Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Usługi serwisowe wraz z usługą konserwacji systemu informatycznego IMPULS EVO w Wielkopolskim Centrum Onkologii wraz z rozbudową posiadanego przez WCO systemu ERP o nowe moduły.

Numer zamówienia:

350/21/2017

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi + modyfikacja siwz

Poznań, dn. 28.03.2017r
EZ/350/21/2017/288



Do zainteresowanych
udziałem w przetargu



dotyczy przetargu 350/21/2017 na usługi serwisowe wraz z usługą konserwacji systemu informatycznego IMPULS EVO w Wielkopolskim Centrum Onkologii wraz z rozbudową posiadanego przez WCO systemu ERP o nowe moduły.


Wielkopolskie Centrum Onkologii w Poznaniu informuje, iż wpłynęły pytania do ww przetargu o treści j.n.
W związku z udzielonymi odpowiedziami na pytania przesuwa się termin składania i otwarcia ofert z dnia 29.03.2017r na dzień 31.03.2017r – składanie ofert do godz. 10.00 i otwarcie ofert o godz. 11.00.


Pytania do przetargu:
W związku z planowanym udziałem w wyżej wymienionym postępowaniu uprzejmie prosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania:

W związku z planowanym udziałem w wyżej wymienionym postępowaniu uprzejmie prosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania:
Pytanie 1. SIWZ, III. Opis przedmiotu zamówienia, Punkt A, Ppkt. 1 „(…) oraz usługi polegające na: wizytach konsultantów Wykonawcy w siedzibie zamawiającego w celu konsultacji w zakresie funkcjonowania Aplikacji, usług programistycznych (np. wykonanie dodatkowych raportów lub Upgrade na życzenie zamawiającego), usługach konsultacyjnych dotyczących funkcjonowania Bazy Danych (dotyczy także usług związanych z serwerami i systemami operacyjnymi), zwane indywidualnymi. Zakres oraz procedury realizacji wymienionych usług serwisowych określa Załącznik nr 6 do umowy.”
Prosimy o potwierdzenie, że zapotrzebowanie na powyższe usługi będzie poprzedzone zgłoszeniem przez dedykowany portal HelpDesk, którego rozliczenie odbędzie się z puli godzin NE, a w przypadku ich wyczerpania będzie realizowane w ramach puli godzin usług indywidualnych?
ODP: TAK
Pytanie 2. SIWZ, III. Opis przedmiotu zamówienia, Punkt A, Ppkt. 3 i 4 Konsultacje i pomoc serwisową udzielaną w siedzibie zamawiającego, lub zdalnie w zakresie funkcjonowania programu oraz wszelkich zmian definiowalnych elementów programu,
Konsultacje w siedzibie użytkownika, bądź telefonicznie w zakresie nowych wersji programu,
Prosimy o potwierdzenie, że zapotrzebowanie na wizytę Konsultanta w siedzibie Zamawiającego będzie poprzedzone zgłoszeniem przez dedykowany portal HelpDesk, którego rozliczenie odbędzie się z puli godzin NE, a w przypadku ich wyczerpania będzie realizowane w ramach puli godzin usług indywidualnych?
ODP: TAK
Pytanie 3. SIWZ, III. Opis przedmiotu zamówienia, Punkt A, Ppkt. 5) „Wsparcie w administrowaniu systemem - w szczególności serwerem bazodanowym - w tym usuwanie błędnych zapisów powstałych z winy użytkowników, monitorowanie pracy serwera w zakresie wydajności i ogólnej poprawności działania” oraz Ppkt. 9 „Dokonywanie bieżącej aktualizacji/parametryzacji oprogramowania zgodnie z potrzebami Zamawiającego,”
Prosimy o potwierdzenie, że zapotrzebowanie na powyższe usługi będzie poprzedzone zgłoszeniem przez dedykowany portal HelpDesk, którego rozliczenie odbędzie się z puli godzin NE, a w przypadku ich wyczerpania będzie realizowane w ramach puli godzin usług indywidualnych?
ODP: TAK
Pytanie 4. SIWZ, III. Opis przedmiotu zamówienia, Punkt A, Ppkt. Dokonywanie napraw stwierdzonych błędów programowych, a także innych błędów niebędących skutkiem awarii sprzętowych,
Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku błędów nie będących skutkiem awarii sprzętowych realizacja nastąpi po zgłoszeniu błędu przez dedykowany portal HelpDesk, którego rozliczenie odbędzie się z puli godzin NE, a w przypadku ich wyczerpania będzie realizowane w ramach puli godzin usług indywidualnych?
ODP: TAK
Pytanie 5. Załącznik Nr 7 do SIWZ, §1 Definicje, Punkt 13: Błąd aplikacji – „Oznacza działanie powtarzalne, pojawiające się za każdym razem w tym samym miejscu w Aplikacji i prowadzące w każdym przypadku do otrzymywania błędnych wyników jej działania.”
W celu doprecyzowania definicji prosimy o jej uszczegółowienie o frazę : „na różnych stacjach roboczych (terminalach)”, nadając tym samym brzmienie:
„Oznacza działanie powtarzalne, pojawiające się za każdym razem w tym samym miejscu w Aplikacji na różnych stacjach roboczych (terminalach) i prowadzące w każdym przypadku do otrzymywania błędnych wyników jej działania.”
ODP: TAK
Pytanie 6. Załącznik Nr 7 do SIWZ, §1 Definicje, Punkt 15: „Usterka Programistyczna – Błąd Aplikacji, mimo identyfikacji którego Aplikacja nadal funkcjonuje, natomiast usunięcie którego wymaga ingerencji Autora.”
W związku z wolą zapewnienia jak najwyższych i ujednoliconych standardów obsługi klientów i w celu doprecyzowania definicji prosimy o jej uszczegółowienie o frazę: „lecz jej eksploatacja jest uciążliwa, skomplikowana lub spowolniona,” nadając tym samym brzmienie:
„Błąd Aplikacji, mimo identyfikacji którego Aplikacja nadal funkcjonuje lecz jej eksploatacja jest uciążliwa, skomplikowana lub spowolniona, a usuniecie Błędu wymaga wykonania prac programistycznych.”
ODP: TAK
Pytanie 7. Załącznik Nr 7 do SIWZ §14 Zachowanie poufności i powierzenie przetwarzania danych osobowych, Punkt 15 d) „zestawienie połączenia będzie następowało po uzyskaniu zgody Działu Informatyki Zamawiającego, w celu uzyskania której Wykonawca każdorazowo będzie się zwracał w postaci elektronicznej na adres informatycy@wco.pl lub telefonicznie na numer 61/88 50 636, 61/88 50 869”,
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli informacja z prośbą o zestawienie połączenia będzie przekazywana również w zgłoszeniu na portalu Helpdesk?
ODP: TAK jednak warunkiem koniecznym realizacji powyższego jest powiadomienie o dokonaniu wpisu na portalu przez Wykonawcę poprzez wysłanie z portalu wiadomości pocztowej na adres informatycy@wco.pl z treścią informującą o prośbie zestawienia połączenia
Pytanie 8. W związku z wytycznymi Producentów w zakresie minimalnych parametrów Infrastruktury i zmianami legislacyjnymi dotyczącymi warunkowania pracy systemów informatycznych prosimy o potwierdzenie, że w przypadku w którym Wykonawca posiada serwis internetowy Zamawiający wyraża zgodę, aby parametry minimalne wymagane przez Producentów w odniesieniu do eksploatowanego systemu były publikowane on-line z odpowiednim wyprzedzeniem tak żeby po 3 miesiącach od daty opublikowanie stawał się wiążący dla stron umowy?

