Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu sterylnego jednorazowego i wielorazowego użytku oraz niesterylnego jednorazowego użytku

Numer zamówienia:

350/33/2017

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania + modyfikacja

Poznań, dn. 23.05.2017r
350/33/2017/ 446


Wg rozdzielnika



Dotyczy przetargu 33/2017 na zakup i dostawa sprzętu sterylnego jednorazowego i wielorazowego użytku oraz niesterylnego jednorazowego użytku


Wielkopolskie Centrum Onkologii w Poznaniu informuje, iż uzupełnia niniejszym treść pisma nr 350/33/2017/422 z dnia 17.05.2017r o dodatkowy zapis dotyczący nowego pakietu 63
1) Wprowadza się nowy dodatkowy pakiet:

Pakiet 63
1.Zestaw do podwiązywania żylaków przełyku.
50szt.
Zestaw zawierający 7 podwiązek wykonanych z materiału hipoalergicznego. Podwiązki zamontowane w sposób nieograniczający pola widzenia, wyposażony w giętki dren, przeznaczony do irygacji miejsca obliteracji, przyłączany do głowicy. Zestaw z mechaniczną i dźwiękową sygnalizacją momentu uwolnienia podwiązki. W opakowaniach po 2 i 4 zestawy. Zestaw sterylny, jednorazowego użytku, pakowany pojedynczo. Na każdym opakowaniu nadruk numeru serii i daty ważności. Nazwa i opis stosowania w języku polskim. Okres ważności minimum 12 miesięcy

oraz nowy pakiet nr 64

Pakiet 64
1.Narzędzie do usuwania obciętych polipów i ciał obcych.
100 szt.
Narzędzie do usuwania obciętych polipów i ciał obcych, z funkcją rotacji, wykonane z drutu i siatki poliestrowej, rozpostartej na pętli o wymiarach 3 cm x 5,5 cm, średnica zewnętrzna osłonki 2,5 mm, długość robocza 230 cm, sterylne, jednorazowego użytku, pakowany pojedynczo, na każdym opakowaniu nadruk numeru serii i daty ważności, okres ważności min 12 miesięcy od daty dostawy.

2) modyfikuje zapis dotyczący pakietu 55

JEST
Pakiet 55
1.Worki sterylne do moczu.
1.1. do dobowej zbiórki moczu
60.000 szt.
Wykonane z bardzo szczelnego tworzywa z podziałką i bardzo szczelnym odpływem. Skalowane co 100 ml. Cyfrowy opis skali co 500 ml. Zgrzew worka solidny, uniemożliwiający wypływ treści z worka. Dren odpływowy, długości 90cm (±5cm), zakończony łącznikiem schodkowym z nasadką i zastawką bezzwrotną. Połączenie drenu z workiem usztywnione na długości 3-5cm. Zawór typu „T” – otwierany/zamykany w pozycji poziomej. Worki przeznaczone do minimum 3-dniowej zbiórki moczu. Zamawiającym wymaga ponad to takiej informacji na opakowaniu jednostkowym. Sterylne, jednorazowego użytku. Pakowane pojedynczo. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności. Opis w języku polskim. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy. Zamawiający wymaga dołączenia do oferty 20 szt. w celu potwierdzenia wymaganych parametrów.
1.2. do 14-dniowej zbiórki moczu
500 szt.
Worek do dobowej zbiórki moczu w systemie zamkniętym , pojemność 2000ml, z komorą kroplową, schodkowy łącznik drenu, port do pobierania próbek moczu przez port bezigłowy bez odłączenia drenu od cewnika, zakładka na kranik spustowy, praktyczny zintegrowany system podwieszania, system podwieszania wyposażony w wygodny uchwyt do przenoszenia, szeroki antyzagięciowy dren łączący dł.min 110cm, 14 dniowy termin używania, dren kompatybilny z końcówką typu Foley, pakowany pojedynczo, jałowy z możliwością aseptycznego otwierania. Worki sterylne, jednorazowego użytku. Pakowane pojedynczo. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności. Opis w języku polskim. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy. Zamawiający wymaga dołączenia do oferty 2 szt. w celu potwierdzenia wymaganych parametrów.


Powinno być
Pakiet 55
1.Worki sterylne do moczu.
1.1. do dobowej zbiórki moczu
60.000 szt.
Wykonane z bardzo szczelnego tworzywa z podziałką i bardzo szczelnym odpływem. Pojemność 2000ml, skalowane co 100 ml. Cyfrowy opis skali co 500 ml. Zgrzew worka solidny, uniemożliwiający wypływ treści z worka. Dren odpływowy, długości 90cm (±5cm), zakończony łącznikiem schodkowym z nasadką i zastawką bezzwrotną. Połączenie drenu z workiem usztywnione na długości 3-5cm. Zawór typu „T” – otwierany/zamykany w pozycji poziomej. Worki przeznaczone do minimum 3-dniowej zbiórki moczu. Zamawiającym wymaga ponad to takiej informacji na opakowaniu jednostkowym. Sterylne, jednorazowego użytku. Pakowane pojedynczo. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności. Opis w języku polskim. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy. Zamawiający wymaga dołączenia do oferty 20 szt. w celu potwierdzenia wymaganych parametrów.
1.2. do 14-dniowej zbiórki moczu
500 szt.
Worek do dobowej zbiórki moczu w systemie zamkniętym , pojemność 2000ml, z komorą kroplową, schodkowy łącznik drenu, port do pobierania próbek moczu przez port bezigłowy bez odłączenia drenu od cewnika, zakładka na kranik spustowy, praktyczny zintegrowany system podwieszania, system podwieszania wyposażony w wygodny uchwyt do przenoszenia, szeroki antyzagięciowy dren łączący dł.min 110cm, 14 dniowy termin używania, dren kompatybilny z końcówką typu Foley, pakowany pojedynczo, jałowy z możliwością aseptycznego otwierania. Worki sterylne, jednorazowego użytku. Pakowane pojedynczo. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności. Opis w języku polskim. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy. Zamawiający wymaga dołączenia do oferty 2 szt. w celu potwierdzenia wymaganych parametrów.

3) modyfikuje zapis w pkt. VI pkt. 3 SIWZ na poniższy:

3 Zdolności techniczne lub zawodowe.
Wykonawca spełni warunek jeśli przedstawi wykaz wykonanych dostaw, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi co najmniej 1 zamówienie odpowiadającego swoim rodzajem zaoferowanemu przedmiotowi zamówienia oraz wartością złożonej oferty w danym pakiecie na kwotę minimum PLN:

1- 220 000 zł
2- 1 620 000 zł
3- 160 000 zł
4- 100 000 zł
5- 42 000 zł
6- 64 000 zł
7- 493 000 zł
8- 21 000 zł
9- 5 000 zł
10- 3 000 zł
11- 5 000 zł
12- 44 000 zł
13- 200 000 zł
14- 3 000 zł
15- 2 000 zł
16- 3 000 zł
17- 400 000 zł
18- 1 300 zł
19- 8 000 zł
20- 50 000 zł
21- 68 000 zł
22- 4 000 zł
23- 1 400 zł
24- 298 000 zł
25- 134 000 zł
26- 249 000 zł
27- 72 000 zł
28- 25 000 zł
29- 3 500 zł
30- 28 000 zł
31- 32 000 zł
32- 5 000 zł
33- 23 000 zł
34- 163 000 zł
35- 14 000 zł
36- 10 000 zł
37- 43 000 zł
38- 1 300 zł
39- 9 000 zł
40- 35 000 zł
41- 69 000 zł
42- 145 000 zł
43- 8 000 zł
44- 10 000 zł
45- 7 000 zł
46- 2 930 000 zł
47- 96 000 zł
48- 2 000 zł
49- 155 000 zł
50- 75 000 zł
51- 2 600 zł
52- 41 000 zł
53- 35 000 zł
54- 19 000 zł
55- 34 000 zł
56- 5 000 zł
57- 41 000 zł
58- 600 zł
59- 15 000 zł
60- 1 300 zł
61- 40 000 zł
62- 15 000 zł
63- 18 000 zł
64- 16 000 zł

W przypadkach, gdy dokumenty zawierać będą kwoty wyrażone w innej walucie niż złoty, Zamawiający na potrzeby oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu przeliczy podane kwoty na złoty (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku) po średnim kursie ogłoszonym przez Narodowy Bank Polski z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli w tym dniu kursu nie ogłoszono, to według tabeli kursów średnich NBP ostatnio przed tą datą ogłoszonych.


