych wymogów Wykonawca uzasadnia faktem, że realizacja całej budowy od startu do odbioru końcowego wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie o wartości >30.000.000 złotych brutto w okresie poniżej 12 miesięcy spełnia oczekiwania co do udziału tej osoby we wszystkich etapach procesu inwestycyjnego, a dodatkowo jego realizacja w takim okresie (<12 m-cy) charakteryzowała się większym nakładem pracy niż w dłuższym okresie (> 12 m-cy).

ODPOWIEDŹ:
Zamawiający pozostaje przy zapisach SIWZ wymagając zgodnie z odpowiedzią nr 4:
a) doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy robocie polegającej na budowie, rozbudowie lub przebudowie budynku/ów użyteczności publicznej, a okres pełnienia funkcji kierownika budowy przy tej robocie wynosił minimum 12 miesięcy…………

PYTANIE nr 598:
Przyłącze wody fi 90 dł. 45 mb, od strony ul. Strzeleckiej należy zdemontować wraz z komorą wodomierzową. Armaturę z komory należy zdemontować i ponownie zamontować.
Skoro przyłącze fi 90 ulega likwidacji, a nowoprojektowany wodociąg jest średnicy fi 32 i łączy dwa projektowane budynki (odpadów i ambulatoryjny ), proszę o wskazanie miejsca ponownego montażu armatury o średnicy fi 80.

ODPOWIEDŹ:
Wodomierz z armaturą zdjęty z komory zamontować w piwnicy budynku Ambulatoryjnego pom. S504 , natomiast przewód DN=32mm zasila z budynku Ambulatoryjnego pomieszczenie odpadów.

PYTANIE nr 599:
W przedmiarze są dwie identyczne pozycje na montaż zaworu antyskażeniowego. W demontażach jest jeden zawór. Proszę o sprecyzowanie, jakie zawory konkretnie należy zamontować BA, EA), jakiej średnicy, w jakiej ilości i w jakim miejscu?

ODPOWIEDŹ:
Demontaż dotyczy 1 zaworu BA Dn=80mm , montaż tego z demontażu oraz na przyłączu do pom. odpadów Dn=25mm ( BA ) .

PYTANIE nr 600:
W opisie technicznym mowa jest o wykonaniu rurociągu tłocznego PE fi 90 z tymczasowej pompowni dł. 85mb, natomiast w przedmiarze dł. tłocznego wynosi 71,0mb. Proszę o podanie ostatecznej długości rurociągu tłocznego.

ODPOWIEDŹ:
Proszę przyjąć wielkość z przedmiaru tj. 71mb

PYTANIE nr 601:
W opisie technicznym jest informacja, że należy przebudować istniejący odcinek kanalizacji sanitarnej DN=200mm biegnący do przepompowni BZR.
Proszę o zaznaczenie na planie sytuacyjnym, który to konkretnie odcinek oraz zaznaczenie wszystkich innych, pozostałych odcinków do ewentualnej przebudowy.

ODPOWIEDŹ:
Wszystkie odcinki nowe do wykonania znajdują się na rysunkach zawartych w zaszycie Z.142 , na rysunku nr 1 zagospodarowania są wyspecyfikowane odcinki do wykonania i odcinki do demontażu .


PYTANIE nr 602:
Prosimy o potwierdzenie, że zmiany numeracji pozycji w kosztorysach, wynikające z opracowania „kosztorysów ślepych” w programie innym niż, ten w którym przygotował je Zamawiający nie będzie podstawą do ich odrzucenia na etapie oceny.

ODPOWIEDŹ:
Zamawiający dopuszcza zmiany numeracji pozycji w kosztorysach, wynikające z opracowania „kosztorysów ślepych” w programie innym niż, ten w którym przygotował je Zamawiający. Nie będzie to podstawą do ich odrzucenia na etapie oceny.

PYTANIE nr 603:
Prosimy o wskazanie hierarchii ważności dokumentacji w przypadku wystąpienia rozbieżności między (dokumentacją rysunkową, opisem technicznym, przedmiarami, STWIOR).

ODPOWIEDŹ:
Należy stosować hierarchię ważności dokumentacji ogólnie obowiązującą, w takiej kolejności, jak to wymieniono w pytaniu: dokumentacja rysunkowa, opis techniczny, przedmiary, STWIOR.

PYTANIE nr 604:
Dotyczy odpowiedzi nr 47 z dn. 29-04-2020 r.: zgodnie z odp.47 Oferent powinien zgłosić Zamawiającemu zamiar wprowadzenia zmiany do przekazanego przedmiaru w formie pytania a po weryfikacji Zamawiającego informacja o modyfikacji przedmiaru zostanie udostępniona wszystkim Oferentom. Pragniemy zwrócić uwagę Zamawiającego, że taka forma aktualizacji przedmiarów znacząco wydłuży czas potrzebny na przygotowanie rzetelnej oferty a przekazanie kolejnych wersji przedmiarów po zmianach spowodują zwiększenie ryzyka błędów i braku porównywalności uzupełnionych przez Oferentów kosztorysów. Ponadto Wykonawca pragnie nadmienić, że powszechną praktyką w przetargach publicznych, przy rozliczeniu ryczałtowym, jest wymóg dostarczenia kosztorysów po podpisaniu Umowy z Wykonawcą. Przykładem takiego przetargu może być przetarg „Modernizacja i Przebudowa Infrastruktury Szpitala Bielańskiego im. Ks. J. Popiełuszki w Warszawie” gdzie Wykonawca złoży kosztorys i wykaz cen jednostkowych „w terminie do 30 dni od podpisania Umowy, mający charakter pomocniczy przy rozliczaniu okresowym inwestycji oraz przy ewentualnych wyłączeniach z zakresu przedmiotu Umowy lub robotach dodatkowych, stanowiące Załącznik nr 3 do Umowy”. Innym przykładem przetargu może być „Budowa filii szpitala Wojskowego Instytutu Medycznego w Legionowie” gdzie „Wykonawca w dniu zawarcia umowy przedłoży Zamawiającemu kosztorysy ofertowe – szczegółowe odpowiadające swoim zakresem dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.” Mając na uwadze powyższe zwracamy się z prośbą o odstąpienie od konieczności przekazania Zamawiającemu uzupełnionych kosztorysów wraz z formularzem oferty na etapie przetargu.

ODPOWIEDŹ:
Zamawiający omówił szeroko tę kwestię i uzasadnił przyjętą procedurę w odpowiedzi na pytanie nr 47. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia w przedmiotowym zakresie.

PYTANIE nr 605:
Prosimy o potwierdzenie, że wszelkie koszty wymiany materiałów eksploatacyjnych, których zużycie wynika z normalnego sposobu użytkowania, w okresie gwarancji i rękojmi leżą po stornie Zamawiającego.



ODPOWIEDŹ:
Tak, koszty wymiany materiałów eksploatacyjnych, których zużycie wynika z normalnego sposobu użytkowania, w okresie gwarancji i rękojmi leżą po stornie Zamawiającego.

PYTANIE nr 606:
Dotyczy Umowy par. 14 ust.7: Prosimy o doprecyzowanie co Zamawiający rozumie przez „dokonanie istotnych napraw”. Prosimy o przekazanie listy napraw istotnych, które będą powodować nowy bieg okresu gwarancyjnego lub rękojmi.

ODPOWIEDŹ:
Zamawiający zmienia zapis par. 14 ust. 7 , który otrzymuje brzmienie:
1. Jeżeli w wykonaniu obowiązków gwarancyjnych lub z tytułu rękojmi Wykonawca dostarczył Zamawiającemu zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad, termin gwarancji lub rękojmi biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub od chwili zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli dokonano wymiany części rzeczy powyższe zasady stosuje się odpowiednio do części wymienionej/naprawianej.

PYTANIE nr 607:
Prosimy o przekazanie pozwolenia na budowę.

ODPOWIEDŹ:
Skan pozwolenia na budowę załączono do wcześniej udzielonej odpowiedzi na pytanie nr 86.

PYTANIE nr 608:
Prosimy o przekazanie Oferentom odpowiedzi również w formie pliku (np. word, pdf) umożliwiającego kopiowanie tekstu, co ułatwi analizę odpowiedzi

ODPOWIEDŹ:
Zamawiający udostępni odpowiedzi również w formie plików umożliwiających kopiowanie i edytowanie tekstu (np. word). Równocześnie zwraca się uwagę, że zadający pytanie przesyła swoje zapytania w formacie pdf, który nie pozwala na bezpośrednią edycję tekstu. Prosimy więc o wzajemność, aby przyspieszyć udzielanie odpowiedzi.

PYTANIE nr 609:
Prosimy o informację, czy wjazd z ul. Garbary i tym samym droga wewnętrzna zlokalizowana od ul. Garbary do miejsca budowy budynku BA, będzie w pełni dostępna dla Wykonawcy robót, na potrzeby prowadzenia prac budowlanych tj dostawy materiałów budowlanych, dostawy betonu itp.

ODPOWIEDŹ:
Tak, wjazd od ul. Garbary będzie dostępny dla Wykonawcy robót budowlanych, z zastrzeżeniem, że musi być zachowana przejezdność do składowiska odpadów i znajdującej się za nim sąsiedniej posesji, dla której ustanowiono służebność przejazdu przez teren WCO.

PYTANIE nr 610:
Czy w trakcie prowadzenia prac etapu I tj budowa nowej wiaty, Wykonawca będzie mógł korzystać z placu (na którym ma zostać wybudowany budynek ambulatorium) na potrzeby tymczasowego zaplecza budowy (kontenery) lub placu składowego?

ODPOWIEDŹ:
Będzie można tam wydzielić niewielki plac składowy, przy zachowaniu dojazdu i pola manewrowego przy istniejącym śmietniku.

PYTANIE nr 611:
W dokumentacji: t2z232_WCO_PW_CBO_opis techniczny jest zapis:
3.8 Centrale wentylacyjne
• Zgodność z wymogami higienicznymi według: DIN 1946 Part 4: 2008, DIN EN 1886: 2009, DIN EN 130053: 2012, VDI 6022 Part 1: 2011, SWKI VA 104-1: 2006, SWKI 99-3: 2003, DIN EN 13779: 2007, DIN EN 1751: 2014, Önorm H6021: 2003, Önorm H6020: 2007, VDI 3803: 2010
Prosimy Zamawiającego o informację, które centrale wentylacyjne mają spełniać ww normy, ponieważ wszystkie zaprojektowane centrale tych norm nie spełniają.

ODPOWIEDŹ:
W istniejącym budynku CBO projektowana jest tylko jedna centrala NW101 i to jej dotyczą powyższe wymagania (obsługuje pracownie apteki).

PYTANIE nr 612:
W dokumentacji: t2z332_WCO_PW_CBO_opis techniczny jest zapis:
3.15 Centrale wentylacyjne
• Zgodność z wymogami higienicznymi według: DIN 1946 Part 4: 2008, DIN EN 1886: 2009, DIN EN 130053: 2012, VDI 6022 Part 1: 2011, SWKI VA 104-1: 2006, SWKI 99-3: 2003, DIN EN 13779: 2007, DIN EN 1751: 2014, Önorm H6021: 2003, Önorm H6020: 2007, VDI 3803: 2010
Prosimy Zamawiającego o informację, które centrale wentylacyjne mają spełniać ww normy, ponieważ wszystkie zaprojektowane centrale tych norm nie spełniają.

