Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Usługi serwisowe dla systemu gamma kamery QuantumCam (DDD)

Numer zamówienia:

350/14/2017

« Powrót do szczegółów zamówienia

Zmodyfikowany załącznik - projekt umowy

Załącznik nr 4 do specyfikacji


UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 350/14/2017



Na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 oraz z 2016 r. poz. 831 i 996z późn. zm..) w dniu ................. pomiędzy Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań), wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;
reprezentowanym przez:
ok. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę – Z-cę Dyrektora ok. ekonomiczno-eksploatacyjnych,
mgr Mirellę Śmigielską – Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,
a
..................................................................
wpisanym do - Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w…………….,……… Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS ..........,
-ewidencji działalności gospodarczej Urzędu …………….pod nr…………,
NIP ................, Regon ............., wysokość kapitału zakładowego ……………………
zwanym dalej „Wykonawcą”, w imieniu którego działają:
1. ..............................................
2. ..............................................

zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 350/14/2017 przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 oraz z 2016 r. poz. 831 i 996z późn. zm.)
§ 1

PRZEDMIOT UMOWY
1. Przedmiotem umowy jest świadczenie usług serwisowych dla gamma kamery QuantumCam (DDD) wraz z dodatkowym wyposażeniem oraz aktualizacją systemów akwizycyjno-opisowych w Zakładzie Medycyny Nuklearnej Wielkopolskiego Centrum Onkologii, w zakresie określonym w załączniku nr 2 do umowy.
2. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie tożsamym ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, ofertą z dnia ............. – formularz ofertowy wraz z pozostałymi załącznikami, stanowi integralną część niniejszej umowy, oraz wymaganiami określonymi przez producenta aparatury określonej w ust. 1 niniejszego paragrafu w terminie określonym w harmonogramie, który przekazany zostanie do Zakładu Medycyny Nuklearnej w terminie do 14 dni od dnia podpisania umowy..
3. Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się do utrzymania w stanie pełnej sprawności technicznej aparatury wymienionej w załączniku nr 1 do umowy przez cały okres obowiązywania umowy z wyłączeniem świąt i dni wolnych od pracy.
4. Do obowiązków Wykonawcy należy wykonanie czynności szczegółowo określonych w załączniku nr 2 do umowy. Wykonawca zapewnia wykonanie wszystkich czynności wyłącznie przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje do wykonania usługi.
5. O każdym wypadku wadliwej pracy aparatów, o których mowa w załączniku nr 1 do umowy, Zamawiający zawiadomi Wykonawcę niezwłocznie za pośrednictwem nr fax. ……………. lub infolinii tel. …………. lub bezpośrednio do inżyniera serwisu tel. komórkowy ..…………….


6. Do zgłaszania Wykonawcy wadliwej pracy aparatów Zamawiający upoważnia:
- dr n. med. Witold Cholewiński – Kierownika Zakładu Medycyny Nuklearnej
7.Umowę w zakresie określonym w § 1 zawiera się na okres 36 miesięcy od daty podpisania niniejszej umowy tj od dnia ……………… do dnia……………………... .

8.Wykonawca na każde wezwanie zamawiającego potwierdzi zatrudnienie na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 kodeksu pracy.

§ 2

POWIERZENIE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

1. Wielkopolskie Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie (Zamawiający) jako Administrator Danych Osobowych w rozumieniu art. 7 pkt 4) Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2016 r., poz. 922 tj., dalej UODO) powierza w trybie art. 31 UODO Wykonawcy przetwarzanie danych osobowych ze zbioru danych medycznych pacjentów WCO w zakresie:


2. Dane osobowe przetwarzane będą przez Wykonawcę wyłącznie w celu realizacji usług, których świadczenie jest przedmiotem Umowy, określonym w < §3 ust. 1>.
3. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów UODO oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy i ponosi odpowiedzialność za przetwarzanie danych osobowych niezgodnie z powyższymi przepisami oraz niniejszą ustawą.
4. Przed rozpoczęciem przetwarzania danych osobowych, Wykonawca jest zobowiązany podjąć środki zabezpieczające zbiór danych, o których mowa w art. 36-39 UODO, oraz spełnić wymagania określone w przepisach, o których mowa w art. 39a. W zakresie tych przepisów Wykonawca ponosi odpowiedzialność jak Administrator Danych Osobowych.
5. Przetwarzanie danych osobowych będzie obejmować operacje na danych, o których mowa w art. 7 pkt 2) UODO, a w szczególności:


