Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH WRAZ Z UMEBLOWANIEM POMIESZCZEŃ W RAMACH ZADANIA: BUDYNEK AMBULATORYJNY – ROZBUDOWA WIELKOPOLSKIEGO CENTRUM ONKOLOGII W KIERUNKU UL. STRZELECKIEJ.

Numer zamówienia:

350/7/2020

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 11.05.2020
EZ/350/7/2020/249


Wg rozdzielnika: do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne nr 7/2020

dotyczy: Wykonanie robót budowlanych wraz z umeblowaniem pomieszczeń w ramach zadania : Budynek ambulatoryjny- Rozbudowa Wielkopolskiego Centrum Onkologii w kierunku ul. Strzeleckiej.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi. Kolejne odpowiedzi będą publikowane sukcesywnie.


PYTANIE 74
Na podstawie art. 38 ustawy Pzp (Dz.U. z 2019 r., poz. 1843 z późn. zm.) oraz mając na uwadze fakt, że trwająca obecnie na świecie i w Polsce pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 (zwana dalej „COVID-19”), której wystąpienie i skutki nie zostało przewidziane w SIWZ, jest niewątpliwie przypadkiem siły wyższej zarówno dla Zamawiającego, jak i oferentów w niniejszym postępowaniu przetargowym, a przy tym dalszego rozwoju COVID-19 i jego wpływu na realizację niniejszego zamówienia nikt nie jest w stanie przewidzieć ani na obecnym etapie, ani na etapie składania ofert, wnosimy o wyjaśnienie przez Zamawiającego treści SIWZ przez potwierdzenie, że:
- termin wykonania przedmiotu zamówienia (w tym robót) Umowy zgodnie z SIWZ (ogłoszenie o zamówieniu przekazane do publikacji z dnia 02.03.2020) był przez Zamawiającego założony przed powstaniem sytuacji epidemicznej na terenie Polski, w tym przed ogłoszeniem na terytorium Polski w dniu 14.03.2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego oraz przed ogłoszeniem na terytorium Polski w dniu 20.03.2020 r. stanu epidemii;
- ocena przewidywalności wpływu COVID-19 i/lub jego skutków na realizację Zamówienia będzie dokonywana według stanu wiedzy na dzień składania ofert;
- Wykonawca nie będzie ponosił negatywnych skutków zmiany prawa lub okoliczności związanych z COVID-19 następujących po dacie złożenia oferty;
- podczas realizacji Umowy, Zamawiający po stwierdzeniu, że okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19 mogą wpłynąć lub wpływają na należyte wykonanie Umowy o realizację niniejszego zamówienia, dokona w uzgodnieniu z Wykonawcą i na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dowodów odpowiedniej zmiany Umowy, w szczególności przez:
1. zmianę sposobu wykonywania robót budowlanych,
2. zmianę zakresu świadczenia Wykonawcy,
3. zmianę wynagrodzenia Wykonawcy;
jeżeli w trakcie realizacji Umowy Wykonawca przedstawi wpływ okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 na należyte wykonanie Umowy w zakresie objętym jego odpowiedzialnością odszkodowawczą, w tym karami umownymi, Zamawiający odstąpi od ustalenia i dochodzenia kar umownych lub odszkodowań w całości lub w części odpowiednio do wykazanego przez Wykonawcę wypływu wystąpienia COVID-19 na należyte wykonywanie Umowy lub na zasadność ustalenia i dochodzenia tych kar lub odszkodowań albo ich wysokość. Niezależnie od powyższego wyjaśnienia treści SIWZ przez Zamawiającego, dla jednoznacznego uregulowania w Umowie sytuacji Stron związanej z COVID-19 i umożliwienia w tych warunkach realizacji Zamówienia, wnosimy o zmianę SIWZ przez wprowadzenie do wzoru Umowy następującego postanowienia:
„Niezależnie od pozostałych postanowień niniejszej Umowy, Strony, mając na uwadze fakt, że trwająca obecnie na świecie i w Polsce pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 (zwana dalej „COVID-19”) jest przypadkiem siły wyższej, a zarazem Strony nie są w stanie przewidzieć dalszego rozwoju COVID-19 i jego wpływu na realizację niniejszej Umowy, dla umożliwienia realizacji niniejszej Umowy w tych warunkach, Strony postanawiają, że:
1. Ocena przewidywalności wpływu COVID-19 i/lub jego skutków na realizację niniejszej Umowy będzie dokonywana według stanu wiedzy na dzień składania ofert;
2. Wykonawca nie będzie ponosił negatywnych skutków zmiany prawa lub okoliczności związanych z COVID-19 następujących po dacie złożenia oferty;
3. Podczas realizacji niniejszej Umowy, Zamawiający po stwierdzeniu, że okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19 mogą wpłynąć lub wpływają na należyte wykonanie Umowy o realizację niniejszego zamówienia, dokona - w uzgodnieniu z Wykonawcą i na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dowodów - odpowiedniej zmiany Umowy, w szczególności przez:
1. zmianę sposobu wykonywania robót budowlanych,
2. zmianę zakresu świadczenia Wykonawcy,
3. zmianę wynagrodzenia Wykonawcy.
4. Jeżeli w trakcie realizacji Umowy Wykonawca przedstawi wpływ okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 na należyte wykonanie Umowy w zakresie objętym jego odpowiedzialnością odszkodowawczą, w tym karami umownymi, Zamawiający odstąpi od ustalenia i dochodzenia kar umownych lub odszkodowań w całości lub w części odpowiednio do wykazanego przez Wykonawcę wypływu wystąpienia COVID-19 na należyte wykonywanie Umowy lub na zasadność ustalenia i dochodzenia tych kar lub odszkodowań albo ich wysokość.”

ODPOWIEDŹ
Dalszy przebieg pandemii koronawirusa COVID-19 jest obecnie niemożliwy do przewidzenia. Najbardziej prawdopodobne jest ewentualne przesunięcie terminu rozpoczęcia przedmiotowej inwestycji do czasu wygaszenia epidemii w stopniu umożliwiającym wykonywanie bez przeszkód robót budowlanych na terenie szpitala. W związku z tym na obecnym etapie Zamawiający nie przewiduje możliwości powstania dodatkowych kosztów po stronie Wykonawcy, związanych z pandemią koronawirusa COVID-19.
Ewentualne skutki wpływu COVID 19 na przebieg zamówień publicznych są uregulowane w przepisach ustawy z dnia 02.03.2020 o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych ( Dz.U z 2020r. poz. 374). W kwestii wpływu na toczące się postępowanie Zamawiający będzie się kierował aktualnie obowiązującymi przepisami.

PYTANIE nr 75
W związku z koniecznością wymiany drzwi dźwigów windowych, jak stanowi opis techniczny do projektu oraz rysunki rozbiórek, prosimy o podanie producenta oraz roku produkcji istniejących na obiekcie dźwigów windowych. Informacja jest niezbędna celem dobrania drzwi kompatybilnych z dźwigami istniejącymi na obiekcie”

ODPOWIEDŹ
Poniżej zamieszczamy informacje dotyczące istniejących dźwigów:
- Producent:Dźwigpol Mława,
- Rok produkcji: 2004.


PYTANIE nr 76
Dotyczy wymiany istniejących drzwi w CBO na spełniające EI60. Prosimy o informację jaką ilość drzwi należy poddać wymianie na EI60 w istniejącym budynku? Opis techniczny TOM II Zeszyt 211 w punkcie 3.10 stanowi o wymianie drzwi windowych na wszystkich kondygnacjach natomiast rysunki rozbiórek poszczególnych kondygnacji w niektórych miejscach nie mają oznaczenia odnośnie wymiany – patrz np. piętro 2, rozbiórek drzwi dźwigu nr 4 przy osi 16 nie oznaczone krzyżykami jako do wymiany, to samo tyczy się dźwigu nr 3 przy osi 11 oraz jednej sztuki drzwi windowych zespołu dźwigów nr 2 przy osi G-H/13-14. Wg oferenta poprawna ilość drzwi powinna wyglądać następująco: DW2 – 6sztuk; DW3 – 5sztuk, DW – 19sztuk (biorąc pod uwagę rzuty).

ODPOWIEDŹ
W Budynku CBO ilości wymienianych drzwi windowych należy przyjąć zgodnie z informacjami zawartymi w Zeszycie 213- Wykazy- Dźwigi CBO.
Załączamy także rewizję rysunków z naniesionymi poprawkami.