1) Zmianie ulega pkt. IX SIWZ dotyczący wadium:

1- 3 398 zł 33- 350 zł
2- 24 960 zł 34- 2 512 zł
3- 2 424 zł 35- 205 zł
4- 1 544 zł 36- 162 zł
5- 650 zł 37- 658 zł
6- 986 zł 38- 20 zł
7- 7 605 zł 39- 136 zł
8- 323 zł 40- 537 zł
9- 72 zł 41- 1 059 zł
10- 46 zł 42- 2 244 zł
11- 81 zł 43- 124 zł
12- 686 zł 44- 152 zł
13- 3 010 zł 45- 104 zł
14- 45 zł 46- 45 158 zł
15- 28 zł 47- 1 476 zł
16- 50 zł 48- 35 zł
17- 6 136 zł 49- 2 398 zł
18- 21 zł 50- 1 164 zł
19- 121 zł 51- 40 zł
20- 776 zł 52- 639 zł
21- 1 054 zł 53- 538 zł
22- 56 zł 54- 294 zł
23- 21 zł 55- 520 zł
24- 4 598 zł 56- 73 zł
25- 2 067 zł 57- 631 zł
26- 3 850 zł 58- 10 zł
27- 1 112 zł 59- 230 zł
28- 390 zł 60- 20 zł
29- 55 zł 61- 620 zł
30- 426 zł 62- 230 zł
31- 492 zł 63- 275 zł
32- 80 zł 64- 250 zł

Zamawiający wykreśla z pkt. VII. 7 zapis „lub równoważny” oraz dopisuje nową treść.

7 Pak. 30
Certyfikat ISO 15197/2015 poświadczony przez jednostkę notyfikującą wpisaną na listę bazy NANDO, która jest uprawniona do certyfikacji wyrobów podlegających prawu europejskiemu.


Wielkopolskie Centrum Onkologii odpowiada niniejszym na pytania złożone do przetargu – na pozostałe pytania odpowiedzi zostaną udzielone w terminie oddzielnym, o czym Państwo zostaną powiadomieni niezwłocznie oddzielnym pismem.

Pytania

1. Pakiet nr 29
Zwracamy się z uprzejmym pytaniem, czy Zamawiający zgodzi się na zaoferowanie zestawów do szynowania moczowodów z popychaczem o długości 70 cm i drutem o długości 145 cm, pozostałe parametry bez zmian?
Odp. Tak, zamawiający dopuszcza.

2.Pakiet 44
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie jako równoważnych tasiemek niesterylnych, czystych mikrobiologicznie spełniających pozostałe wymogi SIWZ?
Odp. Zamawiający podtrzymuje wymóg sterylności, ponieważ tasiemki są zakładane zarówno pacjentom z odczynami po radioterapii jak i bezpośrednio po zabiegach laryngologicznych (kontakt z raną).

3.W związku ze zmianą podstaw wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz polityką compliance koncernu BBraun, stosownie do art. 96 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz § 4 ust 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zwracamy się z prośbą o przekazanie danych figurujących w pkt. 4 protokołu tj. danych dotyczących osób wykonujących czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Odp. Zamawiający nie przewidział wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 3 ustawy Pzp; jednocześnie uwzględniając wniosek wykonawcy Zamawiający podaje poniżej skład komisji:
1. Przewodnicząca komisji – Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych – inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna
2. Z-ca Przewodniczącego komisji – Główny Księgowy - dr Mirella Śmigielska
3. Obsługa prawna – mgr Tomasz Marcinkowski – Radca Prawny
4. Członek – mgr Elżbieta Chojecka
5. Członek - mgr Paulina Gieremek
6. Sekretarz – mgr inż. Maria Wielgus
7. Sekretarz – Sylwia Krzywiak
8. Sekretarz – Katarzyna Witkowska

4.Pakiet nr 9
Czy Zamawiający w pakiecie 9 dopuści zestaw do jejunostomii, w składzie: m.in. silikonowy cewnik, całkowicie kontrastujący w Rtg – 60 cm o średnicy 2,0 x 3,2 mm, wprowadzacz typu desilet, igła typu Alene 10 Fr, końcówka uciskowa, igła punkcyjna 17 G 98mm oraz dwa łączniki żeńsko- żeńskie Luer-lock?
Odp. Nie, nie dopuści. Zaoferowany produkt jest zupełnie inny niż opisany przez zamawiającego, a dodatkowo cewnik jejunalny jest o 20% krótszy od wymaganego.

5.Pakiet nr 19 poz. 1.1
Czy Zamawiający dopuści igły do blokady nerwów obwodowych z użyciem neurostymulatora za szlifem 17 lub 30º do wyboru przez Zamawiającego.
Igła izolowana na całej długości. Jej ostrze zapewnia pełne przewodnictwo i łatwość wprowadzenia. Centymetrowe znakowanie dookoła igły zapewnia precyzyjną identyfikację miejsca i głębokości wkłucia. Identyfikacja kierunku położenia igły dzięki umiejscowieniu czarnego kabla, ergonomiczny kształt uchwytu pozwala na aspirację przed podaniem anestetyku dla zwiększenia bezpieczeństwa. Odłączalna przedłużka umożliwia podłączenie strzykawki bezpośrednio do igły, w rozmiarach:
20/21G x50mm, 21Gx85mm?
Odp. Nie, nie dopuści, gdyż opis nie zawiera żadnego wymaganego przez zamawiającego rozmiaru grubości i długości igły.

6.Pakiet nr 19 poz. 1.2
Czy Zamawiający dopuści igłę do blokady TAP w rozmiarze: 22Gx50mm 22Gx85mm, 21Gx100mm.Wysoce echogeniczna igła aż do końca ostrza, piaskowana na całej długości. Posiada przezroczysty, ergonomiczny uchwyt, ułatwiający manipulację i umożliwiający aspirację przed podaniem. Odłączalna przedłużka umożliwia bezpośrednie podłączenie strzykawki do igły. Ścięcie ostrza 30º. Znakowanie co centymetr dookoła igły ułatwia określenie głębokości wkłucia?
Odp. Nie, nie dopuści. Zamawiający wymaga igły o dł. 110 mm ( a nie 100 mm ).

7.Pakiet nr 19 poz. 1.3
Czy Zamawiający dopuści punkcyjna igła Luer Lock widoczną w USG do punkcji żyły lub tętnicy przy wprowadzaniu cewnika metodą Seldingera w rozmiarach 18Gx70mm, 20Gx35mm?
Odp. Nie, nie dopuści, gdyż oferowana w opisie igła 20G x 35 mm to zupełnie inny produkt niż wymagany przez zamawiającego ( 18G x 40 mm ).

8.Pakiet nr 19 poz. 1.4
Czy Zamawiający dopuści igłę echogeniczną i stymulującą do pojedynczej iniekcji w rozmiarze 22G długość 50mm, igła stymulująca jest w pełni echogeniczna na całej długości aż do końcówki ostrza. Warstwa izolacyjna wykonana z drobinek twardego szkła, których gęstość zwiększa odbicie ultradźwięków.
Przezroczysty, ergonomiczny kształt uchwytu pozwala na aspiracje przed podaniem anestetyku dla zwiększenia bezpieczeństwa. Centymetrowe znakowanie dookoła igły zapewnia precyzyjną identyfikację miejsca i głębokości wkłucia. Igła posiada odłączalną przedłużkę umożliwiająca podłączenie strzykawki bezpośrednio do igły oraz długi 60cm kabel pozwalający na prace z dala od sterylnego obszaru pola operacyjnego?
Odp. Nie, nie dopuści, gdyż opisana przez oferenta igła została zaoferowana już w p. 1.1, a zamawiający opisał igłę w poz. 1.4 bez stymulacji.

9.dot. zapisów SIWZ rozdz. IV pkt. 2 i 3
Zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o odstąpienie od możliwości składania zamówień telefonicznie, a pozostawienie jedynie wymogu złożenia pisemnego zamówienia (faksem lub mailem). W rozmowie telefonicznej trudno jest zweryfikować osobę dzwoniącą co do jej upoważnienia do składania zamówień w imieniu placówki. Pisemne złożenie zamówienia jest również dokumentem łatwiejszym do zweryfikowania w przypadku spraw spornych lub reklamacji.
Odp. Tak, zamawiający wyraża zgodę.

10.dot. zapisów SIWZ rozdz. VII pkt dokumenty na żądanie pkt 2
Zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o doprecyzowanie ilości ewentualnie wymaganych próbek w pakiecie nr 35.
Odp. Zamawiający nie wymaga próbek w pakiecie 35. Ocena zostanie dokonana na podstawie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań zamawiającego w odniesieniu do przedmiotu zamówienia - złożonych na wezwanie zamawiającego. Zamawiający wymaga aby Wykonawca przystępujący do pakietu 35, wraz z ofertą złożył wypełniony formularz pakietu 35 zawarty w załączniku nr 2 .

