Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup, dostawa, montaż, uruchomienie: Pakiet nr 1: systemu planowania leczenia prostaty Oncentra Prostate z modułem Oncentra Seeds Oncentra Brach w celu modernizacji posiadanych systemów planowania brachyterapii Pakiet nr 2: usg z głowicą transrektalną, kompatybilne z systemami planowania leczenia w brachyterapii Oncentra Prostate i Oncentra Seeds wraz z przeszkoleniem pracowników zamawiającego.

Numer zamówienia:

350/68/2017

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 17.10.2017.
EZ/350/68/2017/763

Wg rozdzielnika: do wszystkich zainteresowanych postępowaniem 68/2017
Dotyczy: Zakup, dostawa, montaż, uruchomienie:
Pakiet nr 1: systemu planowania leczenia prostaty Oncentra Prostate z modułem Oncentra Seeds Oncentra Brach w celu modernizacji posiadanych systemów planowania brachyterapii
Pakiet nr 2: usg z głowicą transrektalną, kompatybilne z systemami planowania leczenia w brachyterapii Oncentra Prostate i Oncentra Seeds
wraz z przeszkoleniem pracowników zamawiającego.

Wielkopolskie Centrum Onkologii informuje, iż wpłynęły zapytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.

Odniesienie do § w projekcie umowy/punktu SIWZ Pytanie
1. Pkt III SIWZ, pkt XIX SIWZ Prosimy o potwierdzenie, że Wykonawca może złożyć ofertę na Pakiet nr 1 albo Pakiet nr 2 (zgodnie z pkt XIX dopuszczalne jest składanie ofert częściowych).

Czy montaż urządzeń będzie wymagał demontażu i utylizacji starych urządzeń?

Czy i na jakich warunkach dopuszczalna będzie wizja lokalna pomieszczenia, w którym mają zostać zainstalowane nowe urządzenia dostarczone przez zamawiającego?

ODPOWIEDŹ Zamawiający wyjaśnia, iż Wykonawca może złożyć ofertę na wszystkie pakiety zgodnie z zapisem części XXVII SIWZ.

Dostawa urządzeń nie wymaga utylizacji i demontażu starych urządzeń przez Wykonawcę.

Wizja lokalna dopuszczalna jest po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z Zakładem Brachyterapii- Grzegorzem Zwierzchowskim tel. 61 8850 819-

2. Pkt XI ppkt 6 SIWZ Z powodu bezczynności sądu rejestrowego do rejestru KRS nie są wpisani nowi członkowie zarządu i nowy prokurent. Wykonawca może wykazać ich upoważnienie do reprezentacji przedstawiając kopie uchwał o powołaniu tych członków zarządu i prokurenta. Uchwały o powołaniu są skuteczne i nowi członkowie zarządu oraz nowy prokurent są upoważnieni do działania w imieniu wykonawcy, mimo braku wpisu do KRS. W związku z tym prosimy o zmianę ppkt 6 w taki sposób, by dopuszczalne było podpisanie oferty i wszystkich dokumentów i oświadczeń także przez członków zarządu i prokurentów, którzy jeszcze nie zostali wpisani do KRS bez konieczności udzielania takim osobom pełnomocnictwa.
ODPOWIEDŹ Zamawiający wyjaśniając powyższe wątpliwości koryguje zapis XI ppkt 6 SIWZ, który otrzymuje brzmienie:
Oferta, tzn. formularz ofertowy i wszystkie wymagane dokumenty i oświadczenia muszą być podpisane przez osobę albo osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy.
W przypadku, gdy osoba podpisująca ofertę w imieniu Wykonawcy nie jest wpisana do właściwego rejestru, ewidencji lub nie może wykazać swojej reprezentacji innym dokumentem jako osoba upoważniona, musi dołączyć do oferty pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy oraz jego reprezentowania i zaciągania zobowiązań finansowych.

