Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH WRAZ Z UMEBLOWANIEM POMIESZCZEŃ W RAMACH ZADANIA: BUDYNEK AMBULATORYJNY – ROZBUDOWA WIELKOPOLSKIEGO CENTRUM ONKOLOGII W KIERUNKU UL. STRZELECKIEJ.

Numer zamówienia:

350/7/2020

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 21.05.2020
EZ/350/7/2020/298


Wg rozdzielnika: do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne nr 7/2020

dotyczy: Wykonanie robót budowlanych wraz z umeblowaniem pomieszczeń w ramach zadania : Budynek ambulatoryjny- Rozbudowa Wielkopolskiego Centrum Onkologii w kierunku ul. Strzeleckiej.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.


PYTANIE NR 146
Ze względu na rozbieżności w dokumentacji prosimy o informację z czego wykonana jest ściana oddzielająca taras od urządzeń technicznych na dachu budynku ambulatoryjnego: rodzaje materiałów, grubości, rodzaj i kolor wykończenia. Czy dana ściana jest w całości murowana zgodnie z przekrojem A-A, czy zakończona wieńcem żelbetowym jak przedstawia przekrój B-B.
ODPOWIEDŹ
Ściana jest zaprojektowana na podwalinie żelbetowej, murowana z bloczków gazobetonu o szer 24 cm z trzpieniami żelbetowymi łączącymi podwalinę z wieńcem widocznym na przekroju BB. Żelbetowe elementy ściany określono w projekcie konstrukcji pozostawiając wykonawcy swobodę w zakresie rozmieszczenia trzpieni. Ściana została zaprojektowana jako pokryta obustronnie półtwardą wełną mineralną grubości 100mm powleczoną czarną flizeliną, mocowaną mechanicznie, od strony północnej dodatkowo giętymi panelami kompozytowymi aluminiowymi na podkonstrukcji stalowej lub aluminiowej. Ściana nakryta obróbką z paneli aluminiowych kompozytowych.

PYTANIE NR 147
Prosimy o informację z jakich materiałów (rodzaj, grubość) ma być wykonany dach budynku ambulatoryjnego w osiach C-D/5-8 oraz czy przewidziano wykonanie attyki na połączeniu ze ścianą zewnętrzną.
ODPOWIEDŹ
Dach ten zaprojektowano z przekryciem i zarazem pokryciem jednowarstwowym z płyt warstwowych o odporności ogniowej EI30, grubości całkowitej 100mm z powlekanej blachy stalowej z rdzeniem z pianki PIR lub wełny mineralnej, z zastosowaniem gotowej prefabrykowanej rynny wewnętrznej z tego samego systemu. Przewidziano wykonanie obwodowej systemowej attyki.

PYTANIE NR 148
Prosimy o jednoznaczne zaznaczenie obszarów elewacji budynku CBO koniecznych do uwzględnienia w wycenie.
ODPOWIEDŹ
W tej sprawie prosimy wziąć pod uwagę dokumentację projektową zeszyt 211 – rysunki kładów elewacji nr 22 i 23 i odpowiedzi na wcześniej zadane pytania, w szczególności wyjaśnienie przekazane w odpowiedzi na pytanie nr 126 : „dysproporcja pomiędzy zakresem demontażu elewacji a powierzchniami nowych elewacji wynika z rozbudowy budynku CBO, zastosowania na części stanowiącej rozbudowę nowych odmiennych od demontowanych materiałów elewacji i przygotowanie budynku do dobudowania doń Budynku Ambulatoryjnego – na płaszczyźnie bezpośredniego styku budynek CBO nie będzie miał elewacji”. Zwracamy również uwagę, że w toku postępowania przetargowego został uczytelniony jako rewizja 1 z 31.03.2020 rysunek nr 23 – przekazany przy odpowiedzi na pytanie nr 42.

PYTANIE NR 149
Prosimy o informację z jakich materiałów (rodzaj, grubość) ma być wykonany dach na 5 piętrze budynku CBO w osiach E-F/9-10.
ODPOWIEDŹ
Jest to część pozioma przegrody alumionowo – szklanej F10 ujętej w zeszycie 213. Płaszczyzny określone w pytaniu jako „dach” stanowią górne wypełnienie wykusza na ryglach aluminiowych, należy je wykonać z trójszybowych pakietów szklanych opisanych tam dla tej przegrody.

PYTANIE NR 150
Prosimy o informację w której pozycji kosztorysu ofertowego należy uwzględnić uszczelnienie istniejącego pokrycia dachowego budynku CBO w osiach E-L’/17-18 po montażu konstrukcji stalowej.
ODPOWIEDŹ
Uszczelnienie istniejącego pokrycia dachowego budynku CBO w osiach E-L’/17-18 po montażu konstrukcji stalowej należy uwzględnić w pozycji 85 przedmiaru 211…

PYTANIE NR 151
Prosimy o informację jakie wykończenie posadzki należy przyjąć w pomieszczeniach Apteki w budynku ambulatoryjnym (pom 4501-4513). Wg wykazu pomieszczeń z wykończeniem jest to PP6 czyli wykładzina rulonowa z tworzywa sztucznego, według przedmiarów „Posadzka żywiczna wg technologii SYNTAJ wraz z wywinięciem”.
ODPOWIEDŹ
Pozycje od 325 do 329 zostały w przedmiarze dla oferentów poprawione, należy przyjąć wg wykazu posadzki PP6.

PYTANIE NR 152
Prosimy o potwierdzenie, że sufit podwieszany o symbolu „R” na rysunku nr 06 (sufity podwieszane – V piętro) to ten sam rodzaj sufitu co oznaczony symbolem „SP1”
ODPOWIEDŹ
Tak, to ten sam. Uaktualniony rysunek 5 piętra został załączony do odpowiedzi na pytanie nr 188.

PYTANIE NR 153
Czy w klatce schodowej na 5 piętrze budynku ambulatoryjnego ma być wykonany sufit tynkowany i malowany czy sufit podwieszany widoczny na przekroju A-A ?
ODPOWIEDŹ
Należy wykonać sufit tynkowany i malowany.

PYTANIE NR 154
Prosimy o uzupełnienie opisu zewnętrznej przegrody poziomej o symbolu P17.
ODPOWIEDŹ
Na przekroju AA opisano omyłkowo między osią 1 a 2 nad 4 piętrem stropodach P17 zamiast P7. Jest on opisany na str 15 opisu technicznego w zeszycie 311 (p. 4.2) jako stropodach 3(P7)…


PYTANIE NR 155
Prosimy o informacje w której pozycji kosztorysu ofertowego należy przyjąć wartość wywiezienia urobku powstałego na skutek wykonania pali.
ODPOWIEDŹ
Wartość wywiezienia urobku powstałego na skutek wykonania pali należy uwzględnić w pozycji nr 2 przedmiaru 311…
Jednocześnie informujemy w związku z odpowiedziami nr 5,6 i 10, że skorygowane przedmiary dla oferentów, tzw ślepe kosztorysy nr 211 i 311 załączone zostały do wcześniejszych odpowiedzi nr 121 i 124.

PYTANIE NR 156
W związku opisanym w załączniku nr 5 systemu integracji sal operacyjnych, który jest opisem systemu integracji konkretnego producenta (Alvo), prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania na zasadzie równoważności systemu integracji innych producentów niż opisany. Prosimy o dopuszczenie na zasadzie rozwiązania równoważnego Systemu Integracji Sal Operacyjnych, który funkcjonalnie spełnia wszystkie wymogi natomiast różnice wynikają głównie z technologii wykonania produktu np. nie ma konieczności stosowania lokalnej szafy typu RAC 19” gdyż zastępuje je jedno małe urządzenie w zintegrowanej obudowie wolnostojącej zajmujące zdecydowanie mniej miejsca, które można zainstalować zarówno w obrębie sali operacyjnej jak również w innym pomieszczeniu np. technicznym ?
ODPOWIEDŹ
Zgodnie z zapisami SiWZ, jeżeli w treści dokumentacji przetargowej w opisie przedmiotu zamówienia użyto zapisów wskazujących specyfikacje techniczne, systemy referencji technicznych, które charakteryzują dany produkt, to należy je traktować jako przykładowe parametry dla ustalenia wymaganego standardu. W takim przypadku Zamawiający dopuszcza składanie ofert, które przedstawiają opis przedmiotu zamówienia, o co najmniej takich samych lub lepszych parametrach, jakie zostały określone w SIWZ.
W przypadku integracji sal operacyjnych, oferowany system musi spełniać wszystkie parametry określone w załączniku 5.2 do SIWZ.