Lokalizacja wymienianych drzwi zgodna z poniższą tabelą:
Ilość drzwi podlegających wymianie
Piętro Winda w osi 10-11/L-M Winda w osi 16-17/L-M Winda w osi 13-14/H-F (PRZY OSI F) Winda w osi 13-14/H-F (PRZY OSI G) Winda w osi 13-14/H-F (PRZY OSI H) Uwagi
-1 1*DW2 X X X 1*DW
0 1*DW2 1*DW3 2*DW 2*DW 1*DW WINDY "PRZELOTOWE" MAJĄ 2 PARY DRZWI
1 1*DW2 1*DW3 1*DW 1*DW 1*DW
2 1*DW2 1*DW3 X 1*DW 1*DW NA P2 DZWIG W OSI 13-14/H-F PRZY OSI F JEST ZABUDOWANY- NIE MA DRZWI
3 1*DW2 1*DW3 X 1*DW 1*DW NA P3 DZWIG W OSI 13-14/H-F PRZY OSI F JEST ZABUDOWANY- NIE MA DRZWI
4 X X X 1*DW 1*DW NA P4 DZWIGI W OSIACH 13-14/H-F PRZY OSI F, 10-11/L-M, 16-17/L-M SĄ ZABUDOWANE- NIE MAJĄ DRZWI
5 1*DW2 1*DW3 1*DW 1*DW 1*DW
6 X X 1*DW 1*DW 1*DW
SUMA 6*DW2 5*DW3 5*DW 8*DW 8*DW
21DW

PYTANIE nr 77
Opis techniczny do projektu budowlanego w części rysunkowej na stronie 28 (nr rysunku Z1) prezentuje w sumie 4 sztuki tablic/ totemów informacyjnych (3 sztuki w rejonie drogi pożarowej oraz jedna tablica informacyjna o willi z 1932roku). Rzut parteru rys 02 Ambulatorium pokazuje tylko i wyłącznie 3 sztuki tablic/ totemów informacyjnych bowiem rysunek posiada mniejszy zakres/ obszar niż ten w projekcie budowlanym. Ilość Inwestora stanowi o dostawie i montażu C1-C3, znak stop – co należy traktować najprawdopodobniej jako 3 tablice i jeden znak stop. Ile tablic/ totemów należy wycenić?
ODPOWIEDŹ
Zgodnie z Zeszytem 111 Projektu Wykonawczego zaprojektowano 3 tablice informacyjne oraz 1 tablicę upamiętniającą wille z 1933 roku.
PYTANIE nr 78
Prosimy o przekazanie rysunku przedstawiającego przewidziane ogrodzenie w granicach opracowania pkt. S-R-P – przedłużenie ogrodzenia na ściankach oporowych S04 i S05 oraz ogrodzenia w części północnej – odcinek pionowy wzdłuż drogi. Te odcinki ogrodzenia nie zostały ukazane na rysunku nr 09 „ogrodzenie i ścianki oporowe S01, S04, S05”.

ODPOWIEDŹ
Pozostałe odcinki ogrodzeń należy zachować jako istniejące oraz połączyć z odcinkami projektowanymi.

PYTANIE nr 79
W związku z rozbieżnościami w lokalizacji i ilości słupków drogowych pomiędzy rysunkami PZT, układu nawierzchni oraz rzutem parteru budynku ambulatoryjnego prosimy o przedstawienie rysunku rozmieszczenia słupków .

ODPOWIEDŹ
Słupy drogowe należy rozmieścić zgodnie z rysunkiem 02-Układ nawierzchni Zeszyt 111.

PYTANIE nr 80
Prosimy o określenie średnicy słupków drogowych.

ODPOWIEDŹ
Średnica słupków drogowych wynosi 8cm.

PYTANIE nr 81
Prosimy o przedstawienie miejsca występowania krat ozdobnych 100x100cm ze stali ocynkowanej malowanej proszkowo - 2 sztuki.

ODPOWIEDŹ
Miejsce występowania krat ozdobnych oznaczono na rysunku 01 – Projekt nasadzeń zastępczych, Zeszyt 115.

PYTANIE nr 82
SIWZ: Ust. V, p. 2, pp. a): w celu zwiększenia konkurencyjności postępowania przetargowego i umożliwienia nam wzięcia w nim udziału zwracamy się z prośbą o wydłużenie wymaganego okresu ważności referencji z 5 do 8 lat.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający skorygował treść warunku zawartego w Rozdziale V pkt. 1.2 ppkt 2) lit a) w odpowiedzi na pytanie nr 1 i 6.

PYTANIE nr 83.
W nawiązaniu do zapisów par. 5 Załącznika nr 7 do specyfikacji przetargowej (Umowa) dotyczących sposobu etapowania inwestycji (Etap drugi pkt. 14) prosimy o wyjaśnienie, które pomieszczenia są przez Zamawiającego klasyfikowane jako pomieszczenia apteki w istniejącym budynku CBO oraz o określenie, w jaki sposób należy zapewnić do nich dostęp. Czy możliwa jest przebudowa części pomieszczeń na tej kondygnacji, czy też całą kondygnację należy przebudować w etapie trzecim?

ODPOWIEDŹ:
Pomieszczenia Apteki w istniejącym budynku CBO określone są w zeszycie 211 Tom II Projekt rozbudowy i przebudowy CBO, na rys. nr 12 RZUT IV PIĘTRA. Są to pomieszczenia od 4046 do 4065 oraz K404, K405, K406. W etapie drugim, w rejonie styku z Budynkiem Ambulatoryjnym, należy zachować funkcjonowanie pomieszczeń Apteki w polu między osiami 10 – 14 / E – F – G, z wyłączeniem ścianką tymczasową części pomieszczeń 4048 oraz 4046 przy ścianie zewnętrznej podlegającej rozbiórce.

PYTANIE nr 84.
W nawiązaniu do zapisów par. 5 Załącznika nr 7 do specyfikacji przetargowej (Umowa) dotyczących sposobu etapowania inwestycji (Etap trzeci pkt. 1) prosimy o potwierdzenie, że przeniesienia apteki do tymczasowej lokalizacji w Budynku Ambulatoryjnym jest w zakresie Zamawiającego. Prosimy o wskazanie czasookresu na wykonanie tej czynności przez Zamawiającego.

ODPOWIEDŹ:
Tak. Przeniesienie Apteki do tymczasowej lokalizacji w Budynku Ambulatoryjnym jest w zakresie Zamawiającego. Czas niezbędny na wykonanie tej czynności przez Zamawiającego to około 2 tygodnie. Zwraca się uwagę, że wykonanie tej czynności będzie możliwe po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie Budynku Ambulatoryjnego.

PYTANIE nr 85.
W nawiązaniu do zapisów Par. 5 Załącznika nr 7 do specyfikacji przetargowej (Umowa) dotyczących sposobu etapowania inwestycji (Etap trzeci pkt. 1), mówiącym o przeniesieniu Apteki do tymczasowej lokalizacji w nowo oddanym do użytkowania Budynku Ambulatoryjnym prosimy o wyjaśnienie, czy po wykonaniu przebudowy pomieszczeń apteki w budynku CBO Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania przebudowy pomieszczeń Apteki w Budynku Ambulatoryjnym (przebudowa na inne cele)? Jeżeli tak, prosimy o przekazanie niezbędnej dokumentacji. Prosimy o potwierdzenie, że przeniesienia apteki do lokalizacji w budynku CBO jest w zakresie Zamawiającego. Prosimy o wskazanie czasookresu na wykonanie tej czynności przez Zamawiającego.

ODPOWIEDŹ:
Nie przewiduje się przebudowy pomieszczeń Apteki w Budynku Ambulatoryjnym na inne cele. Przeniesienie funkcji części pomieszczeń Apteki do docelowej lokalizacji w budynku CBO jest w zakresie Zamawiającego. Nie ma to wpływu na dalsze działania Wykonawcy.

PYTANIE nr 86.
Środowisko/ decyzje. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający posiada prawomocne i ostateczne pozwolenie na budowę/rozbiórkę obejmujące cały zakres zamówienia, które zachowują swoją ważność w czasie realizacji prac. Prosimy o udostępnienie decyzji jako element SIWZ.

ODPOWIEDŹ:
Tak. Zamawiający posiada prawomocne i ostateczne pozwolenie na budowę/rozbiórkę obejmujące cały zakres zamówienia. W załączeniu skan decyzji NR 1903/2019 pozwolenia na rozbiórkę oraz skan decyzji NR 2294/2019 pozwolenia na budowę.

PYTANIE nr 87.
Środowisko/ decyzje. Czy dla przedmiotu zamówienia była wykonywana ocena oddziaływania na środowisko? Jeżeli tak, prosimy udostępnienie jako element SIWZ.

ODPOWIEDŹ:
Zgodnie z decyzją nr 32/2019 o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego przedmiotowa inwestycja nie jest przedsięwzięciem mogącym potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. W związku z tym dla przedmiotu zamówienia nie była wykonywana ocena oddziaływania na środowisko.

PYTANIE nr 88.
Środowisko/ decyzje. Prosimy o przekazanie jako element SIWZ decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz Karty informacyjnej przedsięwzięcia lub Raportu o oddziaływaniu na środowisko przedsięwzięcia.

ODPOWIEDŹ:
Zgodnie z decyzją nr 32/2019 o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego przedmiotowa inwestycja nie jest przedsięwzięciem mogącym potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. W związku z tym dla przedmiotu zamówienia nie była wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach oraz nie była opracowana Karty informacyjna przedsięwzięcia ani Raport o oddziaływaniu na środowisko przedsięwzięcia.

PYTANIE nr 89.
Środowisko/ decyzje. Prosimy o przekazanie jako element SIWZ prawomocnego zezwolenia na usunięcie wszystkich drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki w związku z realizacją inwestycji i sprecyzowanie wszystkich ograniczeń/wymagań wynikających z treści zezwolenia, które należy uwzględnić w harmonogramie robót i cenie oferty.

ODPOWIEDŹ:
Zezwolenie na usunięcie wszystkich drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki znajduje się w decyzji z dnia 23.07.2019 r., której skan zamieszczono w projekcie wykonawczym, tom I, zeszyt 114. W uzupełnieniu załączamy skan decyzji KOS-III.6131.2.201.2019 z dnia 23.10.2019 r. zmieniającej terminy wskazane w pierwotnej decyzji. Ponadto informujemy, że w załączeniu do wcześniejszej odpowiedzi na pytanie nr 56 udostępnione zostały skany: „mapa z zaznaczoną lokalizacją drzew i krzewów do usunięcia” oraz „plan nasadzeń drzew”, stanowiące załączniki do decyzji z dnia 23.07.2019 r.

PYTANIE nr 90.
Środowisko/ decyzje. Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku gdy Zamawiający na chwilę obecną nie dysponuje aktualną decyzją zezwalającą na wycinkę drzew i krzewów lub wystąpienia kolizji realizowanych robót z istniejącą zielenią, która nie została ujęta w posiadanych przez Zamawiającego decyzjach, uzyskanie decyzji zezwalającej na wycinkę, zgodnie z ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. 2020.55 t.j.), leży po stronie Zamawiającego, a koszty ewentualnych opłat administracyjnych za wycinkę nie obciążą Wykonawcy.

ODPOWIEDŹ:
Zamawiający jest w posiadaniu nowej decyzji pozwolenia na usunięcie drzew z dnia 23.10.2019 r., w której ustalono następujące terminy:
1. Usunięcie 8 drzew w terminie do 30 listopada 2020 r.
2. Posadzenie 7 drzew ozdobnych zgodnie z planem nasadzeń – w terminie do 31 marca 2021 r.
3. Dostarczenie Wydziałowi Kształtowania i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Poznania pisemnej informacji o ich posadzeniu – w terminie do 7 kwietnia 2021 r.
Koszty ewentualnych opłat administracyjnych za wycinkę nie obciążą Wykonawcy.

PYTANIE nr 91.
Środowisko/ decyzje. Prosimy o potwierdzenie, że na terenie inwestycji nie stwierdzono gatunków oraz siedlisk roślin, zwierząt i grzybów gatunków chronionych. W przypadku stwierdzenia osobników i siedlisk gatunków chronionych w czasie wykonywania robót, prosimy o potwierdzenie, że uzyskanie decyzji w trybie art. 56 Ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. 2020.55 t.j.) na odstępstwa od zakazów w stosunku do gatunków objętych ochroną określonych w art. 51 i 52, leży po stronie Zamawiającego, a koszty z tym związane nie obciążają Wykonawcy. Ponadto, prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wydłużających się procedur administracyjnych Zamawiający przedłuży termin realizacji zamówienia.

ODPOWIEDŹ:
Informujemy, że na terenie inwestycji nie stwierdzono gatunków oraz siedlisk roślin, zwierząt i grzybów gatunków chronionych. Potwierdzamy, że przypadku stwierdzenia osobników i siedlisk gatunków chronionych w czasie wykonywania robót, uzyskanie decyzji w trybie art. 56 Ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. 2020.55) tj. na odstępstwa od zakazów w stosunku do gatunków objętych ochroną określonych w art. 51 i 52, leży po stronie Zamawiającego, a koszty z tym związane nie obciążają Wykonawcy. Ponadto, potwierdzamy, że w przypadku wydłużających się procedur administracyjnych Zamawiający przedłuży odpowiednio termin realizacji zamówienia.

PYTANIE nr 92.
Budynek Centralnego Bloku Operacyjnego (CBO) – Prosimy o uzupełnienie rysunku konstrukcyjnego stropu żelbetowego PS-6.2. Brak w przekazanej dokumentacji.

ODPOWIEDŹ:
Odpowiedzi udzielono wcześniej – odpowiedź na pytanie nr 26. Załączono tam również w związku z udzieloną odpowiedzią uzupełniający rysunek nr PW_T2_K_62_0_strop PS-6.2

PYTANIE nr 93.
Budynek Centralnego Bloku Operacyjnego (CBO) – Z przekazanego rysunku K-11 „Podstawowe wytyczne dotyczące zbrojenia” wynika, że stopień zbrojenia ścian należy przyjąć na poziomie 26kg/m2. Z załączonego rysunku ściany S.C.-1 (K-34) wynika, że jej stopień zbrojenia wynosi ok 57kg/m2. Prosimy o przekazanie rysunków zbrojeniowych i zestawień ilościowych na ściany SC-2, SC.-4 oraz wolnostojącą ścianę parteru w okolicy osi 11/K-L.

ODPOWIEDŹ:
Załączono uzupełniające rysunki dla zeszytu 222:
PW_T2_K35_0_SC2; PW_T2_K36_0_SC4; PW-T2_K63_0_SC-11_K

PYTANIE nr 94.
Budynek Centralnego Bloku Operacyjnego (CBO) – Brak rysunków konstrukcyjnych (w tym zbrojeniowych) belek żelbetowych stropów PS-2.2-6.2. Z przekroju architektury D'D' wynika, że belki są wysokie nawet do 173cm. Dotyczy belek między osiami E-F/<-10. Prosimy o uzupełnienie.

ODPOWIEDŹ:
Proszę zapoznać się z odpowiedzią udzieloną wcześniej na pytanie nr 29. Załączony do tej odpowiedzi dodatkowy rysunek PW_T2_K38_0_SC-0 który wprowadzono do spisu zawartości zeszytu 222 zawiera odpowiedź na zadane obecnie pytanie.

PYTANIE nr 95.
Budynek Ambulatoryjny (BA) – Brak rys. nr K112 przedstawiającego konstrukcję belki BS-03. Prosimy o uzupełnienie.

ODPOWIEDŹ:
Odpowiedzi udzielono wcześniej – odpowiedź na pytanie nr 20. Załączono wówczas do tej odpowiedzi rysunek PW_T3_K_112, który wprowadzono do zeszytu 322.

PYTANIE nr 96.
Budynek Ambulatoryjny (BA) – Brak rysunków konstrukcyjnych stropu +1 (nad parterem) oraz belek żelbetowych BS-1.1 i BS-1.2 na tym poziomie. Prosimy o uzupełnienie.
ODPOWIEDŹ:
Odpowiedzi udzielono wcześniej – odpowiedź na pytanie nr 17. Dołączono do tej odpowiedzi rysunki stropu PS-1.1 nr.: PW_T3_K_200_0 i PW_T3_K_201_0 które wprowadzono do zeszytu nr 322.

PYTANIE nr 97.
Budynek Ambulatoryjny (BA) – Rys K03 - rzędne na schemacie stropu +1 wskazują na jego grubość 22cm , natomiast przekroje 1-1, 2-2 i 3-3 sugerują, że strop ma 20cm. Prosimy o wyjaśnienie, która grubość jest prawidłowa oraz skorygować dokumentację.

ODPOWIEDŹ:
Płyta stropu ma grubość 20 cm. Załączono rewizję rysunku PW_T3_K03_01_strop_1z zeszytu 321

PYTANIE nr 98.
Budynek Ambulatoryjny (BA) - Występują różnicę w rzędnych belek żelbetowych stropów między rzutem stopu a przekrojami (przykład rys K04 - belka obwodowa równoległa do osi 1 na rzucie ma zaznaczony spód jako +7,90, a na przekroju +7,95) . Proszę wskazać, które rzędna przyjmować jako prawidłowe i obowiązujące oraz skorygować dokumentację.

ODPOWIEDŹ:
Wprowadzono korekty i załączono rewizje rysunków z zeszytu 321:
PW_T3_K03_01_strop_1
PW_T3_K04_01_strop_2
PW_T3_K05_01_strop_3
PW_T3_K06_01_strop_4
PW_T3_K08_01_strop_6

PYTANIE nr 99.
Budynek Ambulatoryjny (BA) – Proszę o wskazanie lub uzupełnienie dokumentacji o rysunki konstrukcyjne spoczników i biegów schodowych PB-1.1-1.18 oraz PB-2.1-2.2

ODPOWIEDŹ:
Odpowiedzi udzielono wcześniej - na pytanie nr 20. Załączono wówczas rysunki z zeszytu 325 część 2:
PW_T3_K_780_0; PW_T3_K_781_0; PW_T3_K_782_0; o które uzupełniono wówczas spis rysunków zeszytu 325.

PYTANIE nr 100
Sieć ciepłownicza (Veolia): Do czasu wybudowania docelowej sieci planowane jest wykonanie i użytkowanie sieci tymczasowej, częściowo ułożonej w gruncie, a częściowo biegnącej po elewacji budynku bloku operacyjnego. Po wybudowaniu sieci tymczasowej należy ją uruchomić i potem można przystąpić do rozbiórki istniejącego odcinka sieci w obrębie kolizji.
W jaki sposób można tymczasowo zamknąć przesył medium grzewczego na czas włączenia odcinka tymczasowego do istniejącej sieci (lokalizacja zaworów odcinających?) i jaki czas wyłączenia jest dopuszczany przez szpital? Czy są przewidziane ograniczenia odnośnie pory roku (miesiące) celem wykonania przełączenia?

ODPOWIEDŹ
Projekt przewiduje wybudowanie tymczasowej sieci cieplnej w maksymalnym zakresie. Pozostaną do przełączenia końcówki sieci z obu stron. Termin i dopuszczalny czas przełączenia należy równolegle uzgodnić z:
1. Wielkopolskim Centrum Onkologii
2. Działem Utrzymania Ruchu Veolia Energia Poznań S.A.
Orientacyjny czas przełączenia sieci – 12 godzin.
Wyłączenie sieci jest możliwe poprzez zamknięcie zasuw sekcyjnych w komorach ciepłowniczych. Wyłączenia i ponownego włączenia sieci dokonuje gestor sieci – Veolia Energia Poznań S.A.
Przełączenia należy dokonać w miesiącach letnich – poza sezonem grzewczym.

PYTANIE nr 101
Sieć ciepłownicza (Veolia): Czy na czas przełączenia zaopatrzenie szpitala w ciepło przewiduje się jako zasilanie awaryjne z istniejącej kotłowni olejowej?

ODPOWIEDŹ
Nie przewiduje się na czas przełączenia sieci uruchomienia kotłowni wodnej, opalanej olejem opałowym.

PYTANIE nr 102
Wycinka drzew: Dotychczasowo wydana decyzja o wycince drzew z 23.07.2019. zezwala na usunięcie 8 drzew w terminie do 30. Listopada 2019 i nakazuje na dokonanie nasadzeń rekompensacyjnych w ilości 7 rozrośniętych drzew do 31.03.2020. Czy Inwestor wystąpił lub wystąpi o wydanie nowej decyzji ze skorygowanymi terminami?

ODPOWIEDŹ
Tak. Zamawiający posiada nowa decyzję ze skorygowanymi terminami. Skan decyzji z dnia 23.10.2019 r. załączono do odpowiedzi na wcześniejsze pytanie nr 89.

PYTANIE nr 103
Usuwanie kolizji: Linie energetyczne – przed rozbiórką istniejących kabli pod projektowanym budynkiem ambulatoryjnym i kabli zasilających zakład radioterapii uzgodnić harmonogram wyłączeń ze szpitalem. Z jakim wyprzedzeniem czasowym należy zatwierdzić harmonogram przed planowanymi pracami?

ODPOWIEDŹ
Terminy prowadzenia robót wymagających włączeń energetycznych winny być ujęte w ogólnym harmonogramie rzeczowo-finansowym całej inwestycji, który sporządza Wykonawca i uzgadnia z Zamawiającym przed rozpoczęciem robót. Konkretne daty i godziny poszczególnych włączeń należy uzgadniać z Zamawiającym na etapie realizacji robót, z wyprzedzeniem co najmniej dwutygodniowym.

PYTANIE nr 104
Organizacja placu budowy/ Organizacja ruchu i dojazdu na teren budowy: Teoretycznie dojazd do placu budowy jest możliwy od strony ulicy Garbary lub od ulicy Strzeleckiej. Istniejąca droga na terenie szpitala od ul. Garbary ( pomiędzy budynkiem radioterapii, a istniejącymi budynkami szpitala oznaczonymi jako nr 4 na rys. 01 PZT) ma szerokość jedynie 3,1 m. Czy na chwilę obecną istnieje sygnalizacja świetlna regulująca ruch na tym odcinku? Jak ma wyglądać skoordynowanie ruchu kołowego do obsługi bieżącej szpitala ( m.in. wywóz odpadów medycznych i komunalnych, dojazd do innych istniejących budynków szpitala, n.p. kantoru Cegielskiego) z ruchem na cele budowy? Kiedy jest możliwa wizja lokalna?

ODPOWIEDŹ
Wymieniona droga wewnętrzna nie posiada sygnalizacji świetlnej – obecne natężenie ruchu nie stwarza takiej potrzeby. Dojazd na teren budowy przewidziany jest zasadniczo od strony ul. Strzeleckiej. W okresie realizacji kondygnacji podziemnej będzie to niemożliwe – w tym czasie budowa będzie korzystała z dojazdu od strony ul Garbary. Tą samą drogą będzie się też odbywał wywóz odpadów ze szpitala, który ma miejsce raz lub dwa razy dziennie. Dojazd do rejonu kantoru Cegielskiego na potrzeby WCO umożliwiony będzie od strony ul. Strzeleckiej przez drogę wewnętrzną na posesji sąsiedniej Strzelecka 33, 33a.

PYTANIE nr 105
Umowa § 6 ust. 8 i 9 Prosimy o wyjaśnienie co w przypadku sytuacji, gdy Podwykonawca lub Dalszy Podwykonawca otrzyma wynagrodzenie, lecz nie będzie chciał złożyć wymaganego w pkt b) oświadczenia. Takie sytuacje w praktyce obrotu gospodarczego mają miejsce, i każdy Wykonawca jest narażony na wstrzymanie należnej mu płatności, pomimo zapłaty należnego Podwykonawcom lub Dalszym Podwykonawcom wynagrodzenia. W konsekwencji wnosimy o dodanie postanowienia z którego będzie wynikało, że Wykonawca w przypadku zapłaty wynagrodzenia podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom oraz przedłożenia dowodu potwierdzającego dokonanie płatności będzie mógł złożyć pisemne wyjaśnienia, które uprawniają go do otrzymania wynagrodzenia od Zamawiającego.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmiany. Zapisy SIWZ w tym zakresie pozostają niezmienione.

PYTANIE nr 106
Umowa § 9 ust. 2.4.1 Prosimy o wyjaśnienie dlaczego termin usunięcia wad ma stanowić termin odbioru. W przypadku usunięcia wad, za termin dokonania odbioru należy uznać termin złożenia powiadomienia o zgłoszeniu zakończenia robót. Odpowiada to treści art. 647 k.c. a obecna treść może w konsekwencji sugerować wprowadzenie odbioru bezusterkowego.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wymaga odbioru bezusterkowego. Zamawiający wprowadza modyfikację przywołanych zapisów umowy w sposób, który eliminuje wymóg "odbioru bezusterkowego". Szczegółowo wyjaśniono to w odpowiedziach na wcześniejsze pytania nr 11 i 70.

PYTANIE nr 107
W uzupełnieniu pytań zadanych w piśmie z dnia 1 kwietnia 2020 roku, prosimy o udzielenie dodatkowych wyjaśnień:
Czy podczas realizacji Umowy, Zamawiający, po stwierdzeniu, że okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19 mogą wpłynąć lub wpływają na należyte wykonanie Umowy o realizację niniejszego zamówienia, dokona - w uzgodnieniu z Wykonawcą i na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dowodów - odpowiedniej zmiany Umowy, w tym także zmianę terminu wykonania Umowy lub jej części, lub czasowe zawieszenie wykonywania Umowy lub jej części.

Jednocześnie prosimy o dodanie do zaproponowanego postanowienia zmieniającego SIWZ w ust. 3 pkt 4 o następującej treści:
„4. zmianę terminu wykonania Umowy lub jej części, lub czasowe zawieszenie wykonywania Umowy lub jej części.”

Należy podkreślić, że brak potwierdzenia powyższego rozumienia SIWZ przez Zamawiającego lub brak wprowadzenia do Umowy proponowanych zapisów oznaczał będzie w obecnej sytuacji, związanej z COVID-19, iż nie jest możliwa na podstawie SIWZ racjonalna ocena przez oferentów ryzyka związanego z realizacją Umowy na niniejsze zamówienie, a zatem oferty złożone w niniejszym postępowaniu, o ile w ogóle zostaną złożone, będą zupełnie nieporównywalne. Stanowić to będzie o naruszeniu w niniejszym postępowaniu podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych, w szczególności art. 29 ust. 1 i 2 oraz art. 7 ust. 1 PZP.




ODPOWIEDŹ

Odpowiedź na zagadnienia związane z COVID 19 znajdują się w odpowiedzi na pytanie nr 74.

PYTANIE nr 108
W związku z obecną sytuacją społeczno-gospodarczą wywołaną epidemią koronawirusa SARS-CoV-2, mając na celu dążenie do zapewnienia porównywalności ofert składanych w postepowaniu, dbałość o stan finansów publicznych oraz w celu zapobiegania przestojowi gospodarczemu, Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie wyjaśnień w następujących kwestiach:
Czy Zamawiający potraktuje obecną sytuację i/lub skutki z niej wynikające jako okoliczności siły wyższej uprawniające Wykonawcę do dochodzenia roszczeń (w tym o wydłużenia terminu realizacji i zwiększenia wysokości wynagrodzenia)?
Przykład: W obecnej sytuacji, Wykonawca sporządza ofertę w oparciu o oferty swoich dostawców, podwykonawców, których przedsiębiorstwa (aktualnie) zapewniającą poziom produkcji w stopniu wystarczającym do realizacji swoich zobowiązań i w konwekcji realizacji przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia w sposób prawidłowy. Po złożeniu oferty, np. w wyniku rozwoju epidemii, wprowadzenia dalszych ograniczeń wynikających z przepisów prawa, nasilających się niepokoi społecznych, etc., wyżej wskazane podmioty, czy też sam Wykonawca, zmuszone są ograniczyć produkcję lub też całkowicie jej zaniechać. Czy taki przypadki będą uznawane przez Zamawiającego jako okoliczności siły wyższej z konsekwencjami, o których mowa w pytaniu nr 1?
W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie nr 1 - W oparciu o jakie współczynniki i założenia Wykonawca ma sporządzać ofertę, w szczególności w zakresie kalkulacji kosztów wykonania przedmiotu zamówienia oraz terminów wykonania na które wpływ mogą mieć obecna sytuacja oraz jej skutki ?

ODPOWIEDŹ
Odpowiedź na zagadnienia związane z COVID 19 znajdują się w odpowiedzi na pytanie nr 74.

PYTANIE nr 109
Prosimy o potwierdzenie, iż Zamawiający oczekuje wypełnienia pkt. 3 kolumny „Doświadczenie” (w zał. nr 2) jedynie w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu (SIWZ pkt. V.1.2.2)b)IV ) Natomiast w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu (SIWZ pkt. V.1.2.2)b)III ) oraz uzyskania punktów wystarczy wskazanie nazwy inwestycji z miejscem wykonania. Wskazanie bowiem pozostałych parametrów z pkt. 3 w przypadku inwestycji sprzed 20 lat może okazać się niemożliwe, będąc nadto bezprzedmiotowym w kontekście weryfikacji kompetencji określanych dla potrzeb kryterium pozacenowego (gdzie parametrem weryfikowanym jest jedynie długość posiadanego doświadczenia i pełniona funkcja, nie zaś charakterystyka (wartość obiektu), na którym to doświadczenie zostało zdobyte).

ODPOWIEDŹ
Zamawiający skorygował treść Kryterium doświadczenia Kierownictwa robót. W przypadku niepodania wymaganych w załączniku informacji Wykonawca otrzyma 0 punktów w kryterium. Jednocześnie warunki narzucone przez Zamawiającego musza zostać bezwzględnie spełnione pod rygorem odrzucenia oferty.

PYTANIE nr 110
Prosimy o podanie producenta oraz roku produkcji istniejących dźwigów w budynku CBO, w których należy przewidzieć wymianę drzwi


ODPOWIEDŹ
Producent dźwigów „Dźwigpol” Mława; rok produkcji 2004.