11.dot. zapisów Umowy § 2 ust. 7
Zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o modyfikację Umowy w § 2 ust. 7 poprzez dopisanie: „przy jednorazowym zamówieniu powyżej 150,00 zł netto”
Prośbę motywujemy tym, że dla zamówień poniżej 150,00 zł, koszty transportu, na które składają się m.in. koszty opakowania transportowego, robocizny, koszty wydrukowania listów przewozowych, koszty dostarczenia towaru do przewoźnika, są wyższe niż wartość marży uzyskanej ze sprzedaży towaru o takiej wartości.
Odp. Nie, zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany. W złożonej ofercie należy uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacja umowy.

12.dot. zapisów Umowy § 4 ust. 2
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o potwierdzenie, że wymóg, aby dostarczony towar posiadał minimum 12 miesięczny termin ważności, nie dotyczy Pakietu nr 35, gdzie jest dopuszczony min. 6-cio miesięczny termin ważności oferowanego asortymentu.
Odp. Tak. Zamawiający modyfikuje zapis punktu 6. formularza ofertowego na poniższy:
1. Oferuję/ emy termin ważności oferowanych wyrobów ........................ miesięcy od daty dostawy (nie krócej niż 12 m-cy i nie dłużej niż 36 m-cy, dla pakietu 35 - min. 6 m-cy i nie dłużej niż 36 m-cy).

13. dot. zapisów Umowy § 7ust. 1
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o zmianę zapisu w Umowie § 7 ust. 1 lit. a. z: „(…) w przypadku: a) zwłoki w dostawie zamówionych Przedmiotów umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 4% wartości brutto, o której mowa w §5 ust. 1 umowy za każdy dzień zwłoki w takcie w pierwszych czterech dni i 0,1 % brutto niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień zwłoki powyżej czwartego dnia, licząc od dnia określonego na podstawie w § 2 ust. 3 lit. a niniejszej umowy, łącznie nie więcej niż 20% wartości zamówienia brutto, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy” na zapis: „(…) w przypadku: a) zwłoki w dostawie zamówionych Przedmiotów umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 4% wartości brutto za każdy dzień zwłoki niezrealizowanej w terminie części zamówienia”.
Kara umowna stanowi surogat odszkodowania, mającego kompensować negatywne dla wierzyciela konsekwencje, wynikające z niewykonania bądź nienależytego wykonania zobowiązania. Wysokość kary umownej winna być zatem proporcjonalna do rozmiaru szkody poniesionej przez wierzyciela. W przypadku opóźnienia z pojedynczą dostawą Przedmiotu Umowy wierzyciel ponosi szkodę w wysokości wartości pojedynczej dostawy, zatem kara umowna powinna być ustalona w wysokości proporcjonalnej do wartości konkretnej dostawy Przedmiotu Umowy, co do której nastąpiło opóźnienie. Kara umowna ustalona w wysokości określonego procenta całkowitej wartości Umowy brutto mogłaby być ewentualnie karą umowną za niewykonanie lub nienależyte wykonanie całego zobowiązania wynikającego z Umowy, w odniesieniu zaś do części zobowiązania - kara umowna winna odnosić się do wartości poszczególnej części niewykonanego lub nienależycie wykonanego zobowiązania.

Odp. Zamawiający modyfikuje treść §7 pkt. 1a projektu umowy na następujący:

§ 7.
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) W sytuacji zaoferowania terminu korzystniejszego niż 4 dni robocze Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę 4% za każdy dzień zwłoki poniżej maksymalnego terminu realizacji ( tj.4 dni roboczych) niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, i licząc od dnia określonego na podstawie w § 2 ust. 3 lit. a niniejszej umowy; w przypadku zwłoki w dostawie zamówionych Przedmiotów umowy powyżej maksymalnego terminu realizacji ( tj. 4 dni roboczych) Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,1% niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień zwłoki licząc od dnia określonego na podstawie w § 2 ust. 3 lit. a niniejszej umowy, łącznie nie więcej niż 20% wartości zamówienia brutto, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy.

Zamawiający dokonał modyfikacji w zakresie wysokości kary umownej uzależniając ją od wagi, jaka została przypisana danemu pozacenowemu kryterium oceny ofert. Kryteria oceny ofert pełnią również funkcję dyscyplinującą dla wykonawców w kierunku dotrzymania deklaracji zawartych w ofercie w postaci odpowiednich kar umownych.

14. Pakiet nr 1
Czy Zamawiający w pozycji 3 pakietu nr 1 dopuści zaoferowanie klipsów z jednym sposobem rotacji, o długości roboczej 230 cm, szerokość rozwarcia ramion klipsa 11 lub 13 mm (do wyboru), pozostałe parametry zgodne z opisem.
Odp. Nie, Zamawiający nie dopuszcza, gdyż rotacja dwoma sposobami jest niezbędna.

15. pakiet nr 1
Czy Zamawiający w Pozycji 4 pakietu nr 1 dopuści zaoferowanie prowadnika o średnicy 0,035” i długości 300 cm, z korpusem nitinolowym, niepokrywanym, z końcówką o długości 10 cm, pozostałe parametry zgodne z opisem.
Odp. Nie, Zamawiający nie dopuszcza, ponieważ korpus nitynolowy nieporyty teflonem nie nadaje się dla naszych potrzeb.

16.Pakiet nr 40
Czy Zamawiający w pozycji 1 pakietu 40 dopuści zaoferowanie woreczka bez rotacji, pozostałe parametry zgodne z opisem.
Odp. Nie, Zamawiający nie dopuszcza zaoferowanego chwytaka, ponieważ brak rotacji eliminuje sprzęt z zastosowania po dużych zabiegach.

17. Dotyczy § 7 ustęp 1 punkt „a”. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wskazanie jako podstawy do ustalenia wysokości kary umownej wartość niezrealizowanej części umowy? W przypadku zrealizowania zgodnie z umową znacznej części przedmiotu umowy, naliczanie kar od całości jest wyraźnie zawyżona.

Odp. Zamawiający modyfikuje treść §7 pkt. 1a projektu umowy na następujący:

§ 7.
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) W sytuacji zaoferowania terminu korzystniejszego niż 4 dni robocze Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę 4% za każdy dzień zwłoki poniżej maksymalnego terminu realizacji ( tj.4 dni roboczych) niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, i licząc od dnia określonego na podstawie w § 2 ust. 3 lit. a niniejszej umowy; w przypadku zwłoki w dostawie zamówionych Przedmiotów umowy powyżej maksymalnego terminu realizacji ( tj. 4 dni roboczych) Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,1% niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień zwłoki licząc od dnia określonego na podstawie w § 2 ust. 3 lit. a niniejszej umowy, łącznie nie więcej niż 20% wartości zamówienia brutto, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy.

Patrz też na odpowiedź na pytanie 13 .

18. Pakiet 21 poz. 1
Czy Zamawiający dopuści obwód o długości ramion 180cm, spełniający pozostałe wymagania?
Odp. Tak, zamawiający dopuszcza.

19. Pakiet 23
Czy Zamawiający dopuści wycenę koreczków za opakowania a’100 szt.?
Odp. Tak, Zamawiający dopuszcza.

20. Pakiet 38
Czy Zamawiający dopuści szpatułki laryngologiczne wykonane z drewna brzozowego, sterylne, pakowane pojedynczo w opakowanie a’100 szt.?
Czy Zamawiający dopuści wycenę za opakowanie a’100 szt.?
Odp. Zamawiający podtrzymuje wymóg szpatułek plastikowych, ponieważ w razie przypadkowego złamania szpatułki, podczas badania, są mniej urazogenne od szpatułek drewnianych (drzazgi).
Zamawiający dopuszcza wycenę opakowania po 100szt.

21. Pakiet 41 poz. 5
Czy Zamawiający wydzieli poz. 5 i stworzy osobny pakiet? Pozwoli to na złożenie większej ilości konkurencyjnych ofert i uzyskanie jak najbardziej korzystnej ceny?
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na wydzielenie, ponieważ w pakiecie 41, znajdują się tylko 2 pozycje.

