Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Dzierżawa analizatora do badań koagulologicznych wraz z dostawą odczynników.

Numer zamówienia:

350/67/2019

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp na pyt [31-7-2019] + zmiana terminow postępownia

Poznań, dnia 2019-07-31
EZ/350/67/2019/…472...


Wg rozdzielnika do wszystkich uczestników i zainteresowanych
Dotyczy: przetargu nieograniczonego 67/2019 Dzierżawa analizatora do badań koagulologicznych wraz z dostawą odczynników.


Odpowiedzi na pytania

Wielkopolskie Centrum Onkologii udziela odpowiedzi na zadane pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
1. Czy Zamawiający dopuści analizator o wydajności 110 ozn. dla PT i 110 ozn. dla APTT?

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza analizator o wydajności 110 ozn. dla PT i 110 ozn. dla APTT.

2. Czy oferowany analizator powinien być wyposażony w opcje szacunkowego określania poziomu interferencji HIL?

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza ale nie wymaga aby Oferowany analizator był wyposażony w opcje szacunkowego określania poziomu interferencji HIL.

3. Czy należy zaoferować oryginalne odczynniki producenta analizatora?

Odpowiedź: Zamawiający wymaga aby Oferowane odczynniki były oryginalne i pochodziły od producenta analizatora.

4. Czy Zaoferowany analizator ma być aparatem "nastołowym"?

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza, ale nie wymaga, aby analizator był aparatem „nastołowym”.

5. Czy Zamawiający oczekuje analizatora, w którym odczynniki można wkładać w oryginalnych buteleczkach (po odkręceniu korka) bez konieczności ich zabezpieczania w aparacie dodatkowymi przykrywkami dla przedłużenia ich trwałości?

Odpowiedź: Zamawiający wymaga analizatora, w którym odczynniki można wkładać w oryginalnych buteleczkach (po odkręceniu korka) bez konieczności ich zabezpieczania w aparacie dodatkowymi przykrywkami dla przedłużenia ich trwałości.

6. Czy poprzez czytnik wewnętrzny Zamawiający rozumie czytnik automatyczny, niewymagający manualnego, indywidualnego skanowania przez operatora każdego wkładanego na pokład materiału?

Odpowiedź: Zamawiający poprzez czytnik wewnętrzny rozumie czytnik automatyczny, niewymagający manualnego, indywidualnego skanowania przez operatora każdego wkładanego na pokład materiału.

7. Ze względu na to, że odczynniki do D-dimerów stanowią ważny element kosztotwórczy w całości oferty, prosimy o odpowiedź, czy Zamawiający oczekuje doliczenia dodatkowej ilości odczynnika dla wykonania powtórnych badań (w rozcieńczeniu) dla próbek z wysokimi stężeniami D-dimerów przekraczającymi standardowy zakres pomiarowy testu. Jeśli tak prosimy o szacunkowe określenie (np. w %) ile próbek Zamawiający oczekuje z wynikami:

<4000 ng/ml FEU
pomiędzy 4000 ng/ml FEU a 7500 ng/ml FEU
> 7500 ng/ml FEU

Odpowiedź: Zamawiający wymaga doliczenia dodatkowej ilości odczynnika dla wykonania powtórnych oznaczeń (w rozcieńczeniu) dla próbek z wysokimi stężeniami D-dimerów przekraczającymi liniowość.
Zamawiający podaje odsetek badań o podwyższonym stężeniu D-Dimerów:

5 % oznaczeń dla stężeń > 7500 ng/ml FEU
10 % oznaczeń dla stężeń pomiędzy 4000 ng/ml FEU a 7500 ng/ml FEU.

8. Parametry oceniane (pkt 4) Czy Zamawiający oceni równoważnie ofertę z brakiem potrzeby kalibracji APTT i TT (szacunkowe wartości czasów referencyjnych dal APTT i TT są zadeklarowane w ulotce kalibratora).

Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapisy specyfikacji istotnych warunków zamówienia jednocześnie usuwa się z parametrów ocenianych pkt 3:

3 Uniwersalny kalibrator do fibrynogenu, PT, APTT AT, TT

Winno być:
Parametry oceniane:
Lp. Parametr oceniany Punktacja
Tak – 5 pkt.
Nie – 0 pkt.
(pozycje 1-3) Oferowane
1 Ciekłe odczynniki do oznaczeń D-Dimerów
2 Tromboplastyna o ISI 1.00 (+/-0.1)
3 Uniwersalne materiały kontrolne do fibrynogenu, PT, APTT AT, TT
4 Stabilność odczynników po rozpuszczeniu (należy podać dla wszystkich odczynników liofilizowanych wymagających rekonstytucji). Czas najdłuższy – 3 pkt.,
czas najkrótszy - 0 pkt.
5 Stabilność materiałów kontrolnych po rozpuszczeniu do oznaczeń fibrynogenu, PT, APTT AT, TT Czas najdłuższy – 3 pkt.,
czas najkrótszy - 0 pkt.

9. Dotyczy projektu umowy przetwarzania danych osobowych w imieniu administratora (powierzenia przetwarzania danych osobowych)

9.1. Zważywszy, że w czasie realizacji umowy głównej na dzierżawę analizatora do badań koagulologicznych i dostawę odczynników nie będzie dochodzić do żadnego przekazywania Wykonawcy danych, dla których Zamawiający jest Administratorem, prosimy o odpowiedź, czy Zamawiający wyrazi zgodę na odstąpienie od podpisywania umowy przetwarzania danych osobowych w imieniu Administratora?

9.2. W przypadku utrzymania wymogu podpisania umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, dla których Zleceniodawca jest Administratorem, na podstawie § 5, ust. 1, lit. b) tejże umowy pojawi się konieczność podpisania kolejnej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, dla których Wykonawca jest Administratorem, a Zleceniodawca Podmiotem Przetwarzającym. W związku z nieuwzględnieniem tej kwestii w SIWZ prosimy o odpowiedź, czy Zamawiający będzie chciał się zapoznać ze wzorem takiej umowy przygotowanej przez Wykonawcę przed ogłoszeniem wyniku przetargu, czy w chwili podpisania takiej umowy?

9.3. W związku z nieujęciem tej kwestii w SIWZ, prosimy o odpowiedź, czy Zamawiający w porozumieniu z Wykonawcą przeprowadzi ocenę skutków dla ochrony danych i dostosuje treść umowy powierzenia w taki sposób, aby spełniała wymagania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.UE z 4 maja 2016 r. seria L 119)?

Odpowiedź: Na pytanie 9.1,2,3 Zamawiający udzieli odpowiedzi w niezwłocznym terminie.


ZMIANA TERMINOW

Termin składania ofert do dnia 22-08-2019 do godz. 8.00
Termin otwarcia ofert w dniu 22-08-2019 o godz. 12.00

Ocena ofert przetargowych dokonywana będzie z uwzględnieniem udzielonych odpowiedzi na pytania.




Z poważaniem,
/-/
mgr inż. Magdalena Kraszewska
Zastępca Dyrektora ds. ekonomicznych

« Powrót do szczegółów zamówienia