Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa środków dezynfekujących

Numer zamówienia:

350/89/2020

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania i zmiana terminu

Poznań, dnia 05.01.2021
EZ/89/2020/15


Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne nr 89/2020
dotyczy: Zakup i dostawa środków dezynfekujących


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.

PYTANIE
Pakiet VIII – Myjki do ciała
Czy Zamawiający dopuści jednorazowe, włókninowe myjki do mycia ciała w formie ściereczki nie wymagające spłukiwania oraz namaczania w rozmiarze 33cm x 22cm, z możliwością podgrzania w mikrofalówce (60 sek. w 800W), zawierające w składzie m.in. dimetikon, polisorbat 20, Capryl/Capramidopropyl Betaine; bezzapachowe, pakowane w opakowania a'8 sztuk; na opakowaniu jednostkowym typu "Flow wrap" nadrukowana instrukcja użycia, ilość, skład oraz ikony informujące: nie wrzucać do toalety, nie macerować; nie zawierają lateksu, niesterylne?
ODPOWIEDŹ
TAK, pod warunkiem spełniania pozostałych wymagań SIWZ.

PYTANIE
Czy Zamawiający, mając na uwadze zarówno obecny stan epidemii jak i czas trwania skutków epidemii oraz związane z tym implikacje natury logistyczno-ekonomicznej, których istnienie bez wątpienia wpłynie po stronie wykonawcy na proces realizacji dostaw objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, przewiduje możliwość wprowadzenia do treści istotnych warunków umowy klauzul pozwalających na zmianę treści zobowiązania wykonawcy w zakresie terminu dostawy na: w miarę dostępności u ich producenta? Jeżeli tak, to czy w Zamawiający wprowadzi klauzulę pozwalającą w zgodzie z dyspozycją z art. 144 ust. 1 pkt 1 p.z.p. dokonać aneksowania umowy z wykonawcą - aby termin dostawy został dostosowany do bieżących uwarunkowań rynkowych związanych z nadzwyczajną sytuacją (stan epidemii) z jaką mamy obecnie do czynienia?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do umowy.

PYTANIE
Czy Zamawiający, mając na uwadze zarówno obecny stan epidemii jak i czas trwania skutków epidemii oraz związane z tym implikacje natury logistyczno-ekonomicznej, których istnienie bez wątpienia wpłynie po stronie wykonawcy na proces realizacji dostaw objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, potwierdzi że zgodnie z art. 15r. 1. oraz Art. 15r. 2. Ustawy z dnia 19.06.2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19, zwanej tarczą 4.0 (Dz. U. poz. 1086), nie będzie naliczał kar umownych, w przypadku kiedy problemy z dostawami lub reklamacją wynikają bezpośrednio ze stanu epidemii?


ODPOWIEDŹ
Powyższe kwestie zostały uregulowane w §8 projektu umowy, będącego załącznikiem nr 4 do SIWZ.

PYTANIE
Czy Zamawiający, mając na uwadze zarówno obecny stan epidemii jak i czas trwania skutków epidemii oraz związane z tym implikacje natury logistyczno-ekonomicznej, których istnienie bez wątpienia wpłynie po stronie wykonawcy na proces realizacji dostaw objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, wprowadzi zapis do treści istotnych warunków umowy – pozwalający wykonawcy w razie wystąpienia szczególnych okoliczności na zmianę treści zobowiązania wykonawcy w zakresie możliwości odstąpienia jednostronnie od umowy o zamówienie publiczne przez wykonawcę z przyczyn leżących po jego stronie, ale spowodowanych czynnikami od niego niezależnymi bez ponoszenia przez niego negatywnych skutków natury prawno-finansowych z tym związanych?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do umowy.

PYTANIE
Czy Zamawiający, mając na uwadze zarówno obecny stanem epidemii jak i czas trwania skutków epidemii oraz związane z tym implikacje natury logistyczno-ekonomicznej, których istnienie bez wątpienia wpłynie po stronie wykonawcy na proces realizacji dostaw objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, przewiduje możliwość wprowadzenia do treści istotnych warunków umowy – klauzul pozwalających na zmianę treści zobowiązania wykonawcy w zakresie możliwości waloryzacji cen ze względu na zmianę cen przez producenta, jeżeli wykonawca nie jest producentem? Jeżeli tak, to czy Zamawiający wprowadzi klauzulę pozwalającą w zgodzie z dyspozycją z art. 144 ust. 1 pkt 1 p.z.p. dokonać aneksowania umowy z wykonawcą w taki sposób, aby waloryzacja cen została dostosowana do bieżących uwarunkowań rynkowych związanych z nadzwyczajną sytuacją (stan epidemii) z jaką mamy obecnie do czynienia?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do umowy.

PYTANIE
Pakiet nr VI
Czy Zamawiający w pakiecie VI dopuści preparat w opakowaniach 1l z dozownikiem oraz 5l, spełniający pozostałe zapisy SIWZ?
ODPOWIEDŹ
TAK pod warunkiem spełniania pozostałych wymagań SIWZ.

W związku z powyższym, Zamawiający informuje o zmianie terminu składania i otwarcia ofert.
Termin składania ofert – 14.01.2021 r. godz. 8.00
Termin otwarcia ofert – 14.01.2021 r. godz. 12.00

UWAGA:
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.

Z poważaniem,
Z-ca Dyr. ds. ekonomicznych


Mgr inż. Magdalena Kraszewska

Opracował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644, zaopatrzenie@wco.pl

« Powrót do szczegółów zamówienia