6. Dane osobowe będą przetwarzane w postaci tradycyjnej* i/lub w zakresie systemów informatycznych* :


7. Wykonawca gwarantuje, że do przetwarzania danych osobowych dopuszczeni będą wyłącznie pracownicy Wykonawcy.
8. Wykonawca oświadcza, iż ma / nie ma* powołanego i zgłoszonego Administratora Bezpieczeństwa Informacji: .……………………………………………… do jawnego rejestru prowadzonego przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
9. W szczególnych przypadkach, jeżeli zachodzi uzasadniona konieczność dopuszczalne jest przetwarzanie danych osobowych pochodzących ze zbiorów danych osobowych Zamawiającego także przez pracowników Producenta, przy czym każdorazowo, jeżeli taka konieczność wystąpi, Wykonawca powiadomi o tym fakcie Zamawiającego, przed przydzieleniem dostępu do danych.
10. Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych, zgodnie z art. 37 UODO oraz zobowiązania do zachowania w tajemnicy pozyskanych danych dla osób przetwarzających dane osobowe u Zamawiającego, zgodnie z art. 39 ust. 2. UODO, wydaje Wykonawca w postaci papierowej w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy.
11. Fakt wydania upoważnienia Wykonawca odnotowuje, zgodnie z art. 39 ust. 1 UODO w Ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych.
12. Każdorazowo przy zmianie personelu Wykonawcy dedykowanego do realizacji Umowy, Wykonawca będzie zobligowany do upoważnienia do przetwarzania danych osobowych nowych pracowników, zgodnie z art. 37 UODO oraz zobowiązania do zachowania w tajemnicy pozyskanych danych dla osób przetwarzających dane osobowe u Zamawiającego, zgodnie z art. 39 ust. 2. UODO.
13. Za zapoznanie pracowników Wykonawcy z przepisami ochrony danych osobowych odpowiada Wykonawca.
14. Wykonawca zapewnia, że oprogramowanie, w którym będą przetwarzane dane osobowe spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 kwietnia 2004 roku w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. 2004 r. Nr 100, poz. 1024).
15. Zamawiający zezwala na zdalny dostęp Wykonawcy do systemu informatycznego o nazwie:


zgodnie z niniejszymi zasadami:
a) dostęp jest realizowany tylko dla osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych Zamawiającego, którego imienną listę Wykonawca przedstawi Administratorowi Bezpieczeństwa Informacji (ABI) Zamawiającego w terminie 7 dni od daty zawarcia Umowy
b) każdorazowo przy zmianie personelu Wykonawcy dedykowanego do realizacji Umowy Wykonawca będzie zobligowany do dostarczenia ewentualnej aktualizacji listy imiennej pracowników Wykonawcy upoważnionych do przetwarzania danych osobowych Zamawiającego oraz zdalnego dostępu do tych danych,
c) dostęp z użyciem szyfrowanego protokołu ……………………………………………….