ODPOWIEDŹ:
Wymagania dotyczą centrali dla pracowni aptecznych (NW9). Jest to wyraźnie zaznaczone w opisie (w tym samym punkcie 3.15): „Dodatkowo centrala obsługująca pomieszczenia apteki (NW9) powinna spełniać następujące wymagania (ISO 14644 /GMP):”.

PYTANIE nr 613:
W kosztorysie nr 411 Wiata zostały pominięte roboty ziemne. Prosimy o uzupełnienie zakresu robót.

ODPOWIEDŹ:
Pozycje robót ziemnych zostały dodane do przedmiaru. W załączeniu skorygowany przedmiar nr 411.

PYTANIE nr 614:
Dotyczy: Tom 1 Zeszyt 151. : Wg kosztorysu Zeszyt 151_KS należy zabudować złącze ZK6. Jednak ani w opisie technicznym, ani na rysunku nr 01 nie ma żadnych informacji o lokalizacji złącza ZK6, oraz brak jest wskazania na rysunku tras kablowych dla tego złącza. Brakuje również lokalizacji na rysunku 01 nowego agregatu prądotwórczego. Prosimy o uzupełnienie projektu o brakujące elementy.

ODPOWIEDŹ:
Złącze kablowe ZK6 zlokalizowane zostanie przy agregacie prądotwórczym. Szczegółowa lokalizacja złącza określona zostanie na budowie przy udziale projektanta i wykonawcy. Agregat prądotwórczy nowy będzie zlokalizowany w miejscu istniejącego. Istniejący zostanie usunięty.

PYTANIE nr 615:
Dotyczy Tom 3 Zeszyt 352 rys. nr 30. Tom 1 Zeszyt 151 rys. nr 01
Wg dokumentacji nowe linie kablowe do zasilania podstawowego ambulatorium wyprowadzić ze stacji transformatorowej po istniejącym transformatorem /wg rys. nr 30/. Czy pomiędzy projektowanym kanałem kablowym, a miejscem wyprowadzenia kabli z budynku są istniejące przepusty kablowe ? Jeżeli nie to taki sposób wyprowadzenia kabli wymagałby odłączenia i wyprowadzenia transformatora z komory, skucie podłogi w komorze trafo i pom. rozdzielni RGnn i ułożenia nowych rur przepustowych w stacji, oraz ponownego odtworzenia posadzki, a takich robót nie ma w kosztorysach. Proszę o wyjaśnienie tego problemu.

ODPOWIEDŹ:
Należy wykonać przepusty tak jak opisano w pytaniu powyżej. W czasie robót nie nastąpi wyłączenie szpitala, bo system przejdzie na zasilanie z transformatora rezerwowego.

PYTANIE nr 616:
Wg opisy technicznego Tom 3 Zeszyt 351 pkt 7. , należy wymienić istniejący agregat prądotwórczy na jednostkę o większej mocy. Czy nowy agregat będzie zabudowany w jakimś budynku technicznym, czy będzie ustawiony jako wolnostojący na wolnym powietrzu?

ODPOWIEDŹ:
Nie będzie w budynku, dlatego musi być w wykonaniu zewnętrznym.

PYTANIE nr 617:
W dokumentacji brak informacji dotyczącej długości pracy awaryjnej agregatu prądotwórczego. Na ile godzin pracy awaryjnej agregatu prądotwórczego należy przewidzieć zbiornik z paliwem?

ODPOWIEDŹ:
Czas pracy autonomicznej 8 godzin.

PYTANIE nr 618:
Budynek CBO
Czy w zakres wyceny wyposażenia wchodzą zabudowy do pomieszczeń:
N4-36/rys.II.21
N4-24/rys.II.20
N4-21/rys.II.19
Powyższe pomieszczenia nie zostały ujęte w zestawieniu zabudów (plik exel). Jeśli te pomieszczenia należy wycenić do oferty, proszę o uzupełnienie tabeli z zestawieniami zabudów.
Czy w zakres wyceny wyposażenia wchodzą zabudowy do pom.
N4-03
N4-15
N4-26
Jeśli tak, proszę o załączenie rysunków tych zabudów. W załączonym zeszycie 214 brak jest rysunków dla tych pomieszczeń.

ODPOWIEDŹ:
W odpowiedzi na pytania nr 451, 452, 455-458, 464-466, 468 załączono rewizje Zeszytu nr 214 cześć 1, w którym uzupełniono tabelę zestawienie wyposażenia do w/w pomieszczeń. W pomieszczeniach: N4-03 należy wycenić zabudowę : 2 szafki podblatowe 60x60x80cm i blat 120cm,wpom. N4-15 należy wycenić zabudowę : 2 szafki podblatowe 60x60x80cm i blat 120cm i 2 szafki wiszące60x30x60cm. oraz w pom. N4-26 należy wycenić zabudowę wg rysunku II.23 zeszyt 214, który dołączono do odpowiedzi na pytanie 506.
Elementy tych zabudów zostały wyspecyfikowane w zbiorczym zestawieniu wyposażenia apteki.

PYTANIE nr 619:
Budynek BA
Czy w zakres wyceny wyposażenia wchodzą zabudowy do pomieszczeń:
4517, 4519b, 4531, 4533, 4535? Jeśli tak, proszę o załączenie rysunków tych zabudów. W załączonym zeszycie 311 brak jest rysunków dla tych pomieszczeń.
Czy w zakres wyceny wyposażenia wchodzą zabudowy do pomieszczeń:
4509 – rys. III.52
4512 – rys.III.53
4513 – rys. III.54
4502 – rys. III.50
4505 – rys. III.51
5416 – rys. III.42
Powyższe pomieszczenia nie zostały ujęte w zestawieniu zabudów (plik exel). Jeśli te pomieszczenia należy wycenić do oferty, proszę o uzupełnienie tabeli z zestawieniami zabudów

ODPOWIEDŹ:
Rysunki dla zabudów pomieszczeń znajdują się w zeszycie 314 część 2.
Pom. 4517- rys III.42
Pom. 4519b- rys III.43
Pom. 4531- rys III.44
Pom. 4533- rys III.46
Pom. 4535- rys III.46
Zabudowy wchodzą w zakres zamówienia. Do wcześniej udzielonej odpowiedzi na pytanie nr 397 załączono rewizje Zeszytu nr 314 część 1, w którym zaktualizowano tabelę zestawień.

PYTANIE nr 620:
Prosimy o potwierdzenie że balustrady klatek schodowych w budynku CBO pozostają istniejące i nie wymagają wymiany lub naprawy.

ODPOWIEDŹ:
Potwierdzamy, balustrady klatek schodowych w budynku CBO pozostają istniejące nie wymagają one wymiany ani naprawy jeżeli nie zostaną uszkodzone w trakcie trwania robót rozbiórkowych. Dodatkowo prosimy zwrócić uwagę na występowanie pochwytów naściennych w budynku CBO zaznaczonych na rzutach poszczególnych pięter w zeszycie 211 jak i uwzględnionych w przedmiarach robót.

PYTANIE nr 621:
Prosimy o informację gdzie w budynkach zaprojektowano wykładziny dywanowe opisane w STWiORB ST 01-17-00 ?

ODPOWIEDŹ:
W budynkach nie zaprojektowano wykładzin dywanowych.

PYTANIE nr 622:
Prosimy o potwierdzenie, że pozycje w przedmiarach opisane jako „wyposażenie pom. sanitarnych” czyli poz. 325 w KS-211_roboty budowlane oraz poz. 403 w KS-311 roboty budowlane mają zawierać koszty wszystkich pozycji ujętych w tabelach nr 4 (wyposażenie łazienek).

ODPOWIEDŹ:
Skorygowano przedmiary nr 211 i 311. Wyposażenie łazienek w przedmiarze nr 211 znajduje się w poz. 396-414 a w przedmiarze nr 311 w poz. 762-781. Jednocześnie informujemy, że w związku z odpowiedziami na wcześniejsze pytania, w przedmiarach 211 oraz 311 zostały również skorygowane pozycje dotyczące wyposażenia ruchomego. W załączeniu skorygowane przedmiary nr 211 i 311.


PYTANIE nr 623:
Prosimy o uszczegółowienie (rysunek) pozycji nr 601 w przedmiarze robót budowlanych budynku ambulatoryjnego tj:
LADA BAROWA – ZAPLECZE FOYER 5503. Czy to jest ten sam mebel co w pozycji 640 czyli „K13, lada barowa na wymiar z roletą dł 360cm, 360x60cm, h=90cm” ?

ODPOWIEDŹ:
Tak, to ten sam mebel.

PYTANIE nr 624:
Prosimy o uszczegółowienie pojemników na odpady medyczne - Czym ma się charakteryzować taki pojemnik? Jakiego ma być koloru? Czy ma mieć jakiś dodatkowy asortyment np. zamek?

ODPOWIEDŹ:
Pojemniki na odpady medyczne nie są objęte zamówieniem.

PYTANIE nr 625:
Dotyczy Zeszyt 142 Przebudowa zewnętrznych instalacji wod-kan: Co na rysunku 03 Kanalizacja tłoczna na czas budowy budynku BA oznaczają punkty „R”. Brak odniesienia w przedmiarze. Prosimy o aktualizację przedmiaru.

ODPOWIEDŹ:
Punkty „R” na rysunku 03 oznaczają Rewizje na przewodzie tłocznym. Do przedmiaru nr 142 dodano pozycję nr 88. W załączeniu skorygowany przedmiar nr 142.

PYTANIE nr 626:
Brak w przedmiarze pozycji dotyczących zgrzewania rurociągu tłocznego PE 90. Prosimy o aktualizację przedmiaru.

ODPOWIEDŹ:
Do przedmiaru nr 142 dodano pozycję nr 89. W załączeniu skorygowany przedmiar nr 142.

PYTANIE nr 627:
Pozycja KNR w pkt 53 przedmiaru dotyczy nakładów na 50 mb. Czy w tej pozycji nie powinno być ilość prób = 2 ?

ODPOWIEDŹ:
Przedmiar nr 142 został skorygowany. Ilość prób znajduje się w pozycji nr 86.

PYTANIE nr 628:
Pozycje w przedmiarze nr 91, 92, 93, 94 dotyczą zasypywania i zagęszczania. Czy wszystkie 4 pozycje dotyczą tego zakres prac demontażowych? Prosimy o aktualizację przedmiaru.

ODPOWIEDŹ:
Przedmiar nr 142 został skorygowany. Zasypywanie i zagęszczanie wykopów znajduje się w pozycji 34 i 35 przedmiaru nr 142.

Dotyczy Zeszyt 342 Przebudowa wewnętrznej sieci ciepłowniczej:
PYTANIE nr 629:
Dotyczy Zeszyt 342 Przebudowa wewnętrznej sieci ciepłowniczej: W projekcie na rysunku SC.-03 występuje rura DN100 natomiast brak jej w przedmiarze. Czy ten zakres jest do wykonania? Jeżeli tak to prosimy o aktualizację przedmiaru.

