Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup, dostawa, montaż, uruchomienie: Pakiet nr 1: systemu planowania leczenia prostaty Oncentra Prostate z modułem Oncentra Seeds Oncentra Brach w celu modernizacji posiadanych systemów planowania brachyterapii Pakiet nr 2: usg z głowicą transrektalną, kompatybilne z systemami planowania leczenia w brachyterapii Oncentra Prostate i Oncentra Seeds wraz z przeszkoleniem pracowników zamawiającego.

Numer zamówienia:

350/68/2017

« Powrót do szczegółów zamówienia

umowa 68.2017 - w formacie WORD - po zmianach wprowadzonych odpowiedziami na pytania

UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 68/2017

Na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm) w dniu _____________ pomiędzy:
Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie
z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań, wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;
reprezentowanym przez:
inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę - Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych,
dr Mirellę Śmigielską - Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,
a
__________________________________________________________________
wpisanym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: _____________________________________ prowadzącym działalność gospodarczą jako:_________________________________ lub zarejestrowanym w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posiadającym numer NIP: _____________ oraz numer REGON: _________________,
zwaną/ym dalej Wykonawcą,
reprezentowaną przez:
.....................................................................................
.....................................................................................
została zawarta umowa o następującej treści:
§ 1
1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 68/2017 przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm).
2. Chwilą zawarcia niniejszej Umowy jest moment jej podpisania przez ostatnią ze stron.
3. Wykonawca, oświadcza, że:
a) posiada odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje sprzętem i wykwalifikowanym personelem niezbędnymi do wykonania wszelkich świadczeń wynikających z postanowień niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy,
b) wszelkie świadczenia wykonywane przezeń na rzecz Zamawiającego na podstawie postanowień niniejszej umowy wykona z należytą starannością, wymaganą od podmiotu profesjonalnie zajmującego się sprzedażą i dostawą Urządzeń,
c) zobowiązuje się do zapewnienia, aby wszelkie wymieniane na podstawie postanowień niniejszej umowy, części zamienne Urządzenia będą fabrycznie nowe, oryginalne i dobrej jakości,
d) Urządzenie jest wolne od wad fizycznych i prawnych, zaś Wykonawca nie zawierał żadnych umów, których wykonanie mogłoby utrudnić lub uniemożliwić właściwe wykonanie zobowiązań Wykonawcy wynikających z postanowień niniejszej umowy oraz że wykonanie niniejszej umowy przez Wykonawcę nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich.

§ 2
Strony zgodnie oświadczają, iż postępowanie, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu nie jest dotknięte wadami, o których mowa w art. 22 i 24 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.

