Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Usługi łącza transmisji danych miedzy ośrodkami zamiejscowymi a siedzibą WCO.

Numer zamówienia:

350/18/2017

« Powrót do szczegółów zamówienia

ODP NA PYT 31-03-2017 L.DZ 296

Poznań, dnia 2017-03-31
EZ/350/18/2017/___296___


Wg rozdzielnika
Do wszystkich uczestników i zainteresowanych postępowaniem o zamówienie publiczne

Dotyczy: przetargu nieograniczonego - Usługi łącza transmisji danych miedzy ośrodkami zamiejscowymi a siedzibą WCO. [350/18/2017]

Odpowiedzi na pytania.
Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które Zamawiający udziela odpowiedzi.
PYTANIE:
1. Zamawiający w cz. III pkt 7 SIWZ wymaga, aby Wykonawca zatrudnił na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia. Wykonawca zwraca uwagę, ze wymóg zatrudnienia osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia – zgodnie z uzasadnieniem nowelizacji – „powinien być dopuszczalny jedynie wówczas, gdy jest to uzasadnione „charakterem zamówienia”, a więc organizacja realizacji zamówienia pociąga za sobą określone miejsce, czas i kierownictwo wykonawcy (podwykonawcy) nad zaangażowanym personelem. Ponadto zgodnie z art. 36 ust. 2 pkt 9 lit. d) PZP Zamawiający winien określić rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia. Wnosimy zatem o wyjaśnienie:
a) Czy obowiązek zatrudnienia osoby na umowę o pracę jest uzasadniony przedmiotem lub charakterem tych czynności?
b) Prosimy o doprecyzowanie jaki rodzaj czynności ma wykonać osoba zatrudniona na umowę o prace w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia?
c) Czy wymóg zatrudnienia osób na umowę o pracę zostanie spełniony w przypadku dysponowania 1 osobą spełniającą ten warunek?
Odpowiedź: Tak, Zamawiający dokonuje zmiany w zapisach specyfikacji w :

• cz. III pkt 7 SIWZ
• oraz w umowie § 4.9
Jest:
Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 kodeksu pracy.
Winno być: Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby odpowiedzialne za wykonanie przedmiotu zamówienia tj. uruchomienie konfiguracji i nadzór, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 kodeksu pracy.

PYTANIE:
2. Zamawiający w pkt 8 Formularza Ofertowego oraz w par. 4 ust. 9 wzoru umowy wymaga potwierdzenia zatrudnienia osób na umowę o pracę poprzez przedstawienie np. kopii umów o pracę lub ZUS RMUA. Wykonawca zwraca uwagę, że w kwestii przedstawiania kopii umów o pracę pojawiło się mnóstwo wątpliwości czy Zamawiający posiada takie uprawnienie. Prezes UZP zwrócił się z zapytaniem do GIODO odnośnie takiej możliwości, natomiast z opinii Inspektora wynika, że taki wymóg narusza kwestię ochrony danych osobowych pracowników. Zamawiający może jedynie wymagać od wykonawcy złożenia oświadczenia lub kopii zanonimizowanych umów. Zgodnie z prawem Zamawiający może jedynie skutecznie zweryfikować spełnienie wymogu zatrudnienia na umowę o pracę poprzez zwrócenie się z wnioskiem do inspektoratu pracy o przeprowadzenie kontroli a Wykonawca winien potwierdzić zatrudnienie osób poprzez złożenie oświadczenia pracodawcy o takim zatrudnieniu. Zatem przedstawianie kopii umów, dowodów odprowadzania składek ZUS itp. Zamawiającemu jest bezpodstawne. Wnosimy zatem o zmianę zapisów SIWZ, Formularza oferty i wzoru umowy oraz dostosowanie ich do obowiązującego prawa.