ODPOWIEDŹ:
Przedmiar nie wymaga aktualizacji.
Rura DN100 jest przyłączem cieplnym do pomieszczenia węzła cieplnego i będzie wykonywana przez gestora tj. Veolia Energia Poznań S.A. w ramach odrębnego zlecenia.

PYTANIE nr 630:
W projekcie na rysunku SC.-03 rury DN125 jest 45,2 m, czyli w sumie 90,4 m. Natomiast w przedmiarze jest 80 mb. Która wartość jest poprawna?

ODPOWIEDŹ:
Wartość zawarta w przedmiarze (80mb) jest poprawna. Rysunek SC-03 przedstawia rurę stalową czarną DN125pomiędzy punktamiC14, a C21tj. 78mb, przyjęto 80mb. Poz: 1.

PYTANIE nr 631:
Czy w przedmiarze KS-342 Przebudowa sieci ciepłowniczej pozycje 16 i 17 nie są powtórzone? Jeżeli tak to prosimy o aktualizację przedmiaru.

ODPOWIEDŹ:
Pozycje nie są powtórzone.

PYTANIE nr 632:
W przedmiarze brakuje pozycji dotyczących czyszczenia i malowania rur stalowych. Prosimy o aktualizację przedmiaru.

ODPOWIEDŹ:
W związku z zadanym pytaniem rozbiliśmy koszt rury uwzględniając wspomniane przez Państwa pozycję.
Zaktualizowano przedmiar o poz.: 9-15.

Dotyczy Zeszyt 141 Przebudowa sieci cieplnej w strefie kolidującej z projektowaną rozbudowa szpitala:
PYTANIE nr 633:
Dotyczy Zeszyt 141 Przebudowa sieci cieplnej w strefie kolidującej z projektowaną rozbudowa szpitala: Czy w przedmiarze KS-141 Przebudowa sieci cieplnej pozycje 62 i 63 nie są powtórzone? Jeżeli tak to prosimy o aktualizację przedmiaru.

ODPOWIEDŹ:
Pozycje przedmiaru były powtórzone. Przedmiar został skorygowany.

PYTANIE nr 634:
Jaką należy przyjąć grubość izolacji rurociągu sieci preizolowanego DN125 w pozycji 75. ? Zgodnie z projektem czy przedmiarem (grubość 75 czy 100 mm)?

ODPOWIEDŹ:
Należy przyjąć grubość izolacji zgodną z przedmiarem poz.: 78.

PYTANIE nr 635:
W przedmiarze brakuje pozycji dotyczących czyszczenia i malowania rur stalowych. Prosimy o aktualizację przedmiaru.

ODPOWIEDŹ:
W związku z zadanym pytaniem rozbiliśmy koszt rury uwzględniając wspomniane przez Państwa pozycję.
Zaktualizowano przedmiar o poz.: 74-77.

PYTANIE nr 636:
Dotyczy Zeszyt 241 Zasilanie węzła cieplnego: Czy w przedmiarze KS-241 Zasilanie węzła cieplnego pozycje 3 i 4 nie są powtórzone? Jeżeli tak, to prosimy o aktualizację przedmiaru.

ODPOWIEDŹ:
Pozycje były powtórzone. Przedmiar został skorygowany.

PYTANIE nr 637:
Brak w przedmiarze pozycji dotyczących przejść p.poż. Prosimy o aktualizację przedmiaru.

ODPOWIEDŹ:
Przedmiar został uzupełniony o 4 przejścia p. poż. (3x przejście DN80 oraz 1x przejście 150).
Zaktualizowano przedmiar o poz.:26;27.

PYTANIE nr 638:
W przedmiarze brakuje pozycji dotyczących czyszczenia i malowania rur stalowych. Prosimy o aktualizację przedmiaru.

ODPOWIEDŹ:
W związku z zadanym pytaniem rozbiliśmy koszt rury uwzględniając wspomniane przez Państwa pozycję.
Zaktualizowano przedmiar o poz.: 17-23.

PYTANIE nr 639:
Jaką grubość izolacji przyjąć do wyceny? Czy zgodnie z pkt 3 opisu do projektu czy zgodnie z przedmiarem?

ODPOWIEDŹ:
Do wyceny należy przyjąć izolację 50mm dla rury DN80 (22m2) oraz izolację 65mm dla rury DN150 (3m2).
Przedmiar został skorygowany oraz uzupełniony o poz. 25.

PYTANIE nr 640:
Czy ilość m2 izolacji w pozycji nr 18 obejmuje wszystkie średnice rurociągów występujące w przedmiarze?

ODPOWIEDŹ:
Należy przyjąć izolację 50mm dla rury DN80 (22m2) oraz izolację 65mm dla rury DN150 (3m2).
Przedmiar został skorygowany oraz uzupełniony o poz. 25.

PYTANIE nr 641:
Przedmiary ZT poz.56 Bloki kamienne o szer. 30cm
Prosimy o podanie sposobu posadowienia bloków, określenie wszystkich wymiarów, sposobu cięcia krawędzi oraz wykończenia ich powierzchni

ODPOWIEDŹ:
Należy wykonać bloki kamienne z granitu ułożone 15cm powyżej jezdni o przekroju 30x25 cm oraz bloki kamienne z granitu ułożone 2 cm powyżej jezdni o przekroju 30x15 cm. Długość bloków w odcinkach prostych i łukach nie krótsza niż 100cm. Bloki w miejscu łuków o promieniach wskazanych na rysunku 02 w Zeszycie 111. Górne podłużne krawędzie bloków fazowane 10x10mm od strony jezdni i 5x5mm od strony kostki. Widoczne powierzchnie szlifowane. Bloki ułożone analogicznie do przylegającej kostki betonowej na 5 cm warstwie cementowo-piaskowej oraz 10-20 cm warstwie kruszywa granitowego łamanego stabilizowanego mechanicznie (fr. 31.5-63). Bloki wzajemne kotwione ze sobą w kierunku podłużnym. Nawiercone w szczytach po 10cm z wklejonym prętem fi10mm i długości 20 cm.

PYTANIE nr 642:
ZT- Płyty betonowe
W załączonej dokumentacji podane są różne wymiary płyt betonowych. W przedmiarach wskazane są płyty o wymiarach: poz.26- 150x50x8cm, w poz.36- 50x50x7cm, w poz.47- 50x50x8cm, w części rysunkowej na rys.01- 49,5x49,5x8cm, na rys.02- 49,5x49,5x7cm. Powszechnie dostępna na rynku płytka chodnikowa betonowa ma wymiar 50x50x7cm. Prosimy o wyjaśnienie, które płyty należy wycenić i wykonać.

ODPOWIEDŹ:
Należy wycenić i wykonać płyty o wymiarach 50x50x8cm. Przedmiar nr 111 został skorygowany.

PYTANIE nr 643:
Tom I - Projekt Zagospodarowania Terenu, Zeszyt 114 Gospodarka Istniejącą Zielenią i Projekt Zieleni
Czy wymienione w opisie i rysunkach 545 szt. krzewów, 110 szt. bylin, 20 szt. pnączy wraz z wykonaniem zaprawy dołów i ściółkowaniem są przedmiotem inwestycji? Wymienionych roślin nie ma w przedmiarach ZT. Prosimy o potwierdzenie ilości koniecznych do wykonania i dodatnie pozycji przedmiarowej.

ODPOWIEDŹ:
Tak, rośliny te wraz z wykonaniem zaprawy dołów i ściółkowaniem są przedmiotem inwestycji. Należy je wykonać w ilości określonej na str. 16 opisu technicznego Zeszytu 114 w pkt „8.Wykaz materiałów”. Do przedmiaru 111 dodano pozycje 95-112. W załączeniu skorygowany przedmiar nr 111.

PYTANIE nr 644:
Prosimy o ponowne sprawdzenie, czy zaprojektowane centrale higieniczne wykonane są w standardzie zgodnym z normą DIN 1946-4. Dopatrzono się kilku nieścisłości:
1. Powierzchnia filtracji odnosi się do powierzchni przekroju centrali. Musi ona wynosić 10m2 na każdy 1m2 powierzchni centrali. Jest to możliwe do spełnienia tylko przy filtrach kieszeniowych o długości co najmniej 600 mm. Karty katalogowe central NW4, NW8, NW9 posiadają filtry płaskie.
2. Urządzenia stosowane w pomieszczeniach, które spełniają I klasę czystości powietrza muszą posiadać przepustnice na każdym otworze wlotowym/wylotowym. Od strony powietrza świeżego przepustnice w klasie II, a od pomieszczenia przepustnice klasy IV oraz siłowniki ze sprężyną powrotną. Projektowane posiadają tylko przepustnice od strony powietrza świeżego.
3. Układy dodatkowe tj. automatyka zabudowana w centrali, układ hydrauliczny wymienników odzysku glikolowego, zespół regulacyjno-pompowy wymienników ciepła powinny być zabudowane poza przepływem powietrza uzdatnianego. Projektowane urządzenia nie uwzględniają tej wytycznej montując układy hydrauliczne w strumieniu powietrza uzdatnianego.
4. Panel wewnętrzny centrali powinien być wykonany ze stali nierdzewnej. Ściany zewnętrzne z alucynku, ze stali nierdzewnej lub malowane. Projektowane urządzenia posiadają tylko podłogę wykonaną ze stali nierdzewnej, ściany boczne malują na biało.
5. Napęd przepustnic powinien być schowany w profilu (nawiązując do pkt. 3).
6. Wymagany jest również montaż manometru bez cieczowego na sekcji filtra. Projektowane urządzenia ich nie posiadają.


ODPOWIEDŹ:
Projektant unieważnia zapisy o standardzie zgodnym z normą DIN1946-4 oraz odwołania do innych norm zagranicznych nieobowiązujących na terenie Polski.
W centralach należy stosować filtry "minipleat" których powierzchnia filtracji spełnia wymagania powierzchni filtracji 10m2 na każdy m2 powierzchni centrali.
Pozostałe zapisy odnośnie rozwiązań konstrukcyjnych i funkcjonalnych pozostają obowiązujące.
Anulowane zapisy o normie DIN i innych normach zagranicznych występowały w następujących miejscach dokumentacji:
TOM 3 ZESZYT 332 (budynek ambulatoryjny):
- opis techniczny na stronie 14 podpunkt 3.15;
- zestawienie materiałów w pozycjach 1.1.4 / 1.1.5 / 1.1.6 / 1.1.7 / 1.1.8;
TOM 2 ZESZYT 232
- opis techniczny podpunkt 3.8;
- zestawienie materiałów w pozycji 2.1.1.

PYTANIE nr 645:
Tom I - Projekt Zagospodarowania Terenu, Zeszyt 114 Gospodarka Istniejącą Zielenią i Projekt Zieleni
Pkt. 9.2.1 Okres pielęgnacji – „Pielęgnacja powykonawcza zieleni będzie prowadzona na koszt wykonawcy w okresie uzgodnionym z inwestorem od terminu odbioru robót. Po tym czasie nastąpi powtórny odbiór budowy.”
Prosimy o wykreślenie w/w zapisu- zgodnie z umową par. 9, pkt 2 odbiór końcowy podjęty zostanie przez komisję odbiorową w terminie 7 dni od wykonania wszystkich prac. Prosimy o potwierdzenie, że okres pielęgnacji powykonawczej zieleni nie wchodzi w zakres wyceny.