22.Prosimy o zmianę istniejącego zapisu umowy dotyczącego §7 pkt. 1 na następujący:
Prosimy o zmianę istniejącego zapisu umowy dotyczącego § 7 pkt. 1 na następujący:

1.Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a)zwłoki w dostawie zamówionych Przedmiotów umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,4% wartości brutto, o której mowa w §5 ust. 1 umowy za każdy dzień zwłoki w takcie w pierwszych czterech dni i 0,1 % brutto niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień zwłoki powyżej czwartego dnia, licząc od dnia określonego na podstawie w § 2 ust. 3 lit. a niniejszej umowy, łącznie nie więcej niż 20% wartości zamówienia brutto, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy.
Zapisy w projekcie umowy dotyczące kar umownych są niewspółmiernie wysokie i taki zapis sprawia, że strony umowy nie są równoprawne.
Odp. Zamawiający modyfikuje treść §7 pkt. 1a projektu umowy na następujący:

§ 7.
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) W sytuacji zaoferowania terminu korzystniejszego niż 4 dni robocze Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę 4% za każdy dzień zwłoki poniżej maksymalnego terminu realizacji ( tj.4 dni roboczych) niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, i licząc od dnia określonego na podstawie w § 2 ust. 3 lit. a niniejszej umowy; w przypadku zwłoki w dostawie zamówionych Przedmiotów umowy powyżej maksymalnego terminu realizacji ( tj. 4 dni roboczych) Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,1% niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień zwłoki licząc od dnia określonego na podstawie w § 2 ust. 3 lit. a niniejszej umowy, łącznie nie więcej niż 20% wartości zamówienia brutto, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy.
Zamawiający dokonał modyfikacji w zakresie wysokości kary umownej uzależniając ją od wagi, jaka została przypisana danemu pozacenowemu kryterium oceny ofert. Kryteria oceny ofert pełnią również funkcję dyscyplinującą dla wykonawców w kierunku dotrzymania deklaracji zawartych w ofercie w postaci odpowiednich kar umownych.
Strony traktowane są równoprawnie - Zamawiający wskazuje, że zgodnie z §7 ust. 3. a projektu umowy, kary dla zamawiającego ustalone są tym samym poziomie tj. 5% od wartości łącznej.
Pozostałe zapisy w §7 ust. 1 pozostają bez zmian.

23. Prosimy o zmianę terminu płatności na 30 dni.
Odp. Nie, zamawiający nie wyraża zgody.


Poniższe pytania dotyczą opisu przedmiotu zamówienia w Pakiecie 30 w przedmiotowym postępowaniu:
24 . Czy Zamawiający dopuszcza nowoczesne paski testowe do glukometrów charakteryzujące się opisanymi poniżej cechami: a) Funkcja Auto-coding; b) Automatyczne wykrywanie zbyt małej ilości krwi wprowadzonej do paska wraz z wyświetleniem odpowiedniego komunikatu informującego o niecałkowitym wypełnieniu paska na wyświetlaczu glukometru; c) Enzym oksydaza glukozy; d) zakres wyników pomiaru w jednostkach 20-600mg/dl; e) Czas pomiaru od chwili wprowadzenia próbki 5s i wielkość próbki 0,5 mikrolitra; f) zakres hematokrytu 10-70%, umożliwiający wykonywanie pomiarów we krwi kapilarnej osób dorosłych i noworodków; g) bezdotykowy wyrzut zużytego paska po pomiarze za pomocą przycisku; h) stabilność pasków testowych i płynów kontrolnych wynosząca 6 miesięcy po otwarciu fiolki; i) temperatura działania w zakresie 5-45⁰C; j) paski posiadające wszelkie dopuszczenia i certyfikaty aktualnie wymagane zgodnie z polskim prawem (wystawiony przez niezależną od producenta Jednostkę Notyfikowaną ważny certyfikat zgodności z Dyrektywą 98/79/WE z wykazem norm objętych certyfikatem, włączając w to normę ISO15197:2015)?
Odp. Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ. Jednocześnie wymaga, aby Oferent na wezwanie zamawiającego dostarczył certyfikat ISO 15197: 2015 oryginał poświadczony przez jednostkę notyfikującą wpisaną na listę bazy NANDO, która jest uprawniona do certyfikacji wyrobów podlegających prawu europejskiemu.
Zamawiający wymaga pasków spełniających normę 15197: 2015 w całości, a tym samym potwierdzenia wpływu hematokrytu i substancji interferujących na wynik pomiaru. Ze względu na fakt, że HTC może wpływać na wynik pomiaru, jego wpływ na wynik powinien zostać umieszczony w instrukcji użycia. Wszystkie deklarowane przez wytwórcę zakresy powinny być udokumentowane badaniem. Zatem wymagamy od Oferenta posługującego się zakresem hematokrytu innym niż wynikający z normy ISO 15 197: 2015 potwierdzony badaniem certyfikat na inny zakres hematokrytu, zgodny z ofertowanym wyrobem medycznym.
25. Czy Zamawiający wymaga aby oferowane paski testowe były wyrobem medycznym refundowanym, co zapewni ciągłość dostaw pasków testowych do siedziby zamawiającego w całym okresie umowy przetargowej?
Odp. Tak, Zamawiający wymaga, aby paski wpisane były na listy refundacyjne MZ, gdyż zależy nam, aby pacjent wyedukowany na określonym sprzęcie w szpitalu mógł takim samym sprzętem posługiwać się w domu. Prawidłowo wykonany pomiar poziomu glukozy we krwi przez pacjenta w domu ma fundamentalne znaczenie we właściwym prowadzeniu cukrzycy.

26. Czy Zamawiający wymaga aby oferowane glukometry posiadały funkcję wyrzutu zużytego paska za pomocą przycisku, co eliminuje bezpośredni kontakt personelu wykonującego pomiar z krią pacjenta, zwiększając higienę i bezpieczeństwo pracy personelu?
Odp. Tak, Zamawiający wymaga glukometrów wyposażonych w automatyczny wyrzut paska, gdyż zwiększa to bezpieczeństwo sanitarnoepidemiologiczne pacjentów i pracowników.

27. Czy Zamawiający dopuści takie paski gdzie wprowadzenie próbki krwi na pasek po zbyt długim czasie oczekiwania (nie podając jaki czas jest zbyt długi) może skutkować otrzymaniem nieprawidłowego wyniku pomiaru?
Odp. Zamawiając podtrzymuje zapisy SIWZ. Zgodnie z w wymogami PTD do badania powinna być wykorzystywana świeża kropla krwi kapilarnej. W instrukcjach obsługi pasków i glukometrów producent zapisuje procedurę pobrania próbki krwi do badania, a tym samym określa czas, w jakim rzeczone badanie należy przeprowadzić. Nie dopuszczamy glukometrów umożliwiających dołożenie kropli krwi, co może dać fałszywy obraz wyniku.

28. Czy Zamawiający dopuści takie paski testowe, które zgodnie z instrukcją mogą dawać nieprawidłowe wyniki pomiarów stężenia glukozy m. in. u pacjentów z niewydolnością serca, miażdżycą tętnic lub zaburzeniami krążenia obwodowego? Takie ograniczenia stosowania stawiają pod znakiem zapytania bezpieczeństwo używania pasków testowych tego rodzaju w warunkach pracy szpitala.
Odp. Zamawiając podtrzymuje zapisy SiWZ. Z uwagi na nieswoiste interferencje wyniku oznaczenia glukozy z użyciem glukometrów, spowodowane zarówno czynnikami egzo i endogennymi, których wpływ zależy od zastosowanej techniki pomiaru, jak również konstrukcji układu pomiarowego, nakładają na producenta glukometru i paska testowego konieczność przedstawienia kompletnej informacji o wszystkich zidentyfikowanych czynnikach zakłócających oznaczenia. Zamawiający wymaga, aby Oferent dołączył do oferty instrukcje obsługi glukometru oraz ulotki z opakowania pasków testowych w języku polskim. Zamawiający nie przejmie na siebie odpowiedzialności za ewentualne incydenty medyczne powstałe w przypadku wdrożenia procedury na sprzęcie, którego instrukcje obsługi nie informują o potencjalnych zagrożeniach.