wyłącznie ze stałego(ych) adresu(ów) IP Wykonawcy:
…………………………………………………………………………………………………
d) zestawienie połączenia będzie następowało po uzyskaniu zgody Działu Informatyki Zamawiającego, w celu uzyskania której Wykonawca każdorazowo będzie się zwracał w postaci elektronicznej na adres informatycy@wco.pl lub telefonicznie na numer 61/88 50 636, 61/88 50 869,
e) zestawienie połączeń będzie następowało w godzinach pracy Działu Informatyki Zamawiającego tj. w dni robocze, od godz. 07:00 do 16:00, a po godzinach pracy automatycznie zamykane z zastrzeżeniem punktu d. niniejszego ustępu,
f) w szczególnych przypadkach, jeżeli będą za tym przemawiały przesłanki merytoryczne, zestawienie połączenia będzie mogło nastąpić po godzinach pracy Działu Informatyki Zamawiającego lub w trybie ciągłym, przy czym każdorazowo w takich okolicznościach Strony uzgodnią szczegóły otwarcia i zamknięcia połączenia,
g) wykonanie połączenia zostanie każdorazowo odnotowane w dzienniku połączeń – Ewidencja zdalnych połączeń prowadzonym przez Dział Informatyki Zamawiającego (za wyjątkiem połączeń w trybie ciągłym).
16. Zamawiającemu przysługuje prawo do kontroli przetwarzania powierzonych danych osobowych a w szczególności realizacji obowiązku zabezpieczenia tych danych. Zamawiający ma prawo realizacji obowiązku kontroli poprzez
a) żądanie złożenia pisemnych i ustnych wyjaśnień,
b) żądania dostarczenia kserokopii dokumentów, w szczególności Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych i Zobowiązania do zachowania w tajemnicy danych osobowych,
c) realizację kontroli poprzez inspekcję lokalizacji (przeprowadzania oględzin urządzeń, nośników oraz systemów informatycznych służących do przetwarzania danych), w których przetwarzane są powierzone dane osobowe.
17. Wykonawca ma obowiązek zastosować się do wskazań Zamawiającego mających na celu usunięcie stwierdzonych uchybień lub poprawę stanu bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych.
18. Wykonawca zobowiązuje się do poinformowania Zamawiającego o zamiarze przeprowadzenia przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) kontroli Wykonawcy bez zbędnej zwłoki. Wykonawca zapewni udział przedstawiciela Zamawiającego w kontroli GIODO Wykonawcy w zakresie, w jakim kontrola ta będzie dotyczyć danych osobowych, których Administratorem Danych Osobowych jest Zamawiający.
19. Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia wszelkich danych osobowych uzyskanych od Zamawiającego w ciągu 7 dni roboczych od dnia zakończenia Umowy.
20. W razie stwierdzenia naruszenia przez Wykonawcę postanowień niniejszej umowy lub przepisów Ustawy o ochronie danych osobowych Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 6 000,00zł. (słownie: sześć tysięcy 00/100) za każdy przypadek naruszenia w terminie 7 dni od daty doręczenia wezwania do jej zapłaty.
21. Niniejsze postanowienia obowiązują przez czas trwania umowy oraz po upływie okresu jej obowiązywania, do czasu wykonania przez Wykonawcę obowiązku, o którym mowa w §8 niniejszej umowy.



§ 3

CENA UMOWY
1. Strony uzgadniają łączną wartość ryczałtową umowy na kwotę netto ................ PLN (słownie złotych: ...........................................). Wynagrodzenie brutto wynosi ……………………. PLN (słownie złotych: ...........................................).
2. Wartość, o której mowa w ust.1 obejmuje wszystkie koszty Wykonawcy, a w szczególności:
- utrzymanie aparatury w stanie pełnej sprawności technicznej,
- przeprowadzenie rutynowych czynności konserwacyjnych i regulacyjnych aparatury, zgodnie z zaleceniami producenta (załącznik nr 2),
- przeprowadzenie w okresie obowiązywania umowy wizyt konserwacyjnych bez wzywania w terminie wynikającym z zaleceń producenta i w uzgodnieniu z bezpośrednim użytkownikiem aparatu,
- przeprowadzenie testów mechanicznych i elektronicznych,
- naprawa wykrytych uszkodzeń,
- usunięcie nieprawidłowości działania urządzenia (regulacje),
- bieżące informowanie Zamawiającego o stanie technicznym aparatu oraz warunkach prawidłowej obsługi,
- szkolenia dla pracowników Zamawiającego,
- uaktualnianie oprogramowania.
3. W trakcie obowiązywania niniejszej umowy strony dopuszczają możliwość zmiany wartości (ceny) Przedmiotów umowy wobec wartości ustalonej w ust. 1 niniejszego paragrafu wyłącznie w przypadku:
a) zmiany stawki podatku VAT obejmującej Przedmioty umowy, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian,
b) zmian cen urzędowych Przedmiotów umowy, wprowadzonych rozporządzeniem właściwego Ministra,
c) zmian stawek opłat celnych wynikających z przepisów prawa, obejmujących Przedmioty umowy importowane,
d) w przypadku wystąpienia przesłanki określonej przepisami art. 142 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawcy przysługuje uprawnienie wystąpienia do Zamawiającego o przeprowadzenie negocjacji w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego,
Wraz z wnioskiem, o którym mowa wyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić jego uzasadnienie dokumentujące wpływ zaistniałych zmian na koszty wykonania zamówienia.


§ 4

WARUNKI PŁATNOŚCI

1. Wynagrodzenie określone w § 3 ust. 1 niniejszej umowy, płatne będzie w 36 równych ratach miesięcznych, w kwocie brutto …………………………PLN (słownie złotych: ......................................................) na podstawie faktur Wykonawcy wystawianych do dnia 7 każdego miesiąca oraz raportu wykonania napraw i konserwacji potwierdzonych przez Zamawiającego w karcie serwisu.
2. Termin płatności każdej raty wynosi min. 30 dni od dnia dostarczenia faktury.
3. Zamawiający upoważnia Wykonawcę do wystawiania faktur bez podpisu Zamawiającego.
4. Za datę zapłaty strony przyjmują datę obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
5. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.





§ 5

SERWIS I GWARANCJA

1. Wykonawca zapewnia przeglądy gwarancyjne zgodnie z dokumentacją producenta, dokonywane na koszt Wykonawcy, po uprzednim uzgodnieniu terminu z Zamawiającym. Za terminową realizację przeglądów i konserwacji zgodnie z harmonogramem odpowiada Wykonawca.
2. Wykonawca zapewnia okres gwarancji na wymienione części – …. miesięcy. Okres gwarancji ulega wydłużeniu, jeśli producent tych części zastosował dłuższą gwarancję.
3. Wykonawca zapewnia okres gwarancji na wykonaną pracę naprawę – …. miesięcy. W przypadku wygaśnięcia umowy liczy się od ostatniej konserwacji lub gwarancji.
4. Termin gwarancji liczy się od dnia odbioru wykonanych prac – od daty umieszczonej na etykietce gwarancyjnej naklejonej na danej części aparatury.
5. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o udokumentowany czas nie działania lub wadliwego działania aparatury zgodnie z §7 niniejszej umowy.
6. W przypadku ………-krotnej uzasadnionej reklamacji tego samego podzespołu aparatury, Wykonawca wymieni tę część na nową, a w przypadku ogółem 10 uzasadnionych reklamacji Wykonawca wymienia aparaturę na nową.
7. W przypadku odrzucenia reklamacji przez Wykonawcę, Zamawiający może złożyć wniosek o przeprowadzenie ekspertyzy.
8. Jeżeli reklamacja Zamawiającego w ocenie eksperta uznana będzie za uzasadnioną, Wykonawca zwróci Zamawiającemu koszty związane z przeprowadzeniem ekspertyzy.
9. Wykonawca gwarantuje zabezpieczenia w części zamienne przez cały okres trwania umowy. co najmniej 10 letni okres zabezpieczenia w części zamienne.
10. Wykonawca gwarantuje:
a) Czas reakcji na zgłoszenie awarii i podjęcie czynności serwisowych - rozumiane jako maksymalny czas podjęcia działań zmierzających do usunięcia awarii u użytkownika wynosi do ………..godz. od momentu zgłoszenia awarii faxem lub emailem, w dni ……………………… .
b) Czas na usuniecie awarii (rozumiane jako – od momentu zgłoszenia awarii – przywrócenie pierwotnej funkcjonalności) ≤ …………. W dni robocze, a w przypadku konieczności sprowadzenia części z zagranicy ……….. dni roboczych.
c) Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia serwisu gwarancyjnego autoryzowanego przez producenta dla oferowanego przedmiotu zamówienia, tj. zapewnienia usług serwisowych i oryginalnych części dla dostarczonego przedmiotu zamówienia

10.W razie kolizji postanowień niniejszej umowy z postanowieniami dokumentu gwarancyjnego wydanego przez Wykonawcę lub przez producenta Urządzenia, rozstrzygające znaczenie będą miały postanowienia niniejszej umowy.



