Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Rozbudowa spójnego środowiska informatyczno-komunikacyjnego z elementami monitorowania parametrów środowiskowych oraz systemu dystrybucji informacji o zdarzeniach krytycznych.

Numer zamówienia:

350/16/2018

« Powrót do szczegółów zamówienia

siwz w pdf

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Postępowanie prowadzone jest zgodnie z Ustawą Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.) – procedura jak dla zamówienia publicznego o wartości poniżej 221 000 EURO.


DOTYCZY PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO 16/2018.

Rozbudowa spójnego środowiska informatyczno-komunikacyjnego z elementami monitorowania parametrów środowiskowych oraz systemu dystrybucji informacji o zdarzeniach krytycznych.

I. Nazwa oraz adres zamawiającego
Wielkopolskie Centrum Onkologii
ul. Garbary 15
61-866 Poznań
tel. 61/88 50 500 fax. 61/8 52 19 48
Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia
Tel. 61/88 50 643[644] fax 61/ 88 50 698
godziny pracy: od poniedziałku do piątku od 7.25 do 15.00
www.wco.pl mailto: zaopatrzenie@wco.pl

II. Tryb udzielenia zamówienia.
Postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego – procedura, jak dla zamówienia publicznego poniżej 221.000 EURO, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm..),zwanej dalej Pzp oraz przepisami aktów wykonawczych wydanych na podstawie ww. ustaw.

III. Opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: rozbudowa spójnego środowiska informatyczno-komunikacyjnego z elementami monitorowania parametrów środowiskowych oraz systemu dystrybucji informacji o zdarzeniach krytycznych.
2. Nomenklatura wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
72253200-5 Usługi w zakresie wsparcia systemu
48219000-6 Pakiety oprogramowania do różnych operacji sieciowych.
3. Wymagania zamawiającego dotyczące oczekiwanych funkcjonalności, jakości i ilości poszczególnych elementów zawiera PROJEKT WYKONAWCZY: Rozbudowa spójnego środowiska informatyczno-komunikacyjnego z elementami monitorowania parametrów środowiskowych oraz systemu dystrybucji informacji o zdarzeniach krytycznych w Wielkopolskim Centrum Onkologii - stanowiącym zał. do niniejszej specyfikacji.
4. Termin wykonania zamówienia - ramowy harmonogram realizacji przedmiotu zamówienia zakłada podział na cztery etapy:
Etap I – termin nie później niż do 30.06.2018
a) Sieć teleinformatyczna
Etap II - termin nie później niż do 31.10.2018
a) Opomiarowanie
b) System zgłaszania zleceń
Etap III - termin nie później niż do 30.06.2019
a) Telefonia IP cz. 1
Etap IV - termin nie później niż do 31.12.2019
a) Telefonia IP cz. 2
5. Płatność - przelew w terminie 60 dni od dnia otrzymania faktury przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza faktury częściowe - płatność za wykonanie zamówienia w 4 etapach – po wykonaniu każdego z etapów potwierdzonych protokołem odbioru.

6. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę Kierownika Projektu i Wdrożeniowca w zakresie Rozbudowy spójnego środowiska informatyczno-komunikacyjnego z elementami monitorowania parametrów środowiskowych oraz systemu dystrybucji informacji o zdarzeniach krytycznych.
Obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samo zatrudnienia jako Podwykonawcy.

IV. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
1. Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy, o udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 pkt 12-23 Pzp, spełniają warunki określone w niniejszej Specyfikacji oraz w art. 22 ust. 1b Pzp.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:

Lp. Warunki oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
1. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą, niż: kwota określone w pkt V.4.

2. Zdolności techniczne i zawodowe.
1. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli kres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał należycie, a w przypadku świadczeń okresowych lub o charakterze ciągłym również wykonuje należycie co najmniej 1 usługę odpowiadającą swym rodzajem przedmiotowemu zamówieniu o wartości minimum - kwoty określone w pkt V.5.

2. Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia posiadającymi kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, doświadczenia i wykształcenie niezbędne do wykonywania zamówienia publicznego określone w pkt V.5.

3. W przypadku, gdy ww. zakres usług, będzie stanowił część usług o szerszym zakresie, wykonawca zobowiązany jest wyodrębnić rodzajowo i kwotowo, usługi niezbędne do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu.
4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
6. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22.
7. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, innych podmiotu, o którym mowa w pkt.3, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 3.
9. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.
10. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.
11. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
12. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
13. Wykonawca zobowiązany jest wykazać brak podstaw do wykluczenia wskazanych w oświadczeniu o braku podstaw do wykluczenia, w oparciu o przesłanki określone w art. 24 ust. 1 ustawy. Zaniechanie tego obowiązku będzie stanowiło podstawę wykluczenia Wykonawcy. Zamawiający nie przewiduje podstaw wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 5


V. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego

Lp. Wymagany dokument
1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 Pzp (składane razem z ofertą)
2 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
Składane wraz z ofertą wg wzoru w załączniku do SIWZ
3 Oświadczenie o przynależności lub nie przynależności do tej samej grupy kapitałowej.
Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w związku z art. 24 ust. 1 pkt. 23 Pzp (Zgodnie z art. 24 ust. 11 Pzp, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu powyższy dokument w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust.5 Pzp)

Złożenie na wezwanie Zamawiającego dokumentu z poniższych pozycji będzie obligowało
wyłącznie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona.

Złożenie na wezwanie Zamawiającego dokumentu z poniższych pozycji będzie obligowało wyłącznie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona.

4 W celu wykazania spełnienia warunku: Sytuacja ekonomiczna lub finansowa, zamawiający wymaga dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną o wartości w PLN 1.000.000,- zł.

5 Zdolności techniczne i zawodowe. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże:
1) że wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną realizację polegającą na wykonaniu instalacji scentralizowanego systemu pomiaru warunków środowiskowych w szpitalu obejmującego przynajmniej 150 punktów pomiarowych w skład których wchodziły pomiar wilgotności i temperatury w pomieszczeniach oraz temperatury w komorach termostatycznych. o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł. brutto wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;

2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych wykonywanych przez nie do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, tj.
1. co najmniej jedna osoba, która będzie pełnić funkcję kierownika projektu (KP), posiadająca certyfikat PRINCE II Practitioner lub PMI lub Agile lub „równoważny”, czyli nadany przez uznaną międzynarodową instytucję certyfikującą w zakresie metodologii zarządzania projektami informatycznymi, oraz kierowała wykonaniem projektu w szpitalu o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł. brutto.
2. co najmniej jedna osoba, która będzie pełnić funkcję wdrożeniowca (W), posiadająca certyfikat PRINCE II Practitioner lub PMI lub Agile lub „równoważny”, czyli nadany przez uznaną międzynarodową instytucję certyfikującą w zakresie metodologii zarządzania projektami informatycznymi, która uczestniczyła w zakończonym wdrożeniu systemu w szpitalu o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł. brutto.
3. co najmniej jedna osoba, posiadająca certyfikat producenta okablowania strukturalnego
4. co najmniej jedną osobą, posiadającą certyfikat producenta systemy telefonii IP innovaphone na poziomie ICE dla wersji nie starszej niż V12.
W przypadkach, gdy dokumenty zawierać będą kwoty wyrażone w innej walucie niż złoty, Zamawiający na potrzeby oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu przeliczy podane kwoty na złoty (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku) po średnim kursie ogłoszonym przez Narodowy Bank Polski z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli w tym dniu kursu nie ogłoszono, to według tabeli kursów średnich NBP ostatnio przed tą datą ogłoszonych.

1. Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania.
2. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16–20 może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw wykluczenia.
4. Wykonawcy działający wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
5. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności wymaganych oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty.
6. W przypadku wskazania przez wykonawcę wymaganych oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 Pzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.
7. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 5 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 w sprawie rodzajów dokumentów zwanego dalej rozporządzeniem, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia:
1) pkt 1 – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21;
8. Dokumenty, o których mowa w punkcie powyżej, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
9. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 8, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 2 Rozporządzenia stosuje się.
10. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
11. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w § 5 pkt 1 rozporządzenia, składa dokument, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis § 7 ust. 2 rozporządzenia zdanie pierwsze stosuje się.
12. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
VI. Wykaz pozostałych dokumentów składających się na ofertę
Lp. Wymagany dokument
1. Wypełniony formularz ofertowy wg wzoru stanowiącego zał. do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w którym Wykonawca określi całkowitą wartość przedmiotu zamówienia w PLN (netto i brutto), - będącą sumą wartości, tak brutto jak i netto – podpisany przez osoby upoważnione do podejmowania czynności prawnych, w tym do zaciągania zobowiązań skutkujących finansowo.
2. Formularz cenowy wg wzoru stanowiącego zał. do specyfikacji
3. Oświadczenie o przekazaniu części zamówienia podwykonawcom wg wzoru stanowiącego załącznik do niniejszej specyfikacji (w formularzu ofertowym)
4. Dokument lub odpis dokumentu z rejestru lub innej ewidencji lub inny dokument w celu potwierdzenia i weryfikacji osób umocowanych do reprezentowania Wykonawcy, tym samym składania oświadczeń woli.
5. Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do występowania w imieniu Wykonawcy oraz jego reprezentowania i zaciągania zobowiązań finansowych, jeżeli ich umocowanie nie wynika wprost z dokumentów określonych w pkt. powyżej

VII. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami.

Godziny pracy WCO – 7.25 - 15.00.
Wszelką korespondencję należy kierować na adres Wielkopolskiego Centrum Onkologii ul. Garbary 15, 61-866 Poznań - Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia.

1. Postępowanie o udzielenie zamówienia, prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej w języku polskim.
2. Ofertę składa się w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
3. W niniejszym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, osobiście, za pośrednictwem posłańca, faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
4. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za pośrednictwem faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
W przypadku nie potwierdzenia przez Wykonawcę faktu przekazania przez Zamawiającego zawiadomień, oświadczeń wniosków lub informacji, Zamawiający uzna, że dotarły one do Wykonawcy w dniu i godzinie ich nadania i były czytelne.
5. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż: w terminach wskazanych w art. 38 ust. 1 z uwzględnieniem art. 11.8 ustawy pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej.
6. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekazuje Wykonawcom, którym przekazał specyfikację istotnych warunków zamówienia, bez ujawniania źródła zapytania, a jeżeli specyfikacja jest udostępniona na stronie internetowej, zamieszcza na tej stronie.
7. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dokonaną zmianę treści specyfikacji zamawiający udostępnia na stronie internetowej, chyba że specyfikacja nie podlega udostępnieniu na stronie internetowej.
8. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami:
- Merytorycznie: mgr inż. Wojciech Miler tel. 514429176 email: wojciech.miler@wco.pl , mgr inż. Ryszard Ciarkowski tel. 506 065 579 email: ryszard.ciarkowski@wco.pl,
- Formalno/prawnie - Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia: Katarzyna Witkowska i/lub Sylwia Krzywiak i/lub Maria Wielgus tel. 61/88 50 643( ...644) fax 61/88 50 698

VIII. Wymagania dotyczące wadium.
Wadium nie jest wymagane.

IX. Termin związania ofertą. Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.


X. Opis sposobu przygotowywania ofert.
1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie pisemnej, pod rygorem nieważności. Ofertę należy sporządzić w języku polskim. Zamawiający nie wyraża zgody na składanie ofert w formie elektronicznej. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
2. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie. Faks lub droga elektroniczna nie stanowią formy pisemnej, aby były skuteczne muszą być niezwłocznie potwierdzone pismem.
3. Dokumenty składające się na ofertę należy składać w formie oryginałów lub kopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem”. Oświadczenia należy składać wyłącznie w formie oryginału. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, którego każdego z nich dotyczą.
4. Wykonawca składa ofertę, zgodnie z wymaganiami Pzp oraz niniejszą specyfikacją istotnych warunków zamówienia.
5. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu
6. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę przed terminem składania ofert pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu przed upływem terminu składania ofert.
7. Oferta, tzn. formularz ofertowy i wszystkie wymagane dokumenty i oświadczenia muszą być podpisane przez osobę albo osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy.
W przypadku, gdy osoba podpisująca ofertę w imieniu Wykonawcy nie jest wpisana do właściwego rejestru jako osoba upoważniona do reprezentacji, musi dołączyć do ofert pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy oraz jego reprezentowania i zaciągania zobowiązań finansowych.
8. Jeżeli pełnomocnictwo nie ma postaci aktu notarialnego powinno zawierać pieczęć Wykonawcy, imienną pieczątkę wystawiającego pełnomocnictwo i jego podpis. Jeżeli dołączone do oferty ww. pełnomocnictwo będzie w formie kopii, Zamawiający wymaga, aby jego zgodność z oryginałem poświadczyła osoba lub osoby wymienione w umowie spółki lub odpowiednim rejestrze, które wskazane są tam jako upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. Pełnomocnictwo winno wskazywać datę jego wystawienia oraz okres, na który zostało udzielone. Brak tego okresu zamawiający odczyta jako pełnomocnictwo wystawione na czas nieokreślony.
9. Zaleca się by oferty były połączone – (zszyte zszywaczem lub bindownicą lub w skoroszycie) w sposób zapobiegający możliwość dekompletacji zawartości oferty. Poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być datowane i własnoręcznie podpisane przez osobę podpisującą ofertę.
10. Do oferty Wykonawca dołączy wszystkie dokumenty wymagane postanowieniami niniejszej specyfikacji. W przypadku gdy Wykonawca dołączy jako załącznik do oferty kopię jakiegoś dokumentu, kopia ta winna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W sytuacji gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości, Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii tegoż dokumentu.
11. Oferty oraz wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie postępowania są jawne, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, o ile wykonawca składając ofertę zastrzeże, że nie mogą być one udostępniane innym wykonawcom. W takim przypadku wskazane jest, aby informacje te były przygotowane i przekazane przez Wykonawcę w formie odrębnego załącznika do oferty opatrzonego klauzulą „TAJNE”. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 Pzp.

a) Oferty należy składać w zamkniętych kopertach oznaczonych pieczątką Oferenta oznaczonych w następujący sposób:
Przetarg nieograniczony 16/2018 – Rozbudowa spójnego środowiska informatyczno-komunikacyjnego z elementami monitorowania parametrów środowiskowych oraz systemu dystrybucji informacji o zdarzeniach krytycznych.
Nie otwierać przed .......................................... /data otwarcia ofert/

b) Każda Oferta opatrzona zostanie numerem wpływu odnotowanym na kopercie oferty.

c) Oferty, które wpłyną do Zamawiającego za pośrednictwem Poczty Polskiej lub poczty kurierskiej należy przygotować w sposób określony jak wyżej i przesłać w zewnętrznej kopercie, na której powinna znajdować się pieczęć Wykonawcy i winna być zaadresowana w następujący sposób:

Wielkopolskie Centrum Onkologii
ul. Garbary 15, 61-866 Poznań
Przetarg nieograniczony 16/2018 – Rozbudowa spójnego środowiska informatyczno-komunikacyjnego z elementami monitorowania parametrów środowiskowych oraz systemu dystrybucji informacji o zdarzeniach krytycznych.