§ 3
1. Przedmiotem niniejszej umowy jest :
- zakup ( dostawa), montaż, uruchomienie wraz z przeszkoleniem pracowników zamawiającego ……………………………………………………………- Pakiet nr ………………
opisanego szczegółowo w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanego w niniejszej umowie „Urządzeniem”,
2. Wykonawca zobowiązuje się do, sprzedaży, dostawy (obejmującej wniesienie urządzenia do pomieszczenia), montażu i uruchomienia Urządzenia w pomieszczeniu wraz z przeszkoleniem użytkowników, w sposób zgodny z zestawieniem wyspecyfikowanym w złożonej przez Wykonawcę ofercie z dnia ……………………. – załączony formularz cenowy, stanowi integralną część niniejszej umowy.
3. Wykonawca oświadcza, iż jest uprawniony do swobodnego rozporządzania Urządzeniem, który jest wolny od wad fizycznych i prawnych oraz, że posiada wszelkie niezbędne uprawnienia oraz zgody i zezwolenia odpowiednich organów, urzędów itp. pozwalające na wykonywanie wszelkich zobowiązań wynikających niniejszej umowy oraz że wykonanie niniejszej umowy przez Wykonawcę nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich.
4. Wykonawca zobowiązuje do sprzedaży, dostawy (obejmującej wniesienie urządzenia do pomieszczenia ), montażu i uruchomienia Urządzenia wraz z przeszkoleniem użytkowników w terminie:
a) Zakup (dostawa) urządzenia w terminie ......................................................
b) montaż, uruchomienie urządzenia wraz z przeszkoleniem użytkowników, w terminie ..................
5. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Urządzenia własnym transportem i na własny koszt i ryzyko w miejsce wskazane przez Zamawiającego.
6. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia, że dostarczone Zamawiającemu Urządzenie będzie fabrycznie nowe i wolne od wad fizycznych i prawnych.
7. Koszt ubezpieczenia Urządzenia na czas transportu (o ile wykonawca uzna tego rodzaju ubezpieczenie za konieczne) oraz od momentu dostawy Urządzenia do siedziby Zamawiającego do chwili zakończenia jego montażu i podpisania protokołu odbioru końcowego, o którym mowa w ust. 10 niniejszego paragrafu ponosi Wykonawca.
8. Zamawiający w chwili dokonania odbioru Urządzenia ma prawo do zbadania, czy jest ono zgodne z postanowieniami niniejszej umowy, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz załączonymi dokumentami.
9. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu wszelkie dokumenty dotyczące Urządzenia niezbędne do jego prawidłowej eksploatacji, sporządzone w języku polskim, w tym w szczególności instrukcję obsługi oraz dokumenty gwarancyjne Urządzenia oraz (o ile dotyczy) wszelkie dokumenty dotyczące Urządzenia niezbędne do zabezpieczenia Zamawiającego przed wszelkimi roszczeniami ze strony osób trzecich z tytułu naruszenia praw własności intelektualnej, w tym w szczególności praw autorskich, patentowych, praw ochronnych na znak towarowy, licencji oraz inne dokumenty wyszczególnione w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, nie później niż w dniu dostarczenia Zamawiającemu Urządzenia.
10. Po dokonaniu prawidłowej dostawy strony podpiszą protokół dostawy Urządzenia. Po zakończeniu montażu, uruchomieniu, strony podpiszą protokół odbioru końcowego oraz protokół szkoleń. W razie zgłoszenia przez Zamawiającego uwag lub zastrzeżeń odnośnie funkcjonowania Urządzenia, Wykonawca zobowiązuje się, niezwłocznie, nie później jednakże niż w terminie 14 dni, do usunięcia wszelkich nieprawidłowości – w takim przypadku protokół odbioru końcowego Urządzenia zostanie podpisany po usunięciu wszelkich nieprawidłowości.
11. Osobami uprawnionymi do podpisania protokołów o którym mowa w ust. 10 niniejszego paragrafu są:
- ze strony Wykonawcy: __________________________
- ze strony Zamawiającego: _______________________
W razie zmiany danych osób uprawnionych do podpisania protokołu odbioru, wymienionych w niniejszym paragrafie każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.
12. Wykonawca zobowiązuje się do tego, że parametry techniczne i jakościowe Urządzenia nie będą gorsze niż określone w ofercie złożonej przez Wykonawcę.
13. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia dostarczonego Urządzenia i żądania wymiany na Urządzenie wolne od wad w przypadku:
a) dostarczenia Urządzenia niewłaściwej jakości,
b) dostarczenia Urządzenia niezgodnego z zamówieniem.
14. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od niniejszej umowy z uwagi na wadę fizyczną lub prawną dostarczonego Urządzenia lub niezgodność jego parametrów technicznych lub jakościowych z ofertą złożoną przez Wykonawcę, w drodze oświadczenia złożonego Wykonawcy na piśmie w terminie 5 dni od dnia stwierdzenia wady lub niezgodności, o których mowa powyżej.
15. Wykonawca udziela gwarancji jakości na Urządzenia, z wyjątkiem części eksploatacyjnych, akcesoriów i materiałów zużywalnych, które Zamawiający nabywa sukcesywnie na własny koszt, przez okres nie krótszy niż oferowany przez producenta danego Urządzenia lub nie krótszy niż wskazany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w zależności od tego, który ze wskazanych okresów będzie dłuższy, licząc od dnia ich wydania Zamawiającemu i podpisania protokołu odbioru końcowego. W okresie obowiązywania gwarancji Wykonawca zapewni dostępność nabywanych każdorazowo przez Zamawiającego na własny koszt, części eksploatacyjnych, akcesoriów i materiałów zużywalnych.
16. Wykonawca w okresie gwarancji zapewnia Zamawiającemu niżej wymienione warunki gwarancji i napraw serwisowych przedmiotu zamówienia:

a) Okres gwarancji i obsługi serwisowej – wynosi ……………. - liczone od dnia realizacji, tj. podpisania protokołu odbioru końcowego potwierdzającego należyte wykonanie umowy.
b) W okresie gwarancji wymaga się prowadzenia minimum 1 przeglądu gwarancyjnego rocznie lub w ilości tych przeglądów wg zaleceń producenta, wliczonych w cenę oferty. Termin wykonania przeglądów zostanie każdorazowo ustalony pomiędzy stronami W przypadku konieczności wykonania przeglądu poza siedzibą Zamawiającego, który trwałby powyżej 5 dni roboczych, Wykonawca dostarczy na ten czas urządzenie zastępcze o nie gorszych parametrach niż oferowane w przetargu.
c) Czas reakcji na podjęcie czynności serwisowych - rozumiane jako kontakt telefoniczny lub rozpoczęcie interwencji zdalnej max 48 godz. od momentu zgłoszenia awarii faxem lub emailem, w dni robocze od poniedziałku do piątku.
d) Podjęcie czynności serwisowych - rozumiane jako przyjazd serwisu do siedziby zamawiającego w celu rozpoczęcie naprawy serwisowej do 5 dni roboczych, w przypadku braku konieczności sprowadzenia części zamiennych oraz do 14 dni roboczych w przypadku konieczności sprowadzenia części zamiennych - od momentu zgłoszenia awarii, od poniedziałku do piątku.
e) Czas na usuniecie awarii (rozumiane jako – od momentu zgłoszenia awarii – przywrócenie pierwotnej funkcjonalności) ≤ 3 dni robocze – bez części zamiennych, do 5 dni- z częściami zamiennymi, liczone od poniedziałku do piątku..
f) W przypadku niedotrzymania terminu naprawy Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1% wartości netto przedmiotu zamówienia, którego dotyczy naprawa, za każdy dzień opóźnienia – kara nie dotyczy zwłoki gdy na czas trwającej usługi serwisowej Wykonawca dostarczy odpowiedni sprzęt zastępczy.
g) Okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy urządzeń – przedmiotu zamówienia w przypadku naprawy trwającej powyżej 6 dni roboczych - w przypadku jego uzasadnionej reklamacji - (pon.-pt.) od momentu zgłoszenia awarii.
h) W przypadku 3-krotnej naprawy gwarancyjnej tego samego elementu lub podzespołu, Wykonawca obowiązany jest wymienić ten element (podzespół) na nowy. Jeśli natomiast 3 krotna naprawa elementu nie doprowadzi do prawidłowego stanu użytkowego przedmiotu zamówienia Wykonawca wymieni przedmiot zamówienia na nowy wolny od wad.
i) Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia serwisu gwarancyjnego autoryzowanego przez producenta dla oferowanego przedmiotu zamówienia, tj. zapewnienia usług serwisowych i oryginalnych części dla dostarczonego przedmiotu zamówienia
j) Jeżeli w okresie gwarancji ujawnią się wady fizyczne urządzenia, uniemożliwiające jego poprawne użytkowanie, oraz zaistnieje okoliczność braku możliwości naprawy przedmiotu umowy przez Wykonawcę Wykonawca wymieni przedmiot zamówienia na nowy. W przypadku okoliczności określonych wyżej przedłużeniu ulega okres gwarancji o pełen okres niesprawności dostarczonego urządzenia.
17. W razie kolizji postanowień niniejszej umowy z postanowieniami dokumentu gwarancyjnego wydanego przez Wykonawcę lub przez producenta Urządzenia, rozstrzygające znaczenie będą miały postanowienia niniejszej umowy.
18. Opisane w niniejszym paragrafie uprawnienia Zamawiającego wynikające z udzielonej przez Wykonawcę gwarancji nie naruszają uprawnień Zamawiającego wynikających z rękojmi za wady rzeczy sprzedanej przysługujących Zamawiającego na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego. Strony zgodnie postanawiają, że okres rękojmi wynosi 12 miesięcy od chwili wydania Urządzenia Zamawiającemu i podpisania protokołu odbioru.