§6

ODPOWIEDZIALNOŚĆ I OBOWIĄZKI
1. Osobami odpowiedzialnymi z realizację niniejszej umowy są:
ze strony Wykonawcy: .........................................
ze strony Zamawiającego:
dr n. med. Witold Cholewiński – Kierownik Zakładu Medycyny Nuklearnej
2. Wykonawca jest odpowiedzialny i ponosi wszelkie koszty z tytułu strat materialnych powstałych w związku z zaistnieniem zdarzeń związanych z realizacją umowy oraz odpowiedzialności cywilnej w czasie realizacji umowy.
3. Na Wykonawcy ciąży odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich powstałe w związku z realizacją umowy.
4. Wykonawca zobowiązuje się do:
a) przestrzegania przez podległe osoby ogólnych przepisów oraz zasad BHP, Ppoż ochrony radiologicznej, ruchu drogowego, a w przypadku zaistniałej awarii do natychmiastowego zawiadomienia inspektora BHP Zamawiającego
b) właściwej gospodarki odpadami
- prowadzenia segregacji odpadów
- gromadzenia wytworzonych odpadów w wyznaczonych, oznakowanych i zabezpieczonych miejscach
- usuwania odpadów z terenu Zamawiającego we własnym zakresie
c) oznakowania i zabezpieczenia terenu prowadzonych prac
d) realizacji zadania w sposób najmniej uciążliwy dla środowiska w tym racjonalnego korzystania z wody, energii elektrycznej i innych surowców
e) utrzymania porządku w obszarze swojej działalności
f) uporządkowania terenu po zakończeniu przedsięwzięcia

§7
SPRAWNOŚĆ SPRZĘTU
1. Wykonawca gwarantuje …..% sprawność Sprzętu w okresie obowiązywania Umowy, zgodnie z postanowieniami określonymi w ust. 2.
2. Przez sprawność Sprzętu w …..% należy rozumieć, że czas przestoju liczony odrębnie dla każdego urządzenia tworzącego Sprzęt, w okresie każdego roku realizacji Umowy nie przekroczy …….% dni roboczych w danym roku.
3. W przypadku, gdy liczba dni Przestoju dla urządzenia tworzącego Sprzęt przekroczy ….. % w roku liczonym jak w ust. 2, Wykonawca zobowiązuje się do wydłużenia okresu obowiązywania Umowy dla tego urządzenia tworzącego Sprzęt, niespełniającego warunków określonych w ust. 2, o dwa dni za każdy dodatkowy dzień Przestoju, trwający ponad …. %, bez zmiany Ceny Umowy.

§8
KARY UMOWNE
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) zwłoki w wykonaniu czynności umownych Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,1 % wartości umowy, o której mowa w §3 . Taka sama kara należna będzie w przypadku nieusunięcia usterek lub nienależytego działania któregokolwiek z aparatów w terminie określonym w § 1 ust. 7.
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Przedmiotów umowy lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 20 % łącznej wartości brutto umowy.
c) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego lub wypowiedzenia jej przez Zamawiającego ze skutkiem natychmiastowym w przypadku opisanym w ust. 2 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w lit. b) niniejszego ustępu
2. Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy lub ją wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym w przypadku niewykonywania lub nienależytego wykonywania umowy przez Wykonawcę, w szczególności opóźnienia w wykonaniu umowy dłuższego niż 4 tygodnie.
3. Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy kar umownych. w przypadku:
a) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy karę umowną w wysokości 20 % łącznej wartości brutto umowy,
b) odstąpienia od umowy przez Wykonawcę lub wypowiedzenia jej przez Wykonawcę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku opóźnienia w płatności przekraczającego termin 30 dni.
4. Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 7 dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty.

§9

POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Zamawiający ma prawo dochodzić od Wykonawcy odszkodowania na zasadach ogólnych, jeżeli wysokość poniesionej szkody przewyższa zastrzeżone kary umowne.
2. W sprawach nieuregulowanych umową zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo Zamówień Publicznych i Kodeksu Cywilnego.
3. W przypadku wystąpienia osób trzecich przeciwko Zamawiającemu z roszczeniami, z tytułu praw patentowych lub autorskich do przedmiotu umowy, odpowiedzialność z tego tytułu ponosi Wykonawca.
4. Wszelkie spory między stronami, których nie da się rozstrzygnąć polubownie, wynikłe w związku albo na podstawie niniejszej umowy, podlegać będą rozstrzygnięciu przez Sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
5. Wykonawca nie może bez zgody Zamawiającego przenieść na osobę trzecią wierzytelności przysługujących na podstawie niniejszej umowy.
6. Zmiany, uzupełnienia umowy winny być dokonywane w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
7. Umowę sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.


WYKONAWCA ZAMAWIAJĄCY

« Powrót do szczegółów zamówienia