29. Czy Zamawiający dopuści paski testowe do glukometrów, które zgodnie z zarejestrowaną instrukcją w celu rutynowej kontroli glukometrów i pasków testowych wymagają wykonywania badania z płynem kontrolnym co najmniej raz na tydzień – co spowoduje, że Zamawiający w ciągu obowiązywania umowy przetargowej będzie musiał zużyć kilkadziesiąt opakowań pasków testowych tylko po to, aby wykonywać regularne pomiary z płynem kontrolnym. Spowoduje to znaczne podniesienie kosztów eksploatacji glukometru, zwiększając zużycie zarówno pasków jak i płynów kontrolnych.
Odp. Zamawiający podtrzymuje zapisy SiWZ. Zamawiający wymaga podczas trwania umowy okresowych przeglądów serwisowych, a tym samym na Dostawcy ciąży odpowiedzialność za zapewnienie potrzebnych do tego przeglądu materiałów eksploatacyjnych

30. Czy Zamawiający wymaga pasków testowych z sygnalizacją pobrania zbyt małej objętości próbki krwi za pomocą specjalnego komunikatu na wyświetlaczu?
Odp. Zamawiający dopuszcza, ale nie wymaga. Zamawiający wymaga natomiast przeszkolenia personelu medycznego z obsługi glukometrów po rozstrzygnięciu postępowania przetargowego. Obecne na rynku Polskim glukometry potrzebują ok 0,8 mikrolitra krwi, zatem błąd podczas pobrania pacjenta praktycznie nie istnieje.
31. Czy Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w postaci wysokiej jakości pasków testowych do glukometrów charakteryzujących się opisanymi poniżej parametrami: a) Funkcja Auto-coding eliminująca konieczność kodowania; b) Automatyczne wykrywanie zbyt małej ilości krwi wprowadzonej do paska wraz z wyświetleniem odpowiedniego komunikatu informującego o niecałkowitym wypełnieniu paska na wyświetlaczu glukometru; c) Enzym dehydrogenaza glukozy GDH-FAD; d) Kapilara samozasysająca krew; e) Wyrzut zużytego paska za pomocą przycisku, dobrze oznaczone kontrastowym wskaźnikiem miejsce zasysania krwi w przedniej części paska nieco poniżej szczytowej, znajdujące się poza obrębem glukometru; g) Możliwość wykorzystania jednostkowego opakowania pasków testowych w ciągu 8 miesięcy (opakowanie jednostkowe zawiera 2 fiolki x 25 pasków); h) zakres hematokrytu 20-60% i zakres pomiarowy 10-900 mg/dl przy dokładności wyników zgodnej z wytycznymi aktualnej normy ISO 15197; i) zalecana temperatura przechowywania pasków w zakresie 1-32°C; j) paski posiadające wszelkie dopuszczenia i certyfikaty aktualnie wymagane zgodnie z polskim prawem.
Odp. Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ. Jednocześnie wymaga, aby Oferent na wezwanie zamawiającego dostarczył certyfikat ISO 15197: 2015 w oryginale poświadczonym przez jednostkę notyfikującą wpisaną na listę bazy NANDO, która jest uprawniona do certyfikacji wyrobów podlegających prawu europejskiemu. Zamawiający wymaga pasków spełniających normę 15197: 2015 w całości, a tym samym potwierdzenia wpływu hematokrytu i substancji interferujących na wynik pomiaru. Ze względu na fakt, że HTC może wpływać na wynik pomiaru, jego wpływ na wynik powinien zostać umieszczony w instrukcji użycia. Wszystkie deklarowane przez wytwórcę zakresy powinny być udokumentowane badaniem. Zatem wymagamy od Oferenta posługującego się zakresem hematokrytu innym niż wynikający z normy ISO 15 197: 2015 potwierdzony badaniem certyfikat na inny zakres hematokrytu, zgodny z ofertowanym wyrobem medycznym.

32. Czy Zamawiający wymaga pasków testowych przydatnych do użycia przez przynajmniej 4 miesiące po pierwszym otwarciu fiolki?
Odp. Nie, zamawiający nie wyraża zgody. Zamawiający podtrzymuje zapisy SiWZ. Zostały tam określone minimalne wymagania, co do terminu ważności pasków po ich pierwszym otwarciu – minimum 6 miesięcy

33. Czy Zamawiający wymaga pasków testowych z zakresem hematokrytu wynoszącym przynajmniej 20-60%, standardowym dla nowszych rodzajów pasków? Informujemy, że paski testowe z węższym zakresem HCT, takim jak 30-55% lub 35-60% mogą dawać nieprawidłowe wyniki pomiarów m. in. u kobiet w ciąży, u niemowląt i dzieci poniżej 6. roku życia i u osób z niedokrwistością o różnej etiologii, gdyż wartości hematokrytu u pacjentów z tych grup mogą wynosić poniżej 30%.
Odp. Zamawiający wymaga pasków spełniających normę 15197: 2015 w całości, a tym samym potwierdzenia wpływu hematokrytu i substancji interferujących na wynik pomiaru. Ze względu na fakt, że HTC może wpływać na wynik pomiaru, jego wpływ na wynik powinien zostać umieszczony w instrukcji użycia. Wszystkie deklarowane przez wytwórcę zakresy powinny być udokumentowane badaniem, zatem wymagamy od Oferenta posługującego się zakresem hematokrytu innym niż wynikający z normy ISO 15 197: 2015 potwierdzony badaniem certyfikat na inny zakres hematokrytu, zgodny z ofertowanym wyrobem medycznym.

34. W związku z rozpowszechnianiem przez jednego z potencjalnych wykonawców fałszywej informacji jakoby norma ISO 15197:2015 podawała konkretny, zawężony zakres hematokrytu wymagany dla pasków testowych do glukometrów, prosimy o określenie przez Zamawiającego wymaganego bezpiecznego, minimalnego zakresu hematokrytu, który umożliwi uzyskiwanie prawidłowych wyników pomiaru glikemii u pacjentów leczonych w Placówce Zamawiającego.
Odp. Zamawiający wymaga pasków spełniających normę 15197: 2015 w całości, a tym samym potwierdzenia wpływu hematokrytu i substancji interferujących na wynik pomiaru. Ze względu na fakt, że HTC może wpływać na wynik pomiaru, jego wpływ na wynik powinien zostać umieszczony w instrukcji użycia. Oferenta posługującego się zakresem hematokrytu innym niż wynikający z normy ISO 15 197:2015: Wszystkie deklarowane zakresy przez wytwórcę powinny być udokumentowane badaniem, zatem wymagamy od 2015 potwierdzony badaniem certyfikat na inny zakres hematokrytu zgodny z ofertowanym wyrobem medycznym.

PYTANIA DOTYCZĄCE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
35. dotyczy pakietu 21 poz. 1
Prosimy o dopuszczenie obwodów oddechowych z PVC na OIT dla dorosłych, o gładkim świetle wewnętrznym, długość ramion 160cm, 2 pułapki wodne, dodatkowa rura 50cm, odłączalny Y z portami ciśnienia i temperatury, sterylny, złącza elastyczne, komplet. Sterylny, jednorazowe, pakowane pojedynczo. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności. Opis w języku polskim. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy.
Odp. Tak, Zamawiający dopuszcza.

36. dotyczy pakietu 21 poz. 2
Prosimy o dopuszczenie jednorazowego obwodu oddechowego:
Skład zestawu: - trzy rozciągane dreny karbowane, w zakresie 40/200 cm, a trzecia rura po rozciągnięciu max. 150cm o średnicy 22mm - złącze respiratora typu 22F – 22F
- worek oddechowy 2 litrowy, bezlateksowy, ze złączem typu 22F
- złącze od strony pacjenta typu 22M/15F
- łącznik Y ze złączem kolankowym oraz z portem do kapnografii
Układ mikrobiologicznie czysty lub sterylny wykonany z polipropylenu, pakowany pojedynczo. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności. Opis w języku polskim. Okres ważności 12 miesięcy od daty dostawy.
Odp. Tak dopuści, pod warunkiem, że worek oddechowy będzie posiadał, zgodnie z SIWZ, złącze typu 22M/19F, tak aby było kompatybilne z układem.

37. dotyczy pakietu 21 poz. 3
Prosimy o dopuszczenie drenu karbowanego/ dren rozciągalny w zakresie 40/200cm z polipropylenu, o średnicy 22mm, złącza sztywne 22F-22F, mikrobiologicznie czysty, pakowany pojedynczo, jednorazowego użytku, pakowane pojedynczo. Na każdym opakowaniu nadruk numeru serii i daty ważności. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy.
Odp. Nie, Zamawiający nie dopuści, ponieważ wymagane są dreny sterylne a nie mikrobiologicznie czyste.

38. dotyczy §7 ust. 1
Czy Zamawiający zgodzi się na obniżenie kary umownej do wysokości 0,5% wartości brutto niedostarczonego w terminie zamówienia za każdy dzień zwłoki.
Odp. Zamawiający modyfikuje treść §7 pkt. 1a projektu umowy na następujący:

§ 7.
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) W sytuacji zaoferowania terminu korzystniejszego niż 4 dni robocze Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę 4% za każdy dzień zwłoki poniżej maksymalnego terminu realizacji ( tj.4 dni roboczych) niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, i licząc od dnia określonego na podstawie w § 2 ust. 3 lit. a niniejszej umowy; w przypadku zwłoki w dostawie zamówionych Przedmiotów umowy powyżej maksymalnego terminu realizacji ( tj. 4 dni roboczych) Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,1% niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień zwłoki licząc od dnia określonego na podstawie w § 2 ust. 3 lit. a niniejszej umowy, łącznie nie więcej niż 20% wartości zamówienia brutto, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy.
Patrz odpowiedź na pytanie 13.
W pozostałych zapisach §1 zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanych zmian.