ODPOWIEDŹ:
Potwierdzamy. Powyższy zapis został usunięty z opisu technicznego Zeszyt 114.

PYTANIE nr 646:
W projekcie wykonawczym konstrukcji TOM IV wiata punkt 5.7. znajduje się informacja:
„Istniejącą balustradę w miejscu mocowania nowego podestu KS1 należy rozciąć na szerokości kładki i przerobić na furtkę (ograniczony dostęp dla osób postronnych).”
Brak takiej pozycji w przedmiarze. Proszę o potwierdzenie, że należy wycenić tę pozycję i uzupełnić przedmiar Zamawiającego.

ODPOWIEDŹ:
Należy przerobić odcinek istniejącej balustrady na fragment stały i furtkę. Do przedmiaru 411 dodano pozycję nr 77 . W załączeniu skorygowany przedmiar nr 411.

PYTANIE nr 647:
W projekcie wykonawczym konstrukcji TOM IV wiata punkt 5.6. znajduje się informacja:
„Projektuje się konstrukcje wsporcze pod urządzenia dachowe (centrale wentylacyjne) w postaci stalowych ram, opartych punktowo na stropie żelbetowym budynku (nad pomieszczeniem na odpady medyczne).”
Na rzutach dachu (rys. PA_zeszyt 411 rys 3 rzut dachu) oraz w dokumentacji wykonawczej konstrukcji brak jest takich elementów na dachu. Prosimy o uzupełnienie dokumentacji przetargowej.

ODPOWIEDŹ:
W budynku wiaty nie projektuje się konstrukcji wsporczych pod centrale wentylacyjne. Powyższy zapis został wykreślony z opisu technicznego projektu konstrukcji Tomu IV.



PYTANIE nr 648:
W projekcie wykonawczym konstrukcji TOM II na rysunku PW_T2_K_40-0_Ruszt widoczny jest zarys kontenera z centralą wentylacyjną o nietypowych wymiarach (3,3m x 6,3m). Brak jest jakichkolwiek wytycznych dla kontenera w projekcie. Brak jest również takiej pozycji w przedmiarze. Prosimy o uzupełnienie przedmiaru oraz przekazanie dokumentacji przetargowej kontenera.

ODPOWIEDŹ:
Kontener niemagazynowy o całkowitym wymiarze zewnętrznym 380x640cmx285cm oraz wymiarach wewnętrznych nie mniejszych niż 300x610x260. Kontener wykonany na bazie ramy stalowej. Ściany zewnętrzne z płyt warstwowych (blacha gładka ocynkowana lakierowana, pianka PIR, blacha ocynkowana lakierowana). Stropodach kontenera złożony z warstw: membrana dachowa, płyta MFP, pianka PIR, blacha ocynkowana lakierowana. Nachylony pulpitowo w kierunku mniejszej rozpiętości 2% do rynny z rurą spustową odprowadzającą wodę na poziom stropodachu budynku CBO. Posadzka kontenera złożona z płyt MFP lub Certis, pianka PIR, blacha trapezowa T6. Współczynniki izolacyjności dla przegród pionowych max 0.45 W/m2*K oraz dla przegród poziomych max 0.30 W/m2*K .Drzwi zewnętrzne pełne z futryną stalową o wymiarze w świetle 90x200cm i wsp. Izolacyjności max 1.30 W/m2*K.
Montaż kontenera i urządzenia w miejscu zabudowania (zakłada się, że pojedynczy podawany na stropodach element będzie ważyć mniej niż 2000 kg).
Do przedmiaru nr 232 dodano pozycję 146. W załączeniu skorygowany przedmiar nr 232.

PYTANIE nr 649:
W projekcie wykonawczym konstrukcji TOM II znajduje się rysunek PW_T2_K_48-0_Zamienny slup stalowy. Brak jest takiej pozycji w przedmiarze prosimy o uzupełnienie przedmiaru Zamawiającego.

ODPOWIEDŹ:
Dodano pozycję nr 90 do przedmiaru 211. W załączeniu aktualny przedmiar nr 211.

PYTANIE nr 650:
W projekcie wykonawczym konstrukcji TOM III na rysunkach PW_T3_K_124_0_BA_slup S-YA; PW_T3_K_124_A_BA_slup S-YA; PW_T3_K_125_A_BA_slup S-YB; PW_T3_K_126_A_BA_slup S-YC; PW_T3_K_127_0_BA_slup S-YD; PW_T3_K_127_A_BA_slup S-YD znajdują się sprzeczne zapisy odnośnie zabezpieczenia p.poż:
„Malowanie p.poż. do R60 oraz dodatkowe zabezpieczenie obudową do R120 wg architektury”
oraz
„Zabezpieczenie słupa do 2 godzin przez malowanie”
Prosimy o potwierdzenie, że należy wycenić R120 dla wszystkich słupów.

ODPOWIEDŹ:
Wyżej wymienione podpory stalowe należy zabezpieczyć przeciwpożarowo do 2 godzin (R120) poprzez malowanie, min. gr. warstwy 2441 mikrometra (4,97l/m2).

PYTANIE nr 651:
W projekcie architektury TOM III zeszyt 312 rys. 45 i 46 znajduje się konstrukcja stalowa ścian parteru. Prosimy o uzupełnienie rysunku o informacje odnośnie wykończenia konstrukcji oraz uzupełnienie przedmiaru Zamawiającego.

ODPOWIEDŹ:
Konstrukcja stalowa powinna być wykonana z stali nierdzewnej 314, spawana oraz obłożona na widocznych płaszczyznach maskownicami z blachy aluminiowej o gr 2 mm zasłaniającymi stalowe słupy, zakładanymi podczas montażu ścianek aluminiowo-szklanych wypełniających tę strukturę. Do przedmiaru nr 311 dodano pozycję 432. W załączeniu skorygowany przedmiar nr 311.

PYTANIE nr 652:
W projekcie architektury TOM III znajduje się rysunek 17_Zeszyt 313 - Obudowa instalacyjna parter.
Brak jest tej konstrukcji stalowej w przedmiarze. Prosimy o uzupełnienie dokumentacji i przedmiaru Zamawiającego.

ODPOWIEDŹ:
Dodano pozycję nr 69 do przedmiaru 311. W załączeniu skorygowany przedmiar nr 311.

PYTANIE nr 653:
Na parterze budynku Ambulatoryjnego słupy żelbetowe okrągłe należy otynkować i pomalować zgodnie z opisem technicznym architektury p. 4.5. Na rysunku PA_TIII_02_rzut parteru widoczna jest okładzina. Prosimy o precyzyjne określenie wykończenia słupów.

ODPOWIEDŹ:
Niesłusznie zinterpretowano że słupy te są tynkowane. Słupy na parterze należy wykończyć wg opisu technicznego pkt 4.5, który nie mówi o tynkowaniu, mówi o wypełnieniu ew ubytków masą reperacyjną oraz zaimpregnowaniu powierzchni słupów preparatem krzemianowym. Na słupy tak wykończone należy nałożyć okładzinę z płyta mineralno-akrylowych (corian) zgodnie z rysunkiem nr 47 Zeszyt 312.

PYTANIE nr 654:
Na rysunku PA_TIII_02_rzut parteru przy osiach B/7 znajduje się zabudowa automatów wg zeszytu 312. W zeszycie 312 brak jest rysunku z taką zabudową. Prosimy o uzupełnienie dokumentacji oraz przedmiaru Zamawiającego o te pozycje.

ODPOWIEDŹ:
Odpowiedzi udzielono na wczesniej zadane pytanie nr 510. Załączono tam również w związku z udzieloną odpowiedzią uzupełniający rysunek nr 50 do zeszytu 312. Do przedmiaru nr 311 dodano pozycję 65 i 395. W załączeniu skorygowany przedmiar nr 311.

PYTANIE nr 655:
W projekcie architektury TOM II w zestawieniu żaluzji (rys. 10_Zeszyt 213 - żaluzje techniczne) wskazana jest podkonstrukcja pod żaluzje Z10, Z11, Z12 natomiast rysunek projektu konstrukcji TOM II PW_T2_K_40-0_Ruszt nie uwzględnia podkonstrukcji pod żaluzje Z10,Z11, Z12. Prosimy o uzupełnienie dokumentacji i przedmiaru Zamawiającego.

ODPOWIEDŹ:
W załączeniu rewizje rysunków PW_T2_K_40-01_Ruszt, PW_T2_K_41-01_Ruszt_elementy, PW_T2_K_44-01_Ruszt_balustrada_zaluzje zeszytu 222.
W załączeniu skorygowany przedmiar nr 211.

PYTANIE nr 656:
W projekcie architektury TOM III w zestawieniu żaluzji (rys. 12_Zeszyt 313 – żaluzje techniczne Z1-Z4-PD) wskazana jest podkonstrukcja pod żaluzje Z10, Z11, Z12 natomiast rysunek projektu konstrukcji TOM II PW_T2_K_40-0_Ruszt nie uwzględnia podkonstrukcji pod żaluzje Z10,Z11, Z12. Prosimy o uzupełnienie dokumentacji oraz przedmiaru Zamawiającego.



ODPOWIEDŹ:
Pytanie jest zadane nieprawidłowo. Po rozpatrzeniu pytania jeśli istnieje potrzeba zadania go ponownie prosimy o poprawne zredagowanie pytania..

PYTANIE nr 657:
W projekcie architektury TOM IV Wiata na rysunku PA_zeszyt 411 rys 1 rzut parteru oraz w przekroju A-A (rys. PA_zeszyt 411 rys 4 przekrój A-A B-B) widoczna jest ściana łukowa murowana gr. 24cm, która zgodnie z opisem technicznym pkt. 2.4. wykonana jest z silikatów. Brak jest takiej pozycji w przedmiarze. Prosimy o uzupełnienie przedmiaru Zamawiającego.

ODPOWIEDŹ:
W przedmiarze nr 411 dodano pozycję nr 22. W załączeniu skorygowany przedmiar nr 411.

PYTANIE nr 658:
Oferent zwraca uwagę na wyjątkowo duże obciążenie konstrukcji podwieszonymi elementami zewnętrznymi oraz na bezpośredni styk profila stalowego z czynnikami zewnętrznymi, co może powodować skropliny wewnątrz systemu oraz miejscowe osłabienia termiczne konstrukcji. Prosimy o potwierdzenie, że należy wycenić takie rozwiązanie, a oferent nie będzie odpowiadał za ewentualne wady rozwiązania.


ODPOWIEDŹ:
Nie dopuszczalne jest stwierdzenie, że Wykonawca składając ofertę nie przyjmie odpowiedzialności za jakikolwiek element zadania jakiego się podejmuje. Wykonawca, składając ofertę, podejmie się realizacji projektu w całości i nie może skutecznie uchylić się od jakiejkolwiek części odpowiedzialności spoczywającej na nim jako stronie umowy o wykonanie robót budowlanych

Wskazane na przekroju pionowym dołączonym do pytania elementy to pionowe osłony przeciwsłoneczne z aluminiowych profili, które należy mocować za pomocą wsporników do zewnętrznych ścian BA. Elementy te nie są mocowane w ślusarce okiennej. Obciążenia przyjęte w konstrukcji uwzględniają elementy obudowy elewacji w tym pionowych osłon przeciwsłonecznych.