3. Pkt XIII ostatnie zdanie SIWZ Zdanie niedokończone – brak tekstu, prosimy o uzupełnienie
ODPOWIEDŹ Część XIII posiada dokończone zdanie.
4. Załącznik nr 3 do SIWZ W przedstawionym SIWZ znajdują się załączniki 1-2 oraz 4-8. Czy wynika to z omyłki w numeracji załączników, czy brakuje załącznika nr 3? Jeżeli brak załącznik nr 3 to prosimy o jego przedstawienie
ODPOWIEDŹ
Jest to oczywista omyłka pisarska. Załącznik nr 4 otrzymuje brzmienie : załącznik nr 3 i kolejno według numeracji.
5. Pkt 2 i 3 Formularza Ofertowego Formularz Ofertowy daje możliwość uwzględnienia tylko jednego z Pakietów opisanych w SIWZ. Uprzejmie prosimy o poprawę celem umożliwienie zaoferowania dwóch pakietów.
ODPOWIEDŹ
Zapis w Pkt 2 i 3 należy powielić tyle razy na ile pakietów składana jest oferta zaznaczając którego pakietu informacja dotyczy.
6. § 3 ust. 1 i dalej umowy Projekt umowy zawiera błędną numerację ustępów § 3, po ust. 1 występuje, po raz kolejny, ust. 1. Prosimy o sprostowanie tej omyłki.
ODPOWIEDŹ Jest to oczywiście omyłka pisarska. Poszczególne punkty otrzymują numerację według kolejności.
7. §3 ust. 3 umowy Prosimy o wyjaśnienie, czy w przypadku, gdy Wykonawca zaoferuje oba Pakiety możliwe jest określenie odmiennych terminów wykonania dla każdego z Pakietów.
ODPOWIEDŹ Po zmianie numeracji jest to obecnie pkt. 4. Jest to projekt umowy, w którym po wyborze oferty zostaną wpisane parametry i terminy zaoferowane przez Wykonawcę. Na każdy pakiet zostanie zawarta oddzielna umowa.
8. § 3 ust. 4 umowy Prosimy o wskazanie gdzie ma nastąpić dostawa? Miejsce dostawy może wpływać na cenę, w związku z tym powinno być określone w umowie. Prosimy również o wskazanie, kiedy i na jakich zasadach pomieszczenie, w którym Urządzenia ma zostać zainstalowane, zostanie udostępnione Wykonawcy.
ODPOWIEDŹ Dostawa do siedziby Zamawiającego- Zakład Brachyterapii Wielkopolskiego Centrum Onkologii.
Pomieszczenie, w którym zainstalowane mają zostać urządzenia zostanie udostępnione Wykonawcy po wcześniejszym uzgodnieniu terminu przez strony. Osobami uprawnionymi do kontaktu są ze strony Zamawiającego Janusz Skowronek i Grzegorz Zwierzchowski, tel. 61 8850 817 i 61 8850 819.
9. § 3 ust. 6 i 10 umowy;
§ 8 ust. 2 Obecnie odniesienie do § 3 ust. 10 wydaje się błędne, ale zakładamy, że stanie się prawidłowe po sprostowaniu numeracji ustępów § 3 (jak wskazano w pytaniu nr 6). W innym wypadku prosimy o poprawienie na § 3 ust. 9
ODPOWIEDŹ Zamawiający potwierdza, iż po korekcie punktów w paragrafie nr 3 jest to obecnie pkt. 3.10, którego dotyczy zapis § 8 ust. 2
10. § 3 ust. 9 umowy Prosimy o wyjaśnienie w jakim terminie będzie podpisany protokół odbioru końcowego w przypadku nie stwierdzenia nieprawidłowości przez Zamawiającego?
Będzie podpisany niezwłocznie w dniu odbioru końcowego.
11. § 3 ust. 9 umowy Prosimy o potwierdzenie chwili, w której własność oraz ryzyko utraty i uszkodzenia urządzenia przechodzą na Zamawiającego.
ODPOWIEDŹ Chwilą ta jest podpisanie protokołu odbioru końcowego.
12. §3 ust. 13 umowy Prosimy o określenie w umowie daty, do której możliwe jest wykonanie przez Zamawiającego prawa odstąpienie określonego w tym postanowieniu
ODPOWIEDŹ Zamawiający zastrzega odstąpienie od umowy w terminie 2 miesięcy od powzięcia informacji o podstawie odstąpienia.
13. § 3 ust. 15 a) umowy;
§ 3 ust. 17 umowy W § 3 ust. 17 umowy jest mowa o 12 miesięcznej rękojmi, a w § 3 ust. 15 a) umowy jest miejsce na uzupełnienie czasu trwania rękojmi, w związku z tym wydaje się, że odniesienie do „rękojmi” powinno być usunięte z § 3 ust. 15 a) umowy.
ODPOWIEDŹ Zamawiający usuwa z zapisu pkt. 16 a) zapis o rękojmi. Jest on zawarty w pkt. 18. ( po korekcie numeracji punktów)
14. § 3 ust. 15 a) umowy W § 3 ust. 15 a) umowy jest miejsce na uzupełnienie czasu trwania obsługi serwisowej – czego dotyczy pojęcie „obsługa serwisowa”, czy to coś wykraczającego poza postanowienia umowne dotyczące gwarancji?
ODPOWIEDŹ Obsługa serwisowa została opisana w projekcie umowy.
15. §4 ust. 1 umowy Prosimy o wyjaśnienie, czy powołane postanowienie będzie osobno uwzględniać Pakiet 1 oraz Pakiet 2 czy też, w przypadku zaoferowania obu pakietów, należy je przedstawić łącznie?
ODPOWIEDŹ Na każdy pakiet zostanie zawarta oddzielna umowa.
16. § 4 ust. 5 umowy Co jest uznawane za etap: czy „Zakup urządzenia” i „dostawa, montaż, uruchomienie, przeszkolenie pracowników zamawiającego” to dwa jedyne etapy umowy w odniesieniu do danego pakietu 1 lub 2?
ODPOWIEDŹ Zamawiający potwierdza powyższe.
17. § 5 umowy Prosimy o doprecyzowanie w umowie, jakie kary umowne będą naliczane w jakich przypadkach. Obecnie opóźnienie w dostawie podlega kilku różnym karom umownym (§ 5 ust. 1 a, § 5 ust. 1 b, § 5 ust. 1 c), opóźnienie w naprawie podlega kilku różnym karom umownym (§ 3 ust. 15 f, § 5 ust. 1 a, § 5 ust. 1 b, § 5 ust. 1 c), opóźnienie w wykonaniu innych obowiązków umownych również podlega kilku karom (§ 5 ust. 1 a, § 5 ust. 1 b).
ODPOWIEDŹ Zamawiający nie widzi potrzeby zmiany zapisów umowy albowiem w paragrafie 5 pkt. a wymieniono kary jednostkowe za nieterminowa realizacje przedmiotu umowy- za poszczególne realizacje. PKT b i c pkt. 5 dotyczy zerwania lub odstąpienia od mowy. Punkty te nie musza wystąpić jednocześnie. Natomiast pkt. 16 f ( po korekcie pozycji) dotyczy naprawy urządzenia.
18. § 5 ust. 1 a) umowy;
§ 6 ust. 1 umowy Co jest uznawane za części: czy „Zakup urządzenia” i „dostawa, montaż, uruchomienie, przeszkolenie pracowników zamawiającego” to dwie jedyne części umowy w odniesieniu do danego pakietu 1 lub 2?
ODPOWIEDŹ Zamawiający podzielił zamówienie ze względu na różne źródła finansowania : 1 część zamówienia to zakup urządzenia, za które po dostawie do siedziby Zamawiającego zostanie wystawiona osobna faktura ( za samo urządzenie), 2 część obejmuje koszt dostawy, montażu, uruchomienia i przeszkolenia użytkowników, za co zostanie wystawiona osobna ( druga) faktura wystawiona po prawidłowym montażu, uruchomieniu i przeszkoleniu użytkowników.
Zakup urządzenia ( jako osobną część zakończona protokołem odbioru) Części te posiadają różne terminy realizacji, są osobno wycenione w ofercie i osobno podlegają sankcjom.
19. § 5 ust. 1 a) umowy;
§ 5 ust. 2 umowy Obecnie odniesienie do § 3 ust. 4 wydaje się błędne, ale zakładamy, że stanie się prawidłowe po sprostowaniu numeracji ustępów § 3 (jak wskazano w pytaniu nr 6). W innym wypadku prosimy o poprawienie na § 3 ust. 3
ODPOWIEDŹ Po korekcie numeracji jest to § 3 ust. 4.
20. § 5 ust. 3 Fragment „o której mowa w § 7 ust. 1 niniejszej umowy” wydaje się być błędnym dopiskiem. Dodatkowo postanowienie to nie zawiera definicji „zerwania umowy” – prosimy o zdefiniowanie.
ODPOWIEDŹ Winno być § 4 ust. 1
21. §6 ust. 1 oraz ust. 2 umowy W postanowieniu ust. 2 mowa o wystawieniu faktury po podpisaniu protokołu odbioru Urządzenia. W ust. 1 mowa o „fakturach” (liczba mnoga), jako podstawach zapłaty na rzecz Wykonawcy. Prosimy o sprecyzowanie, czy za każdy Pakiet wystawione będą dwie faktury (osobno za zakup Urządzenia i osobno za dostawę, montaż, uruchomienie i przeszkolenie) – czyli w przypadku realizacji obu Pakietów wystawione będą 4 faktury?
ODPOWIEDŹ Zamawiający potwierdza, iż za każdy pakiet będą wystawione 2 faktury: za dostawę oraz z a montaż, uruchomienie i przeszkolenie użytkowników potwierdzone odpowiednimi protokołami.
22. § 9 ust. 2 Odniesienie do § 2 wydaje się być błędne – czy chodzi o § 3?
ODPOWIEDŹ Zamawiający ma na myśli § 3
23. § 9 ust. 19 Ile wynosi kara umowna? Czy zwrot „naruszenie postanowień niniejszej umowy” oznacza naruszenie § 9 umowy?
ODPOWIEDŹ Pakiet nr 1- 16.000,00PLN, Pakiet nr 2- 3.000,00PLN
24. § 10 ust. 1 umowy Prosimy o wyjaśnienie jakie „przyczyny leżące po stronie Wykonawcy” uprawniają Zamawiającego do odstąpienia od umowy. Przesłanki odstąpienia powinny zostać określone w sposób precyzyjny.
ODPOWIEDŹ Zamawiający dodaje do zapisu pkt. 1 paragrafu 10 następująca treść:
1 Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy w przypadkach wskazanych w niniejszej umowie oraz w następujących sytuacjach:
a. w razie zaistnienia istotnej okoliczności powodującej, że wykonanie umowy w całości lub części nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia lub dalsze wykonywanie może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu; w takiej sytuacji Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy;
b. gdy Wykonawca nie przystąpił do realizacji przedmiotu umowy bez uzasadnionych przyczyn lub nie kontynuuje realizacji przedmiotu umowy mimo dodatkowego wezwania Zamawiającego złożonego na piśmie;
c. gdy dostarczony sprzęt nie odpowiada opisowi i parametrom wskazanym w SIWZ;
d. gdy zostanie wszczęte postępowanie zmierzające do ogłoszenia upadłości, rozwiązania działalności wykonawcy lub wszczęte zostanie postępowanie układowe z wniosku Wykonawcy.
e. Z uwagi na fakt, iż realizacja zamówienia objętego treścią niniejszej umowy finansowana jest z Ministerstwa Zdrowia z Narodowego Programu Zwalczania Chorób Nowotworowych termin realizacji przedmiotu umowy określony w § 4 niniejszej umowy jest terminem nieprzekraczalnym, zatem w przypadku niewykonania umowy w wymaganym terminie, Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od niej w terminie do 10 dni od dnia zaistnienia podstaw do odstąpienia, bez konieczności wyznaczania dodatkowego terminu na realizację przedmiotu umowy, a wszelkie koszty związane z ewentualnymi zamówieniami, zaliczkami lub płatnościami dokonanymi przez Wykonawcę nie będą obciążać Zamawiającego.
2 Zamawiający będzie mógł odstąpić od umowy z przyczyn określonych w ust. 1 pkt b-d w terminie do 10 dni od dnia powzięcia informacji o okolicznościach stanowiących podstawę odstąpienia bez konieczności wyznaczania dodatkowego terminu.
3 Odstąpienie powinno być dokonane w formie pisemnej pod rygorem nieważności i zawierać uzasadnienie obejmujące opis podstaw jego dokonania. Odstąpienie uznaje się za skuteczne z chwilą doręczenia drugiej stronie w sposób zwyczajowo przyjęty dla potrzeb wykonania umowy, w stosunkach pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą.
Pkt. 2-7 otrzymują obecnie numerację 4—9.
25. § 10 ust. 1 umowy Obecnie odniesienie do § 3 ust. 14 wydaje się błędne, ale zakładamy, że stanie się prawidłowe po sprostowaniu numeracji ustępów § 3 (jak wskazano w pytaniu nr 6). W innym wypadku prosimy o poprawienie na § 3 ust. 13
ODPOWIEDŹ Zamawiający skorygował numerację w paragrafie 3.







UWAGA:
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.








Z poważaniem,
z-ca Dyr. ds. ekonomiczno- eksploatacyjnych



inż. Małgorzata Kołodziej- Sarna








Pismo przygotował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644

« Powrót do szczegółów zamówienia