Odpowiedź: Tak, Zamawiający koryguje zapis specyfikacji w:
• Formularzu ofertowym pkt 8
• oraz umowie § 4.9
Jest : Wykonawca zobowiązuje się na każde wezwanie zamawiającego do przedstawienia dowodów potwierdzających powyższą okoliczność, tj. kopii umów o pracę wraz ze zgodą pracowników na ich udostępnienie lub oświadczeń podpisanych przez osoby zatrudnione wraz z kopia opłacenia składek ZUS- RMUA
Winno być:
Wykonawca zobowiązuje się na każde wezwanie zamawiającego do przedstawienia dowodów potwierdzających powyższą okoliczność, tj. zanonimizowanych kopii umów o pracę lub zanonimizowanych oświadczeń podpisanych przez osoby zatrudnione wraz z zanonimizowanymi kopiami opłacenia składek ZUS- RMUA

PYTANIE:
3. Zamawiający w pkt XIII SIWZ określa dwa kryteria oceny ofert: cena - 60% i jakość - parametry techniczne - 40%. Następnie w ppkt a), b) i c) przyznaje po 20 punktów za każde łącze o zwiększonych parametrach, co razem daje 60 punktów. Zatem po zsumowaniu obu kryteriów na największym poziomie, liczba punktów będzie wynosić 120, a nie 100 jak powinno być. Wobec powyższego wnosimy zmianę wysokości procentowej poszczególnych kryteriów np. w wielkościach 55% - cena, 45% - jakość, przy czym maksymalna wysokość punktów za każde łącze będzie wynosić 15.
Odpowiedź: Nie Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmian w kryteriach oceny ofert.
Zamawiający wyjaśnia, iż łącznie w kryterium „jakość” Wykonawca może max uzyskać 60 pkt. Waga w kryterium jakość = 40%. Jakość będzie obliczana wg wzoru:
Ilość punktów badanej oferty
------------------------------------ x waga x 100
Maksymalna Ilość punktów
Dla przykładu- 60:60x40%x100 = 40% lub 40:60x40%x100=26,66%

PYTANIE:
4. Zamawiający w pkt 17 Formularza Ofertowego wymaga udzielenia informacji czy Wykonawca jest mikroprzedsiębiorstwem, małym przedsiębiorstwem czy średnim przedsiębiorstwem. Zamawiający nie przewidział, że udział w zamówieniu mogą również brać duże przedsiębiorstwa (zatrudniające więcej niż 250 osób). Czy Zamawiający uzupełni wzór formularza ofertowego we wskazanym zakresie? W przypadku złożenia oferty przez duże przedsiębiorstwo jak należy wypełnić pkt 17 Formularza?

Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmian w zapisach siwz.
Wskazany zapis jest ogólnie przyjęty w wymogach procedur zamówień publicznych i drukach ogłoszeń o zamówieniach.
Jeśli przedsiębiorca nie spełnia wskazanych kryteriów należy pozostawić pole puste nie wypełnione.

PYTANIE:
5. Zamawiający w Formularzu Ofertowym pkt 15 wymaga wykazu podwykonawców i wskazania zakresu działań podwykonawcy biorącego udział w realizacji zamówienia. Wykonawca zwraca uwagę, że proces zakupowy wyłaniający firmę podwykonawczą odbywa się dopiero w momencie uzyskania zamówienia. Zatem na dzień składania ofert Wykonawca nie ma możliwości wskazania firmy podwykonawczej. Czy Zamawiający zgodzi się, aby w ofercie wskazać jedynie zakres zamówienia przeznaczony dla podwykonawcy a wskazanie nazwy podwykonawcy dopiero w okresie od wyboru oferty do podpisania umowy?
Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmian w zapisach siwz.

PYTANIE:
6. Zamawiający w OPZ dla cz. A, B i C pkt 3 wymaga gwarancji przepustowości na poziomie 100%. Wykonawca zwraca uwagę, że osiągnięcie 100% gwarancji przepustowości łączy jest praktycznie niemożliwe do osiągnięcia. Ponadto Zamawiający nie wskazał, czy parametr ten ma być dotrzymany miesięcznie czy rocznie. Wykonawca informuje, że zasadniczo przyjmuje się niedostępności usług liczone w skali roku. Daje to możliwość Wykonawcy na zagwarantowanie dostępności usługi w wielkości 99,9% w skali roku. Prosimy zatem o zmianę wskazanego parametru na 99,9% w skali roku.
Odpowiedź: Zamawiający określa gwarancję przepustowości na poziome 100% w trakcie poprawnego funkcjonowania usługi. Spadek przepustowości traktowany jest jako awaria.

PYTANIE:
7. Zamawiający w OPZ dla cz. A, B i C pkt 3 wymaga wykonywania prac serwisowych routerów i modemów zdalnie, a w przypadku konieczności osobistej interwencji po uzgodnieniu terminu i zakresu prac. Wykonawca zwraca uwagę, że czas między zdiagnozowaniem awarii a terminem wyznaczonym przez Zamawiającego może trwać na tyle długo, że Wykonawca nie będzie w stanie dotrzymać terminu SLA. Prosimy zatem o potwierdzenie, że czas ten nie będzie wliczany do wyznaczonego czasu SLA i nie zostaną z tego powodu naliczone kary umowne.
Odpowiedź: Zamawiający potwierdza, że czas pomiędzy zdiagnozowaniem awarii a wyznaczonym przez Zamawiającego terminem wykonania prac serwisowych routerów i modemów nie będzie wliczany do czasu SLA i nie będą z tego powodu naliczane kary umowne. W związku z powyższym Zamawiający uzupełnia treść w:
- paragrafie 2 część A ustęp 3.6,
- paragrafie 2 część B ustęp 3 punkt vii,
- paragrafie 2 część C ustęp 3 punkt vii,
- w załączniku nr 3 do specyfikacji punkt A ustęp 3.6,
- w załączniku nr 3 do specyfikacji punkt B ustęp 3 punkt vii,
- w załączniku nr 3 do specyfikacji punkt C ustęp 3 punkt vii,
o następujące zdanie:
„Zamawiający oświadcza, że czas pomiędzy zdiagnozowaniem awarii a wyznaczonym przez Zamawiającego terminem wykonania prac serwisowych routerów i modemów nie będzie wliczany do czasu SLA i nie będą z tego powodu naliczane kary umowne.”

PYTANIE:
8. Zamawiający w OPZ dla cz. A pkt 4.6, dla cz. B i C pkt 6 wymaga oddania usług do testów w terminie 14 dni od daty podpisania umowy. Zwracamy uwagę, że szczególnie dla części A i C termin uruchomienia usług został wyznaczony na 28.08.2017r. i 01.09.2017r. Zatem oddanie usług do testów zaledwie po upływie 14 dni od podpisania umowy jest bezzasadne. Wykonawca winien mieć czas na podjęcie wszelkich działań zmierzających do uruchomienia usług, natomiast okres 14 dni jest zbyt krótki. Biorąc pod uwagę wymagane terminy uruchomienia usług wnosimy o zmianę zapisów OPZ i dopuszczenie, aby usługi zostały oddane do bezpłatnego testowania co najmniej na 14 dni przed terminem uruchomienia usług wskazanym w SIWZ dla każdej z części.
Odpowiedź: Zamawiający wymaga oddania usługi do testów w terminie co najmniej 14 dni przed terminem uruchomienia usługi wskazanym w SIWZ.
W związku z powyższym Zamawiający zmienia treść SIWZ w:
- Załączniku nr 3 do specyfikacji punkt A ustęp 4.6,
- Załączniku nr 3 do specyfikacji punkt B ustęp 6,
- Załączniku nr 3 do specyfikacji punkt C ustęp 6
- Wzorze umowy – paragraf 2 punkt A ustęp 4.6
- Wzorze umowy – paragraf 2 punkt B ustęp 6
- Wzorze umowy – paragraf 2 punkt C ustęp 6
Nadając im brzmienie:
„Zamawiający wymaga oddania usługi do bezpłatnego testowania dla Zamawiającego w terminie co najmniej 14 dni przed terminem uruchomienia usługi. W okresie testowania Wykonawca nie może naliczać opłat za usługę.”

PYTANIE:
9. Dot. par. 4 ust. 3 wzoru umowy. Wykonawca zwraca się do Zamawiającego z pytaniem czy Zamawiający dopuszcza, by płatności abonamentowe były realizowane z góry w każdym miesiącu?
Przyczyną złożenia powyższego zapytania jest okoliczność, iż w sytuacji w której wysokość opłaty nie jest ustalona jako pochodna wygenerowanego na danym łączu ruchu i jest znana z góry, systemy stosowane przez operatorów telekomunikacyjnych są przystosowane do wystawiania faktur z góry. Wyłączenie obsługi przedmiotowej umowy z ogólnie stosowanego systemu rozliczeniowego może generować po stronie Wykonawcy wysokie koszty i utrudniać obsługę umowy. Ponadto, za przyjęciem systemu rozliczania postulowanego przez Wykonawcę przemawiają również względy prawne. Zgodnie z art. 139 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych do umów w sprawach zamówień publicznych stosuje się przepisy kodeksu cywilnego. Przepisy te w przypadku umów wzajemnych przewidują obowiązek jednoczesnego spełniania świadczeń. Skoro zatem Zamawiający ma dostęp do świadczenia Wykonawcy z góry, ponieważ może korzystać z usługi od pierwszego dnia jej świadczenia, to świadczenie wzajemne w postaci zapłaty abonamentu także powinno być realizowane z góry (art. 188 § 1 kc).

Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmian w zapisach siwz.

PYTANIE:
10. Zamawiający w § 4 ust. 4 wzoru umowy oraz Formularzu Ofertowym określił termin płatności na 30 dni od otrzymania faktury VAT przez Zamawiającego. Określenie takiego terminu przez Zamawiającego powoduje, iż Wykonawca będzie zmuszony odprowadzić należny podatek zgodnie z art. 19a ust. 5 pkt. 4) lit. b ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54 poz.535 z późn.zm.) od dnia wystawienia faktury VAT. Wobec czego dłuższy termin płatności powoduje, że Wykonawca będzie zmuszony odprowadzić należny podatek jeszcze przed faktycznym uregulowaniem zobowiązania wynikającego z faktury przez Zamawiającego. Dodatkowo Wykonawca informuje, że taki sposób fakturowania wymusza na Wykonawcy wliczenie do projektu dodatkowych kosztów odmiennego fakturowania, co może podrożyć koszt całościowy projektu. Dla Wykonawcy standardowy sposób wystawiania faktur generuje termin płatności liczony od dnia wystawienia faktury VAT. Czy w związku z powyższym Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę terminu płatności faktur liczonego od dnia wystawienia faktury w terminie 30 dni, z zastrzeżeniem, że faktura nie może wpłynąć do Zamawiającego później niż w przeciągu 14 dni od daty jej wystawienia?
Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmian w zapisach siwz.

PYTANIE:
11. Zamawiający w par. 5 ust. 2 lit. a)-c) wzoru umowy nakłada na Wykonawcę kary umowne liczone od wartości wskazanej w par. 4 ust. 1 wzoru umowy. Wykonawca zwraca uwagę, że we wskazanym paragrafie jest podana zarówno wartość całkowita zamówienia, jak i ceny abonamentowe (miesięczne) za poszczególne łącza. Zatem odniesienie to jest nieprecyzyjne i Wykonawca na etapie prowadzenia postępowania nie wie od jakiej faktycznie wartości mają być liczone kary umowne.
Ponadto wskazujemy, że wysokość kar o wartości 1/3 czy 1/16 kwoty czy to całkowitej wartości zamówienia, czy też poszczególnych abonamentów za każdą godzinę niedotrzymania parametrów SLA jest bardzo wygórowana. Takie wysokości kar mogą doprowadzić do wyrównania opłat abonamentowych do zera lub też znacznie je przekroczyć co powoduje nierentowność prowadzonego projektu. Jednocześnie działa na niekorzyść Zamawiającego, gdyż podroża wartość ofert z uwagi na konieczność zabezpieczenia zagrożeń kontraktu.
W związku z powyższym wnosimy o:
1) ustalenie wysokości % od całkowitej wartości kontraktu dla lit. a) - 0,1% za każdą godzinę, dla lit. b) - 0,05% za każdą godzinę, dla lit. c) - 0,1% za każdą godzinę
lub też
2) ustalenie wysokości % liczonej od miesięcznej wartości faktur (tzn. sumy miesięcznych abonamentów wszystkich części) dla lit. a) - 3% za każdą godzinę, dla lit. b) - 1% za każdą godzinę, dla lit. c) - 3% za każdą godzinę
Czy Zamawiający uwzględni propozycję Wykonawcy?

Odpowiedź: Zamawiający uwzględni propozycję Wykonawcy i w związku z tym zmienia zapisy w Par. 5 ustęp 2 który to otrzymuje następujące brzmienie:
„Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty Zamawiającemu kar umownych według następujących zasad, tj. w przypadku:
a) za każdą rozpoczętą godzinę przekroczenia czasu braku dostępności usługi obliczane będą w wysokości 0,1 % ceny brutto całkowitej wartości kontraktu określonej §4 ust. 1 niniejszej umowy
b) za każdą rozpoczętą godzinę przekroczenia maksymalnego czasu usunięcia awarii obliczane będą w wysokości 0,05 % ceny brutto całkowitej wartości kontraktu określonej §4 ust. 1 niniejszej umowy
c) za każdą rozpoczętą godzinę
1. przekroczenia parametru gwarantowane opóźnienie
2. przekroczenia parametru minimalna przepustowość
obliczane będą w wysokości 0,1 % ceny brutto całkowitej wartości kontraktu określonej §4 ust. 1 niniejszej umowy.”

PYTANIE:
12. Zamawiający w § 5 ust. 4 wzoru umowy zastrzega, że przysługuje prawo wypowiedzenia umowy z winy operatora po 10 dniach niezgodności przedmiotu zamówienia z warunkami umowy. Wykonawca wnosi o dopuszczenie wprowadzenia w zapisach umowy terminu, w jakim Wykonawca będzie mógł się ustosunkować do zarzutów i odpowiedzieć na nie dokonaniem niezbędnych czynności czy też potwierdzeniem niewłaściwego czy też nieterminowego ich wykonania. Prosimy o dopisanie w zdania: "Wypowiedzenie Umowy może nastąpić po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu (nie krótszego niż 7 dni ) wyznaczonego Wykonawcy przez Zamawiającego w pisemnym wezwaniu do wykonania lub należytego wykonania Umowy".
Odpowiedź: Tak, Zamawiający wyraża zgodę na dodanie zdania w umowie § 5 ust 4
Jest:
4.Zamawiającemu przysługuje prawo Wypowiedzenia umowy z winy operatora po 10 dniach niezgodności przedmiotu zamówienia z warunkami umowy. W szczególności dotyczy to sytuacji:
a) brak dostępności usługi,
b) przekroczenia parametru gwarantowane opóźnienie,
przekroczenia parametru minimalna przepustowość

Winno być:
4.Zamawiającemu przysługuje prawo Wypowiedzenia umowy z winy operatora po 10 dniach niezgodności przedmiotu zamówienia z warunkami umowy. W szczególności dotyczy to sytuacji:
a) brak dostępności usługi,
b) przekroczenia parametru gwarantowane opóźnienie,
przekroczenia parametru minimalna przepustowość
Wypowiedzenie Umowy może nastąpić po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu (nie krótszego niż 7 dni ) wyznaczonego Wykonawcy przez Zamawiającego w pisemnym wezwaniu do wykonania lub należytego wykonania Umowy

PYTANIE:
13. Zamawiający w par. 5 ust. 6 wzoru umowy zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonych kar umownych. Wykonawca zwraca uwagę, że jest w stanie ponieść koszty rzeczywistych strat jakie poniósł Zamawiający, czyli faktycznych wydatków poniesionych przez Zamawiającego, nie może natomiast ponosić odpowiedzialności za wszystkie korzyści jakie mógł utracić Zamawiający. Ponoszenie przez Wykonawcę takich kosztów może spowodować nierentowność projektu, a dla Wykonawcy może stać się bezpodstawnym wzbogaceniem. Czy wobec powyższego Zamawiający uzupełni zapis powyższego paragrafu poprzez dodanie zdania: "(...) do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody"?
Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmian w zapisach siwz.

PYTANIE:
14. Zamawiający w par. 5 ust. 7 wzoru umowy wymaga zgody na potrącanie kar umownych z należnego Wykonawcy wynagrodzenia. Wykonawca zwraca uwagę, iż kary umowne winny być dochodzone po uprzednio przeprowadzonym procesie reklamacyjnym. Natomiast nieprawidłowości dotyczące płatności zawsze są regulowane fakturami korygującymi lub też notami księgowymi po rozpatrzeniu złożonej reklamacji. Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę umowy poprzez dodanie zapisu o tym, że kary umowne będą naliczane po zakończeniu procedury reklamacyjnej, poprzez wystawianie not księgowych lub faktur korygujących, przy czym postępowania reklamacyjne wynikłe w toku realizacji umowy będą prowadzone na zasadach i warunkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych z dnia 24 lutego 2014r. (Dz. U. z 2014r. poz. 284)?

Odpowiedź: Zamawiający zmienia treść w paragrafie 5 ustęp 7 który to obejmuje brzmienie:
„Kary umowne będą naliczane po zakończeniu procedury reklamacyjnej, poprzez wystawianie not księgowych lub faktur korygujących, przy czym postępowania reklamacyjne wynikłe w toku realizacji umowy będą prowadzone na zasadach i warunkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych z dnia 24 lutego 2014r. (Dz. U. z 2014r. poz. 284).
Kary umowne nie będą naliczane z niżej wskazanych powodów:
1. Z winy abonentów lub jego kontrahentów
2. Planowanej konserwacji sieci, prac planowych
3. Siły wyższej
4. Opóźnień w usunięciu awarii wynikłych z faktu, że Abonent nie udostępnił wykonawcy lub jego podwykonawcom pomieszczeń własnych lub należących do osób trzecich
5. Braku zasilania urządzeń, za które winy nie ponosi Wykonawca
6. Przyczynami leżącymi po stronie sprzętu, okablowania lub sieci Abonenta, nie objętych usługą, a także warunkami środowiskowymi w siedzibie abonenta tj. zasilanie elektryczne, klimat lub właściwości budynków lub pomieszczeń”



PYTANIE:
15. Zamawiający w par. 5 wzoru umowy nakłada na Wykonawcę szereg kar umownych. Wykonawca przystępując do realizacji zamówienia musi ponieść pewne koszty a projekt powinien być także rentowny. Wykonawca chcąc zabezpieczyć swój zysk na realizacji projektu musi mieć możliwość ograniczenia kar umownych do pewnej wysokości. Czy w związku z powyższym Zamawiający dopuści, aby wysokość naliczonych kar umownych w trakcie realizacji zamówienia nie przekroczyła wysokości 30% całkowitej wartości zamówienia.

Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmian w siwz.

PYTANIE:
16. Zamawiający w par. 5 wzoru umowy określił sposób naliczania kar umownych nie precyzując sytuacji, w których kary umowne nie powinny być naliczane z uwagi na niezawinione przez Wykonawcę sytuacje. Wnosimy wobec tego o modyfikację wzoru umowy poprzez doprecyzowanie, że kary umowne nie będą naliczane z niżej wskazanych powodów:
1. Z winy abonentów lub jego kontrahentów
2. Planowanej konserwacji sieci, prac planowych
3. Siły wyższej
4. Opóźnień w usunięciu awarii wynikłych z faktu, że Abonent nie udostępnił wykonawcy lub jego podwykonawcom pomieszczeń własnych lub należących do osób trzecich
5. Braku zasilania urządzeń, za które winy nie ponosi Wykonawca
6. Przyczynami leżącymi po stronie sprzętu, okablowania lub sieci Abonenta, nie objętych usługą, a także warunkami środowiskowymi w siedzibie abonenta tj. zasilanie elektryczne, klimat lub właściwości budynków lub pomieszczeń
Odpowiedź: Zamawiający zmienia treść w paragrafie 5 ustęp 7 w sposób opisany w odpowiedzi na pytanie numer 14.