Na fragmencie przekroju poziomego (rzutu) dołączonym do pytania widać pionowe osłony Z na wsporniku M, który jest widziany z góry a znajduje się poniżej linii parapetu. Przekrój jest przeprowadzony przez dylatację pomiędzy elementami aluminiowej ślusarki okiennej. W każdej dylatacji zaprojektowano dodatkowy stalowy profil do którego za pomocą systemowych tulei zamocowane są poziome osłony przeciwsłoneczne z profili aluminiowych. Sposób mocowania dodatkowych profili pokazano na rysunku nr 30 a ilość słupków ślusarki w dylatacjach wykazano w wykazie poziomych osłon przeciwsłonecznych –66 szt. Poziome osłony przeciwsłoneczne wraz z ich mocowaniem do słupków okiennych powinny być rozwiązaniem systemowym. Przyjęte rozwiązanie zostało sprawdzone pod kątem termoizolacyjności i potwierdzone obliczeniowo. Obliczenia zostaną udostępnione Wykonawcy po rozstrzygnięciu postępowania przetargowego i przystąpieniu do realizacji.
W załączeniu rewizja rysunku nr 30 zeszytu 312 oraz skorygowane karty wykazów osłon przeciwsłonecznych zeszytu 313.

PYTANIE nr 659:
Zeszyt 311 Ambulatorium
Proszę o ponowną weryfikację możliwości gięcia profili systemu aluminiowego, żaluzji eliptycznych zewnętrznych oraz szkła. Oferent zwraca uwagę na konieczność gięcia profili poza granicami Polski, co wpłynie na znaczne zwiększenie kosztów produkcji i ograniczy możliwość udziału w przetargu wielu dostawców.




ODPOWIEDŹ:
Okienne profile aluminiowe, szkło oraz poziome osłony przeciwsłoneczne należy giąć zgodnie z projektem. Wykonawca będzie obowiązany wykonać budynek zgodnie z projektem architektonicznym. Możliwość gięcia wszystkich przewidzianych projektem elementów zweryfikowano i potwierdzono.

PYTANIE nr 660:
Proszę o podanie specyfikacji technicznej dla płyt warstwowych zewnętrznych – całość inwestycji.



ODPOWIEDŹ:
Obudowa central na dachu BA:
Pokrycie – płyty warstwowe dachowe, np.:
• BALEXTHERM-MW-R 100/145 (rdzeń z wełny mineralnej)
• Ruukk1 SPC W 140 ( rdzeń 100mm)
• Pruszyński PWD-W 100mm ( rdzeń 100mm)
• Rozwiązanie rynny zgodne z przyjętym systemem pokrycia dachu

Ściany, zgodne z systemem pokrycia dachu np.:
• BALEXTHERM-MW-W-ST 100 (rdzeń 100mm z wełny mineralnej)
• Ruukk1 SPB W 100 rdzeń 100mm)
• Pruszyński PWS-W 100mm (rdzeń 100mm)

Kolor jasno szary.

PYTANIE nr 661:
WIATA - Proszę o określenie wymaganej klasy ppoż. dla okładzin drewnianych

ODPOWIEDŹ:
Okładziny drewniane powinny być nierozprzestrzeniające ogień (NRO).

PYTANIE nr 662:
Zeszty 311 – roszę o informację nt. rodzaju wykończenia zjazdu do garażu – przekrój CC. Przedmiar sugeruje okładziny typu 16 – proszę o potwierdzenie.


ODPOWIEDŹ:
Widoczną na załączonym do pytania rysunku ścianę boczną wzdłuż zjazdu położona naprzeciwko elewacji należy wykonać z betonu architektonicznego z wykończeniem jej płaszczyzny wierzchniej płytami granitowymi o gr.3 cm pochylonymi z spadkiem 1% w stronę zjazdu. Krawędzie płyt fazowane. Płyty należy ułożyć z 2 cm wysunięciem poza lico ściany od strony zjazdu.

PYTANIE nr 663:
Architektura / balustrady: Prosimy o udostępnienie kładów balustrad dla budynku CBO i ich bardziej szczegółowy opis.

ODPOWIEDŹ:
Balustrady klatek schodowych w budynku CBO pozostają istniejące nie wymagają one wymiany ani naprawy jeżeli nie zostaną uszkodzone w trakcie trwania robót rozbiórkowych. Dodatkowo prosimy zwrócić uwagę na występowanie pochwytów naściennych w budynku CBO zaznaczonych na rzutach poszczególnych pięter w zeszycie 211 jak i uwzględnionych w przedmiarach robót.

PYTANIE nr 664:
Architektura / dachy: Prosimy o jednoznaczne wyjaśnienie lokalizacji dla stropodachu 2 i jego oznaczenie cyfrowo-literowe, którego szukać na przekrojach.

ODPOWIEDŹ:
Lokalizacja warstw „Stropodach 2” znajduje się na rys 15 zeszytu 211. Warstwy tego stropodachu znajdują się w obszarze oznaczonym w legendzie jako „zieleń na dachu”.

PYTANIE nr 665:
Architektura / dachy: Na rysunku „zeszyt211 rys18” zielone zakreskowanie jest opisane jako rozbiórka warstw powyżej płyty stropodachu. Prosimy o informację, jakie nowe warstwy należy tam wykonać.

ODPOWIEDŹ:
Po wykonaniu konstrukcji pomostu technologicznego należy odtworzyć istniejące warstwy dachu opisane w opisie technicznym zeszytu 211 jako stropodach istniejący C7.

PYTANIE nr 666:
Architektura / dachy: Na rysunku „zeszyt211 rys21” na poziomie rzędnej ok. 21,12m widnieje stropodach, którego warstwy nie zostały oznaczone. Prosimy o informacje, jaki układ warstw przewidział tam projektant.

ODPOWIEDŹ:
Należy wykonać układ warstw opisany w opisie technicznym zeszytu 211 jako stropodach 3-C6.

PYTANIE nr 667:
Architektura / dachy: Na rysunku „zeszyt211 rys15 rzut 6pietro.dwg” zaznaczony jest zakolorowany obszar, który w legendzie oznacza „zieleń na dachu” na rzędnej +24,98. Prosimy o jednoznaczne informacje o projektowanym układzie warstw.

ODPOWIEDŹ:
W obszarze oznaczonym w legendzie jako „zieleń na dachu” należy wykonać zgodnie z opisem warstw ‘Stropodach 2’ w pkt. 3.2 opisu technicznego zeszytu 211.

PYTANIE nr 668:
Architektura / dachy: W kosztorysie ślepym „zeszyt 211_KS_roboty budowlane_v7” w rozdziale 2.8 Dach dachy zielone występują niejednokrotnie i sądząc po przedmiarach, jest ich zdecydowanie więcej niż zaznaczony obszar na rysunku „zeszyt211 rys15 rzut 6.pietro.dwg” w wyżej wspomnianym pytaniu. Prosimy o podanie lokalizacji wszystkich dachów zielonych budynku CBO.

ODPOWIEDŹ:
Dach dachy zielone występują tylko w obszarze na rys 15 zeszyt211. Pozycje w przedmiarze scalono. W załączeniu skorygowany przedmiar nr 211.

PYTANIE nr 669:
Architektura / dachy: Dotyczy Wiaty: Prosimy o wskazanie, w której pozycji kosztorysowej ująć wycenę warstw stropodachu P2.

ODPOWIEDŹ:
W przedmiarze 411 dodano pozycję 36-40 zawierające warstwy stropodachu P2. W załączeniu skorygowany przedmiar nr 411.

PYTANIE nr 670.
Umowa: Wykonawca wnosi o wskazanie, czy oddanie każdego etapu Inwestycji do użytku wymaga uzyskania odrębnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, tj. czy Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania trzech odrębnych decyzji, osobno dla każdego etapu realizacji.

ODPOWIEDŹ:
Tak. Odrębna decyzja o pozwoleniu na użytkowanie będzie potrzebna po wybudowaniu wiaty śmietnika wraz z pomieszczeniem odpadów medycznych, aby inwestor mógł tam przenieść powyższe funkcje, co jest niezbędne dla uwolnienia frontu robót dla rozbiórek i rozpoczęcia właściwej rozbudowy. Odrębna decyzja o pozwoleniu na użytkowanie będzie potrzebna także po zakończeniu drugiego etapu, a więc głównej rozbudowy i dobudowy, przed przebudową pomieszczeń Apteki w istniejącym budynku. Jest to niezbędne dla przeniesienia Apteki na czas przebudowy do nowego budynku.

PYTANIE nr 671.
Umowa: Wykonawca wnosi o skreślenie § 12 ust. 7, tj. zapisu nakładającego na Wykonawcę obowiązek usunięcia wady bez względu na wysokość związanych z tym kosztów. Wskazane postanowienie Umowy w sposób istotny rozszerza odpowiedzialność Wykonawcy za wady w stosunku do zasad wynikających m.in. z art. 561 § 3 k.c.

ODPOWIEDŹ:
Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie zapisu projektu umowy.
PYTANIE nr 672.
Umowa: Wykonawca wnosi o objęcie górnym limitem kar umownych ustalonym w § 12 ust. 2, wszystkich kar umownych, które przysługują Zamawiającemu na podstawie postanowień umowy. Brak tego zastrzeżenia umownego utrudnia ocenę ryzyk kontraktowych i sporządzenie przez wykonawców porównywanych ofert.

ODPOWIEDŹ:
Zamawiający ustosunkował się do powyższej kwestii we wcześniej udzielonej odpowiedzi na pytanie nr 547. Zamawiający wprowadził limit kar umownych, jakie mogą zostać nałożone na Wykonawcę ze wszystkich tytułów przewidzianych umową, związanych bezpośrednio z realizacją przedmiotu umowy, do poziomu 10% wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu realizacji przedmiotu umowy - art. 12 ust. 2 umowy. Dodatkowe kary umowne, wymienione w art. 12 ust. 1 e), f), g), mają charakter formalny, dyscyplinujący w przypadku naruszenia przez Wykonawcę przepisów ogólnych, obowiązujących w relacjach z pracownikami oraz podwykonawcami i ich ewentualny wymiar finansowy jest znikomy w odniesieniu wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu realizacji przedmiotu umowy.

PYTANIE nr 673.
Umowa: Wykonawca wnosi o uzupełnienie treści § 17 ust. 13 umowy, poprzez dodanie odesłania do „art. 142 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp“. Przepis art. 142 ust. 5 ustawy Pzp, wskazuje na obowiązek wprowadzenia »odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy« w przypadkach wskazanych w tym przepisie. Natomiast w § 17 ust. 13 umowy pominięto możliwość dokonania zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych.

ODPOWIEDŹ:
Zamawiający skorygował brzmienie zapisów § 17 umowy w piśmie z dnia 24.04.2020 nr EZ/350/7/2020/228.