39. Pakiet 55
Pozycja 1
1. Prosimy o dopuszczenie worków bez informacji o czasie stosowania na opakowaniu jednostkowym. W przypadku użycia worka i podłączenia go do pacjenta opakowanie jednostkowe jest utylizowane i informacja na opakowaniu jednostkowym nie jest nigdzie przechowywana.
Odp. Tak. Zamawiający informuje, że dokonana została modyfikacja i wykreślono wymóg dotyczący oznakowania worka informacją o czasie stosowania.
2. Prosimy o dopuszczenie worków bez informacji o czasie stosowania na opakowaniu, ale z potwierdzeniem tego czasu oświadczeniem lub katalogiem zaoferowanych worków.
Odp. Tak. Zamawiający informuje, że dokonana została modyfikacja i wykreślono wymóg dotyczący oznakowania worka informacją o czasie stosowania.
3. Prosimy o wyjaśnienie czy zaoferowany worek ma umożliwiać Pobór moczu przez port w drenie, który powinien być obły bez ostrych krawędzi i rowków
Odp. Zamawiający dopuszcza, nie wymaga.
4. Prosimy o wyjaśnienie czy zaoferowany worek ma posiadać białą tylną ścianę, co pozwala na pełną wizualizację gromadzonego moczu?
Odp. Zamawiający dopuszcza, nie wymaga.
5. Prosimy o doprecyzowanie czy w celu zapewnienia trwałości worka, wymaga się aby worek posiadał podwójny zgrzew?
Odp. Zamawiający dopuszcza, nie wymaga.

40. Dotyczy SIWZ
W związku z pojawieniem się wątpliwości dotyczących zakresu pełnomocnictwa w ww. postępowaniu, zwracamy się z prośba do Zamawiającego o potwierdzenie, że wystarczające dla Zamawiającego będzie złożenie pełnomocnictwa w oryginale, podpisanego przez osobę umocowaną do zaciągania zobowiązań i składania oświadczeń woli -potwierdzone stosownym dokumentem, w którym wskazana osoba umocowana jest do przygotowania, podpisania oferty przetargowej, wnoszenia odwołań, a także przyłączania się do postępowań wszczętych na skutek wykorzystania środków ochrony prawnej przez innych wykonawców oraz podpisywania dokumentów za zgodność z oryginałem.
Odp. Tak.
Zamawiający informuje, że szczegółowe zapisy dotyczące powyższej kwestii zawarte są w pkt. IX . 8 i 9 SIWZ, który bardzo czytelnie precyzują wymagania dotyczące pełnomocnictwa.
2. W przypadku, gdy osoba podpisująca ofertę w imieniu Wykonawcy nie jest wpisana do właściwego rejestru jako osoba upoważniona do reprezentacji, musi dołączyć do ofert pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy oraz jego reprezentowania i zaciągania zobowiązań finansowych.
3. Jeżeli pełnomocnictwo nie ma postaci aktu notarialnego powinno zawierać pieczęć Wykonawcy, imienną pieczątkę wystawiającego pełnomocnictwo i jego podpis. Jeżeli dołączone do oferty ww. pełnomocnictwo będzie w formie kopii, Zamawiający wymaga, aby jego zgodność z oryginałem poświadczyła osoba lub osoby wymienione w umowie spółki lub odpowiednim rejestrze, które wskazane są tam jako upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. Pełnomocnictwo winno wskazywać datę jego wystawienia oraz okres, na który zostało udzielone. Brak tego okresu zamawiający odczyta jako pełnomocnictwo wystawione na czas nieokreślony.

41.Dotyczy §7 ust. 1 lit. b i c wzoru umowy
Zamawiający może obciążyć Wykonawcę karami umownymi w wysokości 5% łącznej wartości brutto przedmiotu umowy w przypadku nieuzasadnionego zerwania lub odstąpienia od niniejszej umowy.
Naszym zdaniem , kary umowne winny być naliczane od wartości niezrealizowanej umowy podobnie jak odsetki za zwłokę w płatnościach naliczane są od wartości niezapłaconych faktur w terminie a nie od wartości wszystkich wystawionych faktur. Taki zapis sprawia, że strony umowy nie są równoprawne.
Prosimy zatem aby kary umowne naliczane były tylko od wartości nie wykonanego świadczenia ( czyli umowy).

Odp. Zamawiający nie widzi potrzeby wprowadzania proponowanej zmiany.
Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie jednakowym dla obu stron tj. 5% wartości łącznej umowy (§7 ust. 1.b i §7 ust. 3.a), w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego.

42. Pytania do wzoru umowy:
§2, ust. 5
Zgodnie z § 2 ust. 5 projektu umowy Zamawiający w przypadku nie zrealizowania zamówienia w okresie 24 miesięcy może przedłużyć okres realizacji, natomiast Wykonawca zobowiązuje się do zawarcia stosownego aneksu. Zwracamy się z prośbą o zmianę przedłużenia okresu realizacji o kolejne 4 miesiące od dnia zakończenia umowy, w związku z powyższym okres obowiązywanie umowy nie może łącznie przekroczyć 28 miesięcy od dnia jej zawarcia.
Odp. Należy wskazać, że aneks w sprawie przedłużenia umowy zostanie podpisany, jeżeli obie strony wyrażą na to zgodę, co reguluje zapis w §2, ust. 5 – ostatnie zdanie ww ustępu „Do przedłużenia wymagana jest zgoda obu stron”.
W związku z tym, zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany.

§7, ust. 1, pkt. b i §7, ust. 2
Zwracamy się z prośbą o zmianę zapisu umowy w przypadku odstąpienia od umowy na 5% wartości brutto niezrealizowanej części przedmiotów umowy?
Odp. Nie, zamawiający nie widzi potrzeby wprowadzania proponowanej zmiany.
Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie jednakowym dla obu stron tj. 5% wartości łącznej umowy (§7 ust. 1.b i §7 ust. 3.a), w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego.

43. Dot. projektu umowy:
Czy za dni robocze w rozumieniu wzoru umowy będą uważane dni od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy?
Odp. Tak.


44. Czy Zamawiający zgadza się aby w § 7 ust. 1 lit. a) wzoru umowy wyrażenie „4% wartości brutto, o której mowa w § 5 ust. 1 umowy” zostało zastąpione wyrażeniem „4% wartości brutto niezrealizowanej w terminie części zamówienia”?
Uzasadnione jest aby kara umowna za nieterminową dostawę była naliczana od wartości niedostarczonych towarów, nie zaś od wartości całej umowy. W przeciwnym razie kara umowna będzie niewspółmiernie wysoka w stosunku do wartości niedostarczonych towarów, a nawet może przewyższać wartość niedostarczonych towarów. Taka kara będzie rażąco wygórowana w rozumieniu art. 484 § 2 Kodeksu cywilnego i naruszy zasadę proporcjonalności wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Warto zacytować wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 22 marca 2011 r. KIO 475/11: „Izba podzieliła stanowisko Odwołującego, że kara umowa to surogat odszkodowania i zasadniczo powinna być ustalana na poziomie odzwierciedlającym wysokość ewentualnej szkody. Tymczasem zastosowany przez Zamawiającego mechanizm naliczania kar umownych od całej wartości umowy mógłby znaleźć zastosowanie także w przypadku zwłoki w dostawie urządzeń o małej wartości, które również wchodzą w skład przedmiotu zamówienia. Takie ukształtowanie stosunku prawnego w ocenie Izby stanowi nadużycie przyznanego Zamawiającemu prawa podmiotowego. Za uzasadnione należy uznać żądanie Odwołującego, aby kary umowne za zwłokę w dostawie poszczególnych urządzeń obliczane były w stosunku procentowym nie do wartości całego zamówienia, lecz w stosunku do tego elementu zamówienia, z dostawą którego wykonawca popadł w zwłokę.”
Odp. Zamawiający modyfikuje treść §7 pkt. 1a projektu umowy na następujący:

§ 7.
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) W sytuacji zaoferowania terminu korzystniejszego niż 4 dni robocze Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę 4% za każdy dzień zwłoki poniżej maksymalnego terminu realizacji ( tj.4 dni roboczych) niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, i licząc od dnia określonego na podstawie w § 2 ust. 3 lit. a niniejszej umowy; w przypadku zwłoki w dostawie zamówionych Przedmiotów umowy powyżej maksymalnego terminu realizacji ( tj. 4 dni roboczych) Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,1% niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień zwłoki licząc od dnia określonego na podstawie w § 2 ust. 3 lit. a niniejszej umowy, łącznie nie więcej niż 20% wartości zamówienia brutto, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy.
Zamawiający dokonał modyfikacji w zakresie wysokości kary umownej uzależniając ją od wagi, jaka została przypisana danemu pozacenowemu kryterium oceny ofert. Kryteria oceny ofert pełnią również funkcję dyscyplinującą dla wykonawców w kierunku dotrzymania deklaracji zawartych w ofercie w postaci odpowiednich kar umownych.
Strony traktowane są równoprawnie - Zamawiający wskazuje, że zgodnie z §7 ust. 1.b i §7 ust. 3a,
projektu umowy, kary dla zamawiającego ustalone są tym samym poziomie tj. 5% od wartości łącznej.