PYTANIE nr 111.
W nawiązaniu do zapisów Par. 5 Załącznika nr 7 do specyfikacji przetargowej (Umowa) dotyczących sposobu etapowania inwestycji (Etap drugi pkt. 10) mówiącym o organizacji czasowego dojazdu do północnej części szpitala prosimy o określenie:
1) Jakie pojazdy (gabaryty) oraz jaka częstotliwość przejazdów są przewidziane do przejazdu na północną część szpitala?
2) Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza całkowite ograniczenie dojazdu do północnej części szpitala (np. na okres prowadzenia robót ziemnych – wykop aż do wykonania stropu nad piwnicą).
3) Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający posiada uzgodnienia z właścicielami działek sąsiednich zapewniające dojazd do północnej części szpitala na okres czasowych wyłączeń dojazdu przez działkę Zamawiającego (na okres prowadzenia robót ziemnych – wykop aż do wykonania stropu nad piwnicą).

ODPOWIEDŹ:
Dojazd do północnej części szpitala w trakcie budowy będzie miał charakter incydentalny, aczkolwiek może dotyczyć pojazdów o różnych gabarytach – z ciężarowymi włącznie. Zamawiający dopuszcza całkowity brak dojazdu do północnej części Szpitala przez własny teren na czas niezbędny technologicznie do wykonania robót związanych z budową stanu surowego otwartego kondygnacji podziemnej i pierwszej nadziemnej w stadium budowy Budynku Ambulatoryjnego i rozbudowy CBO oraz częściowe ograniczenia dojazdu podczas innych stadiów budowy. Organizacja czasowego dojazdu do północnej części szpitala, o której mowa w Umowie (Etap drugi pkt. 10), polegać będzie na umożliwieniu dojazdu do tego obszaru poprzez drogę wewnętrzną na posesji sąsiedniej i jej zapewnienie leży po stronie Zamawiającego.

PYTANIE nr 112.
Budynek Ambulatoryjny (BA) – W przedmiarach nie uwzględniono następujących warstw pod płytą fundamentową: izolacji typu ciężkiego (np. posypka Hydrostop) oraz foli budowlanej gr 0.3mm. Prosimy o potwierdzenie, że należy w/w elementy wycenić.

ODPOWIEDŹ:
Należy wycenić izolacje typu ciężkiego pod płytą fundamentową łącznie z przekładkami technologicznymi. Brak wskazania na rysunku branżowym elementów, którego zastosowanie wynika ze znanych lub powszechnie stosowanych rozwiązań w zakresie sztuki budowlanej nie zwalnia wykonawcy z konieczności skalkulowania i zastosowania takiego elementu w porozumieniu z Inwestorem i Projektantem.

PYTANIE nr 113.
Budynek Ambulatoryjny (BA) – W spisie przekazanych rysunków brak numerów K-805 ściana SC-Y5, K-807 ściana SC-Y7, K-809 ściana SC-X2. Rysunków również nie załączono w wersji PDF, ale występują w Wersji AutoCad. Sytuacja ta wzbudza obawy, że dokumentacja jest niekompletna, dlatego prosimy o uaktualnienie spisów obowiązującej dokumentacji i uzupełnienie brakujących pozycji.
Odpowiedź: Obowiązująca lista rysunków w załączniku. Numeracja rysunków nie jest ciągła, zbrojenie ścian co do zasady należy wykonywać na podstawie wytycznych z rys PW_T3_K_11, część ścian została rozrysowana dokładniej
PYTANIE nr 114.
Budynek Ambulatoryjny (BA) - Prosimy o uzupełnienie dokumentacji o rysunki konstrukcyjne scian SC-Y8A, SC-Y8B, SC-Y9.


ODPOWIEDŹ:
Odpowiedzi udzielono wcześniej na pytanie nr 18. Należy stosować zasady zbrojenia ścian określone na rys. PW_T3_K_11. Dla poszczególnych odcinków ścian, zbrojonych typowo zgodnie z podanymi wytycznymi, nie będą sporządzane dodatkowe indywidualne rysunki.
PYTANIE nr 115.
Budynek Ambulatoryjny (BA) - Ściana piwnicy w osi 4/C (łukowa - równoległa do ściany SC-Y9) na rzutach poziomu piwnicy architektury i konstrukcji zakreskowana jest jako żelbetowa grubości 15cm. Natomiast przekrój A-A sugeruje ścianę murowaną.
Prosimy wskazać jak należy wykonać w/w ścianę piwnicy.

ODPOWIEDŹ:
Ścianę należy wykonać jako żelbetową zgodnie z oznaczeniami na rysunku 01-Rzut piwnicy.

PYTANIE nr 116.
Budynek Ambulatoryjny (BA) - Prosimy o potwierdzenie, że ścianę w osi 8/A-D na piętrach od +1 do +5 należy wykonać jako żelbetową. Prosimy o uzupełnienie kładu ściany wraz z rysunkami konstrukcyjnymi.

ODPOWIEDŹ:
Ściana w osi 8/A-D jest ścianą żelbetową gr 150mm ze słupami w osiach głównych. Otworowanie ściany pokrywa się ze ścianą w osi 9 (CBO) – rysunek PW_T2_K_35_0_SC-2

PYTANIE nr 117.
Budynek Ambulatoryjny (BA) - Z jakiego materiału należy wykonać ścianę w piwnicy pomiędzy pom. S506 i S507. Na rzutach kreskowanie sugeruje ścianę żelbetową, lecz przekrój C-C ścianę murowaną.

ODPOWIEDŹ:
Ścianę należy wykonać jako żelbetową zgodnie z oznaczeniami na rysunku 01-Rzut piwnicy.

PYTANIE nr 118.
Budynek Ambulatoryjny (BA) - Z jakiego materiału należy wykonać ścianę łukową w piwnicy pomiędzy osiami C-D/7-8 (ściana przy drzwiach pom S527) Na rzutach kreskowanie sugeruje ścianę żelbetową, lecz przekrój B-B ścianę murowaną.

ODPOWIEDŹ:
Ścianę należy wykonać jako żelbetową zgodnie z oznaczeniami na rysunku 01-Rzut piwnicy.

PYTANIE nr 119.
Budynek Ambulatoryjny (BA) - proszę o uzupełnienie rysunków konstrukcyjnych ścian żelbetowych stanowiących obudowę szachtów na styku budynków BA oraz CBO - dotyczy rejonu osi 8-8'/od B za oś D. Dodatkowo na rzucie parteru - część architektury wzdłuż osi 8' zaznaczono przekrój D-D. Proszę o wskazanie lokalizacji tego przekroju bądź uzupełnienie o niego dokumentacji. Brak tych rysunków uniemożliwia rzetelną wycenę w/w elementów.

ODPOWIEDŹ:
Zagadnienia te są ujęte:
po stronie budynku CBO na rysunkach PW_T2_K_34_0_SC-4, PW_T2_K_35_0_SC-2, PW_T2_K_37_0_SC-7, S.C.-8, BK-1.
Po stronie Budynku Ambulatoryjnego na rysunkach PW_T3_K_810_0_SC-J_8-9


PYTANIE nr 120.
Budynek Ambulatoryjny (BA) - w przedmiarze ilość zbrojenia płyt fundamentowej podano jako 189,37t, wg załączonych zestawień stali zbrojeniowej w rysunkach konstrukcyjnych płyty ilość ta wynosi 210,88t. Prosimy o potwierdzenie, że ilość do wyceny należy zwiększyć.

ODPOWIEDŹ:
Ilości stali dla płyty fundamentowej należy przyjąć z rysunku wykonawczego elementu.

PYTANIE nr 121.
Budynek Ambulatoryjny (BA) - w przedmiarze ilość łączna stropów żelbetowych została podana jako 5182,07m2. Wg obliczeń stropów jest 6098,83m2 (nie uwzględniając podciągów i belek obwodowych). Prosimy o potwierdzenie, że ilość do wyceny należy zwiększyć.

ODPOWIEDŹ:
Obmiar powierzchni stropów został ponownie przeprowadzony i uwzględniono to w pozycji nr 40,43,46 załączonego zaktualizowanego przedmiaru 311

PYTANIE nr 122.
Budynek Ambulatoryjny (BA) - w przedmiarze ilość zbrojenia stropów żelbetowych podano jako 226,76t, wg załączonych zestawień stali zbrojeniowej w rysunkach konstrukcyjnych oraz uwzględniając braki rysunkowe dokumentacji ilość ta wynosi 288,99t. Prosimy o potwierdzenie, że ilość do wyceny należy zwiększyć.

ODPOWIEDŹ:
Dokładne ilości stali należy przyjąć z rysunków wykonawczych elementów. Jeśli zdaniem oferenta brakuje w dokumentacji elementów zbrojeniowych dla stropów prosimy o konkretne wskazanie gdzie i w jakim zakresie.

PYTANIE nr 123.
Budynek Ambulatoryjny (BA) - w przedmiarze ilość zbrojenia ścian żelbetowych podano jako 49,53t, wg załączonych zestawień stali zbrojeniowej w rysunkach konstrukcyjnych ścian oraz uwzględniając braki rysunkowe dokumentacji ilość ta wynosi 76,22t. Prosimy o potwierdzenie, że ilość do wyceny należy zwiększyć.

ODPOWIEDŹ:
Ilości stali w elementach ściennych ustalono wg wskaźnika 260 kg/10m2 z uwzględnieniem 10% naddatku na zakłady zbrojenia. ( rys. K_11) Uwzględniono w pozycji nr 32 załączonego zaktualizowanego przedmiaru 311

PYTANIE nr 124.
Budynek Centralnego Bloku Operacyjnego (CBO) – w przedmiarze ilość zbrojenia ścian żelbetowych szybów windowych W4 i W5 podano jako 10,51t, wg załączonych zestawień stali zbrojeniowej w rysunkach konstrukcyjnych szybów windowych ilość ta wynosi 22,31t. Prosimy o potwierdzenie, że ilość do wyceny należy zwiększyć.