PYTANIE NR 157
Czy Zamawiający dopuści wysokiej jakości lampę operacyjną sufitową w konfiguracji:
Czasza pierwsza (główna) wraz z wysięgnikiem dwuramiennym wraz z kamerą HD, czasza druga (satelitarna) wraz z wysięgnikiem dwuramiennym, lampa z zawieszeniem sufitowym, w którym wszystkie wysięgniki czasz instalowane są współosiowo w centralnym otworze, każda czasza zawieszona na obrotowym wysięgniku dwuramiennym. Każdy wysięgnik wyposażony w ramię uchylne, umożliwiające regulację wysokości. Każda czasza wyposażone w podwójny przegub umożliwiający manewrowanie w trzech prostopadłych osiach, czasze o konstrukcji zwartej, jednoczęściowej tj. bez fizycznych przerw i odstępów pomiędzy częściami czaszy, konstrukcja czasz wykonana z aluminium z pokrywą z tworzywa sztucznego odpornego na działanie środków dezynfekcyjnych, powierzchnia łatwa do utrzymania w czystości: gładka, bez widocznych (niezabudowanych) śrub lub nitów mocujących, wykonana z materiałów odpornych na działanie środków dezynfekcyjnych, Źródło światła w technologii energooszczędnych i wysokowydajnych diod świecących LED w postaci matrycy diodowej. Matryce diodowe zawierająca sumarycznie: w czaszy głównej i satelitarnej 12 diod LED, wgłębność oświetlenia (L1+L2): 1050 mm, bardzo wysoka bezcieniowość: na dnie tuby: 100 %. Wszystkie diody tego samego koloru, emitujące światło białe o jednakowej temperaturze barwowej. Natężenie światła Ec max. w odległości 1 m: - dla czaszy głównej: 160 000 lux - dla czaszy satelitarnej: 160 000 lux Czasza główna i satelitarna posiadają wbudowany mikroprocesorowy system monitorujący sprawność diod LED, gwarantujący stałą wartość świecenia diod podczas długotrwałej pracy. Średnica obu czasz 630mm. Minimalna średnica pola operacyjnego d10: 200 mm (mierzone w odległości 1m od pola operacyjnego. Stała temperatura barwowa 4300K Współczynnik odwzorowania barw Ra: 95%, stała temperatura barwowa i wskaźnik rozpoznawania barw podczas regulacji natężenia światła. Funkcja zwiększenia średnicy pola operacyjnego poprzez dotykowy panel sterujący zlokalizowany przy przegubie „brudnym” oraz uchwyt centralny w osi geometrycznej lampy. Funkcja regulacji natężenia światła w 5 krokach na panelu dotykowym przy czaszy lampy. Regulacja natężenia oświetlenia w zakresie od 10 % do 100% .Uchwyt centralny w osi geometrycznej czaszy, do pozycjonowania czasz oraz regulacji średnicy pola operacyjnego, ze zdejmowalną rękojeścią z możliwością jej sterylizacji parowej w temperaturze 134 st. C, 5 rękojeści sterylne w komplecie na każdą czaszę. Maksymalny pobór mocy każdej z czasz 70VA. Dioda stanu akumulatora oraz dioda ostrzegawcza o błędach, na pojemnościowym panelu dotykowym przy czaszy lampy. Żywotność źródła światła: 60 000 h, Czasze lamp przystosowane do zasilania głównego i awaryjnego 230V. Automatyczne przełączanie na zasilanie awaryjne. Kamera o rozdzielczości HD, do montażu w satelicie lub czaszy głównej: matryca kamery – typ 1/4” CMOS, Rozdzielczość kamery – 1,43 mln pikseli, Funkcja Autofocus, czyli możliwość automatycznej regulacji ostrości przez kamerę. Sterowanie parametrami i funkcjami kamery z dotykowego panela LCD lub panelu naściennego lub za pomocą zintegrowanego systemu sterowania salą operacyjną.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający w związku z dużą ilością pytań modyfikuje opis parametrów lamp operacyjnych.

Zasada zawieszenia: konstrukcja lampy trzyramienna z zawieszeniem sufitowym, ramiona łamane, z regulacją wysokości i kątem obrotu wszystkich części ramion poziomych o 360º, ramiona zapewniające swobodę manewrowania kopułami w osiach X, Y, Z ograniczenie obrotu kopuł
Zasada oświetlenia: dwie diodowe głowice oświetleniowe LED zapewniające bezcieniowe oświetlenie pola operacyjnego
Układ optyczny: generujący światło o barwie białej, diody białe LED
Okrągła, płaska i opływowa konstrukcja opraw oświetleniowych przystosowana do pracy w sali z nawiewem laminarnym
Wysokie natężenie światła. Łączne możliwe do wyemitowania natężenie światła (przy jasności 100%) wszystkich oferowanych, zawieszonych na wspólnej osi, czasz ≥ 290 000 lx
Średnica pola oświetlonego dla kopuły głównej regulowana w zakresie co najmniej 2232 cm
Średnica pola oświetlonego dla kopuły satelitarnej regulowana w zakresie co najmniej 2232 cm
Regulacja natężenia oświetlenia oddzielnie dla każdej czaszy w zakresie min. 5%-100%, z paneli sterowania umieszczonych na ramionach lampy
System oświetlenia endoskopowego, zielone światło
Pozycjonowanie opraw oświetleniowych za pomocą zdejmowanego sterylizowanego uchwytu.
Matryca w czaszy głównej (bez względu na sposób jej podziału) musi zawierać sumarycznie co najmniej 88 pracujących (nie koniecznie jednoczasowo) diod LED.
Matryca w czaszy satelitarnej (bez względu na sposób jej podziału) musi zawierać sumarycznie co najmniej 80 pracujących (nie koniecznie jednoczasowo) diod LED
Obsługa czasz lampy za pomocą paneli dotykowych LCD umieszczonych bezpośrednio przy oprawach oraz za pomocą zintegrowanego systemu sterowania salą operacyjną.
Po dwa zintegrowane uchwyty do pozycjonowania opraw umieszczone na części zewnętrznej (na obwodzie) każdej oprawy
Regulacja wielkości pola operacyjnego oraz funkcji ogniskowania za pomocą uchwytu regulacyjnego lub regulacja za pomocą dotykowego panela umieszczonego bezpośrednio przy każdej oprawie
Współczynnik odwzorowania barw Ra > 96
Szczególny współczynnik odwzorowania barwy czerwonej R9 > 90
Oprawy emitujące jednorodne światło białe, bez widocznych kolorowych diod
Przedział roboczy bez konieczności ogniskowania dla kopuły głównej i satelitarnej min. 70-140 cm
Przyrost temperatury w obszarze głowy chirurga nie większy niż 1 stopnia C
Lampa z zasilaczem przystosowanym do automatycznego przełączania na zasilanie awaryjne
Wysoka temperatura barwowa, regulowana, zakres regulacji musi zawierać się w przedziale minimum od 3800K do 4800K
Co najmniej pięciostopniowa regulacja temperatury barwowej
Wysoka trwałość punktów świetlnych min 40 000 godzin
Łączny pobór mocy opraw oświetleniowych maksymalnie 250W
Uchwyty sterylne wielorazowe zunifikowane, sterylizowane w autoklawie min. 9 szt. łącznie dla opraw i uchwytu kamery
Lampy przystosowane do montażu w sali z sufitem podwieszanym i nawiewem laminarnym
Obrotowa, kamera medyczna w systemie wysokiej rozdzielczości HD umieszczona na trzecim ramieniu zintegrowanego zawieszenia lampy operacyjnej
Obiektyw kamery z powiększeniem optycznym min. 20x, powiększeniem cyfrowym min. 12x
Sterowanie ogniskową oraz przesłoną kamery automatyczne i ręczne
Sterowanie kamerą za pomocą zintegrowanego systemu sterowania salą operacyjną oraz za pomocą pilota bezprzewodowego.
Urządzenie gotowe (kompatybilne) do współpracy z Systemem Zintegrowanej Sali Operacyjnej. Kompatybilność potwierdzona przez Producentów obu urządzeń. (dołączyć oświadczenie Producenta Systemu ZIO potwierdzające w/w kompatybilność)

PYTANIE NR 158
Czy Zamawiający dopuści kolumnę chirurgiczną wykonaną z profili aluminiowych malowanych proszkowo z ramieniem łamanym o całkowitym zasięgu 1900mm, regulacją wysokości 71cm, ilością gniazd i wyposażenia jak w załączniku nr 5. Wyposażenie kolumny o takiej samej funkcjonalności jak w załączniku nr 5 ?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza pod warunkiem że całkowity zasięg ramion wynosi min. 2000mm. Pozostałe parametry zgodnie ze specyfikacją.

PYTANIE NR 159
Czy Zamawiający dopuści kolumnę anestezjologiczną wykonaną z profili aluminiowych malowanych proszkowo z ramieniem łamanym o całkowitym zasięgu 1900 mm, regulacją wysokość 71cm, z zawieszeniem na aparat do znieczuleń, ilością gniazd i wyposażenia jak w załączniku nr 5. Wyposażenie kolumny o takiej samej funkcjonalności jak w załączniku nr 5?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza pod warunkiem że całkowity zasięg ramion wynosi min. 2250mm. Pozostałe parametry zgodnie ze specyfikacją.