§ 4

1. Całkowita wartość przedmiotu umowy zgodnie z ofertą, będącą integralną częścią niniejszej umowy, wynosi:
netto:.................................PLN
(słownie:..................................................................................................................),
brutto:...............................PLN
(słownie...................................................................................................................),
w tym podatek od towarów i usług VAT wg stawki ….....% .
W tym:
Pakiet nr …………………….
Zakup urządzenia
............................. netto,
słownie: .......................................................................................................................
............................ brutto,
słownie……………………………............................................................................
powyższa kwota brutto zawiera podatek VAT w wysokości...................%.
dostawa, montaż, uruchomienie, przeszkolenie pracowników zamawiającego
............................. netto,
słownie: .......................................................................................................................
............................ brutto,
słownie……………………………............................................................................
powyższa kwota brutto zawiera podatek VAT w wysokości...................%.

2. W trakcie obowiązywania umowy strony dopuszczają zmiany wartości przedmiotu zamówienia (umowy) wobec wartości ustalonej w ust. 1 niniejszego paragrafu wyłącznie w przypadku:
a) zmiany stawki podatku VAT, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian,
b) zmian stawek opłat celnych wynikających z przepisów prawa,
3. Zmiany, o których mowa w § 4 ust. 2 lit. a), b), następują z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości. Wykonawca informuje Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych w formie pisemnej, przynajmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem.
4. Zmiany, o których mowa w § 4 ust. 2 lit. a), b), wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
5. Strony zgodnie postanawiają, iż zapłata za przedmiot umowy wskazana w ust. 1 niniejszego paragrafu, nastąpi jednorazowo za kompleksową realizację każdego z etapów osobno.
6. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.

§ 5
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku:
a) opóźnienia w wykonaniu Przedmiotu umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,2 % całkowitej wartości brutto przedmiotu umowy z tytułu opóźnionej każdej części umowy określonej w §4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 niniejszej umowy. Całkowita wartość kar umownych nie może przekroczyć 20% odpowiedniej ceny brutto z tytułu opóźnionej części umowy, określonej w §4 ust. 1 niniejszej umowy.
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności nie dostarczenie Przedmiotu umowy lub nie wykonywanie innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości:
 5 % łącznej wartości brutto Przedmiotu umowy, którego sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy,
c) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego lub wypowiedzenia jej przez Zamawiającego ze skutkiem natychmiastowym w przypadku opisanym w ust. 2 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w lit. b) niniejszego ustępu
2. Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy lub ją wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy opóźnienie w dostawie będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 niniejszej umowy.
3. Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy kar umownych. w przypadku:
a) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy karę umowną w wysokości:
- 5 % łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy,
4. Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 14 dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty.

§ 6
1. Zapłata za przedmiot umowy nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionych przez Wykonawcę faktur VAT w terminie 60 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze. Faktury wystawiane będą każdorazowo po wykonaniu części określonej w §4 ust. 1 umowy.
2. Podstawą wystawienia faktury przez Wykonawcę będzie podpisany przez Zamawiającego protokół odbioru Urządzenia, o którym mowa w § 3 ust. 10 niniejszej umowy.

§ 7
1. Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
ze strony Wykonawcy – ..............................., tel. .....................................,
ze strony Zamawiającego – ………………….., tel …………………..
2. W razie zmiany danych osób odpowiedzialnych za realizację niniejszej umowy każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.

§ 8
1. Strony zgodnie postanawiają, że Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wszelkie szkody poniesione przez Zamawiającego oraz jakiekolwiek osoby trzecie, powstałe z winy Wykonawcy w związku z wykonywaniem niniejszej umowy.
2. Przez wykonywanie niniejszej umowy w rozumieniu ust. 1 niniejszego paragrafu, strony rozumieją okres obejmujący czas do chwili podpisania protokołu odbioru końcowego, o którym mowa w § 3 ust. 10 niniejszej umowy.

§ 9
1. Wielkopolskie Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie (Zamawiający) jako Administrator Danych Osobowych w rozumieniu art. 7 pkt 4) Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2015 r., poz. 2135, dalej UODO) powierza w trybie art. 31 UODO Wykonawcy przetwarzanie danych osobowych ze zbiorów danych osobowych WCO.
2. Dane osobowe przetwarzane będą przez Wykonawcę wyłącznie w celu realizacji usług, których świadczenie jest przedmiotem Umowy, określonym w paragrafie nr 3.
3. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów UODO oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy i ponosi odpowiedzialność za przetwarzanie danych osobowych niezgodnie z powyższymi przepisami oraz niniejszą ustawą.
4. Przed rozpoczęciem przetwarzania danych osobowych, Wykonawca jest zobowiązany podjąć środki zabezpieczające zbiór danych, o których mowa w art. 36-39 UODO, oraz spełnić wymagania określone w przepisach, o których mowa w art. 39a. W zakresie tych przepisów Wykonawca ponosi odpowiedzialność jak Administrator Danych Osobowych.
5. Przetwarzanie danych osobowych będzie obejmować czynności, o których mowa w art. 7 pkt 2) UODO.
6. Dane osobowe będą przetwarzane w postaci tradycyjnej* i/lub w zakresie systemów informatycznych* :


7. Wykonawca gwarantuje, że do przetwarzania danych osobowych dopuszczeni będą wyłącznie pracownicy Wykonawcy.
8. Wykonawca oświadcza, iż ma / nie ma* powołanego i zgłoszonego Administratora Bezpieczeństwa Informacji: .……………………………………………… do jawnego rejestru prowadzonego przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
9. W szczególnych przypadkach, jeżeli zachodzi uzasadniona konieczność dopuszczalne jest przetwarzanie danych osobowych pochodzących ze zbiorów danych osobowych Zamawiającego także przez pracowników Producenta, przy czym każdorazowo, jeżeli taka konieczność wystąpi, Wykonawca powiadomi o tym fakcie Zamawiającego, przed przydzieleniem dostępu do danych.
10. Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych, zgodnie z art. 37 UODO oraz zobowiązania do zachowania w tajemnicy pozyskanych danych dla osób przetwarzających dane osobowe u Zamawiającego, zgodnie z art. 39 ust. 2. UODO, wydaje Wykonawca w postaci papierowej w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy.
11. Fakt wydania upoważnienia Wykonawca odnotowuje, zgodnie z art. 39 ust. 1 UODO w Ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych.
12. Każdorazowo przy zmianie personelu Wykonawcy dedykowanego do realizacji Umowy, Wykonawca będzie zobligowany do upoważnienia do przetwarzania danych osobowych nowych pracowników, zgodnie z art. 37 UODO oraz zobowiązania do zachowania w tajemnicy pozyskanych danych dla osób przetwarzających dane osobowe u Zamawiającego, zgodnie z art. 39 ust. 2. UODO.
13. Za zapoznanie pracowników Wykonawcy z przepisami ochrony danych osobowych odpowiada Wykonawca.
14. Wykonawca zapewnia, że oprogramowanie, w którym będą przetwarzane dane osobowe spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 kwietnia 2004 roku w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. 2004 r. Nr 100, poz. 1024).
15. Zamawiającemu przysługuje prawo do kontroli przetwarzania powierzonych danych osobowych a w szczególności realizacji obowiązku zabezpieczenia tych danych. Zamawiający ma prawo realizacji obowiązku kontroli poprzez
a) żądanie złożenia pisemnych i ustnych wyjaśnień,
b) żądania dostarczenia kserokopii dokumentów, w szczególności Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych i Zobowiązania do zachowania w tajemnicy danych osobowych,
c) realizację kontroli poprzez inspekcję lokalizacji (przeprowadzania oględzin urządzeń, nośników oraz systemów informatycznych służących do przetwarzania danych), w których przetwarzane są powierzone dane osobowe.
16. Wykonawca ma obowiązek zastosować się do wskazań Zamawiającego mających na celu usunięcie stwierdzonych uchybień lub poprawę stanu bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych.
17. Wykonawca zobowiązuje się do poinformowania Zamawiającego o zamiarze przeprowadzenia przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) kontroli Wykonawcy bez zbędnej zwłoki. Wykonawca zapewni udział przedstawiciela Zamawiającego w kontroli GIODO Wykonawcy w zakresie, w jakim kontrola ta będzie dotyczyć danych osobowych, których Administratorem Danych Osobowych jest Zamawiający.
18. Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia wszelkich danych osobowych uzyskanych od Zamawiającego w ciągu 7 dni roboczych od dnia zakończenia Umowy.
19. W razie stwierdzenia naruszenia przez Wykonawcę postanowień niniejszej umowy lub przepisów Ustawy o ochronie danych osobowych Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości *PAKIET 1 - 16.000,00 / PAKIET 2 - 3.000,00 PLN [*niepotrzebne skreślić] za każdy przypadek naruszenia w terminie 7 dni od daty doręczenia wezwania do jej zapłaty.
20. Niniejsze postanowienia obowiązują przez czas trwania umowy oraz po upływie okresu jej obowiązywania, do czasu wykonania przez Wykonawcę obowiązku, o którym mowa w § 9 niniejszej umowy.

§ 10

1 Z zastrzeżeniem postanowienia § 3 ust. 14 niniejszej umowy, Zamawiający uprawiony jest do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy bez zapłaty odstępnego, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, w terminie 30 dni od chwili wystąpienia zdarzenia stanowiącego podstawę do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy w przypadkach wskazanych w niniejszej umowie oraz w następujących sytuacjach:
a. w razie zaistnienia istotnej okoliczności powodującej, że wykonanie umowy w całości lub części nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia lub dalsze wykonywanie może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu; w takiej sytuacji Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy;
b. gdy Wykonawca nie przystąpił do realizacji przedmiotu umowy bez uzasadnionych przyczyn lub nie kontynuuje realizacji przedmiotu umowy mimo dodatkowego wezwania Zamawiającego złożonego na piśmie;
c. gdy dostarczony sprzęt nie odpowiada opisowi i parametrom wskazanym w SIWZ;
d. gdy zostanie wszczęte postępowanie zmierzające do ogłoszenia upadłości, rozwiązania działalności wykonawcy lub wszczęte zostanie postępowanie układowe z wniosku Wykonawcy.
e. Z uwagi na fakt, iż realizacja zamówienia objętego treścią niniejszej umowy finansowana jest z Ministerstwa Zdrowia z Narodowego Programu Zwalczania Chorób Nowotworowych termin realizacji przedmiotu umowy określony w § 4 niniejszej umowy jest terminem nieprzekraczalnym, zatem w przypadku niewykonania umowy w wymaganym terminie, Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od niej w terminie do 10 dni od dnia zaistnienia podstaw do odstąpienia, bez konieczności wyznaczania dodatkowego terminu na realizację przedmiotu umowy, a wszelkie koszty związane z ewentualnymi zamówieniami, zaliczkami lub płatnościami dokonanymi przez Wykonawcę nie będą obciążać Zamawiającego.
2 Zamawiający będzie mógł odstąpić od umowy z przyczyn określonych w ust. 1 pkt b-d w terminie do 10 dni od dnia powzięcia informacji o okolicznościach stanowiących podstawę odstąpienia bez konieczności wyznaczania dodatkowego terminu.
3 Odstąpienie powinno być dokonane w formie pisemnej pod rygorem nieważności i zawierać uzasadnienie obejmujące opis podstaw jego dokonania. Odstąpienie uznaje się za skuteczne z chwilą doręczenia drugiej stronie w sposób zwyczajowo przyjęty dla potrzeb wykonania umowy, w stosunkach pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą.

4 W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, jeżeli przepisy Ustawy – Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.
5 Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
6 Dopuszcza się zmiany postanowień umowy w zakresie określonym w art. 144 ustawy.
7 Istotne zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą mieć miejsce tylko w razie wystąpienia okoliczności mających wpływ na wykonanie zobowiązań stron wynikających z niniejszej umowy, niedających się przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy.
8 Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć na tle postanowień niniejszej umowy, w tym dotyczących jej interpretacji lub wykonania, na drodze ugodowej. Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia na drodze ugodowej, wszelkie spory, o których mowa w zdaniu poprzedzającym rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
9 Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.

Wykonawca: Zamawiający:


____________________ __________________________

« Powrót do szczegółów zamówienia