ODPOWIEDŹ:
Dokładne ilości stali należy przyjąć z rysunków wykonawczych elementów. Uwzględniono w pozycji nr 51 załączonego przedmiaru 211

PYTANIE nr 125.
Budynek Centralnego Bloku Operacyjnego (CBO) – w przedmiarze ilość zbrojenia ścian żelbetowych S.C.-1, S.C.-2, S.C.-4 podano jako 7,27t, wg załączonych zestawień stali zbrojeniowej w rysunkach konstrukcyjnych tych ścian oraz uwzględniając w tej pozycji przedmiarowej brak ściany S.C.-3 ilość ta wynosi 22,50t. Prosimy o potwierdzenie, że ilość do wyceny należy zwiększyć.

ODPOWIEDŹ:
Dokładne ilości stali należy przyjąć z rysunków wykonawczych elementów. Ściana SC3 jest rozrysowana wraz ze współpracującym stropem na rysunku PW-T2_K_22. Uwzględniono w pozycji nr 67 załączonego zaktualizowanego przedmiaru 211
PYTANIE nr 126.
KS-211 - Budynek CBO - ZESZYT 211. - roboty budowlane roboty budowlane. W dokumencie wymieniono w p. 19 demontaż okładzin stalowych w ilości ok 1000m2. W pracach elewacyjnych nie ujęto porównywalnej ilości dociepleń lub fasad wentylowanych do odtworzenia. Proszę o potwierdzenie zakresów prac lub udostępnienie dokumentacji z jednoznacznie oznaczonym zakresem prac do wykonania.


ODPOWIEDŹ:
dysproporcja wynika z rozbudowy budynku CBO, zastosowania na części stanowiącej rozbudowę nowych odmiennych od demontowanych materiałów elewacji i przygotowanie budynku do dobudowania doń Budynku Ambulatoryjnego – na płaszczyźnie bezpośredniego styku budynek CBO nie będzie miał elewacji.

PYTANIE nr 127.
KS-211 - Budynek CBO - ZESZYT 211. - roboty budowlane
W dokumencie brak poz. dot. rozbiórki daszku przeszklonego. Rozbiórka została oznaczona na rys. 06 rozbiórki 1pietro. Prosimy o potwierdzenie, że należy wykonać rozbiórkę i uwzględnić ją w wycenie.



ODPOWIEDŹ:
Uwzględniono w pozycji nr 17 załączonego zaktualizowanego przedmiaru 211

PYTANIE nr 128.
Proszę o przedstawienie zestawienia (inwentaryzacji) konstrukcji przeszklonych oraz okładzin elewacyjnych wraz z obliczeniami termicznymi pozwalającymi na zachowanie wybranych konstrukcji przeszklonych w niezmienionym stanie.


ODPOWIEDŹ:
Przebudowa budynku CBO nie ma za zadanie dostosowania go do obowiązujących w 2019r Warunków Technicznych w zakresie istniejących i przewidzianych w dokumentacji projektowej do pozostawienia przegród zewnętrznych.

PYTANIE nr 129.
Prosimy o potwierdzenie, że usunięcie wad w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie w § 9 ust. 2.4.1 nie powoduje naliczenia kary umownej przewidzianej w § 12 ust. 1 c) (za zwłokę w oddaniu określonego przedmiotu umowy).

ODPOWIEDŹ:
Tak, potwierdzamy.


PYTANIE nr 130.
Prosimy o potwierdzenie, że przepis § 12 ust. 7 Umowy, stanowiący, że „Wykonawca nie może odmówić usunięcia wad bez względu na wysokość związanych kosztów” nie odnosi się do § 9 ust. 2.4.2, gdzie wprost wskazano na wady nie nadające się do usunięcia i opisano sposób postępowania Zamawiającego.

ODPOWIEDŹ:
Tak, potwierdzamy – z zastrzeżeniem ust. 2.4.2 pkt b): jeżeli wady uniemożliwiają użytkowanie obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem zażądać wykonania wadliwie wykonanych elementów po raz drugi, zachowując prawo do naliczania Wykonawcy zastrzeżonych kar umownych i odszkodowań za zwłokę na zasadach określonych w niniejszej umowie.

PYTANIE nr 131
zważywszy, iż:

1. 11 marca 2020 r., Światowa Organizacja Zdrowia ogłosiła pandemię COVID-19;
2. ogłoszono w Polsce stan epidemii (rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii, Dz. U. 2020, poz. 491), który zaostrza środki bezpieczeństwa publicznego, względem stanu zagrożenia epidemicznego ogłoszonego rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej stanu zagrożenia epidemicznego (Dz.U. 2020, poz. 433);
3. zgodnie z szeroko rozpowszechnionymi w mediach informacjami, trwają zaawansowane prace nad opracowywanym pakietem zmian ustawodawczych, które mają na celu uregulowanie wielu problemów powstałych wskutek epidemii, w tym także regulacji ustawowych związanych z realizacją projektów budowlanych;
4. Zamawiający, Wielkopolskie Centrum Onkologii w Poznaniu, prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone pod numerem ID 751c8728-8495-4915-b4f9-1437b8b2dd00 w trybie przetargu nieograniczonego pod nazwą : „WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH WRAZ Z UMEBLOWANIEM POMIESZCZEŃ W RAMACH ZADANIA: BUDYNEK AMBULATORYJNY – ROZBUDOWA WIELKOPOLSKIEGO CENTRUM ONKOLOGII W KIERUNKU UL. STRZELECKIEJ”, w którym Skanska S.A. zamierza złożyć ofertę, a termin składania ofert ustalono na dzień 08.06.2020r.,
5. w związku z dramatycznym rozwojem sytuacji związanej z wystąpieniem epidemii COVID-19, nie ma aktualnie możliwości oceny ostatecznego wpływu tych okoliczności na termin, warunki oraz koszty realizacji zamówienia, a ponadto istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo zmiany zarówno stanu faktycznego, jak i prawnego, w najbliższej przyszłości, a zatem jest uzasadnione, aby wszyscy oferenci mieli szanse złożyć oferty dostosowane do tych okoliczności.
niniejszym wnoszę o:

1. przesunięcie terminu składania ofert w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego do momentu ustania epidemii, co najmniej do 30 czerwca 2020r.
2. wprowadzenie do projektu umowy zapisu:
a) uprawniających Strony, do odstąpienia od umowy bez jakichkolwiek konsekwencji finansowych w przypadku, gdy okoliczności związane z wirusem SARS-CoV-2, zachorowaniami na chorobę układu oddechowego COVID-19, stanem epidemii COVID-19 lub innymi okolicznościami wywołanymi pośrednio lub bezpośrednio przez SARS-CoV-2 będą uniemożliwiały realizację zobowiązań umownych Wykonawcy przez okres dłuższy niż 30 dni.
Jednocześnie, poniżej przedstawiam propozycje zmian projektu umowy, którymi Zamawiający mógłby się posłużyć celem osiągnięcia wyżej określonego celu.

Uzasadnienie

Obecna sytuacja - związana z ogłoszeniem stanu epidemii w Polsce - powoduje, iż wykonawcy nie są w stanie sporządzić ofert w sposób pozwalający na ich obiektywną porównywalność. Wykonawca, składając ofertę, winien mieć bowiem możliwość uwzględnienia w niej wszystkich okoliczności mających wpływ na oferowany termin, koszt i inne warunki realizacji przedmiotu zamówienia, a w zaistniałej sytuacji jest to obiektywnie niemożliwe. Składają się na to w szczególności następujące okoliczności:

1. Wykonawcy nie mogą w chwili obecnej przewidzieć wszystkich okoliczności, które mogą skutkować koniecznością przedłużenia terminu realizacji umowy. Może być to związane z absencją dużej części pracowników, przerwaniem łańcucha dostaw towarów, niedostępnością usług i podwykonawców, decyzjami administracyjnymi (zakaz przemieszczania się, zamknięcie stref zamieszkania itd.) oraz wieloma innymi okolicznościami.
2. Wykonawcy nie mogą przewidzieć wszystkich okoliczności, jakie mogą skutkować znaczącym wzrostem kosztów realizacji inwestycji: wzrost cen, związany z ograniczoną podażą towarów i usług, wzrost kosztów związany z przedłużeniem terminu realizacji inwestycji, ponoszenie kosztów związanych z absencją chorobową pracowników (zasiłki chorobowe i opiekuńcze, koszt przymusowych przestojów itp.).
3. Nie wiadomo, kiedy zostaną otwarte granice Polski, których zamknięcie uniemożliwia przepływ osób niezbędnych do realizacji zamówienia.
4. Nieznany jest zakres, do jakiego rozwinie się epidemia oraz związane z tym skutki.
5. Nieznany jest ostateczny kształt przepisów, które mają być uchwalone i wprowadzone w życie w związku z epidemią, a które mogą mieć kluczowe znaczenie dla warunków realizacji inwestycji budowlanych m.in. w zakresie prawa pracy (zmiany systemów czasu pracy, zmiany w wysokości wynagrodzeń), prawa cywilnego (Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło, że pracuje nad przepisami, które automatycznie przedłużą terminy wykonywania robót budowlanych o czas trwania zagrożenia epidemicznego).

Opisana powyżej sytuacja powoduje dużą niepewność w zakresie kalkulacji ceny ofertowej oraz innych warunków umowy, co z kolei powoduje, iż każdy Wykonawca może przyjąć zupełnie różne dane do swojej ceny ofertowej, a zatem oferty będą zupełnie nieporównywalne. Wobec powyższego, wnosimy o przesunięcie terminu składania ofert do momentu ustania epidemii, co najmniej do 30 czerwca 2020r., co pozwoli na złożenie ofert w takim stanie faktycznym i prawnym, w którym powyższe wątpliwości będą już usunięte lub przynajmniej znane w takim stopniu, który pozwoli na profesjonalne przygotowanie porównywalnych ofert.

Jednocześnie, w związku z dramatycznym rozwojem sytuacji związanej z wystąpieniem epidemii COVID-19, nie ma aktualnie obiektywnej możliwości przewidzenia ostatecznego wpływu tych okoliczności na warunki realizacji zamówienia. Okoliczności wywołane przez epidemię COVID-19 mają charakter zdarzenia nadzwyczajnego i pozostającego poza kontrolą Stron, któremu nie można zapobiec przy wykorzystaniu zwykłych środków. Konieczność zmiany umowy wskutek wystąpienia okoliczności wywołanych przez epidemię COVID-19 spowodowana będzie zatem okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć.

W związku z powyższym, proponujemy wprowadzenie do projektu umowy zapisu o następującej treści:

„Wykonawca może odstąpić od umowy bez ryzyka obciążenia go karami umownymi oraz bez prawa Zamawiającego do żądania naprawienia szkody z tego tytułu, w przypadku, gdy okoliczności związane z wirusem SARS-CoV-2, zachorowaniami na chorobę układu oddechowego COVID-19, stanem epidemii COVID-19 i inne okoliczności wywołane pośrednio lub bezpośrednio przez SARS-CoV-2 (które będą utrudniały lub uniemożliwiały realizację prac) będą trwały dłużej niż 30 dni. Wykonawca będzie uprawniony do odstąpienia od umowy w terminie 90 dni od ziszczenia się przesłanki odstąpienia od umowy.”

Powyższe propozycje regulacji, w naszej opinii, stanowią minimum zapewniające ochronę słusznych interesów wykonawców i równowagę praw i obowiązków umownych w sytuacji, jaka zaistniała z powodu epidemii COVID-19. Ufamy, że wnioski zawarte w niniejszym piśmie uznacie Państwo za zasadne i możemy liczyć na wypracowanie takich zasad współpracy, które uwzględnią wyjątkowość zaistniałej sytuacji.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający zmienił termin składania i otwarcia ofert na 15.07.2020.
Zamawiający nie wprowadza zmian projektu umowy.
Dalszy przebieg pandemii koronawirusa COVID-19 jest obecnie niemożliwy do przewidzenia. Najbardziej prawdopodobne jest ewentualne przesunięcie terminu rozpoczęcia przedmiotowej inwestycji do czasu wygaszenia epidemii w stopniu umożliwiającym wykonywanie bez przeszkód robót budowlanych na terenie szpitala. W związku z tym na obecnym etapie Zamawiający nie przewiduje możliwości powstania dodatkowych kosztów po stronie Wykonawcy, związanych z pandemią koronawirusa COVID-19.
Ewentualne skutki wpływu COVID 19 na przebieg zamówień publicznych są uregulowane w przepisach ustawy z dnia 02.03.2020 o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych ( Dz.U z 2020r. poz. 374). W kwestii wpływu na toczące się postępowanie Zamawiający będzie się kierował aktualnie obowiązującymi przepisami.

PYTANIE nr 132
Pytanie do projektu BMS (tom II; część 6; zeszyt 267; 2.4.2.5. Sterowanie strefowe).
W ostatnim akapicie znajduje się informacja:
„Dla ułatwienia lokalnej obsługi zaprojektowano nastawniki bez wyświetlacza, wyposażone jedynie w pokrętło do nastawy temperatury wyposażony w przycisk wymuszenia trybu komfortu tzw. przycisk obecności. Dla tego typu pomieszczeń zaprojektowano niewielkie nastawniki ścienne w kolorze białym o przykładowym wyglądzie pokazanym poniżej:”
Niestety brakuje ilustracji z przykładowym nastawnikiem – proszę o uzupełnienie i umieszczenie w odpowiedzi fotografii lub rysunku pokazującego oczekiwania inwestora. Nastawniki/zadajniki ze względu na swoją wielkość, użyty materiał, wyposażenie w wyświetlacz lub inne funkcje różnią się bardzo cenowo, więc na etapie przetargu chcemy uzyskać wiążącą informację odnośnie referencyjnego produktu.

ODPOWIEDŹ
Urządzenie powinno być jak najmniej skomplikowane – jedynie pokrętło do zmiany temperatury zadanej bez mechanicznego ograniczenia oraz przycisk obecności. Wygląd przykładowego nastawnika przedstawiono poniżej. Należy zastosować nastawnik o opisanej funkcjonalności lub inny równorzędny produkt:



PYTANIE nr 133
Pytanie do projektu BMS (tom II; część 6; zeszyt 267; punkt 2.4.2.5. Sterowanie strefowe).
Dokumentacja w części opisowej w połączeniu z częścią rysunkową (schematy technologiczne sterowania pomieszczeniami oraz topologia systemu) wskazują na potrzebę zastosowania sterowników pomieszczeniowych z funkcją programowania i konfiguracji, a także serwisowania tych urządzeń za pomocą bezprzewodowej aplikacji poprzez wbudowaną komunikację Bluetooth. Czy zastosowanie sterowników spełniających te wytyczne jest konieczne?
ODPOWIEDŹ
Sterowniki pomieszczeniowe użyte jako komponenty instalacji BMS muszą być wyposażone w komunikację Bluetooth w celu ich programowania i konfigurowania przez wykonawcę, a także w celu umożliwienia bezprzewodowego serwisowania systemu przez obsługę techniczną obiektu w przyszłości. Oczekuje się dostarczenia razem ze sterownikami właściwego oprogramowania narzędziowego lub aplikacji umożliwiającej obsłudze technicznej korzystanie ze wszystkich funkcji komunikacji Bluetooth sterowników pomieszczeniowych.

PYTANIE nr 134
Pytanie do projektu BMS (tom II; część 6; zeszyt 267; punkt 2.4.2.3. Aplikacja służąca do przetwarzania danych i podnoszenia efektywności energetycznej):
Cytat: „Ze względu na dbałość o koszty eksploatacyjne należy zapewnić rozbudowę istniejącego oprogramowania dedykowanego do podnoszenia efektywności energetycznej obiektu”
Jakie oprogramowanie jest obecnie wykorzystywane przez WCO, czyli jakie oprogramowanie należy rozbudować?

ODPOWIEDŹ
Należy rozbudować obecnie wykorzystywane oprogramowanie, czyli OPENenergy DEOS.

PYTANIE nr 135
Pytanie do projektu BMS (tom II; część 6; zeszyt 267; punkt 2.4.2.1. Centralne stanowisko BMS dla personelu technicznego)
Cytat: „Należy rozbudować istniejące oprogramowanie nadzorcze”
Jakie oprogramowanie jest obecnie wykorzystywane przez WCO, czyli jakie oprogramowanie należy rozbudować?
ODPOWIEDŹ
Należy rozbudować obecnie wykorzystywane oprogramowanie, czyli OPENweb DEOS.

PYTANIE nr 136
pytanie do projektu BMS (tom II; część 6; zeszyt 267; punkt 2.4.2.4. Sterowniki główne)
Cytat: „Jako główne sterowniki zaprojektowano urządzenia z web serwerem i rozbudową możliwością montażu modułów wejść/wyjść w odległości min. 3000m od sterownika przy użyciu przewodu (bez potrzeby stosowania światłowodu).”
Proszę o przykładowej nazwy protokołu komunikacyjnego, który spełnia te wymagania.

ODPOWIEDŹ
Przykładowym protokołem komunikacyjnym spełniającym opisane wymagania jest CAN-bus.

PYTANIE nr 137
Pytanie do projektu BMS (tom II; część 6; zeszyt 267; punkt 2.4.2.7. Monitoring serwerowni).
Proszę o uszczegółowienie typu oraz ilości czujników zaprojektowanych do monitoringu serwerowni

ODPOWIEDŹ
Należy użyć czujników z komunikacją bezprzewodową typu MESH, czyli takich, w którym każde urządzenie to „repeter” dla wszystkich pozostałych elementów systemu bezprzewodowego. Czujniki muszą wspierać funkcjonalność związaną z wysyłaniem informacji zaraz po zmianie wartości mierzonego parametru (COV). Zastosowany system musi zapewniać szyfrowanie komunikacji bezprzewodowej na poziomie co najmniej AES-128. Ze względu na łatwość montażu dopuszcza się jedynie czujniki zasilane z wymiennych baterii, wykorzystujące ogólnodostępne typy baterii i zapewniające co najmniej 5-letnią pracę bez wymiany baterii. System pomiarowy należy skonfigurować w sposób zapewniający przekazywanie do BMS informacji o poziomie zużycia baterii. Ilość oraz rodzaj czujników został wyszczególniony w tomie III w Zał. 4 – Tabela Cen Jednostkowych pod pozycją nr 26 oraz w Zal. 5 – Zestawienie aparatury pod pozycją nr 24. Ponadto informację o ilości czujników zamieszczono na topologii systemu BMS w Tomie III. Zaprojektowano 10 sztuk czujników.
PYTANIE nr 138
Pytanie do projektu BMS (tom II; część 6; zeszyt 267; punkt 2.4.2.12. Urządzenia obiektowe)
Czy do monitorowania pracy wentylatorów oraz zabrudzenia filtrów dopuszcza się stosowanie przetworników różnicy ciśnienia bez funkcji autozerowania, czyli z ręczną kalibracją.

ODPOWIEDŹ
Do monitorowania pracy wentylatorów oraz zabrudzenia filtrów dopuszcza się jedynie zastosowanie przetworników różnicy ciśnińi z funkcją autozerowania, czyli bez potrzeby okresowej manualnej kalibracji. Użyte przetworniki w ciągu całego okresu pracy dzięki zastosowanym rozwiązaniom konstrukcyjnym muszą zapewnić dokładności pomiaru co najmniej na poziomie ±0,5Pa ±1%

PYTANIE nr 139
Pytanie do projektu BMS (tom II; część 6; zeszyt 267; punkt 2.4.2.5. Sterowanie strefowe) W których pomieszczeniach nastawniki pomieszczeniowe wyposażyć należy w czujnik stężenia CO2. Jaką czułość powinien posiadać zastosowany czujnik CO2 i czy może zastosowany być czujnik bez funkcji autokalibracji.

ODPOWIEDŹ
W wszystkich pomieszczeniach, w których instalacja wentylacji zapewnia możliwość regulacji ilości dostarczanego powietrza zastosować należy czujniki stężenia CO2 z funkcją autokalibracji, których dokładność pomiaru jest nie gorsza niż ±40 ppm +3% wartości wskazania.

PYTANIE nr 140
Pytania odnośnie systemu przywoławczego:

Czy Zamawiający dopuszcza stosowanie przycisków kasujących oraz przycisków pociągowych o klasie szczelności niższej niż wskazane, czyli odpowiednio IP40 oraz IP44?
Standardowo nawet w pomieszczeniach typu sanitariaty stosuje się przyciski elementy systemu przywoławczego o klasie szczelności IP20 i z naszego doświadczenia nie stwarza to niebezpieczeństwa dla Użytkownika ani nie wpływa na żywotność tych elementów. Stosowanie wskazanej w zamówieniu klasy szczelności i tak nie pozwala na montaż tych urządzeń w miejscach typu kabina prysznicowa, więc wystarczającą klasą jest IP20. Niemniej wszystkie urządzenia systemu przywoławczego zasilane są bezpiecznym napięciem 24 VDC, a zachowując wytyczne dotyczące miejsca i wysokości ich montażu unika się wpływ wilgoci na ich działanie

ODPOWIEDŹ
Zamawiający zezwala na stosowanie przycisków kasujących i pociągowych o klasie szczelności IP20 i wyższej.

PYTANIE nr 141
Pytania odnośnie systemu przywoławczego:
Czy Zamawiający zrezygnuje z potrzeby integracji systemu przywoławczego z systemem komunikacji bezprzewodowej DECT oraz platformą PSIM? Z naszej wiedzy wynika, że żaden z oddziałów w obrębie Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu nie jest zintegrowany ani z systemem DECT ani z platformą PSIM. Integracja wymagała by szeregu uzgodnień oraz testów zarówno z dostawcą/producentem każdego z systemu, a co za tym idzie, wpłynęła by na kwotę tychże rozwiązań. Ponadto integracja mocno wpłynęła by na czas w którym można gotowe produkty dostarczyć do Zamawiającego.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający – uwzględniając specyfikę działania szpitala i wymogi funkcjonalne dotyczące systemu przywoławczego - zezwala na dostarczenie systemu przywoławczego, który nie jest zintegrowany z systemem bezprzewodowej komunikacji DECT oraz platformą PSIM.

PYTANIE nr 142
Pytania odnośnie systemu przywoławczego:
Czy Zamawiający zrezygnuje z możliwości odrzucenia bądź akceptacji wezwania w obrębie systemu przywoławczego? Wszystkie wezwania mają być sygnalizowane na wskazanych centralkach do momentu ich skasowania w miejscu skąd zostało ono wygenerowane. Możliwość odrzucenia wezwania może prowadzić do zaniedbań ze strony personelu i nie reagowania na wygenerowane zgłoszenia.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wymaga konieczności skasowania wezwania w miejscu, w którym zostało ono wygenerowane (konkretna sala łóżkowa, gabinet zabiegowy, toaleta itp.) - rezygnuje tym samym z funkcjonalności systemu przywoławczego polegającej na akceptacji bądź odrzuceniu zdarzenia przez personel.

PYTANIE nr 143
Prosimy o zgodę na rezygnację ze składania kosztorysu ofertowego (wskazanego w wyżej przywołanym punkcie) na tym etapie postępowania przetargowego w związku z tym, że wynagrodzenie za przedmiot umowy jest ryczałtowe i tym samym zgodę na złożenie tego kosztorysu w ciągu 14 dni od daty podpisania umowy z wybranym Wykonawcą.
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający nie wyraża zgody na rezygnację ze składania kosztorysu ofertowego na tym etapie postępowania przetargowego. Kosztorys ofertowy stanowi obowiązkowy element oferty.

PYTANIE nr 144
W przypadku braku zgody na rezygnację ze składania kosztorysu ofertowego na etapie postępowania przetargowego prosimy o wyjaśnienie:
- w jakiej formie moją zostać złożone kosztorysy? ( jako szczegółowe, czy uproszczone)
- przygotowane w Normie, czy w Excelu?
- czy w kontekście różnic w przedmiarach własnych w stosunku do przedmiarów Zamawiającego można zmieniać ilości przedmiarowe, dodawać lub odejmować pozycje, zmieniać podstawę wyceny, usunąć ją.
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający wyjaśnił powyższe kwestie w ramach wcześniej udzielonych odpowiedzi na pytania nr 58 i 59.

PYTANIE nr 145
W przedmiarze KS-311 Roboty Budowlane poz. 1.178 oraz KS-361 Instalacje Teletechniczne poz. 1.15 jest wymieniony System Integracji Sal Operacyjnych?
Prosimy Zamawiającego o udostępnienie poprawnej wersji kosztorysu.

ODPOWIEDŹ:
System Integracji Sal Operacyjnych należy wycenić w ramach KS-361 Instalacje Teletechniczne dział. 1.15 poz. 193.
W przedmiarze KS-311 Roboty Budowlane należy usunąć dział 1.178 poz. 755.
Za zaistniałą pomyłkę przepraszamy.




UWAGA:
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.





Z poważaniem,
z-ca Dyr. ds. ekonomicznych



mgr inż. Magdalena Kraszewska




















SPIS ZAŁĄCZNIKÓW DO ODPOWIEDZI:

1. Załącznik nr 1. do odpow. na pyt. nr 76 - zeszyt 211 rys. 04 parter - rozbiórki i ściany tymczasowe
2. Załącznik nr 2. do odpow. na pyt. nr 76 - zeszyt 211 rys. 08 2 piętro - rozbiórki i ściany tymczasowe
3. Załącznik nr 1. do odpow. na pyt. nr 86 - decyzja 1903-2019
4. Załącznik nr 2. do odpow. na pyt. nr 86 - decyzja 2294-2019
5. Załącznik do odpow. na pyt. nr 89 - decyzja z dnia 23 10 2019
6. Załącznik nr 1. do odpow. na pyt. nr 93 - rysunek PW_T2_K_35_0_SC-2
7. Załącznik nr 2. do odpow. na pyt. nr 93 - rysunek PW_T2_K_36_0_SC-4
8. Załącznik nr 3. do odpow. na pyt. nr 93 - rysunek PW_T2_K_38_0_SC-0
9. Załącznik nr 4. do odpow. na pyt. nr 93 - rysunek PW_T2_K_63_0_SC-11_K
10. Załącznik nr 5. do odpow. na pyt. nr 93 - PW_T2_K_ LISTA RYSUNKÓW
11. Załącznik nr 1. do odpow. na pyt. nr 98 - rysunek PW_T3_K_03_01_strop 1
12. Załącznik nr 2. do odpow. na pyt. nr 98 - rysunek PW_T3_K_04_01_strop 2
13. Załącznik nr 3. do odpow. na pyt. nr 98 - rysunek PW_T3_K_05_01_strop 3
14. Załącznik nr 4. do odpow. na pyt. nr 98 - rysunek PW_T3_K_06_01_strop 4
15. Załącznik nr 5. do odpow. na pyt. nr 98 - rysunek PW_T3_K_08_01_strop 6
16. Załącznik nr 6. do odpow. na pyt. nr 98 - PW_T3_K_LISTA RYSUNKÓW
17. Załącznik nr 1. do odpow. na pyt. nr 113 - PW_T2_K_LISTA RYS._zaktualizowana
18. Załącznik nr 2. do odpow. na pyt. nr 113 - PW_T3_K_LISTA RYS._zaktualizowana
19. Załącznik nr 3. do odpow. na pyt. nr 113 - rysunek PW_T2_K_36_0_SC-4
20. Załącznik nr 4. do odpow. na pyt. nr 113 - rysunek PW_T2_K_38_0_SC-0
21. Załącznik nr 5. do odpow. na pyt. nr 113 - rysunek PW_T2_K_63_0_SC-11_K
22. Załącznik nr 1. do odpow. na pyt. nr 119 - rysunek PW_T2_K_35_0_SC-2
23. Załącznik nr 2. do odpow. na pyt. nr 119 - rysunek PW_T2_K_37_0_SC-7_SC-8_BK-1
24. Załącznik nr 3. do odpow. na pyt. nr 119 - rysunek PW_T3_K_810_0_SC-J_8-9
25. Załącznik nr 1. do odpow. na pyt. nr 120 - rysunek PW_T3_K_040_A_BA_PF_dolne
26. Załącznik nr 2. do odpow. na pyt. nr 120 - rysunek PW_T3_K_041_A_BA_PF_górne
27. Załącznik nr 3. do odpow. na pyt. nr 120 - rysunek PW_T3_K_042_A_BA_PF_przekroje
28. Załącznik nr 1. do odpow. na pyt. nr 121 - Zeszyt 311_KS_roboty budowlane_v6
29. Załącznik nr 2. do odpow. na pyt. nr 121 - Zeszyt 311_KS_roboty budowlane_v6.ath
30. Załącznik nr 1. do odpow. na pyt. nr 124 - Zeszyt 211_KS_roboty budowlane_v7
31. Załącznik nr 2. do odpow. na pyt. nr 124 - Zeszyt 211_KS_roboty budowlane_v7.ath







Opracował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644, zaopatrzenie@wco.pl

« Powrót do szczegółów zamówienia