PYTANIE NR 160
Prosimy o wyjaśnienie zapisów dotyczących następującej specyfikacji lampy operacyjnej:
Lampa operacyjna wyposażone w dwie oprawy oświetleniowe ( lampa główna i satelita z kamerą HD, mocowane na trzech niezależnych podwójnych ramionach, na wspólnym zawiesiu.
• Czy zamawiający wymaga lampy operacyjnej składającej się z dwóch opraw oświetleniowych z czego tylko jedna wyposażona jest w kamerę HD ?
• Czy Zamawiający wymaga aby każda z opraw oświetleniowych zawieszona była na niezależnym, podwójnym ramieniu mocowanym na wspólnym zawiesiu sufitowym ?


ODPOWIEDŹ
Zamawiający przedstawił zmodyfikowany opis parametrów lamp operacyjnych w odpowiedzi na wcześniejsze pytanie nr 157.

PYTANIE NR 161
Prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający dopuści lampę operacyjną składająca się z dwóch czasz w kształcie koła o zwartej i zamkniętej budowie o średnicy 620 mm i klasie szczelności IP 42 ?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający przedstawił zmodyfikowany opis parametrów lamp operacyjnych w odpowiedzi na wcześniejsze pytanie nr 157.

PYTANIE NR 162
Czy Zmawiający będzie wymagał regulacji średnicy pola operacyjnego lampy oraz możliwości zmiany parametrów natężenia pola oświetleniowego z poziomu sterylizowanego, wymiennego uchwytu umieszczonego centralnie na środku czaszy lampy ?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający przedstawił zmodyfikowany opis parametrów lamp operacyjnych w odpowiedzi na wcześniejsze pytanie nr 157.

PYTANIE NR 163
Czy zamawiający będzie wymagał aby interfejs sterowania lampą operacyjną znajdujący się na obudowie czaszy lampy był identycznie, graficznie odzwierciedlony po stronie interfejsu systemu integracji zapewniając użytkownikowi tym samym szybkie, intuicyjne sterowanie ?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający przedstawił zmodyfikowany opis parametrów lamp operacyjnych w odpowiedzi na wcześniejsze pytanie nr 157.

PYTANIE NR 164
Czy Zamawiający dopuszcza możliwość ofertowania lampy operacyjnej z możliwością regulacji temperatury barowej w zakresie od 3 800 K do 5 600 K ?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający przedstawił zmodyfikowany opis parametrów lamp operacyjnych w odpowiedzi na wcześniejsze pytanie nr 157.

PYTANIE NR 165
Czy Zamawiający dopuszcza możliwość ofertowania lampy operacyjnej z regulacją średnicy pola bezcieniowego w polu operacyjnym zakresu od 190 do 280 mm ?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający przedstawił zmodyfikowany opis parametrów lamp operacyjnych w odpowiedzi na wcześniejsze pytanie nr 157.

PYTANIE NR 166
Czy Zamawiający dopuszcza możliwość ofertowania rozwiązania lampy operacyjnej – której to jedna z czasz wyposażona jest w kamerę o rozdzielczości HD z funkcją Zoom optycznego 10x, zoom cyfrowy 12x, której to moduł kamery montowany jest wewnątrz kopuły, za szybą ochronną. Zaletą takiego rozwiązania jest brak elementów kamery wystających poza obrys kopuły co wpływa na większy komfort użytkowania systemu, a przede wszystkim na aspekty utrzymania czystości urządzenia.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający przedstawił zmodyfikowany opis parametrów lamp operacyjnych w odpowiedzi na wcześniejsze pytanie nr 157.

PYTANIE NR 167
Czy Zamawiający dopuści możliwość ofertowania lampy operacyjnej wyposażonej w funkcje Endo emitującej światło białe gdzie poziom iluminacji w tymże trybie wynosi 3 000 lx tj. 2% wartości maksymalnej ?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający przedstawił zmodyfikowany opis parametrów lamp operacyjnych w odpowiedzi na wcześniejsze pytanie nr 157.

PYTANIE NR 168
Pytanie do ZADANIA NR.X14 Kolumna chirurgiczna :
Prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający będzie wymagał kolumny chirurgicznej z gniazdami elektrycznymi, wyrównania potencjału i teletechnicznymi, które to montowane są z obu stron (boków) konsoli oraz z tyłu konsoli na tych samych ścianach co punkty poboru gazów medycznych ?
ODPOWIEDŹ
TAK. Zamawiający wymaga aby kolumna chirurgiczną umożliwiała posadowienie gniazd elektrycznych, wyrównania potencjału, teletechnicznych z obu stron – boków oraz z tyłu kolumny.

PYTANIE NR 169
Prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający będzie wymagał kolumnę chirurgiczną wyposażoną w gniazda elektryczne 230V posadowione w pozycji 45° względem osi wzdłużnej kolumny ?
ODPOWIEDŹ
TAK. Zamawiający wymaga

PYTANIE NR 170
Prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający w ramach wyspecyfikowanego w opisie wyposażenia kolumny chirurgicznej w schowki na nadmiar przewodów wymagał będzie aby 2 schowki zainstalowane były w głowicy zasilającej na całej jej długości od strony uchwytu - podwieszenia aparatu do znieczulenia? Schowki równoległe względem siebie, ułożone po prawej i lewej stronie umożliwiające zabezpieczenie nadmiaru rur gazów medycznych (min. 4 rury, w tym sprężone powietrze, tlen i próżnia) oraz kabli elektrycznych (min. 5 kabli zasilających 230 V) i przewodów teletechnicznych (m.in. 2 kable sieci komputerowej).
ODPOWIEDŹ
TAK. Zamawiający wymaga 2 schowków na nadmiar przewodów zainstalowanych w głowicy na całej długości kolumny

PYTANIE NR 171
Prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający dopuści i wymaga wyposażenia kolumny chirurgicznej w co najmniej 4 półki o wymiarach 630*480 mm z czego dolna półka wyposażona jest w 2 szuflady o dopuszczalnym obciążeniu 7 kg ?
ODPOWIEDŹ
TAK. Zamawiający dopuszcza kolumny wyposażonej w 4 półki. Dolna półka wyposażona w dwie szuflady o obciążeniu 7kg.

PYTANIE NR 172
Czy Zamawiający wymaga aby kolumna chirurgiczna wyposażona została w półki pod aparaturę posiadające zamontowane po bokach szyny DIN: strona prawa, strona lewa półki oraz na rogach półek zainstalowane odboje z miękkiego tworzywa ? Takie ułożenie szyn umożliwia funkcjonalne rozlokowanie akcesoriów uzupełniających i wpływa na bezpieczeństwo użytkowania.
ODPOWIEDŹ
TAK. Zamawiający wymaga aby półki pod aparaturę posiadały zainstalowane po min. 2 bokach szyny DIN jak i również wyposażone były w odboje w tworzywa miękkiego.


PYTANIE NR 173
Czy Zamawiający wymaga aby kolumna chirurgiczna wyposażona została w uchwyt sterowania kolumną posiadający przyciski do zwalniania blokady obrotu ramion oraz głowicy umieszczone w zorientowanym pionowo uchwycie zainstalowanym na ściance głowicy ?
ODPOWIEDŹ
TAK. Zamawiający wymaga pełnego sterowania kolumną z poziomu uchwytu zamontowanego na głowicy kolumny.

PYTANIE NR 174
Czy Zamawiający wymaga aby kolumna chirurgiczna wyposażona została w uchwyt sterowania kolumną posiadający przyciski do sterowania ruchem pionowym głowicy umieszczone w tym samym uchwycie, w którym są umieszczone przyciski do zwalniania blokady obrotu ramion i głowicy ?
ODPOWIEDŹ
TAK. Zamawiający wymaga pełnego sterowania kolumną z poziomu uchwytu zamontowanego na głowicy kolumny.

PYTANIE NR 175
Czy Zamawiający wymaga aby ramię z uchwytem na monitor 32” umożliwiające dostosowywanie wysokości monitora oraz obrotu 330° zamontowane było na wspólnym zawiesiu z kolumną chirurgiczną ?
ODPOWIEDŹ
TAK. Zamawiający wymaga aby ramię z uchwytem na monitor 32” zamontowane było na wspólnym zawiesiu sufitowym wraz z kolumną chirurgiczną.

PYTANIE NR 176
Pytanie do ZADANIA NR. X13 Kolumna anestezjologiczna :
Prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający będzie wymagał kolumny anestezjologicznej z gniazdami elektrycznymi, wyrównania potencjału i teletechnicznymi, które to montowane są z obu stron (boków) konsoli oraz z tyłu konsoli na tych samych ścianach co punkty poboru gazów medycznych ?
ODPOWIEDŹ
TAK. Zamawiający wymaga aby kolumna anestezjologiczna umożliwiała posadowienie gniazd elektrycznych, wyrównania potencjału, teletechnicznych z obu stron – boków oraz z tyłu kolumny.

