Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa immunoreagentów do badan immunohistochemicznych.

Numer zamówienia:

350/64/2017

« Powrót do szczegółów zamówienia

ODP NA PYT 764

Poznań, dnia 2017-10-17
EZ/350/64/2017/…764…..


Wg rozdzielnika: do uczestników i zainteresowanych.


Dotyczy: przetargu nieograniczonego 64/2017 - Zakup i dostawa immunoreagentów do badań immunohistochemicznych.

ODPOWIEDZI NA PYTANIA.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły pytania do sSIWZ, na które Zamawiający udziela odpowiedzi:
Pytanie 1
Dotyczy SIWZ oraz umowy:
Prosimy o sprostowanie rozbieżności pomiędzy zapisami SIWZ oraz zapisami wzoru umowy w następujących punktach:
Zamawiający wprowadził zapisy:
Rozdział III ust. 5.2 SIWZ:
Wymagany termin ważności przedmiotu zamówienia nie może być krótszy niż 12 miesięcy w momencie dostawy.
Rozdział XIV SIWZ:
W kryterium Termin ważności oceniany będzie termin podany przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. Oferta najkorzystniejsza może uzyskać maksymalnie 20 pkt. Pozostałe odpowiednio mniej w zależności od terminu podanego w ofercie.
UWAGA brak wpisu w formularzu ofertowym traktowany będzie jako zaoferowanie minimalny terminu ważności wyrobu [12 m-cy]. Maksymalnie można zaoferować 36 m-cy. W przypadku podania w ofercie terminów poza wyznaczonym - przyjęty zostanie jak graniczny określony przez zamawiającego.
Wzór umowy § 4 ust. 2:
Wykonawca gwarantuje, że będzie dostarczał Przedmioty umowy o najwyższej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem ważności – wynoszącym minimum 6 miesięcy od dnia dokonania dostawy, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonych Przedmiotów umowy.
Prosimy o sprostowanie powyższych zapisów w taki sposób aby były one ze sobą tożsame w szczególności, iż stanowią one również kryterium oceny ofert.

ODPOWIEDŹ: Tak, w umowie jest błąd - Zamawiający poprawia zapis umowy
Jest:
w umowa § 4 ust. 2: Wykonawca gwarantuje, że będzie dostarczał Przedmioty umowy o najwyższej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem ważności – wynoszącym minimum 6 miesięcy od dnia dokonania dostawy, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonych Przedmiotów umowy.

Winno być:
Umowa § 4 ust. 2: Wykonawca gwarantuje, że będzie dostarczał Przedmioty umowy o najwyższej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem ważności – wynoszącym minimum 12 miesięcy od dnia dokonania dostawy, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonych Przedmiotów umowy.


Pytanie 2
Dotyczy SIWZ oraz umowy: Prosimy o sprostowanie rozbieżności pomiędzy zapisami SIWZ oraz zapisami wzoru umowy w następujących punktach:
Zamawiający wprowadził zapisy: Rozdział IV ust. 3 SIWZ:
Termin dostawy odczynników maksymalnie do 30 dni roboczych [można zaoferować minimalnie 10 dni roboczych] od złożenia zamówienia telefonicznie, faxem lub za pośrednictwem poczty elektronicznej .
Rozdział XIV SIWZ:
W kryterium Termin dostawy oceniany będzie termin dostawy podany przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. Oferta najkorzystniejsza może uzyskać maksymalnie 20 pkt. Pozostałe odpowiednio mniej w zależności od terminu podanego w ofercie.
UWAGA brak wpisu w formularzu ofertowym traktowany będzie jako zaoferowanie maksymalnego terminu dostawy wyrobu - tj. 30 dni roboczych.
Wzór umowy § 7 ust. 1 pkt a):
Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) w sytuacji zaoferowania terminu korzystniejszego niż 10 dni roboczych Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę 1% za każdy dzień zwłoki poniżej maksymalnego terminu realizacji ( tj. 10 dni roboczych) niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, i licząc od dnia określonego na podstawie § 2 ust. 3 lit.a niniejszej umowy; w przypadku zwłoki w dostawie zamówionych Przedmiotów umowy powyżej maksymalnego terminu realizacji (tj. 10 dni roboczych) Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,1% niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień zwłoki licząc od dnia określonego na podstawie § 2 ust. 3 lit.a niniejszej umowy, łącznie nie więcej niż 20% wartości zamówienia brutto, o której mowa w § 6 ust. 1 niniejszej umowy.
Prosimy o sprostowanie powyższych zapisów w taki sposób aby były one ze sobą tożsame w szczególności, iż stanowią one również kryterium oceny ofert.

ODPOWIEDŹ: Tak, Zamawiający poprawia błąd w umowie – koryguje się zapis tego paragrafu.
Jest:
Wzór umowy § 7 ust. 1 pkt a):
Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) w sytuacji zaoferowania terminu korzystniejszego niż 10 dni roboczych Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę 1% za każdy dzień zwłoki poniżej maksymalnego terminu realizacji ( tj. 10 dni roboczych) niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, i licząc od dnia określonego na podstawie § 2 ust. 3 lit.a niniejszej umowy; w przypadku zwłoki w dostawie zamówionych Przedmiotów umowy powyżej maksymalnego terminu realizacji (tj. 10 dni roboczych) Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,1% niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień zwłoki licząc od dnia określonego na podstawie § 2 ust. 3 lit.a niniejszej umowy, łącznie nie więcej niż 20% wartości zamówienia brutto, o której mowa w § 6 ust. 1 niniejszej umowy.

Winno być: Wzór umowy § 7 ust. 1 pkt a):
Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) w sytuacji zaoferowania terminu korzystniejszego niż 30 dni roboczych na dostarczenie przedmiotu zamówienia Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę 1% za każdy dzień zwłoki licząc od dnia zaoferowanego określonego w § 2 ust. 4 lit. a do dnia maksymalnego [wymaganego] przez zamawiającego terminu realizacji [tj 30 dni rob.] niezrealizowanej w terminie części zamówienia, w przypadku zwłoki w dostawie powyżej maksymalnego terminu realizacji [tj 30 dni rob] Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wys. 0,1% niezrealizowanej w terminie części zamówienia, łącznie nie więcej niż 20% wartości zamówienia brutto, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy.
Pytanie 3
Dotyczy wzoru umowy:
Zważywszy na doniosłe i nieodwracalne skutki prawne rozwiązania umowy, celowe jest, aby przed rozwiązaniem umowy przez Zamawiającego wykonawca został wezwany do należytego wykonywania umowy. Takie wezwanie najprawdopodobniej wystarczająco zmobilizuje wykonawcę do należytego wykonywania umowy i pozwoli uniknąć rozwiązania umowy, a tym samym uniknąć skutków rozwiązania umowy, które są niekorzystne dla obu stron. W związku z powyższym zwracamy się o wprowadzenie dodatkowego zapisu w umowie uwzględniające wcześniejsze wezwanie Wykonawcy do należytego wykonania umowy.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmian w zapisach umowy. Projekt umowy określa j/n:
Cyt …. § 7 ust. 3. Przed rozwiązaniem umowy Zamawiający pisemnie wezwie Wykonawcę do należytego wykonywania umowy.

Pytanie 4
Dotyczy wzoru umowy:
Wykonawca zwraca się z wnioskiem do Zamawiającego o dodanie poniższego zapisu w treści umowy w§ 7 ust. 5:”….po wcześniejszym bezskutecznym wezwaniu Wykonawcy do należytego wykonywania umowy…”
ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmian w zapisach umowy.
--------------------------------------------------------------------------
Ponadto zamawiający wprowadza jak niżej:
Korekta specyfikacji istotnych warunków zamówienia w pkt XI. 6.
Jest:
6. Oferta, tzn. formularz ofertowy i wszystkie wymagane dokumenty i oświadczenia muszą być podpisane przez osobę albo osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy.
W przypadku, gdy osoba podpisująca ofertę w imieniu Wykonawcy nie jest wpisana do właściwego rejestru, ewidencji jako osoba upoważniona do reprezentacji, musi dołączyć do ofert pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy oraz jego reprezentowania i zaciągania zobowiązań finansowych.

Winno być:
6. Oferta, tzn. formularz ofertowy i wszystkie wymagane dokumenty i oświadczenia muszą być podpisane przez osobę albo osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy.
W przypadku, gdy osoba podpisująca ofertę w imieniu Wykonawcy nie jest wpisana do właściwego rejestru, ewidencji lub nie może wykazać swojej reprezentacji innym dokumentem jako osoba upoważniona musi dołączyć do ofert pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy oraz jego reprezentowania i zaciągania zobowiązań finansowych.


Z poważaniem,
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-administracyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

Przygotowane przez Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, Katarzyna Witkowska tel. 61/ 88 50 643, …644; fax …698

« Powrót do szczegółów zamówienia