XI. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.
1. Miejsce oraz termin składania ofert:
Ofertę należy złożyć w pokoju 3089 (Kancelaria – III piętro), w dni robocze, w godzinach od 7.30 do 14.30 w siedzibie Zamawiającego w Poznaniu, ul. Garbary 15 w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20-03-2018 r. do godz. 09.00
2. Miejsce oraz termin otwarcia ofert:
- Otwarcie ofert nastąpi w dniu 20-03-2018 r. o godz. 10.00 w siedzibie Zamawiającego – Budynek Kantor Cegielskiego – Rotunda - parter pokój nr 001.
- Otwarcie ofert jest jawne. W przypadku, gdy Wykonawca nie był obecny przy otwieraniu ofert, na jego pisemny wniosek Zamawiający prześle mu informację zawierającą nazwy i adresy Wykonawców, których oferty zostały otwarte oraz informacje dotyczące ceny oferty.
- Oferty zostaną sprawdzone pod katem, czy zostały sporządzone zgodnie z Pzp i postanowieniami specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert.
- Zamawiający poprawia w ofercie:
o oczywiste omyłki pisarskie,
o oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
o inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty
– niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona
Nie wyrażenie zgody na poprawienie innych omyłek, niż oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe, polegających na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, w ciągu 3 dni od daty doręczenia zawiadomienia, skutkować będzie odrzuceniem oferty


XII. Opis sposobu obliczenia ceny
1. Wykonawca w przedstawionej ofercie winien zaoferować cenę kompletną, jednoznaczną i ostateczną.
2. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które odpowiadają zasadom określonym w Pzp i spełniają wymagania określone w SIWZ.
3. Cena oferty winna być wartością wyrażoną w jednostkach pieniężnych, w walucie polskiej, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z obowiązującą ustawą o cenach i obliczona zgodnie z konstrukcją formularza ofertowego i cenowego, stanowiącego załącznik nr 1 nr 2 do niniejszej specyfikacji z uwzględnieniem podatku VAT naliczonym zgodnie z obowiązującymi w terminie składania oferty przepisami. Obowiązkiem składającego ofertę jest wypełnić formularz cenowy dokonując obliczeń wg zasad obowiązujących w rachunkowości.
4. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę, (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
5. Przedstawiona przez Wykonawcę oferta cenowa nie może stanowić ogólnych cenników, kalkulacji, itp., stosowanych przez Wykonawcę w toku prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, lecz winna zostać sporządzona wyłącznie z ukierunkowaniem na przedmiotowe postępowanie i odpowiadać wymogom Zamawiającego określonym w niniejszej SIWZ.
6. Wszystkie ceny określone przez Wykonawcę w ofercie są ustalone na okresie trwania umowy, poza przypadkami określonymi we wzorze umowy (załącznik siwz) i nie wzrosną i nie podlegają negocjacjom.
7. Błąd w obliczeniu ceny spowoduje odrzucenie oferty z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 Pzp.
8. Za oczywistą omyłkę rachunkową zamawiający uzna w szczególności:
a) błędny wynik mnożenia ceny jednostkowej oraz ilości zamawianych sztuk,
b) błędny wynik podsumowania poszczególnych pozycji, przyjmując, że prawidłowo wyliczono cenę za poszczególne pozycje,
c) rozbieżność pomiędzy wartością ceny podaną liczbą i słownie, przy czym za prawidłową uznaje się tę wartość, która odpowiada poprawnemu arytmetycznie wyliczeniu ceny
9. Poprawiając omyłki rachunkowe, zamawiający uwzględni konsekwencje rachunkowe wynikające z ich poprawienia.
10. Nie wyrażenie zgody na poprawienie innych omyłek, niż oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe, polegających na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, w ciągu 3 dni od daty doręczenia zawiadomienia, skutkować będzie odrzuceniem oferty.

XIII. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.

1. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
- cena - 60 %
- długość okresu gwarancji (infrastruktura techniczna, wykonane prace) - 20 %
- bezpłatne wsparcie techniczne - 20 %

a) W kryterium „cena oferty brutto” ocena ofert, niepodlegających odrzuceniu, zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
najniższa cena oferty brutto
liczba punktów oferty ocenianej = cena oferty ocenianej brutto x 100 x 60%

Oferta z najniższą ceną otrzyma 60 punktów.
b) W kryterium „długość okresu gwarancji” o wadze 20%, ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu następujących zasad:
Wykonawca może zaproponować okres gwarancji w następujących okresach miesięcznych: 24 miesięcy, 48 miesięcy lub 60 miesięcy.
Liczba punktów w ramach kryterium „Okres gwarancji” zostanie przyznana w następujący sposób:
- okres gwarancji 24 miesięcy: 0 punktów.
- okres gwarancji 48 miesięcy: 10 punktów.
- okres gwarancji 60 miesięcy: 20 punktów.
W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 20 punktów.
UWAGA:
W przypadku błędnego wypełnienia oferty w zakresie okresu gwarancji, tj. braku wskazania, bądź wskazania więcej jak jednego okresu gwarancji, oferta otrzyma w tym kryterium 0 pkt, a okres gwarancji zostanie przyjęty jako minimalny (24 miesięcy). Maksymalny punktowany okres gwarancji wynosi: 60 miesięcy.
c) W kryterium „bezpłatne wsparcie techniczne w okresie gwarancji” o wadze 20%, ocena ofert zostanie dokonana zgodnie z poniższym wzorem:

W = To x 20 / Tmax , gdzie:
• W - liczba punktów przyznana ocenianej ofercie w ramach kryterium bezpłatne wsparcie techniczne;
• Tmax - maksymalna liczba dni bezpłatnego wsparcia technicznego; Tmax = 60;
• To – liczba dni bezpłatnego wsparcia technicznego oferty ocenianej;
• 20 – waga kryterium „Bezpłatnego wsparcia technicznego”.
Wskazywana w ofertach liczba dni bezpłatnego wsparcia technicznego może przyjmować wartości liczb całkowitych od 0 do 60 (włącznie z tymi liczbami). Jeśli wykonawca poda dłuższy okres świadczenia bezpłatnego wsparcia technicznego, wtedy do obliczeń zostanie przyjęty okres 60 dni.
UWAGA
Pod pojęciem „bezpłatnego wsparcia technicznego w okresie gwarancji” rozumie się wszelkie prace dodatkowe wykonywane na rzecz, prośbę i na warunkach Zamawiającego dotyczące przedmiotu zamówienia niezwiązane z poprawnym działaniem zakresu wdrożenia. W szczególności za prace dodatkowe rozumie się zmiany konfiguracji i wizualizacji, aktualizacji oprogramowania, konsultacje technologiczne i proceduralne, rozszerzenie funkcjonalności w ramach posiadanych licencji i dostarczonego sprzętu itp.
Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma dana oferta, stanowi sumę punktów otrzymanych w ramach wszystkich ww. kryteriów.
2. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę .
3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie Pzp, oraz w SIWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
4. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i pozostałych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert dokona wyboru oferty z najniższą ceną, a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia, w wyznaczonym terminie, ofert dodatkowych.
5. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia dogrywki w formie aukcji elektronicznej.
6. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
XIV. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
1. Zamawiający po wyborze oferty niezwłocznie zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty o:
a) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności Wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz nazwy albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy, jeżeli są miejscami wykonywania działalności Wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację,
b) Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni,
c) Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, powodach odrzucenia oferty, a w przypadkach, o których mowa w art. 89 ust. 4 i 5, braku równoważności lub braku spełniania wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności,
- podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
2. Zamawiający informuje, iż umowa zostanie zawarta w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania przy użyciu poczty elektronicznej zawiadomienia o wyborze oferty.
3. W przypadku wniesienia odwołania, umowa może być zawarta dopiero po ogłoszeniu wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze.
4. Jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że zajdą przesłanki unieważnienia postępowania.
5. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana ma obowiązek zawarcia umowy, zgodnie z postanowieniami określonymi w załącznik do specyfikacji oraz na warunkach podanych w swojej ofercie, tożsamych ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, w terminie określonym przez Zamawiającego.

XV. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Zamawiający nie wymaga wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy

XVI. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowy sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach.

1. Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik do niniejszej specyfikacji.
2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy będzie tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie złożonej w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego



XVII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
1. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami Pzp czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie Pzp (art. 180 ust. 1 Pzp).
2. Jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8, odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności (art. 180 ust. 2 Pzp):
1) wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki lub zapytania o cenę;
2) określenia warunków udziału w postępowaniu,
3) wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia;
4) odrzucenia oferty odwołującego,
5) opisu przedmiotu zamówienia,
6) wyboru najkorzystniejszej oferty.
3. Odwołanie wnosi się (art. 182 ust. 1 pkt. 1 i 2 Pzp): w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji (za pomocą poczty elektronicznej) o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia albo w terminie 10 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
4. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie (art. 182 ust. 2 Pzp) 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
5. W przypadku wniesienia odwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień SIWZ, Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert (art. 182 ust. 5 Pzp).
1. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia (art. 182 ust. 6 Pzp).
2. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania (art.180 ust. 3 Pzp).
3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu (art.180 ust. 4 Pzp).
4. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej(art.180 ust. 5 Pzp).
5. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu (art. 198 a do art. 198 g Pzp).
6. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego jest równoznaczne z jej wniesieniem.

XVIII. Opis części zamówienia, jeżeli zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych.

XIX. Maksymalna liczbę wykonawców, z którymi zamawiający zawrze umowę ramowa, jeżeli zamawiający przewiduje zawarcie umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

XX. Informacja o przewidywanych zamówieniach, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień;
Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.

XXI. Opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe wraz z wybranymi kryteriami oceny, jeżeli zamawiający wymaga lub dopuszcza ich składanie.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

XXII. Adres poczty elektronicznej lub strony internetowej zamawiającego, jeżeli zamawiający dopuszcza porozumiewanie się droga elektroniczną.
Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia Wielkopolskiego Centrum Onkologii – zaopatrzenie@wco.pl;
Zasady porozumiewania z Wykonawcami zostały określone w specyfikacji.

XXIII. Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia miedzy zamawiającym a wykonawca, jeżeli zamawiający przewiduje rozliczenia walutach obcych.
Wszelkie rozliczenia związane z realizacją zamówienia publicznego, którego dotyczy niniejsza specyfikacji dokonywane będą w walucie polskiej - PLN.
Zamawiający nie przewiduje rozliczenia z wykonania zamówienia publicznego w obcej walucie.

XXIV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z stasowaniem aukcji elektronicznej.

XXV. Zwrot kosztów udziału w postępowaniu.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu

XXVI. Liczba części zamówienia, na którą wykonawca może złożyć ofertę lub maksymalną liczbę części, na które zamówienie może zostać udzielone temu samemu wykonawcy oraz kryteria lub zasady, które będą miały zastosowanie do ustalenia, które części zamówienia zostaną udzielone jednemu wykonawcy, w przypadku wyboru jego oferty w większej niż maksymalna liczbie części.

Nie dotyczy.

XXVII. Pozostałe informacje.
Postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego poniżej 221.000 EURO zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), stąd też w kwestiach nie uregulowanych zapisami przedmiotowej specyfikacji bezpośrednie zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz innych obowiązujących przepisów prawa.



Poznań, dnia ……………..
Zatwierdzam treść niniejszej specyfikacji:


___________________________
DYREKTOR


Załącznik nr 1 do specyfikacji

...............................................................
(Pieczęć wykonawcy)
FORMULARZ OFERTOWY
1. Dane Wykonawcy:
Pełna nazwa Oferenta, adres, telefon, fax ____________________________________________________________________
adres ul ________________________________________
miejscowość, kod__________________________________województwo_________________
telefon_____________ fax__________________mailto:_____________________________
NIP_______________________________ REGON_____________________________
Osoba uprawniona do kontaktów w sprawie prowadzonego postępowania :
imię i nazwisko _______________________________________________
telefon_____________ fax__________________mailto:_____________________________
2. Przedmiot oferty: Rozbudowa spójnego środowiska informatyczno-komunikacyjnego z elementami monitorowania parametrów środowiskowych oraz systemu dystrybucji informacji o zdarzeniach krytycznych .
3. Cena oferty - oferujemy za łączną cenę* w sumie :
netto …………………..zł., słownie: ………………………………………………………
brutto …………………zł., słownie: ……………………………………………………..
podatek VAT w wysokości ………%
*ŁĄCZNA CENA OFERTOWA stanowi całkowite wynagrodzenie Wykonawcy, uwzględniające wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z niniejszą SIWZ.
4. Oświadczamy, że zaoferowany asortyment posiada aktualne pozwolenie na dopuszczenie do obrotu produktów w Polsce zgodnie z Zgodnie z dyrektywami unijnymi i ustawodawstwem polskim tj. deklaracje zgodności, certyfikat CE oraz spełnia wymogi ustawy o wyrobach medycznych z dnia 20 maja 2010 r. (Dz.U.10.107.679).
Oświadczamy, iż posiadamy opisy techniczne, foldery/ulotki, fotografie, dane katalogowe jednoznacznie potwierdzające parametry techniczno-użytkowe oferowanego przedmiotu zamówienia i zobowiązujemy się dostarczyć je na każde wezwanie Zamawiającego
Ponadto zobowiązujemy się do przekazania na każde wezwanie Zamawiającego na etapie badania i oceny ofert wszystkich dokumentów dopuszczających do obrotu oraz innych dokumentów zgodnie z ustawą o wyrobach medycznych oraz dokumentów (opisy techniczne, foldery/ulotki, fotografie, dane katalogowe) oraz próbek jednoznacznie potwierdzających parametry oferowanego asortymentu.
5. Oferujemy termin realizacji przedmiotu zamówienia - wg harmonogramu - podział na cztery etapy:
Etap I – termin nie później niż do 30.06.2018
a) Sieć teleinformatyczna
Etap II - termin nie później niż do 31.10.2018
a) Opomiarowanie
b) System zgłaszania zleceń
Etap III - termin nie później niż do 30.06.2019
a) Telefonia IP cz. 1
Etap IV - termin nie później niż do 31.12.2019
a) Telefonia IP cz. 2

6. Oferowany przez nas okres gwarancji (infrastruktura techniczna, wykonane prace) wynosi:
[ ] 24 miesięcy
[ ] 48 miesięcy
[ ] 60 miesięcy
*Wykonawca zaznacza [X] jedną pozycję.
7. Oferowana długość bezpłatnego wsparcia technicznego w okresie gwarancji wynosi …………. dni.
8. Akceptujemy warunki płatności. Termin zapłaty – przelew 60 dni - od dnia otrzymania faktury przez zamawiającego. Zamawiający dopuszcza faktury częściowe - płatność za wykonanie zamówienia w 4 etapach – po wykonaniu każdego z etapów potwierdzonych protokołem odbioru.
7. Oświadczamy, iż zatrudniamy na podstawie umowy o pracę Kierownika Projektu i Wdrożeniowca w zakresie Rozbudowy spójnego środowiska informatyczno-komunikacyjnego z elementami monitorowania parametrów środowiskowych oraz systemu dystrybucji informacji o zdarzeniach krytycznych.
Obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samo zatrudnienia jako Podwykonawcy.
9. Utrzymanie stałości cen. Zobowiązujemy się utrzymać stałość cen przez okres obowiązywania umowy.
10. Oświadczam, iż wykonanie przedmiotowego zamówienia powierzę/nie powierzę* podwykonawcom.
* Niewłaściwe skreślić.
W przypadku powierzenia zamówienia podwykonawcom proszę o podanie nazwy podwykonawcy, adresu i zakresu prac jakie obejmuje podwykonawstwo wraz z ich procentowym udziałem w całości realizowanego zamówienia.
Wykaz podwykonawców wraz z wymaganymi informacjami.
..........................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
11. Jednocześnie oświadczamy, że zapoznaliśmy się ze wszystkimi warunkami postępowania, w tym realizacji zamówienia i nie wnosimy żadnych uwag. Oświadczam/y/, że spełniamy wszystkie wymagania zawarte w niniejszym postępowaniu i przyjmujemy je bez zastrzeżeń oraz że otrzymaliśmy wszystkie niezbędne informacje potrzebne do przygotowania oferty .
12. Oświadczam/y/, że wszystkie złożone przez nas dokumenty są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym ze świadomością odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń w celu uzyskania korzyści majątkowych (zamówienia publicznego).
Informujemy, że :
0 dokumenty, oświadczenia ( wymienić jakie ) : ………………………………………………………
dostępne są na stronie (podać adres strony internetowej ) : ……………………………………….
0 dokumenty, oświadczenia ( wymienić jakie ) : ………………………………………………………
dostępne są w dokumentacji przechowywanej przez Zamawiającego w postępowaniu nr (podać numer postępowania ) : ……………………………………….
Dokumenty:
Na potwierdzenie spełnienia wymagań do oferty załączam:
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
13. Na potwierdzenie
A] niepodlegania wykluczeniu załączamy /wymienić/:
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
.................... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
B] spełnienia wymagań do oferty załączamy/wymienić/:
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
14. Oświadczam/y/, że :
0 wybór oferty nie prowadzi do powstania obowiązku podatkowego u zamawiającego
0 wybór oferty prowadzi do powstania obowiązku podatkowego u zamawiającego :
Wskazać nazwę (rodzaj) towaru dla, których dostawa/usługa będzie prowadzić do jego powstania (oraz w formularzu cenowym wskazać ich wartość bez kwoty podatku)……………………….
15. Oświadczam/y/, iż jestem/śmy upoważniony/ni do reprezentowania firmy.
16. W przypadku przyznania nam zamówienia zobowiązujemy się do zawarcia pisemnej umowy, której treść zawiera zał. w terminie wyznaczonym przez zamawiającego przez osoby upoważnione do zaciągania zobowiązań finansowych.
17. Oświadczam/y/, że za wyjątkiem informacji i dokumentów zawartych w ofercie na stronach nr __________________ niniejsza oferta oraz wszystkie załączniki są jawne i nie zawierają informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
18. Informacja
Czy Wykonawca jest mikroprzedsiębiorstwem bądź małym lub średnim przedsiębiorstwem?
Odpowiedź:
Wykonawca jest: (właściwe zakreślić)
□ mikroprzedsiębiorstwem
□ małym
□ średnim przedsiębiorstwem
Uwaga!
Mikroprzedsiębiorstwo: przedsiębiorstwo, które zatrudnia mniej niż 10 osób i którego roczny obrót lub roczna suma bilansowa nie przekracza 2 milionów EUR.
Małe przedsiębiorstwo: przedsiębiorstwo, które zatrudnia mniej niż 50 osób i którego roczny obrót lub roczna suma bilansowa nie przekracza 10 milionów EUR.
Średnie przedsiębiorstwa: przedsiębiorstwa, które nie są mikroprzedsiębiorstwami ani małymi przedsiębiorstwami i które zatrudniają mniej niż 250 osób i których roczny obrót nie przekracza 50 milionów EUR lub roczna suma bilansowa nie przekracza 43 milionów EUR.

19. UWAŻAMY SIĘ za związanych niniejszą ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania

………………, dn. …… ………………………………..…………………………
Podpisy wykonawcy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy
Załącznik nr 4 do specyfikacji
Wykonawca:
…………………………………………………
………………………………………………………………………………
(pełna nazwa/firma, adres, w zależności od podmiotu: NIP/PESEL, KRS/CEiDG)
reprezentowany przez:
………………………………………………………………………………
(imię, nazwisko, stanowisko/podstawa do reprezentacji)
Oświadczenie Wykonawcy
składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień publicznych (dalej jako: ustawa Pzp),
DOTYCZĄCE PRZESŁANEK WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA

Na potrzeby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego - przetargu nieograniczonego 16/2018______________________________ (nazwa postępowania), prowadzonego przez Wielkopolskie Centrum Onkologii oświadczam, co następuje:
OŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE WYKONAWCY:
• Oświadczam, że nie podlegam wykluczeniu z postępowania na podstawie
art. 24 ust 1 pkt 12-23 ustawy Pzp.

…………….……. (miejscowość), dnia ………….…….
…………………………………………
(podpis)
• Oświadczam, że zachodzą w stosunku do mnie podstawy wykluczenia z postępowania na podstawie art. …………. ustawy Pzp (podać mającą zastosowanie podstawę wykluczenia spośród wymienionych w art. 24 ust. 1 pkt 13-14, 16-20 Pzp). Jednocześnie oświadczam, że w związku z ww. okolicznością, na podstawie art. 24 ust. 8 ustawy Pzp podjąłem następujące środki naprawcze /wymienić/:
.....……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………….……. (miejscowość), dnia …………………..

…………………………………………
(podpis)
OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PODANYCH INFORMACJI:
• Oświadczam, że wszystkie informacje podane w powyższych oświadczeniach są aktualne i zgodne z prawdą oraz zostały przedstawione z pełną świadomością konsekwencji wprowadzenia zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji.
…………….……. (miejscowość), dnia ………………….

…………………………………………
(podpis)






Załącznik nr 5 do specyfikacji

Wykonawca:
…………………………………………………………………………
(pełna nazwa/firma, adres, w zależności od podmiotu: NIP/PESEL, KRS/CEiDG)
reprezentowany przez:
…………………………………………………………………………
(imię, nazwisko, stanowisko/podstawa do reprezentacji)


Oświadczenie wykonawcy
składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień publicznych (dalej jako: ustawa Pzp),
DOTYCZĄCE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

Na potrzeby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
pn. ……………………………………… (nazwa i nr postępowania), prowadzonego przez …………………………………………………….(oznaczenie zamawiającego),
oświadczam, co następuje:

INFORMACJA DOTYCZĄCA WYKONAWCY:

Oświadczam, że spełniam warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego w …………..…………………………………………………..………………………………………….. (wskazać dokument i właściwą jednostkę redakcyjną dokumentu, w której określono warunki udziału w postępowaniu).

…………….……. (miejscowość), dnia ………….…….

…………………………………………
(podpis)

INFORMACJA W ZWIĄZKU Z POLEGANIEM NA ZASOBACH INNYCH PODMIOTÓW:
Oświadczam, że w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych przez zamawiającego w………………………………………………………...……….. (wskazać dokument i właściwą jednostkę redakcyjną dokumentu, w której określono warunki udziału w postępowaniu), polegam na zasobach następującego/ych podmiotu/ów: ……………………………………………………………………….
..……………………………………………………………………………………………………………….…………………………………….., w następującym zakresie: …………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………… (wskazać podmiot i określić odpowiedni zakres dla wskazanego podmiotu).

…………….……. (miejscowość), dnia ………….……..
…………………………………………
(podpis)

OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PODANYCH INFORMACJI:

Oświadczam, że wszystkie informacje podane w powyższych oświadczeniach są aktualne
i zgodne z prawdą oraz zostały przedstawione z pełną świadomością konsekwencji wprowadzenia zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji.

…………….……. (miejscowość), dnia ………….……. r.
…………………………………………
(podpis)

Załącznik nr 6

--------------------------------------------
(pieczęć oferenta)

OŚWIADCZENIE

składane w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji o której mowa w art. 86 ust. 3 upzp (protokół z otwarcia ofert)

Zgodne z art. 24 ust. 11 ustawy z dn. 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych Przystępując do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

oświadczam/y, że wobec reprezentowanego przeze mnie podmiotu nie zachodzą przesłanki
wykluczenia z art. 24 ust. 1 pkt. 23 upzp.

 nie przynależę do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r. poz. 184, 1618 i 1634), z Wykonawcami którzy złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w przedmiotowym postępowaniu, *

lub
 należę do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r. poz. 184, 1618 i 1634), z Wykonawcami którzy złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w przedmiotowym postępowaniu,

 i składam (nie składam)* wyjaśnienia i dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia.*

..................................., dnia .........................2018 r.
...........................................................
podpis i pieczęć imienna osoby(osób) uprawnionej(ych) do
reprezentowania Wykonawcy
*niepotrzebne skreślić











Załącznik nr 7 do specyfikacji

UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 16/2018

zawarta w Poznaniu na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm) w dniu ______________ pomiędzy:

Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań,
wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;
reprezentowanym przez:
inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę - Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych,
dr Mirellę Śmigielską - Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,
a firmą:
_________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: _____________________________________________ prowadzącą działalność gospodarczą jako:_________________________________ lub zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej posiadającą numer NIP: ______________, REGON: ____________;
reprezentowaną przez:
___________________________________________________
________________________________________________

zwaną dalej Wykonawcą, zwani wspólnie Stronami.

§ 1.
1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 16/2018 przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.)
2. Strony zgodnie oświadczają, iż postępowanie, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu nie jest dotknięte wadami, o których mowa w art. 22 i 24 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.
3. Wykonawca, oświadcza, że:
a. posiada odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje sprzętem i wykwalifikowanym personelem niezbędnym do wykonania wszelkich świadczeń wynikających z postanowień umowy,
b. wszelkie świadczenia wykonywane przezeń na rzecz Zamawiającego na podstawie postanowień umowy wykona z należytą starannością, wymaganą od podmiotu profesjonalnie zajmującego się sprzedażą i dostawą lub usługą Sprzętu,
c. przedmiot umowy jest wolny od wad fizycznych i prawnych, zaś Wykonawca nie zawierał żadnych umów, których wykonanie mogłoby utrudnić lub uniemożliwić właściwe wykonanie zobowiązań Wykonawcy wynikających z postanowień niniejszej umowy i nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich,
d. wykonawca oświadcza, że wszystkie urządzenia i elementy dostarczone w ramach wykonywania zamówienia są fabrycznie nowe, z produkcji seryjnej, pochodzą z kanałów oficjalnej dystrybucji z przeznaczeniem dla użytkowników na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i spełniają wszelkie warunki dopuszczenia do obrotu określone przepisami prawa dla tego rodzaju urządzeń.

§ 2.
1. Przedmiotem niniejszej umowy jest usługa – rozbudowa spójnego środowiska informatyczno-komunikacyjnego z elementami monitorowania parametrów środowiskowych oraz systemu dystrybucji informacji o zdarzeniach krytycznych zgodnie z cenami oraz zakresem wynikającym ze złożonej przez Wykonawcę oferty z dnia ______________ (dalej jako Przedmiot umowy) .
2. Przedmiot umowy będzie zrealizowany w terminie nie później niż do dnia 31.12.2019 r. – szczegółowy harmonogram określony w § 3.
3. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu Umowy na własny koszt i ryzyko w miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
4. Wykonawca zobowiązuje się do terminowej realizacji przedmiotu Umowy, nie obciążając przy tym Zamawiającego żadnymi dodatkowymi kosztami.
5. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane czynności w trakcie realizacji zamówienia: Kierownika Projektu i Wdrożeniowca w zakresie Rozbudowy spójnego środowiska informatyczno-komunikacyjnego z elementami monitorowania parametrów środowiskowych oraz systemu dystrybucji informacji o zdarzeniach krytycznych.
Obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia jako Podwykonawcy.
6. W trakcie realizacji umowy Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie do spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
7. W trakcie realizacji umowy na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie nie krótszym niż 3 dni Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy;
b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji.
d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji.
8. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w niniejszej umowy. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności.
9. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.

§ 3.
1. Przed przystąpieniem do realizacji Umowy Wykonawca w terminie nie dłuższym jak 14 dni od dnia podpisania Umowy opracuje i przedstawi do uzgodnienia Zamawiającemu harmonogram rzeczowo – finansowy realizacji przedmiotu Umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany harmonogramu w trakcie trwania Umowy po uzgodnieniu z Wykonawcą.
2. Ramowy harmonogram realizacji przedmiotu zamówienia zakłada podział na cztery etapy:
1) Etap I – termin nie później niż do 30.06.2018
a) Sieć teleinformatyczna
2) Etap II - termin nie później niż do 31.10.2018
a) Opomiarowanie
b) System zgłaszania zleceń
3) Etap III - termin nie później niż do 30.06.2019
a) Telefonia IP cz. 1
4) Etap IV - termin nie później niż do 31.12.2019
a) Telefonia IP cz. 2
3. Odbiory częściowe będą realizowane zgodnie z uzgodnionym harmonogramem, o którym mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu.
4. Przekazanie przedmiotu Umowy, następuje przez jego przyjęcie przez Zamawiającego na podstawie protokołu odbioru. Podstawą odbioru przedmiotu Umowy przez Zamawiającego jest dostarczenie przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających realizację przedmiotu zamówienia tj. projektu powykonawczego zawierającego certyfikaty producenta/gwaranta potwierdzających realizację wsparcia technicznego/gwarancji zgodnie z warunkami określonymi w SIWZ.
5. W razie zgłoszenia przez Zamawiającego uwag lub zastrzeżeń odnośnie przedmiotu Umowy, Wykonawca zobowiązuje się, niezwłocznie, nie później jednakże niż w terminie 7 dni, do usunięcia wszelkich nieprawidłowości – w takim przypadku protokół odbioru przedmiotu Umowy zostanie podpisany po usunięciu wszelkich nieprawidłowości.
6. Osobami uprawnionymi do podpisania protokołu odbioru są:
a. ze strony Wykonawcy: ___________________________________________
b. ze strony Zamawiającego pracownicy Działu Inwestycji i Remontów:
mgr inż. Tadeusz Krzymański
mgr inż. Wojciech Miler
mgr inż. Ryszard Ciarkowski
7. W razie zmiany danych osób uprawnionych do podpisania protokołu odbioru każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.
8. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia przedmiotu Umowy i żądania wymiany na wolny od wad i zgodny z SIWZ.
9. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia przedmiotu Umowy wykonanej niezgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem.
10. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od Umowy z uwagi na nie dające się usunąć wady fizyczne lub prawne elementów lub urządzeń dostarczonych w ramach usługi.
11. Wykonawca udziela gwarancji zgodnie z standardowymi warunkami producenta na urządzenia dostarczone w ramach realizacji Umowy a na wykonanie prace udziela gwarancji ……… miesięcznej.
12. Wykonawca gwarantuje długość bezpłatnego wsparcia technicznego w okresie gwarancji w wymiarze …………. dni.
13. W razie kolizji postanowień Umowy z postanowieniami dokumentu gwarancyjnego wydanego przez Wykonawcę lub przez producenta Sprzętu, rozstrzygające znaczenie będą miały postanowienia Umowy.

§ 4.
1. Wykonawca oświadcza, iż jest uprawniony do swobodnego rozporządzania wszystkimi elementami i urządzeniami zastosowanymi do wykonania Przedmiotu Umowy, które są wolne od wad fizycznych i prawnych oraz, że posiada wszelkie niezbędne uprawnienia oraz zgody i zezwolenia odpowiednich organów, urzędów itp. do wykonania wszelkich świadczeń, będących przedmiotem niniejszej umowy oraz że wykonanie niniejszej umowy przez Wykonawcę nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających posiadanie przez Wykonawcę niezbędnych uprawnień oraz zgód i zezwoleń odpowiednich organów, urzędów itp., o których mowa w zdaniu poprzedzającym, na każde żądanie Zamawiającego, w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania.
2. Wykonawca gwarantuje, że będzie świadczył Przedmiot umowy o najwyższej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim okresem gwarancji.
3. Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do świadczonego Przedmiotu umowy. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrywania zgłoszonych przez Zamawiającego reklamacji niezwłocznie, nie później jednak, niż w ciągu 5 dni roboczych od dnia przesłania przez Zamawiającego reklamacji faxem lub pocztą elektroniczną. Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie gwarancji dostarczonych elementów i urządzeń zastosowanych do wykonania przedmiotu Umowy. Zgłoszenia gwarancyjne do Wykonawcy będą kierowane na:
e-mail: ………………… fax: ………
4. W przypadku odrzucenia reklamacji Zamawiający ma prawo wystąpić do właściwego organu, urzędu lub innej instytucji w celu uzyskania ekspertyzy w zakresie jakości i właściwości Przedmiotu umowy dostarczonego przez Wykonawcę oraz jego zgodności z wymogami przewidzianymi przepisami prawa oraz określonymi przez Wykonawcę w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Jeżeli reklamacja Zamawiającego okaże się uzasadniona, wszelkie koszty związane z uzyskaniem ekspertyzy ponosić będzie Wykonawca, który zobowiązany będzie do ich zwrotu w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania przez Zamawiającego.
5. Nieuzasadnione odrzucenie przez Wykonawcę reklamacji, o której mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu może zostać potraktowane jako podstawa do rozwiązania niniejszej umowy z winy Wykonawcy i wywołać skutek w postaci powstania po stronie Wykonawcy obowiązku zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości określonej zgodnie z § 7 ust. 1 lit. c) niniejszej umowy.

§ 5.
1. Całkowita wartość przedmiotu umowy niniejszej umowy wynosi:
netto:.................................PLN
(słownie:................................................................................................................),
brutto:...............................PLN
(słownie.................................................................................................................),
w tym podatek od towarów i usług VAT wg stawki .....% w kwocie ...... PLN.
2. Wartość wynagrodzenia należnego Wykonawcy będzie obliczana na podstawie ilości faktycznie zrealizowanej dostawy usługi elementów i urządzeń wchodzących w skład Przedmiotu Umowy, zgodnie z cenami jednostkowymi wynikającymi z oferty Wykonawcy.
3. W trakcie obowiązywania niniejszej umowy strony dopuszczają możliwość zmiany wartości (ceny) przedmiotu Umowy wobec wartości ustalonej w ust. 1 niniejszego paragrafu wyłącznie w przypadku:
a) zmiany stawki podatku VAT obejmującej przedmiot Umowy, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian,
b) zmian cen urzędowych przedmiotu Umowy, wprowadzonych rozporządzeniem właściwego Ministra,
c) zmian stawek opłat celnych wynikających z przepisów prawa, obejmujących elementy lub urządzenia wchodzące w skład przedmiotu Umowy importowane,
d) w przypadku wystąpienia przesłanki określonej przepisami art. 142 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawcy przysługuje uprawnienie wystąpienia do Zamawiającego o przeprowadzenie negocjacji w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego.
Wraz z wnioskiem, o którym mowa wyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić jego uzasadnienie dokumentujące wpływ zaistniałych zmian na koszty wykonania zamówienia.
4. Zmiany wartości (cen) przedmiotu Umowy wynikające z wystąpienia zdarzeń, o których mowa w ust. 3 lit. a), b), c), d) niniejszego paragrafu następują z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości i nie wymaga podpisania aneksu. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 3 lit. a), b), c), d) niniejszego paragrafu w formie pisemnej, przynajmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem. W przypadku, gdy termin wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości jest krótszy niż 7 dni od daty jego opublikowania Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 3 lit. a), b), c), d) niniejszego paragrafu w formie pisemnej niezwłocznie, w każdym jednak razie nie później niż w terminie 3 dni od dnia wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości

§ 6.
1. Faktury częściowe wystawiane będą po wykonaniu i odebraniu przez zamawiającego danego etapu I,II,III wykonania Przedmiotu Umowy, na podstawie protokołu częściowego odbioru.
2. Ostateczne rozliczenie przedmiotu umowy nastąpi po wykonaniu IV etapu w oparciu o fakturę końcową, wystawioną na podstawie protokołu odbioru końcowego.
3. Zapłata za wykonany Przedmiot umowy nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionych przez Wykonawcę faktur VAT za zrealizowane etapy zamówienia po spełnieniu warunków, o których mowa w niniejszej umowie, w terminie 60 dni od dnia otrzymania przedmiotowych faktur przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze.
4. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.

§ 7.
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku:
a. opóźnienia lub zwłoki w rozpoczęciu świadczenia Usług Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę w wysokości 1.000 zł (jeden tysiąc złotych 00/100) za każdy rozpoczęty dzień zwłoki.
b. nieuzasadnionego zerwania umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę świadczenia Usług lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 10.000 zł (dziesięć tysięcy złotych 00/100),
c. odstąpienia od niniejszej umowy przez Zamawiającego w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt. b niniejszego ustępu,
d. niedostarczenia Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w § 2 ust. 7 niniejszej umowy. Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 100 zł (sto złotych 00/100), zaś w razie niedostarczenia Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w § 2 ust. 7 niniejszej umowy pomimo wezwania Wykonawcy przez Zamawiającego i wyznaczenia mu w tym celu dodatkowego terminu, Wykonawca zapłaci ponadto na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości równej 500 zł (pięćset złotych 00/100).
e. za naruszenie obowiązku zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę zgodnie z § 2 niniejszej umowy, w wysokości 1.000,00 zł. (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100)
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość wszelkich przewidzianych w niniejszej umowie kar umownych w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód.
3. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia ewentualnych kar umownych z należności Wykonawcy przysługującymi mu na podstawie postanowień niniejszej umowy.
4. Zamawiający ma prawo wypowiedzieć niniejszą umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku:
a. Gdy opóźnienie w rozpoczęciu lub zakończeniu świadczenia Usług będzie przekraczać 10 dni roboczych,
b. Nieuzasadnionego zerwania przez Wykonawcę niniejszej umowy, o którym mowa w ust. 1 pkt b niniejszego paragrafu,
c. Przed wypowiedzeniem ze skutkiem natychmiastowym Zamawiający wyznaczy dodatkowy termin na naprawę uchybień.
5. Postanowienie ust. 4 niniejszego paragrafu nie będzie miało zastosowania w przypadku, gdy Zamawiający nie będzie w terminie regulował płatności z tytułu wykonywanych przez Wykonawcę Usług.
6. Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 30 dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty.
7. Przed rozwiązaniem umowy Zamawiający pisemnie wezwie Wykonawcę do należytego wykonywania umowy

§ 8.
1. Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
• ze strony Wykonawcy: imię i nazwisko___________________tel.______________ e.mail:________________________
• ze strony Zamawiającego: mgr inż. Wojciech Miler tel. 514429176 e.mail: wojciech.miler@wco.pl , mgr inż. Ryszard Ciarkowski tel. 506 065 579 e.mail: ryszard.ciarkowski@wco.pl .

2. W razie zmiany danych osób odpowiedzialnych za realizację niniejszej umowy każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.

§ 9.
Powierzenie przetwarzania danych osobowych
dotyczy/nie dotyczy (*niepotrzebne skreślić)
1. Wielkopolskie Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie (Zamawiający) jako Administrator Danych Osobowych w rozumieniu art. 7 pkt 4) Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U.2014.1182 j.t., dalej UODO) powierza w trybie art. 31 UODO Wykonawcy przetwarzanie danych osobowych ze zbiorów danych osobowych WCO.
2. Dane osobowe przetwarzane będą przez Wykonawcę wyłącznie w celu realizacji usług, których świadczenie jest przedmiotem Umowy, określonym w §2 ust. 1 niniejszej.
3. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów UODO oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy i ponosi odpowiedzialność za przetwarzanie danych osobowych niezgodnie z powyższymi przepisami oraz niniejszą ustawą.
4. Przed rozpoczęciem przetwarzania danych osobowych, Wykonawca jest zobowiązany podjąć środki zabezpieczające zbiór danych, o których mowa w art. 36-39 UODO, oraz spełnić wymagania określone w przepisach, o których mowa w art. 39a. W zakresie tych przepisów Wykonawca ponosi odpowiedzialność jak Administrator Danych Osobowych.
5. Przetwarzanie danych osobowych będzie obejmować czynności, o których mowa w art. 7 pkt 2) UODO.
6. Wykonawca gwarantuje, że do przetwarzania danych osobowych dopuszczeni będą wyłącznie pracownicy Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza powierzenie przetwarzania danych osobowych Podwykonawcy w tym samym zakresie i celu oraz na tych samych warunkach co Wykonawca, w przypadku powierzenia przez Wykonawcę Podwykonawcy czynności serwisowych. Jeżeli taka sytuacja wystąpi, Wykonawca powiadomi o tym fakcie Zamawiającego przed przydzieleniem dostępu do danych.
7. Wykonawca oświadcza, iż ma/nie ma powołanego i zgłoszonego Administratora Bezpieczeństwa Informacji: .……………………………………………… do jawnego rejestru prowadzonego przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
8. W szczególnych przypadkach, jeżeli zachodzi uzasadniona konieczność dopuszczalne jest przetwarzanie danych osobowych pochodzących ze zbiorów danych osobowych Zamawiającego także przez pracowników Producenta, przy czym każdorazowo, jeżeli taka konieczność wystąpi, Wykonawca powiadomi o tym fakcie Zamawiającego, przed przydzieleniem dostępu do danych.
9. Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych, zgodnie z art. 37 UODO oraz zobowiązania do zachowania w tajemnicy pozyskanych danych dla osób przetwarzających dane osobowe u Zamawiającego, zgodnie z art. 39 ust. 2. UODO, wydaje Wykonawca w postaci papierowej w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy.
10. Fakt wydania upoważnienia Wykonawca odnotowuje, zgodnie z art. 39 ust. 1 UODO w Ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych.
11. Każdorazowo przy zmianie personelu Wykonawcy dedykowanego do realizacji Umowy, Wykonawca będzie zobligowany do upoważnienia do przetwarzania danych osobowych nowych pracowników, zgodnie z art. 37 UODO oraz zobowiązania do zachowania w tajemnicy pozyskanych danych dla osób przetwarzających dane osobowe u Zamawiającego, zgodnie z art. 39 ust. 2. UODO.
12. Za zapoznanie pracowników Wykonawcy z przepisami ochrony danych osobowych odpowiada Wykonawca.
13. Wykonawca zapewnia, że oprogramowanie, w którym będą przetwarzane dane osobowe spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 kwietnia 2004 roku w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. 2004 r. Nr 100, poz. 1024).
14. Zamawiającemu przysługuje prawo do kontroli przetwarzania powierzonych danych osobowych a w szczególności realizacji obowiązku zabezpieczenia tych danych. Zamawiający ma prawo realizacji obowiązku kontroli poprzez
a) żądanie złożenia pisemnych i ustnych wyjaśnień,
b) żądania dostarczenia kserokopii dokumentów, w szczególności Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych i Zobowiązania do zachowania w tajemnicy danych osobowych,
c) realizację kontroli poprzez inspekcję lokalizacji (przeprowadzania oględzin urządzeń, nośników oraz systemów informatycznych służących do przetwarzania danych), w których przetwarzane są powierzone dane osobowe.
15. Wykonawca ma obowiązek zastosować się do wskazań Zamawiającego mających na celu usunięcie stwierdzonych uchybień lub poprawę stanu bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych.
16. Wykonawca zobowiązuje się do poinformowania Zamawiającego o zamiarze przeprowadzenia przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) kontroli Wykonawcy bez zbędnej zwłoki. Wykonawca zapewni udział przedstawiciela Zamawiającego w kontroli GIODO Wykonawcy w zakresie, w jakim kontrola ta będzie dotyczyć danych osobowych, których Administratorem Danych Osobowych jest Zamawiający.
17. Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia wszelkich danych osobowych uzyskanych od Zamawiającego w ciągu 7 dni roboczych od dnia zakończenia Umowy.
18. W razie stwierdzenia naruszenia przez Wykonawcę postanowień niniejszej umowy lub przepisów Ustawy o ochronie danych osobowych Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 3.000,00 zł (trzy tysiące złotych) za każdy przypadek naruszenia w terminie 7 dni od daty doręczenia wezwania do jej zapłaty.
19. Niniejsze postanowienia obowiązują przez czas trwania umowy oraz po upływie okresu jej obowiązywania, do czasu wykonania przez Wykonawcę obowiązku, o którym mowa w ust. 17 niniejszego paragrafu.
§ 10.
1. Zamawiający uprawiony jest do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy bez zapłaty odstępnego, w przypadkach przewidzianych postanowieniami niniejszej umowy, w terminie 3 miesięcy od chwili wystąpienia zdarzenia stanowiącego podstawę do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zastrzeżone w niniejszej umowie kary umowne nie wyłączają możliwości dochodzenia przez Zamawiającego odszkodowania przenoszącego wysokość kar umownych na zasadach ogólnych.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Dopuszcza się zmiany postanowień Umowy w zakresie określonym w art. 144 ustawy PZP.
4. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć przy realizacji niniejszej umowy na drodze ugodowej. Jeżeli strony nie osiągną kompromisu wówczas sporne sprawy rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
5. Integralną częścią niniejszej umowy jest dokumentacja przetargowa, w tym w szczególności specyfikacja istotnych warunków zamówienia oraz oferta Wykonawcy.
6. Umowa niniejsza została sporządzona w 2/dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po 1/jednym egzemplarzu dla każdej ze Stron.



Zamawiający: Wykonawca:


________________________ _______________________

« Powrót do szczegółów zamówienia