Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Usługi serwisowe dla systemu gamma kamery QuantumCam (DDD)

Numer zamówienia:

350/14/2017

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 28.03.2017r
EZ/350/14/2017/ 291


Do wykonawców zainteresowanych
udziałem w przetargu


Dotyczy postępowania nr 350/14/2017


Wielkopolskie centrum Onkologii informuje, że wpłynęły pytania do ww przetargu na które zostały udzielone odpowiedzi:

W zawiązku z ogłoszonym postępowaniem przetargowym na „Usługi serwisowe dla systemu gamma kamery Quantum Cam (DDD)”” proszę o udzielenie odpowiedzi na poniższe zapytania:

Pytanie 1
Czy Zamawiający dopuści do postepowania wykonawcę, który w celu wykazania spełnienia warunku dotyczącego Zdolności technicznych lub zawodowych przedłoży wykaz wykonanych usług serwisowych/dostaw?
Odp. Zamawiający modyfikuje zapis w ogłoszeniu o zamówienie oraz w siwz poprzez odstąpienie od wymogu zawartego w pkt. V.2.1 i w pkt. VI.1.3 „ Zdolności techniczne lub zawodowe”.

Pytanie 2
Zwracam się z prośbą do Zamawiającego o modyfikację projektu umowy w § 5 pkt 2 polegającej na: „Wykonawca zapewnia okres gwarancji na wykonane naprawy – …. miesięcy. W przypadku wygaśnięcia umowy liczy się od ostatniej naprawy.” Gwarancja udzielana jest na naprawy i części zamienne. Wykonywanie przeglądów należy do kategorii czynności o charakterze czynności starannego działania, na które gwarancji nie udziela się(gdyż byłoby to niezgodne z natura prawną tychże czynności).
Odp. Wykonawca popełnił omyłkę pisarską - Pytanie dotyczy § 5 pkt 3.
Odpowiedź: TAK, zamawiający wyraża zgodę.

Pytanie 3
Zwracam się z prośbą do Zamawiającego o modyfikację projektu umowy w § 5 pkt 6 polegającej na wykreśleniu zapisu „ (…) a w przypadku ogółem 10 uzasadnionych reklamacji Wykonawca wymienia aparaturę na nową.”

Odp. TAK, zamawiający wyraża zgodę.

Pytanie 4
Zwracam się z prośbą do Zamawiającego o modyfikację projektu umowy w § 5 polegającej na wykreśleniu pkt. 7 i 8. Tylko autoryzowany serwis producenta oraz producent mają kwalifikacje i uprawnienia do wydawania ekspertyz dotyczących przedmiotu umowy.
Odp. Zamawiający modyfikuje zapis w par. 5 ust. 7 projektu umowy poprzez wykreślenie zapisu:
„przez wybranego przez siebie eksperta”.
Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany dotyczącej w par. 5 pkt. 8.

Pytanie 5
Zwracam się z prośbą do Zamawiającego o modyfikację projektu umowy w § 5 pkt 9 polegającej na: „Wykonawca gwarantuje zabezpieczenie w części zamienne przez cały okres trwania umowy”
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę.

Pytanie 8
Zwracam się z prośbą do Zamawiającego o modyfikację projektu umowy w § 5 polegającej na nadaniu podpunktowi c) następującego brzmienia: „c) Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia serwisu autoryzowanego przez producenta dla oferowanego przedmiotu zamówienia, tj. zapewnienia usług serwisowych i oryginalnych części dla dostarczonego przedmiotu zamówienia”.
Odp. TAK.

Pytanie 9
Zwracam się z prośbą do Zamawiającego o modyfikację projektu umowy w § 6 polegającej na wykreśleniu pkt. 2 i 3 i zastąpieniu go następującym zapisem „Na Wykonawcy ciąży odpowiedzialność cywilna w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia i realizacją umowy.”
Odp. 2. Zamawiający zmienia treść §6 ust. 2 na poniższy:
2. Wykonawca jest odpowiedzialny i ponosi wszelkie koszty z tytułu strat materialnych powstałych w związku z zaistnieniem zdarzeń związanych z realizacją umowy oraz odpowiedzialności cywilnej w czasie realizacji umowy.
Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany w §6 ust. 3.

Pytanie 10
Zwracam się z prośbą do Zamawiającego o modyfikacja Załącznika 5A w punkcie 14, polegającej na: „Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia usterek i wad w terminie do max. 48 godzin w dni robocze, licząc od momentu zgłoszenia awarii na piśmie lub faxem, a w przypadku konieczności sprowadzania części spoza granic Polski – w terminie do max. 20 dni roboczych”
Odp. TAK

Pytanie 11
Zwracam się z prośbą do Zamawiającego o modyfikację punktu 15 Załącznika 5A, polegającej na: „Wykonawca zapewnia min 90% czas bezawaryjnego działania dla poszczególnych elementów oferowanej konfiguracji”.

Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę.
Zamawiający modyfikuje również zapis w pkt. 16 załącznika nr 5A zmieniając treść na poniższą:
W przypadku przekroczenia czasu naprawy danego urządzenia poza min. 90% , będą naliczane kary umowne.

Pytanie 12
Zwracam się z prośbą do Zamawiającego o modyfikację punktu 17 Załącznika 5A, polegającej na: „Okres gwarancji na wymienione podzespoły min. 6 miesięcy”, gdyż takiej gwarancji udziela producent na dostarczone części.
Odp. TAK.

Pytanie 13
Zwracam się z prośbą do Zamawiającego o modyfikację punktu 18 Załącznika 5A, polegającej na: „Okres gwarancji na wykonane naprawy min. 3 miesiące”
Odp. TAK.

Pytanie 14
Zwracam się z prośbą do Zamawiającego o modyfikację punktu Załącznika 5B, polegającej na zmianie częstotliwości wykonywanych czynności serwisowych Gammakamery z „co 3 miesiące” na „co 6 miesięcy”
Odp. Nie. Zamawiający nie wyraża zgody i wymaga wykonywania czynności serwisowych zgodnie z wymaganiami siwz.

Pytanie 15
Zwracam się z prośbą do Zamawiającego o modyfikację punktu Załącznika 5B, polegającej na zmianie częstotliwości przeglądów stacji akwizycyjno-opisowej z „kwartalnie” na „co pół roku”, zgodnie z zaleceniami producenta.
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę.

Pytanie 16
Zwracam się z prośba do Zamawiającego o modyfikację Załącznika 5A w punkcie 10 polegającą na: „Przeglądy pogwarancyjne zgodnie z dokumentacją producenta, dokonywane na koszt Wykonawcy, po uprzednim uzgodnieniu terminu z Użytkownikiem”
Odp. TAK


Modyfikacja siwz w załączniku nr 5A
10 Liczba napraw powodująca wymianę podzespołu na nowy (max. 3 naprawy) Podać:
0 – 5
wartość najmniejsza – 0 pkt.
wartość największa – 5 pkt.
pozostałe proporcjonalnie


Zmodyfikowany opis przedmiotu zamówienia oraz projekt umowy są opublikowane na stronie www.wco.pl pod numerem przetargu 350/14/2017.





W związku z udzielonymi odpowiedziami na pytania powodującymi zmianie treści ogłoszenia o zamówieniu przesuwa się termin składania ofert na dzień 21.04.2017r – składanie ofert do godz. 9.00 i otwarcie ofert o godz. 10.00.

Z poważaniem
Z-ca Dyrektora ds. lecznictwa

dr n. med. J. Jerzy Mazurek

« Powrót do szczegółów zamówienia