PYTANIE NR 177
Prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający będzie wymagał kolumny anestezjologicznej wyposażonej w gniazda elektryczne 230V posadowione w pozycji 45° względem osi wzdłużnej kolumny ?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza ale nie wymaga

PYTANIE NR 178
Prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający w ramach wyspecyfikowanego w opisie wyposażenia kolumny anestezjologicznej w schowki na nadmiar przewodów wymagał będzie aby 2 schowki zainstalowane były w głowicy zasilającej na całej jej długości od strony uchwytu - podwieszenia aparatu do znieczulenia? Schowki równoległe względem siebie, ułożone po prawej i lewej stronie umożliwiające zabezpieczenie nadmiaru rur gazów medycznych (min. 4 rury, w tym sprężone powietrze, tlen i próżnia) oraz kabli elektrycznych (min. 5 kabli zasilających 230 V) i przewodów teletechnicznych (m.in. 2 kable sieci komputerowej).
ODPOWIEDŹ
TAK. Zamawiający wymaga 2 schowków zainstalowanych na całej długości kolumny

PYTANIE NR 179
Prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający wymaga aby kolumna anestezjologiczna umożliwiająca zawieszenie aparatu do znieczulenia zapewniała udźwig 270 kg ?
ODPOWIEDŹ
Jeżeli obliczenia bezpiecznego użytkowana kolumny wskazują na udźwig min.270 kg. – Zamawiający wymaga.

PYTANIE NR 180
Czy Zamawiający wymaga aby kolumna anestezjologiczna wyposażona została w półki pod aparaturę posiadające zamontowane po bokach szyny DIN: strona prawa, strona lewa półki oraz na rogach półek zainstalowane odboje z miękkiego tworzywa ? takie ułożenie szyn umożliwia funkcjonalne rozlokowanie akcesoriów uzupełniających i wpływa na bezpieczeństwo użytkowania.
ODPOWIEDŹ
TAK. Zamawiający wymaga aby półki pod aparaturę posiadały zainstalowane po min. 2 bokach szyny DIN jak i również wyposażone były w odboje w tworzywa miękkiego.

PYTANIE NR 181
Czy Zamawiający wymaga aby kolumna anestezjologiczna wyposażona została w uchwyt sterowania kolumną posiadający przyciski do zwalniania blokady obrotu ramion oraz głowicy umieszczone w zorientowanym pionowo uchwycie zainstalowanym na ściance głowicy ?
ODPOWIEDŹ
TAK. Zamawiający wymaga pełnego sterowania kolumną anestezjologiczną z poziomu uchwytu zamontowanego na głowicy kolumny.

PYTANIE NR 182
Czy Zamawiający wymaga aby kolumna anestezjologiczna wyposażona została w uchwyt sterowania kolumną posiadający przyciski do sterowania ruchem pionowym głowicy umieszczone w tym samym uchwycie, w którym są umieszczone przyciski do zwalniania blokady obrotu ramion i głowicy ?
ODPOWIEDŹ
TAK. Zamawiający wymaga pełnego sterowania kolumną z poziomu uchwytu zamontowanego na głowicy kolumny.

PYTANIE NR 183
Czy Zamawiający wymaga aby ramię boczne na monitor czynności życiowych oraz na monitor systemowy będący wyposażeniem kolumny anestezjologicznej posiadał wewnętrzne, zamykane kanały do prowadzenia kabli (np. przewodów zasilania, przewodów sygnałowych) oraz hamulce cierne przy przegubach regulowane ergonomicznymi pokrętłami?
ODPOWIEDŹ
TAK. Zamawiający wymaga aby uchwyty zamontowane na kolumnie zapewniały możliwość chowania, wewnętrznego poprowadzenia przewodów od urządzenia zawieszonego na uchwycie do gniazd przyłączeniowych znajdujących się na kolumnie.

PYTANIE NR 184
Czy Zamawiający wymaga aby kolumna anestezjologiczna wyposażona była w ramię boczne na monitor systemowy - przegubowe ramię z możliwością dokonania obrotów wokół osi mocowania, wyposażone w ergonomiczny, zainstalowany na froncie pod monitorem uchwyt do regulacji wysokości monitora oraz wyposażony w półkę na klawiaturę i mysz ?
ODPOWIEDŹ
TAK. Zamawiający wymaga aby kolumna anestezjologiczna wyposażana była w przegubowy uchwyt na monitor z możliwością regulacji wysokości. Uchwyt wyposażony w półkę na klawiaturę i mysz.

PYTANIE nr 185
Prosimy o wyjaśnienie czy z uwagi na dynamicznie zmieniającą się sytuację w kraju związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i perspektywą analogicznych zagrożeń, które mogą się ujawnić w toku realizacji umowy, Zamawiający wyrazi zgodę na modyfikację wzoru umowy w sposób proponowany poniżej?
a) §17 ust. 1 pkt. 1) lit. n) Umowy
„[Istotna zmiana postanowień Umowy możliwa jest w przypadku zaistnienia jednej z następujących okoliczności i na warunkach określonych poniżej:
1) zmiany terminów, o których mowa w § 5, o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminów, w następujących sytuacjach:]
n) działania siły wyższej lub klęsk żywiołowych mających bezpośredni wpływ na termin wykonania umowy.”
b) §17 ust. 11 Umowy
W przypadku częściowego lub całkowitego przerwania robót budowlanych na okres dłuższy niż dwa tygodnie, z przyczyn za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności z powodu działania siły wyższej , Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o zwrot kosztów utrzymania placu i zaplecza budowy przez okres przestoju. Zamawiający pokryje Wykonawcy wyżej wymienione koszty w zakresie faktycznie poniesionym, udokumentowanym w sposób możliwy do zweryfikowania przez Zamawiającego. Łączna wartość wynagrodzenia Wykonawcy za przestoje w całym okresie realizacji umowy nie może być większa niż 5% wynagrodzenia netto określonego w § 6 ust. 1 umowy.
ODPOWIEDŹ:
Dalszy przebieg pandemii koronawirusa COVID-19 jest obecnie niemożliwy do przewidzenia. Najbardziej prawdopodobne jest ewentualne przesunięcie terminu rozpoczęcia przedmiotowej inwestycji do czasu wygaszenia epidemii w stopniu umożliwiającym wykonywanie bez przeszkód robót budowlanych na terenie szpitala. W związku z tym na obecnym etapie Zamawiający nie przewiduje możliwości powstania dodatkowych kosztów po stronie Wykonawcy, związanych z pandemią koronawirusa COVID-19.
Ewentualne skutki wpływu COVID 19 na przebieg zamówień publicznych są uregulowane w przepisach ustawy z dnia 02.03.2020 o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych ( Dz.U z 2020r. poz. 374). W kwestii wpływu na toczące się postępowanie Zamawiający będzie się kierował aktualnie obowiązującymi przepisami.

PYTANIE nr 186
Zgodnie z rozdziałem X pkt. 6 b. SIWZ na zawartość oferty składa się wypełniony Kosztorys ofertowy. Prosimy o wyjaśnienie czy wymieniony kosztorys należy przygotować na podstawie załączonych do dokumentacji przedmiarów? Jeżeli tak, to czy Zamawiający dopuszcza wprowadzanie zmian w przedmiarze i dodawanie lub modyfikację pozycji?
ODPOWIEDŹ:
Powyższe problemy wyjaśniono w udzielonych wcześniej odpowiedziach na pytania nr 47, 58 i 59.

PYTANIE nr 187
Prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający wyrazi zgodę na wprowadzenie do projektu umowy zaliczki udzielanej Wykonawcy przez Zamawiającego w wysokości 10% wartości wynagrodzenia, rozliczanej proporcjonalnie, każdą fakturą wystawianą przez Wykonawcę, zabezpieczoną przez Wykonawcę gwarancją zwrotu zaliczki, bezwarunkową i płatną na pierwsze żądanie?
Wprowadzenie zaliczki do projektu umowy jest niezbędne do regulowania bieżących płatności za wykonane roboty budowlane. Brak zaliczki powoduje nie tylko konieczność uwzględnienia przez Wykonawcę dodatkowego kosztu finansowania projektu przez okres ok. 30 miesięcy lecz również negatywnie wpływa na możliwość przystąpienia niektórych podmiotów do przetargu, istotnie ograniczając krąg podmiotów mogących ubiegać się o udzielenie zamówienia.
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie do projektu umowy zaliczki udzielanej Wykonawcy, ponieważ Zamawiający przewidział w umowie płatności częściowe.

PYTANIE NR 188
Rozbudowa CBO oraz BA. Prosimy o wskazanie na rzutach ścian murowanych oraz ścian GK, przekazanie rysunki są niejasne.
ODPOWIEDŹ
W zeszycie 311 na rysunkach podstawowych rzutów ściany murowane oraz żelbetowe zostały oznaczone. Pozostałe ściany wewnętrzne bez oznaczeń w postaci wypełnień na rzutach to ściany w systemie suchej zabudowy z płyt włókno-gipsowych zgodnie z pkt. 3.4 opisu technicznego zeszytu 311. W treści pkt. 3.5 omyłkowo użyto innego rodzaju płyt. W związku z czym w opisie technicznym w pkt 3.5 zmieniono zapis „z płyt gipsowo-kartonowych” na „z płyt włókno-gipsowych”. Ponadto w zeszycie konstrukcji 321 ściany nośne – żelbetowe również są oznaczone na rysunkach.
W załączeniu rewizje rysunków nr 01-08 zeszytu 311 z uszczegółowieniem oznaczeń ścian.
W zeszycie 211 na rysunkach podstawowych rzutów projektowane ściany murowane oraz żelbetowe zostały oznaczone. Pozostałe projektowane ściany wewnętrzne bez oznaczeń w postaci wypełnień na rzutach to ściany w systemie suchej zabudowy z płyt włókno-gipsowych zgodnie z pkt. 3.4 opisu technicznego zeszytu 311. W treści pkt. 3.5 omyłkowo użyto innego rodzaju płyt. W związku z czym w opisie technicznym w pkt 3.5 zmieniono zapis „z płyt gipsowo-kartonowych” na „z płyt włókno-gipsowych”. Ponadto w zeszycie konstrukcji 221 ściany nośne – żelbetowe są również oznaczone na rysunkach. Istniejące ściany na rzutach podstawowych nie zostały oznaczone w postaci wypełnień.
W załączeniu rewizje rysunków 07,09,11,13 zeszytu 211 z uszczegółowieniem oznaczeń projektowanych ścian.
Dodatkowo załączamy opis istniejących ścian zewnętrznych budynku CBO.

PYTANIE NR 189
Prosimy o podanie parametrów (izolacyjność akustyczna) ścianek GK.
ODPOWIEDŹ
Wartość wskaźnika R’A,1 dla ścian między zespołami pomieszczeń operacyjnych w szpitalu a pozostałymi pomieszczeniami w szpitalu powinna wynosić ≥55dB. Wartość wskaźnika R’A,1 dla pozostałych ścian powinien wynosić ≥48dB.

PYTANIE NR 190
Na rzutach budynku ambulatoryjnego występują ścianki o grubościach 8cm i 15cm. Z kolei według opisu projektowane są ścianki GK o grubości 10cm i murowane o grubości 25cm. Prosimy o wyjaśnienie.
ODPOWIEDŹ
Ściany murowane w budynku BA występują jako ściany z silikatów w piwnicy o gr.15 i 18 cm oraz w klatce schodowej na wszystkich kondygnacjach o gr. 12cm. Ściany z gazobetonu zaprojektowano w zewnętrznym obrysie budynku na kondygnacjach nadziemnych o gr 24cm, na dachu jako falista ściana oraz jako ściany szachu znajdującego się od strony wschodniej przy osi 8’ o gr. 20cm. Pozostałe ściany zaprojektowano w systemie suchej zabudowy z płyt włókno-gipsowych o gr. 15cm oraz częściowo dla obudów szachów instalacyjnych o gr. 7.5 i 12.5 cm.

PYTANIE NR 191
Rozbiórka elementów w CBO. Prosimy o wyjaśnienie z jakich materiałów ma zostać wykonana ściana tymczasowa?
ODPOWIEDŹ
Ściany tymczasowe należy wykonać w systemie suchej zabudowy z materiałów zapewniających szczelność i izolacyjność akustyczną i termiczną na racjonalnym poziomie.


PYTANIE NR 192
Rozbiórka elementów w WCO. Prosimy o wyjaśnienie czy w zakres przedmiotu zamówienia wchodzi demontaż daszku szklanego, hydrantów, elewacji aluminiowej? Na rysunkach są takie elementy, ale brakuje ich w tabeli przedmiarowej - Budynek CBO - ZESZYT 211 - roboty budowlane.
ODPOWIEDŹ
W zakres projektu wchodzi demontaż hydrantów, szklanego daszku na elewacji budynku CBO oraz demontaż istniejących paneli stalowych. Rozbiórkę szklanego zadaszenia uwzględniono w pozycji nr 17, demontaż istniejących paneli stalowych w pozycji nr 20 w przedmiarze nr 211 natomiast demontaż hydrantów w pozycji nr 54 przedmiaru 142. W załączeniu aktualny przedmiary 211 oraz 142 uwzględniające powyższe pozycje.

PYTANIE NR 193
Rozbiórka elementów w WCO. Prosimy o wyjaśnienie czy na rysunkach rozbiórek znajdują się wszystkie panele stalowe – według wskazań na rysunkach ilość jest trzykrotnie mniejsza niż w tabeli przedmiarowej- Budynek CBO - ZESZYT 211 - roboty budowlane, pozycja 19.
ODPOWIEDŹ
Ilość paneli stalowych do rozbiórki w przedmiarze skorygowano w poz. nr 20. Zwracamy również uwagę, że skorygowano ilość projektowanych paneli stalowych w poz. nr 101. W załączeniu aktualny przedmiar nr 211.

PYTANIE NR 194
Rozbudowa CBO. Prosimy o bardziej precyzyjne wyjaśnienie które ściany są w zakresie ścian nowopowstających a które w zakresie ewentualnego remontu. Informacja na rysunkach z zaznaczonymi ścianami i określeniem „projektowana zmiana” nie jest wystarczająca do dokonania rzetelnej wyceny.
ODPOWIEDŹ
Na rysunkach rozbiórek nr 2,4,6,8,10,12,14,16,18 przedstawiono ściany istniejące do wyburzenia. Jako Ściany do remontu należy rozumieć pozostawione ściany stanowiące przegrody pomieszczeń objętych projektem. Jeśli ściany te oddzielają pomieszczeni objęte projektem od pomieszczenia nie objętego projektem należy rozumieć ze remont obejmuje wyłącznie od strony pomieszczenia objętego projektem.
Na rysunkach podstawowych zeszytu 211 przedstawiono układ pomieszczeń po przebudowie i rozbudowie budynku. Na rysunkach tych nie zróżnicowano wyremontowanych ścian pozostawionych od ścian projektowanych jako nowe. Analizę w zakresie odróżnienia ścian nowoprojektowanych od ścian remontowanych należy przeprowadzić porównując parami rysunki rys rozbiórek z rys rzutów - 2 z 1, 4 z 3, 6 z 5, 8 z 7, 10 z 9, 12 z 11, 14 z 13, 16 z 15, 18 z 17.

PYTANIE NR 195
Stolarka. Prosimy o podanie szczegółowych wytycznych dla bramy BR-1 dla obiektu BA.
ODPOWIEDŹ
Brama garażowa segmentowa, panelowa z automatyką zintegrowaną z systemem zewnętrznym, 3 piloty
o Wymiary 220 x 330 cm
o Wykonanie z materiału do użytku zewnętrznego, odpornego na warunki atmosferyczne
o Piloty analogiczne do pilotów sterujących szlabanami
o Napęd elektromechaniczny
 Centrala sterująca – wbudowana
 Odbiornik sygnału - wbudowany
 Szyna 3000 mm z łańcuchem
 Wbudowany mechanizm zabezpieczający
 Zasilanie standardowe
 Klasa ochrony min. IP20
 Zakres temperatur pracy od -20 °C do +55 °C

Wszystkie elementy systemu sygnalizacji rampy garażu – wyświetlacze, szlabany oraz brama muszą być połączone z jednostką sterującą – centralą – za pomocą kabla UTP kat. 6.

PYTANIE NR 196
Prace wykończeniowe. Prosimy o wskazanie miejsc występowania w budynkach WCO listwy przypodłogowej z blachy nierdzewnej, satyna h=15cm. Jedyne miejsca w których zostało jasno wskazane ich występowanie to te uwzględnione na rysunkach szczegółowych widoków ścian poszczególnych pomieszczeń.
ODPOWIEDŹ
Listwy przypodłogowej z blachy nierdzewnej (grubości min.1mm, satyna, wysokości 15cm) należy stosować dla podłóg PP4, PPP oraz we wszystkich miejscach wskazanych na rysunkach rozwinięć ścian w zeszycie 312.

PYTANIE NR 197
Prace wykończeniowe. Prosimy o wskazanie które z podanych ilości drzwi w budynku CBO są wiążące (pojawiają się rozbieżności pomiędzy tabelą przedmiarową oraz Zestawieniem Drzwi z 05 zeszytu 213).
ODPOWIEDŹ
Zestawienie Drzwi z Zeszytu 213 i tabela przedmiarowa zostały ujednolicone. W załączeniu nowy przedmiar 211 oraz zaktualizowane zestawienie Drzwi z Zeszytu 213 (uzupełnione o pozycje DP i D168).

PYTANIE NR 198
Prace wykończeniowe. Prosimy o wskazanie na rzutach obiektów WCO konkretnych rodzajów ścian. Aktualne kreskowania (lub ich brak) na rzutach nie wskazują jednoznacznie które ściany należy traktować jako G-K, które zaś są ścianami murowanymi. Uniemożliwia to przedmiarowanie wykończeń ścian.
ODPOWIEDŹ
Odpowiedzi na powyższe zagadnienie udzielono w odpowiedzi na pytanie nr 188.

PYTANIE NR 199
Prace wykończeniowe. Prosimy o potwierdzenie, że całe wyposażenie ruchome zostało ujęte w zestawieniach.
ODPOWIEDŹ
Tak, całe wyposażenie ruchome zostało ujęte w zestawieniach.

PYTANIE NR 200
Prace wykończeniowe. Prosimy o wyjaśnienie czy wykończenie Wiaty znajduje się w zakresie przedmiotu zamówienia gdyż nie występuje w tabeli przedmiarowej.
ODPOWIEDŹ
Prace wykończeniowe w budynku Wiaty są objęte zamówieniem. W załączeniu uzupełniony przedmiar zeszyt411.

PYTANIE NR 201
Prace wykończeniowe. Prosimy o wyjaśnienie czy posadzka CCP występuje w budynku CBO? Nie została ujęta na rysunkach ani w tabeli przedmiarowej a występuje w Opisie Technicznym.
ODPOWIEDŹ
Posadzka CCP występuje w pomieszczeniach: N0-03, N0-10.

PYTANIE NR 202
Prace wykończeniowe. Prosimy o wyjaśnienie czy rolety zaciemniające z pliku 10_Zeszyt_313 znajdują się w zakresie przedmiotu zamówienia? Nie występują w tabeli przedmiarowej dla budynku BA.
ODPOWIEDŹ
Tak, znajdują się w zakresie przedmiotu zamówienia.
Zgodnie z zeszytem 313 dla budynku Ambulatoryjnego jest to sumarycznie 41,11m2 .
Zgodnie z zeszytem 213 dla budynku CBO jest to sumarycznie 13,86m2 . Znajduje się w pozycji 257 kosztorysu zeszytu 211.

PYTANIE NR 203
Konstrukcja. Prosimy o przekazanie brakującego rysunku PDF K-112 dotyczącego belki BS-0.3 oraz uzupełnienie pliku DWG o przekroje przez tę belkę.
ODPOWIEDŹ
Odpowiedzi udzielono w piśmie 1822/156/2020 z dnia 25.03.20 zawierającym pakiet odpowiedzi do zestawu „WARBUD (3) 19.03.2020_g.08.21” – odpowiedź na pytanie nr 4. Załączono wówczas do tej odpowiedzi rysunek PW_T3_K_112_który wprowadzono do zeszytu 322.

PYTANIE NR 204
Konstrukcja. Prosimy o uzupełnienie rzutów o oznaczenie z jakich materiałów są wykonane ściany w budynku BA.
ODPOWIEDŹ
Odpowiedzi na powyższe zagadnienie udzielono w odpowiedzi na pytanie nr 188.

PYTANIE NR 205
Konstrukcja. Prosimy o uzupełnienie rzutów o oznaczenie z jakich materiałów są wykonane ściany w budynku CBO.
ODPOWIEDŹ
Odpowiedzi na powyższe zagadnienie udzielono w odpowiedzi na pytanie nr 188.

PYTANIE NR 206
Konstrukcja. Prosimy o uzupełnienie rzutów rozbiórkowych o oznaczenia z jakich materiałów wraz z warstwami wykończenia są ściany które pozostają oraz które są do wyburzenia w budynku BA.
ODPOWIEDŹ
Budynek Ambulatoryjny jest całkowicie nowym budynkiem.

PYTANIE NR 207
Konstrukcja. Prosimy o wyjaśnienie jaki jest zakres prac do wykonania na pozostających, istniejących ścianach, wykonanych w systemie suchej zabudowy?
ODPOWIEDŹ
W budynku CBO ściany pozostające, a będące w systemie suchej zabudowy, powinny zostać objęte remontem od strony pomieszczeń objętych projektem zgodnie z pkt. 3.4-3.5 opisu technicznego zeszytu 211.

PYTANIE NR 208
Konstrukcja. Prosimy o wyjaśnienie jaki jest zakres prac do wykonania na pozostających, istniejących ścianach murowanych?
ODPOWIEDŹ
W ścianie zewnętrznej budynku CBO pomiędzy osiami E-F zgodnie z rzutami należy wspawać pomiędzy belki stropowe słup z 2U120 pozwalający na przechwycenie istniejącego nadproża i tym samym zmniejszenie zakresu prac rozbiórkowych w tej strefie i brak konieczności odtwarzania ściany zewnętrznej. W budynku CBO ściany pozostające a będące murowane powinny zostać objęte remontem od strony pomieszczeń objętych projektem zgodnie z pkt. 3.4-3.5 opisu technicznego zeszytu 211.

PYTANIE NR 209
Konstrukcja. Prosimy o wyjaśnienie jaki jest zakres prac do wykonania na pozostających, istniejących ścianach żelbetowych?
ODPOWIEDŹ
Prace rozbiórkowe do przeprowadzenia w ścianach żelbetowych budynku CBO to wycięcie otworu w piwnicy w ścianie zewnętrznej w piwnicy pomiędzy projektowanymi szybami wind W4-W5 oraz otworu do chwytu powietrza napowietrzania klatki schodowej (do wentylatora NKL-3) Bez wykonania odkrywek na etapie budowy (odkopanie, zdjęcie warstw elewacji) nie można ocenić czy poza wycięciem będą wymagane jakieś dodatkowe zabiegi wzmacniające konstrukcję w rejonie wykonywanych otworów. W budynku CBO ściany pozostające a będące żelbetowe powinny zostać objęte remontem od strony pomieszczeń objętych projektem zgodnie z pkt. 3.4-3.5 opisu technicznego zeszytu 211.

PYTANIE NR 210
Sufity. W zeszycie 312 dokumentacji przetargowej Architektura, na rysunkach od 00 do 06 rozrysowane są sufity podwieszane wraz z legendą. Pojawiają się tam sufity: G,R, ST oraz SZK, których nie uwzględniono w tabeli przedmiarowej. Prosimy o wyjaśnienie czy należy je uwzględnić w cenie oferty poprzez dodanie nowej pozycji przedmiaru?
ODPOWIEDŹ
Sufitu typu R, G nie projektuje się, ten zapis na rysunku został umieszczony omyłkowo.
Prosimy o zapoznanie się z wcześniejszymi odpowiedziami na pytana nr 33 do 41.
ST, jako składową wyposażenia sal operacyjnych, uwzględniono w tabeli przedmiarowej w poz. 725.
SC oraz SZK jako składowe obudowy zewnętrznej zostały uwzględnione kolejno:
*SZK ilościowo uwzględniony w okładzinach kompozytowych (załączamy nowy kosztorys 311 z wyodrębniona pozycją dla SZK 126)
*SC jest składową poz. 127.

PYTANIE NR 211
Sufity. W zestawieniu zawartym w Opisie Technicznym Architektury wskazane ilości sufitów nie zgadzają się z ilościami wskazanymi w tabeli przedmiarowej. Prosimy o wyjaśnienie, które wartości są wiążące?
ODPOWIEDŹ
W Opisie Technicznym Architektury nie ma podanych informacji na temat ilości m2 powierzchni sufitów. Ilości podane w tabeli przedmiarowej wykonane zostały w oparciu o powierzchnie sufitów znajdujące się na rysunkach poszczególnych kondygnacji. Wiążące są wartości powierzchni zaznaczone na rysunkach Architektury.

PYTANIE NR 212
Sufity. W zeszycie 212 bud. CBO pojawia się analogiczna sytuacja dotycząca sufitów SGK oraz SZK, tj. sufity te ujęte są na rzutach, ale nie ma ich w tabeli przedmiarowej. Dodatkowo przedmiar pozostałych sufitów w zestawieniu z Opisu Technicznego również nie pokrywa się z wartościami w tabeli przedmiarowej. Prosimy o wyjaśnienie, które wartości są wiążące?
ODPOWIEDŹ
Sufit SZK jako część obudowy zewnętrznej został ujęty w poz. 109
Wiążące są obszary podane na rysunkach zeszytu 212. W Tabeli w pkt 6 Opisu Technicznego oraz tabeli przedmiarowej pojawiły się błędy pliki zostały poprawione by zachować zgodność z rysunkami technicznymi zeszytu 212. Poprawione dane w tabeli przedmiarowej znajdują się na poz 245- 248.



PYTANIE NR 213
Architektura. Prosimy o wyjaśnienie w której pozycji w tabeli przedmiarowej należy uwzględnić wykończenie elewacji oznaczone nr 11 - tynk mozaikowy, dla budynku wiaty.
ODPOWIEDŹ
W załączeniu uzupełniony przedmiar zeszyt 411 poz.20
Projekt został ponadto uzupełniony o pnącza ( winobluszcz trójklapowy – 56 sadzonek), które będą posadzone przy zachodniej elewacji wiaty.( przedmiar zeszyt 411 poz. 71-74)

PYTANIE NR 214
Architektura. Prosimy o wyjaśnienie w zakresie którego budynku, w tabeli, należy uwzględnić wykończenie elewacji na ścianie w osi 8' ? Dla budynku CBO czy BA?
ODPOWIEDŹ
Elewacja ściany w osi 8’ znajduję się na rysunku 22 zeszytu 211. Panele kompozytowe na tej ścianie zostały uwzględnione w poz. nr 99 przedmiaru nr 211. W załączeniu aktualny przedmiar 211.

PYTANIE NR 215
Architektura. Prosimy o wyjaśnienie w zakresie którego budynku, w tabeli przedmiarowej, należy uwzględnić wykończenie elewacji na ścianie między osiami 9 i 10 oraz między osiami E i F? Na rysunkach elewacji wykończenie dla tego fragmentu zaznaczone jest na budynku BA, z kolei na rzucie na budynku CBO.
ODPOWIEDŹ
Jest to zakres T2 zeszytu 211. Elewacja ściany między osiami między osiami E i F znajduję się na rysunku 22 oraz elewacja między osiami 9 i 10 na rysunku nr 23 zeszytu 211. Projektowanie panele stalowe pomiędzy osiami E i F znajduję się na rysunku 22 oraz są w uwzględnione w poz. nr 101 przedmiaru 211. Projektowane panele kompozytowe pomiędzy osiami 9 i 10 znajdują się na rysunku 9 i 10 oraz są uwzględnione w poz. nr 99 przedmiaru 211. W załączeniu przedmiar nr 211.

PYTANIE NR 216
Architektura. Prosimy o wyjaśnienie w jaki sposób należy wykończyć ściany attyki od wewnątrz oraz w których pozycjach tabeli przedmiarowej należy to uwzględnić?
ODPOWIEDŹ
Wykończenie attyk w zewnętrznym obrysie budynku należy wykończyć z zgodnie z detalem attyki – rys 49 – rewizja tego rysunku w załączeniu.
Pozostałe attyki wraz z ścianami przy schodach z 5 piętra na dach należy wykończyć w całości z blachy stalowej ocynkowanej malowanej proszkowo na kolor szary łączonej na rąbek leżący o gr. 1mm. Attyki z paneli kompozytowych oraz ocynkowanej blachy stalowej zostały uwzględnione w pozycjach nr 107 przedmiaru 211 oraz 124 przedmiaru 311. Z paneli kompozytowych zaprojektowano również ramki okienne(parapet, ramka górna, bok) uwzględnione w pozycji 108 przedmiaru 211 oraz 125 przedmiaru 311.
Wykończenie attyk z blachy stalowej uwzględniono w pozycjach 161 zeszytu 211 oraz 171 przedmiaru 311.
W załączeniu aktualny przedmiar 211 oraz 311.

PYTANIE NR 217
Architektura. Prosimy o wyjaśnienie w której pozycji w tabeli przedmiarowej należy uwzględnić prefabrykowane stopy fundamentowe wykonane z betonu C30/37 klasa ekspozycji XC2 XF2stal (A-IIIN) dla pergoli na dachu – Budynek Ambulatorium?
ODPOWIEDŹ
Tabela przedmiarowa zeszytu 311 została uzupełniona o pozycję 192.

PYTANIE NR 218
Architektura. Prosimy o wyjaśnienie w której pozycji w tabeli przedmiarowej należy uwzględnić stalowe elementy – marki dla pergoli na dachu – Budynek Ambulatorium?
ODPOWIEDŹ
Tabela przedmiarowa zeszytu 311 została uzupełniona o pozycję 193.

PYTANIE NR 219
Budowlana. Budynek Ambulatoryjny:
Proszę o przedstawienie obliczeń termicznych okien żaluzjowych z uwzględnieniem wypełnień dylatacji profilem stalowym z P potwierdzających prawidłowość przyjętych rozwiązań konstrukcyjnych. Proszę o sprecyzowanie rodzaju wypełnienia izolacyjnego.
ODPOWIEDŹ
Przyjęte rozwiązania konstrukcyjne zostały sprawdzone pod kątem termoizolacyjności i potwierdzone obliczeniowo. Wypełnieniem izolacyjnym jest wełna mineralna o wsp. lambda 0,036. Obliczenia zostaną udostępnione Wykonawcy po rozstrzygnięciu postępowania przetargowego i przystąpieniu do realizacji.


PYTANIE NR 220
Budowlana. 01_Zeszyt 313 -Fasady szklane.
Kwatery otwieralne fasady są oznaczone jako rozwierno-uchylne – nie jest to zgodne z WT (okna powinny zostać zabezpieczone balustradą). W opisie zostały również określone jako uchylne. Proszę o sprecyzowanie funkcji kwater otwieralnych lub potwierdzenie, że okna będą rozwierne wyłącznie w celach konserwacji.

ODPOWIEDŹ
Intencją pytania jest sprecyzowanie funkcjonalności skrzydeł okiennych w poziomie 1 piętra. Okna w fasadach na kondygnacji 1 piętra powinny być wyłącznie uchylne. Funkcję rozwierno-uchylną opisano w wykazach jako realizowaną „ z wewnętrzną blokadą rozwierania”. Oznacza to zablokowanie funkcji rozwierania dla użytkownika. Jeśli konserwacja tych skrzydeł okiennych nie wymagałaby ich rozwierania, funkcja rozwierania nie jest wymagana.


PYTANIE NR 221
Budowlana. 01_Zeszyt 313 -Fasady szklane
Proszę o potwierdzenie konieczności gięcia szkła po łuku. Czy Architekt dopuszcza szkło w odcinkach prostych ułożonych na kształt łuku?
ODPOWIEDŹ
Szkło na odcinkach łukowych należy wykonać jako gięte. Nie dopuszcza się wykonania tych odcinków z użyciem szkła płaskiego, jako „ odcinków prostych ułożonych w kształt łuku”.

PYTANIE NR 222
Instalacje sanitarne. Prosimy o podanie typu głowic termostatycznych przy grzejnikach na instalacji c.o., czy mają być one wandaloodporne? Brak tych informacji w opisie i przedmiarach.
ODPOWIEDŹ
Głowice termostatyczne przy grzejnikach normalne, nie wymaga się tzw głowic wandaloodpornych.

PYTANIE NR 223
Instalacje sanitarne. W projektach wykonawczych „Instalacje lotne i wytwarzania chłodu” czytamy, że „kolor uzgodnić z Architektem lub użytkownikiem” dotyczy to nawiewników, wywiewników, anemostatów, kratek wentylacyjnych, czerpni i wyrzutni na elewacji. Prosimy o potwierdzenie, że kolor należy przyjąć ze standardowej palety koloru dostawcy.
ODPOWIEDŹ
Należy założyć że kolor tych elementów nie będzie standardowym kolorem żadnego z dostawców. Należy liczyć się z koniecznością malowania ich na dowolny żądany kolor z palety RAL.

PYTANIE NR 224
Instalacje sanitarne. W opisie technicznym instalacji c.o. dla Budynku Ambulatoryjnego i Budynku CBO jest napisane, że „wielkość i inne parametry klimakonwektorów zawarto z tabeli załączonej w zeszycie 345”. W dokumentacji nie ma tej tabeli. Prosimy o jej udostępnienie.
ODPOWIEDŹ
W załączeniu wcześniej omyłkowo pominięta tabela klimakonwektorów z zeszytu 345 – opis techniczny, pkt 5.3. Tabela ta stanowi ciąg dalszy treści opisu technicznego w miejscu, w którym jest o niej mowa.

PYTANIE NR 225
Instalacje sanitarne. W opisie technicznym instalacji wod-kan dla Budynku Ambulatoryjnego czytamy, że należy zlikwidować komorę wodomierzową, a całą zabudowę wodomierzową przenieść do projektowanego pomieszczenia wlotu wody na poziomie –1. W udostępnionej dokumentacji brakuje informacji co się w komorze wodomierzowej znajduje. Prosimy o konkretne dane co należy przenieść (zestawienie materiałów).
ODPOWIEDŹ
W załączeniu skan dokumentacji technicznej istniejącej obecnie komory z oznaczeniem elementów .

PYTANIE NR 226
Instalacje sanitarne. Na podstawie rysunków do projektu wykonawczego CBO „Instalacje ciekłe – wod-kan” wynika, że w pomieszczeniu N2-07 Śluza oraz N4-20 Śluza osobowa - wrysowane są umywalki. Nie są one ujęte w przedmiarze ani w wykazie przyborów sanitarnych. W związku z tym prosimy o informację czy umywalki te należy wyceniać.
ODPOWIEDŹ
Umywalki należy wycenić.


PYTANIE NR 227
Instalacje sanitarne. Czy nawiewniki z filtrami absolutnymi oraz kratki higieniczne w Budynku CBO wchodzą w zakres wyceny? Nie są uwzględnione w przedmiarze.
ODPOWIEDŹ
Wchodzą w zakres i są uwzględnione w przedmiarze wentylacji mechanicznej – poz 50,51,52,53.

PYTANIE NR 228
Instalacje sanitarne. W przedmiarach instalacji wentylacji dla budynku CBO znajduje się pozycja „Symulacja CFD”. W przedmiarze dla Budynku Ambulatoryjnego nie ma takiej pozycji. Prosimy o odpowiedź czy należy wycenić analizę systemu wentylacji pożarowej - Symulację CFD. Jeśli tak, to czy dla budynku CBO i BA, czy tylko CBO.
ODPOWIEDŹ
Symulacja CFD jest wymagana tylko dla klatek schodowych w budynku CBO.

PYTANIE NR 229
Budowlana. W projekcie brak jest informacji o rodzaju materiałów użytych w istniejącym budynku BO, a podlegających rozbiórce. Prosimy o uzupełnienie informacji:
- w jakiej technologii wykonane są ściany działowe przeznaczone do rozbiórki
- czy ściany działowe do rozbiórki wykonane są na stropie czy na wylewce posadzki
- jakie są okładziny ścian przeznaczonych do rozbiórki
- w jakim układzie warstw wykonane są posadzki do rozbiórki
- jakie jest wykończenie posadzek przeznaczonych do rozbiórki
- w jakiej technologii wykonane są sufity przeznaczone do rozbiórki
W przypadku, gdy istnieje więcej niż jedno rozwiązanie prosimy o uszczegółowienie lokalizacji.

ODPOWIEDŹ
Ściany działowe przeznaczone do rozbiórki wykonane są w technologii lekkiej zabudowy z płyt gipsowo kartonowych na szkielecie z cienkościennych profili stalowych, przestrzenie wewnątrz ścian wypełnione wełną mineralną. Nie wiadomo czy i które ściany działowe do rozbiórki są wykonane na stropie czy na wylewce posadzki, choć zgodnie z technologiczną genezą należy przypuszczać, że są wykonane na podkładach (jastrychach) przygotowanych pod posadzki. W pomieszczeniach higieniczno – sanitarnych i wzdłuż ciągów technologicznych zabudowy szafkowej z blatem roboczym, a także w pobliżu umywalek, występują na nich okładziny z glazury. Należy przyjąć, że okładziny te pokrywają do 30% powierzchni usuwanych ścian. Posadzki do rozbiórki wykonane są w następującym układzie warstw: Wykończenie ok. 0,5 cm; jastrych anhydrytowy ok. 4,5 cm; styropian 2,0 cm. Ich łączna grubość wg pierwotnego projektu wynosi 70 mm. Wykończenie posadzek przeznaczonych do rozbiórki stanowią płytki gresowe i posadzki rulonowe z tworzyw sztucznych. Sufity przeznaczone do rozbiórki są wykonane w technologii modułowej demontowalnej z płyt z wełny skalnej na konstrukcji z profili aluminiowych podwieszonej do stropów, miejscami jako nierozbieralne z płyt gipsowo - kartonowych

PYTANIE NR 230
Budowlana. W projekcie przebudowy budynku BO przewidziane są ściany tymczasowe na czas trwania budowy. Prosimy o określenie wymagań jakie muszą spełniać te ściany z punktu widzenia Inwestora/Użytkownika.
ODPOWIEDŹ
W systemie suchej zabudowy z materiałów zapewniających szczelność i izolacyjność akustyczną termiczną na racjonalnym poziomie.

PYTANIE NR 231
Budowlana. W projekcie wykończenia wnętrz budynku Ambulatoryjnego na kładach ścian znajdują się okładziny ścian z paneli ściennych dekoracyjnych ze szkła nieprzeziernego brown starlight (np. Architektura zeszyt 312 rys. 07 widoki ścian – parter). Na części tych paneli widnieje grafika i napisy. Prosimy o doprecyzowanie w jakiej technologii ma być wykonana grafika i napisy.
ODPOWIEDŹ
Po wypiaskowaniu lakieru „brown starlight” z fragmentów powierzchni przeznaczonych na napisy i grafikę należy wypiaskowane pola odpowiednio polakierować osłoniwszy pozostawione płaszczyzny lakierowane

PYTANIE NR 232
Budowlana. W opisie technicznym projektu konstrukcji w Tomie 3 w pkt. 5.5. Ściany murowane, czytamy:
„Przyjęto materiał ścian:
- ściany piwniczne: silikaty o wytrzymałości na ściskanie 15MPa;
- ściany podparapetowe, attyki: gazobeton o wytrzymałości na ściskanie 3MPa;
- zaprawa klejowa do cienkich spoin lub zaprawa zwykła klasy M5;” (PW_T3 opis_KONSTR)
Natomiast w pkt. 6 . „Materiały użyte przy konstrukcji budynku- wykaz zbiorczy” wskazane są:
„- bloki silikatowe drążone - fb ≥15,0 MPa;
- gazobeton odmiany 500 - fb ≥3.00 MPa;
- cegła pełna fb=15.0 MPa;
- zaprawa cementowa marki M10 - fm=10.0 MPa;
- zaprawa cementowo - wapienna marki M5 - fm= 5.0 MPa”.
Prosimy o wskazanie, gdzie należy zastosować pozostałe materiały (cegła pełna, zaprawa cementowa marki M10).
ODPOWIEDŹ
Cegła pełna (lub bloki silikatowe o rozmiarach cegły) i zaprawa cementowa M10 – przewidziane są do zamurowania otworów w istniejących i projektowanych ścianach żelbetowych budynków CBO i BA po wykonaniu przejść instalacyjnych (otwory będą musiały być większe ze względów montażowych). Dostatecznie duże fragmenty otworów można zamurować aby zaoszczędzić na masach i materiałach p.poż. w przypadku wymaganej szczelności i izolacyjności pożarowej.

PYTANIE NR 233
Ogólne. W nawiązaniu do informacji telefonicznej otrzymanej w Dziale Inwestycji oraz w Dziale Zamówień Publicznym o braku możliwości przeprowadzenia wizji lokalnej, wobec tego, że wizja lokalna na podstawie par. 4 ust. 1 a) wzoru Umowy jest obowiązkiem Zamawiającego, prosimy o wydłużenie terminu zadawania pytań, na które Zamawiający ma obowiązek odpowiedzieć do czasu możliwości przeprowadzenia wizji lokalnej.
Zwracamy uwagę, że zgodnie z paragrafem 4 ust 1 a) wzoru Umowy Zamawiający ma obowiązek umożliwić Wykonawcy dokonania wizji lokalnej obiektu objętego przedmiotem umowy na etapie przygotowania oferty, co umożliwi złożenie rzetelnej oferty. Wskazujemy, że na podstawie art. 29 ust. 1 PZP Przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty. W przypadku przebudowy i rozbudowy istniejącego budynku CBO oraz prac rozbiórkowych brak wizji lokalnej w istotny sposób wpływa na możliwość (rzetelność i precyzyjność) przygotowania oferty.
ODPOWIEDŹ: odpowiada EZ
Zamawiający przedłużył termin składania zapytań do 10.06.2020r.

PYTANIE NR 234
Ogólne. Zważywszy, że Wykonawca ma obowiązek uwzględnić w cenie podatek VAT naliczony zgodnie z obowiązującymi w terminie składania oferty przepisami (rozdz. XII pkt 3 SIWZ), to prosimy o potwierdzenie, że Wykonawca ma możliwość określenia w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SIWZ) Ceny oferty, w oparciu o 2 różne stawki VAT, właściwe dla różnych czynności, składających się na całość zamówienia.
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.





UWAGA:
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.







Z poważaniem,
z-ca Dyr. ds. ekonomicznych



mgr inż. Magdalena Kraszewska































LISTA ZAŁĄCZNIKÓW do odpowiedzi na pytania nr 188 do 216 oraz 224, 225 (transza 3):
1. Zeszyt 211 – rys 07 – rzut 2 pietro_rewizja 1
2. Zeszyt 211 – rys 09 – rzut 3 pietro_rewizja 1
3. Zeszyt 211 – rys 11 – rzut 4 pietro_rewizja 1
4. Zeszyt 211 – rys 13 – rzut 5 pietro_rewizja 1
5. Zeszyt 311 – rys 01 – rzut piwnicy_rewizja 1
6. Zeszyt 311 – rys 02 – rzut parteru_rewizja 1
7. Zeszyt 311 – rys 03 – rzut 1 pietro_rewizja 1
8. Zeszyt 311 – rys 04 – rzut 2 pietro_rewizja 1
9. Zeszyt 311 – rys 05 – rzut 3 pietro_rewizja 1
10. Zeszyt 311 – rys 06 – rzut 4 pietro_rewizja 1
11. Zeszyt 311 – rys 07 – rzut 5 pietro_rewizja 1
12. Zeszyt 311 – rys 08 – rzut dachu rewizja 1
13. Zeszyt 312 – rys 49_rewizja 1
14. Przedmiar nr 142_24.04.2020
15. Przedmiar nr 142_24.04.2020 .ath
16. Przedmiar nr 211_24.04.2020
17. Przedmiar nr 211_24.04.2020 .ath
18. Przedmiar nr 311_24.04.2020
19. Przedmiar nr 311_24.04.2020 .ath
20. Przedmiar nr 411_24.04.2020
21. Przedmiar nr 411_24.04.2020 .ath
22. Zeszyt 313 –wykaz drzwi_rewizja 1
23. Opis istniejących ścian zewnętrznych budynku CBO
24. Załącznik do odp. na pyt nr 224 - PT T3 zeszyt 345– opis techniczny, pkt 5.3.- tabela klimakonwektorów
25. Załącznik do odp. na pyt nr 225 - Skan dokumentacji technicznej istniejącej komory wodomierzowej na przyłączu od strony ul. Strzeleckiej





Opracował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644, zaopatrzenie@wco.pl

« Powrót do szczegółów zamówienia