PYTANIE nr 674.
Umowa: Wykonawca wnosi o uzupełnienie treści § 17 ust. 2 ppkt 14 umowy poprzez jednoznacze wskazanie, że opisane w tym punkcie sytuacje obejmują swoim zakresem również wystąpienie pandemii, stanu epidemicznego lub stanu epidemii wywołanych rozprzestrzeniem się chorób zakaźnych.

ODPOWIEDŹ:
Zamawiając koryguje zapis § 17 ust. 2 ppkt. 14 umowy, który otrzymuje brzmienie:

14) działania siły wyższej, klęsk żywiołowych, pandemii, stanu epidemicznego lub stanu epidemii wywołanych rozprzestrzeniem się chorób zakaźnych mających bezpośredni wpływ na termin wykonania umowy.

PYTANIE nr 675:
Prosimy Zamawiającego o informację w jakie ilości należy wycenić okna stałe zlicowane z dwóch stron z powierzchnią ściany?
W przedmiarze zeszyt 311 jest

729 Kalkulacja indywidualna ST 01.24.00 Okno stałe zlicowane z dwóch stron z powierzchnią ściany. Okno w ramie ze stali nierdzewnej, szklone szkłem bezpiecznym 2x szyba 8,4 mm. Okno wyposażone w żalzuję sterowną elektrycznie. szt 1

W dokumencie 5. Wyposażenie sal operacyjnych



ODPOWIEDŹ:
Należy wycenić zgodnie z projektem dwa okna : 120x225cm i 190x225cm. Okna ujęte zostały w poz. 805 i 806. W załączeniu skorygowany przedmiar nr 311.

PYTANIE nr 676:
Dotyczy Tom 3 Zeszyt 351_KS_instalacje elektroenergetyczne: W kosztorysie, w rozdziale: Przebudowa istn. Stacji transformatorowej, jest pozycja „Układanie kabla 4x(4xYKXS 1x240) w kanałach” dla której obmiar wynosi 480m. Czy obmiar dotyczy tak jak w opisie pozycji całej trasy kablowej 4x(4xYKXS 1x240) ? Wydaje się to pomyłką, bo te trasy są tylko wewnętrznymi połączeniami pomiędzy istniejącą a projektowaną rozdzielnicą RGnni takich długich tras nie ma w stacji transformatorowej. Natomiast jeżeli obmiar dotyczyłby pojedynczej żyły YKXS 1x240 to jest to zdecydowanie za mało. Proszę o sprawdzenie i podanie prawidłowej ilości trasy kablowej/kabla.
Problem dotyczy również ilości dla pozycji : „Zarobienie na sucho końca kabla Cu do 1 KV 1-żyłowego o przekroju do 400 mm2” Wg kosztorysu Inwestorskiego to 64 szt. , a wg dokumentacji 128 szt. Proszę o wyjaśnienie rozbieżności.

ODPOWIEDŹ::
Obmiar dotyczy pojedynczej żyły-prawidłowa ilość 880m. zarobienie żył-prawidłowa ilość – 128. Ilości zmieniono w przedmiarze 351. W załączeniu skorygowany przedmiar nr 351.

PYTANIE nr 677:
Dotyczy Tom 3 Zeszyt 352 rys. nr 31. Tom 1 Zeszyt 151 rys. nr 01: Brak na rysunkach istniejącego złącza kablowego ZK7-RGA i nowoprojektowanego złącza kablowego ZK-6. Na rysunku nr 31 nie zaznaczono, które kable wprowadzane do złącza ZK-6 sa nowoprojektowane, a które są istniejące, i czy nie trzeba ich wymienić lub wydłużyć. Brak tych robót w kosztorysach. Proszę o wydanie rewizji rysunków i uwzględnienie zmiany w kosztorysach.

ODPOWIEDŹ::
Szczegółowa lokalizacja złącza ZK6 określona zostanie na budowie przy udziale projektanta i wykonawcy.
Na rysunku nr 31 wszystkie kable przy których wpisany jest przekrój są projektowane. Zestawienie tych kabli znajduje się w dokumentacji kosztorysowej – rozdział: „Linie kablowe z agregatu do złącz”.

PYTANIE nr 678:
Dotyczy Tom 1 Zeszyt 151_KS_instalacje elektroenergetyczne: Wg Oferenta w kosztorysie brakuje lub są błędnie opisane następujące elementy:
- brak pomiarów linii kablowych,
- brak demontażu istniejących linii kablowych, w tym linii zasilającej budynek przeznaczony do rozbiórki od ul.Strzeleckiej,
- brak przepustów gazo- i wodo- szczelnych dla docelowego zasilania budynku radioterapii, przechodzącego przez budynek ambulatorium,
- brak rozbiórek i odtworzenie nawierzchni przed istniejąca stacją transformatorową,
- błędnie podano typ rur osłonowych montowanych na stropie piwnicy budynku ambulatorium jako DVK, a wg dokumentacji są to rury SRS.
Proszę o wyjaśnienie powyższych kwestii i wydanie rewizji kosztorysów.

ODPOWIEDŹ::
- pomiary linii kablowych-uzupełniono w przedmiarze poz.50,51
- demontaże istn. kabli są ujęte w poz.18
- przy zasilanie bud. radioterapii przepusty nie występują ponieważ kable nie wchodzą do wnętrza bud. ambulatorium
- rozbiórka i odtworzenie nawierzchni uzupełniono w przedmiarze poz. 48,49
- rury prowadzone na stropie piwnicy zmieniono na SRS
Dodatkowo zwiększono ilość muf kablowych - poz.32 i 37
W załączeniu skorygowany przedmiar nr 151.

PYTANIE nr 679:
Dotyczy ZESZYT 351_KS_instalacje elektroenergetyczne i Tom 1 Zeszyt 151 rys. nr 01: Wg rys. 01 Tom 1 Zeszyt 151 zasilanie pylonu ma być wykonane kablem YKY 3x4 , natomiast wg kosztysu Zeszyt 351_KS_instalacje elektroenergetyczne, to do zasilania pylonu należy przyjąć kabel YnKY 3x2,5. Który kabel jest prawidłowy?

ODPOWIEDŹ:
Do pylonu należy ułożyć kabel YnKY 3x2,5 (wg. schematu).

PYTANIE nr 680:
Dotyczy Tom 1 Zeszyt 151 rys. nr 01: Prosimy o naniesienie na rysunku 01 robót związanych z: Usunięciem kolizji oświetlenia drogowego i Docelowego mocowania instalacji oświetlenia drogowego. Brak tych szczegółów na rysunku uniemożliwia dokonanie prawidłowej wyceny tych robót oraz weryfikacji kosztorysów.

ODPOWIEDŹ:
Prosimy o zapoznanie się z wcześniej udzieloną odpowiedzią na pytanie nr 280. Do odpowiedzi dołączony został skorygowany przedmiar nr 113 uwzględniając powyższe szczegóły.

PYTANIE nr 681:
Dotyczy „PW_OPIS_IE_SERWEROWNIA t3z371.doc” tkt 5.4 SYSTEM MONITORINGU SERWEROWNI:
Prosimy o podanie nazwy lub producenta systemu monitoringu który ma być zainstalowany w serwerowni (który ma monitorować serwerownię), którego opis jest w punkcie ww wymienionym ?

ODPOWIEDŹ:
W projekcie nie wskazano konkretnego producenta, opisano minimalne parametry jakie musi spełniać system monitoringu.

PYTANIE nr 682:
Zwracamy się z prośbą o uzupełnienie typu i parametrów drzwi DD1, występujących w budynku ambulatoryjnym – brak w zestawieniu w pliku 05_Zeszyt 313-Drzwi.

ODPOWIEDŹ:
W załączniku brakująca karta drzwi.

PYTANIE nr 683:
W przedmiarze - bud. CBO brak rozbiórki fragmentu dachu.

ODPOWIEDŹ:
Przedmiar nr 211 uzupełniono o pozycje nr 29. W załączeniu skorygowany przedmiar nr 211.

PYTANIE nr 684:
W przedmiarze- bud. CBO Zeszyt 211_ KS_roboty budowlane brak pozycji dotyczącej wymiany drzwi w dźwigach istniejących ( 21 szt. o wymiarze 1300x2000mm) podanych w opisie dźwigów.

ODPOWIEDŹ:
W przedmiarze bud. CBO Zeszyt 211_KS_roboty budowlane_v9 pozycje w których zostały przedstawione roboty związane z wymianą i montażem nowych drzwi to poz. 10, 256, 257, 258.
Temat ten został poruszony uprzednio w związku z zestawem pytań Budimex(5)-pytanie 2. W załączeniu skorygowany przedmiar nr 211.

PYTANIE nr 685:
Na rzutach sufitów brak zaznaczonych sufitów wyłożonych płytami absorbującymi (SW). Proszę o wyjaśnienie.

ODPOWIEDŹ:
Na rzutach zostały zaznaczone sufity podwieszane. Sufit SW występuje w pomieszczeniach wentylatorni (S527, 5519, 5520)

PYTANIE nr 686:
W przedmiarze brak pozycji dotyczących sufitów podwieszony modułowych zintegrowanych z systemem panelowym zabudowy ścian, panele ze stali nierdzewnej chromowo-niklowej gr. min 0,8 mm (sufit ST) .

ODPOWIEDŹ:
W przedmiarze bud. Ambulatoryjnego Zeszyt 311_KS_roboty budowlane_v9 pozycje w których zostały przedstawione dany sufit to poz. 802. W załączeniu przedmiar nr 311.

PYTANIE nr 687:
Na rysunku w budynku CBO brak zaznaczonego sufitu ażurowego(SA), który jest podany w przedmiarze.

ODPOWIEDŹ:
W przedmiarze omyłkowo została podana nazwa sufitu SA zamiast SAA. Zostało to naprostowane w przekazanych poprawionych przedmiarach 211_KS_roboty budowlane_v9. W załączeniu przedmiar nr 211.

PYTANIE nr 688:
Folia ołowiana na ścianach GK w pomieszczeniach 4530, 4536 (Budynek ambulatoryjny)- brak pozycji w kosztorysie.

ODPOWIEDŹ:
Przedmiar nr 311 uzupełniono o pozycję 232. W załączeniu skorygowany przedmiar nr 311.

PYTANIE nr 689:
W przedmiarze – bud. Ambulatorium Zeszyt 311_KS_roboty budowlane brak pozycji dotyczących zasłon zaciemniających wewnętrznych w pom. 3517, 4530, 4536, 4546, 5501.

ODPOWIEDŹ:
Zasłony zaciemniające zostały ujęte w pozycji 436 w przedmiarze Zeszytu 311_KS_roboty budowlane_v9. Podana w przedmiarze wartość jest to sumaryczna ilość całkowitych pól powierzchni zasłon we wszystkich wymienionych wyżej pomieszczeniach. W załączeniu aktualny przedmiar nr 311.

PYTANIE nr 690.
Prosimy o potwierdzenie, że koszt i obowiązek wykonywania przeglądów serwisowych urządzeń wymaganych przez producentów w celu utrzymania gwarancji będzie obciążał Zamawiającego.

ODPOWIEDŹ:
Tak, koszt i obowiązek wykonywania przeglądów serwisowych urządzeń wymaganych przez producentów w celu utrzymania gwarancji będzie obciążał Zamawiającego.

PYTANIE nr 691.
Prosimy o potwierdzenie, że koszt bieżącej konserwacji oraz koszt wymiany materiałów eksploatacyjnych, zużywalnych będzie obciążał Zamawiającego.

ODPOWIEDŹ:
Tak, koszt bieżącej konserwacji oraz koszt wymiany materiałów eksploatacyjnych, zużywalnych będzie obciążał Zamawiającego.

PYTANIE nr 692.
Czy Zamawiający dopuści do postępowania lampę operacyjną o regulowanej średnicy pola operacyjnego w zakresie 24-33 cm? Jest to parametr nieznacznie odbiegający od wymaganego, nie wpływający negatywnie na pracę chirurga.

ODPOWIEDŹ:
Zamawiający w związku z dużą ilością pytań modyfikuje opis parametrów lamp operacyjnych.
Zasada zawieszenia: konstrukcja lampy trzyramienna z zawieszeniem sufitowym, ramiona łamane, z regulacją wysokości i kątem obrotu wszystkich części ramion poziomych o 360º, ramiona zapewniające swobodę manewrowania kopułami w osiach X, Y, Z ograniczenie obrotu kopuł
Zasada oświetlenia: dwie diodowe głowice oświetleniowe LED zapewniające bezcieniowe oświetlenie pola operacyjnego
Układ optyczny: generujący światło o barwie białej, diody białe LED
Okrągła, płaska i opływowa konstrukcja opraw oświetleniowych przystosowana do pracy w sali z nawiewem laminarnym
Wysokie natężenie światła. Łączne możliwe do wyemitowania natężenie światła (przy jasności 100%) wszystkich oferowanych, zawieszonych na wspólnej osi, czasz ≥ 290 000 lx
Średnica pola oświetlonego dla kopuły głównej regulowana w zakresie co najmniej 2232 cm
Średnica pola oświetlonego dla kopuły satelitarnej regulowana w zakresie co najmniej 2232 cm
Regulacja natężenia oświetlenia oddzielnie dla każdej czaszy w zakresie min. 5%-100%, z paneli sterowania umieszczonych na ramionach lampy
System oświetlenia endoskopowego, zielone światło
Pozycjonowanie opraw oświetleniowych za pomocą zdejmowanego sterylizowanego uchwytu.
Matryca w czaszy głównej (bez względu na sposób jej podziału) musi zawierać sumarycznie co najmniej 88 pracujących (nie koniecznie jednoczasowo) diod LED.
Matryca w czaszy satelitarnej (bez względu na sposób jej podziału) musi zawierać sumarycznie co najmniej 80 pracujących (nie koniecznie jednoczasowo) diod LED
Obsługa czasz lampy za pomocą paneli dotykowych LCD umieszczonych bezpośrednio przy oprawach oraz za pomocą zintegrowanego systemu sterowania salą operacyjną.
Po dwa zintegrowane uchwyty do pozycjonowania opraw umieszczone na części zewnętrznej (na obwodzie) każdej oprawy
Regulacja wielkości pola operacyjnego oraz funkcji ogniskowania za pomocą uchwytu regulacyjnego lub regulacja za pomocą dotykowego panelu umieszczonego bezpośrednio przy każdej oprawie
Współczynnik odwzorowania barw Ra > 96
Szczególny współczynnik odwzorowania barwy czerwonej R9 > 90
Oprawy emitujące jednorodne światło białe, bez widocznych kolorowych diod
Przedział roboczy bez konieczności ogniskowania dla kopuły głównej i satelitarnej min. 70-140 cm
Przyrost temperatury w obszarze głowy chirurga nie większy niż 1 stopnia C
Lampa z zasilaczem przystosowanym do automatycznego przełączania na zasilanie awaryjne
Wysoka temperatura barwowa, regulowana, zakres regulacji musi zawierać się w przedziale minimum od 3800K do 4800K
Co najmniej pięciostopniowa regulacja temperatury barwowej
Wysoka trwałość punktów świetlnych min 40 000 godzin
Łączny pobór mocy opraw oświetleniowych maksymalnie 250W
Uchwyty sterylne wielorazowe zunifikowane, sterylizowane w autoklawie min. 9 szt. łącznie dla opraw i uchwytu kamery
Lampy przystosowane do montażu w sali z sufitem podwieszanym i nawiewem laminarnym
Obrotowa, kamera medyczna w systemie wysokiej rozdzielczości HD umieszczona na trzecim ramieniu zintegrowanego zawieszenia lampy operacyjnej
Obiektyw kamery z powiększeniem optycznym min. 20x, powiększeniem cyfrowym min. 12x
Sterowanie ogniskową oraz przesłoną kamery automatyczne i ręczne
Sterowanie kamerą za pomocą zintegrowanego systemu sterowania salą operacyjną oraz za pomocą pilota bezprzewodowego.
Urządzenie gotowe (kompatybilne) do współpracy z Systemem Zintegrowanej Sali Operacyjnej. Kompatybilność potwierdzona przez Producentów obu urządzeń (dołączyć oryginalne dokumentacje Producenta urządzenia oraz Producenta Systemu ZIO potwierdzające w/w kompatybilność)

Tak, dokument o kompatybilności potwierdzony przez producentów systemu zintegrowanego i lamp operacyjnych należy dołączyć do oferty.

PYTANIE nr 693.
Czy Zamawiający dopuści do postępowania sumaryczną ilość diod w czasz głównej 43 szt. oraz w czaszy satelitarnej 43 szt.? Współczesny diody LED dają wymagane światło przy mniejszej ilości diod.

ODPOWIEDŹ: Jak wyżej.

PYTANIE nr 694.
Czy Zamawiający dopuści do postępowania lampę operacyjną o współczynniku odwzorowania barw Ra>95?

ODPOWIEDŹ: Jak wyżej.

PYTANIE nr 695.
Czy Zamawiający dopuści do postępowania kolumnę anestezjologiczną o łącznym zasięgu ramion 2000mm?

ODPOWIEDŹ:
Nie, Zamawiający wymaga kolumny anestezjologicznej o zasięgu ramion 2250 mm.
PYTANIE nr 696.
Czy Zamawiający zrezygnuje z wymagania wyposażenia kolumn chirurgicznych i anestezjologicznych w schowki na nadmiar kabli. Rozwiązanie takie wskazuje na konkretnego producenta i uniemożliwia zaoferowania Zamawiającemu produktów o parametrach równoważnych bądź lepszych.

ODPOWIEDŹ:
Zamawiający wymaga 2 schowków na nadmiar przewodów zainstalowanych w głowicy na całej długości kolumny

PYTANIE nr 697.
Czy Zamawiający dopuści do postępowania kolumny medyczne, w których gniazda gazowe i elektryczne mogą być montowane po lewej i prawej stronie kolumny?

ODPOWIEDŹ:
Zamawiający wymaga aby kolumny umożliwiały posadowienie gniazd elektrycznych, wyrównania potencjału, teletechnicznych z obu stron – boków oraz z tyłu kolumny.

PYTANIE nr 698:
Architektura /dżwigi
Prosimy o wskazanie miejsca występowania dźwigu platformowego kompaktowego, o którym mowa w ST 01-24-00 MONTAŻ ELEMENTÓW WYKOŃCZENIA I WYPOSAŻENIA pkt.2

ODPOWIEDŹ:
Dźwig występuje przy północno-zachodnim wejściu do budynku Ambulatoryjnego. Zaznaczony został na rysunkach od 1-4 Tomu 1 zeszyt 111. Specyfikacja urządzenia znajduje się na Karcie 05 zamieszczonej w powyższym zeszycie.

PYTANIE nr 699:
Dotyczy Tom 2 Zeszyt 251 instalacje elektroenergetyczne i Tom 2 Zeszyt 251_KS_instalacje elektroenergetyczne.
W opisie technicznym Tom 2 Zeszyt 251 w pkt. 10 jest napisane: „Projekt przewiduje wymianę istniejących linii kablowych zasilających rozdzielnicę odbiorów pożarowych R-POŻ oraz rozdzielnicę napięcia gwarantowanego RGW. Należy ułożyć linie kablowe relacji: RG - R-POŻ kablem NHXH FE 190/90 4x95 + NHXH FE180/90 1x50, oraz relacji: kablownia - R-GW kablem NHXH FE 190/90 4x95 + NHXH FE180/90 1x50.” Oznacza to 2 linie kablowe NHXH FE 190/90 4x95 + NHXH FE180/90 1x50. W kosztorysie Tom 2 Zeszyt251_KS widnieją pozycje :
„Układanie kabla 3x(NHXH FE180/E90 4x95) w korytkach” i „Układanie kabla 3x(NHXH FE180/E90 1x50) w korytkach”, co sugeruje że są 3-y takie linie kablowe. Dodatkowo ich długość w kosztorysie jest dwukrotnie większa, od odległości pomiędzy pomieszczeniami do których mają być wprowadzone te kable. Prosimy o wyjaśnienie powyższych niezgodności i wydanie rewizji kosztorysu.

ODPOWIEDŹ:
Poprawiono w przedmiarze kabel NHXH FE180/E90 4x95+NHXH FE180/E90 1x50
- RG-R.POŻ. - 35m
- Kablownia-RWG - 50m.
W załączeniu skorygowany przedmiar nr 251.

PYTANIE nr 700:
Dotyczy kosztorysu: Tom 2 Zeszyt 251_KS_instalacje elektroenergetyczne, dokumentacji Tom 2 Zeszyt 251instalacje elektroenergetyczne.
Po analizie dokumentacji, zwracamy uwagę, że w kosztorysie Tom 2 Zeszyt 251_KS_instalacje elektroenergetyczne brakuje następujących elementów, które występują w dokumentacji Tom 2 Zeszyt 251 na rysunkach:
- koryta K100E90 w ilości ok 44m – rysunek nr 03,
- oprawy "11" Barat liniowa 1272x96mm LED 4050 lm 27W IP66 4000k DALI, opal, nastropowa w ilości 4 –rysunek nr 25,
- puszka podłogowa do wylewki betonowej 12 modułów 4 gn.16A + 4 gn 16A Data w ilości 2 wg rys. nr 18,
- szyna miejscowych połączeń wyrównawczych E /np..1804 OboBettermann/ w ilości 17 szt. wg rys. nr 9, 12, 18
- przewód odprowadzający instalacji odgromowej – taśma FeZn 30x4 układana w zbrojeniu ścian żelbetowych w ilości ok 130m wg rys. nr 3, 6, 9, 12, 15, 18, 21,24.
Ponadto występują różnice w ilościach materiałów, które są przyjęte do kosztorysu i występują w dokumentacji:
- oprawa dostropowa oświetlenia podstawowego ozn. "18" – w kosztorysie 1 szt,, na rysunkach – brak,
- oprawa awaryjna ozn. „AP1” – w kosztorysie 14 szt, na rysunkach 8 szt,
- oprawa awaryjna zewnetrzna "CLA2T" – w kosztorysie 7 szt, na rysunku nr 01 - 4 szt,
- Gniazdo wtyczk p.t. 2P+Z 16A/2,5 IP20 – w kosztorysie 170 szt, na rysunkach 186 szt,
- Gniazdo wtyczkowe 2P+Z 16A/2,5 IP55 - w kosztorysie 15 szt, na rysunkach 24 szt,
- zestaw ścienny gniazd PD (2x230+2x230 DATA) - w kosztorysie 12 szt, na rysunkach 20 szt,
- zestawu ścienny gniazd Pdr (2x230) - w kosztorysie 4 szt, na rysunkach 5 szt,
- zasilacz 24V - w kosztorysie 6 szt, na rysunkach 9 szt,
- przycisk PWP - w kosztorysie 3 szt, wg rysunku nr 40 - 6 szt,
- przewód izolowany jednożyłowy LgY 50 układany w korytkach - w kosztorysie 360 m, na rysunkach 500 m,
- przewód izolowany jednożyłowy LgY 6 układany w korytkach - w kosztorysie 200 m, na rysunkach 600m,
- lokalna szyna uziemiająca LERP - w kosztorysie 420 szt, na rysunkach 46 szt,
Prosimy o wyjaśnienie wszystkich powyższych niezgodności i wydanie rewizji kosztorysu.
ODPOWIEDŹ:
Dopisano w przedmiarze
- K100E90 - poz.28
- Oprawy 11- poz.64
- Puszka podłog.-poz.111
- szyny E - poz.149
- Fe/Zn 30x4 - poz.152
Poprawiono również w przedmiarze ilości materiałów w pozycjach: 79;80;107;108;109;110;120;140;145;146;148.
W załączeniu skorygowany przedmiar nr 251.

PYTANIE nr 701:
Dotyczy Tom 2 Zeszyt 251 instalacje elektroenergetyczne, rysunek nr 11.
Na rysunku nr 11 są narysowane lampy dezynfekujące /3 szt/ i sterownik lamp dezynfekujących /1 szt/. Czy te elementy powinny być uwzględnione w kosztorysie Tom 2 Zeszyt 251_KS_instalacje elektroenergetyczne, czy może należą do działu „TECHNOLOGIA MEDYCZNA”?

ODPOWIEDŹ:
Lampy dezynfekujące nie są w zakresie dostawy wykonawcy robót elektrycznych. Jest to wyposażenie w ramach technologii medycznej.



PYTANIE nr 702:
Prosimy o szczegóły dotyczące „panelu R34” znajdującego się w opisie drzwi D3 budynku ambulatoryjnego.

ODPOWIEDŹ:
Panel R34 – wykonany z płyty HPL, wykończonej laminatem w kolorze danej poradni. Usytuowanie panelu względem drzwi i jego wysokość zgodna z rysunkami „Widoki Ścian” TOM 3 Zeszyt 312 (oznaczenie na rysunkach zgodnie z legendą- „12”).

PYTANIE nr 703:
Czy drzwi D28 – budynek ambulatoryjny powinny być wyposażone w elektrorygiel?

ODPOWIEDŹ:
Tak, powinny być wyposażone w elektrorygiel.

PYTANIE nr 704:
Prosimy o informację, jak wykończone mają być słupy wewnętrzne -okrągłe, żelbetowe na parterze w budynku ambulatorium?

ODPOWIEDŹ:
Słupy na parterze należy wykończyć płytami mineralno-akrylowymi (corian) zgodnie z rysunkiem nr 47 Zeszyt 312.

PYTANIE nr 705
Dotyczy instalacji elektrycznych serwerowni: Tom 3 Zeszyt 371 Instalacje Serwerowni, i kosztorysu Tom 3 Zeszyt 371_KS_instalacje elektryczne serwerowni.
Po analizie dokumentacji, zwracamy uwagę, że w kosztorysie „Tom 3 Zeszyt 371_KS_instalacje elektryczne serwerowni” brakuje lub są nieprawidłowe ilości następujących elementów, które występują w dokumentacji na rysunkach:
- przycisk p.pożarowy PWP UPS.A i B – w ilości 2 sztuki – rysunek nr IE-06,
- Kabel NHXH FE180/E90 3x1,5 na uchwytach do przycisków PWP – w ilości 16 mb – rysunek nr IE-06,
- przejście pożarowe w ilości 1 wg rys. nr IE-06,
- zarobienia na sucho końca kabla Cu do 1 KV 1-żyłowego o przekroju 70 mm2 w ilości 8 szt. wg rys. IE01 i IE-03,
- zarobienia na sucho końca kabla Cu do 1 KV 1-żyłowego o przekroju 95 mm2 w ilości 32 szt. wg rys. IE01 i IE-03,
- dla poz.: ”Układanie kabli o masie do 1,5kg/m w korytach i kanałach elektroinstalacyjnych - YKXS 1x95mm2” wg Oferenta powinno być 348mb kabla a nie 252mb,
- dla poz.: ”Układanie kabli o masie do 1,5kg/m w korytach i kanałach elektroinstalacyjnych - YKXS 1x70mm2” wg Oferenta powinno być 58mb kabla a nie 42,5mb,
- dla poz.: ”Montaż gniazd instalacyjnych wtyczkowych ze stykiem ochronnym wodoszczelnych przykręcanych 3- biegunowych do 32A/10mm2” wg Oferenta powinno być 2 szt a nie 10 szt – wg rys. nr IE-05.
Prosimy o wyjaśnienie wszystkich powyższych niezgodności i wydanie rewizji kosztorysu.

ODPOWIEDŹ:
Do przedmiaru nr 371 dodano:
- przycisk p.pożarowy PWP UPS.A i B – w ilości 2 sztuki
- Kabel NHXH FE180/E90 3x1,5 na uchwytach do przycisków PWP – w ilości 16 mb
zarobienia na sucho końca kabla Cu do 1 KV 1-żyłowego o przekroju 70 mm2 w ilości 8 szt.
- zarobienia na sucho końca kabla Cu do 1 KV 1-żyłowego o przekroju 95 mm2 w ilości 48 szt.
- dodatkowe zarobienia na sucho nie ujęte wcześniej w opracowaniu

Długości kabli:
Kosztorys zawiera dokładne obmiary długości odpowiednich odcinków na podstawie rzutów, prośba o wskazanie różnic i metody liczenia długości odcinków kabli. Dodatkowo długości przewodów poprawnie podane zostały w liście materiałowej w naszych opracowaniach (zawierają odpowiednią normę znajdującą się w KNNR)



Gniazda:
Na podstawie nadesłanych rzutów DWG występuje dokładnie 20 gniazd 32A w kosztorysie ujęte jako komplet 10 podwójnych gniazd 32A dla jednostek U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9, U10, U11, U12

W załączeniu skorygowany przedmiar nr 371.






Jednocześnie Zamawiający zmienia termin składania i otwarcia ofert.
Składanie ofert do dnia 14.08.2020r. do godz. 08.00
Otwarcie ofert w dniu 14.08.2020 o godz. 12.00


Zamawiający nie przewiduje udzielania wyjaśnień treści Specyfikacji istotnych Warunków Zamówienia, o które wnoszą Wykonawcy od dnia 01.07.2020r.






UWAGA:
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.














Z poważaniem,
























Opracował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644, zaopatrzenie@wco.pl

LISTA ZAŁĄCZNIKÓW do odpowiedzi na pytania nr 595 do 706 transza siódma

1. Załącznik nr 1. (7) ZESZYT 411_ KS_roboty budowlane v5 - do pytania nr 613, 646, 657, 669
2. Załącznik nr 2. (7) ZESZYT 411_ KS_roboty budowlane v5 .ath
3. Załącznik nr 3. (7) Zaktualizowany przedmiar nr 211 v10 - do pytania nr 622, 649, 668
4. Załącznik nr 4. (7) Zaktualizowany przedmiar nr 211 v10 .ath
5. Załącznik nr 5. (7) Zaktualizowany przedmiar nr 311 v10 - do pytania nr 622, 651, 652
6. Załącznik nr 6. (7) Zaktualizowany przedmiar nr 311 v10 .ath
7. Załącznik nr 7. (7) Zaktualizowany przedmiar 141 v2 - do pytania nr 633 ,634 ,635
8. Załącznik nr 8. (7) Zaktualizowany przedmiar 141 v2 .ath
9. Załącznik nr 9. (7) Zaktualizowany przedmiar 142 v3 - do pytania nr 625, 626, 627, 628
10. Załącznik nr 10. (7) Zaktualizowany przedmiar 142 v3 .ath
11. Załącznik nr 11. (7) Zaktualizowany przedmiar 241 v2 - do pytania nr 636 do 640
12. Załącznik nr 12. (7) Zaktualizowany przedmiar 241 v2 .ath
13. Załącznik nr 13. (7) Zaktualizowany przedmiar 342 v2 - do pytania nr 629, 630, 631, 632
14. Załącznik nr 14. (7) Zaktualizowany przedmiar 342 v2 .ath
15. Załącznik nr 15. (7) Skorygowany przedmiar nr 111 v3 do pytania nr 642, 643
16. Załącznik nr 16. (7) Skorygowany przedmiar nr 111 v3 .ath
17. Załącznik nr 17. (7) Skorygowany przedmiar nr 232 v1 do pytania nr 648.
18. Załącznik nr 18. (7) Skorygowany przedmiar nr 232 v1 .ath
19. Załącznik nr 19. (7) Rewizja rysunku 30 zeszyt 312 do pytania nr 658
20. Załącznik nr 20. (7) Rewizja kart wykazów zewnętrznych osłon przeciwsłonecznych Zeszyt 313 do pytania nr 658.
21. Załącznik nr 21. (7) Rewizja rysunku PW_T2_K_40-01_Ruszt Zeszyt 222 do pytania nr 655.
22. Załącznik nr 21. (7) PW_T2_K40-45_1_CBO_2020-06-05_RUSZT_CENTRALI_WENT_REW1.dwg
23. Załącznik nr 23. (7) Rewizja rysunku PW_T2_K_41-01_Ruszt_elementy Zeszyt 222 do pytania nr 655.
24. Załącznik nr 24. (7) Rewizja rysunku PW_T2_K_44-01_Ruszt_balustrada_zaluzje Zeszyt 222 do pytania nr 655.
25. Załącznik nr 25. (7) Skorygowany przedmiar nr 151 v2 do pytania nr 678.
26. Załącznik nr 26. (7) Skorygowany przedmiar nr 151 v2 .ath
27. Załącznik nr 27. (7) Skorygowany przedmiar nr 351 v2 do pytania nr 676.
28. Załącznik nr 28. (7) Skorygowany przedmiar nr 351 v2 .ath
29. Załącznik nr 29. (7) Karta drzwi DD1 do pytania nr 682.
30. Załącznik nr 30. (7) Skorygowany przedmiar nr 251 v2 do pytania nr 699, 700.
31. Załącznik nr 31. (7) Skorygowany przedmiar nr 251 v2 .ath
32. Załącznik nr 32. (7) Skorygowany przedmiar nr 371 v2 do pytania nr 705.
33. Załącznik nr 33. (7) Skorygowany przedmiar nr 371 v2 .ath

« Powrót do szczegółów zamówienia