ODP: TAK jednak warunkiem koniecznym realizacji powyższego jest powiadomienie o opublikowaniu on-line przez Wykonawcę parametrów minimalnych Infrastruktury poprzez wysłanie wiadomości pocztowej na adres informatycy@wco.pl z treścią informującą o zmienionych parametrach
Pytanie 9. Załącznik nr 6, Wykaz Aplikacji objętych usługami serwisowymi, Impuls Administrator – 1 licencja.
Zgodnie z wiedzą Wykonawcy Szpital nie posiada osobnej licencji Impuls Administrator za to posiada nie ujętą licencję Impuls – eDeklaracje – 1.
Bardzo prosimy o potwierdzenie powyższego stanu.
ODP: Szpital posiada licencję Impuls –eDeklarację – 1 szt. oraz licencje Impuls – Administrator – 1 szt. . Łącznie posiada 36 jednoczesnych operatorów.
Pytanie 10. Załącznik nr 5, III z Zakres usług serwisowych i nadzoru autorskiego/Konserwacja [KS] „W przypadku, gdyby termin ukazania się ustaw lub przepisów wykonawczych był krótszy niż 7 dni przed datą ich wejścia w życie i nie pozwalał na dostosowanie się do wymogów rzeczonych zapisów (…) „ oraz SIWZ III Opis przedmiotu zamówienia A ppkt. 2 „W przypadku gdyby termin ukazania się ustaw lub przepisów wykonawczych był krótszy niż 10 dni przed datą ich wejścia w życie (…)”
Prosimy o jednoznaczne określenie jaki czas obowiązuje Wykonawcę 7, czy 10 dni.
ODP: Zamawiający doprecyzowuje zapis - 10 dni i koryguje zapis w załączniku nr 5 do umowy na 10 dni.
Pytanie 11. Pragniemy zwrócić uwagę na okoliczność, że na przedmiot umowy składają się dwa obszerne elementy tj. rozbudowa i serwis oprogramowania. Kara umowna za zwłokę jest natomiast naliczana od łącznej wartości umowy, mimo że realizacja pierwszego z elementów jest przewidziana po ubiegnięciu okresu 6 mies. tj. 1/3 okresu na jaki jest zawierana umowa. Po zakończeniu rozbudowy przez rok jest realizowany tylko serwis oprogramowania, natomiast kara w przewidzianej wysokości obowiązuje nadal. Przewidziana karą umowną sankcja jest tym samym dla Wykonawców bardzo dotkliwa i pozostawienie treści SIWZ w obecnym brzmieniu może naruszać art. 5 kc, art. 58 § 1 i 2 kc. w zw. z art. 14 i 139 ustawy Pzp poprzez wprowadzenie zapisów godzących w elementarne zasady współżycia społecznego.
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o rozważenie zmiany wysokości kary z 0,2% na 0,1% miesięcznego wynagrodzenia określonego w §5 ust. 1 Umowy za każdy dzień zwłoki w odniesieniu do terminów wyrażonych w dniach. W opinii Wykonawcy zagwarantuje to Zamawiającemu terminową realizację, ponieważ kara nadal będzie istotna, jednocześnie pozwoli uniknąć ponoszenia bezzasadnych kosztów, jakie Wykonawcy będą uwzględniali w ofertach z tytułu wysokiego ryzyka umownego.
ODP: Zamawiający modyfikuje zapis w §17 ust. 1.a na poniższy:
Wykonawca wypłaci Zamawiającemu karę umowną z tytułu zwłoki w realizacji zamówienia w wysokości 5% wartości netto umowy określonej w § 9 ust. 1 za każdy z pierwszych 2 dni zwłoki oraz w wysokości 0,2% wartości miesięcznego wynagrodzenia netto określonego w §10 ust. 1 b za każdy dzień powyżej dwóch dni zwłoki.

Modyfikacja
Modyfikuje się zapis w pkt. III.A tabeli na poniższy
Czas usunięcia Awarii 4 dni Czas liczony w dniach roboczych od upłynięcia czasu reakcji. Jest to maksymalna wartość jaką może zaproponować oferent.

Oraz w formularzu ofertowym na następujący:
7.Oferuję/emy czas usunięcia awarii: …………………… (min. 2 dni i max 4 dni)



Zamawiający modyfikuje zapis w pkt. XIII siwz:
I. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
Kryteria, którymi będzie się kierował Zamawiający przy wyborze oferty wraz z wagami (procentowym znaczeniem), oraz sposób obliczenia wartości punktowej oferty.

A)Cena za serwis i rozbudowę systemu o dodatkowe moduły - 60%
B)Czas usunięcia awarii - 40%
______________
Razem 100%





A)Kryterium Cena - będzie obliczone wg wzoru:

Najniższa cena
A = --------------------------------------------- x waga x 100
Cena badanej oferty
A– ilość punktów przyznana w kryterium cena
Przy ocenie wysokości zaproponowanej ceny - najwyżej będzie punktowana oferta z najniższą ceną brutto – oferta najkorzystniejsza (art. 2 pkt.5 w zw. z art. 91 ustawy).
Oferta o najniższej cenie brutto otrzyma max il. punktów, pozostałym ofertom przyznane zostaną punkty zgodnie z ww. wzorem.

W formularzu cenowym Wykonawca winien podać cenę jednostkową (1 roboczogodziny) netto i brutto za usługi dodatkowe, niewchodzące w zakres usługi podstawowej wymienionej w załączniku Nr 6 do umowy.

B)Kryterium Czas usunięcia awarii :

Ilość punktów przyznawana w kryterium czas usunięcia awarii:
Do 2 dni. – 40 punków
Do 3 dni – 20 punktów
Do 4 dni – 0 punktów

B – ilość punktów przyznana w kryterium „Czas usunięcia awarii”

Stosowanie do dyspozycji art. 91 ust. 5 Pzp – jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium jest cena, nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych. Zgodnie natomiast z treścią art. 91 ust. 6 Pzp – Wykonawcy, składający oferty, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

Ocena końcowa oferty
Ocenę końcową oferty stanowić będzie suma punktów A + B przyznanych danej ofercie we wszystkich kryteriach oceny oferty, wskazanych w pkt XII specyfikacji

Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych


inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia