Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa odczynników, sprzętu laboratoryjnego.

Numer zamówienia:

350/12/2017

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania, zmiana terminu

Poznań, dnia 20.03.2017
EZ/350/12/2017/256


Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.nr 3/2017
dotyczy: Zakup i dostawa odczynników, sprzętu laboratoryjnego

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do Specyfikacji, na które udzielamy odpowiedzi :


PYTANIE
Bardzo prosimy o doprecyzowanie- ile sztuk przeciwciał Zamawiający wymaga w pakiecie nr 5, poz nr 3? Informacja ta nie została podana.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający w pakiecie nr 5 poz. Nr 3 wymaga 8 sztuk.

PYTANIE
dotyczy SIWZ Załącznik 6 PAKIET NR 6
Czy zamawiający dopuszcza złożenie oferty w pozycji nr 58 w ilości dwóch opakowań po 50 testów ze względu na to, że jest to obecnie jedyny sposób konfekcjonowania tych opakowań dostępnych u producenta.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w pozycji nr 58 w ilości dwóch opakowań obecnie produkowanych.

PYTANIE
dotyczy SIWZ Załącznik 6 PAKIET NR 6
Zwracamy się z prośbą o wydzielenie pozycji 98 z pakietu nr 6 w osobny pakiet, co podniesie konkurencyjność postępowania przetargowego i umożliwi oferentom złożenie najkorzystniejszych ofert.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający odmawia wyłączenia z pakietu 6 pozycji nr 98 ponieważ zamawiającemu zależy na dostarczeniu probówek odpowiednich do aparatu FacsCanto II, konkurencyjność cenowa może prowadzić do dostarczenia towaru, który nie będzie kompatybilny z aparatem użytkowanym przez zamawiającego.`

PYTANIE
W nawiązaniu do zapisów SIWZ, sugerujących konieczność uwzględnienia w cenie oferty wszystkich kosztów związanych z realizacja zamówienia, zwracamy się z prośbą o podanie prognozowanej ilości zamówień, składanych przez Zamawiającego w trakcie realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Powyższe stanowi niezbędne informacje, konieczne do właściwego przygotowania oferty przetargowej w zakresie dokonania właściwej wyceny asortymentu w koszt którego Wykonawcy powinni wkalkulować koszt wykonywanych dostaw.

Dodatkowo wnosimy o wprowadzenie do projektu umowy zapisu o następującym brzmieniu:

„Zamawiający oświadcza, że w trakcie realizacji umowy przewiduje realizacje maksymalnie …. dostaw miesięcznie, co daje liczbę ….. dostaw przez pełen okres obowiązywania niniejszej umowy. W przypadku złożenia większej ilości zamówień od ilości prognozowanych w okresie miesięcznym, Zamawiający wyraża zgodę na realizację zamówienia w terminie dostosowanym do prognoz.”

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów umowy, jednakże precyzuje orientacyjne ustalenia dotyczące realizacji:

Maksymalna realizacja 2 dostaw w miesiącu, co daje 24 dostawy rocznie.

PYTANIE
dotyczy wzoru umowy § 4 ust. 5:

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę terminu do bezpłatnej wymiany wadliwego Przedmiotu umowy na Przedmiot umowy wolny od wad - niezwłocznie, ale w każdym razie nie później niż w „terminie 10 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji”. Prośbę swoją motywujemy tym, że Wykonawca, aby wymienić reklamowany asortyment musi najpierw zbadać zwrócony towar i następnie podjąć decyzję o uznaniu reklamacji. Załatwienie reklamacji wymaga spełnienia określonych procedur, co jest czasochłonne, dlatego też właściwe rozpatrzenie reklamacji i wymiana towaru w ciągu 3 dni roboczych jest trudne do wykonania.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę terminu do bezpłatnej wymiany wadliwego Przedmiotu umowy na przedmiot wolny od wad niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 5 dni roboczych. „Termin 10 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji” jest nie do przyjęcia, ponieważ zamawiający nie może sugerować się terminem procedury reklamacyjnej dostawcy. Zamawiający posiada własne procedury dotyczące badań pacjentów i jest zmuszony wykonać badanie w określonym terminie.
Ponadto Zamawiający reprezentuje jednostkę objęta klauzulą SZYBKEJ TERAPII ONKOLOGICZNEJ, co w ostateczności wymusza na Zamawiającym realizacje diagnostyki onkologicznej w odpowiednio szybkim tempie.

PYTANIE
dotyczy wzoru umowy § 7 ust. 1a:

Czy Zamawiający dopuści zmianę wysokości kary umownej z uwagi na jej nieadekwatność do wysokości danego niespełnienia świadczenia umowy?
Naszym zdaniem, ewentualne zabezpieczenie interesów Zamawiającego poprzez wprowadzanie wysokich kar umownych, jest błędnym poglądem, bo jeżeli dochodzi już z różnych przyczyn do opóźnienia w dostawie towaru, to przecież bez względu na wysokość kary, Zamawiający nagle nie otrzyma towaru. Kara sama w sobie nie stanowi panaceum na niebezpieczeństwo niedostarczenia towaru i wyrządzenia tym szkody Zamawiającemu.
W związku z powyższym sugerujemy modyfikację zapisu § 7 ust. 1a:

Zamawiający może obciążyć Wykonawcę karą umowną:

"zwłoki w dostawie zamówionych Przedmiotów umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,5 % niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia lub zwłoki, licząc od dnia ......."

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany. Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie, w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego.

PYTANIE
Zwracamy się z prośbą o wydzielenie z pakietu 8 pozycji 1.1 tj. Human LncRNA Profiler 96-well Real Time qPCR Array Kit, incl. Primer Set and cDNA Synthesis Kit.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na wydzielenie pozycji nr 1 z pakietu i tworzy z niej pakiet nr 9. Pozycje z pakietu nr 8 pozostają bez zmian numeracji.


Jednocześnie zmianie ulega treść pakietu nr 7.
Wykreśla się opis pakietu i wprowadza nowy o poniższej treści:

PAKIET NR 7

Zestaw pipet automatycznych wraz z niezbędnymi akcesoriami

Produkt Ilość
Zestaw 3 pipet zmiennoobjętościowych Eppendorf Reference 2
(obj: 0,5-10 µL, 10-100 µL, 100-1000 µL); 3-pak zawiera epT.I.P.S. 1
Pipeta zmiennoobjętościowa Eppendorf Reference® 2 (0.1-2.5µL) ciemnoszara 1
Pipeta jednokanałowa, zmiennoobjętościowa Eppendorf Reference® 2
(20 - 200 µL), żółta, z epT.I.P.S. Box 1
Statyw karuzelowy na 6 pipet Reference 2 1
Multipette E3x, z adapterem ładowania, statywem do ładowania i 2 opakowaniami różnych końcówek adv., 100-240 V/50-60 Hz 1
Combitips advanced 1,0 mL 2
Combitips advanced 0,1 mL 1
Combitips advanced 0,2 mL 1
Combitips advanced 2,5 mL 1

W związku z wprowadzona modyfikacją zmianie ulega zapis części IX pkt. 1, który otrzymuje brzmienie:

IX. Wymagania dotyczące wadium.

1. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości :

Nr pakietu Wartość PLN
1) 150,00
2) 280,00
3) 98,00
4) 1.900,00
5) 440,00
6) 1.600,00
7) 100,00
8) 50,00
9) 230,00


W związku z udzielonymi odpowiedziami zmianie ulega termin składania i otwarcia ofert:
Składanie ofert do dnia 12.04.2017 do godz. 09.00
Otwarcie ofert w dniu 12.04.2017r. o godz. 10.00




UWAGA:
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.



Z poważaniem,
z-ca Dyr. ds. ekonomiczno- eksploatacyjnych



inż. Małgorzata Kołodziej- Sarna











Pismo przygotował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644

« Powrót do szczegółów zamówienia