PYTANIE:
17. Zamawiający w postanowieniach SIWZ, OPZ oraz wzorze umowy nie przewidział przeprowadzania prac planowych przez Wykonawcę. Wykonawca informuje, że w celu prawidłowego świadczenia usług infrastruktura wymaga przeprowadzenia przez Operatora prac planowych. Czy wobec powyższego Zamawiający zmodyfikuje zapisy umowy poprzez dodanie paragrafu dotyczącego przeprowadzania takowych prac zgodnie z poniższą propozycją? 1. Wykonawca może w razie potrzeby przeprowadzać Planowane prace związane z konserwacją i utrzymaniem Usługi, mogące mieć wpływ na dostępność Usługi u Zamawiającego. 2. Wykonawca dołoży wszelkich starań, aby Planowane prace wykonywane były poza normalnymi godzinami pracy Zamawiającego, w czasie najniższej eksploatacji Usługi. 3. W przypadku wykonywania Planowanych prac w godz. od 00:00 do 04:00, nie częściej niż 2 razy w miesiącu, Wykonawca przekaże odpowiednią informację telefonicznie na numer ............................................ lub drogą elektroniczną na adres .............................................. z wyprzedzeniem co najmniej pięciu (5) dni roboczych. 4. W przypadku chęci wykonywania Planowanych prac w innych niż wskazane terminy w punkcie 2. Wykonawca dokona indywidualnych uzgodnień z Zamawiającym.

Odpowiedź: Zamawiający dodaje w:
- Załączniku nr 3 do specyfikacji w punkcie A w ustępie 3 punkt 3.7,
- Załączniku nr 3 do specyfikacji w punkcie B w ustępie 3 punkt vii,
- Załączniku nr 3 do specyfikacji w punkcie C w ustępie 3 punkt vii,
- Wzorze umowy – paragraf 2 w punkcie A w ustępie 3 punkt 3.7,
- Wzorze umowy – paragraf 2 w punkcie B ustępie 3 punkt vii,
- Wzorze umowy – paragraf 2 w punkcie C ustępie 3 punkt vii,
o następującej treści:
„Wszelkie prace planowe realizowane przez Wykonawcę powodujące przerwę w dostępie do usługi będą realizowane zgodnie z poniższymi zasadami:
a) Wykonawca może w razie potrzeby przeprowadzać Planowane prace związane z konserwacją i utrzymaniem Usługi, mogące mieć wpływ na dostępność Usługi u Zamawiającego.
b) Wykonawca dołoży wszelkich starań, aby Planowane prace wykonywane były poza normalnymi godzinami pracy Zamawiającego, w czasie najniższej eksploatacji Usługi.
c) W przypadku wykonywania Planowanych prac w godz. od 00:00 do 04:00, nie częściej niż 2 razy w miesiącu, Wykonawca przekaże odpowiednią informację drogą elektroniczną na adres informatycy@wco.pl z wyprzedzeniem co najmniej pięciu (5) dni roboczych.
d) W przypadku chęci wykonywania Planowanych prac w innych niż wskazane terminy w punkcie 2. Wykonawca dokona indywidualnych uzgodnień z Zamawiającym. „

PYTANIE:
18. Zamawiający w par. 7 ust. 20 wzoru umowy nakłada na Wykonawcę karę umowną za naruszenia przez Wykonawcę postanowień przepisów Ustawy o ochronie danych osobowych nie wskazując wysokości kary. Dla Wykonawcy bardzo istotną kwestią jest ustalenie wysokości kar już na etapie prowadzenia postępowania, gdyż wpływa to na wartość oferty. Kary umowne Wykonawca musi wkalkulować w projekt jako zagrożenia kontraktu. Wnosimy zatem o jednoznaczne wskazanie wysokości kary. Proponowana wysokość kary: 5000,00 za każdy przypadek naruszenia.

Odpowiedź: Tak, Zamawiający koryguje zapis w siwz
w umowie § 7 ust. 20
Jest: 20. W razie stwierdzenia naruszenia przez Wykonawcę postanowień przepisów Ustawy o ochronie danych osobowych Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości ………………………………………za każdy przypadek naruszenia w terminie 7 dni od daty doręczenia wezwania do jej zapłaty.

Winno być: 20. W razie stwierdzenia naruszenia przez Wykonawcę postanowień przepisów Ustawy o ochronie danych osobowych Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5.000 zł. za każdy przypadek naruszenia w terminie 7 dni od daty doręczenia wezwania do jej zapłaty.

PYTANIE:
19. Zamawiający w par. 8 ust. 1 wzoru umowy dopuszcza możliwość odstąpienia od umowy w przypadku wystąpienia zdarzenia stanowiącego podstawę do odstąpienia. Wskazujemy, że zapis ten jest nieprecyzyjny, gdyż nie wskazuje w sposób przejrzysty co stanowi podstawę do odstąpienia. Prosimy zatem o doprecyzowanie podstaw do odstąpienia oraz dopuszczenie wprowadzenia w zapisach umowy terminu w jakim wykonawca będzie mógł się ustosunkować do zarzutów i odpowiedzieć na nie dokonaniem niezbędnych czynności likwidujących podstawę do odstąpienia lub też potwierdzeniem niewłaściwego czy też nieterminowego ich wykonania. Prosimy o dopuszczenie dodatkowego 7-dniowego terminu na podjęcie niezbędnych czynności i ustosunkowanie się do zarzutów poprzez pisemne wezwanie Zamawiającego.

Odpowiedź: Tak, Zamawiający koryguje zapis siwz
Umowa § 8 ust. 1
Jest 1. Zamawiający uprawiony jest do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy bez zapłaty odstępnego, we wszelkich przypadkach przewidzianych postanowieniami niniejszej umowy, w terminie 3 miesięcy od chwili wystąpienia zdarzenia stanowiącego podstawę do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
Winno być: 1. Zamawiający uprawiony jest do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy bez zapłaty odstępnego, we wszelkich przypadkach przewidzianych postanowieniami niniejszej umowy, w terminie 3 miesięcy od chwili wystąpienia zdarzenia stanowiącego podstawę do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy po uprzednim 7 dniowym terminie na podjęcie niezbędnych czynności i ustosunkowaniem się do zarzutów poprzez pisemne wezwanie Zamawiającego.

PYTANIE:
20. Zamawiający wymaga dostarczenia usług dla części B za pomocą światłowodu. Wykonawca zwraca uwagę, że dostarczenie usług we wskazanej technologii wymaga czasu na wykonanie inwestycji, który jak wynika z praktyki telekomunikacyjnej wynosi około 60-90 dni. Czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby do czasu uruchomienia usług za pomocą światłowodu Wykonawca dostarczył usługę w technologii radiowej? Jednocześnie zapewniamy, że usługa zostanie uruchomiona we wskazanym terminie i będzie świadczona zgodnie z wymogami specyfikacji, a przełączenie usługi na technologię światłowodową nastąpi w terminie nie dłuższym niż 90 dni.

Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na świadczenie usługi opisanych w części B w technologii radiowej jednak w terminie nie dłuższym niż 90 dni od czasu uruchomienia usługi.



Informujemy, iż terminy postepowania zostały wydłużone wcześniejszą korespondencją z dnia 28-03-2017 EZ/350/18/2017/_283_
• Termin składania ofert do dnia 05-04-2017 r. do godz. 10.00
• Termin otwarcia ofert w dniu 05-04-2017r. o godz. 11.00



Z poważaniem,
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-administracyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna


















Przygotowane przez Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, Katarzyna Witkowska tel. 61/ 88 50 643, …644; fax …698

« Powrót do szczegółów zamówienia