45. Czy Zamawiający zgadza się aby w § 7 ust. 1 lit. b) wzoru umowy wyrażenie „5% łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy” zostało zastąpione wyrażeniem „5% łącznej wartości brutto niedostarczonych Przedmiotów umowy”?
Uzasadnione jest aby kara umowna za zerwanie umowy była naliczana od wartości niezrealizowanej części umowy, nie zaś od wartości całej umowy. W przeciwnym razie, w przypadku zerwania umowy po zrealizowaniu jej znaczącej części, kara umowna byłaby niewspółmiernie wysoka w stosunku do wartości niezrealizowanej części umowy, a nawet mogłaby przewyższać wartość niezrealizowanej części umowy. Taka kara byłaby rażąco wygórowana w rozumieniu art. 484 § 2 Kodeksu cywilnego i naruszałaby zasadę proporcjonalności wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Udzielając odpowiedzi na powyższe pytania proszę wziąć pod uwagę bieżące orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej dotyczące umów.
Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29 czerwca 2009 r. KIO/UZP 767/09, „mimo iż sytuacja Zamawiającego przy kształtowaniu treści umowy jest silniejsza, powinien on brać pod uwagę nie tylko swoje interesy, ale także interesy Wykonawcy i starać się ułożyć stosunek prawny tak, aby te interesy były jak najbardziej zrównoważone”. Podobne stanowisko Krajowa Izba Odwoławcza zajęła w wyroku z dnia 21 lutego 2008 r. KIO/UZP 97/08, w wyroku z dnia 27 grudnia 2011 r. KIO 2649/11, w wyroku z dnia 17 grudnia 2012 r. KIO 2631/12, KIO 2655/12 oraz w wielu innych orzeczeniach.
Odp. Nie zamawiający nie widzi potrzeby wprowadzania proponowanej zmiany.
Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie jednakowym dla obu stron tj. 5% wartości łącznej umowy (§7 ust. 1.b i §7 ust. 3.a), w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego.

46. Dotyczy przedmiotu umowy
Czy Zamawiający uwzględni możliwość realizacji składanych zamówień cząstkowych w ilościach odpowiadających krotnościom ilości towarów w opakowaniach zbiorczych?
Wyroby będące przedmiotem zamówienia (pakiet nr 34) dystrybuowane są w opakowaniach zbiorczych odpowiednio po 20 sztuk (zestaw wkładów wielorazowego użytku – zestaw
12-godzinny) oraz 50 sztuk (dren do pacjenta – dren z zabezpieczeniem multiguard, sterylny, jednorazowego użytku). Ze względów m.in. bezpieczeństwa nie jest możliwa dekompletacja tych opakowań (konfekcjonowanie).
W związku z powyższym wnosimy o uwzględnienie możliwość realizacji składanych zamówień cząstkowych w ilościach odpowiadających krotnościom ilości towarów w opakowaniach zbiorczych, np. poprzez dodanie odpowiedniego zapisu w § 2 wzoru umowy: „Zamówienia będą składane na ilości odpowiadające krotnościom ilości towarów w opakowaniach zbiorczych (jeśli dotyczy).”

Odp. Zamawiający dopuszcza możliwość składania zamówień wg opakowań zbiorczych, ale nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany w projekcie umowy.

47. Dotyczy zapisu § 7 ust. 1 wzoru umowy
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę wysokości oraz podstawy obliczania kary umownej określonej w § 7 ust. 1 lit. a) wzoru umowy na 2% wartości niezrealizowanej w terminie dostawy, chyba że Wykonawca nie ponosi za to winy? Kara na obecnym poziomie jest zbyt wysoka i niewspółmierna do zawinienia. Jednocześnie zaproponowana konstrukcja kary (dwustopniowa) nie jest ogólnie przyjętą praktyką.

Odp. Zamawiający modyfikuje treść §7 pkt. 1a projektu umowy na następujący:

§ 7.
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) W sytuacji zaoferowania terminu korzystniejszego niż 4 dni robocze Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę 4% za każdy dzień zwłoki poniżej maksymalnego terminu realizacji ( tj.4 dni roboczych) niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, i licząc od dnia określonego na podstawie w § 2 ust. 3 lit. a niniejszej umowy; w przypadku zwłoki w dostawie zamówionych Przedmiotów umowy powyżej maksymalnego terminu realizacji ( tj. 4 dni roboczych) Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,1% niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień zwłoki licząc od dnia określonego na podstawie w § 2 ust. 3 lit. a niniejszej umowy, łącznie nie więcej niż 20% wartości zamówienia brutto, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy.
Zamawiający dokonał modyfikacji w zakresie wysokości kary umownej uzależniając ją od wagi, jaka została przypisana danemu pozacenowemu kryterium oceny ofert. Kryteria oceny ofert pełnią również funkcję dyscyplinującą dla wykonawców w kierunku dotrzymania deklaracji zawartych w ofercie w postaci odpowiednich kar umownych.
Strony traktowane są równoprawnie - Zamawiający wskazuje, że zgodnie z §7 ust. 1.b i §7 ust. 3a,
projektu umowy, kary dla zamawiającego ustalone są tym samym poziomie tj. 5% od wartości łącznej.

48. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę wysokości podstawy obliczania kary umownej określonej w § 7 ust. 1 lit. b) wzoru umowy na, tj. 2,5 % od wartości niezrealizowanej części umowy? Nie jest zasadne uwzględnianie do podstawy obliczania kary umownej wartości dostaw już zrealizowanych.
Odp. Nie zamawiający nie widzi potrzeby wprowadzania proponowanej zmiany.
Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie, w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego.

49. Dotyczy zapisu § 7 ust. 6 wzoru umowy
W związku z przewidzeniem kar umownych dla obu stron umowy, czy Zamawiający dopuści aby zapis § 7 ust. 6 wzoru umowy odnosił się do obu stron umowy w takim samym zakresie (był wiążący zarówno dla Wykonawcy jak i Zamawiającego)? W przypadku akceptacji powyższego, proponujemy zmienić przedmiotowy zapis na następujący:
Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego lub Wykonawcy w terminie 30 dni od daty wezwania drugiej strony
do ich zapłaty.
Odp. TAK

50. Mają na uwadze fakt iż Szpitale jako jednostki zaufania publicznego kierują się wyborem najlepszych , certyfikowanych rozwiązań będących na rynku. Czy Zamawiający wymaga w/w zapytaniu w specyfikacji w rzeczonych pozycjach opisujących paski i glukometry dostarczenia CERTYFIKATU ISO 15197: 2015 w oryginale poświadczonym przez jednostkę notyfikującą wpisaną na listę bazy NANDO ( lista jednostek upoważnionych do wystawiania certyfikatu zgodności wyrobów z regulacjami Unii Europejskiej ), a nie w oświadczeniu dla proponowanych pasków testowych i glukometrów i płynów kontrolnych. Oraz wymaga dokumentu potwierdzającego posiadanie i spełnianie w całości (czyli w parametrach precyzji i dokładności normy ISO 15197: 2015 w oryginale nie w oświadczeniu dla proponowanych pasków testowych i glukometrów i płynów kontrolnych?
Informujemy że glukometr powinien spełniać pełny zakres normy IS0 15197: 2015 a zwłaszcza punk 6.2 Mówiącym o precyzji i pełnym jego zakresem punkt 6.2.1,6.2.2,6.2.3,6.2.4 oraz punkt 6.3 mówiący o dokładności z pełnym jego zakresem punkt 6.3.1, 6.3.2,6.3.3, 6.3.4, 6.3.5,6.3.6,6.3,7, oraz punkt 6.4, 6.5, 7,2. Norma ta będzie obowiązywać już od 1 lipca 2017 roku dlatego we wszystkich postepowaniach w których umowa nie zakończy się przed 01.07.17r zamawiający obowiązkowo powinni wymagać od producentów dostarczenie certyfikatu ISO 151097: 2015 w pełnym zakresie spełniania dla sprzętu zwłaszcza w wyżej wymienionych punktach, ponieważ od 01.07.17 brak certyfikatu ISO 15197: 2015 sprawi że zamawiający (szpital) zostanie bez sprzętu do pracy lub będzie musiał najpóźniej w maju 2017 ogłaszać nowe postępowanie co wiąże się z dużym niepotrzebnym dodatkowym wysiłkiem pracy dlatego dopytujemy :
Czy wymagają Państwo glukometr który spełnia normę ISO 15107: 2015 wraz z obowiązującym dla tej normy hematokrytem, w pełnym zakresie normy 15197: 2015 od punktu 1 do punktu 8, wraz z załącznikiem A, której to zapisy rekomendowane są przez Polskie Towarzystwo Diabetologiczne i gwarantują dokładność, precyzję oraz powtarzalność pomiarów oraz obecności pasków testowych na listach refundacyjnych?
Odp. Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ. Jednocześnie wymaga, aby Oferent na wezwanie zamawiającego do pakietu certyfikat ISO 15197: 2015 w oryginale poświadczonym przez jednostkę notyfikującą wpisaną na listę bazy NANDO, która jest uprawniona do certyfikacji wyrobów podlegających prawu europejskiemu. Zamawiający wymaga pasków spełniających normę 15197: 2015 w całości, a tym samym potwierdzenia wpływu hematokrytu i substancji interferujących na wynik pomiaru. Ze względu na fakt, że HTC może wpływać na wynik pomiaru, jego wpływ na wynik powinien zostać umieszczony w instrukcji użycia. Wszystkie deklarowane przez wytwórcę zakresy powinny być udokumentowane badaniem. Zatem wymagamy od Oferenta posługującego się zakresem hematokrytu innym niż wynikający z normy ISO 15 197: 2015 potwierdzony badaniem certyfikat na inny zakres hematokrytu, zgodny z ofertowanym wyrobem medycznym.

51. Czy Zamawiający wymaga w pakiecie 30 w pozycji 1 aby do oferty przystępowały tylko hurtownie, które to reprezentują WYTWÓRCĘ wyrobu medycznego w tym przypadku producenta glukometrów i pasków do glukometru a nie DYTRYBUTORA? WYTWÓRCA zgodnie z obowiązującą Ustawą o wyrobach medycznych z dnia 10 maja 2010 (z późniejszymi zmianami), Art. 45) odpowiedzialny jest za projektowanie, wytwarzanie, pakowanie i prawidłowe oznakowanie wyrobu. Aby spełnić obowiązki narzucone przez ww. ustawę, WYTWÓRCA musi utrzymywać System Zarządzania Jakością, podczas gdy, DYTRYBUTOR jest tylko podmiotem mającym miejsce zamieszkania lub siedzibę w państwie członkowskim, który dostarcza lub udostępnia wyrób na rynku ( Art. 1, punkt 12). DYTRYBUTOR nie ma obowiązku posiadania dokumentacji wyrobu medycznego, nie ma zatem wglądu w jej zawartość i kompletność, w związku z powyższym bardzo często posługuje się oświadczeniami, a nie dokumentami wydanymi przez niezależne jednostki notyfikujące. Tym samym Producent odpowiada za każdy etap powstawania wyrobu medycznego, nie tworzy oświadczeń tylko posiada stosowne certyfikaty pod dany sprzęt.
Odp. Zamawiający dopuszcza ale nie wymaga aby do przetargu przystąpiły wyłącznie hurtownie, które reprezentują wytwórcę wyrobu (glukometrów i pasków). Zamawiający wymaga aby oferta wykonawcy spełniała wszystkie wymagania zawarte w SIWZ z uwzględnieniem odpowiedzi na pytania dotyczące pakietu 30.

52. Czy Zamawiający dopuści w pakiecie 30 w pozycji 1 , takie wyroby , które w instrukcjach użycia nie zawierają ostrzeżeń o niedokładnych wynikach pomiarów u pacjentów z obniżonym ciśnieniem, odwodnionych i znajdujących się w stanie poważnego wstrząsu oraz bardzo niskie lub niedokładne wyniki u pacjentów w stanie hiperglikemii hiperosmolarnej (z ketozą lub bez) i jednocześnie nie zawierają zapewnienia producenta o tym, że w powyższych przypadkach wyniki są prawidłowe i miarodajne? A tym samym Zamawiający przejmie na siebie odpowiedzialność za ewentualne incydenty medyczne powstałe w przypadku wdrożenia procedury na sprzęcie którego instrukcje obsługi nie informują o potencjalnych zagrożeniach?
Odp. Nie, Zamawiający nie dopuszcza. Z uwagi na nieswoiste interferencje wyniku oznaczenia glukozy z użyciem glukometrów, spowodowane zarówno czynnikami egzo i endogennymi, których wpływ zależy od zastosowanej techniki pomiaru, jak również konstrukcji układu pomiarowego, nakładają na producenta glukometru i paska testowego konieczność przedstawienia kompletnej informacji o wszystkich zidentyfikowanych czynnikach zakłócających oznaczenia. Zamawiający wymaga, aby Oferent dołączył do oferty instrukcje obsługi glukometru oraz ulotki z opakowania pasków testowych w języku polskim. Zamawiający nie przejmie na siebie odpowiedzialności za ewentualne incydenty medyczne powstałe w przypadku wdrożenia procedury na sprzęcie, którego instrukcje obsługi nie informują o potencjalnych zagrożeniach.

53. Czy zamawiający wymaga w pakiecie 30 w pozycji 1 aby paski testowe były zgodnie z instrukcją obsługi przechowywane w zakresie temperatury przechowania min 4 – min. 40 °C i miały możliwość zamiany wartości z mg/dl na mmol/l ?
Odp. Zamawiający wymaga w pakiecie 30, aby paski testowe były zgodnie z instrukcją obsługi, przechowywane w zakresie temperatury przechowania 4 – 40 °C i miały możliwość zamiany wartości z mg/dl na mmol/l ?

54. Pakiet 37
1. Czy Zamawiający oczekuje aby dreny filtra wykonane były z PCV bez DEHP ?
Odp. Zamawiający wymaga drenów wykonanych z materiałów dopuszczonych do kontaktu z paklitakselem oraz przeciwciałami monoklonalnymi (np. PCV bez DEHP, poliuretan).

2. Czy Zamawiający oczekuje aby membrana filtra była wykonana z polieterosulfonu, który w porównaniu z innymi materiałami nisko wiąże białka oraz zapewnia wysokie wartości przepływu ?
Odp. Tak, Zamawiający wymaga.

55. Pakiet 37:
Czy Zamawiający dopuści w pakiecie 37, tj. Filtr do przeciwciał monoklonalny/paklitakselu,
zestaw z filtrem o długości drenów 20 cm przed i 20 cm z filtrem, na drenie zacisk; dreny są dwuwarstwowe w technologii (COEX): cześć zewnętrzna drenu wykonana z DEHP free PVC, część wewnętrzna drenu wykonana z PU (poliuretanu), która ma styczność z paklitakselem; filtr wykonany z materiału akrylowego z membrana filtrującą 0,2 µm wykonaną z POLIETEROSULFONU z dwoma odpowietrznikami hydrofobicznymi z PTFE 0,02 µm; objętość wypełnienia 2 ml, może pracować w ciśnieniu do 3 bar - przepływ (woda lub płyn o podobnej lepkości) 20ml/h przy 1m H2O (0,1 bar); zestaw posiada na końcu specjalną zatyczkę z filtrem, która umożliwia wypełnienie i odpowietrzenie zestawu przed podłączeniem do linii infuzyjnej przy zachowaniu jego sterylności?
Odp. Tak, Zamawiający dopuszcza.

Pakiet 50, pozycja 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę za zaoferowanie igieł bezpiecznych 0,7x32mm, 0,8 x38 mm i 0,9x38 mm? Pozostałe parametry zgodnie z SIWZ.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza, nie wymaga.


Zamawiający dokonuje modyfikacji SIWZ poprzez usunięcie §7 ust. 3 pkt. b w projekcie umowy.
b)odstąpienia od umowy przez Wykonawcę lub wypowiedzenia jej przez Wykonawcę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku opóźnienia w płatności przekraczającego termin 30 dni, w wysokości:
-5% łącznej wartości brutto, o której mowa w §5 ust. 1 niniejszej umowy,

Złożona oferta winna uwzględniać odpowiedzi na pytania oraz dokonane modyfikacje.

W związku z wprowadzona modyfikacja przesuwa się termin składania i otwarcia ofert na dzień 22.06.2017r – składanie ofert do godz. 9.00 i otwarcie ofert o godz. 10.00 .

Z poważaniem
Z –ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej - Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia