Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu stomijnego

Numer zamówienia:

350/47/2020

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp na pyt.

Poznań, dn. 29.06.2020r
EZ/350/47/2020/…422…….

Do zainteresowanych udziałem

Dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 47/2020 na zakup i dostawę sprzętu stomijnego.
Wielkopolskie Centrum Onkologii w Poznaniu odpowiada na pytanie złożone do podanego w tytule przetargu.
1. PAKIET 1, pozycja 1: Czy Zamawiający dopuści worek stomijny 1-częściowy o standardowej
pojemności, otwarty (z możliwością opróżniania), przezroczysty (umożliwiające kontrolę stomii), z filtrem, z jednolitym przylepcem typu hydrokoloidowego, z zamknięciem na rzepy, z możliwością przycięcia w przylepcu otworu od 13 do 60 - 80 mm?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

2. PAKIET 2, pozycja 1: Czy Zamawiający dopuści worek stomijny 1-częściowy o standardowej pojemności, otwarty (z możliwością opróżniania), przezroczysty, z filtrem, z jednolitym przylepcem typu hydrokoloidowego, z zamknięciem na rzepy, bez dodatkowej blokady spustu, z możliwością przycięcia w przylepcu otworu od 13 do 60 mm?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

3. PAKIET 3, pozycja 1: Czy Zamawiający dopuści worek urostomijny 1-częściowy o standardowej pojemności, z jednolitym przylepcem hydrokoliodowym, ze spustem bez filtra / siateczki, przezroczysty, z możliwością podłączenia worka do zbiórki nocnej, z zaworem przeciwzwrotnym moczu, z możliwością przycięcia w przylepcu otworu od 13 do 60 mm?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

4. PAKIET 7, pozycja 1: Czy Zamawiający ma na myśli środek do zmywania skóry wokół stomii w postaci sprayu i jaką ilość opakowań należy zaoferować w przypadku pojemości jednostkowej sprayu 50 ml, czy też czy Zamawiający ma na myśli środek do zmywania skóry wokół stomii w postaci chusteczek i jaką liczbę chusteczek należy wówczas zaoferować?
Odp. Nie, zamawiający nie dopuszcza środka do zmywania wokół stomii w postaci sprayu ani w postaci chusteczek.

5. Pakiet 1, Pyt: Czy Zamawiający dopuści możliwość zaoferowania worków zgodnych z wymogiem siwz w rozmiarze 10 – 55/70 mm z możliwością docięcia?
Odp. Nie, zamawiający nie dopuszcza, ponieważ wykonawca zaproponował za mały otwór maksymalny do przycięcia w przylepcu.
Jednocześnie zamawiający koryguje opis w pakiecie 1. Korekta dotyczy wymiaru otworu w przylepcu.
Opis po korekcie

PAKIET 1
Worki stomijne 1-częściowe – o standardowej pojemności - 2400szt /2 lata
- otwarte (z możliwością opróżniania)
- przezroczyste (umożliwiające kontrolę stomii)
- z filtrem
- z jednolitym przylepcem typu hydrokoloidowego
- z możliwością przycięcia w przylepcu otworu od 10 do 60 - 80 mm
- z zamknięciem na rzepy.

6. Pakiet 2, Pyt: Czy Zamawiający dopuści możliwość zaoferowania worków zgodnych z wymogiem siwz w rozmiarze 15-60 mm z możliwością docięcia?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.
7. Pakiet 3, Pyt: Czy Zamawiający dopuści możliwość zaoferowania worków zgodnych z wymogiem siwz w rozmiarze 12-46 mm z możliwością docięcia?
Odp. Nie, zamawiający nie dopuszcza. Wykonawca zaproponował za mały otwór maksymalny.

8. Pakiet 5, Pyt: Czy Zamawiający dopuści możliwość zaoferowania rękawa do irygacji mocowanego bezpośrednio do ciała, bez konieczności łączenia z płytką, o średnicy otworu do przycięcia w zakresie 35-70mm?
Odp. Nie, zamawiający nie dopuszcza. Zaproponowany rękaw do irygacji jest niezgodny ze specyfikacją.

9. Pakiet 7, Pyt: Czy Zamawiający dopuści możliwość zaoferowania środka do oczyszczania skóry wokół stomii w opakowaniu wielokrotnego użytku o pojemności 50ml z odpowiednim przeliczeniem zamawianych ilości, czyli 600szt x 50ml = 30 000ml?
Odp. Nie, zamawiający nie dopuszcza. Zaproponowany środek do czyszczenia skóry jest niezgodny ze specyfikacją.

10. Pakiet 8, Pyt: Czy Zamawiający dopuści możliwość zaoferowania pasty uszczelniającej w tubce wielokrotnego użytku o pojemności 50g z odpowiednim przeliczeniem zamawianych ilości, czyli 120szt. x 50g = 6 000g?
Odp. Tak, zamawiający dopuszcza.
Jednocześnie zamawiający koryguje opis w pakiecie 8. Korekta dotyczy gramatury pasty w tubce:
Jest: min. 60g i max 100g
Powinno być: min. 50g i max 100g.
Treść po korekcie

PAKIET 8
Pasta uszczelniająca – 100szt/2 lata
- w tubce wielokrotnego użytku.
- opakowanie wielokrotnego użytku min. 50g i max 100g.
Łączna ilość pasty uszczelniającej 6 000g


Uwaga:
W przypadku zaoferowania opakowań o gramaturze pow. 50g ale nie przekraczających gramatury 100g, ilość zaoferowanych opakowań należy wyliczyć zgodnie z zasadami matematyki z zachowaniem łącznej ilości pasty 6000g.

11. Pakiet 9, Pyt: Czy Zamawiający dopuści możliwość zaoferowania worków stomijnych zgodnych z wymogiem siwz z otworem do docięcia w zakresie 12-46mm?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

12. Pytania dot. treści umowy:
Zwracamy się z prośbą do Zamawiającego, aby w § 6 punkt b) i c) kary umowne były liczone od niezrealizowanej części umowy, a nie jak jest w zapisach od łącznej wartości umowy brutto.
Uzasadnione jest aby kara umowna za odstąpienie/wypowiedzenie/rozwiązanie umowy była naliczana od wartości niezrealizowanej części umowy, nie zaś od wartości całej umowy. W przeciwnym razie, w przypadku odstąpienia/wypowiedzenia/rozwiązania umowy po zrealizowaniu jej znaczącej części, kara umowna byłaby niewspółmiernie wysoka w stosunku do wartości niezrealizowanej części umowy, a nawet mogłaby przewyższać wartość niezrealizowanej części umowy. Taka kara byłaby rażąco wygórowana w rozumieniu art. 484 § 2 Kodeksu cywilnego i naruszałaby zasadę proporcjonalności wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Odp. Zamawiający nie widzi konieczności wprowadzania proponowanej zmiany.
Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie jednakowym dla obu stron, w związku, z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego.

13. Pytanie
WNIOSEK
o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z 29.01.2004 r. – Prawo zamówień publicznych wykonawca zwraca się o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia na Zakup i dostawę sprzętu stomijnego poprzez dokonanie następujących zmian:
1. wnosimy o wprowadzenie do umowy 47/2020 nowego paragrafu regulujące skutki wystąpienia siły wyższej mającej wpływ na realizacje obowiązków wynikających z łączącej strony umowy. Proponowane brzmienie:
Siła Wyższa
1. Strony umowy zgodnie z postanawiaja, że nie są odpowiedzialne za skutki wynikające z działania siły wyższej, w szczególności pożaru, powodzi, ataku terrorystycznego, klęsk żywiołowych, zagrożeń epidemiologicznych, a także innych zdarzeń, na które strony nie mają żadnego wpływu i których nie mogły uniknąć bądź przewidzieć w chwili podpisania umowy (siła wyższa).
2. Strona umowy, u której wyniknęły utrudnienia w wykonaniu umowy wskutek działania siły wyższej, jest obowiązana do bezzwłocznego poinformowania drugiej strony o wystąpieniu i ustaniu działania siły wyższej. Zawiadomienie to określa rodzaj zdarzenia, jego skutki na wypełnianie zobowiązań wynikających z Umowy, zakres asortymentu, którego dotyczy, i środki przedsięwzięte, aby te konsekwencje złagodzić.
3. Strona, która dokonała zawiadomienia o zaistnieniu działania siły wyższej, jest zobowiązana do kontynuowania wykonywania swoich zobowiązań wynikających
z Umowy, w takim zakresie, w jakim jest to możliwe, jak również jest zobowiązana do podjęcia wszelkich działań zmierzających do wykonania przedmiotu umowy, a których nie wstrzymuje działanie siły wyższej.
4. Obowiązki, których Strona nie jest w stanie wykonać na skutek działania siły wyższej, na czas działania siły wyższej ulegają zawieszeniu, tzn. w czasie działania siły wyższej ww. obowiązki nie są wykonywane, a terminy ich wykonania ulegają przedłużeniu o okres działania siły wyższej. W czasie istnienia utrudnień w wykoananiu umowy na skutek działania siły wyższej w szczególności nie nalicza się przewidzinaych kar umownych ani nie obciąża się drugiej strony umowy kosztami zakupów interwenycjnych.
5. W przypadku, gdy utrudnienia w wykonaniu umowy na skutek działania siły wyższej utrzymują się dłużej niż trzy miesiące od czasu stwierdzenia wystąpienia siły wyższej, każda ze stron może rozwiązać umowę ze skutkiem natychmastowym w części objętej działaniem siły wyższej. Rozwiązanie umowy ze skutkiem natychmiastowym następuje w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

Wprowadzenie powyższej regulacji pozwoli na jednoznaczne określenie obowiązków stron w przypadku wystąpienia siły wyższej. Wskazać, bowiem należy, iż siła wyższa traktowana jest, jako jedna z przesłanek wyłączających odpowiedzialność na zasadzie ryzyka, a więc również umożliwiających wykonawcy uwolnienie się od ponoszenia odpowiedzialności za niewykonanie lub niewłaściwe wykonanie tej umowy, w tym za uchybienia terminowi wykonania zakontraktowanych prac czy dostaw. Jednakże w celu zapewnienie ochrony interesów obu stron umowy w przypadku wystąpienia siły wyższej wprowadzenie powyższych zapisów pozwoli na podjęcie działań mających na celu ograniczenie negatywnych skutków wynikających z tego stanu.

Odp. Tak, Zamawiający wyraża zgodę na modyfikację umowy; dodaje się paragraf nr 9 o poniższej treści.

§ 9
Siła Wyższa
1. Strony umowy zgodnie z postanawiaja, że nie są odpowiedzialne za skutki wynikające z działania siły wyższej, w szczególności pożaru, powodzi, ataku terrorystycznego, klęsk żywiołowych, zagrożeń epidemiologicznych, a także innych zdarzeń, na które strony nie mają żadnego wpływu i których nie mogły uniknąć bądź przewidzieć w chwili podpisania umowy (siła wyższa).
2. Strona umowy, u której wyniknęły utrudnienia w wykonaniu umowy wskutek działania siły wyższej, jest obowiązana do bezzwłocznego poinformowania drugiej strony o wystąpieniu i ustaniu działania siły wyższej. Zawiadomienie to określa rodzaj zdarzenia, jego skutki na wypełnianie zobowiązań wynikających z Umowy, zakres asortymentu, którego dotyczy, i środki przedsięwzięte, aby te konsekwencje złagodzić.
3. Strona, która dokonała zawiadomienia o zaistnieniu działania siły wyższej, jest zobowiązana do kontynuowania wykonywania swoich zobowiązań wynikających
z Umowy, w takim zakresie, w jakim jest to możliwe, jak również jest zobowiązana do podjęcia wszelkich działań zmierzających do wykonania przedmiotu umowy, a których nie wstrzymuje działanie siły wyższej.
4. Obowiązki, których Strona nie jest w stanie wykonać na skutek działania siły wyższej, na czas działania siły wyższej ulegają zawieszeniu, tzn. w czasie działania siły wyższej ww. obowiązki nie są wykonywane, a terminy ich wykonania ulegają przedłużeniu o okres działania siły wyższej. W czasie istnienia utrudnień w wykoananiu umowy na skutek działania siły wyższej w szczególności nie nalicza się przewidzinaych kar umownych ani nie obciąża się drugiej strony umowy kosztami zakupów interwenycjnych.
5. W przypadku, gdy utrudnienia w wykonaniu umowy na skutek działania siły wyższej utrzymują się dłużej niż trzy miesiące od czasu stwierdzenia wystąpienia siły wyższej, każda ze stron może rozwiązać umowę ze skutkiem natychmastowym w części objętej działaniem siły wyższej. Rozwiązanie umowy ze skutkiem natychmiastowym następuje w formie pisemnej pod rygorem nieważności.


14. Czy w celu umiarkowania kar umownych Zamawiający dokona modyfikacji postanowień projektu przyszłej umowy w zakresie zapisów § 6 ust. 1:

Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku:

a) zwłoki w realizacji zamówienia Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę 0,2% kwoty brutto niezrealizowanej w terminie części zamówienia za każdy dzień zwłoki niezrealizowanej w terminie części zamówienia, łącznie nie więcej niż 10% wartości brutto niezrealizowanej w terminie części zamówienia;

b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Przedmiotów umowy lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości:
- 5 % łącznej wartości brutto niezrealizowanej części umowy,

c) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy opóźnienie w dostawie będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 2 ust. 3a niniejszej umowy lub w przypadku trzykrotnej uzasadnionej reklamacji:
- 5 % łącznej wartości brutto niezrealizowanej części umowy.

Odpowiedź
Ad a), b) i c):

Zamawiający nie widzi konieczności i nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany. Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie, w związku, z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego.





Z poważaniem,

« Powrót do szczegółów zamówienia